abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44554121
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:08 schreef Puur het volgende:
Toch heb ik er moeite mee dat wij hier blijven beschermen wat we hebben en we denken dat hetgeen we hebben onze verdienste is.
Het is "onze" (als maatschappij) verdienste. Laat je niets wijsmaken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44554221
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:10 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Waarom horen die mensen hier niet?
Geen geldige verblijfstitel. Simpel.
quote:
Zeg je dat ook over rijke geėmigreerde Nederlanders, of over kansarme autochtone Nederlanders die nog wel hier wonen? Of moet je aan allebei die eisen voldoen om ergens anders dan je thuisland 'niet te horen'???
Welkom in de echte wereld waar landen, grenzen en overheden bestaan.
pi_44558800
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:53 schreef Wojworshebn het volgende:
De linkse media, bezit ook de eigenschap kontdraaierij
Wat is dit nou voor een reactie? proza of zo?
  dinsdag 19 december 2006 @ 07:41:16 #79
3542 Gia
User under construction
pi_44560165
We douwen ze allemaal in de randstad. Met de smeltende poolkappen loopt dat over een jaar of 10 - 15 toch onder. Klaar.
pi_44560371
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel illegalen in Europa, en nog veel meer Afrikanen in Afrika. Ongetwijfeld zal een groot deel deze reis niet ondernemen. De vraag is hoe groot de groep zal zijn die de gok wél zal wagen?
Die komen, zoals het heet, ook niet op de bonnefooi.

Migratiestromen zijn niet willekeurig, en Afrikanen zijn ook al niet gek. Die komen niet naar Europa vanwege de belofte van een generaal pardon - ze komen vanwege de belofte van goedbetaald werk. En dan nog zijn de stromingen erg afhankelijk van allerlei verbindingen: taal & familie (dus vooral oude koloniale banden & reeds aanwezige migranten), en binnen gemeenschappen aanwezige voorkeuren.

In sommige Afrikaanse landen is het (illegaal) emigreren van een deel van de mannelijk bevolking inmiddels gewoon traditie. En waar naartoe geėmigreerd wordt even traditioneel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44562329
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Die komen, zoals het heet, ook niet op de bonnefooi.

Migratiestromen zijn niet willekeurig, en Afrikanen zijn ook al niet gek. Die komen niet naar Europa vanwege de belofte van een generaal pardon - ze komen vanwege de belofte van goedbetaald werk. En dan nog zijn de stromingen erg afhankelijk van allerlei verbindingen: taal & familie (dus vooral oude koloniale banden & reeds aanwezige migranten), en binnen gemeenschappen aanwezige voorkeuren.

In sommige Afrikaanse landen is het (illegaal) emigreren van een deel van de mannelijk bevolking inmiddels gewoon traditie. En waar naartoe geėmigreerd wordt even traditioneel.
Dat durf ik toch te betwijfelen. Hier in Den Haag struikel je in sommige delen van de stad over illegalen. En echt niet allemaal met werk...
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:26:20 #82
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44562350
Hoe zie jij of iemand illegaal is? En waarom kijk je niet beter uit, zodat je niet hoeft te struikelen?
... is a mismatch forever
pi_44562388
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:26 schreef MissMatch het volgende:
Hoe zie jij of iemand illegaal is? En waarom kijk je niet beter uit, zodat je niet hoeft te struikelen?
Omdat ik mensen ken die illegalen helpen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 10:35:20 #84
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44562559
En die hebben jou persoonlijk aan elke illegaal voorgesteld?
... is a mismatch forever
pi_44562648
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:35 schreef MissMatch het volgende:
En die hebben jou persoonlijk aan elke illegaal voorgesteld?
Nee, maar wel aangewezen.

En zo moeilijk is het nu ook weer niet om illegalen te herkennen trouwens...
pi_44563660
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:05 schreef Kadesh het volgende:
Ik snap die linkse figuren niet, als er tig duizend asielzoekers voor de deur staan is er plaats genoeg, maar zodra er een paar vierkante kilometer asfalt bij moet is Nederland opeens wel vol. Laat links maar eens even uitzoeken hoeveel vervuiling 40.000 mensen veroorzaken.
Ghighi, grappig, die mensen die te dom zijn om zich te laten informeren, zodat ze weten dat links voor een GP is, maar niet voor minder strenge toelatingseisen... Links wil helemaal niet tig duizend asielzoekers binnenlaten, ze willen een pardon voor de mensen die hier al zijn. Verder zijn ze best blij met het strenge toelatingsbeleid dat er op het moment gevoerd wordt.
En de stroom illegalen in Nederland valt reuze mee, in de meeste omringende landen is het veel erger. Ze gaan hier echt niet opeens allemaal aankloppen, terwijl het binnenkomen van NL nu tig keer zo moeilijk is dan 10 jaar geleden...
Wat is dat toch, met mensen die niet zelf kunnen nadenken en gedachteloos anderen en de media nablaten?
pi_44565004
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:39 schreef nikk het volgende:

En zo moeilijk is het nu ook weer niet om illegalen te herkennen trouwens...
Hoe dan? Kom op, vertel...
pi_44607233
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

En dat doet wel de deur dicht. Wat feiten over China. Een derde van de staal productie van de wereld gaat naar China. De helft van al het beton in de wereld gaat naar China. Het is de snelst groeiende economie ter wereld en men verwacht dat China binnen 20 jaar economisch en militair een land is dat VS zal overstijgen. PS er draait nu een leuke docu nu op discovery. Maar mensen als jij kijken daar vermoedelijk niet naar.
Je vergeet alleen dat men ietwat grote problemen heeft wat betreft vervuiling en watervoorziening. Verder is er nogal wat corruptie en een scheefgroei qua inkomens tussen steden en platteland. Ik wil nog wel zien wat er over 10-20 jaar van China terechtkomt, zo simpel is het allemaal niet.
  donderdag 21 december 2006 @ 19:12:26 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44635728
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe dan? Kom op, vertel...
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar. Ik denk de vreemdelingendienst ook wel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44636163
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar. Ik denk de vreemdelingendienst ook wel
Wat denk je eens van opsporingsambtenaren. Hebben ze ineens een objectief vermoeden...
  zondag 24 december 2006 @ 02:29:22 #91
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44698667
Wat? Gaat Jan Versteegt weg?
lege ton
pi_44700676
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is het idd. Er is geen enkele aanwijzing dat een GP leidt tot meer illegalen in Nederland.
Je lijkt die naieve Pechtold wel.
  zondag 24 december 2006 @ 11:04:15 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44701091
An sich is het niet onlogisch; maak de illegalen legaal dan zijn er geen illegalen meer.

Tadaaa: opgelost!

Volgende week doen we hetzelfde met inbreken; het strafboek uit. Tadaaa: criminaliteit is gedaald!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44701829
De verslaggeefster van de TROS die deze reportage maakte heeft ernstige ruzie met de redactie. Ze is kwaad over de manier waarop de reportage in een context is gezet, dat was niet haar bedoeling en op die manier is de repo ook niet gemaakt. Ze zegt dat er niets van klopt, dat er nu in de inleiding wordt gezegd dat het gp als een lopend vuurtje gaat en ze baalt van de VVD-politica die in de studio was gehaald.

Leuk relletje
  zondag 24 december 2006 @ 11:45:45 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44701872
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:43 schreef SCH het volgende:
De verslaggeefster van de TROS die deze reportage maakte heeft ernstige ruzie met de redactie. Ze is kwaad over de manier waarop de reportage in een context is gezet, dat was niet haar bedoeling en op die manier is de repo ook niet gemaakt. Ze zegt dat er niets van klopt, dat er nu in de inleiding wordt gezegd dat het gp als een lopend vuurtje gaat en ze baalt van de VVD-politica die in de studio was gehaald.

Leuk relletje
En je hebt natuurlijk wel een bronnetje die dit verhaal ondersteunt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44701951
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En je hebt natuurlijk wel een bronnetje die dit verhaal ondersteunt
De Volkskrant, vrijdag.

En ik heb het ook van haar zelf. Ze is echt woest
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 11:51:42 #97
862 Arcee
Look closer
pi_44702003
quote:
Generaal pardon (woensdag 13 december)

http://standejong.nl/index.php

Hoeveel Nederlanders zouden er voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers zijn? Ik heb er de opiniepeilingen van Maurice de Hond niet op nagekeken, maar ik schat dat de helft van Nederland tegen is. Waarom horen we die mensen niet of nauwelijks in het publieke debat?

Misschien ligt het aan mij hoor, maar de enige tegenstanders van een generaal pardon die ik voorbij zie komen zijn de "licht racistische" (dixit NRC Handelsblad) Rita Verdonk, de kwalijke demon Geert Wilders, en misschien nog een of andere slecht uit zijn woorden komende seniore arbeider uit een achterstandswijk.

De voorstanders van een generaal pardon zijn heel wat prominenter aanwezig. Afgezien van het gebruikelijke zwikje leraren, burgemeesters en kerkbestuurders zijn dat de altijd enorm bij onze samenleving betrokken schrijvers, opiniemakers en cabaretiers (ook wel eens gemakshalve 'de intelligentsia') genoemd, van wie zowaar enkelen nog in Nederland wonen, ofschoon de rest absoluut niet te beroerd is om vanuit de gerieflijke villa's aan de mediterranee of penthouses in de diverse wereldsteden nog een keer in Hilversum uit te komen leggen hoe het hoort.

Gisteravond in Pauw en Witteman mocht wereldburger Adriaan van Dis, inmiddels woonachtig in Parijs, komen vertellen hoe wij moeten omgaan met asielzoekers. Nu heb ik ergens wel een zwak voor deze begenadigd formulerende ijdeltuit. Maar onder al die deftige woorden was de boodschap duidelijk:wie tegen het generaal pardon was, behoorde tot de onderbuik van het land (ik geloof dat Adriaan het zelf 'afvoerputje' noemde) en Wilders was dan weliswaar 'geen domme man', maar die opmerking was louter bedoeld om aan te geven dat 'dan eindelijk duidelijk wordt' hoe het gefrustreerde xenofobe deel der natie over dit soort zaken denkt.

Uiteraard had Van Dis een perfecte aangever in rooie Paultje.

Persoonlijk ben ik tegenstander van een generaal pardon. Het leidt tot rechtsongelijkheid. En het (weer) oprekken van de regels heeft ongetwijfeld een aanzuigende werking op andere gelukszoekers. Het argument dat die uitgeprocedeerden al zo lang in Nederland verblijven, overtuigt mij niet. Dat is geheel en al aan henzelf te danken en aan het feit dat ze volop hebben geprofiteerd van de vele mogelijkheden om beroep en bezwaar in te dienen tegen de negatieve beslissingen

Dat die uitgeprocedeerden allemaal zo fantastisch zijn ingeburgerd en een enorme kwaliteisimpuls aan ons land geven, daar geloof ik geen biet van. Maar het doet er ook niet toe: met zestien miljoen mensen op een stukje aarde ongeveer zo groot als Denemarken (daar wonen er vier miljoen) is Nederland vol, uh... druk genoeg.

Maar ja, ik ben geen BN'er, heb geen abonnement op Hilversumse praatprogramma's en kan niet zo mooi spreken als Adriaan van Dis.

O, leefde Frits Bolkestein nog maar!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 24 december 2006 @ 11:52:46 #98
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44702034
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:48 schreef SCH het volgende:
De Volkskrant, vrijdag.
Nee, hoor de laatste zoekresultaten op rel+Tros zijn van ergens oktober dit jaar

Maar als je een linkje hebt zie ik het graag.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44702092
Goh Arcee, een column van een zichzelf "zeer rechts" noemende 'journalist'. En nu?

pi_44702124
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, hoor de laatste zoekresultaten op rel+Tros zijn van ergens oktober dit jaar

Maar als je een linkje hebt zie ik het graag.
Het staat in de papieren Volkskrant van vrijdag, ze hebben het nieuws bovendien van de weblog van Van den Heuvel.

Ik lees vrijwel alle dagbladen iedere dag, in de geschreven versies, en dat zijn mijn bronnen. Het is niet pas waar als het ook nog eens op internet staat hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')