abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44544384
Meer illegalen door pardonregeling? Het nieuws van een op handen zijnde pardonregeling in Nederland is niet binnen de landsgrenzen gebleven. In en rond Milaan woont een grote gemeenschap illegalen uit West-Afrika. Zij hebben van het generaal pardon gehoord en willen het nu in Nederland gaan proberen. EénVandaag ging naar Milaan en sprak met deze mensen. Weerman Jan Versteegt (55) neemt na twaalf jaar afscheid van Radio 2. Versteegt vindt de belasting te zwaar geworden om, zeven dagen per week meerdere malen, live het weerbericht te presenteren. EENVANDAAG bezoekt Jan Versteegt in Groningen.
Verder in EENVANDAAG: een bezoek aan een vrouwendorp in Polen. Er is daar geen man meer te bekennen. Alle mannen zijn aan het werk; niet thuis in Polen maar in het westen.

Meer op deze zender | Meer in dit genre | Uitzending Gemist

Terug
Nederland 1, 18:20 uur

DetailsZender:
Datum en tijdstip: 18 december 2006, 18:20-18:50 uur
Genre: Nieuws/Actualiteiten
Omroep: TROS/AVRO
Url: www.eenvandaag.nl
Teletekst: 220
Bijzonderheden: Teletekst ondertiteld, Breedbeelduitzending

Kijkwekker via SMS Toevoegen aan persoonlijke gids Mail a friend Reageer op dit programma

© 2006 AKN Digital Services | Alle rechten voorbehouden
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 18 december 2006 @ 18:02:03 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44544581
Sorry. Ik ben tegen en moet werken.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 18 december 2006 @ 18:04:17 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44544640
Kan die OP niet wat duidelijker ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44544666
Ik ben vóór en van mij mogen ze het proberen.
pi_44544689
quote:
Zij hebben van het generaal pardon gehoord en willen het nu in Nederland gaan proberen
...alwaar zij gezwind kennis namen van het begrip "eenmalig".
Ze zijn sowieso geen deel van die afgebakende groep, dus dit is eik bes wel paniekzaaien. En moesten ze helemaal naar Milaan om nog wat enge negers te vinden die staan te kwijlen om ons landje binnen te komen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 18 december 2006 @ 18:12:39 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44544878
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:55 schreef TranceAction het volgende:
Meer illegalen door pardonregeling? Het nieuws van een op handen zijnde pardonregeling in Nederland is niet binnen de landsgrenzen gebleven. In en rond Milaan woont een grote gemeenschap illegalen uit West-Afrika. Zij hebben van het generaal pardon gehoord en willen het nu in Nederland gaan proberen. EénVandaag ging naar Milaan en sprak met deze mensen.
De regeling is eenmalig en bestemt voor een bepaalde groep waaronder geen inwonder van de stad Milaan valt. En de meeste illegalen die daar zitten zullen wel voor de maffia werken geen werkgever waar je zonder permanente ontslag van wegkomt. Dus zie het nut van je post niet zo. En kan me tijd wel beter gebruiken dan kijken naar dit soort flauwekul.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44545010
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

...alwaar zij gezwind kennis namen van het begrip "eenmalig".
Ze zijn sowieso geen deel van die afgebakende groep, dus dit is eik bes wel paniekzaaien. En moesten ze helemaal naar Milaan om nog wat enge negers te vinden die staan te kwijlen om ons landje binnen te komen?
Waarna ze vrolijk de illegaliteit in duiken. Samen met de andere duizenden vriendjes die door de zuigende werking van een GP hun heil zoeken in Nederland.
  maandag 18 december 2006 @ 18:20:03 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44545118
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarna ze vrolijk de illegaliteit in duiken. Samen met de andere duizenden vriendjes die door de zuigende werking van een GP hun heil zoeken in Nederland.
En daar heb je bronnen en cijfers voor. Dat illegalen Europa binnen komen ligt aan de corruptie en slechte bewaking van de grenzen in Italie en Spanje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44545235
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

En daar heb je bronnen en cijfers voor. Dat illegalen Europa binnen komen ligt aan de corruptie en slechte bewaking van de grenzen in Italie en Spanje.
Yeah right. Alsof illegalen dusdanig juridisch onderlegd zijn om de precieze grenzen van de wet te kennen en op basis daarvan te besluiten wel of niet te komen. Maar goed, we zullen wel zien wat deze GP uiteindelijk zal brengen.
  maandag 18 december 2006 @ 18:24:35 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44545249
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Waar ik wel eens schijtziek van wordt is dat mensen als jij niet snappen dat dit een mondiaal probleem is. Waarvan de belangrijkste oorzaken buiten Nederland liggen. Daarnaast verplaats je eens in een ander als jij arm bent en elke dag honger hebt. En je hoort van een generaal pardon wat zou jij dan doen. En die mensen zijn vaak ongeletterd en slecht opgeleid en snappen de werking van de Nederlandse politiek en de eenmaligheid van de GP niet. Zelfs Nederlanders snappen daar soms geen hol van.
  maandag 18 december 2006 @ 18:25:56 #11
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44545283
Stemmingmakerij.
... is a mismatch forever
  maandag 18 december 2006 @ 18:26:26 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44545299
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:25 schreef MissMatch het volgende:
Stemmingmakerij.
Dat is het idd. Er is geen enkele aanwijzing dat een GP leidt tot meer illegalen in Nederland.
pi_44545371
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar ik wel eens schijtziek van wordt is dat mensen als jij niet snappen dat dit een mondiaal probleem is. Waarvan de belangrijkste oorzaken buiten Nederland liggen. Daarnaast verplaats je eens in een ander als jij arm bent en elke dag honger hebt. En je hoort van een generaal pardon wat zou jij dan doen. En die mensen zijn vaak ongeletterd en slecht opgeleid en snappen de werking van de Nederlandse politiek en de eenmaligheid van de GP niet. Zelfs Nedrlanders snappen daar soms geen hol van.
Waar ik schijtziek van word is dat mensen zoals jij niet snappen dat we van dit mondiale probleem geen nationale moeten maken. Er is hier simpelweg geen ruimte voor al die mensen. Ze horen hier niet. Klaar. Punt.

Hoe dan ook zal deze GP uiteindelijk alleen maar leiden tot méér illegalen. En dat kan niemand een vooruitgang noemen.
pi_44545401
Wel een wazig verhaal waarin de interviewster doet alsof Nederland alle illegalen wil opnemen. Rare documantaire.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2006 @ 18:29:16 #15
862 Arcee
Look closer
pi_44545404
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:25 schreef MissMatch het volgende:
Stemmingmakerij.
Ja, die mensen weten 't nog niet eens.

Sommigen wel trouwens en die denken hier een vergunning te krijgen. Die hebben 't debat dan niet helemaal begrepen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44545432
Ik kan mij nog een GP herrinneren tijdens de bijlmerramp, er stonden file's bij de grens
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 18 december 2006 @ 18:33:50 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44545547
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Waar ik schijtziek van word is dat mensen zoals jij niet snappen dat we van dit mondiale probleem geen nationale moeten maken. Er is hier simpelweg geen ruimte voor al die mensen. Ze horen hier niet. Klaar. Punt.
Kijk dat is het bekrompenheid van jou manier van kijken. Een mondiaal probleem is altijd een nationaal probleem. We leven samen met vele landen en vele mensen op deze planeet. En het meeste van wat deze mensen en landen doen hebben een directe invloed op andere landen en andere mensen. In mijn ogen ben je gewoon iemand met een ongefundeerde angst voor buitenlanders. Je bent eigenlijk redelijk racistisch.
  maandag 18 december 2006 @ 18:36:09 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44545606
Ik ben illigaal én vrouw. Dan kan ik wel een vergunning krijgen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 18 december 2006 @ 18:38:11 #19
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44545686
Mooi, hebben we straks er 2.600.000 parasieten bij.
Wouter Bos betaalt wel.
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
pi_44545722
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kijk dat is het bekrompenheid van jou manier van kijken. Een mondiaal probleem is altijd een nationaal probleem. We leven samen met vele landen en vele mensen op deze planeet. En het meeste van wat deze mensen en landen doen hebben een directe invloed op landen en andere mensen. In mijn ogen ben je gewoon iemand met een ongefundeerde angst voor buitenlanders. Je bent eigenlijk redelijk racistisch.
Tuurlijk. Jij kan wel even alle wereldproblemen oplossen natuurlijk. Wat is je plan voor volgend jaar? Wereldvrede?

Maar hey, op zich heb je wel een punt. Laten we zoveel mogelijk illegalen en Afrikanen toelaten in Nederland. Voor je het weet is de wereld exact even arm en zijn we allemaal gelijk!
pi_44545745
Haaglander, ik schat 2,6 miljard eigenlijk. Hoop Chinezen hebben alvast een ticket geboekt en de Indiers zijn ook druk bezig. Gezellig toch.
pi_44545751
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe dan ook zal deze GP uiteindelijk alleen maar leiden tot méér illegalen. En dat kan niemand een vooruitgang noemen.
je bent eik best wel dom...enige kennis van de materie is je vreemd...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_44545796
Alle pogingen om die mensen te "helpen" zorgen voor een grotere groep van mensen die geholpen willen worden, Zoals duidelijk te horen was in een vandaag gaat alleen het praatje dat ze een vergunning krijgen, de rest wordt gewoon vergeten.
De enige oplossing is ze terugstuuren en ze daar te helpen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 december 2006 @ 18:43:48 #24
862 Arcee
Look closer
pi_44545868
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:40 schreef Ericr het volgende:
Haaglander, ik schat 2,6 miljard eigenlijk. Hoop Chinezen hebben alvast een ticket geboekt en de Indiers zijn ook druk bezig. Gezellig toch.
De eersten zijn ook al geland op Schiphol:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 18 december 2006 @ 18:47:01 #25
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44545954
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:40 schreef Ericr het volgende:
Hoeveel neem jij er in huis?
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')