abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44596503
Gezien de nog vele vragen in het feedback topic open ik toch maar een deel 2 nadat ik deel 1 dicht knalde.

Ik heb even alle belangrijke en nuttige dingen uit deeltje 1 opgevist. Gaat u er even goed voor zitten.
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:39 schreef Djeez het volgende:
Na jaren te hebben rondgelopen met een enorme, problematische schuld, hebben we nu eindelijk de knoop doorgehakt. We komen er zelf niet meer uit, en het is nu zo erg dat we maandelijks niet meer rondkomen. Mijn vader kan wel, maar wil ons niet helpen. Omdat we er niets van leren als wij het bij hem gaan lenen. Nu willen wij een aanvraag indienen bij het GKB voor een minnelijke schuldregeling. Dit houdt in dat al het inkomen naar het GKB gaat, en die betalen de vaste lasten en treffen een regeling met de schuldeisers. Van wat er overblijft, moeten mijn dochtertje van 1 jaar, mijn vrouw en ik overleven. Geen vetpot, maar we staan er beiden achter en we zullen ons er weer uitvechten! Drie jaar lang sober leven, gelukkig willen onze beide ouders ons wel eens een handje helpen. Maar hoe werkt dat, zo \'n regeling ? Kunnen we nog wel kleertjes kopen voor ons dochtertje, kunnen we nog wel op Internet ? En mocht onze enige echte schuldeiser, de ABN-Amro, niet meewerken, moeten we het dan via de rechter afdwingen ? Ohja, we hebben vorig jaar al eens bij het GKB aangeklopt. Toen wilden ze ons niet helpen, want toen hadden we nog een auto, die nodig was voor woon-werkverkeer. Deze auto is vorige maand verkocht, want ik heb nu een baan waar ik makkelijk op de fiets kan komen. Iemand een idee of er nog een beetje te leven valt met een schuldregeling ?
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:23 schreef Djeez het volgende:
We hebben juist al een regeling met de ABN, waar vooral de bank zelf heel content mee is. Normaal hadden we met deze schuld bijna 400 Euro per maand moeten aflossen, maar dat is niet te doen met dit loon. Dus hebben ze het omgezet in een vorm van krediet waar je gewoon rood staat op de lopende rekening. Je hoeft niets af te lossen, je betaalt alleen rente. En die rente, dat is zo 'n 150 Euro per maand. Elke maand weer, en we lossen geen reet af. En daar willen we juist vanaf. Ingrid zal morgen ff de GKB opbellen, en dan aandringen op urgentie.
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Djeez het volgende:
Ik heb nog geen vast contract helaas. Over een maand loopt mijn contract af, en wordt het hopelijk ene vaste aanstelling. Mijn chef is bezig met een andere functie, en vindt mijn collega niet capabel genoeg als zijn opvolger. MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.
Een baan als schoonmaakster is niet zo makkelijk als je denkt.
Meestal moet je om 17.00 beginnen. En is djeez pas vrij. Ja, ik heb al rondgebeld en gesurft.

Het geld van de auto is idd in het verlagen van de schuld gestoken.
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef Djeez het volgende:
Ohja, de schuld is eik gekomen door elke keer een andere auto te kopen, dit heeft ons minimaal 10.000 gekost. ohja, de totale schuld bedraagt zo 'n 20.000 Euro.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:20 schreef MaLo het volgende:
Ingrid, zoek werk! Kinderopvang kost tegenwoordig geen drol meer. Wij hebben een gezamenlijk inkomen van bijna 1,5 modaal. Onze dochter gaat twee dagen in de week naar het KDV en we betalen vanaf 2007 ong. 90 euro in de maand aan kinderopvang! De rest (ruim 400 euro) krijgen we terug van de Belastingdienst.

Jullie zullen samen op een lager inkomen zitten en dus nóg meer terug krijgen van de Belastingdienst. Werken is hoe dan ook rendabel in dit geval.
Stel dat Ingrid een baan voor 16 uur vindt. Dit levert je 500 euro in de maand op. Hiervan gaat (naar schatting ) 60 euro naar de kinderopvang. Tel uit je winst: je kunt aflossen!
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:19 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik vind het makkelijk gezegd, zoek maar werk. Heb zo'n 2 weken geleden nog gesolliciteerd bj tpg/tnt. Ook schoonmaakwerk, thuizorg, call center ed. Betrouwbaar thuiswerk heb ik nog steeds niet gevonden. En faalangst heb ik ja. Daar gaan ze me mee helpen, maar bij ggz is er een wachtlijst.
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je hier ook nog aan gedacht Ingrid?

PM of mail me anders het soort werk dat je kunt doen, de regio en welke tijden. Dan ga ik kijken of er iets passends tussenzit.

Het minimumloon ligt netto zo rond de ¤ 6,= per uur. Als je 20 uur per week zou maken zou je per maand ongeveer ¤ 500,= kunnen aflossen op de schuld. Eventueel kun je het salaris laten storten op de rekening van je schuldeiser!

Zodra je aflost gaat de rentelast omlaag, wat je dan weer in aflossing kan steken. Zo los je steeds meer af, en betaal je steeds minder rente!

Anders is een krantenwijk en een folderwijk wel een idee. Iedere ochtend de krant doen, en 1x per week folders steken en bezorgen. Dat moet toch makkelijk in te passen zijn?
En voor de rest verwijs ik naar GKB en hoe nu verder

Ik vind dat Sanger je heel aardig wil helpen dus doe er alsjeblieft iets mee. Er valt echt wel iets te regelen voor Kim.
Syllables govern the world
pi_44596562
Goeie OP.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:29:02 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596564
Ik wil toch nog een keer wijzen op thuiswerk van TNS NIPO: http://cati.nipo.nl
Dat is erg goed te doen weet ik uit ervaring. Je verdient dan zo'n 9 euro per uur weet ik zo uit mijn hoofd.

Wellicht ook een idee om alle linkjes te verzamelen zodat Ingrid een overzichtje heeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44596592
Yep, iedereen die zijn/haar vraag nog beantwoord wilt zien moet zichzelf maar even quoten uit het vorige topic. Dit leek me genoeg om het verhaal duidelijk te krijgen.

Linkjes zal ik er ook nog even uitvissen dan Troel.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:30:04 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44596596
*mee leest...

Over die vakantie... als (schoon)pa nou zo graag naar het buitenland wil en dat niet anders kan dan dat jullie mee gaan om te rijden enzo. Zouden zij dan ook niet gewoon alles kunnen betalen? Zeker nu ze weten dat jullie in deze situatie zitten.
pi_44596608
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:29 schreef reese.com het volgende:
Yep, iedereen die zijn/haar vraag nog beantwoord wilt zien moet zichzelf maar even quoten uit het vorige topic.
Dan is dit topic zo weer vol. .
pi_44596629
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef berney het volgende:

[..]

Dan is dit topic zo weer vol. .
Nou ja die van die computer leek vooral nogal hoog te zitten bij mensen.
pi_44596654
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef reese.com het volgende:

[..]

Nou ja die van die computer leek vooral nogal hoog te zitten bij mensen.
En dat van die vakantie.
pi_44596668
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb niet gezien dat hij dat heeft gezegt. Maar we hoeven nu iig niks te betalen, behalve eten.

We hebben 1 pc van Dell, via pc priveproject oid. En 2 laptops, waarvan we iig 1 willen verkopen. De pc ook.
Was het antwoord op de vakantie en computer vraag.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:32:39 #10
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44596684
Een drietal computers hebben, waarvan 2 laptops, vind ik op zijn minst een beetje vreemd als je zo diep in de shit zit
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  woensdag 20 december 2006 @ 13:32:49 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44596686
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:05 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben 1 pc van Dell, via pc priveproject oid. En 2 laptops, waarvan we iig 1 willen verkopen. De pc ook.
Lijkt me een goed plan. Ik zou het vanmiddag nog op ebay zetten. PC's worden snel minder waard en echt broodnodig zijn ze natuurlijk absoluut niet. Verder vind ik jullie huur eik best veel gezien de situatie maar als je huurtoeslag meeneemt is het niet snel tot een lager bedrag te reduceren.

De krantewijk vraag staat trouwens nog open
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:33:12 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596701
Alicey kwam nog met die link die wellicht handig is om erbij te houden:

http://www.wsnp.rvr.org/

-edit-

Linkjes met werk:
http://www.thuiswerkkrant.nl/Informatie/Proefexemplaar.aspx
http://www.aanbodpagina.n(...)ering_aangeboden.asp
http://www.zoekbijbaan.nl/bijbaan/parttime_werk-assen.htm
Sanger heeft inmiddels contact gehad met Ingrid over werk. Daarnaast is het wellicht verstandig om wat actiever te gaan solliciteren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sjeen op 20-12-2006 14:05:12 (Zoek maar via AT als je dat wilt weten...) ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44596745
Ingrid, doe asjeblieft niet die pc weg. Je hebt zoveel aan internet.

Doe dan de tv (upc ofzo) en vaste telefonie weg. TV kijken kan heel goed via pc met een draadje naar je pc toe.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:35:39 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596780
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef berney het volgende:

Doe dan de tv (upc ofzo) en vaste telefonie weg. TV kijken kan heel goed via pc met een draadje naar je pc toe.
Als ze drie computers hebben staan, kunnen er twee weg. Alle drie weg is niet nodig. Daarnaast zei Ingrid in een vorig topic daat ze telefoon ook heeft via internet, dus vaste telefonie zal niet weg hoeven denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 december 2006 @ 13:35:50 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44596785
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:32 schreef Robocock het volgende:
Een drietal computers hebben, waarvan 2 laptops, vind ik op zijn minst een beetje vreemd als je zo diep in de shit zit
ik kan nog wel meer aanschaffen uit het afgelopen half jaar verzinnen die 'een beetje vreemd' te noemen zijn als er zo'n schuld op de achtergrond loopt...(ook al was dat uit een erfenis betaald)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:35:54 #16
148655 Robocock
pi_44596790
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef berney het volgende:

Ze willen 2 van de 3 computers weg doen, niet allemaal.
pi_44596791
Ik wist niet precies waar de schuld vandaan kwam, maar als ik dit dan lees:
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef Djeez het volgende:
Ohja, de schuld is eik gekomen door elke keer een andere auto te kopen, dit heeft ons minimaal 10.000 gekost. ohja, de totale schuld bedraagt zo 'n 20.000 Euro.
Dan denk ik
pi_44596797
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Als ze drie computers hebben staan, kunnen er twee weg. Alle drie weg is niet nodig. Daarnaast zei Ingrid in een vorig topic daat ze telefoon ook heeft via internet, dus vaste telefonie zal niet weg hoeven denk ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjeen op 20-12-2006 14:05:33 (Doet niet ter zake...) ]
pi_44596830
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:33 schreef Troel het volgende:
linkjes
* staakt spontaan het spitten in deel 1. Bedankt scheelt mij weer werk
pi_44596849
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef Robocock het volgende:

[..]

Ze willen 2 van de 3 computers weg doen, niet allemaal.
Oh, ik meende de twee laptops en computer.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:37:55 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596855
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:36 schreef berney het volgende:

[..]

-quote verwijderd-
Ik ken het eerste topic, dat heeft hier niet veel mee te maken, meer hoe Djeez in elkaar zit, het tweede topic is ook niet zozeer van belang in dit geval. Het is wel vervelend natuurlijk. (De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)

[ Bericht 15% gewijzigd door Sjeen op 20-12-2006 14:05:57 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 december 2006 @ 13:38:08 #22
148655 Robocock
pi_44596868
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:35 schreef E.T. het volgende:

[..]

ik kan nog wel meer aanschaffen uit het afgelopen half jaar verzinnen die 'een beetje vreemd' te noemen zijn als er zo'n schuld op de achtergrond loopt...(ook al was dat uit een erfenis betaald)
Vertel, vertel Ik ben een behoorlijke ramptoerist
  woensdag 20 december 2006 @ 13:39:56 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596924
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:38 schreef Robocock het volgende:

[..]

Vertel, vertel Ik ben een behoorlijke ramptoerist
Moederfiets kopen, PSP kopen en dergelijke
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44596928
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken het eerste topic, dat heeft hier niet veel mee te maken, meer hoe Djeez in elkaar zit, het tweede topic is ook niet zozeer van belang in dit geval. Het is wel vervelend natuurlijk. (De vraag blijft waarom je vrij moet nemen op de verjaardag van je dochter als je vrouw toch al de hele dag thuis zit, maarja)
Ik gaf je de linkjes zodat de rest die ze nog niet gelezen hadden een beeld van ze kunnen creeëren. in hoeverre dat zo gaat dan maar goed
  woensdag 20 december 2006 @ 13:40:25 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_44596934
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:40 schreef berney het volgende:

[..]

Ik gaf je de linkjes zodat de rest die ze nog niet gelezen hadden een beeld van ze kunnen creeëren. in hoeverre dat zo gaat dan maar goed
Ze staan er ook wel bij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')