abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44567709
Als het een zelfmoordterroristjappanner is, dan is het wel een moslim. Want niet iedere moslim is een terrorist, maar wel iedere terrorist moslim.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44567728
De Zes van Tripoli zijn wederom ter dood veroordeeld.
pi_44567741
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:42 schreef sigme het volgende:
Als het een zelfmoordterroristjappanner is, dan is het wel een moslim. Want niet iedere moslim is een terrorist, maar wel iedere terrorist moslim.
In de jaren zestig pleegden enkele Japanners zelfmoordaanslagen in Israël.
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:45:10 #104
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44567780
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

oké, die gaan dus vanaf nu ook maar fijn gewoon handen schudden, de klootzakken.
pi_44567804
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Lieve M., ik ben echt véél te oud om niet iets anders te kunnen doen dan heel hard lachen als iemand meent dat elke (zelfmoord)terrorist een moslim is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44567811
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Lieve M., ik ben echt véél te oud om niet iets anders te kunnen doen dan heel hard lachen als iemand meent dat elke zelfmoordterrorist een moslim is.
Dat weet ik, het was gewoon een opmerking.
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:11 #107
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44567850
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:39 schreef problematiQue het volgende:

[..]

1: zie hierboven over multiculturele samenleving
Waar?
quote:

[quote]Op dinsdag 19 december 2006 13:39 schreef problematiQue het volgende:

2: als een man een andere man weigert 3 zoenen op de wang te geven, wat hij bij vrouwen wel doet, maken wij hier toch ook geen punt van?
Ik ken geen enkele werkgever die verwacht dat zijn personeel de klanten zoent (buiten de pooier dan)1
quote:
Het niet krijgen van een hand benadeelt je niet,
Ah? Een standaard vorm van begroeting en respect betuigen achterwege laten is voor jou geen porobleem?
Vandaar dat de kranten er vol van stonden toen die FNV man minister de Geus de hand weigerde?

1Disclaimer:
Hierbij geef ik niet aan dat ik wel pooiers zou kennen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44567906
Napalm, geen pooier met enig verstand van zaken zal verwachten dat z'n werknemers klanten zoenen. Dat is echt vreselijk not-done.
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:50:36 #109
158292 problematiQue
pi_44567947
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:47 schreef Napalm het volgende:
Ah? Een standaard vorm van begroeting en respect betuigen achterwege laten is voor jou geen porobleem?
Vandaar dat de kranten er vol van stonden toen die FNV man minister de Geus de hand weigerde?
ik weet er het fijne niet van, dus onder voorbehoud: misschien is het niet geven van een hand voor een moslima juist een teken van respect. Het is een beetje het verhaal van de kat die denkt dat de kwispelende hond boos is.
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:51:02 #110
158292 problematiQue
pi_44568065
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:50 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik weet er het fijne niet van, dus onder voorbehoud: misschien is het niet geven van een hand voor een moslima juist een teken van respect. Het is een beetje het verhaal van de kat die denkt dat de kwispelende hond boos is.
Ja, daar ergens zit het probleem. Er zijn ook mannen die het als een compliment bedoelen als ze een docente in haar achterwerk knijpen.

Als die mevrouw dat handenweigeren reuze respectvol bedoelt maar alle mensen om haar heen voelen zich enorm op de pik getrapt, is het niet zo gek dat de werkgever daarin de knoop doorhakt - en niet per se in het voordeel van de docente.
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:56:18 #112
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44568130
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:49 schreef sigme het volgende:
Napalm, geen pooier met enig verstand van zaken zal verwachten dat z'n werknemers klanten zoenen. Dat is echt vreselijk not-done.
Waarom weet jij dit allemaal?
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:50 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Nog ff, in Nederland houden we de Nederlandse normen aan en niet willekeurig die van elk volk ter wereld. Anders ga ik nu over op de Masai methode en spuug ik voortaan alle vrouwen in het gezicht omdat ik ze geluk en vruchtbaarheid toewens op de traditionele Masai manier...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:00:04 #113
158292 problematiQue
pi_44568223
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Nog ff, in Nederland houden we de Nederlandse normen aan en niet willekeurig die van elk volk ter wereld. Anders ga ik nu over op de Masai methode en spuug ik voortaan alle vrouwen in het gezicht omdat ik ze geluk en vruchtbaarheid toewens op de traditionele Masai manier...
heb je mijn post al gelezen?
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:00:16 #114
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44568227
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:12 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb al eens eerder betoogd in een helaas nogal snel doodgebloed topic dat Nederlanders te veel verwachten dat allochtonen exact onze cultuur overnemen.
Dat lijkt me een reeele verwachting. Als mensen zich in het openbare leven niet wensen aan te passen, prima, ga dan maar terug.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:12 schreef problematiQue het volgende:waarom moet ze dan per sé op de Nederlandse manier mensen begroeten?
BIj het beroep van leraar hoort in NL ook het spreken met de ouders. Vooraf aan het gesprek zal je deze moeten begroeten.
Nog ff en men mag van jou in zo`n tent chador voor de klas staan.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:05:50 #115
158292 problematiQue
pi_44568365
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:00 schreef Napalm het volgende:
Nog ff en men mag van jou in zo`n tent chador voor de klas staan.
[afbeelding]
nee wat dat is een onwerkbare situatie. Je moet nog wel goed met je kinderen kunnen communiceren.
pi_44568438
quote:

[..]

Ik weet dingen..
quote:
[..]

Reken op gepast primitieve groeten terug.

Oh - en ik sleep je voor de rechter wegens aantasing van mijn lichamelijke integriteit, moet jij eens proberen als ik heb geweigerd jou een hand te geven .
pi_44568454
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:05 schreef problematiQue het volgende:

[..]

nee wat dat is een onwerkbare situatie. Je moet nog wel goed met je kinderen kunnen communiceren.
Volgens een andere cultuur kun je zo prima met kinderen communiceren, multiculturele samenleving he...
pi_44568494
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:05 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Mogelijk denken ze daar in Afghanistan wel anders over, en kunnen kinderen prima leren lezen en schrijven van een blauwe tent.
pi_44568544
quote:
Nog ff, in Nederland houden we de Nederlandse normen aan
Ik niet, hoor.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:13:06 #120
158292 problematiQue
pi_44568569
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens een andere cultuur kun je zo prima met kinderen communiceren, multiculturele samenleving he...
goed punt. Maar hier leg ik persoonlijk de lijn. Het is min of meer feitelijk vast te stellen dat je met een doek voor je gezicht maar miniem verbaal kunt communiceren. Ik zou het compleet verdedigbaar vinden als een schooldirectie iemand op grond hiervan zou ontslaan - of het in ieder geval niet zou toestaan. Dat je mannen geen hand wil geven staat voor een docente niet in de weg van goed lesgeven, mijns inziens.
Het is dus, hoewel je zeker een goed punt hebt, een beetje appels met peren vergelijken.
pi_44568652
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

goed punt. Maar hier leg ik persoonlijk de lijn. Het is min of meer feitelijk vast te stellen dat je met een doek voor je gezicht maar miniem verbaal kunt communiceren.
Eh.. non-verbaal communiceren wordt misschien iets belemmerd, maar voor verbale communicatie maakt het echt geen ruk uit.
quote:
Ik zou het compleet verdedigbaar vinden als een schooldirectie iemand op grond hiervan zou ontslaan - of het in ieder geval niet zou toestaan. Dat je mannen geen hand wil geven staat voor een docente niet in de weg van goed lesgeven, mijns inziens.
Het is dus, hoewel je zeker een goed punt hebt, een beetje appels met peren vergelijken.
Ze geeft toch geen les aan de ouders / de collega's?
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:16:54 #122
158292 problematiQue
pi_44568666
quote:
Anders ga ik nu over op de Masai methode en spuug ik voortaan alle vrouwen in het gezicht omdat ik ze geluk en vruchtbaarheid toewens op de traditionele Masai manier...
heir wil ik nog even op terugkomen. Er is namelijk een verschil tussen iets laten en iets doen. Er is een verschil tussen niet een hand geven en wel spugen.
pi_44568732
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef problematiQue het volgende:

[..]

heir wil ik nog even op terugkomen. Er is namelijk een verschil tussen iets laten en iets doen. Er is een verschil tussen niet een hand geven en wel spugen.
ProblematiQue, dat heb ik Napalm al ongeveer 300 keer verteld, hij wil het niet weten. Dat Masai-voorbeeld is geloof ik door Leon de Winter de wereld in geholpen, en dus is het een passende vergelijking. Of zo.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:19:55 #124
158292 problematiQue
pi_44568750
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh.. non-verbaal communiceren wordt misschien iets belemmerd, maar voor verbale communicatie maakt het echt geen ruk uit.
onderschat non-verbale communicatie niet, is het merendeel van de communicatie tussen mensen. En zeker voor kinderen belangrijk.
quote:
[..]

Ze geeft toch geen les aan de ouders / de collega's?
wat bedoel je te zeggen?
pi_44568878
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:19 schreef problematiQue het volgende:

[..]

onderschat non-verbale communicatie niet, is het merendeel van de communicatie tussen mensen. En zeker voor kinderen belangrijk.
Dat doe ik niet, maar jij kwam aan met verbale communicatie die erdoor bemoeilijkt zou worden.
quote:
[..]

wat bedoel je te zeggen?
Dat ze geen handen wou geven was geen belemmering voor haar lesgeven. Dus dat het niet belemmerend is voor lesgeven, tsja, nee, dat zei ook niemand. Het was belemmerend in de communicatie met ouders & collega's. En dat behoort ook tot haar functie.
pi_44568974
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:13 schreef problematiQue het volgende:

[..]

goed punt. Maar hier leg ik persoonlijk de lijn. Het is min of meer feitelijk vast te stellen dat je met een doek voor je gezicht maar miniem verbaal kunt communiceren. Ik zou het compleet verdedigbaar vinden als een schooldirectie iemand op grond hiervan zou ontslaan - of het in ieder geval niet zou toestaan. Dat je mannen geen hand wil geven staat voor een docente niet in de weg van goed lesgeven, mijns inziens.
Nou, je argument: het is andermans cultuur dus moet je daar overal de mogelijkheid toe bieden. Dat blijkt niet op te gaan: je stelt criteria aan het cultuurfenomeen met betrekking tot de uitoefening van het beroep.

Dat jij vindt dat een Boerka de lessen verstoort is een mening die ik ook verdedig, maar de afweging daarvoor ligt niet bij jou of mij, maar bij de school.
pi_44569000
Wat is nou de boodschap van deze column van Leon de Winter? Ik begrijp het niet, in ieder geval.
pi_44569165
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:30 schreef Monidique het volgende:
Wat is nou de boodschap van deze column van Leon de Winter? Ik begrijp het niet, in ieder geval.
Angst voor de islam..en dat hij down met jou is natuurlijk.
pi_44569199
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:30 schreef Monidique het volgende:
Ik heb geen idee.
pi_44569228
Bedoelt hij dat het de spijker op de kop slaat, of juist dat het te anti-islamitisch is? Is het jachtseizoen op islamieten geopend en steunt hij dat, of vindt hij dit een beetje overdreven en moet je ze niet allemaal op een hoop gooien? Mij totaal onduidelijk.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:41:04 #131
158292 problematiQue
pi_44569272
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, maar jij kwam aan met verbale communicatie die erdoor bemoeilijkt zou worden.
oeps, ik bedoelde non-verbale communicatie.
quote:
[..]

Dat ze geen handen wou geven was geen belemmering voor haar lesgeven. Dus dat het niet belemmerend is voor lesgeven, tsja, nee, dat zei ook niemand. Het was belemmerend in de communicatie met ouders & collega's. En dat behoort ook tot haar functie.
het wel of geen hand geven belemmert toch niet de communicatie. Het is niet alsof ze het oudergesprek in het Turks wil voeren of iets dergelijks.
pi_44569303
Sommige mensen krijgen van de baas een digitaal fotolijstje EN een poster EN een boek EN een loonsverhoging.

Dat zelfmoordkoord van onze baas wordt steeds treffender..
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:45:07 #133
158292 problematiQue
pi_44569377
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou, je argument: het is andermans cultuur dus moet je daar overal de mogelijkheid toe bieden. Dat blijkt niet op te gaan: je stelt criteria aan het cultuurfenomeen met betrekking tot de uitoefening van het beroep.

Dat jij vindt dat een Boerka de lessen verstoort is een mening die ik ook verdedig, maar de afweging daarvoor ligt niet bij jou of mij, maar bij de school.
het is, net als bij zoveel vraagstukken, een kwestie van waar je de lijn legt. Als het de werkzaamheden niet verstoort moet het wat mij betreft kunnen, maar ja, dan is het weer de vraag wanneer iets de werkzaamheden verstoort en wanneer niet.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:45:50 #134
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44569397
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef problematiQue het volgende:
Nee, het verschil is er niet. Dadelijk is er een moslimleraar die van zn geloof neit met ouders van het andere geslacht mag praten. Moet kunnen want het is "niet praten"...
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:08 schreef sigme het volgende:

Reken op gepast primitieve groeten terug.
Nee, dat gaat alleen zo bij vrouwen. Mannen worden gepijpt.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:19 schreef sigme het volgende:
Dat Masai-voorbeeld is geloof ik door Leon de Winter de wereld in geholpen, en dus is het een passende vergelijking. Of zo.
Leon = god
pi_44569420
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:41 schreef problematiQue het volgende:

het wel of geen hand geven belemmert toch niet de communicatie. Het is niet alsof ze het oudergesprek in het Turks wil voeren of iets dergelijks.
En hier beperk je je ineens wel tot verbale communicatie?

Maar het is net als die hoofddoekjes - het is een symbool voor de belijdenis dat een religieus voorschrift ver boven andere voorschriften staat. Het gaat niet puur om de fysieke handeling, of de weigering ervan, het weigeren van die handen is symbolisch, en wordt even symbolisch opgevat als het bedoeld is.
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:47:12 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44569433
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:42 schreef sigme het volgende:
Sommige mensen krijgen van de baas een digitaal fotolijstje EN een poster EN een boek EN een loonsverhoging.

Dat zelfmoordkoord van onze baas wordt steeds treffender..
Doe je beter dan ik.ik krijg net het definitieve aanbod om voor een ander bedrijf te gaan werken voor minder salaris, meer uren, meer stress en meer reistijd.
pi_44569448
Joodse Leon in de rol van überstormbahnführer. What else is new?

Van Lucas, in de reacties:
quote:
We doodden alle inwoners, zoals we eerder hadden gedaan bij Sichon, de koning van Chesbon. In elke stad doodden we de mannen, vrouwen en kinderen.
Deuteronomium 3:6

We veroverden toen al zijn steden en doodden er de mannen, vrouwen en kinderen; we lieten niemand in leven.
Deuteronomium 2:34

Trek daarom op tegen de Amalekieten en versla ze. Wijd al hun bezittingen onvoorwaardelijk aan de HEER. Spaar ze niet, maar dood alles en iedereen: mannen en vrouwen, kinderen en zuigelingen, runderen en schapen, kamelen en ezels.’
Samuel I 15:3

Dood daarom alle kinderen van het mannelijk geslacht en alle vrouwen die met een man hebben geslapen, maar laat meisjes die nog nooit met een man hebben geslapen in leven.
Numeri 31: 17,18

Hun kinderen worden voor hun ogen doodgeslagen,
hun huizen geplunderd, hun vrouwen verkracht.
Jesaja 13:16
Directe copy/paste van Stormfront?
pi_44569484
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:45 schreef Napalm het volgende:
Leon = god
Wel, Gods Wegen zijn inderdaad net zo ondoorgrondelijk als Leons logica.
pi_44569509
quote:

Nee, dat gaat alleen zo bij vrouwen. Mannen worden gepijpt.
Dus met je Masaibegroeting ga jij vrouwen bespugen en mannen pijpen?
Ok - ik geef toe dat dat de reactie van de dames op de bespuging mogelijk positief beïnvloedt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 19-12-2006 14:56:42 ]
pi_44569511
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

het is, net als bij zoveel vraagstukken, een kwestie van waar je de lijn legt. Als het de werkzaamheden niet verstoort moet het wat mij betreft kunnen, maar ja, dan is het weer de vraag wanneer iets de werkzaamheden verstoort en wanneer niet.
Wie denk je dat deze afweging (van die lijn) het beste kan maken bij een specifiek geval? Jij of die school?
pi_44569530
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Joodse Leon in de rol van überstormbahnführer. What else is new?

Van Lucas, in de reacties:
[..]

Nou?
pi_44569580
quote:

[..]

Leon = god
Volgens mij is Leon het wat dat betreft met je eens.
pi_44569586
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Nee Kirmizi, dat is gekopieerd uit de thora / bijbel .
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:53:51 #144
158292 problematiQue
pi_44569621
ik kom na mijn werk op jullie punten terug. Ik heb er nu even de tijd niet voor.
pi_44569663
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:52 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij is Leon het wat dat betreft met je eens.
Jahweh dan...
pi_44569710
Mijn sollicitatie ging goed, heb ik het idee, en binnenkort, ik vermoed deze week, krijg ik wel bericht.
pi_44569816
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jahweh dan...
Gebruiken ze dat woord nog? Ik dacht dat ze 'god' of 'hashem' gebruikten.
pi_44569823
Zo'n titel vinden wij ook niet kunnen: China bezig met een Artificiële Zon
pi_44569832
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Gebruiken ze dat woord nog? Ik dacht dat ze 'god' of 'hashem' gebruikten.
Ah jôh, weet ik veel!
pi_44569852
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

Doe je beter dan ik.ik krijg net het definitieve aanbod om voor een ander bedrijf te gaan werken voor minder salaris, meer uren, meer stress en meer reistijd.
Nog maar even verder kijken dan?
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:56 schreef Monidique het volgende:
Mijn sollicitatie ging goed, heb ik het idee, en binnenkort, ik vermoed deze week, krijg ik wel bericht.
Sollicitatie voor wat voor iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')