bwehequote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef i2Them2 het volgende:
Vuile soeper [afbeelding].
Flink koud hier volgens het KNMI.
op de fiets voelt het als -20quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:04 schreef The_S het volgende:
handschoenen moet je nu nog niet mee beginnen, als het strax -20 is dan heb je nix meer aan je handschoentjes
quote:Gewonden bij botsing in dichte mist op A30
EDE/BARNEVELD - Op de snelweg A30 tussen Ede en Barneveld ter hoogte van Lunteren zijn dinsdagavond in zeer dichte mist veertien personenauto's en twee vrachtwagens in botsing gekomen. Daardoor zijn drie mensen gewond geraakt. In de andere richting botsten ook enkele auto's.
Dat hebben politie en brandweer gemeld. De mist was zo dik dat het zicht volgens ooggetuigen tot enkele tientallen meters beperkt bleef. "Plotseling stond het stil voor me", zei een chauffeur. Politie en brandweer zijn nog zeker enkele uren bezig om de ravage op te ruimen. De snelweg is in beide richtingen afgesloten voor verkeer, aldus de politie.
Volgens een woordvoerder van de brandweer zal het vooral veel tijd kosten om een door de vangrail geschoten en daarna gekantelde vrachtwagen weg te krijgen. Die is geladen met pallets papier dat er eerst moet worden uitgehaald.
Opgevangen
De inzittenden van de meeste auto's zijn opgevangen in een hulpverleningscentrum in het nabij gelegen Barneveld. Sommige auto's hebben zo'n klap gehad dat ze op het eerste gezicht total loss lijken.
De A30 is afgesloten tussen de afrit in de snelweg A1 (Utrecht - Apeldoorn) tot aan de afrit in de snelweg A12 (Arnhem - Utrecht). Alle verkeer wordt omgeleid.
Bron: http://www.nu.nl/news/921(...)hte_mist_op_A30.html
Dat lijkt me freaky landen zeg. Kom je ineens tussen de mist terecht en ineens voel je dat je geland bentquote:
quote:Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Keromane het volgende:
Land je onder de verkeerde hoek dan heb je een erg korte maar ook erg brede landingsbaan.
True! Het wordt gewoon 7 graden met kerstquote:Op donderdag 21 december 2006 13:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Mwah, ik vind het nogal uhmm, ja saai eigenlijk
ik wil ook vrieskou het liefst -15quote:Op donderdag 21 december 2006 14:45 schreef addie het volgende:
[..]
True! Het wordt gewoon 7 graden met kerstIk wil vrieskou
Ja, dat was bizar toen, zo plotseling en onverwachts zoals dat ging. En tering, wat werd het koud toen!quote:Op vrijdag 22 december 2006 02:30 schreef Keromane het volgende:
Zo is het in het verleden bij dit soort omstandigheden ook gegaan wanneer het vrij plotseling tot winterweer kwam. In 84/85 schoot een dergelijk hoog naar het noorden toe bijvoorbeeld, in een tijdsbestek van luttele dagen.
Tussen nu en het einde der tijden vast wel.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:07 schreef Prowl het volgende:
Dus het gaat sneeuwen?
leef je uit zou ik zeggenquote:Op vrijdag 22 december 2006 22:20 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Ik had hier eigenlijk wel iets willen lezen over Subsidentie Inversie onder invloed van een stabiel hogedrukgebied en een eventuele temperatuurstijging to 11 a 12 graden op Nieuwjaarsdag.
Geef me dan verdomme iets te lezen!quote:
Geef jij ons dan eerst iets te lezenquote:Op vrijdag 22 december 2006 22:26 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Geef me dan verdomme iets te lezen!
![]()
Weerforumquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:52 schreef Drugshond het volgende:
ehmmmm, op dit moment kaap ik de delen #001 t/m #181.
Een beetje slimme Fokker snapt wat ik ga doen.
geef nog eens een hint dan. Want een weer forum was ook het eerste (en het enige) waar ik op kwam.quote:
Mwah ff afwachten en zo (maar weer zit erbij).quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:36 schreef Party_P het volgende:
[..]
geef nog eens een hint dan. Want een weer forum was ook het eerste (en het enige) waar ik op kwam.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:20 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Ik had hier eigenlijk wel iets willen lezen over Subsidentie Inversie onder invloed van een stabiel hogedrukgebied en een eventuele temperatuurstijging to 11 a 12 graden op Nieuwjaarsdag.
Op zoek naar informatie en nuttige links voor het weerforum neem ik aanquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:52 schreef Drugshond het volgende:
ehmmmm, op dit moment kaap ik de delen #001 t/m #181.
Een beetje slimme Fokker snapt wat ik ga doen.
Als de hele wereld nou eens gaat blazenquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:19 schreef -skippybal- het volgende:
Dat hoerige hoog blijft op allemaal kaarten gewoon op dezelfde plaats![]()
quote:Extreem weer teistert Spanje
MADRID - Delen van Spanje worden geteisterd door extreme weersomstandigheden. De autoriteiten hebben zaterdag een onweersalarm afgegeven voor de kustgebieden aan de Middellandse Zee en het zuiden van het land. Op de Balearen valt veel regen.
Door sneeuw en ijzel zijn in het oosten van Spanje wegen en bergpassen afgesloten. In het binnenland is sprake van droog winterweer met nachtvorst.
zíj wel jaquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/925738/21/Extreem_weer_teistert_Spanje.html
[..]
Dat komt meer in de richting.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:49 schreef addie het volgende:
Ik dacht ook aan het weerforum drugshond
En klimaat/natuurforum oid dan?
Lol... BBCquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:50 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding]
niet serieus nemen natuurlijk maar dit staat op de bbc site![]()
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0162
Maastrichtquote:Op zondag 24 december 2006 10:29 schreef asco het volgende:
Het sneeuwde net in Maastricht.
[afbeelding]
Zie TT 705/2.
![]()
En aan buienradar te zien, zou er ook wat neerslag in de lucht moeten zitten...quote:Op zondag 24 december 2006 13:02 schreef leroytje het volgende:
Woei het vriest ook een heel klein beetje in het zuiden van Limburg
spoel je al weg?quote:
van hetzelfdequote:Op maandag 25 december 2006 09:34 schreef Againzender het volgende:
Grijs, windstil, saai weer
En prettige kerst allen natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |