Een aantal mensen kennen elkaar al van tijdens te zwangerschappen, de zwangerschappen die ze samen beleefde hebben via het forum. Het is niet zomaar een: Kwak ik gooi het hier en hoop dat er iemand reageert. Het is het kunnen delen met anderen die je al kent van internet.quote:Op zondag 24 december 2006 01:39 schreef 01majo het volgende:
en laten we eerlijk zijn
als je aangewezen bent op internet of fok of welk forum dan ook voor zoiets
denk ik dat je verkeerd bezig bent
en dat daar mensen zijn die daarvoor geleerd hebben om je daar mee te helpen
en als je daar geen behoefte aan heb
dan kan je het zelf proberen te verwerken met naaste
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 24 december 2006 01:52 schreef 01majo het volgende:
[..]
heb ook absoluut geen kritiek op jou of andere ouders hier
wens iedereen heel veel sterkte toe
en heb er ook absoluut geen problemen mee als het helpt
alleen gaat mij niet hierom
maar is het zo moeilijk in te denken hoe jullie ouders die dit mee hebben gemaakt
dat hier foto`s voor nodig zijn om dat aan te tonen
en als ik reacties hoor van sommige mensen op de topics van waar bijvoorbeeld die foto`s
op staan van wat "mooi" en door die foto`s voel je echt het gevoel wat die ouders toen voelden
vind ik dit niet alleen een belediging voor de ouders die dit hebben meegemaakt
want andere mensen kunnen niet voelen wat jullie gevoeld hebben door naar die foto te kijken
vind ik respectloos tegenover dit kind en andere ouders
en word dit op een gegeven moment een soort aapjes kijken
iedereen die naar stervende kinderfoto`s kijkt op internetquote:Op zondag 24 december 2006 01:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meningen die neerkomen op "iedereen die het niet met mij eens is, moet naar een psycholoog" hebben niets met discussiëren te maken.
vind ik beetje domme vergelijkingquote:Op zondag 24 december 2006 01:55 schreef phluphy het volgende:
Heb even getwijfeld of ik hier een foto zou plaatsen van Lenin in zijn mausoleum.
Want dat vinden mensen minder shockend? Dat is toch ook gewoon overal op internet te zien, zonder waarschuwing?
Het heeft toch niets met aantonen te maken.quote:Op zondag 24 december 2006 01:52 schreef 01majo het volgende:
[..]
maar is het zo moeilijk in te denken hoe jullie ouders die dit mee hebben gemaakt
waarom?quote:Op zondag 24 december 2006 01:56 schreef 01majo het volgende:
[..]
iedereen die naar stervende kinderfoto`s kijkt op internet
zonder dat deze enig idee heeft over wie diegene is
moet daarheen
dus als een wildvreemde naar jou pijn en vreselijke verdriet en jou stervende en overleden kind kijkt voel je je beterquote:Op zondag 24 december 2006 01:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Het heeft toch niets met aantonen te maken.
Waar het om gaat is dat sommige mensen behoefte hebben om foto's te plaatsen, het helpt bij de verwerking, hun mannier, hun keus
En als ze dan ook nog besluiten om er een site van te maken, ook hun keus hun mannier.
En als je daar niet tegen kunt, ga je zulke sites nooit bezoeken, heb je er ook niets mee te maken, hoef je het ook niet te zien, hoe je ook geen commentaar te hebben over het plaatsen van foto's, al dan niet met respeckt naar de overledenen toe.
Het is een mannier, een uiting van een verlies.
Nee, dat niet. Maar wel applaus waardig toch, je eigen moraal hoog in het vaandel hebben.quote:Op zondag 24 december 2006 01:54 schreef Litpho het volgende:
Meningen die neerkomen op "iedereen die het niet met mij eens is, moet naar een psycholoog" hebben niets met discussiëren te maken.
Maar zeggen ze dat dan, ik voel wat jij voelt? ik denk zelf dat niemand de pretentie heeft te kunnen voelen wat de ouders voelen wanneer een kind overlijdt. Ik denk zelfs dat het meeleven wat mensen vast intens doen een zeer flauwe afspiegeling is van het verdriet dat ouders hebben. ik weet ook niet of het de intentie van degene die het posten is om mensen hun verdriet te laten voelen, maar dat zou je aan die ouders moeten vragen. Die fotos die mij toen zijn laten zien waren puur, kijk eens wat een mooie meid het was in goeie in slechte tijden. Mijn kindje, ik ben er zo trots op en zo blij dat ze hoewel veel te kort voor mijn gevoel in m'n leven heeft kunnen zijn. naast het enorme verdriet ook enorme dankbaarheid DAT ze d'r was. In eerste plaats Wow mijn kindjequote:Op zondag 24 december 2006 01:52 schreef 01majo het volgende:
[..]
heb ook absoluut geen kritiek op jou of andere ouders hier
wens iedereen heel veel sterkte toe
en heb er ook absoluut geen problemen mee als het helpt
alleen gaat mij niet hierom
en als ik reacties hoor van sommige mensen op de topics van waar bijvoorbeeld die foto`s
op staan van wat "mooi" en door die foto`s voel je echt het gevoel wat die ouders toen voelden
vind ik dit niet alleen een belediging voor de ouders die dit hebben meegemaakt
want andere mensen kunnen niet voelen wat jullie gevoeld hebben door naar die foto te kijken
vind ik respectloos tegenover dit kind en andere ouders
en word dit op een gegeven moment een soort aapjes kijken
Je hoeft je toch niet overal wat bij voor te stellen, je kunt op zijn minst iemands mannier van verwerken kunnen accepterenquote:Op zondag 24 december 2006 01:59 schreef 01majo het volgende:
[..]
dus als een wildvreemde naar jou pijn en vreselijke verdriet en jou stervende en overleden kind kijkt voel je je beter
kan me daar helaas niet veel bij voorstellen
Ik vraag het jou , jij stelt hetquote:Op zondag 24 december 2006 02:00 schreef 01majo het volgende:
[..]
je heb gelijk is heel normaal
gezellig wat te snacken erbij en kijken maar
wat denk je zelf¿
jij weet net zo goed als ik dat 99% hier op fokquote:Op zondag 24 december 2006 02:00 schreef releaze het volgende:
[..]
Maar zeggen ze dat dan, ik voel wat jij voelt? ik denk zelf dat niemand de pretentie heeft te kunnen voelen wat de ouders voelen wanneer een kind overlijdt. Ik denk zelfs dat het meeleven wat mensen vast intens doen een zeer flauwe afspiegeling is van het verdriet dat ouders hebben. ik weet ook niet of het de intentie van degene die het posten is om mensen hun verdriet te laten voelen, maar dat zou je aan die ouders moeten vragen. Die fotos die mij toen zijn laten zien waren puur, kijk eens wat een mooie meid het was in goeie in slechte tijden. Mijn kindje, ik ben er zo trots op en zo blij dat ze hoewel veel te kort voor mijn gevoel in m'n leven heeft kunnen zijn. naast het enorme verdriet ook enorme dankbaarheid DAT ze d'r was. In eerste plaats Wow mijn kindjeen op de tweede plek het verlies.
Maar dit was maar een ouder, hoe het met andere ouders zit weet ik niet. Weet jij dit? Met zekerheid?
waarom?quote:Op zondag 24 december 2006 01:56 schreef 01majo het volgende:
[..]
iedereen die naar stervende kinderfoto`s kijkt op internet
zonder dat deze enig idee heeft over wie diegene is
moet daarheen
als jij daar niks mis mee vindquote:
Geef nou eens gewoon antwoord. Waarom vind jij dat die mensen naar een psycholoog moeten?quote:Op zondag 24 december 2006 02:04 schreef 01majo het volgende:
[..]
als jij daar niks mis mee vind
dan zien we je vast nog is terug op tv als je niet terug ben gekomen van de tbs kliniek
tjonge jonge zeg, kun je ook normaal je mening geven?quote:Op zondag 24 december 2006 02:04 schreef 01majo het volgende:
[..]
als jij daar niks mis mee vind
dan zien we je vast nog is terug op tv als je niet terug ben gekomen van de tbs kliniek
okquote:Op zondag 24 december 2006 02:05 schreef N.icka het volgende:
[..]
Geef nou eens gewoon antwoord. Waarom vind jij dat die mensen naar een psycholoog moeten?
Nee hoor, dat weet ik helemaal niet en die pretentie heb ik ook niet. Daarnaast weet ik ook niet of het slecht is. Ik zit hier nu al een uur ofzo over te praten, er gaan heel veel dingen wat betreft dit onderwerp door m'n hoofd maar straks is het ook tijd voor mijn bed, en ook tijd om iets als dit voor mijzelf af te sluiten. Aangezien mijn nare gevoel bij het zien van dat soort foto's een zeer flauwe afspiegeling zijn (nieteens, gewoon geen afspiegeling zijn van) van het leed wat de ouders hebben KAN ik dit ook afsluiten door m'n pc uit te zetten, in m'n bed te gaan liggen, 10 minuten erover te tobben, oogjes dicht en morgen voor 99% van mijn tijd hier niet meer aan denken. Life goes on, voor mij wat sneller dan voor een ander. Moet ik als ik dit soort fotos zie me net zo kut voelen als dat die ouders doen en anders heb ik geen recht op het zien van dit soort fotos? Omdat? Omdat het respectloos is naar de overledene? Die link kan ik dan weer niet leggen.quote:Op zondag 24 december 2006 02:02 schreef 01majo het volgende:
[..]
jij weet net zo goed als ik dat 99% hier op fok
eerst nog zeggen hoe vreselijk ze het vinden en zodra ze uitgelogd zijn
ff lekker gaan zappen zonder er nog maar een moment over na te denken
De behoefte om te kijken naar een dood iemand is heel normaal hoorquote:Op zondag 24 december 2006 02:08 schreef 01majo het volgende:
[..]
ok
de behoefte hebben om te kijken naar een kind dat aan het sterven is lijkt me niet echt gezond als je dat niet kan snappen is verder antwoord zinloos ben ik bang
dan is er toch geen doel van die foto`s op internetquote:Op zondag 24 december 2006 02:09 schreef releaze het volgende:
[..]
Nee hoor, dat weet ik helemaal niet en die pretentie heb ik ook niet. Daarnaast weet ik ook niet of het slecht is. Ik zit hier nu al een uur ofzo over te praten, er gaan heel veel dingen wat betreft dit onderwerp door m'n hoofd maar straks is het ook tijd voor mijn bed, en ook tijd om iets als dit voor mijzelf af te sluiten. Aangezien mijn nare gevoel bij het zien van dat soort foto's een zeer flauwe afspiegeling zijn (nieteens, gewoon geen afspiegeling zijn van) van het leed wat de ouders hebben KAN ik dit ook afsluiten door m'n pc uit te zetten, in m'n bed te gaan liggen, 10 minuten erover te tobben, oogjes dicht en morgen voor 99% van mijn tijd hier niet meer aan denken. Life goes on, voor mij wat sneller dan voor een ander. Moet ik als ik dit soort fotos zie me net zo kut voelen als dat die ouders doen en anders heb ik geen recht op het zien van dit soort fotos? Omdat? Omdat het respectloos is naar de overledene? Die link kan ik dan weer niet leggen.
geldt voor iedere geplaatste foto van een kind dan, levend of dood.quote:Op zondag 24 december 2006 02:09 schreef OllieA het volgende:
Het wordt dus respectloos wanneer de persoon in kwestie er niets over te zeggen heeft gehad. Simpel toch?
er is ook geen doel van jouw mening op internet of de mijne, behalve dan pure eigen behoefte die te ventileren.quote:Op zondag 24 december 2006 02:11 schreef 01majo het volgende:
[..]
dan is er toch geen doel van die foto`s op internet
Ja, dat is het ook.quote:Op zondag 24 december 2006 02:12 schreef milagro het volgende:
[..]
geldt voor iedere geplaatste foto van een kind dan, levend of dood.
hun privacy bij leven schenden zou dan eigenlijk nog respectlozer zijn.
wat ik zeg is mijn eigen mening ga niet voor een ander sprekenquote:Op zondag 24 december 2006 02:14 schreef milagro het volgende:
[..]
er is ook geen doel van jouw mening op internet of de mijne, behalve dan pure eigen behoefte die te ventileren.
iedere post waar iemand zijn hart lucht en er derden ter sprake komen is in weze respectloos zodra het gebeurt zonder medeweten en goedkeuring van en dat is 11 van de 10 keer het geval.
Ik vraag me toch af waarom dat respectloos is, dat zie ik niet zo terug. Ik wil andermans standpunten kunnen begrijpen, zodat ik er zowel rationeel als emotioneel begrip voor kan opbrengen. Ik kan wel gaan bedenken van oh dat is vanwege dit of dat, maar dan zal ik alsnog niet weten of die persoon dat ook zo ervaartquote:Op zondag 24 december 2006 02:09 schreef OllieA het volgende:
Het wordt dus respectloos wanneer de persoon in kwestie er niets over te zeggen heeft gehad. Simpel toch?
waarom dit nu ineens een issue is, terwijl er tig tig foto's van kids hier te vinden zijn in OUD.quote:
respectloosquote:Op zondag 24 december 2006 02:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Majo je praat alleen maar dat we jou mening bekritiseren terwijl jij de grootste kritiek hebt op hoe mensen hun rouwverwerking doen , ze afkeurt op hun daden.
hoe respectloos kun je zijn![]()
Echt ik vind het te misselijkmakend voor woorden en je hebt totaal geen ebsef hoe je mensen hier mee kunt kwetsen.
¿¿¿¿quote:Op zondag 24 december 2006 02:19 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom dit nu ineens een issue is, terwijl er tig tig foto's van kids hier te vinden zijn in OUD.
het gaat er dus om vooral dat dit morbide zou zijn en ziek (niet volgens jou, hè) en niet zozeer over de privacy, althans niet voor degene die een ieder naar de psych verwijst, anders had hij zich wel eerder geregistreerd om te klagen over die foto's van levende kindjes
waarom zou ik haar hatenquote:Op zondag 24 december 2006 02:22 schreef _evenstar_ het volgende:ik proef haast persoonlijke haat jegens hummeltje
![]()
Ze heeft die site gemaakt om hara verdriet kwijt te kunnen, zij heeft het als een gemis ervaren dat zij op dta moment daar niets over kon vinden en daarom besloten om voor haar verdriet maar ook voor anderen/lotgenoten te laten zien wat er gebeurt is hoe het gebeurt is en zij wil dat graag delen.. daar kun je niets anders dan respect voor hebben.
Ze heeft die site niet gemaakt om een handtekening op papier te krijgen maar als een eerbetoon
je haalt iets bij wat totaal losstaand van de site is tikt alles daar nog wel richtig bij je?
waarom registreer jij je en reageer jij dan pas als het om dode kindjes gaat?quote:Op zondag 24 december 2006 02:15 schreef 01majo het volgende:
[..]
wat ik zeg is mijn eigen mening ga niet voor een ander spreken
dus heb geen toestemming nodig maar zal nooit foto`s van iemand zonder te weten of diegene het wil op internet gooien
uuh jij.quote:Op zondag 24 december 2006 02:20 schreef 01majo het volgende:
[..]
respectloos
je overleden kind gebruiken
om te vertellen hoe zwaar je het wel niet hebt
omdat het kind waar je nu zwanger van bent geen vader op papier heeft
en gaat haar niet eens om die vader maar om ze handtekening
wie is er nou respectloos
en dan heb je in je onderschrift staanquote:Op zondag 24 december 2006 02:22 schreef _evenstar_ het volgende:ik proef haast persoonlijke haat jegens hummeltje
![]()
Ze heeft die site gemaakt om hara verdriet kwijt te kunnen, zij heeft het als een gemis ervaren dat zij op dta moment daar niets over kon vinden en daarom besloten om voor haar verdriet maar ook voor anderen/lotgenoten te laten zien wat er gebeurt is hoe het gebeurt is en zij wil dat graag delen.. daar kun je niets anders dan respect voor hebben.
Ze heeft die site niet gemaakt om een handtekening op papier te krijgen maar als een eerbetoon
je haalt iets bij wat totaal losstaand van de site is tikt alles daar nog wel richtig bij je?
zei ook waarschijnlijkquote:Op zondag 24 december 2006 02:29 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ben jij een in en in triest persoon je oordeelt maar vraagt niet.
Jij weet niets lieverd helemaal niets
misselijk makend triest persoontje![]()
nah, ik ben er over uit. ze is niet misselijkmakend en triest, ze lijkt alleen volledig incompetent wat betreft denken op metaniveau. Meningen zijn omdat ik dat vind, omdat het zo is, maar uitleggen waarom het zo is zonder te vervallen in omdat het zo is en als je dat niet weet dan ben je gek, bij wijze van. De reacties zijn imo van een zeer laag cognitief niveau en dat wat daardoor getriggerd wordt zijn niet ziek, maar zijn in geval van volwassenen (25+) vaak the best you can get, maar daar houdt het vaak bij op. Tuurlijk zit het erin, maar je moet wel de vaardigheden hebben om het eruit te halen, die zie ik niet. Kan luiheid zijn, kan trollerig zijn, kan ook gewoon oprecht incompetentie zijn en dat zal ik niet ontdekken want straks klik ik dit schermpje weg en is deze ontmoeting niets meer dan een vluchtig avondje eerste indruk geweest.quote:Op zondag 24 december 2006 02:29 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ben jij een in en in triest persoon je oordeelt maar vraagt niet.
Jij weet niets lieverd helemaal niets
misselijk makend triest persoontje![]()
waarin heb ik geen respect dan?quote:Op zondag 24 december 2006 02:39 schreef Anitra het volgende:
Jij hebt een mening prima, ik heb er ook 1.
Alleen vind jij dat jouw mening de goede is, jij bent respectloos naar anderen toe.
Wat doet het er toe hoe iemand Thijs kent? Of welk ander engeltje.
Helemaal niets, het gaat erom dat de ouders steun kunnen vinden hier op het forum en ieder mens heeft zijn eigen manier van verwerking en daar moet je respect voor hebben. En als dat niet de manier is die gekozen zou hebben dan klik het weg, het is toch maa internet toch?
Je moet de mening van de meerderheid delen, anders heb je geen respectquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |