Donor probleem los ik bijna 5 minuten op, iedereen die zelf donor is, krijgt voorrang boven mensen die geen donicil hebben, wel zo fair lijkt me.quote:Op maandag 25 december 2006 20:54 schreef Thorical het volgende:
Laat nou nooit iemand zo naïef zijn dat centen niets met gezondheid te maken hebben.
Hier in Nederland iets meer maar als je naar een buitenland gaat soms heel veel.
Daar zijn vaak minder scrupules betreffende de donor.
Maar dan alleen als ze iets van een donor willen ontvangen.quote:Op maandag 25 december 2006 21:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Donor probleem los ik bijna 5 minuten op, iedereen die zelf donor is, krijgt voorrang boven mensen die geen donicil hebben, wel zo fair lijkt me.
Uiteraard, ik denk als je zo een regel instelt dat het probleem zo opgelost is, er zullen dermate veel mensen aanmelden dat er gelijk genoeg donoren zijn, zelfs voor mensen die dus geen donor zijn.quote:Op maandag 25 december 2006 22:05 schreef longinus het volgende:
[..]
Maar dan alleen als ze iets van een donor willen ontvangen.
Hmmm, niet alles is gelijk.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:37 schreef Haaglander het volgende:
[..]Rotterdam, 21 december 2006. Patiënten met een lager inkomen krijgen minder vaak een op genezing gerichte behandeling dan patiënten die een hogere plek hebben op de inkomensladder.
ik zeg nergens dat ik het eerlijk vind hoor, ik zei dat het van alle arbitraire oplossingen de eerlijkste is omdat het zonder aanzien des persoons gebeurt .. het is een naam op een lijst en als die aan de beurt is dan is die aan de beurt .. puntquote:Op maandag 25 december 2006 19:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, het is alleen eerlijker volgens jouw definitie van eerlijk en je maakt eerlijk relevant dus je voorkeur uit te spreken dat een regel eerlijk moet zijn. Nogal een universalistische kijk als je het mij vraagt.
Daarmee zeg je dus wel dat je dat eerlijker vindtquote:Op dinsdag 26 december 2006 02:54 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat ik het eerlijk vind hoor, ik zei dat het van alle arbitraire oplossingen de eerlijkste is omdat het zonder aanzien des persoons gebeurt .. het is een naam op een lijst en als die aan de beurt is dan is die aan de beurt .. punt
Het zal je maar gebeuren. Sta je je organen af en dan krijgt één of andere pief die je niet kent deze terwijl een goede vriend van je ook ergens op de lijst staat.quote:Op dinsdag 26 december 2006 02:54 schreef moussie het volgende:
maar ja, ik vind het eerlijk gezegd wel eerlijk zo, er wordt niemand voorgetrokken op basis van persoonlijke voorkeuren die op dat moment spelen .. het zal je toch maar gebeuren, lig je bij wijze van spreken al op de tafel mag je plaats maken voor iemand waarvan weer een ander iemand vindt dat diegene belangrijker is dan jij ..
wat een martelgang zou dat zijn als je arm bent en je wacht op een nier .. dan is het niet gewoon wachten tot je aan de beurt bent maar dan moet je je afvragen of je uberhaupt ooit aan de beurt komt omdat er vrijwel altijd iemand tussen gaat komen die belangrijker is dan jij
Meisje (10) vingers afgehakt voor plukken spinaziequote:Op dinsdag 26 december 2006 10:49 schreef Colnago het volgende:
dat is de arrogantie van de macht.
En wat wil je daarmee bereiken?quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volledig vrije marktwerking invoeren in de zorg
Wat voor harteloos persoon moet je zijn om zoiets te kunnen doen?quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:04 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Meisje (10) vingers afgehakt voor plukken spinazie
Dan worden de mensen met de hoogste economische waarde het eerst geholpenquote:Op dinsdag 26 december 2006 12:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee bereiken?
Dus de waarde van de meeste mensen hier is enkel en alleen geld?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan worden de mensen met de hoogste economische waarde het eerst geholpen
Verder is het terecht dat iemand die niet kan werken maar wel 100 euro per uur kost eerder geholpen wordt als iemand die heel de dag thuis zit met een uitkering. Die kan best wat langer wachten
Werkende mensen verdienen anders wel het geld waarvan:quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus de waarde van de meeste mensen hier is enkel en alleen geld?
Triest.
Wat nee?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
En vrijwilligers dan?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Werkende mensen verdienen anders wel het geld waarvan:
- de dokter zn opleiding krijgt
- de uitkering betaald wordt
- etc
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |