abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:16:03 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44773418
mjah niet zo geslaagd, ik vind het ronduit mislukt en in mijn hoofd zitten heel wat minder vriendelijke termen.

je had hier een werkbare (werkbaar, niet per se werkend) Islamitische regering in een land wat al decennia kapot is en waar allerlei mogendheden vergeefs wat aan hebben proberen te doen, een regering die vraagt om internationale steun omdat ze niet de volgende Taliban willen worden.

wat doen we, we geven de locale pestkop een zak met geld, wat training voor de militairen en een kapersvrijbrief simpelweg omdat we bang zijn voor islamieten

ik mag hopen dat Ethiopie hier wat er over is van de vingertjes na Badme stevig aan gaat verbranden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:17:22 #152
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_44773470
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:56 schreef sp3c het volgende:
weet je, ik vermoed (nadruk op vermoed) dat het de Amerikanen vooral te doen is om het openen van een ander front waar ze zelf verder niets of nauwelijks iets mee te maken hebben.

hoe meer Jihadi's er naar somalie trekken (of er blijven) des te minder ze in Irak of Afghanistan tegen zullen komen, vandaar dat ze ook zo pushen voor een vredesmacht voor Darfur terwijl je zelden tot nooit Amerikanen met blauwe helmen op zult tegen komen
Dit stuk intelligentia noemt mij een xenofoob.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_44773504
De rotzak, maar dat kan wel in FB blijven.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:19:15 #154
60090 Akkersloot
pi_44773548
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:16 schreef sp3c het volgende:
, een regering die vraagt om internationale steun omdat ze niet de volgende Taliban willen worden.
Leg eens uit. "Wij willen internationale steun anders gaan wij mensen die niet 5 keer per dag bidden onthoofden" .

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_44773570
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Die islamitische milities hebben de steun van de bevolking. Leuk iraq scenario.
Lul niet uit je nek man, , die milities zullen vast wel steun hebben van een deel van de Somaliers maar er zijn op dit moment ook heel erg veel Somaliers op de vlucht voor die islamitische milities. Je ziet daar nu exact dezelfde tafrelen van in Zuid-Soedan/Darfur.
pi_44773576
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Leg eens uit. "Wij willen internationale steun anders gaan wij mensen die niet 5 keer per dag bidden onthoofden" .
Ze wilden geen paria worden, zoals de Taliban, dat bedoelt sp3c.
pi_44773581
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:25 schreef Yildiz het volgende:
Ach, ik hoorde dat de VS erachter staat, dus het zal wel voor vrede en democratie zijn ofzo.

Zit wel goed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:20:11 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44773582
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dit stuk intelligentia noemt mij een xenofoob.
dat niet alleen, maar bij de rest heb ik vooralsnog kunnen voorkomen dat ik op het knopje 'invoeren' drukte
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:21:13 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44773621
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

lijkt mij duidelijk uitgelegd
pi_44773652
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:19 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Lul niet uit je nek man, , die milities zullen vast wel steun hebben van een deel van de Somaliers maar er zijn op dit moment ook heel erg veel Somaliers op de vlucht.
Nogal logisch als een ander land binnenvalt en begint met schieten.
pi_44773654
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:19 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Lul niet uit je nek man, , die milities zullen vast wel steun hebben van een deel van de Somaliers maar er zijn op dit moment ook heel erg veel Somaliers op de vlucht. Je ziet daar nu exact dezelfde tafrelen van in Zuid-Soedan/Darfur.
Nogal wiedes dat ze op de vlucht zijn, ze krijgen bommen van Ethiopiers op hun hoofd. De steun van de Somaliers aan deze Islamisten is gewoon behoorlijk groot hoor. Het hele conflict is niet te vergelijken met het conflict in Soedan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44773712
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nogal logisch als een ander land binnenvalt en begint met schieten.
Er vluchtten vooral veel Somaliers voor die islamitische milities uit Somalie zelf.
pi_44773731
De Rechtbanken zijn populair, omdat ze zorgen voor rust en stabiliteit en dat vond de bevolking na vijftien jaar krijgsherenterreur wel eventjes fijn. Hoe lang, met al dat sjariagedoe, dat is de vraag...
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:24:02 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44773743
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze wilden geen paria worden, zoals de Taliban, dat bedoelt sp3c.
dat nog niet eens

de rechtbanken hebben nogal wat concessies moeten doen om zonder al te veel bloedvergieten een en ander met elkaar te verenigen, ook aan de radicalen die idd mensen de kop inslaan als de baard niet minstens een vuist lang is ... om te voorkomen dat die figuren de teugels in handen krijgen hebben ze internationale steun nodig om er de wind wat uit de zeilen te trekken want zelf hebben ze geen geld om de boel wat op te bouwen.

kunnen ze wel aankomen maar dat komt uit Saoudi Arabie en de penningmeesters krijgen ze er gratis bij
pi_44773746
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat ze op de vlucht zijn, ze krijgen bommen van Ethiopiers op hun hoofd. De steun van de Somaliers aan deze Islamisten is gewoon behoorlijk groot hoor. Het hele conflict is niet te vergelijken met het conflict in Soedan.
zie mijn post hierboven, het voornamelijk om Somaliers die vluchten voor andere Somaliers.
pi_44773765
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er vluchtten vooral veel Somaliers voor die islamitische milities uit Somalie zelf.
Er vluchten Somaliërs voor geweld. Ik heb nog nergens gelezen dat ze vluchten om de Rechtbanken op zich.
pi_44773773
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:23 schreef Monidique het volgende:
De Rechtbanken zijn populair, omdat ze zorgen voor rust en stabiliteit en dat vond de bevolking na vijftien jaar krijgsherenterreur wel eventjes fijn. Hoe lang, met al dat sjariagedoe, dat is de vraag...
Die zijn populair bij een deel v/d bevolking ja, lang niet bij iedereen.
pi_44773797
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:24 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

zie mijn post hierboven, het voornamelijk om Somaliers die vluchten voor andere Somaliers.
Dat heb ik dan gemist, heb je daar berichten van?
Allah Al Watan Al Malik
pi_44773799
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:24 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Die zijn populair bij een deel v/d bevolking ja, lang niet bij iedereen.
Dat zit er dik in.
pi_44773809
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er vluchten Somaliërs voor geweld. Ik heb nog nergens gelezen dat ze vluchten om de Rechtbanken op zich.
Het was net nog in het 8uur journaal te zien, en er zijn al weken berichten over hoor.
  Donald Duck held woensdag 27 december 2006 @ 20:25:40 #171
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44773819
wat moet zo'n land eigenlijk met een luchtmacht? laat ze dat geld liever aan de eigen bevolking uitgeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44773833
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het was net nog in het 8uur journaal te zien, en er zijn al weken berichten over hoor.
Waar?
pi_44773835
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist, heb je daar berichten van?
o.a. 8uur journaal net
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:26:28 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44773850
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:23 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

er vluchten al decennia mensen weg uit Somalie, en terecht ... zijn dit er nu echt zoveel meer geworden sinds de komst van de ICC een klein jaar geleden?

zodra er gevochten gaat worden beginnen mensen te vluchten ja, maar vluchten er nu meer mensen tijdens de Ethiopische aanval dan tijdens de opmars van de ICC?

volgens mij niet namelijk
pi_44773855
Ik ga hem even op Internet bekijken dan moment.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 december 2006 @ 20:27:46 #176
60090 Akkersloot
pi_44773909
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zit er dik in.
En verder zijn mensenrechten niet afhankelijk van een meerderheid van de bevolking. Iemand heeft het recht om NIET 5 maal daags steun te betuigen aan een ideologie dat "overspelige" vrouwen doodstenigt
pi_44773928
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:27 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En verder zijn mensenrechten niet afhankelijk van een meerderheid van de bevolking. Iemand heeft het recht om NIET 5 maal daags steun te betuigen aan een ideologie dat "overspelige" vrouwen doodstenigt
Waarom worden er niet opnieuw verkiezingen uitgeschreven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_44773992
het onderstaande bericht is van voor de Ethiopische inval
quote:
Humanitaire ramp dreigt onder Somalische vluchtelingen
Joyce Mulama

DADAAB, Kenia, 27 juni (IPS) - De VN vragen dringend 2,5 miljoen dollar om de verwachte toestroom van Somalische vluchtelingen in de Keniaanse kampen op te vangen. In Somalië werden de afgelopen weken 300 mensen gedood, 1500 gewond en sloegen er opnieuw 17.000 op de vlucht. Ondanks het recente vredesakkoord is het helemaal niet zeker of het geweld niet opnieuw zal oplaaien en nog meer mensen op de vlucht zal jagen.

De Somalische Aaliya Omar Alas wacht bang op nieuws van haar vier dochters en haar zoon. Haar man en andere zoon kwamen om bij het geweld in Somalië, de rest van de familie werden tijdens de vlucht uit elkaar gedreven. "Ik bid dat een goede Samaritaan me mijn kinderen brengt. Ik heb gehoord dat ze naar hier kwamen. Als ze komen heb ik hen niks te bieden, maar op zijn minst zullen we samen zijn", zegt Aaliya Omar Alas.

Ze verblijft nu in één van de drie kampen in de buurt van de noordoostelijke Keniaanse stad Dadaab. Die vangen nu al meer dan 130.000 vluchtelingen op. De meesten zijn Somaliërs die op de loop gingen voor het geweld in eigen land. "We hebben extra geld nodig - als er morgen een grote toestroom komt, kunnen we die niet naar behoren opvangen", zegt Niaz Ahmad, de vertegenwoordiger van de VN-vluchtelingenorganisatie in Dadaab."We hebben latrines en shelters gebouwd, maar we hebben onvoldoende materiaal om er meer te zetten."

Nu al bieden de hutjes van gescheurd plastic, karton en oude kleren onvoldoende bescherming. "Het is erg koud 's nachts en er komen veel muggen door de gaten in onze hut. Dat is gevaarlijk voor de baby (wegens het malariarisico), maar wat kan ik doen?", vraagt Dahira Maalim Abdi. Ze wijst naar de vele muggenbeten op het gezichtje van haar kleindochter van zes maanden.

Momenteel is er nog geen epidemie uitgebroken, maar VN-vertegenwoordigster Nemia Temporal zegt dat gebrek aan materiaal in combinatie met overbezetting de kans daarop verhogen.

Op 22 juni ondertekenden de Somalische overgangsregering en de Unie van Islamitische Rechtbanken een akkoord waarbij ze elkaar erkennen en zeggen een einde te maken aan de wederzijdse vijandelijkheden. De islamitische rebellen hadden grotendeels de controle over de hoofdstad Mogadishu veroverd op een alliantie van krijgsheren.

Zaterdag echter zou de antiregeringsgezinde en wegens terroristische banden uit de VS verbannen Hassan Dahir Aweys aangesteld zijn als hoofd van een nieuwgevormde adviesraad van de Unie van Islamitische Rechtbanken. Waarnemers zeggen ook dat krijgsheren die niet deelnamen aan de gesprekken mogelijk verder onrust kunnen scheppen in Somalië.

"Ik hoop dat de oorlog snel over zal zijn zodat ik weer terug naar school kan, want ik wil ingenieur worden", zegt Said
  woensdag 27 december 2006 @ 20:30:24 #179
60090 Akkersloot
pi_44774024
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:26 schreef sp3c het volgende:
=er vluchten al decennia mensen weg uit Somalie, en terecht ... zijn dit er nu echt zoveel meer geworden sinds de komst van de ICC een klein jaar geleden?

zodra er gevochten gaat worden beginnen mensen te vluchten ja, maar vluchten er nu meer mensen tijdens de Ethiopische aanval dan tijdens de opmars van de ICC?

Dat zegt niets over het regime. In 1944 bleven de zeeuwen ook niet aan de dakgoot hangen.
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:31:00 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44774050
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:
wat moet zo'n land eigenlijk met een luchtmacht? laat ze dat geld liever aan de eigen bevolking uitgeven.
nou Eritrea is relatief modern, voor de oorlog tegen dat land is de luchtmacht opgebouwd, die oorlog was een soort mix tussen Desert Storm en de loopgravenoorlogen van rond de eerste wereldoorlog
pi_44774107
en nog een
quote:
VN slaat alarm over vluchtelingenstroom Somalië
(Novum/AP) - Het aantal Somalische vluchtelingen dat zijn heil zoekt in kampen in Kenia is sinds de opmars van de Unie van Islamitische Rechtbanken in Mogadishu en Zuid-Somalië zo sterk toegenomen dat de hulporganisaties te zwaar belast dreigen te worden. Het Vluchtelingenbureau van de Verenigde Naties (UNHCR) heeft dit dinsdag gezegd.
Volgens het UNHCR zijn sinds vrijdag minstens tweeduizend vluchtelingen de twee grensovergangen bij Liboi en Amuma overgestoken, waardoor het totaal aantal Somalische vluchtelingen dat dit jaar Kenia is ontvlucht is opgelopen tot ruim dertigduizend. De vluchtelingenorganisatie waarschuwt dat, als de groei op deze wijze doorgaat, de capaciteit van het kamp Dadaab snel overbelast zal raken.

In Dadaab, ongeveer tachtig kilometer van de Somalische grens, verblijven nu ongeveer 157 duizend mensen, van wie de meesten uit Somalië afkomstig zijn. Veel vluchtelingen zijn onlangs gevlucht, maar anderen ontvluchtten Somalië al in 1991, na het uitbreken van de burgeroorlog.

Nadat de Unie van Islamitische Rechtbanken in juni Mogadishu had ingenomen breidde ze het gebied onder haar controle uit tot een groot gedeelte van Zuid-Somalië. De jongste vluchtelingengolf is vermoedelijk het gevolg van de inname van verscheidene steden in de zuidelijke Juba Vallei, waaronder de belangrijke havenstad Kismayo, aldus het vluchtelingenbureau.

Sommige vluchtelingen hebben Somalië verlaten uit verzet tegen de Unie, die in de gebieden onder haar controle de sharia heeft ingevoerd, inclusief in het openbaar uitgevoerde lijfstraffen en executies. Anderen zijn bang voor het uitbreken van een nieuwe burgeroorlog of een oorlog met Ethiopië, dat de officiële overgangsregering in Baidoa steunt.
pi_44774109
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:29 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
En daarin staat niet dat mensen vluchten voor de Raad van Islamitische Rechtbanken. Wel in het tweede artikel: "Sommige vluchtelingen hebben Somalië verlaten uit verzet tegen de Unie, die in de gebieden onder haar controle de sharia heeft ingevoerd, inclusief in het openbaar uitgevoerde lijfstraffen en executies." Maar zonder cijfers.
pi_44774130
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

er vluchten al decennia mensen weg uit Somalie, en terecht ... zijn dit er nu echt zoveel meer geworden sinds de komst van de ICC een klein jaar geleden?

ja
pi_44774143
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:29 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
En waar staat dat ze vluchten voor de rechtbanken? Er staat dat ze vluchten voor geweld (tussen regeringstroepen en de rechtbanken, iets wat logisch is.) Daarnaast staat er zelfs aan de onderkant dat men bang is dat de zogenaamde warlords het bestand met de rechtbanken gingen verbreken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 20:33:15 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44774153
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat zegt niets over het regime. In 1944 bleven de zeeuwen ook niet aan de dakgoot hangen.
zeg ik dat dan?
pi_44774173
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat de enigen in jaren die dit hadden kunnen doen momenteel bommen op hun extremistische hoofdjes krijgen.
Diep triest, arme burgers...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44774192
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daarin staat niet dat mensen vlechten voor de Raad van Islamitische Rechtbanken. Wel in de tweede: "Sommige vluchtelingen hebben Somalië verlaten uit verzet tegen de Unie, die in de gebieden onder haar controle de sharia heeft ingevoerd, inclusief in het openbaar uitgevoerde lijfstraffen en executies." Maar zonder cijfers.
ze vluchtten voor de strijd tussen de regering en die rechtbanken, er van uitgaande dat die rechtbanken het grootste deel van het land in handen hebben/hadden zijn ze daar voor gevlucht.
pi_44774225
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ja
Nee, geef de cijfers maar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44774237
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ze vluchtten voor de strijd tussen de regering en die rechtbanken, er van uitgaande dat die rechtbanken het grootste deel van het land in handen hebben/hadden zijn ze daar voor gevlucht.
Ze vluchtten dus voor het geweld en niet voor de Rechtbanken. Dan is dat duidelijk.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:35:11 #190
60090 Akkersloot
pi_44774245
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn NIET afhankelijk van een verkiezingsuitslag. In Somalie zijn nog nooit verkiezingen geweest. Hopelijk verandert dat zodra die islamitische rechtbanken zijn verdreven.
pi_44774294
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn NIET afhankelijk van een verkiezingsuitslag. In Somalie zijn nog nooit verkiezingen geweest. Hopelijk verandert dat zodra die islamitische rechtbanken zijn verdreven.
in irak was het ook zo'n feest na de verkiezingen heh
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 december 2006 @ 20:36:19 #192
60090 Akkersloot
pi_44774297
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze vluchtten dus voor het geweld en niet voor de Rechtbanken. Dan is dat duidelijk.
En toch zullen die fascistische rechtbanken wel moeten verdwijnen.
pi_44774298
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mensenrechten ik heb het over verkiezingen. Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom werden er geen verkiezingen uitgeschreven (en waarom nu niet) door de interim regering, als blijkt dat er zoveel mensen tegen die regering zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 december 2006 @ 20:37:24 #194
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44774341
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet duidelijk. Islamitisch extremisme gaat per definitie gepaard met geweld jegens andersdenkenden. Ook in Somalie.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44774373
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, geef de cijfers maar.
Lul niet, er staat in al die berichten dat de VN een sterke groei van het aantal vluchtelingen ziet.

30.000 in 2006 op een totaal in kampen van 160.000 vanaf 1991.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:38:53 #196
60090 Akkersloot
pi_44774390
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mensenrechten ik heb het over verkiezingen. Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom werden er geen verkiezingen uitgeschreven (en waarom nu niet) door de interim regering, als blijkt dat er zoveel mensen tegen die regering zijn.
Met de islamitische rechtbanken zijn de mensenrechten alleen maar minder geworden. Maar daar zal je het wel niet mee eens zijn. Verwacht je echt dat er onder de islamitische rechtbanken meer kans op democratie is dan onder een eventueel, hopelijk tijdelijk, bewind van het democratische Ethiopie.
pi_44774416
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Lul niet, er staat in al die berichten dat de VN een sterke groei van het aantal vluchtelingen ziet.
No shit sherlock, sinds het uitbreken van geweld!
Allah Al Watan Al Malik
pi_44774434
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:37 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet duidelijk.
Nee, dat klopt. Zoals ook niet duidelijk is of ze vluchten voor de Rechtbanken. Common sense zegt dat de meesten vluchten voor geweld.
quote:
Islamitisch extremisme gaat per definitie gepaard met geweld jegens andersdenkenden. Ook in Somalie.
Het is net extremisme.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:40:12 #199
60090 Akkersloot
pi_44774464
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het niet over mensenrechten ik heb het over verkiezingen.
Zijn mensenrechten niet belangrijk dan ?
pi_44774481
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Met de islamitische rechtbanken zijn de mensenrechten alleen maar minder geworden. Maar daar zal je het wel niet mee eens zijn. Verwacht je echt dat er onder de islamitische rechtbanken meer kans op democratie is dan onder een eventueel, hopelijk tijdelijk, bewind van het democratische Ethiopie.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, waarom worden er geen verkiezingen uitgeschreven akkersloot? Een groot deel van de Somaliers steunt deze rechtbanken, is de regering bang haar macht te verliezen?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')