abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 15:10:23 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44629107
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
Het houden van exotische dieren is in ons land nog steeds niet verboden, geloof ik.
Een kleine google ronde leert dat je helaas gelijk hebt. Maar TS deze dieren eten bijvoorbeeld veel vis. Ook als aasvorm. Dus ze dragen bijzondere organismen in hun mond net als een comodo veraan bijvoorbeeld. Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.

Veel exotische huisdieren hebben vaak ook bijzondere voedsel behoefte. Kan je er wel voor zorgen dat het diertje dat krijgt. Kijk TS ik kan best begrijpen dat je zo een interessant diertje wilt. Maar ik vindt dit naar mijn mening net zo idioot als overwegen een leeuw of tijger in huis nemen. Een kleine hagedis of vogelspin alla. Maar alles daar boven. Neem een hond of kat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:11:07 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44629121
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Nee, in dierenpark emmen lopen die vogels los... maar ze ruiken heel vies.

Maar verder zijn ze wel gaaf!
En ze pikken,vraag MikeyMo maar
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_44629145
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat een nondiscussie trouwens
Je doet me aan iemand denken
jij gaat hem aan.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:14:02 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_44629185
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

jij gaat hem aan.
Jij start hem Ik bedoel, het is niet iets wat iemand serieus zou overwegen
disclaimer
pi_44629199
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

HO wacht. Over het water-gedeelte weet ik dat niet. Een vis kan immers ook niet zonder water, ook al zou je hem van jongs af aan op het droge leggen.
een vis kan niet bovenwater ademhalen, een pinguin wel.
pi_44629217
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.
eindelijk een zeer goede reden om er niet aan te beginnen. je kan er dus ziek van worden en eventueel dood aan gaan?
pi_44629271
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij start hem Ik bedoel, het is niet iets wat iemand serieus zou overwegen
als het zonder gevaren zou zijn, en het zou redelijk goed te doen zijn om zo'n dier te onderhouden leek het me wel leuk voor de nabije toekomst
pi_44629316
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

eindelijk een zeer goede reden om er niet aan te beginnen. je kan er dus ziek van worden en eventueel dood aan gaan?
kan je van iedere beet van ieder dier, hoor, als de wond geinfecteerd raakt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44629351
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

een vis kan niet bovenwater ademhalen, een pinguin wel.
Ja, maar ik weet niet waarom een pinguin water nodig heeft (in de vrije natuur natuurlijk om zijn voedsel te halen), maar wellicht heeft het ook met zijn huid en vacht te maken?

Pinguin-kenners hiero?
pi_44629448
Als ik overigens op Pinguin zoek, staat er in het adverteerdersblokje:

Pinguin Kopen
Koopjes uit de hele wereld
vind je via eBay.nl
postzegels.ebay.nl

.
pi_44629624
Ik heb dierenpark Emmen eens een mailtje gestuurd met de vraag of Pinguins nou echt water nodig hebben, wanneer zij het voedsel gewoon aangereikt krijgen.
pi_44629677
Als je kangeroes mag houden waarom pinquins dan niet? Ik zou hem direct Happy Feet moves leren
pi_44629796
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:31 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb dierenpark Emmen eens een mailtje gestuurd met de vraag of Pinguins nou echt water nodig hebben, wanneer zij het voedsel gewoon aangereikt krijgen.
ben benieuwd!
  donderdag 21 december 2006 @ 15:38:07 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_44629820
Jammer dat mensen pinguins meteen met een belabberde tekenfilm associeren
In het echt zijn pinguins namelijk veel stoerderder
disclaimer
pi_44630060
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer dat mensen pinguins meteen met een belabberde tekenfilm associeren
In het echt zijn pinguins namelijk veel stoerderder
Ik vind Happy Feet toevallig wel leuk, mag dat??
pi_44630139
Uiteraard mag dat, maar daar hebben we een ander leuk topic voor: Happy Feet
pi_44631435
Het gaat me nu niet om de film hoor

De vraag was mag een Pingu als huisdier en ik zeg als een Kangeroe mag mag een Pingu ook lijkt me. Mits je hem goed verzorgt uiteraard!!
  donderdag 21 december 2006 @ 16:33:57 #68
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44631528
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ben benieuwd!
Haha die dierentuin wordt bestookt met mails.
Ik had ze al een mail gestuurd met de vraag of je een pinquin als huisdier kon houden.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:52:30 #69
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44632121
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een kleine google ronde leert dat je helaas gelijk hebt. Maar TS deze dieren eten bijvoorbeeld veel vis. Ook als aasvorm. Dus ze dragen bijzondere organismen in hun mond net als een comodo veraan bijvoorbeeld. Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.

Veel exotische huisdieren hebben vaak ook bijzondere voedsel behoefte. Kan je er wel voor zorgen dat het diertje dat krijgt. Kijk TS ik kan best begrijpen dat je zo een interessant diertje wilt. Maar ik vindt dit naar mijn mening net zo idioot als overwegen een leeuw of tijger in huis nemen. Een kleine hagedis of vogelspin alla. Maar alles daar boven. Neem een hond of kat.
Helaas? Als het aan mij lag zouden er veel meer dieren op de lijst vor verboden diersoorten staan. Ze worden vaak in een opwelling aageschaft (omdat ze chill zijn bijvoorbeeld) zonder dat er tegemoet gekomen kan worden aan de natuurlijke behoeften van die beesten.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_44632165
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Helaas? Als het aan mij lag zouden er veel meer dieren op de lijst vor verboden diersoorten staan. Ze worden vaak in een opwelling aageschaft (omdat ze chill zijn bijvoorbeeld) zonder dat er tegemoet gekomen kan worden aan de natuurlijke behoeften van die beesten.
Dat vindt Megumi dus ook . Lees de posts nog maar eens een keer .
pi_44632259
Op zich hebbe Lllaura en Megumi gelijk maar waar trek je dan de grens?
  donderdag 21 december 2006 @ 17:09:39 #72
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44632671
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat vindt Megumi dus ook . Lees de posts nog maar eens een keer .
Ik zag het ook, ja... Beetje tegenstrijdige post. Geen kritiek op Megumi dus.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_44639496
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
Het houden van exotische dieren is in ons land nog steeds niet verboden, geloof ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/CITES regelt dat

ik had een corucia zebrata en wat andere reptielen en daar moet je gewoon een vergunning voor hebben hoor.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_44639581
- hup, naar CUL jij -

[ Bericht 88% gewijzigd door Anne op 21-12-2006 21:11:01 ]
Hey, ja gij. Ge krijgt een ziek cadeau van mij.
pi_44660686
En ik heb antwoord:
quote:
Geachte mevrouw -knip-,

Een pinguïn is bij uitstek aangepast aan het leven in zee, waar hij zijn voedsel – voornamelijk sardine en ansjovis - vangt. Hij komt alleen voor langere tijd aan land om te broeden. Voor sommige soorten, zoals de keizerspinguïn, betekent dat een verblijf aan land voor zeker drie maanden achter elkaar. Het grootste deel van hun leven brengen ze dus in zee door. Een pinguïn buiten het water houden is een ernstige vorm van dierenmishandeling. De stress, die daar het gevolg van is, zal ongetwijfeld een groter probleem zijn dan een gebrekkige verzorging van de veren. (Een pinguïn is een vogel en heeft geen vacht/huid maar een verenkleed.)

Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn.

Wijbren Landman

Bioloog mark.&communicatie
Dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')