Of geen van beide past zich aan en iedereen leeft volgens het zelfredzaamheidsprincipe.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is het 1 of het andere. Of ZIJ passen zich aan. Of WIJ passen ons aan.
ben je daar wel eens geweest??quote:Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef MrVVD het volgende:
[..]
je bedoelt de aboriginals ? die lopen nog met speren rond.
Nu weet ik waar jij je looks door hebt laten inspireren.
Als je er niet voor openstaat heb je sowieso het recht niet om te zeiken.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom moeten wij openstaan voor andere mensen die ons land binnekomen en die gerespecteerd willen worden door ons?![]()
Inmiddels zijn we bijna bij de 4e generatie. Misschien kun je beginnen bij de mensen die niet zijn binnengekomen, maar gewoon hier zijn geboren, net zoals jij? Wat maakt het dat jij als blanke meer rechten hebt in NL dan een niet blanke, die ook in NL is geboren?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom moeten wij openstaan voor andere mensen die ons land binnekomen en die gerespecteerd willen worden door ons?![]()
Je aanpassen aan de menig van de meerderheid in Nederland is gelijk aan assimilatie. Dan denk je niet meer voor je zelf. Denken zoals Balkenende daar pas ik voor.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geil he? WIJ ZIJ HUNNIE ZIJN STOM!!!
Maar de mensen die hierheen komen moeten zich aanpassen aan de meerderheid hier, dat lijkt me duidelijk.
Assimilatie hoeft niet.
Ik weet niet of je ooit in NY bent geweest. Opzich ben ik het gewoon met je eens. Maar je ziet dat het daar niet werkt. Je hebt daar zoveel verschillende wijken zoals chinatown, the bronx. Ze redden zich zelf prima, maar gaan zich wel afzetten van anderen! Je moet namelijk s'avonds niet als blanke door een wijk in de bronx lopen.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Of geen van beide past zich aan en iedereen leeft volgens het zelfredzaamheidsprincipe.
En hoe ga je ze selecteren? De "goede" van de "kwade" scheiden.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:48 schreef Maastrix het volgende:
kijk ik heb verder niks tegen buitenlanders maar ik heb mensen in me klas die zijn 18/19 jaar oud en dat zijn dan 'toevalig' turken en marokanen,, die zitten nu dus al in de ziektewet, zodat ze gewoon betaald krijgen en ondertussen komen ze gewoon naar school en gaan ze naar ander werk want het geld krijgen ze tog wel. zulke mensen moeten ze uitzetten mensen die de taal niet leren moeten ze ook uitzetten er zijn genoeg 'buitenlanders' die gewoon nederlands praten naar school gaan, werken en alles doen wat wij ook doen,, nou perfect geen problemen mee hoor
En als zwarte moet je 's avonds niet door een blanke wijk lopen. Wat is je punt?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit in NY bent geweest. Opzich ben ik het gewoon met je eens. Maar je ziet dat het daar niet werkt. Je hebt daar zoveel verschillende wijken zoals chinatown, the bronx. Ze redden zich zelf prima, maar gaan zich wel afzetten van anderen! Je moet namelijk s'avonds niet als blanke door een wijk in de bronx lopen.
Hebben ik en een maat van me wel gedaan en we hebben een hoop gelachen en gezopen. Maar wat veel Nederlanders vergeten is dat jullie in het buitenland de reputatie hebben een aardig en tolerant volk te zijn. De Nederlander was me maat natuurlijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit in NY bent geweest. Opzich ben ik het gewoon met je eens. Maar je ziet dat het daar niet werkt. Je hebt daar zoveel verschillende wijken zoals chinatown, the bronx. Ze redden zich zelf prima, maar gaan zich wel afzetten van anderen! Je moet namelijk s'avonds niet als blanke door een wijk in de bronx lopen.
Het punt is dat niet alleen de blanken discrimineren.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En als zwarte moet je 's avonds niet door een blanke wijk lopen. Wat is je punt?
Wat ik vind dat "moet" is dat je je zodanig aanpast, dat je hier een "normaal" leven kan leiden.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je aanpassen aan de menig van de meerderheid in Nederland is gelijk aan assimilatie. Dan denk je niet meer voor je zelf. Denken zoals Balkenende daar pas ik voor.
Klopt.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het punt is dat niet alleen de blanken discrimineren.
Mooi. Zowel blank als zwart discrimineert. Nogmaals, wat is het punt?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het punt is dat niet alleen de blanken discrimineren.
Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi. Zowel blank als zwart discrimineert. Nogmaals, wat is het punt?
bingo!quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.
Wie zijn die mensen die moeten integreren? De blanken of de zwarten? En waarom moet er uberhaupt geintegreerd te worden? Wat is er mis met marktwerking en het handhaven van de wet?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat integratie vooral van de kant van de mensen die moeten integreren moet komen.
Omdat een parallelsamenleving op lange termijn niet echt een goed idee is.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen die moeten integreren? De blanken of de zwarten? En waarom moet er uberhaupt geintegreerd te worden? Wat is er mis met marktwerking en het handhaven van de wet?
Want?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Omdat een parallelsamenleving op lange termijn niet echt een goed idee is.
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Want? Blank is superieur? Wat is je maatstaf? Wat is de achterliggende gedachte?
De fout in je denken althans dat het zou moeten respect en onderling begrip is iets wat je moet verdienen. En dat bereik je vooral door goed met elkaar te praten en met enige kennis van de minimum beleefdheidsvormen van de ander. Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan mensen die met de schoenen door me huis lopen. Dus zes paar sloffen staan bij de deur. Dat is een Japanse gewoonte. De rest geleerd van een moslim plus uitleg waarom het vies is.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Balkan wat? Wie moest zich volgens jou aan wie aanpassen en waarom? Hoe is de Balkan vergelijkbaar met NL?quote:
Ik zie het somber in voor de ontwikkelingen in AI. Want onze cultuur is veruit de minderheid kwa aantal mensen in de wereld. En wat orginele cultuur. De Chinezen hadden al papier geld toen de Romeinen er niet eens waren.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Onze' cultuur is niet superieur. Maar wel de meerderheid, en de originele cultuur.
Nee joh, straks gaan we robots bouwen die al die mensen gewoon het land uit schoppen, zijn alle spijtgevoelens ook de wereld uit.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het somber in voor de ontwikkelingen in AI.
Jij vindt dat er een parallelsamenleving moet onstaan in Nederland. Dus dat niemand zich moet aanpassen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Balkan wat? Wie moest zich volgens jou aan wie aanpassen en waarom? Hoe is de Balkan vergelijkbaar met NL?
Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.
Niet superieur:
- Onze cultuur
Wel superieur:
- De meerderheid
- De originele cultuur
Is dit een gegeven of een mening?
En wat te doen met al die mensen die niet hier zijn toegelaten, maar gewoon hier zijn geboren? En vaak nog veel eerder dan jij en al veel meer belasting betaald? Daarbij, jij hebt ze niet toegelaten. De regering doet dat. Respect voor de regering dus, niet voor de individu. Is dat wat je zegt?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zou zeggen dat het toelaten van die mensen al genoeg is om dat respect en begrip te verdienen.
Nee dit is de dit het domste wat ooit op FOK gepost is.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon, dus ik snap het niet.
Niet superieur:
- Onze cultuur
Wel superieur:
- De meerderheid
- De originele cultuur
Is dit een gegeven of een mening?
Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
De fout in je denken althans dat het zou moeten respect en onderling begrip is iets wat je moet verdienen. En dat bereik je vooral door goed met elkaar te praten en met enige kennis van de minimum beleefdheidsvormen van de ander. Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan mensen die met de schoenen door me huis lopen. Dus zes paar sloffen staan bij de deur. Dat is een Japanse gewoonte. De rest geleerd van een moslim plus uitleg waarom het vies is.
En door wie is de regering gekozen? Juist.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En wat te doen met al die mensen die niet hier zijn toegelaten, maar gewoon hier zijn geboren? En vaak nog veel eerder dan jij en al veel meer belasting betaald? Daarbij, jij hebt ze niet toegelaten. De regering doet dat. Respect voor de regering dus, niet voor de individu. Is dat wat je zegt?
2/3 van de wereldbevolking en dan is het waarschijnlijk nog meer leeft buiten het westen. China is een land wat het voorelkaar zou kunnen krijgen als de hele bevolking gelijktijdig weet te springen de wereld te vernietigen. En dan zeg jij zo ietsquote:Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid. volgens jou?
ik ben het volkomen eens met de topic. er staat eigenlijk niks geks. er staat niet iets als gij zult ook christen worden, of een minirokje aan doen en je laten gang bangen of donderdag vrijdag en zaterdag je zat zuipen, snuiven en elkaars vrouwen neuken. nee helemaal niets daarover. gewoon de wetten en het recht van de maatschappij accepteren waarin je woont. Niet mee eens even goede vrienden maar probeer het dan elders.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:40 schreef IHVK het volgende:
Je bent het ook eens met de TS?
Welke cultuur is puur en orgineel dat bewijzen is al eens geprobeerd en mislukt..quote:Op donderdag 21 december 2006 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een parallelsamenleving een gevolg kan zijn, geen doel. In wat voor situatie geraken we dan? Die mensen die in die samenleving niet mee kunnen komen, die zullen dat in hun eigen situatie gewoon merken. Dit zou geleidelijke integratie, of vertrek, vanzelf in de hand werken. Kortom, een zelfregulerend systeem. Noem het liberaal. Wat jij wilt.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij vindt dat er een parallelsamenleving moet onstaan in Nederland. Dus dat niemand zich moet aanpassen.
Zolang de wetten strikt en zonder onderscheid worden nageleefd, zie ik dit niet snel gebeuren. Ik voorspel wel waat aanpassingsproblemen bij de blanke bevolking. Blanken hebben niet bepaald een geschiedenis van verbroedering met anderskleurigen. De gedachte dat blanken superieur zijn, bewust of onbewust, leeft nog altijd zeer sterk. Dat vergt wel wat aandacht.quote:Bij zo een samenleving is er altijd "onrust", de mensen gaan elkaar beschuldigen van allerlei dingen als het slecht gaat en meestal gebeurt er iets vreselijks. (de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen)
Het liefst zie ik ook een samenleving waarin men samenleeft, met respect voor elkaar, zonder voorwaarden. De situatie in NL is dan ook niet de schuld van Jan of Alleman. Het is de schuld van een slecht werkend justitie apparaat. Of denk je dat de meningen gelijk zouden zijn als alle straatschoffies en asocialen wel fatsoenlijk werden aangepakt?quote:Zo een samenleving lijkt mij dus geen goed idee.
Als je eens een keer leest zie je dat ik het over Nederland heb, en de Nederlandse cultuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
2/3 van de wereldbevolking en dan is het waarschijnlijk nog meer leeft buiten het westen. China is een land wat het voorelkaar zou kunnen krijgen als de hele bevolking gelijktijdig weet te springen de wereld te vernietigen. En dan zeg jij zo ietsKom op zeg het westen is nooit de meederheid geweest en nu tenminste een continent wakker wordt en de economie overneemt wordt dat nu duidelijk.
Ik laat niemand toe, jij laat niemand toe. Er is geen wij. Het is ook niet zo dat er maar 2 culturen zin in NL waar men rekening mee moet houden. Er zijn er honderden. Als culturen elkaar op punten tegenspreken, dan is dat zo. Ik zie daarin geen probleem. Wanneer is dat wel een probleem? Als de een het gebrek van een ander niet kan en wil accepteren. Het probleem ligt dus eigenlijk bij die gene die eigenlijk assimilatie nastreeft onder het mom van integratie.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het niet over superieur, ik heb het simpelweg over een meerderheid.
Het gaat erom dat 'wij' mensen toelaten die een totaal andere cultuur hebben. Als deze twee culturen elkaar op bepaalde punten tegenspreken, welke zou dan de overhand moeten krijgen volgens jou?
Want? Ben jij ook toegelaten dan? Of is er een uitzondering voor de blanke mens?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En mensen die hier geboren worden, zijn in zekere zin ook toegelaten.
Ik stel vast een hele domme vraag, maar wat houdt de nederlandse cultuur precies in?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je eens een keer leest zie je dat ik het over Nederland heb, en de Nederlandse cultuur.
Wat de eerste en de laatste alinea betreft, je hebt zeker een punt en de sameleving die jij in de laatse alinea voorstel lijkt mij een goede sameleving, alleen ik twijfel er dus aan of het haalbaar is.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een parallelsamenleving een gevolg kan zijn, geen doel. In wat voor situatie geraken we dan? Die mensen die in die samenleving niet mee kunnen komen, die zullen dat in hun eigen situatie gewoon merken. Dit zou geleidelijke integratie, of vertrek, vanzelf in de hand werken. Kortom, een zelfregulerend systeem. Noem het liberaal. Wat jij wilt.
[..]
Zolang de wetten strikt en zonder onderscheid worden nageleefd, zie ik dit niet snel gebeuren. Ik voorspel wel waat aanpassingsproblemen bij de blanke bevolking. Blanken hebben niet bepaald een geschiedenis van verbroedering met anderskleurigen. De gedachte dat blanken superieur zijn, bewust of onbewust, leeft nog altijd zeer sterk. Dat vergt wel wat aandacht.
Het liefst zie ik ook een samenleving waarin men samenleeft, met respect voor elkaar, zonder voorwaarden. De situatie in NL is dan ook niet de schuld van Jan of Alleman. Het is de schuld van een slecht werkend justitie apparaat. Of denk je dat de meningen gelijk zouden zijn als alle straatschoffies en asocialen wel fatsoenlijk werden aangepakt?
Dat is een beetje te gemakkelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het probleem ligt dus eigenlijk bij die gene die eigenlijk assimilatie nastreeft onder het mom van integratie.
Tolerantie. (dreigt verloren te gaan)quote:Op donderdag 21 december 2006 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik stel vast een hele domme vraag, maar wat houdt de nederlandse cultuur precies in?
Haha sorry had dit beter moeten lezen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als er een meerderheid qua mensen met de originele cultuur in een land is. Waarom zouden zij zich dan moeten aanpassen aan anderen die ons land binnenkomen. Laat anderen gedeeltelijk aan ons aanpassen. Tuurlijk hoeft niet iedereen zich aan ons aan te passen, en van mij hoeft dat ook niet. Maar het respect dat wij aan hun moeten tonen moeten zij wel verdienen ? En in een discussie moeten wel mogelijkheden zitten? Het is toch van de zotte om van de heersende partij te vragen dat zij zich moeten gedragen zoals jou. Of dat ze maar even respect moeten hebben met keuzes die jij maakt ?
Ik denk dat ook veel Christenen en Joden hun boeken als hogere vorm beschouwen dan uvrm.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is een beetje te gemakkelijk.
Een ander component van het probleem is namelijk dat binnen bepaalde hoofdstromingen van de islam men de koran als een hogere norm beschouwd dan de uvrm.
Dit is fundamenteel polariserend.
Dat begrepen ze in een ander land dachten ze ook en het koste minimaal 54 miljoen doden en een wereldoorlog om ze duidelijk te maken dat het niet zo was.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:27 schreef LENUS het volgende:
Prima instelling van Australië, ook zij begrijpen dat de multiculti samenleving niet zaligmakend is.
Moslims moeten gewoon eens hun kop houden en hun haatcampagnes tegen het Westen stopzetten ..... dan sal alles reg kom.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat begrepen ze in een ander land dachten ze ook en het koste minimaal 54 miljoen doden en een wereldoorlog om ze duidelijk te maken dat het niet zo was.
Haha inderdaad. Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel dat er in eens mensen iemand geen hand meer wouden geven ivm hun geloof staan wij gek van te kijken. Vind je het gek lol. Het klopt ook wel dat wij echt bekend stonden als een vrij land, waar je mocht zeggen wat je wou. Maar nee, sommige groeperingen voelden zich opeens heel erg aangetrokken. En wij zijn als meerderheid toch met die groeperingen mee gegaan. En nu is die vrijheid veel minder geworden.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tolerantie. (dreigt verloren te gaan)
Nuchterheid. (idem)
Altijd zeggen wat je vind, wordt soms door niet-Nederlanders als grof ervaren.
En voor de rest gewoon een beetje Europees-christelijk.
Maar goed, dit is wat ik er als allochtoon van denk.
Ben ik met je eens. Maar denk dat het probleem met christenen, moslims en joden is dat ze allemal denken gelijk te hebben en in een waarheid geloven.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ook veel Christenen en Joden hun boeken als hogere vorm beschouwen dan uvrm.
Dat is ook normaal, aangezien dat de basis van hun geloof, hun manier van leven is.
uvrm is slechts een verklaring dat door de meeste landen niet eens nageleefd wordt.
Dat is leuk dat je dat denkt, maar dat heeft niets met de probleemontleding te maken die eenzijdig de schuld legt bij diegene die ervan worden beticht assimilatie op te dringen onder het mom van integratie.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat ook veel Christenen en Joden hun boeken als hogere vorm beschouwen dan uvrm.
Dat is ook normaal, aangezien dat de basis van hun geloof, hun manier van leven is.
uvrm is slechts een verklaring dat door de meeste landen niet eens nageleefd wordt.
De Koran is voor mij de hoogste norm. Geen idee wat een uvrm is, maar ook daarboven. Echter, tot op heden heeft mij dit nooit in de problemen gebracht. Ik schiet goed op met mijn collega's, vrienden en buren. Hoewel dit volgens jou fundamenteel polariserend zou moeten zijn, merk ik hier niets van. Of jij moet verschil van mening al als polariserend willen opvatten, maar dan polariseren we met z'n 16 miljoenen tegelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is een beetje te gemakkelijk.
Een ander component van het probleem is namelijk dat binnen bepaalde hoofdstromingen van de islam men de koran als een hogere norm beschouwd dan de uvrm.
Dit is fundamenteel polariserend.
moslims hoeven niet dood. ze moeten gewoon oprotten.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat begrepen ze in een ander land dachten ze ook en het koste minimaal 54 miljoen doden en een wereldoorlog om ze duidelijk te maken dat het niet zo was.
Noem eens 1 christelijk land die regeert met de bijbel in de handen ? Waar de christelijke normen zoals die in de bijbel staan dat een christen andere mensen moet bekeren. Zie de paladijnen. Met het zwaard in het hand. ... Welk land regeert op die manier ? De landen die ook maar beetje christelijk zijn qua bestuur zijn naar mijn mening zijn polen en het vaticaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar denk dat het probleem met christenen, moslims en joden is dat ze allemal denken gelijk te hebben en in een waarheid geloven.
Tja het apartheidsregime is gevallen. Blijkbaar aan jou voorbijgegaan.quote:
Maar een Japanner die geen hand geeft, maar buigt wordt als volstrekt normaal beschouwd. Rara, wat is hier krom?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel dat er in eens mensen iemand geen hand meer wouden geven ivm hun geloof staan wij gek van te kijken.
Ja.quote:Vind je het gek lol.
Zeg nou gewoon wat je bedoelt. Groepering = moslims. Je bent toch nederlander en dus openhartig?quote:Het klopt ook wel dat wij echt bekend stonden als een vrij land, waar je mocht zeggen wat je wou. Maar nee, sommige groeperingen voelden zich opeens heel erg aangetrokken. En wij zijn als meerderheid toch met die groeperingen mee gegaan. En nu is die vrijheid veel minder geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |