Drukkerij in de buurt, 36 uur, ploegendienst, etc. Half jaar proef, dan wordt er verder gekeken. Ik weet nog niet of ik mag terugkomen, maar ik heb er een goed gevoel over.quote:
Mijn kerstgroet 2006.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:05 schreef Monidique het volgende:
Mattheüs 3:45?
Drukkerij!quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Drukkerij in de buurt, 36 uur, ploegendienst, etc. Half jaar proef, dan wordt er verder gekeken. Ik weet nog niet of ik mag terugkomen, maar ik heb er een goed gevoel over.
Ik dacht dat de tijd van sintrijmpjes al voorbij was... Maar dan: A.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:11 schreef kLowJow het volgende:
Welke omschrijving past de vrouw beter...De slang siddert niet uit angst, maar genotzucht Een rib uit het lijf waarborgt de toekomst
Er wordt niet gerijmd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat de tijd van sintrijmpjes al voorbij was... Maar dan: A.
Zeg het maar. Ik vermoed dat wie vrouw is er minder zicht op heeft.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:11 schreef kLowJow het volgende:
Welke omschrijving past de vrouw beter...De slang siddert niet uit angst, maar genotzucht Een rib uit het lijf waarborgt de toekomst
Waar?quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:10 schreef Monidique het volgende:
Dan schrijf ik mij wel ergens in voor een eigen huisje, ofzo...
volkskrantquote:Ruim helft Nederlanders vindt zichzelf religieus
AMSTERDAM - Meer dan de helft van de inwoners van Nederland beschouwt zichzelf als een religieus persoon. Ruim een kwart voelt zich ongebonden spiritueel, ofwel religieus zonder lid te zijn van een kerkgenootschap. Nog eens een kwart beschouwt zich kerkelijk religieus. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction, gebaseerd op gegevens uit 2003.
Volgens Motivaction is er sprake in Nederland van religieuze transformatie. De behoefte aan buiten zintuiglijke ervaringen is zichtbaar bij een groot deel van de bevolking, maar velen zoeken hun heil buiten de geïnstitutionaliseerde religies. Religie biedt ook geen duidelijke maatschappelijke identiteit meer, zoals vroeger. Er is sprake van een ‘privatisering van de zingeving’, aldus Motivaction.
De niet-gelovige helft van Nederland valt volgens het onderzoeksbureau ook in twee groepen uiteen. Ruim een kwart van de bevolking is in meer of mindere mate humanistisch geïnspireerd. Deze humanisten zijn vaak actieve en verantwoordelijke burgers. De niet-gelovigen zonder humanistische oriëntatie neigen volgens Motivaction tot nihilisme. Voor alle niet-gelovigen geldt dat ze materialistischer en individualistischer zijn ingesteld dan de religieuzen. Ook zijn ze meer gericht op eigen plezier.
Gevraagd naar de zin van het leven, antwoordt de helft van de ondervraagden: familie en vrienden, warmte en aandacht voor anderen. Ruim eenderde laat zich inspireren door het geloof in God of Allah of in spiritualiteit. Zeventien procent noemt geluk en plezier als bron van zingeving.
Het onderzoek van Motivaction is gepubliceerd in een vandaag verschenen verkenning van de WRR, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. De verkenning onderzoekt veranderingen op het gebied van religie en samenleving.
Allemaal? Mijn nieuwsgierigheid kent weinig grenzen hoor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:18 schreef Monidique het volgende:
In welke omgeving, stad of organisatie?
Waar hoor jij bij?quote:
Bij de volstrekt a-religieuzen.quote:
Geen idee. Ik vind mezelf wel een humanist.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij de volstrekt a-religieuzen.
De keuze daarbinnen is:
De niet-gelovige helft van Nederland valt volgens het onderzoeksbureau ook in twee groepen uiteen. Ruim een kwart van de bevolking is in meer of mindere mate humanistisch geïnspireerd. Deze humanisten zijn vaak actieve en verantwoordelijke burgers. De niet-gelovigen zonder humanistische oriëntatie neigen volgens Motivaction tot nihilisme. Voor alle niet-gelovigen geldt dat ze materialistischer en individualistischer zijn ingesteld dan de religieuzen. Ook zijn ze meer gericht op eigen plezier.
Ik kan vast niet aangemerkt worden als 'materialistisch'. Ik weet niet wanneer je je moet scharen onder de humanisten of nihilisten, dus dat weet ik niet. Ik ben geen actieve en verantwoordelijke burger, maar ik weet niet of ik een inactieve en onverantwoordelijke burger ben.
Kortom, ik weet het niet. Jij?
http://www.pointofinquiry.org/?p=88quote:
Geen enkele zichzelf respecterende individualist laat zich in zo'n hokje plaatsen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
Kortom, ik weet het niet. Jij?
Maar Motivaction....het moet wel in het journaal komen hè.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Geen enkele zichzelf respecterende individualist laat zich in zo'n hokje plaatsen.
Ze spreken nooit voor zichzelf hèquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar Motivaction....het moet wel in het journaal komen hè.
Hihi. Mag ik in het hokje zichzelf respecterende individualist plaatsnemen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Geen enkele zichzelf respecterende individualist laat zich in zo'n hokje plaatsen.
Beste landgenoten van het vaderland. Heb geduld. Dit spoorwegennet zal een flinke economische boost voor die regio betekenen, met 1 land uitgezonderd. Ook dat land hadden we er graag bij gehad, maar deze bleek te druk met haar propaganda om een leugen tot waarheid te laten verklaren en geeft er de voorkeur aan haar bevolking bewust van welvaart en voedsel te onthouden ten bate van een leugen.quote:Railroad project constitutes hope for three countries: Turkey, Georgia and Azerbaijan
After the closure of the Turkish-Armenian border crossing at Doğukapı 13 years ago, the eastern Turkish city of Kars has been struggling with poverty and unemployment. Kars residents want the railroad to be opened as soon as possible
There is not even one tree around. Passing through a valley that almost resembles eternity, there are stone houses with earthen roofs, children playing in the mud and women with faces darkened by cold and weariness.
Here is Turkey's border area with Armenia and Georgia. The scene is never changing. Villages look alike, so do people. In three neighboring countries, residents talk the same, the talk is about “poverty and unemployment.” “Jobs and food” being the only agenda in this region, a project that interests three countries is top of the debate nowadays: The Kars-Tbilisi-Baku Railroad Project. The reason that this 8-year-old project moves up in the agenda is that the Armenian lobby in the United States has blocked loans to this project in the U.S. Senate. Immediately afterwards, the fact that Russia is about to impose an embargo on Georgia, also brings another light to the project. This route will be Turkey's cheapest and shortest access to Central Asia. Also, Georgia, immersed in economic troubles, will become a transit center of the region with the help of this railroad.
The Transportation Ministry sheds light to which phase the project is at: “The technical project of the route will be completed at the end of 2006. In 2007, a tender will be held. and the estimated cost of the project is $500 million.”
Eh, ik heb er een stukje van gelezen, maar ik vrees dat WFL me te hoog gegrepen is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een bijzondere link is te leggen met dit hoogstandje![]()
Nee!quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Hihi. Mag ik in het hokje zichzelf respecterende individualist plaatsnemen?
Jammel. Dan blijf ik wel in m'n hokquote:
schuddel-marjan!quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Jammel. Dan blijf ik wel in m'n hok [afbeelding].
Als goed Groningse (met een huishouden op rolletjes) heb ik natuurlijk wel een schuddeldoukje.quote:
Haha, volgens mij is dat toen ik Nirvana zagquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:08 schreef Monidique het volgende:
Ja, november '89.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:47 schreef Aoristus het volgende:
Schandalig.. http://www.gidsgemeentebesturen.nl/statistieken.htm#link1
Het cda moet worden afgebrokkeld
Te jong om Nirvana te hebben kunnen zien optreden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:13 schreef sigme het volgende:
Je bent nooit te jong, zeker niet op jouw leeftijd.
Ach ja. Wat had je willen zien dan? De 2e tour was al niet leuk meer, veels te veel mensen wisten ervan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Te jong om Nirvana te hebben kunnen zien optreden.
Maak jij nou maar wat van je eigen tijd.quote:
Ik ga een poging wagen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef sigme het volgende:
Maak jij nou maar wat van je eigen tijd.
Minne streken.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wil je Antillianen in de Noordkop horen: http://www.youtube.com/watch?v=V8AHvjg-12Y
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |