abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44629858
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef desiredbard het volgende:

[..]

kardesim desirebard baska birkisi. ik ben Mr VVD en ik spreek voor mezelf maar als jij het geil vind om op deze manier met mij te communiceren ok even goede vrienden. alleen niet rukken he
Ja, en ik ben eigenlijk KoosVoos
pi_44629880
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:12 schreef MrVVD het volgende:

WOW en dit mis ik in europa

zo is het en niet anders. dit is precies zoals ik er ook over denk.

ik ben geen vluchteling (geweest) hoor maar ik denk dat als je echt heb moeten vrezen voor je leven en honger hebt gehad je alles er voor over hebt. laat staan de cultuur respecteren waarin je bent terecht gekomen. het land dat je een kans geeft om het ellende achter te laten komt na je God denk ik dan.

overigens als een parlementarier in turkije dit soort teksten zou uitspreken zou hij gezien worden als soft links en niet als rechts of wat dan ook zoals velen in nederland denken. Eigenlijk niet meer dan logisch. Maar mensen die anti zijn preken voor hun eigen parochie. Of omdat ze een uitkering hebben of omdat ze zich dan veiliger op straat voelen of omdat ze veel niet westerse vrienden hebben of juist graag zouden willen hebben.
Je bent het ook eens met de TS?

Gewoon iedereen die "zich niet aanpast" wegvoeren?

Ik vraag me af waar de grens van aanpassen dan ligt..

Geen gevaar opleveren voor de samenleving? Geen hoofddoekje dragen? Blond haar hebben?

Je kan dan doen wat je wilt natuurlijk. Ik zie het al voor me, de Nederlandse politie gaat de staat op en arresteert iedere vrouw die een hoofddoek heeft. Om ze vervolgens uit te zetten.
Is dat de toekomst?

Ja, ik vind ook dat mensen zich moeten aanpassen, ik vind ook dat mensen zelf moeten werken, ik weet ook dat er problemen zijn, maar deze oplossing staat mij niet aan.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:41:09 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44629913
Wat is jouw oplossing dan? Dat wij ons een beetje gaan aanpassen ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44629921
En toen werd het topic overgenomen door Turken.
pi_44629982
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je bent het ook eens met de TS?

Gewoon iedereen die "zich niet aanpast" wegvoeren?

Ik vraag me af waar de grens van aanpassen dan ligt..

Geen gevaar opleveren voor de samenleving? Geen hoofddoekje dragen? Blond haar hebben?

Je kan dan doen wat je wilt natuurlijk. Ik zie het al voor me, de Nederlandse politie gaat de staat op en arresteert iedere vrouw die een hoofddoek heeft. Om ze vervolgens uit te zetten.
Is dat de toekomst?

Ja, ik vind ook dat mensen zich moeten aanpassen, ik vind ook dat mensen zelf moeten werken, ik weet ook dat er problemen zijn, maar deze oplossing staat mij niet aan.
Het is het 1 of het andere. Of ZIJ passen zich aan. Of WIJ passen ons aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44630008
ja ik ben het er egt helemaal mee eens! mja als je zoiets hier probeerd word je doodgeschoten...
pi_44630033
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat is jouw oplossing dan? Dat wij ons een beetje gaan aanpassen ?
Kan je lezen of niet?

Mensen moeten zich in bepaalde mate aanpassen (naarmate generaties volgen meer) en als ze verder geen gevaar voor de samenleving vormen, hoeven ze niet uitgezet te worden. En vrouw met een hoofddoek is geen gevaar voor samenleving

En de mensen moeten ook wel ergens in kunnen integreren, dus ervoor open staan is wat jij kan doen.
pi_44630070
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geil he? WIJ ZIJ HUNNIE ZIJN STOM!!!

Maar de mensen die hierheen komen moeten zich aanpassen aan de meerderheid hier, dat lijkt me duidelijk.

Assimilatie hoeft niet.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:45:55 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44630086
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Minister van Deportatie.

Back to the fourties.

Prachtig inderdaad, nostalgie.
Je bent een broekje van 1990. Je mag blij zijn dat je zulke dingen nooit zal mee maken hopelijk. En een telefoontje krijgen en zien op TV hoe je Oom volkomen nodeloos de lucht ingaat toegeven dat was niet in de jaren 40 is niet leuk. Want ik heb wel famillie in landen die voor anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44630089
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kan je lezen of niet?

Mensen moeten zich in bepaalde mate aanpassen (naarmate generaties volgen meer) en als ze verder geen gevaar voor de samenleving vormen, hoeven ze niet uitgezet te worden. En vrouw met een hoofddoek is geen gevaar voor samenleving

En de mensen moeten ook wel ergens in kunnen integreren, dus ervoor open staan is wat jij kan doen.
Waarom moeten wij openstaan voor andere mensen die ons land binnekomen en die gerespecteerd willen worden door ons?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_44630099
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of geen van beide past zich aan en iedereen leeft volgens het zelfredzaamheidsprincipe.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:46:25 #62
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44630110
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef MrVVD het volgende:

[..]

je bedoelt de aboriginals ? die lopen nog met speren rond.

Nu weet ik waar jij je looks door hebt laten inspireren.
ben je daar wel eens geweest??
Als een bepaalde groep wel in de goot wordt gekeken zijn dat de aboriginals... Die hebben het erg erg zwaar gehad.. (en nog steeds hebben ze het zwaar)
Beetje hypocriet dat stukje..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_44630163
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom moeten wij openstaan voor andere mensen die ons land binnekomen en die gerespecteerd willen worden door ons?
Als je er niet voor openstaat heb je sowieso het recht niet om te zeiken.

Ja boehoe, ze integreren niet.

Ja, dat gaat een beetje moeilijk he, integreren in een samenleving die er niet open voor staat.

LET OP!: Ik zeg niet dat de Nederlandse samenleving er niet open voor staat, maar als jij er niet open voor staat moet je gewoon niet zeuren.

Maar jouw postgeschiedenis kennende neem ik jou m.b.t. dit onderwerp toch niet serieus.
pi_44630165
kijk ik heb verder niks tegen buitenlanders maar ik heb mensen in me klas die zijn 18/19 jaar oud en dat zijn dan 'toevalig' turken en marokanen,, die zitten nu dus al in de ziektewet, zodat ze gewoon betaald krijgen en ondertussen komen ze gewoon naar school en gaan ze naar ander werk want het geld krijgen ze tog wel. zulke mensen moeten ze uitzetten mensen die de taal niet leren moeten ze ook uitzetten er zijn genoeg 'buitenlanders' die gewoon nederlands praten naar school gaan, werken en alles doen wat wij ook doen,, nou perfect geen problemen mee hoor
pi_44630205
Ik begrijp niet helemaal wat er mis is of ontbreekt aan de Australische wetgeving voor moslims die onder shariawetgeving willen leven.
Ik denk dat men er wel voor moet waken, dat leven volgens een bepaalde norm bijvoorbeeld de-emancipatoire verschijnselen zou kunnen opleveren (dus de ontzegging van onvervreembare rechten van anderen) of gevallen van eigenrichting, want dat lijkt me niet wenselijk in een liberale maatschappij.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44630210
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Inmiddels zijn we bijna bij de 4e generatie. Misschien kun je beginnen bij de mensen die niet zijn binnengekomen, maar gewoon hier zijn geboren, net zoals jij? Wat maakt het dat jij als blanke meer rechten hebt in NL dan een niet blanke, die ook in NL is geboren?
  donderdag 21 december 2006 @ 15:49:56 #67
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44630216
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Geil he? WIJ ZIJ HUNNIE ZIJN STOM!!!

Maar de mensen die hierheen komen moeten zich aanpassen aan de meerderheid hier, dat lijkt me duidelijk.

Assimilatie hoeft niet.
Je aanpassen aan de menig van de meerderheid in Nederland is gelijk aan assimilatie. Dan denk je niet meer voor je zelf. Denken zoals Balkenende daar pas ik voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44630221
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Of geen van beide past zich aan en iedereen leeft volgens het zelfredzaamheidsprincipe.
Ik weet niet of je ooit in NY bent geweest. Opzich ben ik het gewoon met je eens. Maar je ziet dat het daar niet werkt. Je hebt daar zoveel verschillende wijken zoals chinatown, the bronx. Ze redden zich zelf prima, maar gaan zich wel afzetten van anderen! Je moet namelijk s'avonds niet als blanke door een wijk in de bronx lopen.
pi_44630253
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:48 schreef Maastrix het volgende:
kijk ik heb verder niks tegen buitenlanders maar ik heb mensen in me klas die zijn 18/19 jaar oud en dat zijn dan 'toevalig' turken en marokanen,, die zitten nu dus al in de ziektewet, zodat ze gewoon betaald krijgen en ondertussen komen ze gewoon naar school en gaan ze naar ander werk want het geld krijgen ze tog wel. zulke mensen moeten ze uitzetten mensen die de taal niet leren moeten ze ook uitzetten er zijn genoeg 'buitenlanders' die gewoon nederlands praten naar school gaan, werken en alles doen wat wij ook doen,, nou perfect geen problemen mee hoor
En hoe ga je ze selecteren? De "goede" van de "kwade" scheiden.

Voor zwart werken en dat soort dingen zijn er al straffen in Nederland. Het zou tegen artikel 1 van de grondwet zijn, om Nederlanders een andere straf te geven voor dingen en "allochtonen" een andere straf.
pi_44630267
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ooit in NY bent geweest. Opzich ben ik het gewoon met je eens. Maar je ziet dat het daar niet werkt. Je hebt daar zoveel verschillende wijken zoals chinatown, the bronx. Ze redden zich zelf prima, maar gaan zich wel afzetten van anderen! Je moet namelijk s'avonds niet als blanke door een wijk in de bronx lopen.
En als zwarte moet je 's avonds niet door een blanke wijk lopen. Wat is je punt?
  donderdag 21 december 2006 @ 15:53:14 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44630291
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hebben ik en een maat van me wel gedaan en we hebben een hoop gelachen en gezopen. Maar wat veel Nederlanders vergeten is dat jullie in het buitenland de reputatie hebben een aardig en tolerant volk te zijn. De Nederlander was me maat natuurlijk. En ik verbaas me er over dat we zo hard bezig zijn dat te verpesten.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:53:20 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44630293
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En als zwarte moet je 's avonds niet door een blanke wijk lopen. Wat is je punt?
Het punt is dat niet alleen de blanken discrimineren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44630319
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je aanpassen aan de menig van de meerderheid in Nederland is gelijk aan assimilatie. Dan denk je niet meer voor je zelf. Denken zoals Balkenende daar pas ik voor.
Wat ik vind dat "moet" is dat je je zodanig aanpast, dat je hier een "normaal" leven kan leiden.

Je hoeft je niet te assimileren, maar je moet anderen niet tot last zijn.

Maar assimilatie na een paar generaties is onontkombaar denk ik.
pi_44630351
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt.

Maar dat neemt niet weg dat het iets slechts is.
pi_44630377
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mooi. Zowel blank als zwart discrimineert. Nogmaals, wat is het punt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')