Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
Ja of je gebruikt die andere die al klaar isquote:Op woensdag 20 december 2006 19:30 schreef anisubs het volgende:
Ga hier maar verder...
(straks effe dit bericht edditen en een goede startpost maken.)
idd. * LoggedIn blijft ook lekker plakken aan FS2004quote:Op woensdag 20 december 2006 19:53 schreef anisubs het volgende:
Mjah, ik heb toch FS X na een paar uur toch verwijderd, want er blijft bijna niks over van mijn FPS.
een spel dat 1,5fps haalt op minimum instellingen zou ik verder ook niet betatestenquote:Op woensdag 20 december 2006 20:05 schreef anisubs het volgende:
fs x zit nog vol bugs.
Het lijkt wel alsof die betatesters geen ruk hebben gedaan.
sorry, heb een Wii. Dus vliegen schiet er ff bij inquote:Op donderdag 21 december 2006 21:36 schreef LoggedIn het volgende:
er wordt trouwens te weinig gepost in dit topic
je hebt ook wel een megamachine nodig om t spel te spelen.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:36 schreef LoggedIn het volgende:
er wordt trouwens te weinig gepost in dit topic
Gaat hier niet alleen over FS X, maar over allemaalquote:Op donderdag 21 december 2006 22:12 schreef jmac het volgende:
[..]
je hebt ook wel een megamachine nodig om t spel te spelen.
mjah.. Dat is altijd al geweest met FS.. De FS die er nu is, is tegen de tijd dat de volgende uitkomt eindelijk een beetje fatsoenlijk te spelen..quote:Op donderdag 21 december 2006 22:12 schreef jmac het volgende:
[..]
je hebt ook wel een megamachine nodig om t spel te spelen.
Heb ik precies hetzelfdequote:Op zaterdag 23 december 2006 15:33 schreef Billy_Mack het volgende:
die missie dat je dat wijf naar die Catalina Day Spa moet brengen, daar krijg ik een engine failure. Je moet dan op het water landen, waardoor ik dus crash. Hebben jullie dit ook? M.a.w. is dit een easter egg ofzo???
ben erachter!quote:
?quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:46 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ben erachter!
er vaart dan een vliegdekschip waar je op kan landen onder je (GOED kijken!) OF je kan je motor herstarten (shift 7, boost fuel en dan restarten).
BRENG DIE SLET IN VEILIGHEID DANNNN
wat is er mis met een joystick?quote:Op woensdag 27 december 2006 00:23 schreef Loki.Nya het volgende:
Mijn pc trok FS X ook al niet
Wat een groot spel zeg O.o
Oh well... ik moet echt maar eens een yoke kopen voor FS2004, joystick is niet echt geweldig
Zo he dat ziet er strak uit. Is dat speciaal voor flightsims gemaakt? En wat kost zoiets nou?quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:35 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb vandaag mijn dode Saitek X52 teruggebracht. Heeft precies een kwartier gewerkt![]()
Deze dus:
[afbeelding]
Nu moet ik weer met het numerieke toetsenbord aan de slag.
Overigens is FSX inderdaad behoorlijk zwaar. Mijn pc is nagelnieuw, maar op medium settings blijft het maar netaan vloeiend.![]()
Met straaljager en space games is een joystick perfect... maar een Cessna besturen met een yoke en pedalen is toch wel wat fijner en zo hoor je het ook te besturen.quote:Op woensdag 27 december 2006 00:57 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wat is er mis met een joystick?
Jammer dat hij al zo snel kapot ging... saitek heeft over het algemeen erg goede joysticks... mijn Saitek Cyborg EVO werkt ook echt geweldig.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:35 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb vandaag mijn dode Saitek X52 teruggebracht. Heeft precies een kwartier gewerkt![]()
Deze dus:
[afbeelding]
Nu moet ik weer met het numerieke toetsenbord aan de slag.
Overigens is FSX inderdaad behoorlijk zwaar. Mijn pc is nagelnieuw, maar op medium settings blijft het maar netaan vloeiend.![]()
Ik heb nu een Logitech Extreme 3D Pro gekocht, drie keer zo goedkoop en er valt best mee te werken. Beter dan het numerieke toetsenbord, dat ben ik na 11 jaar (!) wel zat.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:40 schreef Loki.Nya het volgende:
[..]
Met straaljager en space games is een joystick perfect... maar een Cessna besturen met een yoke en pedalen is toch wel wat fijner en zo hoor je het ook te besturen.
Verder is het natuurlijk erg persoonlijk wat beter is
Dat is inderdaad geweldig, maar ¤300 is toch teveel van het goede. Misschien later, als ik wat geld over heb.quote:
Mja, soms zit het mee, soms zit het tegen. Voorlopig vlieg ik lekker rond.quote:Jammer dat hij al zo snel kapot ging... saitek heeft over het algemeen erg goede joysticks... mijn Saitek Cyborg EVO werkt ook echt geweldig.
Deze vraag staat nog open. Voor mijn spelplezier zou het toch fijn zijn als ik naar buiten kan kijken als ik vlieg.quote:Op woensdag 27 december 2006 00:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als ik in onderstaand scherm (of vergelijkbaar) vlieg, hoe kan ik in FsX de horizon omhoog stellen? Dat kon tot en met FS9 altijd met shift-enter maar dat werkt bij mij nu alleen bij de virtual Cockpit
[afbeelding]
Als ik vlieg met de cockpit voor me (en dus niet de virtual cockpit) dan is het onderste 2/3 van de computermonitor bezet door de meters en beeldschermpjes van de cockpit. In het bovenste 1/3 zie je dan het landschap en de lucht waar je in en door vliegt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:50 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat bedoel je precies met 'horizon omhoog stellen'? Je kan toch alle kanten op bewegen met zo'n view-knopje op je joystick? En in- en uitzoomen zodat je meer/minder cockpit ziet?
dan veranderd heel je perspectief, da's niks natuurlijkquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
Uitzoomen met - werkt dat niet?
Het was maar een suggestiequote:Op zaterdag 30 december 2006 14:51 schreef LoggedIn het volgende:
dan veranderd heel je perspectief, da's niks natuurlijk
Dat lijkt me niet, dat is hetzelfde als blindvliegen. Stel dat je een zicht-landing wilt maken, dan moet je vanaf een 3000 voet de runway kunnen zien, en niet pas als de neus van het vliegtuig naar beneden gaat voor de final aproach. En ook bij het afvangen van de landing, dan wordt de neus weer opgetrokken maar heb je dus geen zicht meer op de baan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het was maar een suggestie.
Is het overigens niet normaal, ligt eraan welk vliegtuig natuurlijk, dat je niets anders ziet dan de lucht als je vliegt.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het zelf ook vervelend tijdens landen en zeker op het laatste moment als je de runway inderdaad niet ziet. Maar in de 3d view werkt het dus wel. Ik land eigenlijk altijd met de 2d view. Toch maar eens de 3d view proberen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat lijkt me niet, dat is hetzelfde als blindvliegen. Stel dat je een zicht-landing wilt maken, dan moet je vanaf een 3000 voet de runway kunnen zien, en niet pas als de neus van het vliegtuig naar beneden gaat voor de final aproach. En ook bij het afvangen van de landing, dan wordt de neus weer opgetrokken maar heb je dus geen zicht meer op de baan.
geef jij hem wel eens wat roer?quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Dan staan je settings vast op behoorlijk realistisch?
Op forums all over the world wordt geklaagd over dit probleem. Het lijkt erop dat het een foutje in het programma is waar geen oplossing voor is, behalve dan misschien het aanpassen van die .cfg file zoals hierboven beschreven.quote:Daar heb je gelijk in. Ik vind het zelf ook vervelend tijdens landen en zeker op het laatste moment als je de runway inderdaad niet ziet. Maar in de 3d view werkt het dus wel. Ik land eigenlijk altijd met de 2d view. Toch maar eens de 3d view proberen.
Vandaar dat ik dus altijd de 2d view gebruik want je hebt in de 3d view minder goed overzicht over de belangrijke functies die nodig zijn voor een goede landing of go-around hoewel mijn frequenties altijd automatisch worden ingesteld.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op forums all over the world wordt geklaagd over dit probleem. Het lijkt erop dat het een foutje in het programma is waar geen oplossing voor is, behalve dan misschien het aanpassen van die .cfg file zoals hierboven beschreven.
Landen in de 3D cockpit zal opzich wel gaan maar het is een stuk lastiger om alle instrumenten in de gaten te houden. Je wilt toch een bij een beetje realistische snelheid en bijbehorende stand van de flaps de grond raken. En ook bij een missed aproach, dan moeten in allereil nieuwe frequenties voor de navigatie ingevoerd worden, en de autopilot opnieuw ingesteld. Dat is onmogelijk allemaal in de 3D cocpit te doen.
Die heb ik net ff gevlogen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:28 schreef Billy_Mack het volgende:
iemand nog suggesties voor mooie vluchten?
KBOS > KMVY is wel een toffe (en korte) vluchtvliegveld ligt in bossig gebied, dus leuke approach
Landing gear te laat naar benedenquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Die heb ik net ff gevlogen.
De eerste landing werd een Go-Around (landing gear te laat naar beneden)
Bij de tweede waren de bomen opeens een paar meter gegroeid
Helaas werkte mn screenshot nietquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Landing gear te laat naar beneden![]()
![]()
![]()
Zodra je weet dat je het leuk vindt, en je er verder mee wilt => gelijk een joystick halen.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoop er nog veel plezier van te hebben en misschien ooit een joystick of iets dergelijks aan te schaffen
Voorlopig hou ik het even bij de lessen in het spel en qua besturing hou ik het voorlopig maar even bij het toestenbord en een muis![]()
lekkere atcquote:Op maandag 1 januari 2007 23:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Zodra je weet dat je het leuk vindt, en je er verder mee wilt => gelijk een joystick halen.
Saitek Cyborg Evo heb ik, voor een paar tientjes heb je een perfect ding wat het zoveel makkelijker maakt
Net nog een vluchtje Munchen - Innsbruck gedaan. Gaat het een keer helemaal goed, taxied er net een ander vliegtuig de baan op als ik wil landen
Boem![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn mijlpaal van vandaag als complete n00b
[afbeelding]
Het succesvol afsluiten van mijn student piloot training met mijn eerste solo in een chesna![]()
![]()
waar doe je dat? 't lijkt me wel interessant om dat eens te doen, leuke ervaring voor in m'n motivatie verhaalquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:22 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Gaaf.
Over een paar maanden ga ik een proefles in het echt volgen. Es kijken of dat nu een beetje op elkaar lijkt![]()
Prijs ligt tussen de ¤65 en ¤120 ongeveer. Je krijgt dan instructie en je mag een halfuur zelf vliegen (daar doen we het voor natuurlijkquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:58 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waar doe je dat? 't lijkt me wel interessant om dat eens te doen, leuke ervaring voor in m'n motivatie verhaalen sowieso wel gaaf natuurlijk
dat Aero Noord heeft een website waar zelfs Frontpage nog bang van wordt, maar wel een uur vliegen voor ¤169.. niet slechtquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Prijs ligt tussen de ¤65 en ¤120 ongeveer. Je krijgt dan instructie en je mag een halfuur zelf vliegen (daar doen we het voor natuurlijk, die basistheorie weet ik wel redelijk denk ik)
Paar sites:
Good event
Aero Noord
Lion Air(vrij duur)
Avia Noord
Die laatste geeft 50 minuten vliegtijd, dat is veel vergeleken met de anderen EN je mag 2 passagiers meenemen.
Ik kijk er naar uit!
hoezo landen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:42 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal gecrashed of?
Ik ben nu al druk bezig in fs 2004,alleen morgen eers een joystick halen bij de mediamarkt,met pijltjestoetsen landen valt niet mee.
Kan wel hoor, ik heb 9 jaar met de pijltjestoetsen geland, een cessna kan je er prima mee aan de grond krijgen, een 747 zeker niet!quote:
Ik vind de extra 300 zo'n wreed toestelquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:11 schreef MrX1982 het volgende:
Dat lijkt me ook wel vet echt vliegen in een Cessna.
Hoewel ik in FSX nooit met props vlieg en meteen voor de jets ga. Maar om dat nou meteen in het echt te doen.
Dat kan hoorquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:29 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik vind de extra 300 zo'n wreed toesteldaar zou ik nog wel eens in het echt in willen vliegen!
ik heb dat een keer gedaan, met stuntvliegtuig vliegen.. Verhaal vertel ik nogsteeds als binnenkomerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat kan hoor
Price for this life time experience is euro 350,-
Zelfde probleem had ik ook, in Fs 2002 heeft hij die afwijking niet en ook in Fs X kan ik geen afwijking constateren; alleen in 2004 trekt de joystick bij mij ook ernstig naar rechtsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Kan wel hoor, ik heb 9 jaar met de pijltjestoetsen geland, een cessna kan je er prima mee aan de grond krijgen, een 747 zeker niet!![]()
OVerigens werkt het bij mij niet lekker op het moment, de joystick werkt naar behoren, maar ingame doetie niksallemaal rare bewegingen enzo...
weet ik niet? weet je zeker dat je niet op iets anders staat..?quote:Op maandag 15 januari 2007 11:56 schreef Vakkie_W het volgende:
Waarom lijkt schiphol bij mij totaal niet?
Als je dan maar een joystick neemt, anders is het lastigquote:Op maandag 15 januari 2007 13:37 schreef Repeat het volgende:
voordat ik een hoop moeite doe om dit spel in huis te halen, kan je er ook wat mee op een laptop? (zonder numpad dus?)
zit er wel een beetje videokaart in dan?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:37 schreef Repeat het volgende:
voordat ik een hoop moeite doe om dit spel in huis te halen, kan je er ook wat mee op een laptop? (zonder numpad dus?)
ja dat komt wel goed.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zit er wel een beetje videokaart in dan?
Alles beter dan met het toetsenbordquote:Op maandag 15 januari 2007 14:11 schreef Repeat het volgende:
ik ga het maar proberen met mn racestuurtje, is toch ook een soort joystick
Mooi gemaakt hèquote:Op maandag 15 januari 2007 18:11 schreef MrX1982 het volgende:
Over wind gesproken.
http://www.youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk.
heh.. Kewl hoorquote:Op maandag 15 januari 2007 18:11 schreef MrX1982 het volgende:
Nu het niet meer zo stormt buiten zal ik mijn vliegtuig ook weer eens van stal halen.
Over wind gesproken.
http://www.youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk.
Ik land soms ook weleens in FS op die manier maar dan zonder de crosswindquote:Op maandag 15 januari 2007 18:47 schreef Piles het volgende:
Mooi gemaakt hè
Wat je al niet kan met FS
Het is mooi om te zien maar als je in dat vliegtuig zit denk je daar ongetwijfeld anders overquote:Op maandag 15 januari 2007 19:02 schreef LoggedIn het volgende:
heh.. Kewl hoorDat heen en weer rollen zullen de passagiers leuk gevonden hebben
lijkt me niet, want je moet gewoon in je gordel zitten voor het geval er iets gebeurt.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:23 schreef Billy_Mack het volgende:
wat vaak gebeurt bij een crosswind landing, is dat men vraagt of passagiers aan een kant (links of recht) willen gaan zitten. men gaat dan vaak (half) op schoot bij elkander. hierdoor wordt de landing vergemakkelijkt.
Jah.. Go-Around's zijn leukquote:Op maandag 15 januari 2007 19:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is mooi om te zien maar als je in dat vliegtuig zit denk je daar ongetwijfeld anders over.
Einde is wel super stoer als hij met vol vermogen omhoog gaat en de landing afbreekt. Wat een power hebben die machines.
Nep. Het ziet er toch aardig echt uit. En anders wil ik wel de specs van de computer weten waar dat op draaitquote:Op maandag 15 januari 2007 19:25 schreef Piles het volgende:
Volgens mij is het bovenstaande filmpje nep
Ik kan ff geen bron vinden, maar volgens mij is het gemaakt met Flight Simulator
er staan borden naast de 'weg', kaart dr bij (en af en toe ctrl+s) en je komt een heel eindquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Doet iedereen hoor, ik zou ook niet weten hoe je anders al die banen uit elkaar moet houden.
Ik vond de FMC best pittig om te leren andersquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:25 schreef Piles het volgende:
Ik vind jets makkelijker dan props![]()
Maar dat ligt aan de AP denk ik
dude dat is gewoon een echt filmpjequote:Op maandag 15 januari 2007 19:25 schreef Piles het volgende:
Volgens mij is het bovenstaande filmpje nep
Ik kan ff geen bron vinden, maar volgens mij is het gemaakt met Flight Simulator
Vaker spelen. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Of je bent misschien geen geboren pilootquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Leuk spel om af en toe te spelen, al zijn die jets wel moeilijk te bedienenIk moet er eigenlijk meer tijd in steken, maar ik wil ook nog FPS games spelen...
idd.. met cessna's is het nog wel te overleven, maar met jets lukt dat echt neit meerquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef Repeat het volgende:
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
mij lukt het met cessna's ook niet
nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...
is iig beter dan het toetsenbordquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Vakkie_W het volgende:
Sturen met de muis gaat mij super af!
gaat prima, pedalen voor omhoog omlaag, stuur voor de aileronsquote:
kan FS wel 50kts wind?quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol.
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:35 schreef LoggedIn het volgende:
waar vlieg je dan mee?
ahja.. ik vloog vroeger ook liever propsquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht.
Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef Repeat het volgende:
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?
zo doe ik het
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.quote:
ik zal het morgen eens proberen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.
Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.
Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.
Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.
Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
Het is de moeite waard om je erin te verdiepen. Je kunt tijdens de vlucht lekker achterover leunen terwijl het vliegtuig onder controle is van de AP met de verschillende waarden die je hebt ingesteld.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:49 schreef Repeat het volgende:
ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
Precies. Waar komt dat ontzag voor piloten nog vandaan. Het zijn de computers die het hem doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:50 schreef Billy_Mack het volgende:
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
ik snap het idee, net even geprobeerd. Bij het opstijgen zei ie ook: climb and maintain 8000 ft. Ik dat dus doen, maar daarna hoor ik niks meerquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;
- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.
Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit.
Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.
Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.
Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
FL8000 lijkt me wat hoogquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit.
Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
In principe krijg je bij een IFR vlucht gewoon directies van de ATC, tot ze op een gegeven moment roepen dat je moet alignen met de ILS en daarop moet landen. Je kan ook VFR landen, waarbij het dus wel op het blote oog gaat. Maar dat moet je alleen doen als je weet waar je bent en waar je heen moet; als je eerst moet zoeken naar het vliegveld en dan maar de 1e runway pakt die je ziet werkt het niet natuurlijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef Repeat het volgende:
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan.
Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen
Niet recht voor je, maar je hoeft geen bocht om te draaien om in de goeie richting uit te komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?
dat had ik dus ook, hij zei straight in, maar toen ik een aanwijzing vroeg bleek het vliegveld op 10 uur te liggen. Toen even op de kaart opgezocht waar mn landingsbaan lag en er op het oog heengevlogen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
straight in betekent gewoon dat de runway in de globaal dezelfde richting ligt als jij vliegtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:32 schreef LoggedIn het volgende:
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken
Ze kunnen beter eerst oefenen met ILS approaches en 'gewoon vliegen', voor we ze aan het werken zetten met SIDSTARs en de FMCquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.
Dán wordt het pas leuk.
het leukste (en leerzaamste) is om zelf te mikken, maar het kan vaak ook automatisch (maar automatisch landen gaat dus niet vanzelfquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?
Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.
Dán wordt het pas leuk.
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uitquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway.
Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt?
Hmm vreemd dat het mij dan nog nooit gelukt is. Ik zal zo eens even kijken wat ik verkeerd doe.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:56 schreef LoggedIn het volgende:
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit
je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:20 schreef Fillipe het volgende:
ILS landen is niet al te moeilijk hoor![]()
Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC.
Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie.
Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set.
Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden.
Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway.
Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind.
Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten.
Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar.
de heading moet je invoeren als course, dat is de richting waarop je wil landenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?
en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
Bijna bij elk groot vliegveld heb je runways met ILS frequenties. De course is de richting waar je wilt landen. Als je de map opent in FSX en naar je arrivel runway gaat en de ILS freq. opzoekt zie je daar ook de course (vd. runway) staan. Deze kan je ook invullen in de cockpit.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?
en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
Ik vlieg ook met een Bombardier en ik las hier voor het eerst hoe het vrij vliegen een beetje leuk te maken is zonder dat je er heel veel kennis van nodig hebt. Ik taxi nu dus naar de runway, stijg op volgens instructies maar dan komt het: een bocht naar rechts maken zodat ik op 100 graden kom te vliegen... In een Bombardier zie ik echter nergens een schermpje die aangeeft in welke heading ik nu vlieg en hoe ik zou moeten gaan vliegen om de juiste heading te krijgen. Wat mis ik of zie ik over het hoofd ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.
Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig.
Kortom er valt nog veel te leren.
als je te lang wacht worden ze vanzelf boos. Als je het te vroeg doet krijg je vanzelf een corrigerende headingquote:Op maandag 22 januari 2007 19:58 schreef Repeat het volgende:
wat ik trouwens ook niet snap aan die headings....
ze geven je een heading op, maar als je parallel aan de route zit volg je de goede heading, maar zit je toch helemaal naast de "goede lijn".
Als je bv heel laat pas je koers aanpast, of juist heel vroeg. Op welk moment moet je dit nu doen?
Het is een 787 van abacusquote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:04 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
sexy geilie!!!! waar haal je die 787 vandaan?!?!!?!?
Typisch Amerikaans jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:46 schreef Secretus het volgende:
Ergert niemand zich trouwens, net zoals mij, aan de -in mijn ogen dan- gefaalde grappen die die instructeur de hele tijd zit uit te kramen ?
Jaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:54 schreef Fatihtjuh het volgende:
Zal dit runnen op een Core 2 Duo 2.16ghz, Ati x1600 256mb, 1GB ram?
geen moederbord? ¤?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:26 schreef Fillipe het volgende:
Zo, mijn nieuwe systeempje is besteld.
Mét directX 10 kaart:
Asus 8800 GTS 640 MB PCI
Intel Core 2 Duo E6400
2 GB DDR2 geheugen
Kan ik weer vliegen!
Nee m'n geld was opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kom op 1228,- uit. (Norrod)
Videokaart, HD, geheugen, proc, moederbord, cooler, voeding...
[ Bericht 8% gewijzigd door Fillipe op 02-02-2007 12:26:32 ]
Uiteraard, dan ben ik nu wel verplichtquote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe FSX draait met een Directx 10 kaart. Maak je tzt screenshots?.
Vol verwachting klopt ons hart.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Fillipe het volgende:
Uiteraard, dan ben ik nu wel verplicht
Ga maar vast sparen......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vol verwachting klopt ons hart.
Ik ben wel benieuwd of het echt zo mooi is als MS wil doen geloven. Nadeel is als het echt zo mooi is dat ik ook een DX10 kaart wil.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:21 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Nee m'n geld was op
tering.. dat je het er voor over hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kom op 1228,- uit. (Norrod)
Videokaart, HD, geheugen, proc, moederbord, cooler, voeding...ik zou echt niet meer zoveel geld in mn pc willen steken hoor
maar goed, als je het zaakje eenmaal in je kast hebt hangen, ben je er wel erg blij mee natuurlijk
Ik heb een jaar terug oid een P4 erin gehangen.. Daarvoor deed ik het nogsteeds met mn 1800+ dingMaar vind het onzin om nu alweer te gaan upgraden
Alleen een nieuwe videokaart mss, dat ie toch weer iets beter mee kan
![]()
Klopt, maar die patch was toch aangekondigd zodra Vista op de markt verschijnt? Dus ik denk dat we daar niet al te lang meer op hoeven te wachten. Het komt er sowieso aan, kwestie van wanneer.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:07 schreef Derice het volgende:
Een DX10 kaart heb je op dit moment nog geen reet aan.
Er zijn geen Nvidia drivers voor (geen WHQL althans) en FS-X is nog NIET compliant met DX10.
Dat komt past als de patch uit is. Eerder niet.
Tsja het is echt een laatste upgrade voor een hele lange tijd. En inderdaad zit het eenmaal, kan ik er lang mee en heb ik er veel lol meequote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:09 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
tering.. dat je het er voor over hebtik zou echt niet meer zoveel geld in mn pc willen steken hoor
maar goed, als je het zaakje eenmaal in je kast hebt hangen, ben je er wel erg blij mee natuurlijk
Ik heb een jaar terug oid een P4 erin gehangen.. Daarvoor deed ik het nogsteeds met mn 1800+ dingMaar vind het onzin om nu alweer te gaan upgraden
Alleen een nieuwe videokaart mss, dat ie toch weer iets beter mee kan
Tering, jouw processor is nog beter dan diegene die ik nu ga bestellen en jij gaat me doodleuk vertellen dat het met deze config, nog steeds niet perfect draait?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:25 schreef Derice het volgende:
Ik heb FS hier op draaien.
FS2004 gaat helemaal soepel, FSX heeft nog wel wat hardware upgrades nodig voordat het helemaal goed werkt. Of ze moeten gewoon een keer multi core support ondersteunen in FS.
Mainboard: ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT S775
RAM: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX - dual Channel
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA
HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA
HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA
FDD1: Sony 1,44MB
DVD-ROM: Plextor PX-130A
DVD-RW: Plextor PX-716A
Soundcard: Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM
Videocard: XFX PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Networkcard: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Scanner: Hewlett Packard 5200C
Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse
Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024
Keyboard: Microsoft Natural Elite USB
Tower: Mycom Fullsize ATX High End
PSU: Coolermaster iGreen 600W
Dan zullen ze een patch uit moeten brengen, als het hier niet op loopt loopt het nergens opquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:25 schreef Derice het volgende:
Ik heb FS hier op draaien.
FS2004 gaat helemaal soepel, FSX heeft nog wel wat hardware upgrades nodig voordat het helemaal goed werkt. Of ze moeten gewoon een keer multi core support ondersteunen in FS.
Mainboard: ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT S775
RAM: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX - dual Channel
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA
HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA
HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA
FDD1: Sony 1,44MB
DVD-ROM: Plextor PX-130A
DVD-RW: Plextor PX-716A
Soundcard: Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM
Videocard: XFX PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Networkcard: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Scanner: Hewlett Packard 5200C
Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse
Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024
Keyboard: Microsoft Natural Elite USB
Tower: Mycom Fullsize ATX High End
PSU: Coolermaster iGreen 600W
Ach met FSX is dat wel een onderwerp wat erbij past aangezien het extreem veel vergt van je pc.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan zullen ze een patch uit moeten brengen, als het hier niet op loopt loopt het nergens op![]()
Tevens verkapt kijk mij eens pimpen met mijn pc post![]()
Geforce 8800GTS 320MB > 275eurquote:Op woensdag 11 april 2007 20:46 schreef markiemark het volgende:
schopje?!
Is best stoer, ik wist ook niet hoe dat werktequote:Op zaterdag 14 april 2007 17:11 schreef Drifter__ het volgende:
Ik speel ook heel weinig....dit terwijl ik FS2004 al heb sinds ie uit was
Maar heb net pas ontdekt hoe je ILS kunt landen en dat dankzij Fillipe![]()
Begreep wel hoe ILS werkt enzoo ,maar wist niet dat je dat automatisch kan laten doen
Je moet dan in zo'n geval zelf de go-around in he. Maar ja, ATC is niet het enige wat slecht is in Flightsimulatorquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Drifter__ het volgende:
Jammer dat de ATC zo verrot is
Ik zo op final voor 27 (EHAM) , zie ik een Marokkaanse 737 ook op final voor 27, opeens begin ik op hem in te lopen! Ik snelheid omlaag, toch blijf ik inlopen. Vlieg ik zo onder hem door
. Pas net voor touch down krijg ik van de ATC te horen "go around"
![]()
quote:Op zondag 15 april 2007 11:15 schreef ryangozer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=WfQXnYKscB8&mode=related&search=
hihi mooie vluchtjes![]()
Wat een prutser in die eerstequote:Op zondag 15 april 2007 11:15 schreef ryangozer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=WfQXnYKscB8&mode=related&search=
hihi mooie vluchtjes![]()
daar kunnen ze dus niks aan doen, ze gaan zo schuin om ondanks de zijwinden toch te kunnen landen, altans, dat proberen zequote:
Oooww, dat wist ik dus nietquote:Op zondag 15 april 2007 12:22 schreef smash789 het volgende:
[..]
Je moet dan in zo'n geval zelf de go-around in he. Maar ja, ATC is niet het enige wat slecht is in Flightsimulator
http://www.world-of-ai.com/quote:Op zondag 15 april 2007 16:09 schreef Drifter__ het volgende:
Welke traffic packs heb je allemaal? Ik heb alleen die van Project AI, maar die vind ik vrij gaar... Zijn er Project AI updates? Of zijn er betere packs ?
Dat snap ik ook wel, maar het geslinger van die eerste gast heeft 0,0 nut. Laat alleen maar zien dat ie de boel niet onder controle heeft.quote:Op zondag 15 april 2007 12:48 schreef ryangozer het volgende:
[..]
daar kunnen ze dus niks aan doen, ze gaan zo schuin om ondanks de zijwinden toch te kunnen landen, altans, dat proberen ze![]()
Waarom die?quote:
active cameraquote:Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Drifter__ het volgende:
Welke camera-programma's kan je gebruiken om door je Virtual Cabin te lopen ?
Ik heb F1View geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat...
Dit heb ik gedaanquote:Links van het radiokompas (ADF) bevindt zich een kalibratieknop met de letters HDG erop. Door aan deze knop te draaien verstelt u de schaal. Stel de instelring zó in, dat de schaal ervan precies gelijk op gaat met de schaal op de rand van het gyrokompas.
Dit laatste gebeurt echter niet. Er staat een plaatje in het boek van hoe de ADF-eenheid in de Radio Stack en de transponder ingesteld moet worden, deze staan naar mijn weten goed. (Er werd gezegd dat de transponder op 1200 moet staan en de radiokompaseenheid op 348 kHz, Mason County. Dit heb ik gedaan).quote:Geef daarna gas en laat het vliegtuig aan haar aanloop beginnen. Zodra u in de lucht bent en de hoogte groter is dan 600 voet ziet u dat de aanwijzer van het radiokompas plotseling gaat bewegen.
Zit je wel op het goede vliegveld?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:24 schreef MeScott het volgende:
Ik heb een boek van Flight Simulator gekocht (Leren vliegen met Flight Simulator X van Floris Wouterlood) en daarin staat het volgende:
[..]
Dit heb ik gedaan
[..]
Dit laatste gebeurt echter niet. Er staat een plaatje in het boek van hoe de ADF-eenheid in de Radio Stack en de transponder ingesteld moet worden, deze staan naar mijn weten goed. (Er werd gezegd dat de transponder op 1200 moet staan en de radiokompaseenheid op 348 kHz, Mason County. Dit heb ik gedaan).
Is er iets dat ik over het hoofd zie waardoor de aanwijzer niet gaat draaien ?
Je weet dat sinds 9/11 dit soort vragen erg verdacht zijn he?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:02 schreef DonSauza het volgende:
Als je in flight simulator x in de moeilijkste stand een vliegtuig goed kan besturen met stuurknuppel en gas/rem etc.
Is diegene in staat om in het echt ook een vliegtuig te besturen? En dan doel ik niet op het vlekkenloos vliegen maar dat hij vliegtuig iig heel aan de grond komt en dat hoeft niet super mooi, maar dat er geen doden vallen.
Kan dat?
Je zal best ver komen, alleen heb je de factor jezelf + 200 < man achterin en jij bepaald leven of doodquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:08 schreef DonSauza het volgende:
Naja ik dacht dus laatst.
Stel je voor er gebeurd iets in de lucht waardoor iemand het stuur moet overnemen.
Accuut zijn alle piloten in dat toestel dood door een hartaanval ofzo.
En jij bent diegene die al heel wat vlieguren heeft gemaakt met flight simulator en je engels is uitstekend.
Ik denk dat je dan een heel eind kunt komen
Haha ze komen maar langs, als ze zoiets al verdacht vinden...quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je weet dat sinds 9/11 dit soort vragen erg verdacht zijn he?
?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:06 schreef Piles het volgende:
Hangt er vanaf of je weet hoe de radio werkt denk ik.
In FS gebruik je je toetsenbord / joystick voor bepaalde besturingen, terwijl je die in het echt waarschijnlijk niet goed weet te vinden.
Als je dan contact hebt met bijvoorbeeld de verkeerstoren kan het wel denk ik, omdat diegene daar je dan kan vertellen waar alles zit en wat je moet doen.
Maar zonder niet lijkt me (of je moet veel geluk hebben)
Ik zou het toch wel eens willen proberen![]()
Ik nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
?je weet toch wel waar alles zit in je cockpit
Ik denk dat er in zo'n geval heeeel snel een gezagvoerder in de toren zitquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alsof de verkeersleiding precies weet hoe zo'n kist in elkaar zit, lol.
Wat een newbiequote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:47 schreef DonSauza het volgende:
http://www.youtube.com/profile?user=MoGas1
Deze gast is fucking goed en zelf ook piloot.
Check die filmpjes van hem op YouTube!
Ik denk het nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik denk dat er in zo'n geval heeeel snel een gezagvoerder in de toren zit
Ik denk wel zeker dat hij beter vliegt als jou!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:44 schreef nubie het volgende:
[..]
Wat een newbie![]()
Maakt nogal veel fouten en kan niet tegen kritiek van anderen.
En waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:50 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Ik denk wel zeker dat hij beter vliegt als jou! dan jij
Met de terugkijk op 9/11 worden tegenwoordig geen uitzonderingen meer gemaakt in de luchtvaartquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:13 schreef Drifter__ het volgende:
Ze zullen heus wel een uitzondering maken, dude het is een noodgeval!
Gevondenquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:21 schreef Drifter__ het volgende:
Ik wil graag leren hoe ik die FMC moet programmeren, iemand die weet waar ik een Nederlandse tutorial kan vinden ????![]()
Ik doe meestal Brussel - Amsterdamquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:40 schreef Drifter__ het volgende:
Ik deed net nog een vluchtje Groningen > Amsterdam.....met een 747![]()
Ehrm okay, jij gaat meer voor de arcade aspecten zie ikquote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:40 schreef Drifter__ het volgende:
Ik deed net nog een vluchtje Groningen > Amsterdam.....met een 747![]()
Wel netjes uitgevoerd en geland op de Buitenveldertbaan
De manual van stefan kok is goed, google er even op los. Anders heb ik nog wel een goeie engelse manual over FMC progging.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:21 schreef Drifter__ het volgende:
Ik wil graag leren hoe ik die FMC moet programmeren, iemand die weet waar ik een Nederlandse tutorial kan vinden ????![]()
Netjes, ik wil die livery eigenlijk ook even voor in FSX.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:52 schreef Drifter__ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zomaar wat screens![]()
Landing @ Ibiza![]()
Ik kan het op High spelen met Radeon Mobility x1600 256mb op mijn Imac.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Jah, als je pc het een beetje trekt
Er zit ergens een knopje dat je naar gps moet draaien. Daarna gewoon de nav knop inrammen. En de AP natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:55 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe vlieg je op je AP + NAV? De AP settings snap ik wel. Maar stel dat je van Amsterdam naar Hong Kong wilt. Dan kan je op GPS, VOR of High altitude en Low altitude. Stel dat ik helemaal op AP wil vliegen behalve de landing en het opstijgen. Kan ik de AP dan zo krijgen dat hij voor mij draait terwijl ik gewoon even naar het toilet ben?
Zo ja hoe?
Je kan hem op ebay al bestellen voor 50 dollar incl verzenden. Bij sommige aanbieders zelfs voor minder, nieuw.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:00 schreef GoodGawd het volgende:
DowloadenIk wil trouwens ook FSX maar die is mij te duur. Wat is er eigenlijk verbeterd tov van 2004 op de graphics na?
Tussen je speed-display en heading-display zit een klein schakelaartje: NAv / GPSquote:
Ik heb m bij FRS gekocht voor 20 of 30 euroquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:52 schreef Bron het volgende:
Weet iemand waar je goedkoop flight simulator 2004 kunt kopen...
En de course moet je ook goed zetten (is iets anders dan heading)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:18 schreef nubie het volgende:
Ja, instrument landing system
Je voert de frequentie van de betreffende ILS baan in (NAV 1 in je radio) en zet het knopje weer terug van GPS naar NAV. Daarna gewoon APP knop indrukken.
ATC geeft de runway. Open dan je map en zoek de juiste frequentie erbij. Invoeren en voilaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:29 schreef GoodGawd het volgende:
Geeft de ATC of Tower de ILS door als ik in de buurt kom?
Hoe weet je welke waarde je course heeft dan?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:22 schreef Piles het volgende:
[..]
En de course moet je ook goed zetten (is iets anders dan heading)
Maar je moet dan wel zorgen dat je al netjes voor de baan zit, anders gaat ie raar doen. Het is dus niet zo dat ie je vanzelf naar de landingsbaan toevliegt
Het is een beetje door elkaar, maar op je map staat een frequentie en heading van een baan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:44 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Hoe weet je welke waarde je course heeft dan?
Ik heb dat IVAO wel eens bekeken, maar dat is zo realistisch (en dus ingewikkeld) dat het bijna niet te doen isquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:45 schreef Bron het volgende:
Spelen jullie FS weleens online? Zo ja is dit leuk?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:05 schreef GoodGawd het volgende:
Het lot van de 110 passagiers ligt in jullie handen ! REAGEER
ILS is ook geen automatisch landingssysteem. ILS wordt normaal een paar honderd feet voor touchdown uitgezet, waarna de piloot zelf landquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:17 schreef GoodGawd het volgende:
Oh god ik ben neer gestort XD Ik zat met verbazing te kijken hoe dat ding werkte, echt brilliant! Ik dacht nou mischien land ie hem ook nog wel!
Niet dus...hij zakte een beetje door zijn landingsgestel heen, voor de rest zat ie er echt precies op!
Dank jullie voor al de info ik heb er echt veel aan gehad en zal er nog veel aan gaan hebben
Godverdomme lul! Wat ben je nou voor lamzak. En die 110 passagiers, zijn er overlevenden??quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:17 schreef GoodGawd het volgende:
Oh god ik ben neer gestort XD Ik zat met verbazing te kijken hoe dat ding werkte, echt brilliant! Ik dacht nou mischien land ie hem ook nog wel!
Niet dus...hij zakte een beetje door zijn landingsgestel heen, voor de rest zat ie er echt precies op!
Dank jullie voor al de info ik heb er echt veel aan gehad en zal er nog veel aan gaan hebben
Kan deze laptop FS 2004 aan?quote:Technologie type : Intel® Centrino™ mobiele technologie met Intel® Pentium® M processor 730, Intel® PRO/Draadloos 2200BG netwerk en Intel® 915PM chipset
clock speed : 1,60 GHz
front side bus : 400 MHz
2nd level cache : 2 MB
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Professional (triple language UK FR NL)
Systeemgeheugen standaard : 1024 MB
maximale uitbreiding tot : 2048 MB
technologie : DDR RAM
Harde schijf capaciteit : 60 GB
DVD Super Multi drive (Dubbellaags) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven : 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 10x US CD-RW, 8x DVD-R, 4x DVD-RW, 8x DVD+R, 2.4x DVD+R (Double Layer), 4x DVD+RW, 3x DVD-RAM
type : DVD Super Multi (Double Layer) drive
Beeldscherm grootte : 15.4 "
type : WXGA TFT scherm
interne resolutie : 1.280 x 800
Grafische controller fabrikant : ATI
type : MOBILITY™RADEON® X300 256MB HyperMemory™
geheugengrootte : 128 + max. 128 MB
geheugentype : DDR Video RAM + DDR RAM (systeemgeheugen)
aangesloten bus : 16x PCI Express
Interne video modi resolutie : 1280 x 800
maximaal aantal kleuren : 65.536
Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16,7 miljoen
Max Refresh Rate : 100 Hz
Non-interlaced resolutie bij max refresh rate : 1.024 x 768
Aansluitingen 1 x DC-in
1 x extern beeldscherm
1 x RJ-11
1 x RJ-45
1 x parallel
1 x TV-out (s-video)
1 x i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
1 x headphone (stereo)
3 x USB 2.0
1 x 6-in-1 Bridge Media Slot (ondersteunt SD™ Card, SmartMedia™, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, MultiMedia Card™, xD-Picture Card™)
Uitbreiding 2 x geheugen slots
1 x aansluitbaar op Advanced Port Replicator III (optioneel)
type : PC kaart slot voor 1x Type II kaart
Draadloze communicatie Compliancy : FIR
Draadloze technologie : Fast InfraRed
Compliancy : Wi-Fi™
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g
Draadloze technologie : Wireless LAN (802.11b/g dual-mode geïntegreerde network ondersteuning)
Bedrade communicatie topologie : international V.90 modem
snelheid : 56 Kbps data (V.90) en 14.4 Kbps fax (V.17)
topologie : Gigabit Ethernet LAN
snelheid : 10/100/1000 Base-TX
Geluidssysteem ondersteunde audio : 16-bit stereo
speakers : ingebouwde stereo speakers
Toetsenbord toetsen : 86
Windows toetsen : 2
Muis type : Touchpad
Batterij technologie : lithium-ion
maximale batterijtijd : tot 3:11 (Mobile Mark™) uur
AC adapter ingangsvoltage : autosensing AC adapter (100/240 V) voor wereldwijd gebruik
Afmetingen B x D x H : 360 x 268,5 x 29 (voor) / 36,2 (achter) mm
gewicht : 2,8 kg
Garantie 1 jaar pickup & return
Gebundelde hardware Stroom kabel
AC adapter
Gebundelde software Microsoft® Office OneNote ™ 2003
Sonic™ Record Now!
InterVideo WinDVD™
Norton Internet Security™ 2005 (incl. 90 dagen gratis Internet-updates)
Toshiba Console
on-line gebruikers en modem handleiding
Toshiba utilities en drivers
ConfigFree™
Toshiba EasyGuard Toshiba ConfigFree™
Diversiteit Antenne
voorzien voor Kensington slot
PC Diagnose
Duurzaam ontwerp
Data Backup
Gemakkelijk vervangbare onderdelen
Execute Disable Protectie Bit (XD-Bit)
Speciale kenmerken Toshiba Enhanced SpeedStep
SM BIOS compliant
Toshiba Power Saver
Toshiba Assistentie knop
4 Multimedia Toetsen (forward, Rewind,Play/Pause, Stop)
Toshiba Presentatie knop
Certificering UL1950
FCC part 15 class B
TÜV / GS Mark
De fabrikant verklaart dat dit product voldoet aan de normen en reguleringen voor het CE logo. Verantwoordelijke voor deze certificatie is Toshiba Europe GmbH, Hammfelddam 8, 41460 Neuss, Duitsland.
CSA950
Industry Canada
FCC Part68
CE Mark
Energy star
UL/cUL
R&TTE
Ja hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:11 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Kan deze laptop FS 2004 aan?
Er zit toch zo'n lessen-pakket in FS2004. Begin daar eens meequote:Op vrijdag 7 september 2007 19:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Wie helpt deze leek zijn eerste stapjes maken in het luchtruim?
Kan, maar dat is nog minder prettig dan het toetsenbord...quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:03 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik heb een duitse versievan FS 2004 dus die handleiding gaat niet werken.
Kan ik niet met de muis vliegen?
Had je maar een engelse moeten downloadenquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:03 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik heb een duitse versievan FS 2004 dus die handleiding gaat niet werken.
Kan ik niet met de muis vliegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |