Hè, eindelijk. Iemand in TTK die nu eens niet de mening is toegedaan dat een Echte Schrijver vooral af en toe nipt aan zijn glas whisky of rode wijn, het leven van een bohemien leidt, en dat de inspiratie dan vanzelf wel komt. Er zijn me te veel mensen in dit subforum die in 'genieën' geloven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:25 schreef OllieA het volgende:
Als je wilt leren schrijven, volg een schrijfcursus. En hoop vervolgens maar dat je iets te melden hebt, een authentieke stem kan ontwikkelen.
Dat geeft niks, joh. Die filet americain kun je nog best eten, zei mijn moeder altijd. Pas als het groen uitslaat, met van die pluisjes erop, verwijder je met een scherp mes het bovenste laagje. (Kom op, JAM - jij bent toch de man die naalden in zijn hals steekt om een beetje lekker te trippen...?)quote:Op zondag 7 januari 2007 03:10 schreef JAM het volgende:
Was het maar zo'n feest. Ik heb honger en de filet americain is over datum.
Nadine, het stadium van groen uitslaan en pluisjes was vorige week ergens. Ik bedoelde - over- datum. Niet; op tijd. Rijp. Hoe je het ook wil noemen.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:17 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat geeft niks, joh. Die filet americain kun je nog best eten, zei mijn moeder altijd. Pas als het groen uitslaat, met van die pluisjes erop, verwijder je met een scherp mes het bovenste laagje. (Kom op, JAM - jij bent toch de man die naalden in zijn hals steekt om een beetje lekker te trippen...?)
Dan kun je daarna aan je schrijfoefening beginnen![]()
Daarom nog een tip: de journalistiek. Om het vak te leren.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:17 schreef broer het volgende:
Hè, eindelijk. Iemand in TTK die nu eens niet de mening is toegedaan dat een Echte Schrijver vooral af en toe nipt aan zijn glas whisky of rode wijn, het leven van een bohemien leidt, en dat de inspiratie dan vanzelf wel komt. Er zijn me te veel mensen in dit subforum die in 'genieën' geloven.
Schrijvers zijn gewoon arbeiders met veel fantasie. Niets meer en niets minder.
Dan is schrijven opeens 'werk'.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:17 schreef broer het volgende:
[..]
Schrijvers zijn gewoon arbeiders met veel fantasie. Niets meer en niets minder.
Wat doe je voor journalistiek?quote:Op zondag 7 januari 2007 03:27 schreef Nadine26 het volgende:
Ja, ik doe tegenwoordig aan journalistiek![]()
Hoezo 'opeens'?quote:Op zondag 7 januari 2007 03:30 schreef Biancavia het volgende:
Dan is schrijven opeens 'werk'.
Klopt. Je hebt grofweg twee soorten journalisten: mooischrijvers en nieuwsneuzen. Beiden onmisbaar voor welk medium dan ook.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:31 schreef broer het volgende:
[..]
Wat doe je voor journalistiek?
Overigens kom ik verschillende 'journalisten' tegen die geen idee hebben wat schrijven nu eigenlijk is. Die hebben een neus voor nieuws. Dat is veel meer waard, maar dat betekent niet dat ze ook daadwerkelijk mooie zinnen kunnen maken. Na een bepaalde tijd, misschien. En dan alleen als ze goed lezen wat hun eindredacteur uiteindelijk met hun stuk doet.
Nee, wat mij betreft gaat het om leren hoe je iets vertelt wat ook voor een lezer interessant en te volgen is.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:41 schreef Biancavia het volgende:
Gaat het nu over zelfdiscipline?
Zelfdiscipline, uuuuuuugh. Wie dat ooit verzonnen heeft, ik kan niet anders dan denken dan dat het persoon in kwestie er hele, hele wrede en gemene bedoelingen mee heeft gehad.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:41 schreef Biancavia het volgende:
Gaat het nu over zelfdiscipline?
Naar mijn mening is dat iets wat erg moeilijk aan te leren is.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:43 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft gaat het om leren hoe je iets vertelt wat ook voor een lezer interessant en te volgen is.
Vrede bedoelingen, dat is mooi JAMquote:Op zondag 7 januari 2007 03:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Zelfdiscipline, uuuuuuugh. Wie dat ooit verzonnen heeft, ik kan niet anders dan denken dan dat het persoon in kwestie er hele, hele vrede en gemene bedoelingen mee heeft gehad.
Het doet denken aan zelfkastijding.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Zelfdiscipline, uuuuuuugh. Wie dat ooit verzonnen heeft, ik kan niet anders dan denken dan dat het persoon in kwestie er hele, hele vrede en gemene bedoelingen mee heeft gehad.
Vrede én gemene bedoelingen!quote:Op zondag 7 januari 2007 03:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Vrede bedoelingen, dat is mooi JAM![]()
En vraak?quote:Op zondag 7 januari 2007 03:46 schreef JAM het volgende:
Ja, dat was niet helemaal lekker, dat van die vrede. Maar, soit, soit. Ik zeg ook; vratten.
VREVEL.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En vraak?
Daar klinkt het wel lekker bij![]()
VRAAK!
Nee, hoor. Dat is heel gemakkelijk aan te leren. Zélfs met behoud van je eigen 'stem', 'toon', 'identiteit', of weet ik veel wat voor andere benaming je ervoor kunt bedenken.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:44 schreef Biancavia het volgende:
Naar mijn mening is dat iets wat erg moeilijk aan te leren is.
En vrok!quote:Op zondag 7 januari 2007 03:49 schreef JAM het volgende:
En vroeging, natuurlijk.
Vroeging is ronduit prachtigquote:Op zondag 7 januari 2007 03:49 schreef JAM het volgende:
En vroeging, natuurlijk.
Tja. Gij zijt ook een debielquote:Op zondag 7 januari 2007 03:46 schreef JAM het volgende:
Ja, dat was niet helemaal lekker, dat van die vrede. Maar, soit, soit. Ik zeg ook; vratten.
Hm, ik was blijkbaar afgemeld. Wreemd.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:50 schreef JAM het volgende:
Doe jij trouwens niet meer aan MSNSMNSMSNSMNSNMSMNSNMSMNSMNSSMNSMN'NEN, Bianca?
Merkvaardig...quote:Op zondag 7 januari 2007 03:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hm, ik was blijkbaar afgemeld. Wreemd.
Ik kon in groep twee al schrijven. Stiekem.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:52 schreef JAM het volgende:
Ik heb trouwens in groep drie leren schrijven. Einde fucking topic.
Neem nog een whisky.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:52 schreef JAM het volgende:
Ik heb trouwens in groep drie leren schrijven. Einde fucking topic.
Dat denk je toch niet echt, of wel?quote:Op zondag 7 januari 2007 03:56 schreef JAM het volgende:
Nee; maar; kom nu? Meer dan dat is het toch gewoon niet? LETTERS en LEESTEKENS. Meer is er niet toe, werkelijk!
Het ging van 'Ooma is lief' en 'De vogel zegt pip!'quote:Op zondag 7 januari 2007 03:55 schreef JAM het volgende:
Ja, echt schrijven, Bianca? Of ging dat van OTO en SON?
Natuurlijk.quote:
Als dat nog niet gedaan was door Jan Cremer, Herman Brusselmans en weet-ik-veel-wie-nog-meer, dan was het misschien leuk geweest.quote:Op zondag 7 januari 2007 03:59 schreef JAM het volgende:
En dan die pagina's helemaal VOLLULLEN gewoon!
Sonja Bakker?quote:Op zondag 7 januari 2007 03:59 schreef JAM het volgende:
En dan die pagina's helemaal VOLLULLEN gewoon!
JA ZO MOET JE KIJKEN KOM IK GISTEREN BIJ DE BAKKER AANZETTEN, ZIE JE HET VOOR JE? IK, IK, IK IN EEN BAKKER! HA HA HA ! ALLEEN DAT AL IS JE TOCH OM KAPOT TE LACHEN DAT IK ZO 'S OCHTENDS, JA, LET WEL, 'S OCHTENDS EEN BAKKER IN KOM LOPEN?! ZIE ! JE ! HET ! VOOR ! JE ! HA HA HA HA HAHA , OM JE GODVERDOMDE EEN SCHEUR IN JE REET TE LACHENGEWOON! NOU JA, DUS IK DIE BAKKER IN STAAT ER EEN TURK BIJ DE KASSA! AHAHAHAHAHAH HOOR JE WEL WAT IKZ EG? EEN TURK HE? EEN TURRUK, BIJ DE KASSA?! HAHAHA SNAPPIE EM HE HE HE EEN TRUURUK EEN TURRUK BIJ DE KASSA? MAAR! WAT! DOET! IE! DAAR! DAN?!?!?!!? HA HAHAAHAH DUS IN EIDER GEVAL SPOOYY SORRy< WAAR WAS IK?! IK STA BIJ DE BAKKER HE MET DIE TURRUK HAHAHAHA IK BLIJF HET LEUK VINDEN<
Nou, dan mag je blij zijn dat je in ieder geval nog wat talent hebt.quote:Op zondag 7 januari 2007 04:02 schreef JAM het volgende:
Ja, broer, ik denk dat werkelijk. Ze geven je letters mee en leestekens en dan zoek je het maar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |