abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:54:28 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44818221
The Perfume

Gisteren dan eindelijk The Perfume in de bioscoop gezien. Een paar weken terug het boek herlezen, dus het verhaal over Jean Baptiste Grenouille stond nog aardig in mijn herinnering gegrift. Hoewel het verhaal op sommige punten afwijkt van het boek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, viel de film me alleszins mee.

De makers hebben de voor het verhaal zo belangrijke geurenwereld aardig op het witte doek weten over te brengen. Maar het boek blijft - uiteraard - vele malen beter.
Toch een zeven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:38:19 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_44821920
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 09:07 schreef Professional het volgende:
Snakes On A Plane

Samuel L. Jackson hoorde de titel en zonder het script te lezen gaf hij aan mee te werken aan de film. Het verhaal wordt langzaam ingezet, Jackson moet een kroongetuige in een moordzaak van Hawaii naar LA brengen, maar de aangeklaagde komt dit te weten en gooit het vliegtuig vol met allerlei giftige slangen. De actie is lekker, en stroomt veel bloed, de slangen bijten in elk lichaamsdeel en zijn ronduit hilarisch. Jackson heeft duidelijk plezier, maar het toppunt vond ik toch wel de timing van de quote: "I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane." Heeft geen enkele meerwaarde en komt er zo belabberd uit dat het grappig is. Zonder Jackson was deze film nooit wat geworden, das wel een ding wat zeker is.
[afbeelding]
Dit is juist een typische film waarbij je een nieuwe held kan introduceren. Naar mijn idee is Jackson hier dus een beetje overcast.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_44822558
Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
Alweer vermakelijk. De rollen zijn leuk, de actie zit zeer goed in elkaar het verhaal is prima. Enige klacht is dat ik het lichtelijk over-the-top vond gaan in de tempel tijdens het ritueel, net even iets te. Maar door de rest van de film kan ik dat vergeven en is deze ook zeer goed en uitermate vermakelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 13:03:48 #154
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44822674
Alleen die vreselijke Kate Capshaw he...
Sheridana +1
pi_44822900
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:03 schreef Sokolsky het volgende:
Hmm jah die had ik ook moeten aandragen in mijn review als over-the-top. Maar voor de rest was het wel vermakelijk.
pi_44822939
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:00 schreef Shogo het volgende:
Enige klacht is dat ik het lichtelijk over-the-top vond gaan in de tempel tijdens het ritueel, net even iets te.
Ben ik met je eens. Maar de Maya's deden dit bijvoorbeeld ook écht op die manier. Zit dus wel een kern(tje) van waarheid in.
pi_44823061
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit is juist een typische film waarbij je een nieuwe held kan introduceren. Naar mijn idee is Jackson hier dus een beetje overcast.
Overcast vind ik een perfect woord, want het had net zo goed een Bruce Willis kunnen zijn, dan had ik de film echt niet beter gevonden. Het lag gewoon erg dik voor de hand dat het op een grappige manier gemaakt moest worden, ook omdat die gast Keenan nog wat erin zat. Heb echt een hekel aan die gast en zijn Nickolodeon humor.
Als popcornfilm doet hij het goed, maar de uitwerking had gewoon veel beter gekund. Hij zal ook niet in mijn lijst van beste films uit 2006 komen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:22:53 #158
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823215
Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)

Krachtig relaas over de Stazi-praktijken in de DDR anno 1985. Een goed script gelardeerd met mooie muziek. Het spel is puik, van zowel Ulrich Mühe als Sebastian 'Zwartboek' Koch. Mühe's karakter is eigenlijk wel veel interessanter is waardoor Koch wat op de achtergrond blijft. Is niet zo erg. De hoge IMDb notering vind ik wat overdreven maar ik kom toch ook wel op een kleine 8. Haalt ie net niet mijn top 10 van 2006 mee. Denk ik.

The Departed was een echte topper, en Children of Men, hoewel de toekomstvisie wat kort door de bocht was, wist mij ook wel te bekoren. Respectievelijk ****½ en een kleine ****

Dersu Uzala is een meesterwerk! Het is zo'n film waar zelfs ik nog overweeg om em als peperdure Criterion aan te schaffen al was het alleen maar om die prachtige cinematografie. Soms een traantje in mijn ogen, soms een lach op mijn gezicht om die malle Dersu. Gewoonweg prachtig. Mijn favoriete Kurosawa tot nu toe. ****½

Verder nog wat 1975 spul gekeken voor het tournament. Flic Story was onbedoeld grappig en bij vlagen wat belachelijk maar kwam toch wel netjes op zijn pootjes terecht. ***½. Flåklypa Grand Prix begon zó leuk en koddig maar bleef mij toch iets teveel op het kleuterniveau. Grappige muziekjes zorgen voor een voldoende ***. Profondo Rosso vond ik maar zo-zo, maar het eigenzinnige camerawerk van die Argento vond ik wel erg tof eigenlijk, toch nog ***.

Last and least zag ik The Squid and The whale waar vast van alles al over is gezegd hier, dus ik vat t samen. Topper! ****

P.S.
Ik begin een hekel te krijgen aan het woord 'Topper', maar kan geen goed alternatief verzinnen.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 13:28:00 #159
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44823375
"pareltje"?
Sheridana +1
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:29:33 #160
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823421
Dat is hetzelfde straatje als 'Juweeltje'.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_44823518
Hoogstaande
Attractief
Indrukwekkend
Meesterwerk

Pff moeilijke woorden allemaal
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:35:10 #162
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44823614
quote:
The Departed was erg attractief, en Children of Men, hoewel de toekomstvisie wat kort door de bocht was, wist mij ook wel te bekoren. Respectievelijk ****½ en een kleine ****

Last and least zag ik The Squid and The whale waar vast van alles al over is gezegd hier, dus ik vat t samen. Hoogstaand! ****
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:36:55 #163
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_44823679
World Trade Center (Oliver Stone, 2006)
Het meest opvallende aan de film is nog wel dat deze geregisseerd is door Oliver Stone. Nergens een cynische of kritische ondertoon, zoals die vaak kenmerkend is voor z'n films. Het is een onvervalst patriotistisch heldenverhaal wat gelukkig nooit te veel over the top gaat (soms er wel tegenaan), maar echt beklijven doet hij ook niet. Het acteerwerk was best ok, maar van de acteurs en actrices verwachtte ik wel iets meer. ***

The Wind That Shakes the Barley (Ken Loach, 2006)
De film met de mooiste titel van 2006 en de film zelf mag er ook wezen. Een meeslepend verhaal wat zich afspeelt tijdens de burgeroorlog die naar het ontstaan van Ierland zou leiden. Cillian Murphy zet naast Breakfast on Pluto zijn tweede ijzersterke performance van dit jaar neer. Elke scene bereikt het beoogde effect; de innerlijke conflicten en de verwarring van het conflict, alles vind een plaats. Verder biedt het groene Ierse heuvellandschap een prachtige locatie, die op mooie wijze in beeld gebracht wordt. ****
pi_44824716
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:03 schreef Sokolsky het volgende:
Kate
pi_44826727
Idiocracy

Wat een troepfilm. Luke Wilson komt in het jaar 2505 terecht en vindt daar een samenleving die ongelofelijk dom is. De wereld is één grote vuilnisbelt geworden en iedereen is de hele dag alleen maar bezig met tv kijken en lachen om andermans scheten. De film bestaat dan ook voor het grootste deel uit 'grappen' over lichamelijke functies en/of scheldende mensen. Het probeert hiermee weg te komen door dit neer te zetten als beeld van de dommer wordende samenleving, maar eigenlijk zijn de poep- en plasgrappen juist gericht op deze demografie. Na 20 minuten had ik het dan ook wel gezien met deze flauwe komedie. In totaal zitten er misschien 3 leuke grappen in de film. Bijvoorbeeld als Luke Wilson een IQ Test moet nemen en de vraag is ' If you have one bucket with 2 gallons of water and one with 5 gallons, how many buckets do you have?' . Als de film meer subtiele humor had gebruikt had het iets moois kunnen worden, maar nu is hij niet de moeite waard. 4/10
Who knew?
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:13:45 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44827139
Przypadek

Drie uiteenlopende verhalen met een gezamenlijk startpunt, het proberen halen van een net vertrekkende trein. Vooral het tweede verhaal was oke en het einde van het derde verhaal bizar, maar wel pakkend. Rode draad door het verhaal is de invloed van de communistische partij in het dagelijkse leven, soms heel subtiel en soms weer ook totaal niet subtiel. In het eerste verhaal werkt de hoofdpersoon voor de communistische partij om een conflict op te lossen, in het tweede sluit hij zich juist aan bij de oppositie en in het derde verhaal is hij een succesvolle arts. Overigens is dit typisch een film, die je een tweede keer moet zien om nieuwe dingen te ontdekken. Cijfer: 8

06/05

Redelijke thriller met leuke humor, maar wel een beetje wisselvallig. Gaar complot ook, maar dat is ook wel weer grappig op een bepaalde manier. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:16:45 #167
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_44827238
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:02 schreef washandje het volgende:
Idiocracy
Hmmm, ben benieuwd wat ik er van vind. Office Space is natuurlijk een klassieker.
pi_44830145
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:22 schreef cwk het volgende:

Dersu Uzala is een meesterwerk! Het is zo'n film waar zelfs ik nog overweeg om em als peperdure Criterion aan te schaffen al was het alleen maar om die prachtige cinematografie. Soms een traantje in mijn ogen, soms een lach op mijn gezicht om die malle Dersu. Gewoonweg prachtig. Mijn favoriete Kurosawa tot nu toe. ****½
Die wil ik al een tijdje graag zien, je positieve recensie zou dit weleens kunnen versnellen
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:08:30 #169
52357 Lambiekje
pi_44830682
Little Miss Sunshine (2006)
Dochter van 7 die wil (moet) meedoen aan een Pegant-contest in California. De gehele familie gaat mee op reis in een aftans VWbusje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / 8.1 #242

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 29-12-2006 21:31:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_44831132

Heerlijke roadmovie met veel humor en een tikkeltje drama, hilarische personages, dialogen om van te genieten, prima acteerwerk en een heerlijk sfeertje.

Cijfer: 8.2
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:35:10 #171
52357 Lambiekje
pi_44839596
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:02 schreef washandje het volgende:
Idiocracy

Wat een troepfilm. Luke Wilson komt in het jaar 2505 terecht en vindt daar een samenleving die ongelofelijk dom is. De wereld is één grote vuilnisbelt geworden en iedereen is de hele dag alleen maar bezig met tv kijken en lachen om andermans scheten. De film bestaat dan ook voor het grootste deel uit 'grappen' over lichamelijke functies en/of scheldende mensen. Het probeert hiermee weg te komen door dit neer te zetten als beeld van de dommer wordende samenleving, maar eigenlijk zijn de poep- en plasgrappen juist gericht op deze demografie. Na 20 minuten had ik het dan ook wel gezien met deze flauwe komedie. In totaal zitten er misschien 3 leuke grappen in de film. Bijvoorbeeld als Luke Wilson een IQ Test moet nemen en de vraag is ' If you have one bucket with 2 gallons of water and one with 5 gallons, how many buckets do you have?' . Als de film meer subtiele humor had gebruikt had het iets moois kunnen worden, maar nu is hij niet de moeite waard. 4/10
Ik ben wel benieuwd naar de film "Ass"
Nee deze film komt niet erg goed uit de verf. Beetje jammerlijke grapjes. Snap alleen niet hoe deze film zo hoog is ... of eigenlijk wel kennelijk zijn mensen net zo retarted als uitgebeeld in de film. Dat ze dit uitermate entertainment vinden.

Ik geeft het ook een laag cijfer 5.0 / imdb 7.1
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:39:37 #172
52357 Lambiekje
pi_44839773
Accepted (2006)
Gozer die wordt nergens toegelaten om te gaan studeren. Om z'n ouders toch blij te maken maakt hij een fakeweb site van een College genaamd South Hampton Institute and Technology (SHIT). En uiteraard stuurt hij een aangenomen brief naar zichzelf. Ouders blij. Alleen een probleempje een vriend heeft de website iets te functioneel gemaakt. En alle 'retards' en uitschot hebben zich aangemeld. Op zich weet deze film zichzelf te redden, uiteraard zit er een moraaltje in maar ach.

cijfer 6 / imdb 6.1
pi_44842610
The Ron Clark Story.

Verfilming van een waargebeurd verhaal van een blanke leraar die midden in Harlem kinderen les gaat geven en met allerlei regels moeilijke kinderen zonder enig vertrouwen probeert te laten slagen voor hun testen. Matthew Perry speelt verrassend sterk, een beetje zoals in Studio 60. De rol past vrij goed bij hem en overall is de film erg okay. Verhaal is ook super, zeker gezien de waarheid waar het op gebaseerd is.

3.5 uit 5. IMDB 7.3/10.
pi_44842943
Vandaag Deux Frères(3/5) en Holes(3.5/5) gezien.
Donnie Darko - Smurfs are asexual. They don't even have... reproductive organs under those little, white pants. It's just so illogical, you know, about being a Smurf. You know, what's the point of living... if you don't have a dick?
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:35:46 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44843500
Bill & Ted's Excellent Adventure

Ik had hem al eerder voor een gedeelte gezien en uitgezet uit ellende. Ook bij een tweede poging wordt het uiteraard allemaal niet veel beter. Cijfer: 5,5

About a Boy

Suffig, saai, voorspelbaar en Hugh Grant. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_44844899
Saw II (2005)

Prima vervolg op het 1e deel, stukje bloederiger en groffer dan deel 1, einde is lichtelijk verrassend en legt de drempel voor deel 3. Ben benieuwd

Cijfer: 7,3

Tsotsi (2005)

Mooie film, meeslepend verhaal (soms wat cliche). Verder een goede soundtrack en sterk acteerwerk, verhaallijn had misschien nog iets verder uitgedund kunnen worden, ging mij soms wat te snel.

Cijfer: 7,6

Morgen m'n top 30 van dit jaar maar eens opmaken
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:05:06 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_44846271
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:20 schreef pascalheister het volgende:
Morgen m'n top 30 van dit jaar maar eens opmaken
Ik zie toch geen films meer voor de jaarwisseling... dus:

Mijn top 19 van films uit 2006:

1 zwartboek 9.5
2 united 93 9
3 the road to guantanamo 8.5
4 running scared 8
- borat: cultural learnings of america for make bene... 8
- cars 8
- 4 elements 8
8 pirates of the caribbean: dead man's chest 7.5
9 ice age: the meltdown 7
-- ober 7
-- ça m'est égal si demain n'arrive pas 7
-- an inconvenient truth 7
-- huo yuan jia (fearless) 7
-- over the hedge 7
15 the da vinci code 6.5
-- final destination 3 6.5
17 the queen 6
-- jackass number two 6
19 world trade center 3.5

En (grappigerwijs) de 19 films die ik in december voor het eerst zag:

1 alien 9
- rashômon 9
- rebecca 9
4 citizen kane 8.5
- nuovo cinema paradiso 8.5
6 aliens 8
- double indemnity 8
- 4 elements 8
- good night, and good luck. 8
- m 8
- the manchurian candidate 8
12 the bridge on the river kwai 7.5
-- the treasure of the sierra madre 7.5
14 chinatown 7
-- toy story 2 7
16 lang leve de koningin 6
-- raging bull 6
18 the maltese falcon 5.6
19 some like it hot 5.5

[ Bericht 22% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-12-2006 01:16:31 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_44846613
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:20 schreef pascalheister het volgende:

[afbeelding]

Heerlijke roadmovie met veel humor en een tikkeltje drama, hilarische personages, dialogen om van te genieten, prima acteerwerk en een heerlijk sfeertje.

Cijfer: 8.2
Daarnet ook gekeken. Werkelijkwaar hilarisch . Fantastische film!
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:19:36 #179
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44846660
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zie toch geen films meer voor de jaarwisseling... dus:

Mijn top 19 van films uit 2006:

1 zwartboek 9.5

14 chinatown 7
De nieuwe Falco is opgestaan

Opvallend hoog Zwartboek. Met chauvinisme is niks mis natuurlijk, maar je kan overdrijven
pi_44846740
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

14 chinatown 7
chinatown slechts een 7? explain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')