abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44822558
Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
Alweer vermakelijk. De rollen zijn leuk, de actie zit zeer goed in elkaar het verhaal is prima. Enige klacht is dat ik het lichtelijk over-the-top vond gaan in de tempel tijdens het ritueel, net even iets te. Maar door de rest van de film kan ik dat vergeven en is deze ook zeer goed en uitermate vermakelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 13:03:48 #154
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44822674
Alleen die vreselijke Kate Capshaw he...
Sheridana +1
pi_44822900
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:03 schreef Sokolsky het volgende:
Hmm jah die had ik ook moeten aandragen in mijn review als over-the-top. Maar voor de rest was het wel vermakelijk.
pi_44822939
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:00 schreef Shogo het volgende:
Enige klacht is dat ik het lichtelijk over-the-top vond gaan in de tempel tijdens het ritueel, net even iets te.
Ben ik met je eens. Maar de Maya's deden dit bijvoorbeeld ook écht op die manier. Zit dus wel een kern(tje) van waarheid in.
pi_44823061
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit is juist een typische film waarbij je een nieuwe held kan introduceren. Naar mijn idee is Jackson hier dus een beetje overcast.
Overcast vind ik een perfect woord, want het had net zo goed een Bruce Willis kunnen zijn, dan had ik de film echt niet beter gevonden. Het lag gewoon erg dik voor de hand dat het op een grappige manier gemaakt moest worden, ook omdat die gast Keenan nog wat erin zat. Heb echt een hekel aan die gast en zijn Nickolodeon humor.
Als popcornfilm doet hij het goed, maar de uitwerking had gewoon veel beter gekund. Hij zal ook niet in mijn lijst van beste films uit 2006 komen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:22:53 #158
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823215
Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)

Krachtig relaas over de Stazi-praktijken in de DDR anno 1985. Een goed script gelardeerd met mooie muziek. Het spel is puik, van zowel Ulrich Mühe als Sebastian 'Zwartboek' Koch. Mühe's karakter is eigenlijk wel veel interessanter is waardoor Koch wat op de achtergrond blijft. Is niet zo erg. De hoge IMDb notering vind ik wat overdreven maar ik kom toch ook wel op een kleine 8. Haalt ie net niet mijn top 10 van 2006 mee. Denk ik.

The Departed was een echte topper, en Children of Men, hoewel de toekomstvisie wat kort door de bocht was, wist mij ook wel te bekoren. Respectievelijk ****½ en een kleine ****

Dersu Uzala is een meesterwerk! Het is zo'n film waar zelfs ik nog overweeg om em als peperdure Criterion aan te schaffen al was het alleen maar om die prachtige cinematografie. Soms een traantje in mijn ogen, soms een lach op mijn gezicht om die malle Dersu. Gewoonweg prachtig. Mijn favoriete Kurosawa tot nu toe. ****½

Verder nog wat 1975 spul gekeken voor het tournament. Flic Story was onbedoeld grappig en bij vlagen wat belachelijk maar kwam toch wel netjes op zijn pootjes terecht. ***½. Flåklypa Grand Prix begon zó leuk en koddig maar bleef mij toch iets teveel op het kleuterniveau. Grappige muziekjes zorgen voor een voldoende ***. Profondo Rosso vond ik maar zo-zo, maar het eigenzinnige camerawerk van die Argento vond ik wel erg tof eigenlijk, toch nog ***.

Last and least zag ik The Squid and The whale waar vast van alles al over is gezegd hier, dus ik vat t samen. Topper! ****

P.S.
Ik begin een hekel te krijgen aan het woord 'Topper', maar kan geen goed alternatief verzinnen.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 13:28:00 #159
4571 Sokolsky
pi_44823375
"pareltje"?
Sheridana +1
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:29:33 #160
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823421
Dat is hetzelfde straatje als 'Juweeltje'.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_44823518
Hoogstaande
Attractief
Indrukwekkend
Meesterwerk

Pff moeilijke woorden allemaal
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:35:10 #162
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823614
quote:
The Departed was erg attractief, en Children of Men, hoewel de toekomstvisie wat kort door de bocht was, wist mij ook wel te bekoren. Respectievelijk ****½ en een kleine ****

Last and least zag ik The Squid and The whale waar vast van alles al over is gezegd hier, dus ik vat t samen. Hoogstaand! ****
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:36:55 #163
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_44823679
World Trade Center (Oliver Stone, 2006)
Het meest opvallende aan de film is nog wel dat deze geregisseerd is door Oliver Stone. Nergens een cynische of kritische ondertoon, zoals die vaak kenmerkend is voor z'n films. Het is een onvervalst patriotistisch heldenverhaal wat gelukkig nooit te veel over the top gaat (soms er wel tegenaan), maar echt beklijven doet hij ook niet. Het acteerwerk was best ok, maar van de acteurs en actrices verwachtte ik wel iets meer. ***

The Wind That Shakes the Barley (Ken Loach, 2006)
De film met de mooiste titel van 2006 en de film zelf mag er ook wezen. Een meeslepend verhaal wat zich afspeelt tijdens de burgeroorlog die naar het ontstaan van Ierland zou leiden. Cillian Murphy zet naast Breakfast on Pluto zijn tweede ijzersterke performance van dit jaar neer. Elke scene bereikt het beoogde effect; de innerlijke conflicten en de verwarring van het conflict, alles vind een plaats. Verder biedt het groene Ierse heuvellandschap een prachtige locatie, die op mooie wijze in beeld gebracht wordt. ****
pi_44824716
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:03 schreef Sokolsky het volgende:
Kate
pi_44826727
Idiocracy

Wat een troepfilm. Luke Wilson komt in het jaar 2505 terecht en vindt daar een samenleving die ongelofelijk dom is. De wereld is één grote vuilnisbelt geworden en iedereen is de hele dag alleen maar bezig met tv kijken en lachen om andermans scheten. De film bestaat dan ook voor het grootste deel uit 'grappen' over lichamelijke functies en/of scheldende mensen. Het probeert hiermee weg te komen door dit neer te zetten als beeld van de dommer wordende samenleving, maar eigenlijk zijn de poep- en plasgrappen juist gericht op deze demografie. Na 20 minuten had ik het dan ook wel gezien met deze flauwe komedie. In totaal zitten er misschien 3 leuke grappen in de film. Bijvoorbeeld als Luke Wilson een IQ Test moet nemen en de vraag is ' If you have one bucket with 2 gallons of water and one with 5 gallons, how many buckets do you have?' . Als de film meer subtiele humor had gebruikt had het iets moois kunnen worden, maar nu is hij niet de moeite waard. 4/10
Who knew?
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:13:45 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44827139
Przypadek

Drie uiteenlopende verhalen met een gezamenlijk startpunt, het proberen halen van een net vertrekkende trein. Vooral het tweede verhaal was oke en het einde van het derde verhaal bizar, maar wel pakkend. Rode draad door het verhaal is de invloed van de communistische partij in het dagelijkse leven, soms heel subtiel en soms weer ook totaal niet subtiel. In het eerste verhaal werkt de hoofdpersoon voor de communistische partij om een conflict op te lossen, in het tweede sluit hij zich juist aan bij de oppositie en in het derde verhaal is hij een succesvolle arts. Overigens is dit typisch een film, die je een tweede keer moet zien om nieuwe dingen te ontdekken. Cijfer: 8

06/05

Redelijke thriller met leuke humor, maar wel een beetje wisselvallig. Gaar complot ook, maar dat is ook wel weer grappig op een bepaalde manier. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:16:45 #167
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44827238
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:02 schreef washandje het volgende:
Idiocracy
Hmmm, ben benieuwd wat ik er van vind. Office Space is natuurlijk een klassieker.
pi_44830145
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:22 schreef cwk het volgende:

Dersu Uzala is een meesterwerk! Het is zo'n film waar zelfs ik nog overweeg om em als peperdure Criterion aan te schaffen al was het alleen maar om die prachtige cinematografie. Soms een traantje in mijn ogen, soms een lach op mijn gezicht om die malle Dersu. Gewoonweg prachtig. Mijn favoriete Kurosawa tot nu toe. ****½
Die wil ik al een tijdje graag zien, je positieve recensie zou dit weleens kunnen versnellen
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:08:30 #169
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_44830682
Little Miss Sunshine (2006)
Dochter van 7 die wil (moet) meedoen aan een Pegant-contest in California. De gehele familie gaat mee op reis in een aftans VWbusje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / 8.1 #242

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 29-12-2006 21:31:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_44831132

Heerlijke roadmovie met veel humor en een tikkeltje drama, hilarische personages, dialogen om van te genieten, prima acteerwerk en een heerlijk sfeertje.

Cijfer: 8.2
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:35:10 #171
52357 Lambiekje
pi_44839596
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:02 schreef washandje het volgende:
Idiocracy

Wat een troepfilm. Luke Wilson komt in het jaar 2505 terecht en vindt daar een samenleving die ongelofelijk dom is. De wereld is één grote vuilnisbelt geworden en iedereen is de hele dag alleen maar bezig met tv kijken en lachen om andermans scheten. De film bestaat dan ook voor het grootste deel uit 'grappen' over lichamelijke functies en/of scheldende mensen. Het probeert hiermee weg te komen door dit neer te zetten als beeld van de dommer wordende samenleving, maar eigenlijk zijn de poep- en plasgrappen juist gericht op deze demografie. Na 20 minuten had ik het dan ook wel gezien met deze flauwe komedie. In totaal zitten er misschien 3 leuke grappen in de film. Bijvoorbeeld als Luke Wilson een IQ Test moet nemen en de vraag is ' If you have one bucket with 2 gallons of water and one with 5 gallons, how many buckets do you have?' . Als de film meer subtiele humor had gebruikt had het iets moois kunnen worden, maar nu is hij niet de moeite waard. 4/10
Ik ben wel benieuwd naar de film "Ass"
Nee deze film komt niet erg goed uit de verf. Beetje jammerlijke grapjes. Snap alleen niet hoe deze film zo hoog is ... of eigenlijk wel kennelijk zijn mensen net zo retarted als uitgebeeld in de film. Dat ze dit uitermate entertainment vinden.

Ik geeft het ook een laag cijfer 5.0 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:39:37 #172
52357 Lambiekje
pi_44839773
Accepted (2006)
Gozer die wordt nergens toegelaten om te gaan studeren. Om z'n ouders toch blij te maken maakt hij een fakeweb site van een College genaamd South Hampton Institute and Technology (SHIT). En uiteraard stuurt hij een aangenomen brief naar zichzelf. Ouders blij. Alleen een probleempje een vriend heeft de website iets te functioneel gemaakt. En alle 'retards' en uitschot hebben zich aangemeld. Op zich weet deze film zichzelf te redden, uiteraard zit er een moraaltje in maar ach.

cijfer 6 / imdb 6.1
pi_44842610
The Ron Clark Story.

Verfilming van een waargebeurd verhaal van een blanke leraar die midden in Harlem kinderen les gaat geven en met allerlei regels moeilijke kinderen zonder enig vertrouwen probeert te laten slagen voor hun testen. Matthew Perry speelt verrassend sterk, een beetje zoals in Studio 60. De rol past vrij goed bij hem en overall is de film erg okay. Verhaal is ook super, zeker gezien de waarheid waar het op gebaseerd is.

3.5 uit 5. IMDB 7.3/10.
pi_44842943
Vandaag Deux Frères(3/5) en Holes(3.5/5) gezien.
Donnie Darko - Smurfs are asexual. They don't even have... reproductive organs under those little, white pants. It's just so illogical, you know, about being a Smurf. You know, what's the point of living... if you don't have a dick?
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:35:46 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44843500
Bill & Ted's Excellent Adventure

Ik had hem al eerder voor een gedeelte gezien en uitgezet uit ellende. Ook bij een tweede poging wordt het uiteraard allemaal niet veel beter. Cijfer: 5,5

About a Boy

Suffig, saai, voorspelbaar en Hugh Grant. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_44844899
Saw II (2005)

Prima vervolg op het 1e deel, stukje bloederiger en groffer dan deel 1, einde is lichtelijk verrassend en legt de drempel voor deel 3. Ben benieuwd

Cijfer: 7,3

Tsotsi (2005)

Mooie film, meeslepend verhaal (soms wat cliche). Verder een goede soundtrack en sterk acteerwerk, verhaallijn had misschien nog iets verder uitgedund kunnen worden, ging mij soms wat te snel.

Cijfer: 7,6

Morgen m'n top 30 van dit jaar maar eens opmaken
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:05:06 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_44846271
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:20 schreef pascalheister het volgende:
Morgen m'n top 30 van dit jaar maar eens opmaken
Ik zie toch geen films meer voor de jaarwisseling... dus:

Mijn top 19 van films uit 2006:

1 zwartboek 9.5
2 united 93 9
3 the road to guantanamo 8.5
4 running scared 8
- borat: cultural learnings of america for make bene... 8
- cars 8
- 4 elements 8
8 pirates of the caribbean: dead man's chest 7.5
9 ice age: the meltdown 7
-- ober 7
-- ça m'est égal si demain n'arrive pas 7
-- an inconvenient truth 7
-- huo yuan jia (fearless) 7
-- over the hedge 7
15 the da vinci code 6.5
-- final destination 3 6.5
17 the queen 6
-- jackass number two 6
19 world trade center 3.5

En (grappigerwijs) de 19 films die ik in december voor het eerst zag:

1 alien 9
- rashômon 9
- rebecca 9
4 citizen kane 8.5
- nuovo cinema paradiso 8.5
6 aliens 8
- double indemnity 8
- 4 elements 8
- good night, and good luck. 8
- m 8
- the manchurian candidate 8
12 the bridge on the river kwai 7.5
-- the treasure of the sierra madre 7.5
14 chinatown 7
-- toy story 2 7
16 lang leve de koningin 6
-- raging bull 6
18 the maltese falcon 5.6
19 some like it hot 5.5

[ Bericht 22% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-12-2006 01:16:31 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_44846613
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:20 schreef pascalheister het volgende:

[afbeelding]

Heerlijke roadmovie met veel humor en een tikkeltje drama, hilarische personages, dialogen om van te genieten, prima acteerwerk en een heerlijk sfeertje.

Cijfer: 8.2
Daarnet ook gekeken. Werkelijkwaar hilarisch . Fantastische film!
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:19:36 #179
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44846660
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

1 zwartboek 9.5

14 chinatown 7
De nieuwe Falco is opgestaan

Opvallend hoog Zwartboek. Met chauvinisme is niks mis natuurlijk, maar je kan overdrijven
pi_44846740
quote:

14 chinatown 7
chinatown slechts een 7? explain
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:26:46 #181
45532 ziggyziggyziggy
pi_44846874
Het zijn cijfers die ik direct na het kijken van de film heb gegeven. En ik vond Chinatown nou niet echt een goede film, maar da's persoonlijk. Zie verder mijn review van die film, ergens in een van de vorige topics.
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:54:17 #182
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_44847455
Chinatown vind ik eigenlijk ook weinig bijzonder..
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:49:48 #183
4180 Hare
Come fly with me!
pi_44851959
ik ook
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:02:51 #184
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44852229
Polonaise.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:07:24 #185
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44852316
Kutpolonaise, ik vond em wel goed!
  Moderator zaterdag 30 december 2006 @ 12:07:44 #186
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44852324
Laat ik dan zeggen dat ik het een topfilm vind en dat jullie allemaal heidenen zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_44852325
Control met Willem Dafoe. Heel goede film

Rehabiliteren
Lee Ray (Liotta) is een medogenloze moordenaar, die er geen problemen mee heeft iedereen uit de weg te ruimen die hem voor de voeten loopt. In het begin van de film zie je hem op een tafel liggen, hij krijgt een dodelijke injectie in de gevangenis, terwijl de families van zijn slachtoffers toekijken. Nadat Lee zijn injectie heeft gehad wordt hij wakker op een tafel in het mortuarium. Om hem heen staan een aantal mensen, waaronder dokter Miles Copeland (Dafoe). Deze verteld hem dat hij een tweede kans krijgt, hij kan blijven leven, als hij wil fungeren als proefpersoon voor een nieuw medicijn: anagress. Anagress is bedoeld om agressie bij mensen weg te halen, extreme criminelen zouden met behulp van deze drug weer normaal functionerende mensen moeten kunnen worden. Op wie kan je zo'n drug beter testen dan op een brute moordenaar?

Potentie
Het verhaal achter Control heeft zeker potentie, deze wordt er echter jammer genoeg niet helemaal uitgehaald. De film probeert namelijk meerdere dingen te bereiken, maar behandelt dit vervolgens zo kort, dat je je als kijker niet bevredigd voelt. Zo slaat de behandeling van Lee Ray aan, en krijgt hij last van wroeging. Hij heeft immers zonder erover na te denken vele onschuldige mensen vermoord, nu realiseert hij zich wat voor verschrikkelijks hij gedaan heeft. Dit psychologische aspect wordt wel kort behandeld, en is ook geloofwaardig door de goede acteerprestaties, maar zou veel verder uitgewerkt kunnen worden. Een andere verhaallijn die niet echt uitgewerkt is, is die van de personen die weer achter Lee Ray aanzitten. Als moordenaar heeft hij uiteraard vele vijanden gemaakt, wanneer één van hen erachter komt dat Lee Ray nog leeft zal hij niet rusten tot hij echt dood is. Ook dit aspect wordt uiteindelijk wel afgewerkt, maar had veel meer mee gedaan kunnen worden.

Geloofwaardig
Zoals gezegd zijn de acteerprestaties erg goed. Willem Dafoe is een uiterst getalenteerd acteur, maar heeft niet een hele interessante rol in deze film. Hij zet zijn karakter wel heel goed neer, maar Dafoe heeft meer potentie. Ray Liotta's karakter gaat veel dieper en wordt zeer geloofwaardig door hem neergezet. De film is op het gebied van acteerprestaties dus absoluut geloofwaardig. Het is vooral het verhaal, dat niet altijd even sterk is. Lee Ray is bijvoorbeeld een beruchte moordenaar, die als enige gevangene heel veel bewaking heeft. Toch lukt het hem twee keer bijna te ontsnappen. Dat dit één keer gebeurt, kan je nog afschuiven op naïviteit van de bewaking, maar de tweede keer is simpelweg niet acceptabel. Ook het feit dat Lee Ray de bewoonde wereld wordt ingestuurd zonder dat er veel drastische veranderingen aan zijn uiterlijk zijn gemaakt is vreemd. Een moordenaar die de krant heeft gehaald loopt dan toch een behoorlijk risico herkend te worden.

Bron: http://www.filmvisie.nl/
#geen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 12:11:20 #188
862 Arcee
Look closer
pi_44852411
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:19 schreef JelleS het volgende:
De nieuwe Falco is opgestaan

Opvallend hoog Zwartboek. Met chauvinisme is niks mis natuurlijk, maar je kan overdrijven
Nee, dat kan niet, want het is zijn mening. Als het voor hem als een 9,5 voelt, dan is dat zo. Doe je niks aan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:18:14 #189
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_44852577
Afgelopen week een aantal top 250 films gekeken:

Sunset Blvd. #30
Cool Hand Luke #112
All the President's Men #248
Das Cabinet des Dr. Caligari. #165
Anatomy of a Murder #219

Het zijn allemaal wel aardige films, maar ze zullen geen van alle in mijn top 100 komen.

Tom Yum Goong (The Protector)
Uit een thai's dorp worden 2 olifanten gejat, waarna één van de dorpsbewoners (Tony Jaa) ze met geweld terug gaat halen.
Tsja, het verhaal is heel simpel, maar daarvoor kijk ik deze film ook niet.
Het is gewoon een erg ruige vecht/aktie film, waarbij de scene's elkaar erg snel opvolgen (het ene moment zijn ze nog aan het vechten en het volgende moment zijn ze al midden in een achtervolgingsscene).
De vechtstijl van Tony Jaa ziet er erg vet uit, waarbij de omgeving het ook zwaar te verduren krijgt (Waaronder zinloos geweld tegen een lantaarnpaal ).

O ja, deze film komt wel in mijn top 100.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:14:00 #190
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44854004
Meet the Parents (2000)
Was ook voor de zoveelste keer nog steeds erg vermakelijk.
cijfer: 8

Simon (2004)
Blijft één van de beste Nederlandse film allertijden. De film weet perfect de balans te vinden tussen humor en drama. Over de prestatie van Geel is al genoeg gezegd. Maar ook Marcel Hensema verdient alle lof. Nadja Hupscher is totaal miscast.
cijfer: 9

Babel (2006)
Wat is het toch heerlijk als je een film in gaat met hoge verwachtingen en die film daar meer dan aan verdoet.
Iñárritu weet imho op ingenieuze wijze de wereld van dit jaar in beeld te brengen. Prachtig hoe hij in beeld brengt hoe menselijke foutjes en misverstanden tot grote problemen en dillema's leiden. En dit tegen de social-politieke achtergrond van vandaag de dag. Als we over 10 jaar willen weten hoe de wereld in 2006 in elkaar zat is Babel de film die je dan moet opzetten.
Brad Pitt, (die zichtbaar ouder begint te worden) doet het erg goed. Cate Blanchett ligt voornamelijk te huilen en te kermen, maar dat doet overtuigend. Gael García Bernal doet ook prima zijn ding. Op Adriana Barraza en de twee paar kinderen heb ik ook weinig aan te merken. Maar de echte ster van de film is Rinko Kikuchi die verreweg de beste prestatie neer zet als het doofstomme Japanse meisje, dat uithaalt om contact te zoeken.
cijfer: 9
pi_44854191
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
Na 'The Temple of Doom' pakken ze de draad gelukkig weer goed op met dit laatste deel. Indy tegen de Nazi's is een stuk genietbaarder dan het india verhaal. Verhaal is weer leuk, actie zit weer goed in elkaar. Ford en Connery hebben een leuke chemie samen in de film die best wel wat hilarische momenten oplevert. Zeer goed.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:04:31 #192
52357 Lambiekje
pi_44855498
quote:

[..]

1 zwartboek 9.5
Ondanks die etter van een Johnny de Mol een 9.5 ...
pi_44855829
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:18 schreef victorinox het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari. #165
*fan meldt zich

The Black Dahlia
Regisseur Brian De Palma weet een vrij macaber verhaal om te buigen in een iets of wat fletse noir film. Het wordt nergens écht spannend of meeslepend en dat is ontzettend jammer. Want voor een typische noir beschouw ik de film als een zeer degelijk middenmoot en kan ik het wat mij betreft, niet genoeg toejuichen dat er tegenwoordig meer neo-noir op het toneel verschijnt. Híer had meer in gezeten, maar de setting en cinematografie compenseren veel. Best prima allemaal.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:26:33 #194
52357 Lambiekje
pi_44856237
1. Departed, The (2006) 8.5
2. Crank (2006) 8
3. Clerks II (2006) 8
4. Casino Royale (2006) 8
5.Inside Man (2006) 7.5
6. Cars (2006) 7.5
7. Last Exit (2006) (TV) 7.5
8. Little Miss Sunshine (2006) 7.5
9. Lucky Number Slevin (2006) 7.5
10.Pursuit of Happyness, The (2006) 7.5
11.Running Scared (2006) 7.5
12.X-Men: The Last Stand (2006) 7
13.Ice Age: The Meltdown (2006) 7
14.Zwartboek (2006) 7
15.Superman Returns (2006) 6.5
16.Click (2006/I) 6.5
17.Borat (2006) 6.5
18.Ik omhels je met 1000 armen (2006) 6.5
19.Mission: Impossible III (2006) 6.5
20.Deja Vu (2006) 7.0/10 6.5
21.Eight Below (2006) 6
22.World Trade Center (2006) 6
23.Hills Have Eyes, The (2006) 6
24.Gravedancers, The (2006) 6
25.Sentinel, The (2006) 6
26.Scoop (2006) 6
27.Failure to Launch (2006) 6
28.Final Destination 3 (2006) 6
29.Sl8n8 (2006) 6
30.Jackass Number Two (2006) 6
31.Poseidon (2006) 6
32.Slither (2006) 6
33.Accepted (2006) 6
34.Open Water 2: Adrift (2006) 6
35.United 93 (2006) 5.5
36.Da Vinci Code, The (2006) 5.5
37.American Pie 5: The Naked Mile (2006) (V) 5.5
38.Firewall (2006) 5.8/10 5.5
39.Half Light (2006) 6.0/10 5.5
40.She's the Man (2006) 5.5
41.Night Listener, The (2006) 5.5
42.Idiocracy (2006) 7.1/10 (539 votes) 5.5
43.Pirates of the Caribbean 2 (2006) 5.5
44.Snakes on a Plane (2006) 5.5
45.Just My Luck (2006) 4.7/10 5.5
46.You, Me and Dupree (2006) 5
47.Visitation, The (2006) 5
48.RV (2006) 5
49.Scary Movie 4 (2006) 5
50.Miami Vice (2006) 5
51.Flight 93 (2006) (TV) 5
52.Aquamarine (2006) 4.5
53.Pink Panther, The (2006) 4
54.Date Movie (2006) 4
55.Grilled (2006) (V) 4
56.Net 2.0, The (2006) (V) 3.5
57.Basic Instinct 2 (2006) 3.5
58.Bottom's Up (2006) (V) 3.5
59.Death Ride (2006) 3
60.Pledge This! (2006) (V) 3
61.Hollow Man II (2006) (V) 3
62.Cloud 9 (2006) 3
63.Wicker Man, The (2006) 2.5
64.Dawn, The (2006) (V) 2

Docu's
-Loose Change 2nd Edition (2006) 7
-TerrorStorm (2006) 8
-Inconvenient Truth, An (2006) 7.5
-America: From Freedom to Fascism (2006) 7
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:28:39 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44856286
Er is een beste film van 2006 topic.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:29:37 #196
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44856306
Dat was geen best jaar voor je Lambiekje.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:44 #197
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_44858077
Enemy At The Gates
Toen ik deze film opzette was het al snel duidelijk dat deze inspiratie heeft gehaald uit Saving Private Ryan. Ook is het snel duidelijk waar Call Of Duty zijn inspiratie uit heeft gehaald. Er zitten echt hele scenes uit deze film in het spel. Ongelofelijk. Dit is zeker wel positief. De sfeer in de film is heel goed namelijk. De sets en shots zien er prachtig uit en de film laat genoeg zien van een Stalingrad dat helemaal vernield is maar waar nog steeds bruut wordt gevochten. Het ligt overal vol met lijken maar toch komt er hoop door een eeuwenoud trucje van een held maken. Dit is Jude Law die ik voor de verandering aardig op zijn plaats vond. Er volgt een sniperwedstrijd tussen 2 zeer goede scherpschutters. De inzetten worden telkens hoger en de emoties ook. Door de focus heel erg hierop te leggen kan je goed volgen wat er gebeurd en word je goed meegetrokken met de karakters in de film. Het happy end aan het einde is weer een beetje toevallig, maar ach, de rest van de film zit gelukkig erg strak in elkaar. Een 8,5 van mij.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:40:10 #198
52357 Lambiekje
pi_44858214
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:29 schreef cwk het volgende:
Dat was geen best jaar voor je Lambiekje.
Omdat meerendeel een onvoldoende heeft? Of het geeft aan hoe beroerd er geproduceerd in 2006 is. In het algeheel niet een al te best jaar. Is er eigenlijk wel een film die echt uitschiet. Misschien The Departed en Casino Royale met een gewaagde zet met een blonde bond ??! Voor mezelf vond ik Crank ook wel een leuke verrassing.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik het er om doe om belabberde en beroerde films te kijken en films waar een bepaald persoon in speelt. >>> Paris Hilton .. heb er 4 gezien
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:42:52 #199
4571 Sokolsky
pi_44858282
Er zijn zat films die er uitschieten, maar die heb jij niet gekeken
Sheridana +1
pi_44858615
The Departed
Aardige film, maar ik had er meer van verwacht na al die lovende recencies.
+Leonardo Dicaprio speelde wel een mooie rol.
-De film kwam moeilijk op gang, het einde vond ik erg matig en het onnodig gescheld irriteerde me. De karakters waren af en toe erg typerend neergezet, dat hielp niet mee aan de geloofwaardigheid.
7
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:36:58 #201
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_44862325
Cable Guy met Jim Carrey
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_44862505
What About Bob? (1991)

Heerlijke comedy, bij vlagen geniaal. Leuke combi van Murray die irritant en bijdehand is en daar tegenover Dreyfuss die heel droog en serieus overkomt

Cijfer: 7,4

[ Bericht 15% gewijzigd door pascalheister op 30-12-2006 22:21:32 ]
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 23:00:57 #203
4571 Sokolsky
pi_44873720
Blood Diamond is behoorlijk goed. Mijnheer Zwick wil nog wel eens doorslaan met het gedramatiseer, en natuurlijk hebben we ook hier de typische scènes met de gebruikelijke aanzwellende muziek eronder, maar ik heb dat niet als storend ervaren. Dat komt vooral door een sterk script, over drie mensen (DiCaprio, Hounsou en Connelly) die van elkaar kunnen profiteren tijdens de burgeroorlog in Sierra Leone, en de zeer krachtige vertolkingen van met name Leo en Djimon. De lokaties zijn natuurlijk ook weer dik in orde.

De vergelijking met Hotel Rwanda dringt zich natuurlijk op; deze film is rauwer, bevat veel meer actie maar is daardoor op het dramavlak minder aangrijpend. De laatste paar scènes voelen ook ietwat overbodig. 8.
Sheridana +1
pi_44873980
Flushed away, de nieuwste van Aardman films.....leuke tekenfilm
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_44876290

Doctor Sleep

While treating a policewoman for smoking, hypnotherapist Michael Strother has a telepathic vision of a young girl floating beneath the surface of a stream. The escaped victim of a ritualistic serial killer, the girl has become mute, and Michael is called upon by Scotland Yard to unlock the secrets she holds in order to catch a man who believes he has discovered the key to immortality.
#geen
pi_44876973
LA NOTTE DEI DIAVOLI

NIGHT OF THE DEVILS/LA NOCHE DE LOS DIABLOS/NACHT DER DEMONEN

Bijzonder sfeervolle horror van Italiaanse bodem over een man die panne krijgt en zijn toevlucht zoekt in een nederzetting met extreem bijgelovige inwoners waarvan later blijkt dat het niet zo vreemd is dat ze zo bijgelovig zijn

Het tempo is vrij traag maar liefhebbers weten dit en zullen geduldig zijn tot de finale. Ikzelf genoot ook van het hele spulletje tót de finale

zondag 31 december 2006 @ 01:51:57 #207
45532 ziggyziggyziggy
pi_44879612
quote:
Ik zie toch geen films meer voor de jaarwisseling... dus
Stiekem toch nog een film gekeken.

Ooit, lang geleden, was mijn eerste kennismaking met Quentin Tarantino Pulp Fiction (#8). Toen lette ik niet goed op en gaf ik de film een cijfer dat ergens onder de vier lag. Vanavond heb ik de film (na inmiddels ook films als Kill Bill, Jackie Brown en Reservoir Dogs te hebben gezien) opnieuw objectief gekeken en hem aanzienlijk hoger gewaardeerd. Het is nu niet opeens een favoriet van mij, maar hoe Tarantino de verhaallijnen door elkaar heen laat lopen en uiteindelijk bij elkaar laat komen, is toch wel van een zekere schoonheid. Ik denk dat ik Jackie Brown en Reservoir Dogs ook maar ga herkijken, want dat vond ik in eerste instantie ook een beetje vervelende films.
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 09:02:13 #208
4571 Sokolsky
pi_44882510
Karig maandje in december, 41 films waarvan 11 herkijk.

Top-10 van de nieuwe films:
1. Le VIeux Fusil (Robert Enrico, 1975, FRA)
2. Voksne mennesker (Dagur Kári, 2005, DEN)
3. Blood DIamond (Edward Zwick, 2006, USA)
4. Inochi bô ni furô (Masaki Kobayashi, 1971, JPN)
5. Little Miss Sunshine (Jonathan Dayton, 2006, USA)
6. The New World (Terrence Malick, 2005, USA)
7. Ta'm e guilass (Abbas Kiarostami, 1997, IRI)
8. El Laberinto del Fauno (Guillermo del Toro, 2006, MEX)
9. 13 (Tzameti) (Géla Babluani, FRA, 2005)
10. Igby Goes Down (Burr Steers, USA, 2002)

Flop-5:
1. Casino Royale (1967)
2. Cars (2006)
3. Legally Blonde (2001)
4. Flushed Away (2006)
5. Mean Girls (2004)
Sheridana +1
  zondag 31 december 2006 @ 10:14:33 #209
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_44882939
quote:
Op zondag 31 december 2006 09:02 schreef Sokolsky het volgende:

Flop-5:
1. Casino Royale (1967)
2. Cars (2006)
4. Flushed Away (2006)
5. Mean Girls (2004)
Ben ik het hier ff niet mee eens.
Nou hoef je het niet meteen erg goede films te vinden, maar om deze films nu als slecht aan te duiden...

En weet je wel zeker dat je Mean Girls niet leuk vind? Dat is wel Lindsay Lohan waar we over praten hoor.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 31 december 2006 @ 10:35:39 #210
52357 Lambiekje
pi_44883177
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:42 schreef Sokolsky het volgende:
Er zijn zat films die er uitschieten, maar die heb jij niet gekeken
zoals ? Dan kan ik er als nog achteraan ...

Als je het ook over V for Vendetta, Walk the Line, Worlds Fastest Indian dan heb ik deze wel oa gekeken, alleen ze vallen toch strikt genomen onder 2005?
  zondag 31 december 2006 @ 10:39:45 #211
52357 Lambiekje
pi_44883246
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:14 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ben ik het hier ff niet mee eens.
Nou hoef je het niet meteen erg goede films te vinden, maar om deze films nu als slecht aan te duiden...

En weet je wel zeker dat je Mean Girls niet leuk vind? Dat is wel Lindsay Lohan waar we over praten hoor.
Lohan is een nog groter verwaand kutkind dan Paris Hilton. Dus mean girls mag je nog wel slecht vinden.
zo vind ik bijvoorbeeld alle films slecht met Ben Afflick er in ... een uitzondering en dat is Changing Lanes.
Een ienieminie-rolletje in Clerks 2 enzo vinden ik niet tellen. Alleen dus waar hij de protagonist is...

En nee Casino Royale en Cars kan en mag je niet als slecht beoordelen.
pi_44883263
Gister:
Science of Sleep (leuk!) 7
You me and everyone we know (ook leuk!) 7
The illusionist (leuk!) 8

zo.
  Moderator zondag 31 december 2006 @ 10:43:09 #213
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44883291
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:39 schreef Lambiekje het volgende:

En nee Casino Royale en Cars kan en mag je niet als slecht beoordelen.
Het is niet de Casino Royale van dit jaar he?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 10:45:21 #214
4571 Sokolsky
pi_44883326
victorinox: een flop-5 zijn de slechtste films die ik heb gezien. Casino Royale (1967) was een vreselijke rotzooi, waarin niemand wist wat de bedoeling was, inclusief de kijker. Van Cars kreeg ik jeuk, wat mede veroorzaakt wordt door een afkeer van tekenfilms én auto's, maar ook omdat ik het te druk en niet grappig vond. Die laatste eigenschappen zijn ook van toepassing op Flushed Away, maar die had nog een paar leuke scènes, waardoor het nog bijna een voldoende werd. Jij mag Lindsay Lohan best leuk vinden, ik word er niet echt warm of koud van, en de film heeft kwalitatief natuurlijk niet zoveel te bieden.

Lambiekje: zie mijn lijstje in het 2006-topic. Vooral Babel.
Sheridana +1
  zondag 31 december 2006 @ 10:45:29 #215
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_44883328
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:43 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is niet de Casino Royale van dit jaar he?
Oh shit, helemaal niet op gelet.
Die oude is idd verschrikkelijk. Woody Allen
IMDb Vote History
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 10:46:54 #216
4571 Sokolsky
pi_44883348
Ik zet niet voor niets al die jaartallen er bij
Sheridana +1
pi_44883349
Mean girls is ook geen slechte film overigens.
  zondag 31 december 2006 @ 10:51:17 #218
67640 SaintOfKillers
pi_44883428
En heeft kwalitatief meer dan genoeg te bieden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 31 december 2006 @ 11:02:41 #219
52357 Lambiekje
pi_44883644
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:45 schreef Sokolsky het volgende:
victorinox: een flop-5 zijn de slechtste films die ik heb gezien. Casino Royale (1967) was een vreselijke rotzooi, waarin niemand wist wat de bedoeling was, inclusief de kijker. Van Cars kreeg ik jeuk, wat mede veroorzaakt wordt door een afkeer van tekenfilms én auto's, maar ook omdat ik het te druk en niet grappig vond. Die laatste eigenschappen zijn ook van toepassing op Flushed Away, maar die had nog een paar leuke scènes, waardoor het nog bijna een voldoende werd. Jij mag Lindsay Lohan best leuk vinden, ik word er niet echt warm of koud van, en de film heeft kwalitatief natuurlijk niet zoveel te bieden.

Lambiekje: zie mijn lijstje in het 2006-topic. Vooral Babel.
Ah ja Babel .. die staat nog voor de planning.
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 11:11:05 #220
4571 Sokolsky
pi_44883785
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
En heeft kwalitatief meer dan genoeg te bieden.
Zoals? Ik zag heel veel cliché's, een tenenkrommende vergelijking met de jungle die vreselijke scènes opleverde en een niet zo heel subtiel gebrachte moraal. Als je opgewonden wordt van die meisjes, prima, maar ik niet.
Sheridana +1
  zondag 31 december 2006 @ 11:12:05 #221
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_44883804
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:40 schreef tonks het volgende:
Gister:
Science of Sleep (leuk!) 7
You me and everyone we know (ook leuk!) 7
The illusionist (leuk!) 8

zo.
The illusionist, wat een TOP FILM. Zelden zo'n gave film gezien.
  zondag 31 december 2006 @ 11:26:45 #222
67640 SaintOfKillers
pi_44884092
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:11 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Zoals? Ik zag heel veel cliché's, een tenenkrommende vergelijking met de jungle die vreselijke scènes opleverde en een niet zo heel subtiel gebrachte moraal. Als je opgewonden wordt van die meisjes, prima, maar ik niet.
Ja, iedereen vindt Mean Girls alleen maar goed omdat ze Lohan geil vinden , vandaar ook de populariteit van Herbie Fully Loaded en Just My Luck. Mean Girls lacht met die cliché's en moraal, heeft goed acteerwerk en een erg fijn script van Fey.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-12-2006 11:50:05 (Typo aangepast.) ]
pi_44884147
Scarface, Last Man Standing, Casino Royale, Just Like Heaven, Eragon.
  zondag 31 december 2006 @ 11:38:46 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44884426
Beat
http://www.imdb.com/title/tt0211941/

Vertelt het waargebeurde verhaal over de per ongeluk-moord op de vrouw van schrijver William Burroughs, door William Burroughs. Gespeeld door resp. Courtney Love en Kiefer Sutherland.
In principe een interessant gegeven, maar wat een boutfilm. Te traag, te vaag en te gekunsteld. Heb 'm op de helft op double speed gezet en zelfs toen was het nog tenenkrommend traag. En dat terwijl het plot dan weer afgeraffeld werd.
Een hele magere 2.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_44884602
Harry Potter en de Vuurbeker

zondag 31 december 2006 @ 11:46:31 #226
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_44884639
Gisternacht de film "Beautiful Girls" gezien op nederland 3. Ben er rond 12 uur ingerold toen was hij een 20 minuten bezig en was direct geboeid door geweldige dialogen, leuke scenes en toch steeds maar afvragen waar het over ging. Meest vreemde vond ik nog wel dat de "in de film" 29 jarige hoofdrol speler verliefd wordt op de 13 jarige marty. En dan daarna al helemaal de scene op de ijsbaan, kreeg echt een (what the fuck) gevoel
quote:
Een groepje schoolvrienden organiseert een reünie in een saai sneeuwig stadje. Niets is moeilijker dan afscheid nemen van je jeugd. Er lopen zoveel mooie vrouwen rond, dat je nooit weet of je de juiste te pakken hebt. Dit fenomeen bindt een groepje vrienden uit een klein Amerikaans stadje. Ze lopen tegen de dertig, maar gedragen zich als onvervalste pubers.
Het deed mij eerlijk gezegd ietwat denken aan "Lost in Translation" maar dan met meer personages.

Natalie portman als de 13 jaar oude marty.
  zondag 31 december 2006 @ 11:52:55 #227
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44884795
Maandlijstje december. Boel fijne films = een fijne maand.

1.Water (Deepa Mehta, 2005) 9-
2.The Departed (Martin Scorsese, 2006) 8½
3.Dersu Uzala (Akira Kurosawa, 1975) 8½
4.United 93 (Paul Greengrass, 2006 8½
5.Le Vieux Fusil (Robert Enrico, 1975) 8+
6.The Squid and The Whale (Noah Baumbach, 2005) 8
7.Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) 8-
8.Marathon (Yun-cheol Yung, 2005) 8-
9.Das Leben der Anderen (Florian Henckel-Donnersmarck. 2006) 8-
10.The Hours (Stephen Daldry, 2002) 8-

Redelijk wat troep gezien ook, genoeg voor een flop-5 in ieder geval

1.The Rocky Horror Picture Show 2
2.Superman Returns 4
3.Miami Vice 4
4.Over the hedge 5
5.Snakes on a Plane 5
pi_44885186
Jaarlijstje films die op imdb als 2006 staan:

1. The Last Kiss
2. Little Miss Sunshine
3. Casino Royale
4. Running Scared
5. Lucky Number Slevin
6. Children of Men
7. Crank
8. Departed
9. Flushed Away
10. Snakes on a Plane

9 en 10 moest ik er echt bij verzinnen zowat, tis voor mij echt een top-8-jaartje geworden
Who knew?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')