http://www.thomann.de/gb/cat.html?gf=guitar_bridges&oa=praquote:Op donderdag 28 december 2006 18:02 schreef Jorikjet het volgende:
weet iemand een paar online shops waar je gitaar onderdelen kunt bestellen, zoals een brug voor een telecaster? Ik heb die van voxhumana al gevonden, maar er moeten er toch wel meer zijn... ben opzoek naar dit soort brug...
edit,
gevonden, http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_41_58_61&products_id=2327
misschien een idee om aan de OP een lijstje te maken met onderdelen winkels?
http://www.tonefactory.nl, http://www.voxhumanawebstore.nl
nee tis de oldskool guitarport versiequote:Op donderdag 28 december 2006 16:58 schreef Fixxxer het volgende:
Effe voor de goede orde, een guitar port is toch een soort externe geluidskaart (?). Zoiets kan ik eigenlijk wel gebruiken, of zijn er hier mensen die er erg slechte ervaringen mee hebben? (Ik wil gewoon eens iets op kunnen nemen met goede geluidskwaliteit en een sample die niet meteen uiteenkraakt als ik een keer hard aansla... Misschien kan k beter gewoon een goede geluidskaart kopen he)
Werkeend, het is zeker niet toevallig de rifftracker versie? verkoop je 'm los?
K heb al. maar das geen zak aan. 15 minuutjes werkquote:Op donderdag 28 december 2006 11:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Koop dan meteen een Ibanez GRG. Zijn meteen goed en ook rond de 200-300 euro.
Incl mooie EMG'squote:Op donderdag 28 december 2006 21:45 schreef Cynic het volgende:
Niks mis met een mooie Washburn natuurlijk!
Jepsquote:Op donderdag 28 december 2006 21:55 schreef Cynic het volgende:
wist niet eens dat ze die maakten met EMG's. Zitten die er standaard in?
Daar durf ik niks over te zeggenquote:Op donderdag 28 december 2006 21:58 schreef Cynic het volgende:
een 60 in de nek klinkt trouwens ook erg mooi. Heb laatst voor het eerst in mijn leven eens actieve pickups geprobeerd. Ben toch meer van de passieve elementen geloof ik.
Meestal speel ik hard-rock en metal achtige dingen, maar blues deuntjes klinken ook heel vet dr door heenquote:Op donderdag 28 december 2006 23:17 schreef Jorikjet het volgende:
Die randall staat ook in onze oefenruimte. Ben er geen fan van, maar voor metal achtige muziek isie wel ok! en hij gaat hard!!
Tip: speel eens met een metronoom, of tel wat meer. Het gaat nu alle kanten op qua tempo en ritme.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:38 schreef ibaneX het volgende:
http://media.putfile.com/aucoustickisch
http://uploadfile.putfile(...)slash36114292242.wav
(directe media link)
Zo ff een testje van mij
Kut te hard ingestuurd nu overdrive bij de wat hardere slagpartijen
Anders druk ik op invoeren voordat ik wat typquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:28 schreef mirelia het volgende:
[..]
Deze maar dan geen zwarte
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:17 schreef Dribbel_ het volgende:
jarig![]()
Nu moet iedereen hier geld bij elkaar leggen voor m'nv erjaardagskado![]()
Ja k had er intussen al wat meer over gelezen, ook veel lovende woorden!! Laat ik zo zeggen, als ik niet al een Line 6 Vetta had gehad was je hem nu zeker kwijt geweest, maar t voelt een beetje als vreemdgaan door met een guitar port te modellen terwijl k normaal op de vetta speelquote:Op donderdag 28 december 2006 19:14 schreef werkeend het volgende:
[..]
nee tis de oldskool guitarport versie
en tis niet echt een externe geluidskaart, meer een apparaat die een verbinding maakt tussen je gitaar en je computer. Zodat je dingen kan opnemen bijvoorbeeld. Er zit ook software bij die een hele hoop versterkers en effecten kan emuleren inclusief presets van bekende nummers zodat je effecten enzo in 1 keer goedstaan voor dat nummer
[quote]En wat moet evt de versterker en de gitaar los kosten?[quote]
aangezien ik dan de guitarport nog los moet zien te slijten denk ik aan zo'n 225 euro
quote:Op vrijdag 29 december 2006 02:28 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er is gewoon te veel vrolijkheid in jouw level
Ja en als jullie toch bezig zijn......ik ben op maandag de 1ste jarigquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:17 schreef Dribbel_ het volgende:
jarig![]()
Nu moet iedereen hier geld bij elkaar leggen voor m'nv erjaardagskado![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 03:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het verkrachten van een kadaver, maar schrijf de tekst op zo'n manier dat niemand doorheeft dat het daarover gaat [afbeelding]
die van brian weet ik niet zo, maar ik heb ook twee van die boeken staan:quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gasten, wat was die site van Herr Brian met al die foute kampvuurliedjes/meezingers? Ik ben bij oud en nieuw bij een vriend en daar hebben ze een lekker spelende 'spaanse' stagg (ja...), maar ik kan daar moeilijk gaan zitten grunten. Ik ken nu alleen Wat zullen we drinken van Bots. En dat huis van de rijzende zon. Oh, en Ring of fire van Johnny Cash, maar die kent niemand godverdomme! Cultuurbarbaren.
Heerschend! Bedanktquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:15 schreef Neidropje het volgende:
[..]
die van brian weet ik niet zo, maar ik heb ook twee van die boeken staan:
http://dano.nl.nu/sshots/gitaarliedjes.pdf
http://dano.nl.nu/sshots/gitaarliedjes2.pdf
Wat een dom dingquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:15 schreef Neidropje het volgende:
oh, ennuh leuk gitaartje:
[afbeelding]
dude, kom je nu meequote:Op vrijdag 29 december 2006 11:15 schreef Neidropje het volgende:
[..]
die van brian weet ik niet zo, maar ik heb ook twee van die boeken staan:
http://dano.nl.nu/sshots/gitaarliedjes.pdf
http://dano.nl.nu/sshots/gitaarliedjes2.pdf
Dribbel????quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:54 schreef Deansensitized het volgende:
Jongens, even onze Dribbel_ feliciteren:
Ja mensen, Dribbel_ is jarig!
Heb je je gitaar daarvoor aangepast? Bij mij gaat het in D nog, maar C word echt te muddy...quote:Op donderdag 28 december 2006 23:23 schreef SNArky het volgende:
Stoner spelen in C ruleert!
Nee, gaat op zich prima met .10 snaren...quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef Maaark het volgende:
[..]
Heb je je gitaar daarvoor aangepast? Bij mij gaat het in D nog, maar C word echt te muddy...
Hmm... echt? 0.10? dat heb ik ook... maar redelijk snel out of tune en ik heb het idee dat ik als ik mijn gitaar zo lang laat staan de hals krom trekt ofzo.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nee, gaat op zich prima met .10 snaren...
briiaaaaaaanquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:37 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mja misschien even in de OP gooien?
Hm, ik heb 3 gitaren in C staan, maar dan toch echt met 0.12 setjes....Vraag me af hoe je dat doet dan...quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nee, gaat op zich prima met .10 snaren...
Verder nog aangepast? anders ga ik er binnenkort ook es 0.12 op leggen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik heb 3 gitaren in C staan, maar dan toch echt met 0.12 setjes....Vraag me af hoe je dat doet dan...
Misschien dat mijn eisen aangaande sound wat minder zijn dan de jouwequote:Op vrijdag 29 december 2006 17:40 schreef Maaark het volgende:
[..]
Hmm... echt? 0.10? dat heb ik ook... maar redelijk snel out of tune en ik heb het idee dat ik als ik mijn gitaar zo lang laat staan de hals krom trekt ofzo.
Wat voor gieter heb je?
quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:35 schreef SNArky het volgende:
[..]
Misschien dat mijn eisen aangaande sound wat minder zijn dan de jouwe. Ik heb er niks speciaals mee gedaan, gewoon naar beneden gestemd...
Als ik wat meer geld zou hebben zou ik deze permament in C zetten (het is een Les Paul) en zou ik een paupergitaar (stratje ofzo) erbij kopen voor het ordinaire geneuzel in E.
Ja, alles opnieuw afgesteld (2 hebben een Floyd Rose brug, dan moet je wel) en intonatie opnieuw gedaanquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:05 schreef Maaark het volgende:
[..]
Verder nog aangepast? anders ga ik er binnenkort ook es 0.12 op leggen.
Je speelt in C? Te makkelijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:35 schreef SNArky het volgende:
[..]
Misschien dat mijn eisen aangaande sound wat minder zijn dan de jouwe.
Dikke stoorbronnen in de buurt? CRT-monitor? Waterbedja heus? Kan ook zijn dat de brug (en daarmee de snaren) van je gitaar niet geaard is. In dat geval, boel openschroeven en 'n draadje trekken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:21 schreef wizl het volgende:
Even snel een vraagje tussendoorIk heb van een collega een budget electrische gitaar + versterker geleend. De gitaar is een Squier by Fender? en op het versterkertje staat ook Squier. Nu bromt die versterker als een gek, totdat...... ik een vinger op een van de snaren leg. Dan is ie stil! De versterker is aangesloten op een geaard stopcontact. Iemand een idee wat er nog aan de hand kan zijn?
Tja, hij is van een collega, dus dat schroeven laat ik maar even achterwegequote:Op zaterdag 30 december 2006 12:49 schreef TMan het volgende:
[..]
Dikke stoorbronnen in de buurt? CRT-monitor? Waterbedja heus? Kan ook zijn dat de brug (en daarmee de snaren) van je gitaar niet geaard is. In dat geval, boel openschroeven en 'n draadje trekken.
Heb momenteel mijn Dean V ook in C met een .10 setje. Niks loos.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik heb 3 gitaren in C staan, maar dan toch echt met 0.12 setjes....Vraag me af hoe je dat doet dan...
ik vind 0.11 in Dropped C al te dunquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:57 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb momenteel mijn Dean V ook in C met een .10 setje. Niks loos.
Uitdelen. Wil nog wel eens een .11 proberenquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:53 schreef Jorikjet het volgende:
speel nu ook al half jaartje in .11, maar ga misschien toch maar weer terug naar .10speelt net iets lichter. maar heb nog wel een voorraad van 5 pakjes, en die moeten dus eerst op.
gewoon in EADGBE stemming trouwens m/
Die ziet er eigenlijk wel heel strak uitquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:04 schreef guitarist.nl het volgende:
Trouwens, als ik ooit een Dean gratis zou mogen uitkiezen, dan vind ik deze nog best wel wat hebben:[afbeelding]
Beetje als de Ibanez'en, en ook met een fatsoenlijke kopquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die ziet er eigenlijk wel heel strak uit
Die is supervet!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:04 schreef guitarist.nl het volgende:
Trouwens, als ik ooit een Dean gratis zou mogen uitkiezen, dan vind ik deze nog best wel wat hebben:[afbeelding]
jammer van de floydquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Beetje als de Ibanez'en, en ook met een fatsoenlijke kop
Ik denk dat een Bigsby niet zou passen qua stijlquote:
mjaquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat een Bigsby niet zou passen qua stijl.
Nee man, die is mooiquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef Dribbel_ het volgende:
En tóch moeten ze iets neukeratiefs met die headstock doen
zet de link er dan ook bij klootzakquote:Op zaterdag 30 december 2006 16:43 schreef Dribbel_ het volgende:
even een sample van die jack<=> usb lightsnake kabel
mooie kwaliteit al zeg ik het zelf
af en toe een beetje veel basmaar had geen zin het er uit te filteren
quote:

quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:21 schreef Gitarist het volgende:
Niet alleen dit topic is jarig, ook Fender viert dit jaar haar verjaardag. Helaas delen ze niet uit, maar hebben ze wel een mooie anniversary Strat op de markt gebracht... 'k kon hem niet laten liggen...
De img-tag lijkt bij mij op de een of andere manier niet te werken... mocht je de gitaar willen zien, check de collectie
volgens mij wel, maar 2 frets extra lijken mij geen voordeel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:19 schreef Cynic het volgende:
hebben Fenders trouwens altijd maar 22 frets?
waarom koopt die gast dan niet gewoon een andere gitaarquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Volgens mij heeft Yngwie er ook maar 21 want ik zie in zijn tabs altijd debiele 11/2 bends van 21 naar 24.
dude, daar passen je vingers nooit op!quote:
boeiendquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:32 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat hoort degene te doen die de lapo heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |