abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45406388
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Leuk spel om af en toe te spelen, al zijn die jets wel moeilijk te bedienen Ik moet er eigenlijk meer tijd in steken, maar ik wil ook nog FPS games spelen...
Vaker spelen. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Of je bent misschien geen geboren piloot .
pi_45477096
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
pi_45479845
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef Repeat het volgende:
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
idd.. met cessna's is het nog wel te overleven, maar met jets lukt dat echt neit meer
pi_45479919
mij lukt het met cessna's ook niet

nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...
pi_45480442
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
mij lukt het met cessna's ook niet

nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...

en met stuurtje?
pi_45480460
Sturen met de muis gaat mij super af!
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45480888
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Vakkie_W het volgende:
Sturen met de muis gaat mij super af!
is iig beter dan het toetsenbord
pi_45484235
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol .
pi_45486195
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

en met stuurtje?
gaat prima, pedalen voor omhoog omlaag, stuur voor de ailerons

Enige wat ik doe is opstijgen, kort bochtje maken en weer landen, of opstijgen, op mn kaart een ander vliegveld zoeken, daar op het oog heenvliegen en landen.

Ik snap geen hol van die navigatie ofzo, dus dat is wel jammer, kan je toch niet echte vluchten maken...
pi_45486715
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol .
kan FS wel 50kts wind?
pi_45487059
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:35 schreef LoggedIn het volgende:
waar vlieg je dan mee?
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
pi_45489603
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
ahja.. ik vloog vroeger ook liever props vooral dat beechcraft geval vond ik toen leuk

Tegenwoordig vlieg ik eigenlijk alleen nog maar in de 747-400, en af en toe die Extra 300S als ik zin heb om ff te fucken is toch wel meer het echte werk
pi_45493647
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

kan FS wel 50kts wind?
Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht .
pi_45493664
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht .
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?

zo doe ik het
pi_45493738
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef Repeat het volgende:
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?

zo doe ik het
Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?
pi_45493861
nee, geen idee
pi_45494145
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef Repeat het volgende:
nee, geen idee
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.

Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.

Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
pi_45494202
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.

Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.

ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
pi_45494237
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
pi_45494489
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:49 schreef Repeat het volgende:
ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
Het is de moeite waard om je erin te verdiepen. Je kunt tijdens de vlucht lekker achterover leunen terwijl het vliegtuig onder controle is van de AP met de verschillende waarden die je hebt ingesteld.
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:50 schreef Billy_Mack het volgende:
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
Precies. Waar komt dat ontzag voor piloten nog vandaan. Het zijn de computers die het hem doen .
pi_45494658
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;

- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.

Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit .

Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.

Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.

Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
pi_45507830
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;

- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.

Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit .

Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.

Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.

Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
ik snap het idee, net even geprobeerd. Bij het opstijgen zei ie ook: climb and maintain 8000 ft. Ik dat dus doen, maar daarna hoor ik niks meer Vlieg ik dus maar rechtdoor, maar dan ga ik helemaal niet heen waar ik naartoe wil Wat moet ik dan doen zodat ie de nieuwe richting en hoogte aangeeft?
pi_45508083
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:

FL8000 lijkt me wat hoog

FSX begin ik nieteens aan, blijf gewoon lekker bij FS2004

Ik heb nu ook eindelijk FS2Crew voor de PMDG747.. is echt gaaf
pi_45510248
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan.

Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:16:24 #126
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_45510280
Mijn moeder wil ook zo'n soort spel, is dit er eventueel ook voor de PS2 , anders is mn pc de hele tijd bezet straks
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_45510634
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef Repeat het volgende:
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan.

Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen
In principe krijg je bij een IFR vlucht gewoon directies van de ATC, tot ze op een gegeven moment roepen dat je moet alignen met de ILS en daarop moet landen. Je kan ook VFR landen, waarbij het dus wel op het blote oog gaat. Maar dat moet je alleen doen als je weet waar je bent en waar je heen moet; als je eerst moet zoeken naar het vliegveld en dan maar de 1e runway pakt die je ziet werkt het niet natuurlijk
pi_45510727
ze zeiden wel expect ils ofzo, maar daarna niks meer van gehoord? hoe doe ik dat dan, landen met ils?
pi_45510737
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken
pi_45510786
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_45510881
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
Niet recht voor je, maar je hoeft geen bocht om te draaien om in de goeie richting uit te komen.

Dat is iig wat ik ervan begrijp.. Met Radar Contact ATC krijg ik gewoon de route die ik moet vliegen ipv een vage omschrijving
pi_45511015
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.

Dán wordt het pas leuk .
pi_45511156
quote:
dat had ik dus ook, hij zei straight in, maar toen ik een aanwijzing vroeg bleek het vliegveld op 10 uur te liggen. Toen even op de kaart opgezocht waar mn landingsbaan lag en er op het oog heengevlogen.

Kreeg trouwens 9L, landingsbaan van 100 meter lang, lekker is dat, met een dikke airbus
pi_45511166
quote:
straight in betekent gewoon dat de runway in de globaal dezelfde richting ligt als jij vliegt
pi_45511187
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:32 schreef LoggedIn het volgende:
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken
Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?
pi_45511189
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.

Dán wordt het pas leuk .
Ze kunnen beter eerst oefenen met ILS approaches en 'gewoon vliegen', voor we ze aan het werken zetten met SIDSTARs en de FMC
pi_45511215
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?
het leukste (en leerzaamste) is om zelf te mikken, maar het kan vaak ook automatisch (maar automatisch landen gaat dus niet vanzelf )
pi_45524044
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:

Dán wordt het pas leuk .
Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.

Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig .

Kortom er valt nog veel te leren.
pi_45532563
ILS landen is niet al te moeilijk hoor

Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC.

Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie.

Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set.

Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden.

Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway.

Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind.

Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten.

Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar.
pi_45532708
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway.

Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt?
pi_45532872
Weet iemand of het mogelijk is om een dedicated server te draaien voor FS-X. Ik kan er nergens iets over vinden. En de game starten op mijn server om vervolgens een server te maken lukt ook niet aangezien FS niet wil starten via remote desktop. (server staat verstopt zonder monitor)
pi_45533352
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway.

Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt?
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit
pi_45533403
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:56 schreef LoggedIn het volgende:
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit
Hmm vreemd dat het mij dan nog nooit gelukt is. Ik zal zo eens even kijken wat ik verkeerd doe.
pi_45533580
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:20 schreef Fillipe het volgende:
ILS landen is niet al te moeilijk hoor

Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC.

Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie.

Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set.

Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden.

Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway.

Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind.

Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten.

Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar.
je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?

en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
pi_45535058
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?

en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
de heading moet je invoeren als course, dat is de richting waarop je wil landen
pi_45538823
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bijna bij elk groot vliegveld heb je runways met ILS frequenties. De course is de richting waar je wilt landen. Als je de map opent in FSX en naar je arrivel runway gaat en de ILS freq. opzoekt zie je daar ook de course (vd. runway) staan. Deze kan je ook invullen in de cockpit.

Als de ATC je de opdracht geeft om te localizen op de ILS, dan zet je de heading uit, en klik je de approach knop in. Aangezien die anders de heading blijft volgen en niet de ILS onderschept.

Als je de ILS van je runway goed hebt ingevoerd, en je hoort hem piepen, dan druk je dus de approach knop in, en dan zal je zien dat je vliegtuig automatisch naar de richting van je runway vliegt. Tevens zal die een geleidelijke daling in gaan zetten. Dit is de glideslope.

Meestal laat ik hem lekker op de automatische piloot vliegen als ik ILS localized ben, en haal hem er op het laatst eraf als ik recht voor de baan zit en als ik de runway in sight heb. Dan zet ik de automatische piloot uit, en land ik hem zelf op het handje.

Waar je rekening mee moet houden is dat je snelheid van het vliegtuig moet minderen, als je actief op de ILS bent. Anders onderschept die hem wel, maar ga je simpelweg te hard om hem goed uit te laten voeren.

Ik hou dan ook meestal 180 aan als ik net op de ILS zit, en verminder deze tot uiteindelijk 150/155 kts om mee te landen.

TIP: Als ILS landen nou nog niet helemaal lukt maar de rest van de vlucht gaat goed totdat je dus in de buurt ben van het vliegveld en de ATC je opdracht geeft te localizen... Sla de vlucht dan even op in FSX en oefen dat laatste stukje dan alleen maar.

Dus nogmaals, al tijdens de daling je snelheid verminderen, flaps gebruiken, ILS invullen/activeren, wachten todat ATC toestemming geeft, heading uit, approach knop in... en landen maar...

Mocht je eenmaal zo ver zijn, en je hebt de runway recht voor je, dan kan je aan de lampjes zien hoe je op de glideslope zit tov de runway:

pi_45556906
Volgensmij was het wit onder rood, dan ben je dood
En t/m 8 mijl uit mag je 180 knopen gaan, en onder de 8 mijl moet je je FAS ( Final approach speed ) aanhouden vanwege separatie, MITS de atc je geen andere instructie geeft.
pi_45569401

tvptje
pi_45584485
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.

Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig .

Kortom er valt nog veel te leren.
Ik vlieg ook met een Bombardier en ik las hier voor het eerst hoe het vrij vliegen een beetje leuk te maken is zonder dat je er heel veel kennis van nodig hebt. Ik taxi nu dus naar de runway, stijg op volgens instructies maar dan komt het: een bocht naar rechts maken zodat ik op 100 graden kom te vliegen... In een Bombardier zie ik echter nergens een schermpje die aangeeft in welke heading ik nu vlieg en hoe ik zou moeten gaan vliegen om de juiste heading te krijgen. Wat mis ik of zie ik over het hoofd ?
pi_45584887
wat ik trouwens ook niet snap aan die headings....
ze geven je een heading op, maar als je parallel aan de route zit volg je de goede heading, maar zit je toch helemaal naast de "goede lijn".

Als je bv heel laat pas je koers aanpast, of juist heel vroeg. Op welk moment moet je dit nu doen?
pi_45587464
quote:
Op maandag 22 januari 2007 19:58 schreef Repeat het volgende:
wat ik trouwens ook niet snap aan die headings....
ze geven je een heading op, maar als je parallel aan de route zit volg je de goede heading, maar zit je toch helemaal naast de "goede lijn".

Als je bv heel laat pas je koers aanpast, of juist heel vroeg. Op welk moment moet je dit nu doen?
als je te lang wacht worden ze vanzelf boos. Als je het te vroeg doet krijg je vanzelf een corrigerende heading
pi_45587994
quote:
Op zondag 21 januari 2007 23:11 schreef nubie het volgende:
[afbeelding]

tvptje
sexy geilie!!!! waar haal je die 787 vandaan?!?!!?!?
pi_45642477
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 09:04 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

sexy geilie!!!! waar haal je die 787 vandaan?!?!!?!?
Het is een 787 van abacus

*tip nieuwsgroepen
pi_45642756
Ergert niemand zich trouwens, net zoals mij, aan de -in mijn ogen dan- gefaalde grappen die die instructeur de hele tijd zit uit te kramen ?
pi_45698670
Hmm ok, klinkt als best een leuk spelletje, al kan ik er uiteraard niets van (Heb FS2004 en dat moet ik nog steeds es een keer goed gaan proberen te leren. Navigeren enzo is namelijk een ramp. Maar wat heb je nu zo ongeveer nodig voor FS X? De site geeft 1 gighz pc speed aan als minimum, maar als ik hier mensen hoor met een hagelnieuwe pc en dan loopt het nog maar net aan vloeiend lijken mij dat wat underrated specs? Iemand dit iets meer kan vertellen?
pi_45698827
heeft iedereen hier ook zo'n hekel aan die airbus 320?!?!?!

het kreng is slecht bestuurbaar, reageert traag, heeft een kutterige AP en is onrealistisch snel!
pi_45700047
Vlieg zelf heel vaak fokker 70/100, gaat echt super lekker
http://fokker.avsim.net/F70100.htm
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:36:58 #158
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_45700081
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:46 schreef Secretus het volgende:
Ergert niemand zich trouwens, net zoals mij, aan de -in mijn ogen dan- gefaalde grappen die die instructeur de hele tijd zit uit te kramen ?
Typisch Amerikaans ja
pi_45701231
Ik heb ook ergens een gratis NL pack gedownload en wat me net pas opviel, bij het parkeren aan de gate werken die bordjes die normaal aan de gate hangen a la in de wasstraat ook nog Small things amuse ...enz
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45839231
Zal dit runnen op een Core 2 Duo 2.16ghz, Ati x1600 256mb, 1GB ram?
pi_45840022
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:54 schreef Fatihtjuh het volgende:
Zal dit runnen op een Core 2 Duo 2.16ghz, Ati x1600 256mb, 1GB ram?
Ja
Ik weet niet op welke settings, maar ik zou zeggen: probeer de demo
pi_45911352
Zo, mijn nieuwe systeempje is besteld.

Mét directX 10 kaart:

Asus 8800 GTS 640 MB PCI
Intel Core 2 Duo E6400
2 GB DDR2 geheugen

Kan ik weer vliegen!

[ Bericht 14% gewijzigd door Fillipe op 02-02-2007 11:32:08 ]
pi_45912840
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:26 schreef Fillipe het volgende:
Zo, mijn nieuwe systeempje is besteld.

Mét directX 10 kaart:

Asus 8800 GTS 640 MB PCI
Intel Core 2 Duo E6400
2 GB DDR2 geheugen

Kan ik weer vliegen!
geen moederbord? ¤?
pi_45912891
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:19 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

geen moederbord? ¤?
Nee m'n geld was op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik kom op 1228,- uit. (Norrod)

Videokaart, HD, geheugen, proc, moederbord, cooler, voeding...

[ Bericht 8% gewijzigd door Fillipe op 02-02-2007 12:26:32 ]
pi_45912959
Ik ben benieuwd hoe FSX draait met een Directx 10 kaart. Maak je tzt screenshots? .
pi_45913006
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe FSX draait met een Directx 10 kaart. Maak je tzt screenshots? .
Uiteraard, dan ben ik nu wel verplicht
pi_45913144
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Fillipe het volgende:
Uiteraard, dan ben ik nu wel verplicht
Vol verwachting klopt ons hart.

Ik ben wel benieuwd of het echt zo mooi is als MS wil doen geloven. Nadeel is als het echt zo mooi is dat ik ook een DX10 kaart wil .
pi_45913988
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vol verwachting klopt ons hart.

Ik ben wel benieuwd of het echt zo mooi is als MS wil doen geloven. Nadeel is als het echt zo mooi is dat ik ook een DX10 kaart wil .
Ga maar vast sparen......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:07:59 #169
91751 Derice
Jamaica got a bobslede team!
pi_45914254
Een DX10 kaart heb je op dit moment nog geen reet aan.
Er zijn geen Nvidia drivers voor (geen WHQL althans) en FS-X is nog NIET compliant met DX10.
Dat komt past als de patch uit is. Eerder niet.
It's bobslede time!
pi_45914300
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:21 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Nee m'n geld was op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik kom op 1228,- uit. (Norrod)

Videokaart, HD, geheugen, proc, moederbord, cooler, voeding...
tering.. dat je het er voor over hebt ik zou echt niet meer zoveel geld in mn pc willen steken hoor

maar goed, als je het zaakje eenmaal in je kast hebt hangen, ben je er wel erg blij mee natuurlijk

Ik heb een jaar terug oid een P4 erin gehangen.. Daarvoor deed ik het nogsteeds met mn 1800+ ding Maar vind het onzin om nu alweer te gaan upgraden Alleen een nieuwe videokaart mss, dat ie toch weer iets beter mee kan
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:25:44 #171
91751 Derice
Jamaica got a bobslede team!
pi_45914763
Ik heb FS hier op draaien.
FS2004 gaat helemaal soepel, FSX heeft nog wel wat hardware upgrades nodig voordat het helemaal goed werkt. Of ze moeten gewoon een keer multi core support ondersteunen in FS.

Mainboard: ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT S775
RAM: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX - dual Channel
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA
HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA
HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA
FDD1: Sony 1,44MB
DVD-ROM: Plextor PX-130A
DVD-RW: Plextor PX-716A
Soundcard: Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM
Videocard: XFX PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Networkcard: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Scanner: Hewlett Packard 5200C
Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse
Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024
Keyboard: Microsoft Natural Elite USB
Tower: Mycom Fullsize ATX High End
PSU: Coolermaster iGreen 600W
It's bobslede time!
pi_45915431
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:07 schreef Derice het volgende:
Een DX10 kaart heb je op dit moment nog geen reet aan.
Er zijn geen Nvidia drivers voor (geen WHQL althans) en FS-X is nog NIET compliant met DX10.
Dat komt past als de patch uit is. Eerder niet.
Klopt, maar die patch was toch aangekondigd zodra Vista op de markt verschijnt? Dus ik denk dat we daar niet al te lang meer op hoeven te wachten. Het komt er sowieso aan, kwestie van wanneer.
pi_45915566
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:09 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

tering.. dat je het er voor over hebt ik zou echt niet meer zoveel geld in mn pc willen steken hoor

maar goed, als je het zaakje eenmaal in je kast hebt hangen, ben je er wel erg blij mee natuurlijk

Ik heb een jaar terug oid een P4 erin gehangen.. Daarvoor deed ik het nogsteeds met mn 1800+ ding Maar vind het onzin om nu alweer te gaan upgraden Alleen een nieuwe videokaart mss, dat ie toch weer iets beter mee kan
Tsja het is echt een laatste upgrade voor een hele lange tijd. En inderdaad zit het eenmaal, kan ik er lang mee en heb ik er veel lol mee
pi_45915600
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:25 schreef Derice het volgende:
FS2004 gaat helemaal soepel, FSX heeft nog wel wat hardware upgrades nodig voordat het helemaal goed werkt. Of ze moeten gewoon een keer multi core support ondersteunen in FS.

Tering, jouw processor is nog beter dan diegene die ik nu ga bestellen en jij gaat me doodleuk vertellen dat het met deze config, nog steeds niet perfect draait?

Ik zou niet weten wat je op dit moment voor een véél beter systeem kunt aanschaffen.
pi_46553670
Kan iemand mij vertellen waar en welke patch(es) ik moet downloaden om FSX een beetje fatsoenlijk te laten lopen?
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:21:53 #176
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46573504
Twee gigabyte heb je duidelijk nodig. Sinds kort heb ik er een GB bij zitten en met een beetje redelijk detail gaat het geheugengebruik al snel naar anderhalf GB. Met name het laden gaat heeeeeel veel sneller.
pi_46573936
Wat een kutprogramma is het eigenlijk man... Multiplayer krijg ik ook al niet aan de praat. Prutsers bij Microsoft.
pi_46584932
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:25 schreef Derice het volgende:

Dan zullen ze een patch uit moeten brengen, als het hier niet op loopt loopt het nergens op
Tevens verkapt kijk mij eens pimpen met mijn pc post
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_46588868
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:12 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan zullen ze een patch uit moeten brengen, als het hier niet op loopt loopt het nergens op
Tevens verkapt kijk mij eens pimpen met mijn pc post
Ach met FSX is dat wel een onderwerp wat erbij past aangezien het extreem veel vergt van je pc.
pi_46589784
Dankzij extreem slecht programmeren
  Moderator donderdag 8 maart 2007 @ 15:29:57 #181
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47054432
Goed ben al een tijdje aan het rommelen met FS 2004 (Heb nu eindelijk werkende AI vliegtuigen die ook nog realistisch reageren enzo

Alleen ik heb één probleem en dat is dat mijn progressive taxien het niet meer doet (dat pijltje wat wijst waar je heen moet taxien. Het heeft heel lang wel gefunctioneerd zoals het moet werken maar als ik nu met ATC progressive taxien aan zet zie ik dat pijltje niet meer verschijnen

Heeft iemand nog suggesties waar dat aan liggen kan want zo wordt het wel erg moeilijk op schiphol je plek te kunnen vinden
pi_47728901
Heej ik wil FSX gaan spelen, heb opzich een pc die dat aan moet kunnen, maar wil een nieuwe betere videokaart, want die is niet zo snel in mijn pc. Hier zijn mijn specs

AMD 64 X2 3800
1024mb (wordt ook uitgebreid)
ASUS A8N SLI Premium
1x SATA 320 GB hd
1x SATA 500 GB hd
ASUS ATI RADEON X800 GTO

Welke videokaart raden jullie me nu aan voor een eurootje of 250/300?
Het mag een PCI-e kaart zijn, dat kan in mijn pc..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_48230712
schopje?!
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_48321638
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:46 schreef markiemark het volgende:
schopje?!
Geforce 8800GTS 320MB > 275eur
pi_48325484
Ik speel ook heel weinig....dit terwijl ik FS2004 al heb sinds ie uit was
Maar heb net pas ontdekt hoe je ILS kunt landen en dat dankzij Fillipe Begreep wel hoe ILS werkt enzoo ,maar wist niet dat je dat automatisch kan laten doen
pi_48329587
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:11 schreef Drifter__ het volgende:
Ik speel ook heel weinig....dit terwijl ik FS2004 al heb sinds ie uit was
Maar heb net pas ontdekt hoe je ILS kunt landen en dat dankzij Fillipe Begreep wel hoe ILS werkt enzoo ,maar wist niet dat je dat automatisch kan laten doen
Is best stoer, ik wist ook niet hoe dat werkte Wat ook wel geinig is om echt enorm bagger weer te creeren en dan maar kijken hoe je toestel heen en weer wappert en toch ok op de grond komt.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:03:09 #188
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_48332061
Dan moet je de wind eens zo instellen dat ie op 500 voet ineens van tegenwind in rugwind verandert. Dan krijg je het windsheer effect, bekend van de Faro-ramp (Martinair). Potseling wordt je airspeed 100 knopen lager. Probeer je daar maar eens uit te redden met een jumbo.
All hands on deck.
Wie dit leest is gek
pi_48332195
Jammer dat de ATC zo verrot is

Ik zo op final voor 27 (EHAM) , zie ik een Marokkaanse 737 ook op final voor 27 , opeens begin ik op hem in te lopen! Ik snelheid omlaag, toch blijf ik inlopen. Vlieg ik zo onder hem door . Pas net voor touch down krijg ik van de ATC te horen "go around"
pi_48343188
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_48344476
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Drifter__ het volgende:
Jammer dat de ATC zo verrot is

Ik zo op final voor 27 (EHAM) , zie ik een Marokkaanse 737 ook op final voor 27 , opeens begin ik op hem in te lopen! Ik snelheid omlaag, toch blijf ik inlopen. Vlieg ik zo onder hem door . Pas net voor touch down krijg ik van de ATC te horen "go around"
Je moet dan in zo'n geval zelf de go-around in he. Maar ja, ATC is niet het enige wat slecht is in Flightsimulator
  zondag 15 april 2007 @ 12:23:37 #192
176291 MLPValley
Ursels Wife :P
pi_48344499
quote:
Ursel zegt: Daar gaat mijn vrijheid..
pi_48344543
quote:
Wat een prutser in die eerste
pi_48345032
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:25 schreef smash789 het volgende:

[..]

Wat een prutser in die eerste
daar kunnen ze dus niks aan doen, ze gaan zo schuin om ondanks de zijwinden toch te kunnen landen, altans, dat proberen ze
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_48349308
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:22 schreef smash789 het volgende:

[..]

Je moet dan in zo'n geval zelf de go-around in he. Maar ja, ATC is niet het enige wat slecht is in Flightsimulator
Oooww, dat wist ik dus niet
pi_48350308
Welke traffic packs heb je allemaal? Ik heb alleen die van Project AI, maar die vind ik vrij gaar... Zijn er Project AI updates? Of zijn er betere packs ?
  Moderator zondag 15 april 2007 @ 18:01:53 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48353894
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:09 schreef Drifter__ het volgende:
Welke traffic packs heb je allemaal? Ik heb alleen die van Project AI, maar die vind ik vrij gaar... Zijn er Project AI updates? Of zijn er betere packs ?
http://www.world-of-ai.com/

Vind ik kwalitatief wat beter; al gaat die ook wel eens gigantisch onderuit bij het geven van Go Arounds op vliegvelden

Wil je landen op Twenthe zit er aan de andere kant een F16 ook op final; vlieg je daar met je cesnatje
pi_48371675
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:48 schreef ryangozer het volgende:

[..]

daar kunnen ze dus niks aan doen, ze gaan zo schuin om ondanks de zijwinden toch te kunnen landen, altans, dat proberen ze
Dat snap ik ook wel, maar het geslinger van die eerste gast heeft 0,0 nut. Laat alleen maar zien dat ie de boel niet onder controle heeft.
pi_48430382
Is er geen freeware ATC die beter is dan de default ?
Die is echt verrot zegt, vertelt je b.v veels te laat dat je moet dalen naar 2000ft....
pi_48450726
Ik weet eigenlijk niet of X-Plane ATC heeft. Anders zou je die eens moeten gaan spelen. X-Plane is vele malen realistischer dan Flightsim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')