Werk en geldzaken.. Zit jij soms met je armen over elkaar?!quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:42 schreef SpecialK het volgende:
Kickje naar ONZ. Daar komtie beter tot z'n recht.
Over het geheel genomen wel!! Geld komt "meestal" niet aanwaaien met je handen over elkaar!quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:44 schreef SpecialK het volgende:
Oh ja. Nog even een foute aanname van je rechtzetten.
Mensen die het meeste verdienen zijn (by far) niet de mensen die het hardst werken.
Nope. Laten we maar beginnen bij die jongens van de vuilstort plaats die ook op zaterdag doorwerken en weken maken van 60 a 70 uur.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Over het geheel genomen wel!! Geld komt "meestal" niet aanwaaien met je handen over elkaar!
Gast die neemt z'n werk niet mee naar huis..quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nope. Laten we maar beginnen bij die jongens van de vuilstort plaats die ook op zaterdag doorwerken en weken maken van 60 a 70 uur.
Die werken pas hard.
Dan is je TT en OP dus slecht. Zeg dan dat je vind dat mensen met veel verantwoordelijkheid beloond moeten worden.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast die neemt z'n werk niet mee naar huis..
Die hebben erg weinig verantwoordelijkheden! Verder hebben we ze wel nodig. Maar hoe kunnen die gasten nou zoveel werken.. Dit is weer een hypothese.. zucht
ha ha ha mafkees.. Last van beperkt intepretatie vermogen?! ha haquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan is je TT en OP dus slecht. Zeg dan dat je vind dat mensen met veel verantwoordelijkheid beloond moeten worden.
Op dit moment heb je gewoon geen poot om op te staan.
Gedraag je eens naar je leeftijd. Je ben 9 jaar ouder en je gebruikt de debating techniek van een 12 jarige.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
ha ha ha mafkees.. Last van beperkt intepretatie vermogen?! ha ha
Die jongens zijn echt niet alleen maar aanwezig. Misschien omdat je opgesloten zit in je kantoortje dat je bent vergeten wat hard werken is maar als er 1 groep is in nederland die veel werk verzet dan is het wel wat jij ziet als de onderlaag (putjesscheppers en schootrapers).quote:80 uur aanwezig zijn op je werk is toch ook geen hard werken... Hard werken = geld verdienen
Ze kunnen toch niet zomaar rentenieren? Daar zal je eerst geld voor moeten verdienen!quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus mensen die rentenieren werken hard ?
Wy? Wordt het je teveel? Of te lastig? ha haquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gedraag je eens naar je leeftijd. Je ben 9 jaar ouder en je gebruikt de debating techniek van een 12 jarige.
[..]
Die jongens zijn echt niet alleen maar aanwezig. Misschien omdat je opgesloten zit in je kantoortje dat je bent vergeten wat hard werken is maar als er 1 groep is in nederland die veel werk verzet dan is het wel wat jij ziet als de onderlaag (putjesscheppers en schootrapers).
Ik zou als ik jou was een nieuwe post aanmaken en even een slotje aanvragen want dit komt echt niet meer goed.
Wat een kindje.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wy? Wordt het je teveel? Of te lastig? ha ha
Je kunt de Lotto winnen, de staatsloterij, geld erven ... Allemaal harde werkers ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet zomaar rentenieren? Daar zal je eerst geld voor moeten verdienen!
Wat een kortzichtige aanname!quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gedraag je eens naar je leeftijd. Je ben 9 jaar ouder en je gebruikt de debating techniek van een 12 jarige.
[..]
Die jongens zijn echt niet alleen maar aanwezig. Misschien omdat je opgesloten zit in je kantoortje dat je bent vergeten wat hard werken is maar als er 1 groep is in nederland die veel werk verzet dan is het wel wat jij ziet als de onderlaag (putjesscheppers en schootrapers).
Ik zou als ik jou was een nieuwe post aanmaken en even een slotje aanvragen want dit komt echt niet meer goed.
Lees is terug... Meerderheid. Dus jij hebt een enkele uitzondering op de regel gevonden... BRAVOquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt de Lotto winnen, de staatsloterij, geld erven ... Allemaal harde werkers ?
Dan nog heb je het over mensen die lang werken, niet hard. Misschien werken ze wel erg inefficient, who knows. De managers die ik ken werken iig niet hard, bij hard werken staat het zweet namelijk op je voorhoofd.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lees is terug... Meerderheid. Dus jij hebt een enkele uitzondering op de regel gevonden... BRAVO
Tuurlijk! Verantwoordelijkheid kan je aflezen aan zweet!!! Ga door...quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan nog heb je het over mensen die lang werken, niet hard. Misschien werken ze wel erg inefficient, who knows. De managers die ik ken werken iig niet hard, bij hard werken staat het zweet namelijk op je voorhoofd.
De putjesscheppers waar ik het over heb maken langere en uitputtendere weken dan managers.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hard werken zie ik persoonlijk als:
- lange weken maken,
Verantwoordelijkheid dragen is niet equivalent aan hard werken. Je kan als manager op je luie reet de hele dag zitten mensen bevelen uitdelen en als het bedrijf niet blij met je is dan geven ze je een gouden handdruk (lees oprotpremie)quote:- verantwoordelijkheid dragen,
Groei doormaken is niet altijd hard werken. Kans tot zelfontplooing is overgens iets waar bedrijven werknemers mee werven juist omdat het iets is wat vooral tengoede komt van de werknemer. Hard werken is juist iets wat weer tengoede komt van de werkgever. Zie je de tegenstelling?quote:groei doormaken en de ownership nemen over de dingen die je doet.
Bron?quote:Hoe hoger de verantwoordelijkheid en hoe meer uur, des te meer mag je verdienen en draag je bij aan de maatschappij
IS nog niet van toepassing op mij, maar ik stoor me aan opmerkingen sterke schouders moeten meer lasten betalen in de zin van 62% belasting. Die gasten geven al 52% van hun salaris weg en dat terwijl er ook mensen zijn die minder dan 30% belasting betalen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:14 schreef HeyFreak het volgende:
vanwaar die hoge eigendunk?
Kerel ik heb het even donker gemaakt waar je al de mist in gaat.. Wie zegt dat ze meer uren draaien? (Bron...)quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De putjesscheppers waar ik het over heb maken langere en uitputtendere weken dan managers.
[..]
Verantwoordelijkheid dragen is niet equivalent aan hard werken. Je kan als manager op je luie reet de hele dag zitten mensen bevelen uitdelen en als het bedrijf niet blij met je is dan geven ze je een gouden handdruk (lees oprotpremie)
[..]
Groei doormaken is niet altijd hard werken. Kans tot zelfontplooing is overgens iets waar bedrijven werknemers mee werven juist omdat het iets is wat vooral tengoede komt van de werknemer. Hard werken is juist iets wat weer tengoede komt van de werkgever. Zie je de tegenstelling?
[..]
Bron?
Gast, het laatst is een quote van mij.. Ik ben de bron... zucht............quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De putjesscheppers waar ik het over heb maken langere en uitputtendere weken dan managers.
[..]
Verantwoordelijkheid dragen is niet equivalent aan hard werken. Je kan als manager op je luie reet de hele dag zitten mensen bevelen uitdelen en als het bedrijf niet blij met je is dan geven ze je een gouden handdruk (lees oprotpremie)
[..]
Groei doormaken is niet altijd hard werken. Kans tot zelfontplooing is overgens iets waar bedrijven werknemers mee werven juist omdat het iets is wat vooral tengoede komt van de werknemer. Hard werken is juist iets wat weer tengoede komt van de werkgever. Zie je de tegenstelling?
[..]
Bron?
Ik ben de bron. Ik zeg het je nu. Ik ben mijn gekochte appartementje aan het verbouwen en ik moet dus regelmatig langs de vuilstortplaats om stenen af te brengen. Ik praat met die gasten en ik weet wat voor diensten ze draaien.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kerel ik heb het even donker gemaakt waar je al de mist in gaat.. Wie zegt dat ze meer uren draaien? (Bron...)
... met z'n secretaresse ja.quote:Als die gasten thuis zijn, zijn ze thuis. Een manager op niveau gaat dan soms nog lekker door.
Ik schreef vooral. En zo is het ook. Als een vernemer veel heeft bijgeleerd dan is de werkgever gedwongen (als contractueel vastgelegd) om bijv een percentage loonsopslag te geven. Een werknemer kan ook (afhangend van wat er in het contract staat) met die nieuwe kennis er vandoor gaan omdat er ergens anders beter betaalt word. Daarnaast is zelfontplooing iets wat iedereen eigenlijk wel fijn vind. Je leert nieuwe dingen, doet nieuwe wervaringen op. Het houd je werk leuk en dar je baas daarbij vaak maar indirect bij gebaat is is een 2e.quote:Groei is zowel voor de werknemer alsmede de werkgever!! Denk aan ontwikkeling![]()
Ik vind jou niet een authoriteit om mij te vertellen hoeveel uren de verschillende beroepsgroepen werken en hoe uitputtend een werkweek is (voor hoever je dat zelfs al kan meten en vergelijken)quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast, het laatst is een quote van mij.. Ik ben de bron... zucht............
dan lijkt mij gelijke tarieven voor iedereen een eerlijkere oplossing toch?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
IS nog niet van toepassing op mij, maar ik stoor me aan opmerkingen sterke schouders moeten meer lasten betalen in de zin van 62% belasting. Die gasten geven al 52% van hun salaris weg en dat terwijl er ook mensen zijn die minder dan 30% belasting betalen.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben de bron. Ik zeg het je nu. Ik ben mijn gekochte appartementje aan het verbouwen en ik moet dus regelmatig langs de vuilstortplaats om stenen af te brengen. Ik praat met die gasten en ik weet wat voor diensten ze draaien.
[..]
... met z'n secretaresse ja.![]()
[..]
Ik schreef vooral. En zo is het ook. Als een vernemer veel heeft bijgeleerd dan is de werkgever gedwongen (als contractueel vastgelegd) om bijv een percentage loonsopslag te geven. Een werknemer kan ook (afhangend van wat er in het contract staat) met die nieuwe kennis er vandoor gaan omdat er ergens anders beter betaalt word. Daarnaast is zelfontplooing iets wat iedereen eigenlijk wel fijn vind. Je leert nieuwe dingen, doet nieuwe wervaringen op. Het houd je werk leuk en dar je baas daarbij vaak maar indirect bij gebaat is is een 2e.
Als er ontplooings regelingen bestonden op de vuilstortplaats dan zou elke schrootsleurder in een traject zitten. Jammer genoeg is de optie er voor velen gewoon niet.
The bottom line:
Je hebt met jouw definitie van hard werken flink misgegrepen en nu probeer je met allemaal kronkelingen jezelf gezichtsverlies te besparen. Maar je komt er niet mee weg. Not on my watch.
Daar ben ik ook voor. Dan betalen de welvarende alsnog meer, maar het is eerlijkerquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:35 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
dan lijkt mij gelijke tarieven voor iedereen een eerlijkere oplossing toch?
nou, slotje dan maar?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor. Dan betalen de welvarende alsnog meer, maar het is eerlijker
Vuilstort slotermeer is tot 6 uur toeghankelijk. Ze gaan daarna nog een uurtje door dus dat's 12 uur per dag (starten om 7 uur) 6 dagen per week. Keihard werken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
![]()
ha ha ha ha ha zit jij ook met je armen over elkaar..
Vraag ook eens hoe lang de vuilstort open is?! Zucht kereltje...
Wat doe je eigenlijk voor werk?
Fuctie
Uren
Belastingspercentage
Wat denk je dat verantwoordelijkheid met je doet? Je mobiel kan 7 dagen per week overgaan. Je hebt een notebook en draagt de verantwoordelijkheid voor b.v. heel veel geld wat goed en wat mis kan gaan. Denk jij dat die druk na 60 - 70 uur werk weg zal gaan?!quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind jou niet een authoriteit om mij te vertellen hoeveel uren de verschillende beroepsgroepen werken en hoe uitputtend een werkweek is (voor hoever je dat zelfs al kan meten en vergelijken)
Kom maar met een echte bron.
Niemand MOET nee.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:38 schreef PietjePuk2 het volgende:
Niemand hoeft heel hard te werken in Nederland. In de 2e wereldoorlog, in de concentratiekampen, dáár moesten ze hard werken.
Enige fijne wat die mensen nog hebben is dat ze na een dagje hun lichaam stukje bij beetje compleet kapot te maken dat ze op de bank kunnen zitten en een biertje of weet ik veel wat kunnen openen en zeggen "zo ik ben klaar".quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat denk je dat verantwoordelijkheid met je doet? Je mobiel kan 7 dagen per week overgaan. Je hebt een notebook en draagt de verantwoordelijkheid voor b.v. heel veel geld wat goed en wat mis kan gaan. Denk jij dat die druk na 60 - 70 uur werk weg zal gaan?!
Als jou container leeg is, denk je er toch niet meer aan tot de 2 weken erna om die weer te laten legen?!
Zo moeilijk is het toch niet!? Studeer je nog ofzo?!
Leuk voor je. Ik werk op kantoor van 7 uur tot 18:30 Dan naar huis en om 20:00 uur gaat het notebookje weer open.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vuilstort slotermeer is tot 6 uur toeghankelijk. Ze gaan daarna nog een uurtje door dus dat's 12 uur per dag (starten om 7 uur) 6 dagen per week. Keihard werken.
Ik ben zelf een senior webdeveloper.
ik werk 40 uur per week in m'n contract (iets meer als je dus overwerken meetelt... ong 45 uur)
Wat ik verdien en wat m'n belastingsgroep is gaat je geen fuck aan.
Is ook maar een voorbeeld.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:43 schreef marcb1974 het volgende:
Wie zegt dat mensen die 100k per jaar verdienen hard werkenEn mensen die 30k per jaar verdienen niet?
ha ha sufferd. Ontslaan van mensen is makkelijk en leuk!! Denk toch na. Je teksten zijn zo lek als een mandje.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Enige fijne wat die mensen nog hebben is dat ze na een dagje hun lichaam stukje bij beetje compleet kapot te maken dat ze op de bank kunnen zitten en een biertje of weet ik veel wat kunnen openen en zeggen "zo ik ben klaar".
Die managers van jou zijn luie donders vergeleken met de echte helden in dit land. De mensen die tenminste WEL van aanpakken weten en niet terugschrikken van een stevig karweitje.
Komt er op neer dat ik genoeg verdien om een aardige hypotheek te onderhouden. Ik betaal belasting met een glimlach op m'n gezicht en ik hecht compleet geen waardeoordeel aan het loon wat iemand verdient. We wonen allemaal in dit landje. We hebben allemaal onze taken. Sommige onmisbaar anderen minder. Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Leuk voor je. Ik werk op kantoor van 7 uur tot 18:30 Dan naar huis en om 20:00 uur gaat het notebookje weer open.
Je belastingschaal kon misschien wat zeggen over je verantwoordelijkheden. Maar je functie zegt genoeg.
Jij bent gewoon een ordinaire trol. Je debatteert maar lekker met jezelf vanaf nu. er is geen normaal gesprek met je te voeren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
ha ha sufferd. Ontslaan van mensen is makkelijk en leuk!! Denk toch na. Je teksten zijn zo lek als een mandje.
Risico nemen en daarvoor gaan (lees: je schouders eronder zetten) en de verantwoordelijkheid nemen is hard werken, daar hoef je geen eelt van te krijgen!
ha ha lees mijn andere reacties eerst maar.. Jou bovengenoemde post geeft aan dat je mijn topic post niet eens begrijpt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Komt er op neer dat ik genoeg verdien om een aardige hypotheek te onderhouden. Ik betaal belasting met een glimlach op m'n gezicht en ik hecht compleet geen waardeoordeel aan het loon wat iemand verdient. We wonen allemaal in dit landje. We hebben allemaal onze taken. Sommige onmisbaar anderen minder. Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.
Laat dat eens lekker rusig op je inzinken en kom dan aub met een nieuw topic waar je iets langer dan 10 sec. over hebt nagedacht.
Ook de vuilnismannen (m/v) en de bouwvakkers zijn individueel geen essentieel tandwiel natuurlijk. Als groep wel, maar ze worden betaald naar hun individuele bijdrage en op dat punt zijn ze gewoon vervangbaar.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen essentieel tandwiel in de machine Nederland. Mensen kunnen ook wel overleven zonder webapplicaties. Het is echter wel essentieel dat onze vuilnis wordt weggehaald en dat er huizen worden gebouwd.
Wat een verassende postquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een ordinaire trol. Je debatteert maar lekker met jezelf vanaf nu. er is geen normaal gesprek met je te voeren.![]()
TRUEquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook de vuilnismannen (m/v) en de bouwvakkers zijn individueel geen essentieel tandwiel natuurlijk. Als groep wel, maar ze worden betaald naar hun individuele bijdrage en op dat punt zijn ze gewoon vervangbaar.
Wie jij?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:52 schreef djenneke het volgende:
In de zin van: Kijk mij zielig zijn, want ik verdien zo veel?
Dus iemand die gemiddeld 60 uur per week maakt voor 30k betaald krijgt een soort korting, maar iemand die 30 uur per week maakt voor 100k nietquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Is ook maar een voorbeeld.
Met hard werken bedoel ik veel uren, veel verantwoordelijkheid en veel geld
En toch zijn het harde werkers die meer uitvoeren dan de gemiddelde manager. En tsja... vervangbaar? Steeds minder mensen willen dit werk nog uitvoeren. Iedereen wil in het middlemanagement. Lekker op je bureaustoel ronddraaien de hele dag en handtekeningen zetten onder voorstellen die de echte harde werkers (je uitvoerend personeel) bedenken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook de vuilnismannen (m/v) en de bouwvakkers zijn individueel geen essentieel tandwiel natuurlijk. Als groep wel, maar ze worden betaald naar hun individuele bijdrage en op dat punt zijn ze gewoon vervangbaar.
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het over jou persoonlijk heb.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie jij?
Ik niet. Lees is terug.. Door jou zelf gemaakte jalouzie... hi hi
En daar heb je je antwoord op de vraag "vervangbaar" en "onmisbaar". Of dat een wenselijke gang van zaken is, wil ik vanaf zijn, maar dat dergelijke individuele werknemers vervangbaar lijkt me overduidelijk.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:55 schreef SpecialK het volgende:
Loodgieters zijn bijna niet meer te regelen in dit land daarom is er nu een hele stroom polen en bulgaren naar dit land toegekomen.
Als je hard werken wilt stimuleren door mensen meer te belonen met geld, waarom wil je dat dan alleen mogelijk maken voor mensen die een jaarloon van 60 000 binnen hun bereik hebben? Mensen die minder goedbetaald doen, help je daar niets mee. Dit klinkt een beetje als een VVD-plan dat niets met het stimuleren van hard werken te maken heeft, en alles met het geven van extra rechten aan rijken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:40 schreef draaijer het volgende:
Iedereen die heel hard werkt voor zijn of haar geld moeten we belonen om ze te behouden voor Nederland.
Als er teveel linkse rakkers aan de macht komen (SP + PVDA) dan jagen ze de hardwerkende die ook al het meeste geld inbrengen weg.
Mijn mening : verdien je meer dan 60k per jaar dan 52% belasting betalen, maar verdien je meer dan b.v. 100k per jaar dan 42% belasting betalen.
Alsog betalen die mensen het meest.
Blijkbaar denkt hij dat mensen die minder verdienen, nooit hard werken...quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef knowall het volgende:
[..]
Als je hard werken wilt stimuleren door mensen meer te belonen met geld, waarom wil je dat dan alleen mogelijk maken voor mensen die een jaarloon van 60 000 binnen hun bereik hebben? Mensen die minder goedbetaald doen, help je daar niets mee. Dit klinkt een beetje als een VVD-plan dat niets met het stimuleren van hard werken te maken heeft, en alles met het geven van extra rechten aan rijken.
Nog los van de vraag of hard werken gewenst is, en of je dit kan stimuleren met lagere belastingen. Hogere belastingen kunnen net zo goed tot meer werkstimulatie lijken, het is maar net hoe je 't wilt bekijken.
Managers alleen maar handtekeningen zetten. Gast er zijn vele soorten managers. Niet alleen die managers die jou Frontpage pagina afkeuren of goedkeuren met een handtekeningquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En toch zijn het harde werkers die meer uitvoeren dan de gemiddelde manager. En tsja... vervangbaar? Steeds minder mensen willen dit werk nog uitvoeren. Iedereen wil in het middlemanagement. Lekker op je bureaustoel ronddraaien de hele dag en handtekeningen zetten onder voorstellen die de echte harde werkers (je uitvoerend personeel) bedenken.
Loodgieters zijn bijna niet meer te regelen in dit land daarom is er nu een hele stroom polen en bulgaren naar dit land toegekomen.
Dus ja. Dit soort mensen zijn weldegelijk onmisbaar.
Totdat je voor bepaalde taken (niet te doen door robots oid) niet meer mensen kunt aantrekken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
En daar heb je je antwoord op de vraag "vervangbaar" en "onmisbaar". Of dat een wenselijke gang van zaken is, wil ik vanaf zijn, maar dat dergelijke individuele werknemers vervangbaar lijkt me overduidelijk.
Gelukkig. Ik schrok me dood! Ik dacht waar is het grote geld dan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het over jou persoonlijk heb.![]()
Je moet ergens een grens trekken. Als die duidelijk is voor de mensen werken ze ernaar toe of niet.. Het is meestal je eigen keuzequote:Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef knowall het volgende:
[..]
Als je hard werken wilt stimuleren door mensen meer te belonen met geld, waarom wil je dat dan alleen mogelijk maken voor mensen die een jaarloon van 60 000 binnen hun bereik hebben? Mensen die minder goedbetaald doen, help je daar niets mee. Dit klinkt een beetje als een VVD-plan dat niets met het stimuleren van hard werken te maken heeft, en alles met het geven van extra rechten aan rijken.
Nog los van de vraag of hard werken gewenst is, en of je dit kan stimuleren met lagere belastingen. Hogere belastingen kunnen net zo goed tot meer werkstimulatie leiden, het is maar net hoe je 't wilt bekijken.
Dat is niet zoals ik zelf onmisbaar zou uitleggen, maar helderquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Totdat je voor bepaalde taken (niet te doen door robots oid) niet meer mensen kunt aantrekken.
Ik ben mij er iig elke dag bewust van dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die deze taken willen uitvoeren (willen... of moeten door persoonlijke omstandigheden). Tot op die hoogte vind ik elke vuilnidman onmisbaar omdat de groep mensen die dat werk wilt doen kleiner en kleiner wordt.
Onzin! Lees eerst is terug voordat je een aanname doet. De insteek van deze discussie is anders. Zie mijn motivatie van hard werken. Lees het in die perceptiequote:Op zaterdag 23 december 2006 23:00 schreef djenneke het volgende:
[..]
Blijkbaar denkt hij dat mensen die minder verdienen, nooit hard werken...
Dat zit bij de mensen die 52% belasting betalen over het bedrag dat ze nog verdienen bovenop de ¤ 51.763 waarover ze 42% betalen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik schrok me dood! Ik dacht waar is het grote geld dan?
Tering, wat ben jij dom.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken. Als die duidelijk is voor de mensen werken ze ernaar toe of niet.. Het is meestal je eigen keuze
Wat begrijp jij niet aan het woord blijkbaar?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Onzin! Lees eerst is terug voordat je een aanname doet. De insteek van deze discussie is anders. Zie mijn motivatie van hard werken. Lees het in die perceptie
Ga toch snookeren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord blijkbaar?![]()
Als "het lijkt erop dat..."quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ga toch snookeren.geintje
Blijkbaar lees ik als een aanname. Hoe zou ik het dan moeten lezen?
klopt, maar daar moeten we vanaf. En we moeten er zeker geen 62% van makenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat zit bij de mensen die 52% belasting betalen over het bedrag dat ze nog verdienen bovenop de ¤ 51.763 waarover ze 42% betalen.![]()
Ik pas 't niveau van mijn posts aan, aan 't niveau van 't topic.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een onderbouwing.. Jij maakt het verschil...![]()
Wie wil er dan 62% van maken?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:10 schreef draaijer het volgende:
[..]
klopt, maar daar moeten we vanaf. En we moeten er zeker geen 62% van maken
Klopt over de top van je salaris. Maar dat is toch SICK... Meer dan de helft daarvan weggeven?! Waarom zou je rennen vraag je je dan af. Toch?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:10 schreef djenneke het volgende:
Overigens is er niemand die 52% belasting betaalt over zijn salaris. Er zijn wel mensen die meer verdienen dan ¤ 51.763. En over het gedeelte meer dan laatst genoemde bedrag 52% belasting betalen.
Je bent erg ontwikkeld aan het posten.. Ga door knulquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:11 schreef knowall het volgende:
[..]
Ik pas 't niveau van mijn posts aan, aan 't niveau van 't topic.
Ik zou naar een bron hiervoor kunnen vragen, maar dat is een beetje onzinnig daar ik al weet dat 't onjuist is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
De oud communisten namelijk de : SP
ja, dan heb je (lees jou collega) het niet echt begrepenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef djenneke het volgende:
Laatst ook een collega van me:
Ik ga volgend jaar in de volgende belastingschijf vallen. Nou ga ik maar 36 uur werken ipv 40, want anders kost het me geld.... ehm... ja tuurlijk. Dat is echt heel erg, die 10% extra belasting op de opslag.... pfoe.
Laten we even stellen dat ze nu precies 51763 per jaar verdiend. En een opslag krijgt van 3600 euro p jaar. pfoe, over dat laatste gedeelte krijg je dan netto maar 1728 ipv 2088... volgens mij is dat toch altijd meer dan geen opslag
Niet veel krijgen, maar veel verdienen.. Ze krijgen naar mijn idee minder dan dat ze verdienen!quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:14 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb het idee dat je TT niet klopt met wat je zegt,
bedoel je niet: " Mensen die veel krijgen moeten we belonen " ?
Maar hoe wil je ze dan uit elkaar houden. Degene die veel verdienen en die veel krijgenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Niet veel krijgen, maar veel verdienen.. Ze krijgen naar mijn idee minder dan dat ze verdienen!
Nu ben ik je kwijt... Je vond het toch zo erg, dat die arme rijke mensen 10% meer betalen over hun laatste gedeelte salaris?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
ja, dan heb je (lees jou collega) het niet echt begrepen
Dat vind ik ook erg.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nu ben ik je kwijt... Je vond het toch zo erg, dat die arme rijke mensen 10% meer betalen over hun laatste gedeelte salaris?
Dan moet je gewoon zorgen dat je NOG meer gaat verdienenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat vind ik ook erg.
Ik sluit me ook aan bij jou mening over jou collega dat een verhoging een verhoging is, ook als je daar meer belasting over moet betalen omdat je die verhoging ervoor niet hebt of zou hebben genoten.
Maar het rendement is minder. Dat vind ik gewoon oneerlijk.
Ik ben heerlijk aan de weg aan het timmeren en ik vind 52% gewoon echt teveel!
TRUE...quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon zorgen dat je NOG meer gaat verdienen![]()
Mijn vroegere UHD klaagde ook altijd dat 't niet eerlijk was dat-ie vermogensbelasting moet betalenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef djenneke het volgende:
Laatst ook een collega van me:
Ik ga volgend jaar in de volgende belastingschijf vallen. Nou ga ik maar 36 uur werken ipv 40, want anders kost het me geld.... ehm... ja tuurlijk. Dat is echt heel erg, die 10% extra belasting op de opslag.... pfoe.
Laten we even stellen dat ze nu precies 51763 per jaar verdiend. En een opslag krijgt van 3600 euro p jaar. pfoe, over dat laatste gedeelte krijg je dan netto maar 1728 ipv 2088... volgens mij is dat toch altijd meer dan geen opslag
Domme vraag: bij welk bedrijf werk je eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef draaijer het volgende:
Beste Fokkers. Ik ga mijn notebookje voor vandaag sluiten. Ben morgen weer terug..
Mee eens. Maar het moet wel ook zo zijn, dat je nog wel een beetje kunt leven. Dan bedoel ik niet dat je 5x per jaar op vakantie gaat, maar wel dat je niet elke maand zorgen hoeft te maken of je je huur wel kunt betalen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:45 schreef gronk het volgende:
Uiteindelijk gaat 't niet om geld. Maar of je aan 't einde van de rit 't idee hebt dat 't allemaal 'n beetje de moeite waard was.
Kun jij je tijd niet veel beter gebruiken om veel geld te verdienen na je werktijd in plaats van hier onzin uit te kramen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
TRUE...
Beste Fokkers. Ik ga mijn notebookje voor vandaag sluiten. Ben morgen weer terug..
Fijne avond all en slaap lekker.
DJENNEKE ik heb je een reply in je album achter gelaten.. mzzl
Ik geloof niet dat jij uberhaubt capabel bent om mensen aan te sturen of je eigen mening duidelijk te maken aan anderen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Leuk voor je. Ik werk op kantoor van 7 uur tot 18:30 Dan naar huis en om 20:00 uur gaat het notebookje weer open.
Je belastingschaal kon misschien wat zeggen over je verantwoordelijkheden. Maar je functie zegt genoeg.
Wat lul je.. Maak je maar geen zorgen, maar wat is je punt?quote:Op zondag 24 december 2006 09:22 schreef john6 het volgende:
[..]
Kun jij je tijd niet veel beter gebruiken om veel geld te verdienen na je werktijd in plaats van hier onzin uit te kramen?![]()
Ben jij een linkse rakker? Waaruit zou jij concluderen dat dat niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen?quote:Op zondag 24 december 2006 09:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij uberhaubt capabel bent om mensen aan te sturen of je eigen mening duidelijk te maken aan anderen.
Ik zeg niet dat ik veel verantwoordelijkheid heb en dat ik veel verdien. Ja, mijn taalgebruik is slecht. I know but I don't carequote:Op zondag 24 december 2006 14:30 schreef horney_dorney het volgende:
Een lineair i.p.v. progressief belastingstelsel zou veel beter zijn ja. Ook ben ik voor afschaffing van allerlei subsidies zoals huursubsidie maar ook hypotheekrenteaftrek; dat is een marktremmend instrument en moet z.s.m. worden afgeschaft. Als we al die regelingen eruit knikkeren kunnen we gewoon 1 laag belasting percentage invoeren. Ik heb 't ook niet zelf bedacht (artikel Elsevier), maar vind 't een goed plan.
Wat ik zo tussen de regels doorlas viel me wel op: TS associeert kennelijk hard werken met veel verdienen. Mogen verplegers dan ajb ook wat meer gaan verdienen bijvoorbeeld? Die hebben toch een hele grote verantwoordelijkheid? (namelijk: zorg over anderen).
Tot slot, voor iemand met veel verantwoordelijkheid valt mij het slechte taalgebruik van TS op. Je mag veel verantwoordelijkheid hebben, veel verdienen en daar (terecht!) van genieten, maar zorg er toch ajb voor dat je posts wat netter zijn geschreven, 't is werkelijk geen gezicht...
Tenzij je stukken hebt aan je auto.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:52 schreef draaijer het volgende:
Aan zwartwerkers heb ik een bloedhekel.
Ik werk ook zeker niet hard, alleen lang.quote:Op zondag 24 december 2006 08:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Mensen die denken dat ze hard werken
alleen al door je taalgebruik zou ik je als manager niet serieus nemen en er alles er aan doen om je stoelpoten door te zagen.quote:Op zondag 24 december 2006 09:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben jij een linkse rakker? Waaruit zou jij concluderen dat dat niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen?
Menig persoon kan het lezen en begrijpen en daarop reageren, maar wat moet ik nog voor je uitleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |