Een kleine google ronde leert dat je helaas gelijk hebt. Maar TS deze dieren eten bijvoorbeeld veel vis. Ook als aasvorm. Dus ze dragen bijzondere organismen in hun mond net als een comodo veraan bijvoorbeeld. Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
Het houden van exotische dieren is in ons land nog steeds niet verboden, geloof ik.
En ze pikken,vraag MikeyMo maarquote:Op donderdag 21 december 2006 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Nee, in dierenpark emmen lopen die vogels los... maar ze ruiken heel vies.
Maar verder zijn ze wel gaaf!
jij gaat hem aan.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat een nondiscussie trouwens
Je doet me aan iemand denken
een vis kan niet bovenwater ademhalen, een pinguin wel.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
HO wacht. Over het water-gedeelte weet ik dat niet. Een vis kan immers ook niet zonder water, ook al zou je hem van jongs af aan op het droge leggen.
eindelijk een zeer goede reden om er niet aan te beginnen. je kan er dus ziek van worden en eventueel dood aan gaan?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.
als het zonder gevaren zou zijn, en het zou redelijk goed te doen zijn om zo'n dier te onderhouden leek het me wel leuk voor de nabije toekomstquote:Op donderdag 21 december 2006 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij start hemIk bedoel, het is niet iets wat iemand serieus zou overwegen
kan je van iedere beet van ieder dier, hoor, als de wond geinfecteerd raaktquote:Op donderdag 21 december 2006 15:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
eindelijk een zeer goede reden om er niet aan te beginnen. je kan er dus ziek van worden en eventueel dood aan gaan?
Ja, maar ik weet niet waarom een pinguin water nodig heeft (in de vrije natuur natuurlijk om zijn voedsel te halen), maar wellicht heeft het ook met zijn huid en vacht te maken?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
een vis kan niet bovenwater ademhalen, een pinguin wel.
ben benieuwd!quote:Op donderdag 21 december 2006 15:31 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb dierenpark Emmen eens een mailtje gestuurd met de vraag of Pinguins nou echt water nodig hebben, wanneer zij het voedsel gewoon aangereikt krijgen.
Ik vind Happy Feet toevallig wel leuk, mag dat??quote:Op donderdag 21 december 2006 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer dat mensen pinguins meteen met een belabberde tekenfilm associeren
In het echt zijn pinguins namelijk veel stoerderder
Haha die dierentuin wordt bestookt met mails.quote:
Helaas? Als het aan mij lag zouden er veel meer dieren op de lijst vor verboden diersoorten staan. Ze worden vaak in een opwelling aageschaft (omdat ze chill zijn bijvoorbeeld) zonder dat er tegemoet gekomen kan worden aan de natuurlijke behoeften van die beesten.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een kleine google ronde leert dat je helaas gelijk hebt. Maar TS deze dieren eten bijvoorbeeld veel vis. Ook als aasvorm. Dus ze dragen bijzondere organismen in hun mond net als een comodo veraan bijvoorbeeld. Dus een beet van zo een dier kan tot een onmiddellijke bloedvergiftiging leiden weet ik toevallig van een maat van me die in Artis werkt.
Veel exotische huisdieren hebben vaak ook bijzondere voedsel behoefte. Kan je er wel voor zorgen dat het diertje dat krijgt. Kijk TS ik kan best begrijpen dat je zo een interessant diertje wilt. Maar ik vindt dit naar mijn mening net zo idioot als overwegen een leeuw of tijger in huis nemen. Een kleine hagedis of vogelspin alla. Maar alles daar boven. Neem een hond of kat.
Dat vindt Megumi dus ookquote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Helaas? Als het aan mij lag zouden er veel meer dieren op de lijst vor verboden diersoorten staan. Ze worden vaak in een opwelling aageschaft (omdat ze chill zijn bijvoorbeeld) zonder dat er tegemoet gekomen kan worden aan de natuurlijke behoeften van die beesten.
Ik zag het ook, ja...quote:Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat vindt Megumi dus ook. Lees de posts nog maar eens een keer
.
http://nl.wikipedia.org/wiki/CITES regelt datquote:Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
Het houden van exotische dieren is in ons land nog steeds niet verboden, geloof ik.
Dus!quote:Geachte mevrouw -knip-,
Een pinguïn is bij uitstek aangepast aan het leven in zee, waar hij zijn voedsel – voornamelijk sardine en ansjovis - vangt. Hij komt alleen voor langere tijd aan land om te broeden. Voor sommige soorten, zoals de keizerspinguïn, betekent dat een verblijf aan land voor zeker drie maanden achter elkaar. Het grootste deel van hun leven brengen ze dus in zee door. Een pinguïn buiten het water houden is een ernstige vorm van dierenmishandeling. De stress, die daar het gevolg van is, zal ongetwijfeld een groter probleem zijn dan een gebrekkige verzorging van de veren. (Een pinguïn is een vogel en heeft geen vacht/huid maar een verenkleed.)
Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn.
Wijbren Landman
Bioloog mark.&communicatie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |