abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44692630
Iedereen die heel hard werkt voor zijn of haar geld moeten we belonen om ze te behouden voor Nederland.
Als er teveel linkse rakkers aan de macht komen (SP + PVDA) dan jagen ze de hardwerkende die ook al het meeste geld inbrengen weg.

Mijn mening : verdien je meer dan 60k per jaar dan 52% belasting betalen, maar verdien je meer dan b.v. 100k per jaar dan 42% belasting betalen.
Alsog betalen die mensen het meest.
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:42:45 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44692688
Kickje naar ONZ. Daar komtie beter tot z'n recht.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44692715
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:42 schreef SpecialK het volgende:
Kickje naar ONZ. Daar komtie beter tot z'n recht.
Werk en geldzaken.. Zit jij soms met je armen over elkaar?!
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:44:02 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44692727
Hard werken is direct terug te zien in de hoeveelheid loon die je krijgt? Das imho niet altijd waar. Verder is het meer voor POL.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:44:26 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44692736
Oh ja. Nog even een foute aanname van je rechtzetten.

Mensen die het meeste verdienen zijn (by far) niet de mensen die het hardst werken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44692767
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:44 schreef SpecialK het volgende:
Oh ja. Nog even een foute aanname van je rechtzetten.

Mensen die het meeste verdienen zijn (by far) niet de mensen die het hardst werken.
Over het geheel genomen wel!! Geld komt "meestal" niet aanwaaien met je handen over elkaar!
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:47:06 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44692804
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Over het geheel genomen wel!! Geld komt "meestal" niet aanwaaien met je handen over elkaar!
Nope. Laten we maar beginnen bij die jongens van de vuilstort plaats die ook op zaterdag doorwerken en weken maken van 60 a 70 uur.

Die werken pas hard.
pi_44692851
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nope. Laten we maar beginnen bij die jongens van de vuilstort plaats die ook op zaterdag doorwerken en weken maken van 60 a 70 uur.

Die werken pas hard.
Gast die neemt z'n werk niet mee naar huis..
Die hebben erg weinig verantwoordelijkheden! Verder hebben we ze wel nodig. Maar hoe kunnen die gasten nou zoveel werken.. Dit is weer een hypothese.. zucht
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:50:36 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44692884
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast die neemt z'n werk niet mee naar huis..
Die hebben erg weinig verantwoordelijkheden! Verder hebben we ze wel nodig. Maar hoe kunnen die gasten nou zoveel werken.. Dit is weer een hypothese.. zucht
Dan is je TT en OP dus slecht. Zeg dan dat je vind dat mensen met veel verantwoordelijkheid beloond moeten worden.

Op dit moment heb je gewoon geen poot om op te staan.
pi_44692931
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan is je TT en OP dus slecht. Zeg dan dat je vind dat mensen met veel verantwoordelijkheid beloond moeten worden.

Op dit moment heb je gewoon geen poot om op te staan.
ha ha ha mafkees.. Last van beperkt intepretatie vermogen?! ha ha
80 uur aanwezig zijn op je werk is toch ook geen hard werken... Hard werken = geld verdienen
pi_44693063
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hard werken = geld verdienen
Dus mensen die rentenieren werken hard ?
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:59:39 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44693093
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

ha ha ha mafkees.. Last van beperkt intepretatie vermogen?! ha ha
Gedraag je eens naar je leeftijd. Je ben 9 jaar ouder en je gebruikt de debating techniek van een 12 jarige.
quote:
80 uur aanwezig zijn op je werk is toch ook geen hard werken... Hard werken = geld verdienen
Die jongens zijn echt niet alleen maar aanwezig. Misschien omdat je opgesloten zit in je kantoortje dat je bent vergeten wat hard werken is maar als er 1 groep is in nederland die veel werk verzet dan is het wel wat jij ziet als de onderlaag (putjesscheppers en schootrapers).

Ik zou als ik jou was een nieuwe post aanmaken en even een slotje aanvragen want dit komt echt niet meer goed.
pi_44693153
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus mensen die rentenieren werken hard ?
Ze kunnen toch niet zomaar rentenieren? Daar zal je eerst geld voor moeten verdienen!
pi_44693171
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gedraag je eens naar je leeftijd. Je ben 9 jaar ouder en je gebruikt de debating techniek van een 12 jarige.
[..]

Die jongens zijn echt niet alleen maar aanwezig. Misschien omdat je opgesloten zit in je kantoortje dat je bent vergeten wat hard werken is maar als er 1 groep is in nederland die veel werk verzet dan is het wel wat jij ziet als de onderlaag (putjesscheppers en schootrapers).

Ik zou als ik jou was een nieuwe post aanmaken en even een slotje aanvragen want dit komt echt niet meer goed.
Wy? Wordt het je teveel? Of te lastig? ha ha
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:03:53 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44693202
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wy? Wordt het je teveel? Of te lastig? ha ha
Wat een kindje.
pi_44693211
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ze kunnen toch niet zomaar rentenieren? Daar zal je eerst geld voor moeten verdienen!
Je kunt de Lotto winnen, de staatsloterij, geld erven ... Allemaal harde werkers ?
pi_44693255
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

Wat een kortzichtige aanname!
Hard werken zie ik persoonlijk als lange weken maken, verantwoordelijkheid dragen, groei doormaken en de ownership nemen over de dingen die je doet. Hoe hoger de verantwoordelijkheid en hoe meer uur, des te meer mag je verdienen en draag je bij aan de maatschappij
pi_44693289
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt de Lotto winnen, de staatsloterij, geld erven ... Allemaal harde werkers ?
Lees is terug... Meerderheid. Dus jij hebt een enkele uitzondering op de regel gevonden... BRAVO
pi_44693331
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees is terug... Meerderheid. Dus jij hebt een enkele uitzondering op de regel gevonden... BRAVO
Dan nog heb je het over mensen die lang werken, niet hard. Misschien werken ze wel erg inefficient, who knows. De managers die ik ken werken iig niet hard, bij hard werken staat het zweet namelijk op je voorhoofd.
pi_44693394
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nog heb je het over mensen die lang werken, niet hard. Misschien werken ze wel erg inefficient, who knows. De managers die ik ken werken iig niet hard, bij hard werken staat het zweet namelijk op je voorhoofd.
Tuurlijk! Verantwoordelijkheid kan je aflezen aan zweet!!! Ga door...
Waarom zouden managers managers zijn geworden!? Enig idee? Waarom praat jij in meervoud?
Ik kan me niet voorstellen dat ze allen niet hard werken en dat jij weet wat ze precies doen!? Erg fraai!

Leg eens uit
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:12:32 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44693422
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hard werken zie ik persoonlijk als:

- lange weken maken,
De putjesscheppers waar ik het over heb maken langere en uitputtendere weken dan managers.
quote:
- verantwoordelijkheid dragen,
Verantwoordelijkheid dragen is niet equivalent aan hard werken. Je kan als manager op je luie reet de hele dag zitten mensen bevelen uitdelen en als het bedrijf niet blij met je is dan geven ze je een gouden handdruk (lees oprotpremie)
quote:
groei doormaken en de ownership nemen over de dingen die je doet.
Groei doormaken is niet altijd hard werken. Kans tot zelfontplooing is overgens iets waar bedrijven werknemers mee werven juist omdat het iets is wat vooral tengoede komt van de werknemer. Hard werken is juist iets wat weer tengoede komt van de werkgever. Zie je de tegenstelling?
quote:
Hoe hoger de verantwoordelijkheid en hoe meer uur, des te meer mag je verdienen en draag je bij aan de maatschappij
Bron?
pi_44693459
vanwaar die hoge eigendunk?
pi_44693522
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:14 schreef HeyFreak het volgende:
vanwaar die hoge eigendunk?
IS nog niet van toepassing op mij, maar ik stoor me aan opmerkingen sterke schouders moeten meer lasten betalen in de zin van 62% belasting. Die gasten geven al 52% van hun salaris weg en dat terwijl er ook mensen zijn die minder dan 30% belasting betalen.
pi_44693609
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De putjesscheppers waar ik het over heb maken langere en uitputtendere weken dan managers.
[..]

Verantwoordelijkheid dragen is niet equivalent aan hard werken. Je kan als manager op je luie reet de hele dag zitten mensen bevelen uitdelen en als het bedrijf niet blij met je is dan geven ze je een gouden handdruk (lees oprotpremie)
[..]

Groei doormaken is niet altijd hard werken. Kans tot zelfontplooing is overgens iets waar bedrijven werknemers mee werven juist omdat het iets is wat vooral tengoede komt van de werknemer. Hard werken is juist iets wat weer tengoede komt van de werkgever. Zie je de tegenstelling?
[..]

Bron?
Kerel ik heb het even donker gemaakt waar je al de mist in gaat.. Wie zegt dat ze meer uren draaien? (Bron...)
Als die gasten thuis zijn, zijn ze thuis. Een manager op niveau gaat dan soms nog lekker door.

Groei is zowel voor de werknemer alsmede de werkgever!! Denk aan ontwikkeling
pi_44693645
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bron?
Gast, het laatst is een quote van mij.. Ik ben de bron... zucht............
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:31:54 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44693921
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Kerel ik heb het even donker gemaakt waar je al de mist in gaat.. Wie zegt dat ze meer uren draaien? (Bron...)
Ik ben de bron. Ik zeg het je nu. Ik ben mijn gekochte appartementje aan het verbouwen en ik moet dus regelmatig langs de vuilstortplaats om stenen af te brengen. Ik praat met die gasten en ik weet wat voor diensten ze draaien.
quote:
Als die gasten thuis zijn, zijn ze thuis. Een manager op niveau gaat dan soms nog lekker door.
... met z'n secretaresse ja.
quote:
Groei is zowel voor de werknemer alsmede de werkgever!! Denk aan ontwikkeling
Ik schreef vooral. En zo is het ook. Als een vernemer veel heeft bijgeleerd dan is de werkgever gedwongen (als contractueel vastgelegd) om bijv een percentage loonsopslag te geven. Een werknemer kan ook (afhangend van wat er in het contract staat) met die nieuwe kennis er vandoor gaan omdat er ergens anders beter betaalt word. Daarnaast is zelfontplooing iets wat iedereen eigenlijk wel fijn vind. Je leert nieuwe dingen, doet nieuwe wervaringen op. Het houd je werk leuk en dar je baas daarbij vaak maar indirect bij gebaat is is een 2e.

Als er ontplooings regelingen bestonden op de vuilstortplaats dan zou elke schrootsleurder in een traject zitten. Jammer genoeg is de optie er voor velen gewoon niet.

The bottom line:
Je hebt met jouw definitie van hard werken flink misgegrepen en nu probeer je met allemaal kronkelingen jezelf gezichtsverlies te besparen. Maar je komt er niet mee weg. Not on my watch.
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:33:24 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44693948
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast, het laatst is een quote van mij.. Ik ben de bron... zucht............
Ik vind jou niet een authoriteit om mij te vertellen hoeveel uren de verschillende beroepsgroepen werken en hoe uitputtend een werkweek is (voor hoever je dat zelfs al kan meten en vergelijken)

Kom maar met een echte bron.
pi_44693992
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

IS nog niet van toepassing op mij, maar ik stoor me aan opmerkingen sterke schouders moeten meer lasten betalen in de zin van 62% belasting. Die gasten geven al 52% van hun salaris weg en dat terwijl er ook mensen zijn die minder dan 30% belasting betalen.
dan lijkt mij gelijke tarieven voor iedereen een eerlijkere oplossing toch?
pi_44694018
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben de bron. Ik zeg het je nu. Ik ben mijn gekochte appartementje aan het verbouwen en ik moet dus regelmatig langs de vuilstortplaats om stenen af te brengen. Ik praat met die gasten en ik weet wat voor diensten ze draaien.
[..]

... met z'n secretaresse ja.
[..]

Ik schreef vooral. En zo is het ook. Als een vernemer veel heeft bijgeleerd dan is de werkgever gedwongen (als contractueel vastgelegd) om bijv een percentage loonsopslag te geven. Een werknemer kan ook (afhangend van wat er in het contract staat) met die nieuwe kennis er vandoor gaan omdat er ergens anders beter betaalt word. Daarnaast is zelfontplooing iets wat iedereen eigenlijk wel fijn vind. Je leert nieuwe dingen, doet nieuwe wervaringen op. Het houd je werk leuk en dar je baas daarbij vaak maar indirect bij gebaat is is een 2e.

Als er ontplooings regelingen bestonden op de vuilstortplaats dan zou elke schrootsleurder in een traject zitten. Jammer genoeg is de optie er voor velen gewoon niet.

The bottom line:
Je hebt met jouw definitie van hard werken flink misgegrepen en nu probeer je met allemaal kronkelingen jezelf gezichtsverlies te besparen. Maar je komt er niet mee weg. Not on my watch.

ha ha ha ha ha zit jij ook met je armen over elkaar..
Vraag ook eens hoe lang de vuilstort open is?! Zucht kereltje...
Wat doe je eigenlijk voor werk?
Fuctie
Uren
Belastingspercentage
pi_44694055
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:35 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

dan lijkt mij gelijke tarieven voor iedereen een eerlijkere oplossing toch?
Daar ben ik ook voor. Dan betalen de welvarende alsnog meer, maar het is eerlijker
pi_44694078
Niemand hoeft heel hard te werken in Nederland. In de 2e wereldoorlog, in de concentratiekampen, dáár moesten ze hard werken.
I think I'm a banana tree
pi_44694085
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar ben ik ook voor. Dan betalen de welvarende alsnog meer, maar het is eerlijker
nou, slotje dan maar?
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:40:24 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694105
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

ha ha ha ha ha zit jij ook met je armen over elkaar..
Vraag ook eens hoe lang de vuilstort open is?! Zucht kereltje...
Wat doe je eigenlijk voor werk?
Fuctie
Uren
Belastingspercentage
Vuilstort slotermeer is tot 6 uur toeghankelijk. Ze gaan daarna nog een uurtje door dus dat's 12 uur per dag (starten om 7 uur) 6 dagen per week. Keihard werken.

Ik ben zelf een senior webdeveloper.
ik werk 40 uur per week in m'n contract (iets meer als je dus overwerken meetelt... ong 45 uur)
Wat ik verdien en wat m'n belastingsgroep is gaat je geen fuck aan.
pi_44694116
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind jou niet een authoriteit om mij te vertellen hoeveel uren de verschillende beroepsgroepen werken en hoe uitputtend een werkweek is (voor hoever je dat zelfs al kan meten en vergelijken)

Kom maar met een echte bron.
Wat denk je dat verantwoordelijkheid met je doet? Je mobiel kan 7 dagen per week overgaan. Je hebt een notebook en draagt de verantwoordelijkheid voor b.v. heel veel geld wat goed en wat mis kan gaan. Denk jij dat die druk na 60 - 70 uur werk weg zal gaan?!

Als jou container leeg is, denk je er toch niet meer aan tot de 2 weken erna om die weer te laten legen?!

Zo moeilijk is het toch niet!? Studeer je nog ofzo?!
pi_44694132
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:38 schreef PietjePuk2 het volgende:
Niemand hoeft heel hard te werken in Nederland. In de 2e wereldoorlog, in de concentratiekampen, dáár moesten ze hard werken.
Niemand MOET nee.
Maar de vruchten plukken van je investeren zou toch wel lekker zijn
pi_44694174
Wie zegt dat mensen die 100k per jaar verdienen hard werken En mensen die 30k per jaar verdienen niet?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:43:58 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694179
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat denk je dat verantwoordelijkheid met je doet? Je mobiel kan 7 dagen per week overgaan. Je hebt een notebook en draagt de verantwoordelijkheid voor b.v. heel veel geld wat goed en wat mis kan gaan. Denk jij dat die druk na 60 - 70 uur werk weg zal gaan?!

Als jou container leeg is, denk je er toch niet meer aan tot de 2 weken erna om die weer te laten legen?!

Zo moeilijk is het toch niet!? Studeer je nog ofzo?!
Enige fijne wat die mensen nog hebben is dat ze na een dagje hun lichaam stukje bij beetje compleet kapot te maken dat ze op de bank kunnen zitten en een biertje of weet ik veel wat kunnen openen en zeggen "zo ik ben klaar".

Die managers van jou zijn luie donders vergeleken met de echte helden in dit land. De mensen die tenminste WEL van aanpakken weten en niet terugschrikken van een stevig karweitje.
pi_44694185
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vuilstort slotermeer is tot 6 uur toeghankelijk. Ze gaan daarna nog een uurtje door dus dat's 12 uur per dag (starten om 7 uur) 6 dagen per week. Keihard werken.

Ik ben zelf een senior webdeveloper.
ik werk 40 uur per week in m'n contract (iets meer als je dus overwerken meetelt... ong 45 uur)
Wat ik verdien en wat m'n belastingsgroep is gaat je geen fuck aan.
Leuk voor je. Ik werk op kantoor van 7 uur tot 18:30 Dan naar huis en om 20:00 uur gaat het notebookje weer open.
Je belastingschaal kon misschien wat zeggen over je verantwoordelijkheden. Maar je functie zegt genoeg.
pi_44694207
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:43 schreef marcb1974 het volgende:
Wie zegt dat mensen die 100k per jaar verdienen hard werken En mensen die 30k per jaar verdienen niet?
Is ook maar een voorbeeld.
Met hard werken bedoel ik veel uren, veel verantwoordelijkheid en veel geld
pi_44694260
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Enige fijne wat die mensen nog hebben is dat ze na een dagje hun lichaam stukje bij beetje compleet kapot te maken dat ze op de bank kunnen zitten en een biertje of weet ik veel wat kunnen openen en zeggen "zo ik ben klaar".

Die managers van jou zijn luie donders vergeleken met de echte helden in dit land. De mensen die tenminste WEL van aanpakken weten en niet terugschrikken van een stevig karweitje.
ha ha sufferd. Ontslaan van mensen is makkelijk en leuk!! Denk toch na. Je teksten zijn zo lek als een mandje.
Risico nemen en daarvoor gaan (lees: je schouders eronder zetten) en de verantwoordelijkheid nemen is hard werken, daar hoef je geen eelt van te krijgen!
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:48:13 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694279
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Leuk voor je. Ik werk op kantoor van 7 uur tot 18:30 Dan naar huis en om 20:00 uur gaat het notebookje weer open.
Je belastingschaal kon misschien wat zeggen over je verantwoordelijkheden. Maar je functie zegt genoeg.
Komt er op neer dat ik genoeg verdien om een aardige hypotheek te onderhouden. Ik betaal belasting met een glimlach op m'n gezicht en ik hecht compleet geen waardeoordeel aan het loon wat iemand verdient. We wonen allemaal in dit landje. We hebben allemaal onze taken. Sommige onmisbaar anderen minder. Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.

Laat dat eens lekker rusig op je inzinken en kom dan aub met een nieuw topic waar je iets langer dan 10 sec. over hebt nagedacht.
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:49:45 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694315
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

ha ha sufferd. Ontslaan van mensen is makkelijk en leuk!! Denk toch na. Je teksten zijn zo lek als een mandje.
Risico nemen en daarvoor gaan (lees: je schouders eronder zetten) en de verantwoordelijkheid nemen is hard werken, daar hoef je geen eelt van te krijgen!
Jij bent gewoon een ordinaire trol. Je debatteert maar lekker met jezelf vanaf nu. er is geen normaal gesprek met je te voeren.
pi_44694338
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Komt er op neer dat ik genoeg verdien om een aardige hypotheek te onderhouden. Ik betaal belasting met een glimlach op m'n gezicht en ik hecht compleet geen waardeoordeel aan het loon wat iemand verdient. We wonen allemaal in dit landje. We hebben allemaal onze taken. Sommige onmisbaar anderen minder. Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.

Laat dat eens lekker rusig op je inzinken en kom dan aub met een nieuw topic waar je iets langer dan 10 sec. over hebt nagedacht.
ha ha lees mijn andere reacties eerst maar.. Jou bovengenoemde post geeft aan dat je mijn topic post niet eens begrijpt.

Suc6 knul...
pi_44694342
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.
Ook de vuilnismannen (m/v) en de bouwvakkers zijn individueel geen essentieel tandwiel natuurlijk. Als groep wel, maar ze worden betaald naar hun individuele bijdrage en op dat punt zijn ze gewoon vervangbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44694368
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een ordinaire trol. Je debatteert maar lekker met jezelf vanaf nu. er is geen normaal gesprek met je te voeren.
Wat een verassende post
Slaap lekker ventje
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:52:29 #46
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44694383
Ik ben zeer links, maar werk erg hard (gemiddeld zo'n 50 uur per week).. En nu?
pi_44694394
In de zin van: Kijk mij zielig zijn, want ik verdien zo veel?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44694397
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ook de vuilnismannen (m/v) en de bouwvakkers zijn individueel geen essentieel tandwiel natuurlijk. Als groep wel, maar ze worden betaald naar hun individuele bijdrage en op dat punt zijn ze gewoon vervangbaar.
TRUE
Het gaat mij ook alleen om de "veel verdieners" 52%.
Aan zwart werkers heb ik een bloed hekel
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:53:21 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44694410
Te hard werken is nooit goed.

Teveel ook niet.

Liever lui rijk worden dan totaal uitgeblust.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44694434
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:52 schreef djenneke het volgende:
In de zin van: Kijk mij zielig zijn, want ik verdien zo veel?
Wie jij?
Ik niet. Lees is terug.. Door jou zelf gemaakte jalouzie... hi hi
pi_44694444
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Is ook maar een voorbeeld.
Met hard werken bedoel ik veel uren, veel verantwoordelijkheid en veel geld
Dus iemand die gemiddeld 60 uur per week maakt voor 30k betaald krijgt een soort korting, maar iemand die 30 uur per week maakt voor 100k niet
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:55:06 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694457
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

En toch zijn het harde werkers die meer uitvoeren dan de gemiddelde manager. En tsja... vervangbaar? Steeds minder mensen willen dit werk nog uitvoeren. Iedereen wil in het middlemanagement. Lekker op je bureaustoel ronddraaien de hele dag en handtekeningen zetten onder voorstellen die de echte harde werkers (je uitvoerend personeel) bedenken.

Loodgieters zijn bijna niet meer te regelen in dit land daarom is er nu een hele stroom polen en bulgaren naar dit land toegekomen.

Dus ja. Dit soort mensen zijn weldegelijk onmisbaar.
pi_44694486
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wie jij?
Ik niet. Lees is terug.. Door jou zelf gemaakte jalouzie... hi hi
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het over jou persoonlijk heb.
pi_44694550
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:55 schreef SpecialK het volgende:
Loodgieters zijn bijna niet meer te regelen in dit land daarom is er nu een hele stroom polen en bulgaren naar dit land toegekomen.
En daar heb je je antwoord op de vraag "vervangbaar" en "onmisbaar". Of dat een wenselijke gang van zaken is, wil ik vanaf zijn, maar dat dergelijke individuele werknemers vervangbaar lijkt me overduidelijk.
pi_44694558
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:40 schreef draaijer het volgende:
Iedereen die heel hard werkt voor zijn of haar geld moeten we belonen om ze te behouden voor Nederland.
Als er teveel linkse rakkers aan de macht komen (SP + PVDA) dan jagen ze de hardwerkende die ook al het meeste geld inbrengen weg.

Mijn mening : verdien je meer dan 60k per jaar dan 52% belasting betalen, maar verdien je meer dan b.v. 100k per jaar dan 42% belasting betalen.
Als je hard werken wilt stimuleren door mensen meer te belonen met geld, waarom wil je dat dan alleen mogelijk maken voor mensen die een jaarloon van 60 000 binnen hun bereik hebben? Mensen die minder goedbetaald doen, help je daar niets mee. Dit klinkt een beetje als een VVD-plan dat niets met het stimuleren van hard werken te maken heeft, en alles met het geven van extra rechten aan rijken.

Nog los van de vraag of hard werken gewenst is, en of je dit kan stimuleren met lagere belastingen. Hogere belastingen kunnen net zo goed tot meer werkstimulatie leiden, het is maar net hoe je 't wilt bekijken.
pi_44694607
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef knowall het volgende:

[..]

Als je hard werken wilt stimuleren door mensen meer te belonen met geld, waarom wil je dat dan alleen mogelijk maken voor mensen die een jaarloon van 60 000 binnen hun bereik hebben? Mensen die minder goedbetaald doen, help je daar niets mee. Dit klinkt een beetje als een VVD-plan dat niets met het stimuleren van hard werken te maken heeft, en alles met het geven van extra rechten aan rijken.

Nog los van de vraag of hard werken gewenst is, en of je dit kan stimuleren met lagere belastingen. Hogere belastingen kunnen net zo goed tot meer werkstimulatie lijken, het is maar net hoe je 't wilt bekijken.
Blijkbaar denkt hij dat mensen die minder verdienen, nooit hard werken...
pi_44694655
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En toch zijn het harde werkers die meer uitvoeren dan de gemiddelde manager. En tsja... vervangbaar? Steeds minder mensen willen dit werk nog uitvoeren. Iedereen wil in het middlemanagement. Lekker op je bureaustoel ronddraaien de hele dag en handtekeningen zetten onder voorstellen die de echte harde werkers (je uitvoerend personeel) bedenken.

Dus ja. Dit soort mensen zijn weldegelijk onmisbaar.
Managers alleen maar handtekeningen zetten. Gast er zijn vele soorten managers. Niet alleen die managers die jou Frontpage pagina afkeuren of goedkeuren met een handtekening
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:02:49 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44694673
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

En daar heb je je antwoord op de vraag "vervangbaar" en "onmisbaar". Of dat een wenselijke gang van zaken is, wil ik vanaf zijn, maar dat dergelijke individuele werknemers vervangbaar lijkt me overduidelijk.
Totdat je voor bepaalde taken (niet te doen door robots oid) niet meer mensen kunt aantrekken.
Ik ben mij er iig elke dag bewust van dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die deze taken willen uitvoeren (willen... of moeten door persoonlijke omstandigheden). Tot op die hoogte vind ik elke vuilnidman onmisbaar omdat de groep mensen die dat werk wilt doen kleiner en kleiner wordt.
pi_44694680
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:56 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat ik het over jou persoonlijk heb.
Gelukkig. Ik schrok me dood! Ik dacht waar is het grote geld dan?
pi_44694711
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef knowall het volgende:

[..]

Nog los van de vraag of hard werken gewenst is, en of je dit kan stimuleren met lagere belastingen. Hogere belastingen kunnen net zo goed tot meer werkstimulatie leiden, het is maar net hoe je 't wilt bekijken.
Je moet ergens een grens trekken. Als die duidelijk is voor de mensen werken ze ernaar toe of niet.. Het is meestal je eigen keuze
pi_44694715
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Totdat je voor bepaalde taken (niet te doen door robots oid) niet meer mensen kunt aantrekken.
Ik ben mij er iig elke dag bewust van dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die deze taken willen uitvoeren (willen... of moeten door persoonlijke omstandigheden). Tot op die hoogte vind ik elke vuilnidman onmisbaar omdat de groep mensen die dat werk wilt doen kleiner en kleiner wordt.
Dat is niet zoals ik zelf onmisbaar zou uitleggen, maar helder .
pi_44694738
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:00 schreef djenneke het volgende:

[..]

Blijkbaar denkt hij dat mensen die minder verdienen, nooit hard werken...
Onzin! Lees eerst is terug voordat je een aanname doet. De insteek van deze discussie is anders. Zie mijn motivatie van hard werken. Lees het in die perceptie
pi_44694743
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gelukkig. Ik schrok me dood! Ik dacht waar is het grote geld dan?
Dat zit bij de mensen die 52% belasting betalen over het bedrag dat ze nog verdienen bovenop de ¤ 51.763 waarover ze 42% betalen.
pi_44694745
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je moet ergens een grens trekken. Als die duidelijk is voor de mensen werken ze ernaar toe of niet.. Het is meestal je eigen keuze
Tering, wat ben jij dom.
pi_44694759
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Onzin! Lees eerst is terug voordat je een aanname doet. De insteek van deze discussie is anders. Zie mijn motivatie van hard werken. Lees het in die perceptie
Wat begrijp jij niet aan het woord blijkbaar?
pi_44694796
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het woord blijkbaar?
Ga toch snookeren. geintje

Blijkbaar lees ik als een aanname. Hoe zou ik het dan moeten lezen?
pi_44694827
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef knowall het volgende:

[..]

Tering, wat ben jij dom.
Wat een onderbouwing.. Jij maakt het verschil...
pi_44694829
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ga toch snookeren. geintje

Blijkbaar lees ik als een aanname. Hoe zou ik het dan moeten lezen?
Als "het lijkt erop dat..."
Dan is het aan jou om het te ontkrachten.
pi_44694846
Overigens is er niemand die 52% belasting betaalt over zijn salaris. Er zijn wel mensen die meer verdienen dan ¤ 51.763. En over het gedeelte meer dan laatst genoemde bedrag 52% belasting betalen.
pi_44694854
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat zit bij de mensen die 52% belasting betalen over het bedrag dat ze nog verdienen bovenop de ¤ 51.763 waarover ze 42% betalen.
klopt, maar daar moeten we vanaf. En we moeten er zeker geen 62% van maken
pi_44694874
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een onderbouwing.. Jij maakt het verschil...
Ik pas 't niveau van mijn posts aan, aan 't niveau van 't topic.
pi_44694882
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

klopt, maar daar moeten we vanaf. En we moeten er zeker geen 62% van maken
Wie wil er dan 62% van maken?
pi_44694886
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:10 schreef djenneke het volgende:
Overigens is er niemand die 52% belasting betaalt over zijn salaris. Er zijn wel mensen die meer verdienen dan ¤ 51.763. En over het gedeelte meer dan laatst genoemde bedrag 52% belasting betalen.
Klopt over de top van je salaris. Maar dat is toch SICK... Meer dan de helft daarvan weggeven?! Waarom zou je rennen vraag je je dan af. Toch?
pi_44694897
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:11 schreef knowall het volgende:

[..]

Ik pas 't niveau van mijn posts aan, aan 't niveau van 't topic.
Je bent erg ontwikkeld aan het posten.. Ga door knul
pi_44694911
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:11 schreef knowall het volgende:

[..]

Wie wil er dan 62% van maken?
De "oud communisten" namelijk de : SP
pi_44694940
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

De oud communisten namelijk de : SP
Ik zou naar een bron hiervoor kunnen vragen, maar dat is een beetje onzinnig daar ik al weet dat 't onjuist is.
pi_44694965
Ik heb het idee dat je TT niet klopt met wat je zegt,

bedoel je niet: " Mensen die veel krijgen moeten we belonen " ?
pi_44694991
Laatst ook een collega van me:

Ik ga volgend jaar in de volgende belastingschijf vallen. Nou ga ik maar 36 uur werken ipv 40, want anders kost het me geld.... ehm... ja tuurlijk. Dat is echt heel erg, die 10% extra belasting op de opslag.... pfoe.

Laten we even stellen dat ze nu precies 51763 per jaar verdiend. En een opslag krijgt van 3600 euro p jaar. pfoe, over dat laatste gedeelte krijg je dan netto maar 1728 ipv 2088... volgens mij is dat toch altijd meer dan geen opslag
pi_44695023
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef djenneke het volgende:

Ik ga volgend jaar in de volgende belastingschijf vallen. Nou ga ik maar 36 uur werken ipv 40, want anders kost het me geld.... ehm... ja tuurlijk. Dat is echt heel erg, die 10% extra belasting op de opslag.... pfoe.

Laten we even stellen dat ze nu precies 51763 per jaar verdiend. En een opslag krijgt van 3600 euro p jaar. pfoe, over dat laatste gedeelte krijg je dan netto maar 1728 ipv 2088... volgens mij is dat toch altijd meer dan geen opslag
ja, dan heb je (lees jou collega) het niet echt begrepen
pi_44695050
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:14 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb het idee dat je TT niet klopt met wat je zegt,

bedoel je niet: " Mensen die veel krijgen moeten we belonen " ?
Niet veel krijgen, maar veel verdienen.. Ze krijgen naar mijn idee minder dan dat ze verdienen!
pi_44695072
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Niet veel krijgen, maar veel verdienen.. Ze krijgen naar mijn idee minder dan dat ze verdienen!
Maar hoe wil je ze dan uit elkaar houden. Degene die veel verdienen en die veel krijgen
pi_44695073
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

ja, dan heb je (lees jou collega) het niet echt begrepen
Nu ben ik je kwijt... Je vond het toch zo erg, dat die arme rijke mensen 10% meer betalen over hun laatste gedeelte salaris?
pi_44695165
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:18 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nu ben ik je kwijt... Je vond het toch zo erg, dat die arme rijke mensen 10% meer betalen over hun laatste gedeelte salaris?
Dat vind ik ook erg.

Ik sluit me ook aan bij jou mening over jou collega dat een verhoging een verhoging is, ook als je daar meer belasting over moet betalen omdat je die verhoging ervoor niet hebt of zou hebben genoten.
Maar het rendement is minder. Dat vind ik gewoon oneerlijk.

Ik ben heerlijk aan de weg aan het timmeren en ik vind 52% gewoon echt teveel!
pi_44695237
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat vind ik ook erg.

Ik sluit me ook aan bij jou mening over jou collega dat een verhoging een verhoging is, ook als je daar meer belasting over moet betalen omdat je die verhoging ervoor niet hebt of zou hebben genoten.
Maar het rendement is minder. Dat vind ik gewoon oneerlijk.

Ik ben heerlijk aan de weg aan het timmeren en ik vind 52% gewoon echt teveel!
Dan moet je gewoon zorgen dat je NOG meer gaat verdienen
pi_44695274
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon zorgen dat je NOG meer gaat verdienen
TRUE...

Beste Fokkers. Ik ga mijn notebookje voor vandaag sluiten. Ben morgen weer terug..

Fijne avond all en slaap lekker.
DJENNEKE ik heb je een reply in je album achter gelaten.. mzzl
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:32:30 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44695438
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef djenneke het volgende:

Mijn vroegere UHD klaagde ook altijd dat 't niet eerlijk was dat-ie vermogensbelasting moet betalen
sobere levenstijl+kunnen leven op een semi-studentenkamer+een UHD-salaris.....

En dat-ie daarna werd uitgelachen vond-ie ook niet eerlijk.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:33:30 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44695468
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef draaijer het volgende:

Beste Fokkers. Ik ga mijn notebookje voor vandaag sluiten. Ben morgen weer terug..
Domme vraag: bij welk bedrijf werk je eigenlijk?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:41:35 #88
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_44695655
Mensen die hard werken worden over het algemeen gestraft. Mensen die slim werken worden rijk.
Beetje algemeen, maar het is wel zo. Er zijn nu eenmaal mensen die met mazzel rijk zijn geworden (denk aan een rijke pappie/mammie) En geld maakt nu eenmaal geld, dus de meeste rijke mensen worden rijker.

En wie hard werkt wordt er echt niet voor beloond. Denk aan bijvoorbeeld leraren. Ze zijn dan wel meer vrij, maar ze werken ook meer door. Of mensen in de sociale sector. En die worden ook nooit gewaardeerd. De meeste mensen die rijk worden/blijven, zijn zelfs niet eens productief. In plaats van bij te dragen aan een 'betere' wereld (voor zover je daar tegenwoordig nog over kunt spreken) schuiven ze geld van de ene rekening naar de andere (vermogensbeheer, koers-speculaties, olie-investeringen, aandelen-handel enz). Wat een 'harde werkers'.

Ik vind dat iedereen die zijn best doet, op zijn eigen niveau, gewaardeerd moet worden, of het nu putjes-schepper, schoonmaker of CEO is. En dat druk je niet uit in geld, helaas.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:45:01 #89
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44695743
Uiteindelijk gaat 't niet om geld. Maar of je aan 't einde van de rit 't idee hebt dat 't allemaal 'n beetje de moeite waard was.
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:51:02 #90
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_44695872
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:45 schreef gronk het volgende:
Uiteindelijk gaat 't niet om geld. Maar of je aan 't einde van de rit 't idee hebt dat 't allemaal 'n beetje de moeite waard was.
Mee eens. Maar het moet wel ook zo zijn, dat je nog wel een beetje kunt leven. Dan bedoel ik niet dat je 5x per jaar op vakantie gaat, maar wel dat je niet elke maand zorgen hoeft te maken of je je huur wel kunt betalen.

Ik vind wel dat er meer waardering in het algemeen voor harde werkers moet komen, maar dat is een culturele/maatschappelijke insteek, die ik niet zie ingevoerd worden. Wij worden juist alleen maar botter.

Ik bedoel geen zoet-sappige dingen, zoals een foto van de employee van de maand (alhoewel dat ook een psychologische meerwaarde kan hebben), maar zelfs een eenvoudig schouderklopje doet wonderen.

Maar ja, de ledinggevenden van tegenwoordig (die hiervoor voornamelijk verantwoordelijk zijn) zijn een goede afspiegeling van de maatschappij: meestal incapabele zakkenvullers, die binnen een old-boys network opereren.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_44700110
Mensen die denken dat ze hard werken
I think I'm a banana tree
pi_44700262
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

TRUE...

Fijne avond all en slaap lekker.
DJENNEKE ik heb je een reply in je album achter gelaten.. mzzl
Kun jij je tijd niet veel beter gebruiken om veel geld te verdienen na je werktijd in plaats van hier onzin uit te kramen?
  Eindredactie Games zondag 24 december 2006 @ 09:39:38 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_44700385
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij uberhaubt capabel bent om mensen aan te sturen of je eigen mening duidelijk te maken aan anderen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_44700477
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:22 schreef john6 het volgende:

[..]

Kun jij je tijd niet veel beter gebruiken om veel geld te verdienen na je werktijd in plaats van hier onzin uit te kramen?
Wat lul je.. Maak je maar geen zorgen, maar wat is je punt?
pi_44700493
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:39 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij uberhaubt capabel bent om mensen aan te sturen of je eigen mening duidelijk te maken aan anderen.
Ben jij een linkse rakker? Waaruit zou jij concluderen dat dat niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen?
Menig persoon kan het lezen en begrijpen en daarop reageren, maar wat moet ik nog voor je uitleggen?
  zondag 24 december 2006 @ 14:30:44 #96
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44707185
Een lineair i.p.v. progressief belastingstelsel zou veel beter zijn ja. Ook ben ik voor afschaffing van allerlei subsidies zoals huursubsidie maar ook hypotheekrenteaftrek; dat is een marktremmend instrument en moet z.s.m. worden afgeschaft. Als we al die regelingen eruit knikkeren kunnen we gewoon 1 laag belasting percentage invoeren. Ik heb 't ook niet zelf bedacht (artikel Elsevier), maar vind 't een goed plan.

Wat ik zo tussen de regels doorlas viel me wel op: TS associeert kennelijk hard werken met veel verdienen. Mogen verplegers dan ajb ook wat meer gaan verdienen bijvoorbeeld? Die hebben toch een hele grote verantwoordelijkheid? (namelijk: zorg over anderen).

Tot slot, voor iemand met veel verantwoordelijkheid valt mij het slechte taalgebruik van TS op. Je mag veel verantwoordelijkheid hebben, veel verdienen en daar (terecht!) van genieten, maar zorg er toch ajb voor dat je posts wat netter zijn geschreven, 't is werkelijk geen gezicht...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_44707898
quote:
Op zondag 24 december 2006 14:30 schreef horney_dorney het volgende:
Een lineair i.p.v. progressief belastingstelsel zou veel beter zijn ja. Ook ben ik voor afschaffing van allerlei subsidies zoals huursubsidie maar ook hypotheekrenteaftrek; dat is een marktremmend instrument en moet z.s.m. worden afgeschaft. Als we al die regelingen eruit knikkeren kunnen we gewoon 1 laag belasting percentage invoeren. Ik heb 't ook niet zelf bedacht (artikel Elsevier), maar vind 't een goed plan.

Wat ik zo tussen de regels doorlas viel me wel op: TS associeert kennelijk hard werken met veel verdienen. Mogen verplegers dan ajb ook wat meer gaan verdienen bijvoorbeeld? Die hebben toch een hele grote verantwoordelijkheid? (namelijk: zorg over anderen).

Tot slot, voor iemand met veel verantwoordelijkheid valt mij het slechte taalgebruik van TS op. Je mag veel verantwoordelijkheid hebben, veel verdienen en daar (terecht!) van genieten, maar zorg er toch ajb voor dat je posts wat netter zijn geschreven, 't is werkelijk geen gezicht...
Ik zeg niet dat ik veel verantwoordelijkheid heb en dat ik veel verdien. Ja, mijn taalgebruik is slecht. I know but I don't care
pi_44723375
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:52 schreef draaijer het volgende:
Aan zwartwerkers heb ik een bloedhekel.
Tenzij je stukken hebt aan je auto.
Of als er een badkamer betegeld moet worden...
pi_44723444
quote:
Op zondag 24 december 2006 08:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Mensen die denken dat ze hard werken
Ik werk ook zeker niet hard, alleen lang.
60-70 uur per week.
  Eindredactie Games maandag 25 december 2006 @ 12:26:31 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_44728369
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ben jij een linkse rakker? Waaruit zou jij concluderen dat dat niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen?
Menig persoon kan het lezen en begrijpen en daarop reageren, maar wat moet ik nog voor je uitleggen?
alleen al door je taalgebruik zou ik je als manager niet serieus nemen en er alles er aan doen om je stoelpoten door te zagen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_44730813
Nou beste TS, ik zwaai je van harte uit.

Als ik je profiel zo doorleest, dan komt dat totaal niet overeen met hoe je je hier gedraagt.
Je taalgebruik lijkt meer op een "kampbewoner" dan dat van een manager.

Komt eerst eens met goede argumenten dan met dat stomme geblaat van een 3 jarige.
Wel minder belasting betalen maar wel de maximum hypotheekrenteaftrek behouden zeker?
pi_44730953
Dr zit natuurlijk wel een kern in het verhaal. Van lange dagen draaien word je in NL niet genoeg beloond. Het verschil is te klein. In de VS (verder geen voorstander van) heb je met een goed technisch beroep een huis met zwembad, dikke wagen, boot enz. De Union doet daar goede zaken voor haar leden.
Dan ga je toch in de VS werken wojwoggheji..? Nee de mensen zijn onuitstaanbaar
pi_44731143
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:01 schreef Wojworshebn het volgende:
Dr zit natuurlijk wel een kern in het verhaal. Van lange dagen draaien word je in NL niet genoeg beloond. Het verschil is te klein. In de VS (verder geen voorstander van) heb je met een goed technisch beroep een huis met zwembad, dikke wagen, boot enz. De Union doet daar goede zaken voor haar leden.
Dan ga je toch in de VS werken wojwoggheji..? Nee de mensen zijn onuitstaanbaar
Wat natuurlijk ook wel erg bezopen daar is, is het feit dat een kerstbonus van 40 miljoen aan 1 persoon de normaalste zaak ter wereld is, maar het bespreekbaar maken van het minimumloon, om dit met 1 dollar te verhogen onbespreekbaar is omdat dan de marktpositie in gevaar komt
Lijkt mij dat eerder zijn bonus in gevaar komt.
pi_44735101
quote:

Wat een onzin.Al die lui die in een Raad van Bestuur zitten werken alles,behalve hard.
Een gemiddelde vrachtwagnchauffeur werkt harder.

Je idee is goed,maar de uitvoering niet.Het zou beter zijn om overuren minder zwaar te belasten.Die worden nu zwaarder belast dan het basisloon.
pi_44735806
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:55 schreef klipper het volgende:
Nou beste TS, ik zwaai je van harte uit.

Als ik je profiel zo doorleest, dan komt dat totaal niet overeen met hoe je je hier gedraagt.
Je taalgebruik lijkt meer op een "kampbewoner" dan dat van een manager.

Komt eerst eens met goede argumenten dan met dat stomme geblaat van een 3 jarige.
Wel minder belasting betalen maar wel de maximum hypotheekrenteaftrek behouden zeker?
Hoe kom je erbij dat ik manager ben? Er zit je blijkbaar erg veel dwars.. Lucht je hart en ga eens werken dwaas.
Wat voor argumenten wil je horen. Ik post een mening?!
Ik zou erdoor gemotiveerd raken om te proberen nog harder mijn best te doen.. That's it PUNT

[ Bericht 13% gewijzigd door draaijer op 25-12-2006 17:58:42 ]
pi_44735817
quote:
Op maandag 25 december 2006 16:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat een onzin.Al die lui die in een Raad van Bestuur zitten werken alles,behalve hard.
Een gemiddelde vrachtwagnchauffeur werkt harder.

Je idee is goed,maar de uitvoering niet.Het zou beter zijn om overuren minder zwaar te belasten.Die worden nu zwaarder belast dan het basisloon.
Ja hoor. Wat een gelul. De raad van bestuur werkt alles behalve hard!?!?! SURE..
Als dat zo zou zijn, zou je niet lang meer een baan hebben!
pi_44736445
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als jij denkt dat belasting betalen geld weggeven betekend, heb je duidelijk het begrip belasting niet begrepen
pi_44736454
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ja hoor. Wat een gelul. De raad van bestuur werkt alles behalve hard!?!?! SURE..
Als dat zo zou zijn, zou je niet lang meer een baan hebben!
Natuurlijk, vandaar dat ze vaak in 5 raden van bestuur zitten en er nog wat commisariaten naast doen. Ze werken zo hard, dat ze daar allemaal tijd voor hebben, he?
pi_44737733
quote:
Op maandag 25 december 2006 18:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Natuurlijk, vandaar dat ze vaak in 5 raden van bestuur zitten en er nog wat commisariaten naast doen. Ze werken zo hard, dat ze daar allemaal tijd voor hebben, he?
Wat denk je van verantwoordelijkheid? Zucht. Alsof dat niet intensief is. Die gasten werken echt niet van 9 tot 17!
pi_44738791
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat denk je van verantwoordelijkheid? Zucht. Alsof dat niet intensief is. Die gasten werken echt niet van 9 tot 17!
Chauffeurs hebben een zwaardere verantwoordelijkheid.,één fout tijdens het rijden of laden/lossen kan dodelijk zijn. Bij de RvB gaan er hooguit wat banen verloren als het fout gaan.Is ook vervelend,maar minder onomkeerbaar.

En werken van 9-17u? Bij welk transportbedrijf is dat?Inderdaad,ook geen één.Denk maar niet dat die lui voor dag en dauw hun nest uitkomen.Hooguit om het vliegtuig richting een fijne zonvakantie te halen.

Verder zorgen die lui wel dat hun eigen salaris op peil blijft.

Werknemers moeten maar blij zijn als ze 10 eurocent loonsverhoging krijgen terwijl die bestuursleden ongeneerd hun zakken vullen,ongeacht hoe het met het bedrijf gaat.

Zo kan ik ook hard werken.
pi_44739531
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:30 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Chauffeurs hebben een zwaardere verantwoordelijkheid.,één fout tijdens het rijden of laden/lossen kan dodelijk zijn. Bij de RvB gaan er hooguit wat banen verloren als het fout gaan.Is ook vervelend,maar minder onomkeerbaar.

En werken van 9-17u? Bij welk transportbedrijf is dat?Inderdaad,ook geen één.Denk maar niet dat die lui voor dag en dauw hun nest uitkomen.Hooguit om het vliegtuig richting een fijne zonvakantie te halen.

Verder zorgen die lui wel dat hun eigen salaris op peil blijft.

Werknemers moeten maar blij zijn als ze 10 eurocent loonsverhoging krijgen terwijl die bestuursleden ongeneerd hun zakken vullen,ongeacht hoe het met het bedrijf gaat.

Zo kan ik ook hard werken.
Kom op kerel. Stap eens binnen in de echte wereld.. Wat een bull shit..
Als ik onze RvB zie en wat die mensen allemaal doen, dat is ongelofelijk. Dat zullen wij ons hele leven niet eens doen..
Succes

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 25-12-2006 22:30:07 ]
  maandag 25 december 2006 @ 22:15:59 #112
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44739649
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:09 schreef draaijer het volgende:

Als ik onze RvB zie en wat die mensen allemaal doen, dat is ongelofelijk. Dat zullen wij ons hele leven niet eens doen..
Daar heb je dan weer gelijk in
pi_44739795
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Kom op kerel. Stap is binnen in de echte wereld.. Wat een bull shit..
Succes
Dat ben ik helemaal met je eens.Ik slaap niet in hotels,beslis niet over mijn eigen loonsverhoging.Heb (godzijdank) ook geen auto met chauffeur.

Zullen we het even over Ahold hebben die beweerde dat er mensen uitmoesten wegens bezuinigingen ,maar waar het RvB gewoon een bonus kreeg?

Tsja,het is een hard bestaan in de RvB.
pi_44739885
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens.Ik slaap niet in hotels,beslis niet over mijn eigen loonsverhoging.Heb (godzijdank) ook geen auto met chauffeur.

Zullen we het even over Ahold hebben die beweerde dat er mensen uitmoesten wegens bezuinigingen ,maar waar het RvB gewoon een bonus kreeg?

Tsja,het is een hard bestaan in de RvB.
Hoe denk je dat die mensen daarin komen? Hoe denk je dat zo'n groot bedrijf met haar aandeelhouders erover denken als er een loser in de club komt?! Waarom zullen nou juist die mensen daar komen? Misschien moet je je dat eens afvragen.
pi_44739983
Toch klopt je OP niet. Mensen die hard werken krijgen niet per definitie veel geld.

Bovendien worden rijken dan rijker en armen dan armer en dat moet je niet eens willen.

En realiseren die RvB-ers zich eigenlijk wel dat zij zonder al die werknemers ook niks meer hebben?

Conclusie: we hebben elkaar allemaal nodig. ( Is dat nou geen mooie Kerstgedachte?)
pi_44740014
bbq ? je zal 99000 verdienen zeg.....>!!!EINZ ROFLS BAH KUTTOPIC ROFLS ZSLOTSJE
pi_44740085
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:35 schreef RealZeus het volgende:
Toch klopt je OP niet. Mensen die hard werken krijgen niet per definitie veel geld.

Bovendien worden rijken dan rijker en armen dan armer en dat moet je niet eens willen.

En realiseren die RvB-ers zich eigenlijk wel dat zij zonder al die werknemers ook niks meer hebben?

Conclusie: we hebben elkaar allemaal nodig. ( Is dat nou geen mooie Kerstgedachte?)
Dat klopt. Maar als jij het goed zou aanpakken en je zou het willen, kan je mensen in dienst nemen en voor je laten rijden. Dat kan je laten groeien en voor je het weet zit jij nooit meer op de weg, maar regel je ALLES van zeer vroeg tot zeer laat.. Je moet zorgen voor alle verzekeringen, salaris van je mensen, you name it. Als je dat in een grotere perceptie trekt, dan heb je een grote club en misschien wel een RvB!
pi_44740153
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik manager ben? Er zit je blijkbaar erg veel dwars.. Lucht je hart en ga eens werken dwaas.
Wat voor argumenten wil je horen. Ik post een mening?!
Ik zou erdoor gemotiveerd raken om te proberen nog harder mijn best te doen.. That's it PUNT
Ik zeg ook helemaal niet dat je een manager ben, dat haal jij er misschien uit maar ik niet in ieder geval.
pi_44740265
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:43 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat je een manager ben, dat haal jij er misschien uit maar ik niet in ieder geval.
Lees je eerste post op deze pagina dan is? Zo leeg als wat
pi_44740275
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar als jij het goed zou aanpakken en je zou het willen, kan je mensen in dienst nemen en voor je laten rijden. Dat kan je laten groeien en voor je het weet zit jij nooit meer op de weg, maar regel je ALLES van zeer vroeg tot zeer laat.. Je moet zorgen voor alle verzekeringen, salaris van je mensen, you name it. Als je dat in een grotere perceptie trekt, dan heb je een grote club en misschien wel een RvB!
Mijn vorige baas is precies zo begonnen als jij beschrijft.

Met het verschil dat het bedrijf daarvan profiteert en niet alleen hij.Natuurlijk zal hij meer verdienen dan wij deden,maar niet overdreven meer.

Dientengevolge werd er nooit over geld gemekkerd en was alles goed voor elkaar.Auto kapot? Werd het gemaakt.Last van je rug?Ga maar naar de stoelenboer,stoel aan laten meten.Armleuning er bij? Ja hoor,als jij dat fijn vindt.
Verder kregen wij een riant kerstpakket en een envelop met inhoud.Zelfs ik,die er al 4 maanden niet meer werkt,kreeg dat.

Verder werkt hij ook niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.Daar heeft hij personeel voor.
En doordat wij niet zo'n hebberige baas hebben is het personeel bereid veel meer te doen voor het bedrijf.

Daarom ben ik fel tegen te grote salarisverschillen in een bedrijf,het werkt alleen maar afgunst in de hand.
Je moet het samen doen.

Ik zou het nooit willen,laat mij maar rijden.Ik moet er niet aan denken om de hele dag op een kantoor te zitten.
pi_44740539
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees je eerste post op deze pagina dan is? Zo leeg als wat
Ok als je het zo letterlijk neemt die tekst, dan zal dat van die kampbewoner ook wel kloppen dan.
pi_44740594
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:59 schreef klipper het volgende:

[..]

Ok als je het zo letterlijk neemt die tekst, dan zal dat van die kampbewoner ook wel kloppen dan.
TRUE... Daar zit het meeste geld
pi_44740733
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

TRUE... Daar zit het meeste geld
En die betalen het minste belasting.

Waarom open je dit topic dan? Dan is je doel toch al bereikt?
pi_44740968
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid?

Als het mis gaat, lopen ze met een miljoenen euros grote gouden handdruk naar buiten. Hoezo verantwoordelijkheid?

Verder zijn er vele anderen die veel meer werken en veel minder salaris mee naar huis nemen. Denk alleen maar aan de voorbeelden die al gegeven zijn: Chauffeurs en vuilnisophalers. Daar mag je nog verpleegkundigen, leraren en kleine ondernemers bij optellen. Die werken zich ook de pleuris voor een hongerloontje
pi_44741279
Gelijkheid is toch een ideaal waar veel mensen naar streven? Daarom ben ik een groot voorstander van gelijke belasting voor iedereen. Geen percentage, schalen of moeilijk gedoe. Echt gelijk. Dus gewoon 1 bedrag voor iedereen.

Voordeel van deze benadering is dat de politiek eens goed moet gaan nadenken aan wie ze geld cadeau doen en hoe ze hun uitgaven vaststellen. Het belastingbedrag moet namelijk ook passen in de laagste inkomens.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_44742135
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:51 schreef Neuralnet het volgende:
Gelijkheid is toch een ideaal waar veel mensen naar streven? Daarom ben ik een groot voorstander van gelijke belasting voor iedereen. Geen percentage, schalen of moeilijk gedoe. Echt gelijk. Dus gewoon 1 bedrag voor iedereen.

Voordeel van deze benadering is dat de politiek eens goed moet gaan nadenken aan wie ze geld cadeau doen en hoe ze hun uitgaven vaststellen. Het belastingbedrag moet namelijk ook passen in de laagste inkomens.

Nadeel van deze benadering is dat het een flinke inkomensverbetering voor de hoge inkomens en een flinke verslechtering voor de lage inkomens betekent, met andere woorden, de inkomensverschillen vergroot je er inmens mee.

Verder gaat de overheid nog verder korten eerder ten koste van de collectieve diensten (Zoals je nu al kunt zien aan de verslechterde zorg, onderwijs en het afgebroken sociale stelsel) dan dat de overheid echt in de ambtenaren gaat snijden.
pi_44745560
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het nu oneerlijk is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44745861
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 06:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het nu oneerlijk is?
Ik vind 52% belasting over je top van je inkomen echt teveel. Meer dan de helft mag je afdragen!
Lekkere stimulans op keihard je best te doen. NOT
In mijn ogen straf je dus de mensen die veel geld verdienen en meestal door hard werk.
  dinsdag 26 december 2006 @ 11:02:10 #129
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44746529
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 09:27 schreef draaijer het volgende:
Nou, dan doe je dat toch niet? Ik heb niet 't idee dat je nu zo hard werkt. Je zit 't merendeel van de dag op fok!.
pi_44746986
geld verdienen is slim werken -> ondernemen .. is beleggen .. is handelen .. en werken wanneer het jou uitkomt! Maar zeker niet 60 uur in de week werken om je op die manier om hoog te werken. Ja .. tuurlijk het werkt! Je verdient straks dan ook geld als water, maar je hebt zo weinig vrije tijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44750619
quote:
Nadeel van deze benadering is dat het een flinke inkomensverbetering voor de hoge inkomens en een flinke verslechtering voor de lage inkomens betekent, met andere woorden, de inkomensverschillen vergroot je er inmens mee.
Wat is er mis met verbetering van de koopkracht van mensen die hun geld verdienen? Ben je soms jaloers? Werk verschilt nu eenmaal en wordt dus verschillend gewaardeerd. Dat is het probleem niet.

Het hoeft geen verslechtering te betekenen voor lagere inkomens, want zoals ik al zei is het een kwestie van minder verspillen zodat het bedrag ook netjes in de laagste inkomens past. Juist dat dilemma houdt de politiek scherp.
quote:
Verder gaat de overheid nog verder korten eerder ten koste van de collectieve diensten (Zoals je nu al kunt zien aan de verslechterde zorg, onderwijs en het afgebroken sociale stelsel) dan dat de overheid echt in de ambtenaren gaat snijden.
Een aantal collectieve diensten kan je aan de vrije markt geven. Geef iedereen de mogelijkheid om onderwijs te kunnen geven en laat de overheid enkel examens en testcentra organiseren. Moet je eens opletten hoe goedkoop het kan. Zorg? Verwijder de loting van Geneeskunde en leidt eens wat meer artsen op. Concurrentie maakt zorg goedkoper. Als de belastingen laag zijn, dan is personeel goedkoper. Dus minder mensen in de sociale zekerheid en dus heb je daar minder geld voor nodig.

Over inkomensverschillen gesproken: die kunnen net zo goed lager worden. Om een fatsoenlijk huis te kopen moet je al 4000 bruto verdienen. Zonder belasting is er maar 2000 nodig. Een verhoging hoeft niet meer met 500 waarvan 300 naar de belasting gaat, maar met 200. Waarom denk je dat hoe hoger het salaris des te groter stijgingen zijn? Omdat het meeste moet worden afgedragen. Zonder belasting had ik ook wel deeltijd willen werken. Zodat er weer een baantje voor iemand anders beschikbaar komt.

Dan heb ik het alleen nog over de collectieve diensten. Mijn punt van eerst ging meer over verspilling. Betuwelijn van 16 miljard? Ik durf te wedden dat het niet gebeurd zou zijn als de gelijke belasting ook in de laagste inkomens moest passen. Dure schilderijen kopen, kartelvorming, corruptie en handjeklap? Allemaal beperkt omdat er dan niet meer geld uitgegeven kan worden. Een stok achter de deur is mijn inziens de beste oplossing om mensen te dwingen goed na te denken over geld. Zelf moet ik dat immers ook. Ik kan niet tijdens het afrekenen van mijn boodschappen geld jatten uit de portemonnee van mijn voorganger omdat hij toevallig meer geld heeft.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_44754005
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 09:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind 52% belasting over je top van je inkomen echt teveel. Meer dan de helft mag je afdragen!
In mijn ogen straf je dus de mensen die veel geld verdienen en meestal door hard werk.
Ik vind die 41% die ik afvraag ook al meer dan genoeg.

Maar als ik geld genoeg zou hebben zou ik het niet erg vinden om belasting te betalen,MITS het eens nuttig besteed wordt en daar wil het nog wel eens aan schorten.
pi_44754159
quote:

Hey, ben jij niet diezelfde maloot die een paar maand geleden een topic had waarin je iedereen langer wilde laten werken?

Ik vind ook dat we mensen die hard werken, zoals de verpleegkundigen, stratenmakers en bouwvakkers, beter beloond moeten worden.

Carrière junkies en ondernemers redden zich zelf wel als het om verdienen gaat. Zij kiezen voor die loopbaan, daar hoort hard werken bij en als ze dat goed doen betaalt dat zich sowieso wel uit.

Ofwel: lagere belastingen voor hardwerkenden en geen veranderingen voor >60k verdieners.
pi_44754471
TS: ik ben al weg, en de brieven die ik van de belastingdienst krijg gaan direct de prullenbak in. Of ik even vooraf het op m'n 65e verschuldigde bedrag over m'n pensioen wil betalen.... dat geloof je toch niet? Ga toch weg, uitzuigers.

Voortaan betaal ik m'n belasting wel in de VS. Scheelt de helft. Nederland roept het over zichzelf af. Nu komt links aan de macht, dus de emigratiecijfers zullen wederom stijgen. Hollandistan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:36:11 #135
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44754489
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:35 schreef StefanP het volgende:

Voortaan betaal ik m'n belasting wel in de VS. Scheelt de helft. Nederland roept het over zichzelf af. Nu komt links aan de macht, dus de emigratiecijfers zullen wederom stijgen. Hollandistan.
Hoezo? Links zou de poorten toch openzetten voor iedereen? Waarom zouden d'r dan mensen weggaan?
pi_44754985
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoezo? Links zou de poorten toch openzetten voor iedereen? Waarom zouden d'r dan mensen weggaan?
Alles wat hoogopgeleid is vertrekt dan. We mogen nu al de armen betalen, strax dus de gehele wereld
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_44755072
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Alles wat hoogopgeleid is vertrekt dan. We mogen nu al de armen betalen, strax dus de gehele wereld
Sluit ik me volledig bij aan
pi_44755094
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:35 schreef StefanP het volgende:
TS: ik ben al weg, en de brieven die ik van de belastingdienst krijg gaan direct de prullenbak in. Of ik even vooraf het op m'n 65e verschuldigde bedrag over m'n pensioen wil betalen.... dat geloof je toch niet? Ga toch weg, uitzuigers.

Wat betaal je daar aan belasting?
pi_44755126
quote:

[..]

Familie, vrienden, heimwee… Genoeg redenen waarom niet alle hoogopgeleiden vertrekken.
Overigens moeten ze dat zelf weten. Genoeg hoog opgeleiden die we uit het buitenland kunnen betrekken die niet zo zeiken over geld maar gewoon hun werk doen.
pi_44755141
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hey, ben jij niet diezelfde maloot die een paar maand geleden een topic had waarin je iedereen langer wilde laten werken?

Ik vind ook dat we mensen die hard werken, zoals de verpleegkundigen, stratenmakers en bouwvakkers, beter beloond moeten worden.

Carrière junkies en ondernemers redden zich zelf wel als het om verdienen gaat. Zij kiezen voor die loopbaan, daar hoort hard werken bij en als ze dat goed doen betaalt dat zich sowieso wel uit.

Ofwel: lagere belastingen voor hardwerkenden en geen veranderingen voor >60k verdieners.
Hoezo "maloot"./ Ben jij niet die linkse rakker die vooraan in de rij staat om z'n hand op te houden voor je uitkering zodat je daarna weer lekker veel ZWART kan schilderen
pi_44755148
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Familie, vrienden, heimwee… Genoeg redenen waarom niet alle hoogopgeleiden vertrekken.
Overigens moeten ze dat zelf weten. Genoeg hoog opgeleiden die we uit het buitenland kunnen betrekken die niet zo zeiken over geld maar gewoon hun werk doen.
Die zeiken nog niet idd. Daarom wordt heel veel IT werk ook weer gewoon in Nederland gedaan en verhuis alle outsourcing van India naar China op dit moment
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:09:46 #142
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44755186
quote:

[..]

Ah, dus jij bent lageropgeleid?
pi_44755206
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:09 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, dus jij bent lageropgeleid?
Nee, ik verdien blijkbaar boven modaal
pi_44755405
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Familie komt langs, vrienden kan je maken. Zodra ik mijn vriendin zover heb en ik heb een job ergens anders, dan ben ik weg...Vieze niet werkende bloedzuigers. Puke
pi_44755452
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Poorten openzetten voor iedereen?! Ben je gek geworden? Hoe dan? Verklaar je nader
pi_44755837
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hoezo "maloot"./ Ben jij niet die linkse rakker die vooraan in de rij staat om z'n hand op te houden voor je uitkering zodat je daarna weer lekker veel ZWART kan schilderen
Nee, alleen dat van die "linkse rakker" heb je goed
pi_44755880
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Familie komt langs, vrienden kan je maken. Zodra ik mijn vriendin zover heb en ik heb een job ergens anders, dan ben ik weg...Vieze niet werkende bloedzuigers. Puke
"Zodra ik mijn vriendin zo ver heb".

Je gaat er dus al vanuit dat ze het ook wil. Misschien wil ze uiteindelijk alleen maar gaan om je niet kwijt te raken. Zit ze d'r rest van d'r leven in het buitenland, verstoten van familie en hudige vrienden en vol verdriet.

Maar het kan ook zijn dat ze het tof vindt.

Ik wil trouwens naar Zweden maar m'n vriendin wil niet. Dus ik blijf
Ze zit trouwens nog t/m juni 2007 in de USA dus tot die tijd kom je me nog vaak tegen op Fok! in m'n vrije tijd.

Dan maar Zweden en Noorwegen als vakantiebestemming (en ja, dat zijn we wél eens )
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:43:23 #148
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44756006
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Poorten openzetten voor iedereen?! Ben je gek geworden? Hoe dan? Verklaar je nader
Moet je aan StefanP vragen, ik weet er ook het fijne niet van.
pi_44765764
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 11:02 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou, dan doe je dat toch niet? Ik heb niet 't idee dat je nu zo hard werkt. Je zit 't merendeel van de dag op fok!.
LoL. Ik heb nu 3 dagen vakantie en zo nu en dan log is even in.
  woensdag 27 december 2006 @ 18:27:33 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_44769740
quote:
Iedereen die heel hard werkt
Mensen die dus fysiek hard werk doen, idd, en geen lui die tonnen verdienen door in een commissietje of raad vna bestuur zitten en zo hun geld opstrijken.
Rechtse rakker .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')