abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_44549809
Frappant dat over dit fenomeen totaal geen politiek debat is in Nederland. In China hebben ze er al voor gewaarschuwd:
quote:
Mannenoverschot in Azië loopt uit de hand

Door een traditionele voorkeur voor een zoon boven een dochter, is er een onvermijdelijk overschot aan mannen in enkele Aziatische samenlevingen ontstaan voor de komende decennia. Deze verstoorde balans van ongeveer vijftien procent stelt landen als China en India nu voor problemen. Laaggeschoolde jonge mannen van het platteland zijn de voornaamste risicogroep. Zij maken nagenoeg geen kans op de huwelijksmarkt en zullen in de rand van de samenleving eindigen.

Dat concluderen een Britse (Therese Hesketh) en een Chinese (Zhu Wei Xing) onderzoeker, die een wankeling van het evenwicht in deze Aziatische landen vrezen. De auteurs van het vandaag verschenen boek Proceedings of the National Academy of Sciences, waarschuwen voor conflicten die kunnen optreden wanneer dit groeiende teveel aan jonge, laagopgeleide mannen escaleert tot gewelddadig en antisociaal gedrag.

"Waar ongetrouwde jongemannen zonder maatschappelijke vooruitzichten elkaar opzoeken", aldus Hesketh en Zhu, "neemt de kans op georganiseerde misdaad en terreur toe."
De voorkeur voor zonen bestaat al veel langer dan vandaag, maar pas sinds de jaren tachtig kon dit effectief in praktijk worden gebracht, door de uitvinding van de echoscopie. Vooral in China, waar het sinds 1979 verboden is meer dan één kind te hebben, komt het overschot van jongens door middel van selectieve abortus veel voor.
Nu mogen we in Nederland geen (of heel weinig) het probleem hebben dat er een bepaalde voorkeur is voor een meisje of jongen bij de geboorte, we hebben immers ook geen 1-kind politiek, maar dat er een mannenoverschot (of vrouwentekort) door bepaalde andere oorzaken is in Nederland is overduidelijk:

1) Sex ratio: at birth: 1.05 male(s)/female

Er worden dus 5% meer jongens dan meisjes geboren, overigens een wereldwijd fenomeen. Bron: CIA World Factbook

2) Ruim 60% van de asielzoekers zijn van het mannelijk geslacht. Bron: CBS

3) Moslimjongens mogen wel meisjes "uitproberen" mits ze van een andere afkomst zijn, maar moslimmeisjes moeten daarentegen maagd blijven tot het huwelijk (in zijn algemeenheid, uitzonderingen daargelaten). Bron: het programma Geloof, Seks & (Wan)hoop over de multiculturele samenleving. Moslims zijn dus (in de westerse wereld) een verstoring (no offence) tussen de man en vrouw-verhouding.

4) Overgrote meerderheid van de EU-gastarbeiders uit met name Polen zijn man. Bron: Eénvandaag: rapportage Vrouwendorpen in Polen

___

Wat zijn de gevolgen van deze verstoringen in de man-vrouw verhouding in Nederland?

- Waarschijnlijk logischerwijs ook meer macho gedrag. We weten allemaal dat machogedrag meestal niet erg plezierig is.

- Psychische klachten onder mannen?

- Minder invloed van vrouwen; en zoals we allemaal weten zegt een bekende quote ons: "Als vrouwen de politiek domineerden waren er nooit meer oorlogen".

- Niet te vergeten: meer seksuele frustraties? dus ook meer verkrachtingen en aanrandingen? Meer hoerenloperij? Ook al niet positief.

- Wat het Chinese rapport al zei: "groeiende teveel aan jonge, laagopgeleide mannen escaleert tot gewelddadig en antisociaal gedrag". Met name laagopleide inheemse jongemannen hebben hier dus mee te maken (ivm statusgerichte maatschappij).

- "Waar ongetrouwde jongemannen zonder maatschappelijke vooruitzichten elkaar opzoeken", aldus Hesketh en Zhu, "neemt de kans op georganiseerde misdaad en terreur toe."
Meer criminaliteit en terreur dus.

Stelling: Is de mannenoverschot een sluimerend groot maatschappelijk probleem in Nederland?
pi_44549999
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef pberends het volgende:
1) Sex ratio: at birth: 1.05 male(s)/female
Maar:
- Jonge mannen overlijden vaker tijdens hun jeugd;
- Vrouwen worden ouder;
? Meer homo`s dan lesbo`s?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 18 december 2006 @ 20:30:06 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44550012
Wat het gevolg is van een mannenoverschot? Oorlog. Al die opgekropte testosteron moet ergens heen. En wat is een betere manier dan oorlog om van je "overbodige" mannen af te komen?

Overigens verbaast mij het ook dat dit zo weinig aandacht krijgt. Ik loop al jaren te verkondigen dat het overschot aan mannelijke chinezen grote problemen gaat opleveren in de toekomst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44550178
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef pberends het volgende:
Stelling: Is de mannenoverschot een sluimerend groot maatschappelijk probleem in Nederland?
Ja. Oplossing: importbruiden. Deze cijfers laten duidelijk zien dat dit vanuit de overheid zoveel mogelijk gestimuleerd dient te worden, en niet aan alle kanten tegengewerkt zoals nu het geval is.
  maandag 18 december 2006 @ 20:35:00 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44550186
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Wat het gevolg is van een mannenoverschot? Oorlog. Al die opgekropte testosteron moet ergens heen. En wat is een betere manier dan oorlog om van je "overbodige" mannen af te komen?
...
Waar komt deze haat voor mannen vandaan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_44550212
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Maar:
- Jonge mannen overlijden vaker tijdens hun jeugd;
- Vrouwen worden ouder;
? Meer homo`s dan lesbo`s?
1) compenseert het niet, totaal niet in het westen en in Nederland dus ook niet. Ook in de gehele wereld zijn er dan nog steeds meer mannen dan vrouwen:
15-64 years: 1.03 male(s)/female
2) vrouwen worden ouder. Dat is waar, maar wat heb je daar aan? Daar hebben jongemannen niets aan. Of jij moet met een oma van 90 gaan, maar dat doet ook niemand onder de 50.
3) Er zijn waarschijnlijk meer homofielen dan lesbo's, doch zijn er veel meer biseksuele vrouwen. Waarschijnlijk zit het aantal mannen-bi en homo's in evenwicht met het aantal vrouwen-bi's en lesbo's.
pi_44550255
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens verbaast mij het ook dat dit zo weinig aandacht krijgt. Ik loop al jaren te verkondigen dat het overschot aan mannelijke chinezen grote problemen gaat opleveren in de toekomst.
maar jij bent geen worldleader dus daarom luistert er ook geen hond naar je
pi_44550257
Al die verwijfde lui gaan waarschijnlijk geen problemen brengen.
pi_44550288
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:34 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja. Oplossing: importbruiden. Deze cijfers laten duidelijk zien dat dit vanuit de overheid zoveel mogelijk gestimuleerd dient te worden, en niet aan alle kanten tegengewerkt zoals nu het geval is.
Het probleem met moslims is dat zij tijdelijk de man-vrouw verhouding overhoop halen (eerst mogen de jongens uitproberen en daarna trouwen). Doch is de stroom aan nieuwe moslims zo groot dat het een structureel probleem vormt. Zelfs met ongelimiteerde bruidenimport zal het de man-vrouw verhouding in Nederland steeds meer doen verstoren. Omdat al die tijdelijke gevallen een permanent geval wordt. Even nadenken aub.
pi_44550316
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar komt deze haat voor mannen vandaan?
Graag een zakelijk debat hierover. Geen persoonlijke aanvallen, dat is met dit onderwerp een beetje te makkelijk.
  maandag 18 december 2006 @ 20:39:33 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44550353
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar komt deze haat voor mannen vandaan?
Nergens. die is er namelijk niet.Ik heb een hekel aan oorlog, ben bang voor oorlog en zie het mannenoverschot in China als een mogelijke oorzaak voor oorlog

Mijn opmerking was dus sarcastisch bedoeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44550359
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Het probleem met moslims is dat zij tijdelijk de man-vrouw verhouding overhoop halen (eerst mogen de jongens uitproberen en daarna trouwen). Doch is de stroom aan nieuwe moslims zo groot dat het een structureel probleem vormt. Zelfs met ongelimiteerde bruidenimport zal het de man-vrouw verhouding in Nederland steeds meer doen verstoren. Even nadenken aub.
Waarom is deze verstoorde man-vrouw verhouding er niet in Islamitische landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44550373
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef pberends het volgende:

3) Moslimjongens mogen wel meisjes "uitproberen" mits ze van een andere afkomst zijn, maar moslimmeisjes moeten daarentegen maagd blijven tot het huwelijk (in zijn algemeenheid, uitzonderingen daargelaten). Bron: het programma Geloof, Seks & (Wan)hoop over de multiculturele samenleving. Moslims zijn dus (in de westerse wereld) een verstoring (no offence) tussen de man en vrouw-verhouding.

Ze gaan toch niet dood van het uitproberen?
quote:
Wat zijn de gevolgen van deze verstoringen in de man-vrouw verhouding in Nederland?


- Minder invloed van vrouwen; en zoals we allemaal weten zegt een bekende quote ons: "Als vrouwen de politiek domineerden waren er nooit meer oorlogen".
Het is een zelfoplossend probleem .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44550412
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom is deze verstoorde man-vrouw verhouding er niet in Islamitische landen.
Omdat dat daar geen westerse vrouwen zijn waarop ze het kunnen uitproberen?
pi_44550422
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat dat daar geen westerse vrouwen zijn waarop ze het kunnen uitproberen?
En hoe verstoort het uitproberen de man vrouw verhouding dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44550428
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:39 schreef sigme het volgende:

[..]


Ze gaan toch niet dood van het uitproberen?
Daar gaat de stelling ook niet over. Het gaat erover dat ze de man-vrouw verhouding overhoop halen.
  maandag 18 december 2006 @ 20:41:15 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44550432
O bah, dit begint een moslimbashtopic te worden. Jammer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44550440
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat is toch zo?
pi_44550467
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, dat is toch zo?
HOE halen ze de verhouding overhoop dan?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 december 2006 @ 20:42:29 #20
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44550488
Daar zijn de nicht en metroman voor uitgevonden. Het probleem lost zichzelf op.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44550494
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

HOE houden ze de verhouding overhoop dan?
Omdat je toch een nieuwe aanwas van moslimjongeren hebt?
pi_44550559
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat je toch een nieuwe aanwas van moslimjongeren hebt?
Zou je dat nader kunnen uitleggen? Want ik begrijp er geen drol van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44550789
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou je dat nader kunnen uitleggen? Want ik begrijp er geen drol van.
Stel je hebt 10 moslims, die even in hun jeugd "westerse meiden uitproberen". Kun je zeggen: die gaan trouwen en is het probleem opgelost. Doch nemen ze daarna vaak weer kinderen, waardoor je het weer opnieuw hebt. Zo ontstaat er een constante extra druk op vrouwen, en is er dus een extra mannenoverschot. Heel simpel. Dat het individueel tijdelijk is, wil niet zeggen dat het bij elkaar structureel is.
pi_44550822
Het mannenoverschot in Azie is MI een kleiner probleem dan het lage geboortecijfer in Nederland en West-Europa.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44550852
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Stel je hebt 10 moslims, die even in hun jeugd "westerse meiden uitproberen". Kun je zeggen: die gaan trouwen is het probleem opgelost. Doch nemen ze daarna vaak weer kinderen, waardoor je het weer opnieuw hebt. Zo ontstaat er een constante extra druk op vrouwen, en is er dus een extra mannenoverschot. Heel simpel. Dat het individueel tijdelijk is, wil niet zeggen dat het bij elkaar structureel is.
Uhm dat verstoort de verhouding niet, want die blijft dan landelijk hetzelfde. Het aantal tijdelijke relaties (waar kinderen uit voortvloeien) is niet ineens gestegen ofzo. En dan nog zou het gaan om het geslacht van de kinderen, je houd dezelfde afwijking als wereldwijd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44550982
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm dat verstoort de verhouding niet, want die blijft dan landelijk hetzelfde. Het aantal tijdelijke relaties (waar kinderen uit voortvloeien) is niet ineens gestegen ofzo. En dan nog zou het gaan om het geslacht van de kinderen, je houd dezelfde afwijking als wereldwijd.
Je snapt iets niet: het verstoort de verhouding op de "vrijgezellenmarkt" toch? Moslimjongens bieden zich immers aan, doch doen moslimmeiden dat amper, want die willen maagd blijven voor het huwelijk. En dus een mannenoverschot/vrouwentekort.
pi_44551017
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Het probleem met moslims is dat zij tijdelijk de man-vrouw verhouding overhoop halen (eerst mogen de jongens uitproberen en daarna trouwen). Doch is de stroom aan nieuwe moslims zo groot dat het een structureel probleem vormt. Zelfs met ongelimiteerde bruidenimport zal het de man-vrouw verhouding in Nederland steeds meer doen verstoren. Omdat al die tijdelijke gevallen een permanent geval wordt. Even nadenken aub.
Nergens had ik het over moslims. Even lezen a.u.b. We kunnen best voor deze groep een uitzondering maken en het importeren van moslim-bruiden verbieden, terwijl we dit voor niet-moslims stimuleren. Een beetje flexibiliteit mag wel verwacht worden.
pi_44551139
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Je snapt iets niet: het verstoort de verhouding op de "vrijgezellenmarkt" toch? Moslimjongens bieden zich immers aan, doch doen moslimmeiden dat amper, want die willen maagd blijven voor het huwelijk. En dus een mannenoverschot/vrouwentekort.
Tuurlijk niet, in het hele land blijft de verhouding man/vrouw hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid jonge mannen dat zich aanbied. Het gaat om de hoeveelheid mannen ten opzichte van het aantal vrouwen, niet om het aantal aanbieders versus niet aanbieders. Die moslimmeiden gaan uiteindelijk meestal toch aan de man. Dat moslimjongens wat sneller los gaan verandert niets aan het aantal vrouwen in Nederland. (of het aantal mannen)
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 december 2006 @ 21:02:47 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44551301
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nergens. die is er namelijk niet.Ik heb een hekel aan oorlog, ben bang voor oorlog en zie het mannenoverschot in China als een mogelijke oorzaak voor oorlog

Mijn opmerking was dus sarcastisch bedoeld.
Wat is er dan zo sarcastisch aan je opmerking? Je ziet mannen gewoon als oorlogszuchtige mensen die geen zelfcontrole hebben en je wijst een overschot aan mannen aan als een directe mogelijke oorzaak van oorlog.

Nadenken voordat je schaamteloos discrimineert aub.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 18 december 2006 @ 21:06:14 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44551444
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is er dan zo sarcastisch aan je opmerking? Je ziet mannen gewoon als oorlogszuchtige mensen die geen zelfcontrole hebben en je wijst een overschot aan mannen aan als een directe mogelijke oorzaak van oorlog.

Nadenken voordat je schaamteloos discrimineert aub.
Gevalletje van projectie geloof ik.

Ik zie mannen die ingezet worden in een oorlog als slachtoffer van machtwellustige leiders die door middel van het voeren van een oorlog hun macht proberen te vergroten en in één klap van het "probleem" van een mannenoverschot af kunnen komen.
Ik heb het niet over zelfcontrole, ik zeg nergens dat mannen oorlogzuchtig zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 18 december 2006 @ 21:08:49 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44551547
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gevalletje van projectie geloof ik.
projectie van wat? Ik ben hier niet degene die generaliseert
quote:
Ik zie mannen die ingezet worden in een oorlog als slachtoffer van machtwellustige leiders die door middel van het voeren van een oorlog hun macht proberen te vergroten en in één klap van het "probleem" van een mannenoverschot af kunnen komen.
Ik heb het niet over zelfcontrole, ik zeg nergens dat mannen oorlogzuchtig zijn.
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Wat het gevolg is van een mannenoverschot? Oorlog. Al die opgekropte testosteron moet ergens heen. En wat is een betere manier dan oorlog om van je "overbodige" mannen af te komen?

...


Oh ja. Er zitten tegenwoordig ook vrouwen in het leger.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 18 december 2006 @ 21:13:17 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44551684
Sorry, ik heb geen zin in deze discussie SpecialK. Het spijt me dat jij steeds iets anders uit mijn woorden lijkt te lezen dan ik bedoel. ik heb geen hekel aan mannen, mannen zijn niet per definitie oorlogzuchtig, ik denk alleen wel dat men in china het mannenoverschot zal aangrijpen om een oorlog te beginnen en je hebt geljk, misschien zetten ze zelfs wel vrouwen in Misschien dat ik er een andere keer op terug kom, maar ik ga nu even wat anders doen. Een fijne avond nog.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44551765
Nix mis met Poolse vrouwen, oplossing staat notabene in je OP

Soort gast-arbeiders toch?
  maandag 18 december 2006 @ 21:24:08 #34
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_44552025
We moeten zo snel mogelijk over naar een Verenigde Staten van Europa. Dat is al een goeie oplossing.
"Rekt het niet dan scheurt het wel"
pi_44552324
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, in het hele land blijft de verhouding man/vrouw hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid jonge mannen dat zich aanbied. Het gaat om de hoeveelheid mannen ten opzichte van het aantal vrouwen, niet om het aantal aanbieders versus niet aanbieders. Die moslimmeiden gaan uiteindelijk meestal toch aan de man. Dat moslimjongens wat sneller los gaan verandert niets aan het aantal vrouwen in Nederland. (of het aantal mannen)
Dat er veel bejaarde vrouwen overblijven zegt jongemannen toch ook niets? Idem dito voor moslimmeiden die zich niet aanbieden. Het verstoort dus de man-vrouw verhouding wel degelijk. Maar daar kun je een andere view op hebben.
pi_44552989
aardig eens met alles wat hier zoal wordt verteld.
pi_44554246
Dat Chinese bericht van criminaliteit, asociaal gedrag en dergelijke wordt overigens bevestigd door dit bericht:

'Lonsdale-jeugd vooral bang en onzeker'
quote:
en hun vriendinnetjes inpikken
Wat dus ook gedeeltelijk waar is.
pi_44555727
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef pberends het volgende:
bericht etc
Kan je nagaan hoe mannen ontsporen als ze geen vrouw hebben. Ze moeten maar kippen gaan houden als ze zich niet in bedwang kunnen houden zonder vrouwelijk gezelschap, dat willen ze toch altijd zo graag?
pi_44555815
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:57 schreef jaoka het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe mannen ontsporen als ze geen vrouw hebben. Ze moeten maar kippen gaan houden als ze zich niet in bedwang kunnen houden, dat willen ze toch altijd zo graag?
Haha, grapjas. Leuk, maar het maatschappelijk probleem blijft. Gelukkig weten ze in China wel zakelijk over dit soort onderwerpen te spreken zodat veel ellende bespaart blijft. Maar dat zal hier wel niet gebeuren, gezien de adrem-ik-ga-dissen cultuur in bepaalde debatten.
pi_44556315
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Haha, grapjas. Leuk, maar het maatschappelijk probleem blijft. Gelukkig weten ze in China wel zakelijk over dit soort onderwerpen te spreken zodat veel ellende bespaart blijft. Maar dat zal hier wel niet gebeuren, gezien de adrem-ik-ga-dissen cultuur in bepaalde debatten.
Joh. Moet je kijken hoeveel er andersom gedist zou worden als het over vrouwen zou gaan, vooral hier op Fok . Dan zie ik je ook niet reageren uit bezorgdheid om het niveau, hoor
pi_44556363
pberends, je ziet ze vliegen. "Zij mogen aan onze meisjes zitten, maar wij niet aan de hunne!"

Uiteindelijk geven de moslimjongens de voorkeur aan moslimmeisjes ("want die nl zijn hoeren") en geven nederlandse meisjes de voorkeur aan nederlandse jongens ("want die turken zijn ranzig").
Smuggling drugs into Jamaica is like smuggling SlimFast into Ethiopia.
pi_44556994
Grappig trouwens hoe een berichtje over China toch zo gebogen kan worden dat het weer over moslims gaat

Is dit een soort associatie therapie of zo?

Psychiater: "Ijsland"
moslims!

Psychiater: "Huckleberry Fin"
moslims!

Psychiater:"Koraalrif".
moslims!
pi_44558784

Dan is er nog maar één oplossing... al het mannenoverschot (ik zei bijna mannelijk overschot, maar dan moeten we ze eerst afmaken) exporteren naar een land met vrouwenoverschot. Nederland is sowieso te vol. Ik verwacht de komende tijd nog hogere aantallen emigrerende Nederlandse mannen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 08:27:53 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44560470
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:34 schreef jaoka het volgende:
Grappig trouwens hoe een berichtje over China toch zo gebogen kan worden dat het weer over moslims gaat

Is dit een soort associatie therapie of zo?

Psychiater: "Ijsland"
moslims!

Psychiater: "Huckleberry Fin"
moslims!

Psychiater:"Koraalrif".
moslims!
Ik was ook al helemaal verbaasd dat dit bericht schijnbaar over moslims ging. Volgens mij ging het namelijk over Azie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 08:37:49 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44560551
quote:
15-64 years: 1.02 male(s)/female
Daarmee kun je toch echt nauwelijks meer over een mannenoverschot spreken.

edit: (in nederland dus)
Vampire Romance O+
pi_44570080
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:14 schreef iKiddo het volgende:
pberends, je ziet ze vliegen. "Zij mogen aan onze meisjes zitten, maar wij niet aan de hunne!"

Uiteindelijk geven de moslimjongens de voorkeur aan moslimmeisjes ("want die nl zijn hoeren") en geven nederlandse meisjes de voorkeur aan nederlandse jongens ("want die turken zijn ranzig").
Je kunt zeggen wat je wil, maar dat verstoort de verhoudingen dus wel degelijk. Ik ga dat niet keer op keer uitleggen, want dat is gewoon een feit.
pi_44570128
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik was ook al helemaal verbaasd dat dit bericht schijnbaar over moslims ging. Volgens mij ging het namelijk over Azie.
Tja, dat het zo is kan ik ook niets aan doen. Erg kinderachtig dat de discussie weer zo moet lopen alsof het een moslimbash was.
pi_44570147
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:37 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daarmee kun je toch echt nauwelijks meer over een mannenoverschot spreken.

edit: (in nederland dus)
64 jaar is ook wel erg ruim he. Tot 30 of 45 jaar zal dat veel hoger liggen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:23:09 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44572051
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:25 schreef pberends het volgende:
Frappant dat over dit fenomeen totaal geen politiek debat is in Nederland. In China hebben ze er al voor gewaarschuwd:
[..]

Nu mogen we in Nederland geen (of heel weinig) het probleem hebben dat er een bepaalde voorkeur is voor een meisje of jongen bij de geboorte, we hebben immers ook geen 1-kind politiek, maar dat er een mannenoverschot (of vrouwentekort) door bepaalde andere oorzaken is in Nederland is overduidelijk:

1) Sex ratio: at birth: 1.05 male(s)/female

Er worden dus 5% meer jongens dan meisjes geboren, overigens een wereldwijd fenomeen. Bron: CIA World Factbook

2) Ruim 60% van de asielzoekers zijn van het mannelijk geslacht. Bron: CBS

3) Moslimjongens mogen wel meisjes "uitproberen" mits ze van een andere afkomst zijn, maar moslimmeisjes moeten daarentegen maagd blijven tot het huwelijk (in zijn algemeenheid, uitzonderingen daargelaten). Bron: het programma Geloof, Seks & (Wan)hoop over de multiculturele samenleving. Moslims zijn dus (in de westerse wereld) een verstoring (no offence) tussen de man en vrouw-verhouding.

4) Overgrote meerderheid van de EU-gastarbeiders uit met name Polen zijn man. Bron: Eénvandaag: rapportage Vrouwendorpen in Polen

___

Wat zijn de gevolgen van deze verstoringen in de man-vrouw verhouding in Nederland?

- Waarschijnlijk logischerwijs ook meer macho gedrag. We weten allemaal dat machogedrag meestal niet erg plezierig is.

- Psychische klachten onder mannen?

- Minder invloed van vrouwen; en zoals we allemaal weten zegt een bekende quote ons: "Als vrouwen de politiek domineerden waren er nooit meer oorlogen".

- Niet te vergeten: meer seksuele frustraties? dus ook meer verkrachtingen en aanrandingen? Meer hoerenloperij? Ook al niet positief.

- Wat het Chinese rapport al zei: "groeiende teveel aan jonge, laagopgeleide mannen escaleert tot gewelddadig en antisociaal gedrag". Met name laagopleide inheemse jongemannen hebben hier dus mee te maken (ivm statusgerichte maatschappij).

- "Waar ongetrouwde jongemannen zonder maatschappelijke vooruitzichten elkaar opzoeken", aldus Hesketh en Zhu, "neemt de kans op georganiseerde misdaad en terreur toe."
Meer criminaliteit en terreur dus.

Stelling: Is de mannenoverschot een sluimerend groot maatschappelijk probleem in Nederland?
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Stel je hebt 10 moslims, die even in hun jeugd "westerse meiden uitproberen". Kun je zeggen: die gaan trouwen en is het probleem opgelost. Doch nemen ze daarna vaak weer kinderen, waardoor je het weer opnieuw hebt. Zo ontstaat er een constante extra druk op vrouwen, en is er dus een extra mannenoverschot. Heel simpel. Dat het individueel tijdelijk is, wil niet zeggen dat het bij elkaar structureel is.
Als die moslims liever een moslimmeisje hebben zijn de westerse meisjes uiteindelijk toch wel op de westerse mannen aangewezen. Dus het tekort zit m vooral in de hoeveelheid sletterij die je in je jonge jaren kan hebben. Maar dat is altijd al ellebogenwerk geweest met winners en losers. Kerels moeten alleen dan net wat meer hun best gaan doen en sommigen zullen inderdaad magere tijden hebben (zie bijvoorbeeld bepaalde topics in R&P). Maar uiteindelijk valt het wel mee aangezien die moslims niet zo vaak met een Nederlandse vrouw in het huwelijksbootje stappen.

Dus echt een probleem zie ik niet. En sowieso een debat. Wat moeten we daarmee bereiken? We kunnen immers niet gaan bepalen hoe mannen en vrouwen zich gedragen op de relatiemarkt en moslimmeisjes ook niet dwingen mee te doen.

Overigens opvallend dat zoiets in China nog niet omslaat. Je zou zeggen dat er bij zo'n vrouwentekort juist een soort marktwerking moet optreden waarbij ouders met een huwbare dochter een riante positie verwerven (als je mijn dochter wilt trouwen dan kost dat 5 koeien). Ik denk dat in gebieden waar het vrouwenterkort echt hoog is je een soort verwlidering krijgt. Een soort wilde westen (dat hetzelfde had) waarbij zuipen, gokken, hoerenlopen, geweld en dat soort uitspattingen aan de orde van de dag zijn. Ik dnek maar dat ik aandelen koop in de Chinese porno en prostitutieindustrie. Maargoed voordelen zijn er ook. De bevolingsgroei neemt behoorlijk af met een dergelijke verhouding. En dat kan men in China best gebruiken.
pi_44572609
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]


[..]

Als die moslims liever een moslimmeisje hebben zijn de westerse meisjes uiteindelijk toch wel op de westerse mannen aangewezen. Dus het tekort zit m vooral in de hoeveelheid sletterij die je in je jonge jaren kan hebben. Maar dat is altijd al ellebogenwerk geweest met winners en losers. Kerels moeten alleen dan net wat meer hun best gaan doen en sommigen zullen inderdaad magere tijden hebben (zie bijvoorbeeld bepaalde topics in R&P). Maar uiteindelijk valt het wel mee aangezien die moslims niet zo vaak met een Nederlandse vrouw in het huwelijksbootje stappen.

Dus echt een probleem zie ik niet. En sowieso een debat. Wat moeten we daarmee bereiken? We kunnen immers niet gaan bepalen hoe mannen en vrouwen zich gedragen op de relatiemarkt en moslimmeisjes ook niet dwingen mee te doen.

Overigens opvallend dat zoiets in China nog niet omslaat. Je zou zeggen dat er bij zo'n vrouwentekort juist een soort marktwerking moet optreden waarbij ouders met een huwbare dochter een riante positie verwerven (als je mijn dochter wilt trouwen dan kost dat 5 koeien). Ik denk dat in gebieden waar het vrouwenterkort echt hoog is je een soort verwlidering krijgt. Een soort wilde westen (dat hetzelfde had) waarbij zuipen, gokken, hoerenlopen, geweld en dat soort uitspattingen aan de orde van de dag zijn. Ik dnek maar dat ik aandelen koop in de Chinese porno en prostitutieindustrie. Maargoed voordelen zijn er ook. De bevolingsgroei neemt behoorlijk af met een dergelijke verhouding. En dat kan men in China best gebruiken.
En dus zorgen moslimjongens voor een mannenoverschot op de "vrijgezellenmarkt". Alsof dat niet erg zou zijn. Zie sommige topics in R&P .

En ik had het in de OP amper over moslims, zie ook de andere oorzaken/redenen. Dit debat gaat echt niet over niets.

Neem nou de zogenaamde discriminatie van allochtonen jongeren bij de deuren van disco's en andere uitgaansgelegenheden. Is dat discriminatie op ras, of is het omdat van de allochtone jongeren die uitgaan er overmatig veel jongens bijzitten en meisjes zwaar ondervertegenwoordigd zijn (met name bij moslimjongeren)? Schijnbaar proberen uitbaters van uitgaansgelegenheden de man-vrouw verhouding een beetje in evenwicht te houden bij de poort, zodat de waardering voor de zaak vooruit gaat. En die moslimjongeren maar klagen over discriminatie. Terwijl ze hun nicht of zusje over het algemeen maar thuis laten.

En dat gekanker op asielzoekers dan. Zou er veel gekanker op asielzoekers zijn als 70% van de asielzoekers uit Braziliaanse vrouwen bestonden? Natuurlijk niet. Het is een belangrijk detail dat bij deze debatten bij asielzoekers en discriminatie niet over gesproken wordt. Dit "kleine" detail heeft een grote impact.

[ Bericht 19% gewijzigd door pberends op 19-12-2006 16:46:28 ]
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:35:43 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44574434
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:40 schreef pberends het volgende:

[..]

En dus zorgen moslimjongens voor een mannenoverschot op de "vrijgezellenmarkt". Alsof dat niet erg zou zijn. Zie sommige topics in R&P .

En ik had het in de OP amper over moslims, zie ook de andere oorzaken/redenen. Dit debat gaat echt niet over niets.

Neem nou de zogenaamde discriminatie van allochtonen jongeren bij de deuren van disco's en andere uitgaansgelegenheden. Is dat discriminatie op ras, of is het omdat van de allochtone jongeren die uitgaan er overmatig veel jongens bijzitten en meisjes zwaar ondervertegenwoordigd zijn (met name bij moslimjongeren)? Schijnbaar proberen uitbaters van uitgaansgelegenheden de man-vrouw verhouding een beetje in evenwicht te houden bij de poort, zodat de waardering voor de zaak vooruit gaat. En die moslimjongeren maar klagen over discriminatie. Terwijl ze hun nicht of zusje over het algemeen maar thuis laten.

En dat gekanker op asielzoekers dan. Zou er veel gekanker op asielzoekers zijn als 70% van de asielzoekers uit Braziliaanse vrouwen bestonden? Natuurlijk niet. Het is een belangrijk detail dat bij deze debatten bij asielzoekers en discriminatie niet over gesproken wordt. Dit "kleine" detail heeft een grote impact.
Dat het "totale aantal tijd dat de mannelijke bevolking scharrel kan zijn van de totale vrouwelijke bevolking" neemt dan inderdaad wat af. Maar of er daardoor aanzienlijk meer R&P gevallen komen weet ik niet. Het kan ook zijn dat er een soort natuurlijke verdeling komt.

Zeg dat de verhouding dan zo komt te liggen met fictieve cijfers

In een tijd van 5 jaar in een jong mensenleven hebben

Mannen: Gemiddeld 5 scharrels met een totale tijdsduur van 2,5 jaar
Vrouwen Gemiddeld 6 scharrels met een totale tijdsduur van 3 jaar

De mannen die je in die R&P topics ziet zijn over het algemeen ook niet slachtoffer van een vrouwentekort (tenzij ze in Delft studeren) maar hebben meestal gewoon een sociaal probleem. Ze krijgen de kansen wel maar weten ze niet aan te pakken.

Uiteindelijk is het aantal huwbare vrouwen in Nederland dan niet aanzienlijk lager dan het aantal huwbare mannen. Dus voor de meesten komt het wel goed in tegenstelling tot die Chinezen.

Ik maak me er iig niet zo druk om.
pi_44575189
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat het "totale aantal tijd dat de mannelijke bevolking scharrel kan zijn van de totale vrouwelijke bevolking" neemt dan inderdaad wat af. Maar of er daardoor aanzienlijk meer R&P gevallen komen weet ik niet. Het kan ook zijn dat er een soort natuurlijke verdeling komt.

Zeg dat de verhouding dan zo komt te liggen met fictieve cijfers

In een tijd van 5 jaar in een jong mensenleven hebben

Mannen: Gemiddeld 5 scharrels met een totale tijdsduur van 2,5 jaar
Vrouwen Gemiddeld 6 scharrels met een totale tijdsduur van 3 jaar

De mannen die je in die R&P topics ziet zijn over het algemeen ook niet slachtoffer van een vrouwentekort (tenzij ze in Delft studeren) maar hebben meestal gewoon een sociaal probleem. Ze krijgen de kansen wel maar weten ze niet aan te pakken.

Uiteindelijk is het aantal huwbare vrouwen in Nederland dan niet aanzienlijk lager dan het aantal huwbare mannen. Dus voor de meesten komt het wel goed in tegenstelling tot die Chinezen.

Ik maak me er iig niet zo druk om.
Blijft dat moslimjongeren voor een mannenoverschot zorgen omdat moslimjongens zich meestal wel aanbieden op de vrijgezellenmarkt en moslimmeiden amper. Dat heeft gevolgen voor de rest.
pi_44577033
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Blijft dat moslimjongeren voor een mannenoverschot zorgen omdat moslimjongens zich meestal wel aanbieden op de vrijgezellenmarkt en moslimmeiden amper. Dat heeft gevolgen voor de rest.
Ja, meisjes hebben nu meer te kiezen
pi_44577151
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:04 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja, meisjes hebben nu meer te kiezen
Ja, dus een mannenoverschot. Pff, moeilijk discussiëren zo.
pi_44577205
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, dus een mannenoverschot. Pff, moeilijk discussiëren zo.
Saai ook, omdat zelfs berichten over China worden aangegrepen om het weer over Moslims te hebben. Gebeurt er niks spannends meer in Argentinie of zo?
pi_44577264
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:09 schreef jaoka het volgende:

[..]

Saai ook, omdat zelfs berichten over China worden aangegrepen om het weer over Moslims te hebben. Gebeurt er niks spannends meer in Argentinie of zo?


Alleen een gedeelte van de movivatie van de problemen ten gevolge van mannenoverschot komt uit dat China-bericht. Weinig dus. En slecht een klein gedeelte van de OP gaat over moslims.
pi_44577286
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:11 schreef pberends het volgende:

[..]



Alleen een gedeelte van de movivatie van de problemen ten gevolge van mannenoverschot komt uit dat China-bericht. En slecht een klein gedeelte van de OP gaat over moslims.
Van de OP ja... Vervolgens heeft de TS het over niets anders.
pi_44577345
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:12 schreef jaoka het volgende:

[..]

Van de OP ja... Vervolgens heeft de TS het over niets anders.
In de OP ja, vervolgens kunnen de reageerders zoals jij in dit topic het niets anders hebben dan over moslims. Dat moet ik keer op keer verdedigen, maar dat had ik liever niet gehad. Dat ligt aan de posters, niet aan mij.
pi_44577443
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:14 schreef pberends het volgende:

[..]

In de OP ja, vervolgens kunnen de reageerders zoals jij in dit topic het niets anders hebben dan over moslims. Dat moet ik keer op keer verdedigen, maar dat had ik liever niet gehad. Dat ligt aan de posters, niet aan mij.
Ik begon niet over moslims hoor, jij trekt zelf dat verband. Ga dus niet beginnen of het bij andere ligt. Denk ik een leuke discussie te zien over iets dat eens over een ander gebied dan VS/NL/het Midden Oosten te maken heeft, wordt het toch weer tot dat topic teruggebracht
pi_44577522
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ik begon niet over moslims hoor, jij trekt zelf dat verband. Ga dus niet beginnen of het bij andere ligt. Denk ik een leuke discussie te zien over iets dat eens over een ander gebied dan VS/NL/het Midden Oosten te maken heeft, wordt het toch weer tot dat topic teruggebracht
Ik zet 2 zinnen over moslims neer in de OP, vervolgens krijg ik bijna enkel en alleen daar reacties op. Dan ligt het niet aan mij maar aan de posters dat het bijna alleen over moslims gaat. Het hele verhaal ontgaat de meeste posters een beetje. En dit is m'n laatste reactie op jou.
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:36:03 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44578019
Maargoed pberends. Als jij dit als een probleem ziet. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren?
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:03:35 #62
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_44578804
Tussen de 65 en 70 jaar ligt het omslag punt.
Ergens daartussen gaan de vrouwen de meerderheid vormen:
bron

Er zijn echter minder mannen dan vrouwen in Nederland:
bron
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_44578898
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed pberends. Als jij dit als een probleem ziet. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren?
Geen idee, daarom dit topic.
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:27:27 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44579640
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ik begon niet over moslims hoor, jij trekt zelf dat verband. Ga dus niet beginnen of het bij andere ligt. Denk ik een leuke discussie te zien over iets dat eens over een ander gebied dan VS/NL/het Midden Oosten te maken heeft, wordt het toch weer tot dat topic teruggebracht
Mijn gedachte.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44580940
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zet 2 zinnen over moslims neer in de OP, vervolgens krijg ik bijna enkel en alleen daar reacties op. Dan ligt het niet aan mij maar aan de posters dat het bijna alleen over moslims gaat. Het hele verhaal ontgaat de meeste posters een beetje. En dit is m'n laatste reactie op jou.
"Ik heb geen gelijk, dus antwoord ik niet meer op jou"

Je maakt dit topic nog saaier dan het al was
pi_44581416
Het is een middel van de natuur tegen overbevolking. Een populatie zal het snelst groeien als er van elke 10 geboortes er 9 vrouw zijn (biologie), als de bevolking een ideale dichtheid heeft ( 1 persoon per vierkante kilometer) zal de verhouding 1,00:1,00 zijn. Door de overbevolking worden er meer mannen geboren en dat zal alleen nog maar toenemen, ook het aantal afrodieten zal sterk toenemen in de komende decennia.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_44581463
Bovendien, mannen gaan eerder dood.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:22:23 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44581504
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:19 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Door de overbevolking worden er meer mannen geboren en dat zal alleen nog maar toenemen, ook het aantal afrodieten zal sterk toenemen in de komende decennia.
afro·diet (de ~ (m.), ~en)
1 menselijk wezen met mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken

Ik snap niet zo goed wat dit te maken heeft met overbevolking.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:31:49 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44581824
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:19 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het is een middel van de natuur tegen overbevolking. Een populatie zal het snelst groeien als er van elke 10 geboortes er 9 vrouw zijn (biologie), als de bevolking een ideale dichtheid heeft ( 1 persoon per vierkante kilometer) zal de verhouding 1,00:1,00 zijn. Door de overbevolking worden er meer mannen geboren en dat zal alleen nog maar toenemen, ook het aantal afrodieten zal sterk toenemen in de komende decennia.
Dat er meer mannen dan vrouwen worden geboren is een evolutietechnisch trekje van de mens. Mannen lopen namelijk een grote risico om op jonge leeftijd het loodje te leggen. En op die manier zijn er voor vrouwen nog "reservemannen" over.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')