abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 14:39:24 #1
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_44628260
Beste fokkers,

Ik wil leren om romans te schrijven maar nu wil ik ook wat naslag werk hebben. weten jullie wat boeken die dat goed uitleggen?

MVG

G.Fakwes
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:15:51 #3
159979 G.Fawkes
pi_44652977
Ik bedoel geen cursus. Gewoon een boek met wat basisprincipes ofzo...
pi_44653137
Er bestaan wel boekjes over, zoals 'Schrijven voor je plezier' van Bert Reesinck.
Maar daar staan vaak dingen in die je zelf eigenlijk al zou moeten weten of kunnen bedenken.
Zo heb ik ook zo'n schrijverscursus van de NHA ingekeken.
Maar als daar dingen in staan die je nog niet weet dan zul je denk ik nooit echt goed kunnen schrijven.

Schrijven leer je voornamelijk door het gewoon te doen. En veel romans lezen natuurlijk.

Hier kun je een gratis workshop verhalen schrijven volgen: http://www.verhalensite.com/
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:58:16 #5
159979 G.Fawkes
pi_44657257
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:21 schreef Biancavia het volgende:
Er bestaan wel boekjes over, zoals 'Schrijven voor je plezier' van Bert Reesinck.
Maar daar staan vaak dingen in die je zelf eigenlijk al zou moeten weten of kunnen bedenken.
Zo heb ik ook zo'n schrijverscursus van de NHA ingekeken.
Maar als daar dingen in staan die je nog niet weet dan zul je denk ik nooit echt goed kunnen schrijven.

Schrijven leer je voornamelijk door het gewoon te doen. En veel romans lezen natuurlijk.

Hier kun je een gratis workshop verhalen schrijven volgen: http://www.verhalensite.com/
Kijk, dit is een reactie waar ik iets aan heb, bedankt.
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:39:33 #6
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_44662755
SCHIJT AAN ALLES.

En gewoon schrijven. Dat soort dingen van: 'Je moet dit doen, je moet dat doen. Ik kan je aanraden dit te doen, ik kan u aanraden dat niet te doen.'-etc. (Dat wil zeggen; advies en principes over het schrijven) worden enkel GESCHREVEN en GEHANTEERD door degenen die niet kunnen schrijven, want, hadden zij dat wel gekund, dan hadden zij wel iets beters dan een fokkin' handleiding geschreven. De drang om dat soort dingen te doen, het schrijven over het hoe te schrijven, komt voort uit de wens te kunnen schrijven, maar men kan dit niet, dus gaat men dan voor zichzelf uitleggen waarom men niet kan schrijven in de hoop zo tot beter schrijverschap te komen.
Ik zeg u:

SCHIJT AAN ALLES.

En gewoon schrijven. Dat levert toch de beste resultaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 22-12-2006 20:06:12 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:40:08 #7
37950 JAM
pi_44662767
De vervolgvraag; wilt u graag een roman schrijven, of wilt u een roman geschreven hebben?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:49:38 #8
159979 G.Fawkes
pi_44671912
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:40 schreef JAM het volgende:
De vervolgvraag; wilt u graag een roman schrijven, of wilt u een roman geschreven hebben?
Om volkomen eerlijk te zijn wil ik graag fantasy schrijven. Ik vind het heel mooi, hoe mensen een wereld in zijn geheel kunnen verzinnen en deze zo mooi kunnen omschrijven. Ik wil graag fantasy schrijven...
pi_44678023
Dit topic is opgeschoond. Kleuters kunnen ergens anders gaan spelen.

Als je fantasy wilt schrijven borrel je vast van de fantasy-ideeën! Gewoon al die ideeën steeds noteren en langzaam uitbreiden. Zo creëer je vanzelf een wereld zoals je die voor ogen had. Daarna moet er dus een boeiend en spannend verhaal plaatsvinden in die wereld. Hoofdpersonen opbouwen, bijrollen verzinnen en een rode draad/verhaallijn. Daarna kan je beginnen met je boek Neem de tijd en wijzig en schaaf steeds bij. Aldoende leer je vanzelf. Zoals JAM al zegt: gewoon schrijven. Dus gewoon beginnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:00:31 #10
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_44679849
Ik gebruik FreeMind, een mindmap programma, om ideeen op te schrijven en aan elkaar te koppelen. Om een beetje lijn in de dingen te brengen. Ik gebruik het niet alleen voor verhalen maar voor allerlei ideeen. Je kan met zo'n hulpje heel makkelijk gedachten en personen in kaar brengen.

Het is een kwestie van genoeg vertellen. Als je maar voldoende stof hebt komt er vanzelf eenmanier van vertellen bij kijken. Met een (visuele) representatie van bijvoorbeeld een persoon in de hand kan je snel even 'spieken' of er nog iets te vertellen is over een bepaald personage als je hem/haar (of het in jou geval ) in een bepaalde situatie zet.

Ik geloof wel in het 'een verhaal komt er ooit uit', in welke vorm dan ook, gewoon volhouden dus.
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:03:29 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44679920
goed topic Ik ben al een paar keer begonnen, maar op de een of andere manier heb ik de karakters niet onder controle. Klinkt een beetje vaag wellicht, maar tijdens het schrijven zeggen en doen mijn karakters plots dingen die ik eigenlijk niet wil
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44680027
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:03 schreef teamlead het volgende:
goed topic Ik ben al een paar keer begonnen, maar op de een of andere manier heb ik de karakters niet onder controle. Klinkt een beetje vaag wellicht, maar tijdens het schrijven zeggen en doen mijn karakters plots dingen die ik eigenlijk niet wil
Of dat je een hekel aan een karakter krijgt, omdat hij altijd zo stom doet!
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:16:44 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44680209
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:08 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Of dat je een hekel aan een karakter krijgt, omdat hij altijd zo stom doet!
regelmatig ja.. En dan laat ik hem of haar dus maar doodgaan (toch wel relaxed dat dat zomaar kan ), maar dan klopt de hele verhaallijn niet meer
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44691134
Ik heb voor mijn opleiding (lerarenopleiding Nederlands) één blok Creatief Schrijven gehad (eerste blok van dit jaar ). Moesten we een dossier voor aanmaken, met alle opdrachten erin en een kort verhaal: minstens 3 A4'tjes.

We kregen opdrachten die variëerden van woordassociaties beschrijven tot jeugdherinneringen uitwerken (je eerste, één van voor je tiende en één uit de pubertijd), van elfjes en haiku's tot dichten op muziek.

Één ding wat ik daarvan heb geleerd: probeer niet te vervallen in cliché's, want daardoor komen dingen als je verhaallijn veel minder tot z'n recht.
  zaterdag 23 december 2006 @ 21:34:10 #15
37950 JAM
pi_44692474
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:49 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Om volkomen eerlijk te zijn wil ik graag fantasy schrijven. Ik vind het heel mooi, hoe mensen een wereld in zijn geheel kunnen verzinnen en deze zo mooi kunnen omschrijven. Ik wil graag fantasy schrijven...
Ja, allicht. Maar lijkt het je naar een beeldscherm staren en dan op je toetsenbord rammen zo leuk, of ooit met een boekwerk in je hand rondlopen en zeggen: 'Kaaik! Dat heeft maain gemaakt!' nu zo leuk?
  maandag 25 december 2006 @ 13:32:06 #16
159979 G.Fawkes
pi_44730183
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:34 schreef JAM het volgende:

[..]

Ja, allicht. Maar lijkt het je naar een beeldscherm staren en dan op je toetsenbord rammen zo leuk, of ooit met een boekwerk in je hand rondlopen en zeggen: 'Kaaik! Dat heeft maain gemaakt!' nu zo leuk?
Een beetje naar mijn beelscherm staren en op mijn toestenbord rammen kan ik ook op fok. Maar ik heb een aantal ideeen over een wereld en die wil ik graag op papier hebben. Ik denk namelijk dat ze wel potentie hebben. Ik ben onderhand ook al begonnen...
pi_44731280
Zomaar zonder handboek? Gewaagd hoor.
pi_44732091
Ik leg gewoon altijd De ontdekking van de hemel naast me neer, en dan weet ik precies hoe het niet moet. . Kan niet missen.
Wittgenstein
pi_44732860
hey wat leuk!
ik zal je boeken lezen
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 25 december 2006 @ 15:39:11 #20
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_44733631
Renate Dorrestein heeft een boek geschreven voor beginnende schrijvers: http://www.renatedorrestein.nl/index.php?id=55
  dinsdag 26 december 2006 @ 23:06:05 #21
37950 JAM
pi_44756564
quote:
Op maandag 25 december 2006 15:39 schreef Mjam het volgende:
Renate Dorrestein heeft een boek geschreven voor beginnende schrijvers: http://www.renatedorrestein.nl/index.php?id=55
Wellicht zou mevrouw Dorrestein er goed aan doen eerst zelf te leren schrijven voordat ze zich met zoiets bezig houdt en zo het risico loopt anderen te versjteren met haar geneuzel.
Niet dat mevrouw Dorrestein dat erg zou vinden, ik bedoel; mevrouw Dorrestein zal daar vast een leuke grijpstuiver aan over houden, maar ik vind het wel erg. Nóg meer kankerkankerkankerbagger in de boekenwinkels. Bah.
  dinsdag 26 december 2006 @ 23:06:23 #22
37950 JAM
pi_44756570
G.Fawkes, laat eens wat lezen!
pi_44763376
TVP daar ook ik deze ambities heb .
pi_44768146
TS, zou je eens een keer wat willen laten lezen? Ik ben wel zeer benieuwd namelijk .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:28:24 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45043809
Bij woorden als schrijversvakschool krijg ik altijd een beetje jeuk aan mijn balzak. Toch schijnen dat soort instellingen bestaansrecht te hebben.

Heel vreemd eigenlijk, dat kunstacademies of toneelscholen gerespecteerde instituten zijn, terwijl van schrijvers wordt verwacht dat ze het vak "zelf" hebben geleerd.

Ik weet niet. Sommige mensen kunnen schrijven, maar hebben geen ideeën. Andere hebben ideeën zat, maar kunnen die niet in leesbare taal omzetten.

Flink oefenen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45044300
Dat boek moet nu toch wel eens af zijn.
pi_45057033
Weet je wat ik het fijnste vind?
Gewoon pen en papier.
En dan zo lekker in een alleenvoorjezelfleesbaar handschrift op het papier kliederen, met halen, strepen, krassen en woorden tussenvoegen en sterretjes en pijlen en verwijzingen met A en B en C1, C2 en D5b naar alinea's die toch nog ergens anders tussen moeten, maar dan toch eigenlijk weer niet en dan die ene zin die je er dan tussenpropt en doorschrijven tot onder de regeltjes en aan de zijkant van het papier.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:13:01 #28
159979 G.Fawkes
pi_45060951
Wat een posters zeg. Ik ben na een tijdje research en achtergrond verhaal nu eindelijk op het punt te gaan beginnen met Hoofdstuk 1. Ik zal morgen eens een van mijn kortere verhalen hier neer gooien
pi_45061374
Wat een wonderlijke opvattingen in dit topic.
Alsof schrijven toch vooral het opborrelen van woordjes uit interessante mensjes zou zijn.
Alsof er aan schrijven geen ambachtelijke kanten zouden zitten.
Het sterft hier in Nederland van de mensen die 'aldoende vanzelf leren'. Die 'gewoon beginnen'.
Het resultaat is doorgaans bagger.

Als je wilt leren schrijven, volg een schrijfcursus. En hoop vervolgens maar dat je iets te melden hebt, een authentieke stem kan ontwikkelen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45065959
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:49 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik heb een goeie tip voor je:

http://www.hollylisle.com/fm/Articles/faqs1.html

Zo dus. Ik ben niet zo goed in het kopiëren vanaf internet, maar hier heb je een site van een Fantasy-schrijver (een vrouw, meen ik) die een hoop interessants te melden heeft. Zelf heb ik geen enkele belangstelling voor Fantasy, maar ook los van het genre is dit een erg nuttige & praktische handleiding. Je moet de hele site even bekijken, vooral de FAQ's, daar staat veel zinnige informatie.

Succes
pi_45070313
schriven kun je idd niet leren volgens een bepaald systeem denk ik nee, dan ben je alleen maar de uitvoerder van iemands opvattingen over hoe je moet schrijven, en dat werkt bij fabriekswerk of een kantoorbaan misschien zo, maar niet bij kunst

dus jam heeft gelijk en daarnaast literatuur wat bewuster bestuderen zodat je opmerkt hoe anderen jou weten te boeien of raken of welk effect je ook teweeg wil brengne
pi_45073468
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:25 schreef OllieA het volgende:
Alsof schrijven toch vooral het opborrelen van woordjes uit interessante mensjes zou zijn.
Het sterft hier in Nederland van de mensen die 'aldoende vanzelf leren'. Die 'gewoon beginnen'.

Als je wilt leren schrijven, volg een schrijfcursus. En hoop vervolgens maar dat je iets te melden hebt, een authentieke stem kan ontwikkelen.
.

Oefening baart kunst, niet den academie of den LOI-cursist. Noch de LOI-cursusdocent baart veel kunst, anders was deze geen LOI-cursusdocent geworden.
pi_45076987
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

.

Oefening baart kunst, niet den academie of den LOI-cursist. Noch de LOI-cursusdocent baart veel kunst, anders was deze geen LOI-cursusdocent geworden.
Als je een beetje kan schilderen of tekenen moet je ook vooral niet naar de kunstacademie gaan, je zou er eens iets kunnen leren.

Gewoon blijven oefenen en doen joh!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45077795
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:23 schreef OllieA het volgende:

[..]

Als je een beetje kan schilderen of tekenen moet je ook vooral niet naar de kunstacademie gaan, je zou er eens iets kunnen leren.

Gewoon blijven oefenen en doen joh!
Ja, oké, je zou iets kunnen leren, dat klopt. Heeeeel veel. Heeeel veel over wat jouw leraar of academie vindt. Heeeel veel. Soooo veel. Dan sit hoofje vol met poepoe.
pi_45078066
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ja, oké, je zou iets kunnen leren, dat klopt. Heeeeel veel. Heeeel veel over wat jouw leraar of academie vindt. Heeeel veel. Soooo veel. Dan sit hoofje vol met poepoe.
Ach zo!
Jij bent er zo eentje die bang is de 'authentieke kunstenaar in jezelf' te verliezen, wanneer je een leraar tegenkomt.
Dat duidt op een gebrek aan zelfvertrouwen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45078350
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:50 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach zo!
Jij bent er zo eentje die bang is de 'authentieke kunstenaar in jezelf' te verliezen, wanneer je een leraar tegenkomt.
Dat duidt op een gebrek aan zelfvertrouwen.
Nee, ik vrees conditionering, in wat voor mate dan ook. Niet elke leraar conditioneert, maar in de mensen om mij heen die op den academie vertoeven, heb ik niet anders dan een conditionering gezien. Ik denk dat dit meer ligt aan den academie dan aan de leerling. Nee, niets mis met leraren. Wel den hedendaagse conventionele leraar.

[ Bericht 1% gewijzigd door PopeOfTheSubspace op 06-01-2007 17:05:09 ]
pi_45095101
quote:

Tja of je hebt talent wat door de juiste mensen wordt ontdekt. .
Dit komt uiteraard zelden voor want vaker is dit het zwak excuus om vooral geen cursus te willen doen.

Maar wat hebben we in de aanbieding? De LOI of NTI? Daar brengen ook heel wat mensen zakken geld naar toe he? En ook na het volgen van zo'n cursus is het resultaat blijkbaar toch ook bagger. Ik ken in ieder geval geen schrijvers die voor het publiceren van hun boeken eerst efkes een cursus bij de LOI of NTI hebben gedaan. Dus in dat opzicht kan ik me de weerzin wel voorstellen.

Wat is nu eigenlijk een goede cursus?
pi_45095154
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit komt uiteraard zelden voor want vaker is dit het zwak excuus om vooral geen cursus te willen doen.

Maar wat hebben we in de aanbieding? De LOI of NTI? Daar brengen ook heel wat mensen zakken geld naar toe he? En ook na het volgen van zo'n cursus is het resultaat blijkbaar toch ook bagger. Ik ken in ieder geval geen schrijvers die voor het publiceren van hun boeken eerst efkes een cursus bij de LOI of NTI hebben gedaan. Dus in dat opzicht kan ik me de weerzin wel voorstellen.

Sonja Bakker!

Maar dat was dan geen schrijfcursus.

pi_45095547
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:39 schreef JAM het volgende:
SCHIJT AAN ALLES.

En gewoon schrijven. Dat soort dingen van: 'Je moet dit doen, je moet dat doen. Ik kan je aanraden dit te doen, ik kan u aanraden dat niet te doen.'-etc. (Dat wil zeggen; advies en principes over het schrijven) worden enkel GESCHREVEN en GEHANTEERD door degenen die niet kunnen schrijven, want, hadden zij dat wel gekund, dan hadden zij wel iets beters dan een fokkin' handleiding geschreven. De drang om dat soort dingen te doen, het schrijven over het hoe te schrijven, komt voort uit de wens te kunnen schrijven, maar men kan dit niet, dus gaat men dan voor zichzelf uitleggen waarom men niet kan schrijven in de hoop zo tot beter schrijverschap te komen.
Ik zeg u:

SCHIJT AAN ALLES.

En gewoon schrijven. Dat levert toch de beste resultaten.
Bij schrijven moet je wel discipline hebben om eens iets af te maken, JAM. Dat zou misschien leuke resultaten opleveren.
pi_45095614
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij schrijven moet je wel discipline hebben om eens iets af te maken, JAM. Dat zou misschien leuke resultaten opleveren.
Dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
En ook discipline kun je niet leren door een LOI-cursus te gaan doen.
pi_45095621
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Sonja Bakker!

Maar dat was dan geen schrijfcursus.

Ze heeft de Brood & Banket-cursus gedaan?
pi_45095856
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:26 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
En ook discipline kun je niet leren door een LOI-cursus te gaan doen.
Discipline:
Twenty push ups voor JAM. Geen Breukelse kwesties meer voor JAMaica. En van de zomer niet meer naar GriekGriekenland. Dat leidt alleen maar af. .
pi_45095908
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:13 schreef Stali het volgende:

[..]

De meeste schrijvers lopen er ook niet mee te koop hoor. Ik ken er wel een heel stel, maar ga hier niet de namen noemen. Als ze er zelf hun muil over houden, wat zal ik het dan op straat gooien.
Maar deze is gewoon op internet te vinden.
quote:
Mireille Geus
voltooide in 1993 de opleiding aan Schrijversvakschool ’t Colofon met de toneeltekst Dierenhart. Daarna schreef ze voor jeugdtoneel o.a. Geschiedenis van de nacht (1996), Tuig (1998) en De Olifantensteen (1998). Samen met Wijnand Stomp maakte ze een bewerking van het boek i (2000) van Miep Diekmann. In 2003 kwam haar eerste kinderboek uit: Virenzo en ik (Vlag en wimpel 2004). Ze heeft een praktijk als individuele schrijfcoach en geeft adviezen aan bedrijven. Winnares van de Gouden griffel 2006 met haar jeugdboek Big (2005).
Hermine Landvreugd idem dito: Schrijversvakschool.

En wat een goeie cursus is, vind ik moeilijk te zeggen. Dat hangt af van hoe het would-be schrijvertje in elkaar steekt. Voor de een is de LOI-cursus prima, de ander heeft meer aan een workshop-achtige vorm zoals die door de Schrijversvakschool wordt aangeboden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45099998
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:35 schreef OllieA het volgende:
En wat een goeie cursus is, vind ik moeilijk te zeggen. Dat hangt af van hoe het would-be schrijvertje in elkaar steekt. Voor de een is de LOI-cursus prima, de ander heeft meer aan een workshop-achtige vorm zoals die door de Schrijversvakschool wordt aangeboden.
Aan de schrijversvakschool zijn ook niet de slechtste leraren verbonden; ik dacht dat Thomas Rosenboom er las gaf, weet het niet zeker - wel dat hij les geeft, niet of het idd op die school is.

Mij lijkt het een beetje vervelend, een schrijfcursus, maar vooral uit luiheid. Je krijgt opdrachten, dat is heel goed, maar ook vervelend omdat je maar net zin moet hebben om - bijvoorbeeld - 500 woorden te schrijven over de leunstoel in je woonkamer. Het is toch een beetje schools, natuurlijk. Dingen doen die niet leuk zijn. Opdrachten waarvan je denkt: 'Ja, en dus..?'

Ik zou eerder veel lezen. (Niet alleen Nederlands). En schrijven natuurlijk. En lezen...
  zondag 7 januari 2007 @ 03:02:54 #45
37950 JAM
pi_45100148
Nadine, je kutje. Ik wil er aan likken en dan, als je kutje lekker nat is, m'n pik erin stoppen. Dat vindt je kutje wel lekker. Dat weet ik, dat je kutje dat lekker vindt.
pi_45100155
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:02 schreef JAM het volgende:
Nadine, je kutje. Ik wil er aan likken en dan, als je kutje lekker nat is, m'n pik erin stoppen. Dat vind je kutje wel lekker. Dat weet ik, dat je kutje dat lekker vindt.
Vraag eerst even of ze een hond heeft.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:04:29 #47
37950 JAM
pi_45100177
Shit! Bianca!
  zondag 7 januari 2007 @ 03:05:26 #48
37950 JAM
pi_45100198
Que te pasa?
pi_45100243
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:02 schreef JAM het volgende:
Nadine, je kutje. Ik wil er aan likken en dan, als je kutje lekker nat is, m'n pik erin stoppen. Dat vindt je kutje wel lekker. Dat weet ik, dat je kutje dat lekker vindt.
Is dit je eerste schrijfoefening van vandaag?
  zondag 7 januari 2007 @ 03:10:47 #50
37950 JAM
pi_45100286
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:08 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Is dit je eerste schrijfoefening van vandaag?
Was het maar zo'n feest. Ik heb honger en de filet americain is over datum.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:16:45 #51
37950 JAM
pi_45100389
Voor mijn eerste schrijfoefening vandaag een beetje met m'n sperma gespeeld. Ik zal vast wel, ergens tijdens het roeren, een letter hebben gemaakt.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:17:25 #52
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45100398
quote:
Hè, eindelijk. Iemand in TTK die nu eens niet de mening is toegedaan dat een Echte Schrijver vooral af en toe nipt aan zijn glas whisky of rode wijn, het leven van een bohemien leidt, en dat de inspiratie dan vanzelf wel komt. Er zijn me te veel mensen in dit subforum die in 'genieën' geloven.

Schrijvers zijn gewoon arbeiders met veel fantasie. Niets meer en niets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')