quote:4.3 Uitkeringen
Eind september 2004 ontving één op de vier niet-westerse allochtonen van 15 tot
65 jaar inkomsten uit een sociale uitkering(*), al dan niet in combinatie met andere
inkomsten vanuit bijvoorbeeld een kleine baan. Dit is twee keer zo vaak als het
geval is bij autochtonen.
* Het betreft bijstandsuitkeringen, werkloosheidsuitkeringen, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en overige sociale
uitkeringen, zoals wachtgeld en uitkeringen op grond van de Ziektewet.
en nu?quote:Op zondag 17 december 2006 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik het goed heb heeft 33% van alle niet westerse allochtonen alleen een uitkering en 11% van de autochtonen
De WAO bestaat niet meer, we hebben de WIA tegenwoordig.quote:Op zondag 17 december 2006 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik was al aan het zoeken
WW
WAO
ABW
Dat zijn de belangrijkste
En ABW is al een paar jaar WWB.quote:Op maandag 18 december 2006 13:38 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
De WAO bestaat niet meer, we hebben de WIA tegenwoordig.
Ah, dank u voor de aanvulling.quote:
Om maar eens concreet te zijn:quote:Op maandag 18 december 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bijstand is niet meer algemeen dus?
Waarom?quote:Op zondag 17 december 2006 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat wou ik weten
0 Argumentquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat ik het wou weten
Of die voor allochtonen lagerquote:Op woensdag 27 december 2006 18:05 schreef longinus het volgende:
Ze moeten de uitkeringen voor de autochtonen hoger maken zodat het aantrekkelijker wordt voor autochtonen om een uitkering te genieten en de verhoudingen weer worden zoals de nederlandse bevolking.
De WAO bestaat nog wel degelijk. Hij wordt alleen niet meer toegewezen vanaf 01-01-2006.quote:Op maandag 18 december 2006 13:38 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Makkelijker aan een hypotheek voor een BMW E46 316i met M-embleem kunnen komen.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:51 schreef hierissiedan het volgende:
Toch wel schokkend dat de groep van marokanen en turken met een uitkering zo hoog is!! ik ga nu allerlij dingen denken o. dat zij het moetwillig doen. Net zo als mijn marokaanse ex-burman die bij de keuring altijd zwak ziek en misselijk was en constand door zijn rug ging. Maar buiten die dagen de hele marokaanse gemeenschap voorziet van halal geslachte konijnen(geen prettig gezicht die geslachte konijnen...) Maar kan iemand een andere reden aandragen dan fraude oid? Een positieve reden?
De eerste groep gastarbeiders hebben grotendeels lichamelijk zware arbeid verricht in de industrie. Waarschijnlijk zit er van deze groep een behoorlijk gedeelte in de WAO.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:51 schreef hierissiedan het volgende:
Toch wel schokkend dat de groep van marokanen en turken met een uitkering zo hoog is!! ik ga nu allerlij dingen denken o. dat zij het moetwillig doen. Net zo als mijn marokaanse ex-burman die bij de keuring altijd zwak ziek en misselijk was en constand door zijn rug ging. Maar buiten die dagen de hele marokaanse gemeenschap voorziet van halal geslachte konijnen(geen prettig gezicht die geslachte konijnen...) Maar kan iemand een andere reden aandragen dan fraude oid? Een positieve reden?
Wat hoop ik dat dit ironisch bedoeld is......quote:Op woensdag 27 december 2006 18:05 schreef longinus het volgende:
Ze moeten de uitkeringen voor de autochtonen hoger maken zodat het aantrekkelijker wordt voor autochtonen om een uitkering te genieten en de verhoudingen weer worden zoals de nederlandse bevolking.
De WAO bestaat nog steeds hoor, maar niet voor nieuwe gevallen.quote:Op maandag 18 december 2006 13:38 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Uit deze statistieken blijkt dus dat negers helemaal niet zo lui zijn als iedereen denkt !
Wel luier dan Nederlanders natuurlijk, maar niet zo lui als Turken en Maorokkanen.
Als je het probleem niet meer ziet, wil niet zeggen dat het probleem er niet meer is......quote:Op donderdag 28 december 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nog een oplossing voor dit probleem. Schaf het hele onderscheid tussen allochtoon en autochtoon af. Het is nergens goed voor, behalve voor statistieken om de Wilders-fanaten in hun natte droom te houden. Zullen we anders ook kijken naar de schade die door lease-auto's wordt gereden, die ik ook moet betalen middels mijn steeds hoger wordende premie? Hoe zou daar de verhouding zijn?
Je kan niet in de WAO/WIA komen als je niet eerder hebt gewerkt. Misschien is dat wel de reden dat negers niet in de statistieken staan. Daar wilde je naartoe toch? Misschien vertellen de statistieken ons wel wie het hardst heeft gewerkt en door die harde arbeid zo op is dat die persoon vanzelf wel in de WAO/WIA terecht komt. Kortom, je zou kunnen zeggen dat Turken en Marokkanen het hardst van allemaal werken en dat autochtonen niet hard werken en daarom elke dag weer kunnen luieren werken.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Uit deze statistieken blijkt dus dat negers helemaal niet zo lui zijn als iedereen denkt !
Natuurlijkquote:Wel luier dan Nederlanders natuurlijk,
Uiteraard.quote:maar niet zo lui als Turken en Maorokkanen.
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Wel luier dan Nederlanders natuurlijk, maar niet zo lui als Turken en Maorokkanen.
Problemen zijn er altijd. Er is alleen geen onderscheid meer. Mensen die frauderen worden aangepakt, mensen die er recht op hebben krijgen gewoon uitkering. Ik snap de behoefte om onderscheid te maken niet. In mijn ogen heb je fraudeurs en mensen die er recht op hebben. En niet, zoals bepaalde mensen (voornamelijk Wilders adepten) denken, allochtone frauders, allochtonen die recht hebben op een uitkering, autochtone frauders en autochtonen die recht hebben op een uitkering.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:31 schreef nonzz het volgende:
[..]
Als je het probleem niet meer ziet, wil niet zeggen dat het probleem er niet meer is......
quote:Op dinsdag 26 december 2006 01:58 schreef K33T het volgende:
Wat ik meest onthutsend vind, is dat de politici ons destijds nergens om gevraagd hebben.
Er profiteren inmiddels een anderhalf miljoen niet-Westerse allochtonen mee in Nederland. Hebben ze ons, de autochtonen, gevraagd of ze dit wel goed vonden? Helemaal niet. Ik schat dat dan zo'n 80% á 90% van de autochtonen NEE gestemd zouden hebben. Maar dat deed de politiek simpelweg niet. Ze zetten de poorten wagenwijd open voor alle profiteurs van onze hoge welvaart, zonder dat ze ons wat gevraagd hebben.
Schandalig gewoon. Nu zitten we hier met een verziekt land. En nog bedankt, hé!
quote:Op dinsdag 26 december 2006 01:58 schreef K33T het volgende:
Wat ik meest onthutsend vind, is dat de politici ons destijds nergens om gevraagd hebben.
En ze mochten van de gevestigde orde hier blijven, en hun inferieure familie ook importeren.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:42 schreef SCH het volgende:Nee, dat kon ook helemaal niet. Het waren de bedrijven zelf die al die werknemers nodig hadden en ze hier met stromen naar toe haalden. Bij voorkeur ongeschoolde en daarmee goedkope arbeidskrachten en niet de gestudeerde types. En iedereen vond het prima want het was werk dat autochtonen verdomden te doen. En zo gaat het nog steeds, zie de Polen.
Er zit ook een groter percentage in de bijstand. En daar hoef je niet voor gewerkt te hebben.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Misschien vertellen de statistieken ons wel wie het hardst heeft gewerkt en door die harde arbeid zo op is dat die persoon vanzelf wel in de WAO/WIA terecht komt.
Ow, niet alleen.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zit ook een groter percentage in de bijstand. En daar hoef je niet voor gewerkt te hebben.
Jij had ze per kerende post terug willen sturen?quote:Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef K33T het volgende:
[..]
En ze mochten van de gevestigde orde hier blijven, en hun inferieure familie ook importeren.
Dus dat heeft weinig met de bedrijven te maken. Het was de politiek die instemde met hun verblijfsvergunnin. Want stel je voor, anders worden ze weer o zo gediscrimineerd. Boehoe.
Spoor jij wel helemaal?quote:Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef K33T het volgende:
en hun inferieure familie ook importeren.
Lichte correct. Een of andere nietsnut dit jonger is dan 50 en niets mankeert, hoort niet in de WAO. Dit brengt mij tot de kern van het probleem, welke vele Wilders-adepten, inclusief gequote, met alle moeite proberen te ontwijken. Het probleem is niet de nietsnut. Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus een of andere nietsnut die jonger is dan 50, hoort niet in de WAO.
Het is een halsstarrige nazi-gewoonte. Deze gewoonte er met alle middelen uitslaan is de beste optie.quote:
Je weet dat je nu een enigszins fascistische methode voorstelt?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is een halsstarrige nazi-gewoonte. Deze gewoonte er met alle middelen uitslaan is de beste optie.
Haha wat een vooroordelen. Ik ben neger, en ik heb drie banen, werk 65 uur in de week in NL welteverstaan. Autochtonen kijken me altijd verbaasd aan over mijn prestaties. Ach ja, wie is nu lui ik of de gemiddelde autochtoon die 35 uur in de week werkt en die meer vrije tijd wilt?!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
dan verlaag je jezelf tot het zelfde niveau.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is een halsstarrige nazi-gewoonte. Deze gewoonte er met alle middelen uitslaan is de beste optie.
Wat zit je nou vaag te ouwehoeren, gast?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lichte correct. Een of andere nietsnut dit jonger is dan 50 en niets mankeert, hoort niet in de WAO. Dit brengt mij tot de kern van het probleem, welke vele Wilders-adepten, inclusief gequote, met alle moeite proberen te ontwijken. Het probleem is niet de nietsnut. Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.
Natuurlijk kietelt het je onderbuik als je weer op buitenlanders kunt afgeven. Dat is immers vele malen makkelijker om de daadwerkelijke problemen te benoemen. Kortom, het typerende niveau, of beter gezegd het gebrek daaraan, van Wilders-adepten.
En eigenlijk is dat geen probleem.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.
sluit ik mij bij aan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
En eigenlijk is dat geen probleem.
Want wij nederlanders, hebben ons sociale stelsel, etc, en alhoewel dat systeem niet perfect is, werk het prima voor ons.
Entree de calculerende islam-toetsenbord-fundamentalistjes (inclusief gequote):
"Hey, jullie hebben een mooi systeem, maar daar valt misbruik van te maken!!. Ja, dan moeten jullie je zooi maar beter op orde hebben, want anders kun je verwachten dat wij 'vrome, eerzame, zich nooit misdragende moslims daar misbruik van maken! Want dat is eer, weetjewel!
"
Wat zullen we zeggen, wederom een 'verrijking van onze cultuur'
Voor de rest blijven die constante pogingen om mensen uit te maken voor Nazi lachwekkend.
Mensen nemen dat namelijk niet aan van iemand die er prat op gaat dat'ie een islamo-fascist is
Dat spreekt voor zich. Immers, de blanke mens is superieur. Uiteraard is het ook zo dat blanke autochtonen eigenlijk geen controle op het naleven van wetten nodig hebben. Die controle is alleen noodzakelijk voor niet-blanken, en voornamelijk moslims. Het zit immers in onze natuur, of cultuur of religie, om de zaak te flessen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want wij nederlanders, hebben ons sociale stelsel, etc, en alhoewel dat systeem niet perfect is, werk het prima voor ons.
Ik heb nergens iemand voor nazi uitgemaakt. Wel voor Wilders-adept. Als jij daar automatisch nazi's aan relateert, dan is dat jouw persoonlijke beleving.quote:blabla
Voor de rest blijven die constante pogingen om mensen uit te maken voor Nazi lachwekkend.
Belastingontduiking en verzekeringsfraude zijn nationale volkssporten bij 'ons'. Verzekeringsfraude wordt niet eens gezien als laakbaar. Bijstandsfraude lijkt me een passende toevoeging erop. Hoort bij onze moraal, zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ach, open er een topic over. Hier ben je off-topic.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Belastingontduiking en verzekeringsfraude zijn nationale volkssporten bij 'ons'. Verzekeringsfraude wordt niet eens gezien als laakbaar. Bijstandsfraude lijkt me een passende toevoeging erop. Hoort bij onze moraal, zal ik maar zeggen.
Nederland is eerloos.
De Nederlander staat al sedert eeuwen bekend om z'n berekende centenschraperij en onfatsoen. Daar hebben we nooit buitenlanders voor nodig gehad..
Wat is er off-topic aan? Niets.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, open er een topic over. Hier ben je off-topic.
Waar is dit bekende gegeven terug te vinden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:55 schreef Gia het volgende:
Maar het is een bekend gegeven dat controlerende artsen oudere allochtonen vanwege taalproblemen maar lekker in de WAO laten hangen, i.p.v. moeite doen om een tolk te vinden en de keuring alsnog goed uit te voeren.
Ach, richt je commentaar dan op degene waarop ik reageer. Ik zie trouwens niet wat er offtopic aan is; als het gaat over een onderverdeling in alloch - en autochtonen, en iemand probeert dat te verklaren uit cultuurverschillen, dan zie ik niet wat er offtopic is aan een opmerking over de betreffende cultuur.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, open er een topic over. Hier ben je off-topic.
Dit topic gaat niet over verzekeringsfraude en belastingontduiking, maar over het gebruik van uitkeringen in Nederland en de verdeling allo - auto.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:07 schreef sigme het volgende:
Ik zie trouwens niet wat er offtopic aan is; als het gaat over een onderverdeling in alloch - en autochtonen, en iemand probeert dat te verklaren uit cultuurverschillen, dan zie ik niet wat er offtopic is aan een opmerking over de betreffende cultuur.
In Nederland is oplichting van de overheid en van uitkerende instanties een volkssport (van het autochtone volk, wel te verstaan). De verdeling allo- auto laat zich niet verklaren uit een calculende mentaliteit van de allo's.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over verzekeringsfraude en belastingontduiking, maar over het gebruik van uitkeringen in Nederland en de verdeling allo - auto.
Het is jou niet bekend dat allochtonen tweemaal gekeurd moesten worden, vaak omdat ze vanwege taalproblemen in de WAO terecht gekomen waren? Ze hebben problemen met de taal, zijn daarom kansloos op de arbeidsmarkt en moeten daarom maar in de WAO blijven hangen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar is dit bekende gegeven terug te vinden?
Waar zijn deze bekendheden te vinden, ik vraag je iets en je vraagt mij iets terug. Dat is nogal zinloos Gia.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is jou niet bekend dat allochtonen tweemaal gekeurd moesten worden, vaak omdat ze vanwege taalproblemen in de WAO terecht gekomen waren? Ze hebben problemen met de taal, zijn daarom kansloos op de arbeidsmarkt en moeten daarom maar in de WAO blijven hangen.
Het is jou ook niet bekend dat Marokko het moeilijk maakt om Marokkanen in Marokko te herkeuren?
gedaan:quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Had jij deze al gedaan? Dan weten dat in ieder geval zeker![]()
Zijn genoeg voorbeelden van dit fenomeen bekend.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Belastingontduiking en verzekeringsfraude zijn nationale volkssporten bij 'ons'. Verzekeringsfraude wordt niet eens gezien als laakbaar. Bijstandsfraude lijkt me een passende toevoeging erop. Hoort bij onze moraal, zal ik maar zeggen.
Nederland is eerloos.
De Nederlander staat al sedert eeuwen bekend om z'n berekende centenschraperij en onfatsoen. Daar hebben we nooit buitenlanders voor nodig gehad..
Whatever dudequote:Op vrijdag 29 december 2006 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb nergens iemand voor nazi uitgemaakt. Wel voor Wilders-adept. Als jij daar automatisch nazi's aan relateert, dan is dat jouw persoonlijke beleving.
Ze zitten ook niet voor niks in de TBS - voor alle TBS'ers geldt, ongeacht afkomst- dat er iets vreselijk mis is met de moraal.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn genoeg voorbeelden van dit fenomeen bekend.
TBS is er bv. 1: een grappige rehabilitatie waar een setje googen op je in gaat zitten praten, ten einde je te overtuigen dat je iets mis hebt gedaan.
Dat menig goog mbt. buitenlandse criminelen zit te appeleren aan iets wat bij die gasten niet aanwezig is, een moraal, hebben we her en der ook al kunnen lezen.
Nee, ik hou dat soort nieuws niet bij. Was het zoiets als die invalide mevrouw die met rolstoel in de sloot was geduwd en dat ze haar hondje hadden gewurgd door het op te hangen aan diezelfde rolstoel? Die Marokkanen, weet je nog wel?quote:We lezen ook vaak met ontsteltenis over misdaden, zoals bv. recentelijk een setje tuig dat iemand in een gehandicapten voertuig ff verbouwd?
Pak er eens een oude krant bij.quote:En, ja, menig NL'er is van mening dat NL'ers niet zo laag zijn, nee.
En dan kunnen anderen gaan roepen om een bron, of proberen vol te houden dat NL'ers ook wel zo erg zijn dat ze een gehandicapte ook zo aanpakken, maar ik, en met mij velen, betwijfelen dat toch echt.
't Ging me ook eigenlijk ook meer om die fundamentalist er even te wijzen op het feit dat die zogenaamde morele superioriteit die hij zichzelf en z'n 'vrome' afkomstgenoten zo graag toedicht, er dus helemaal niet is.quote:T'ging me ook eigenlijk ook meer om die fundamentalist even te wijzen op het feit dat die zogenaamde morele superioriteit die die zichzelf en z'n 'vrome' geloofsgenoten zo graag toedicht, er dus helemaal niet is.
Voor het gemak concludeer ik hier maar uit dat de test een ongewenst, maar voor mij weinig verrassend, resultaat opleverdequote:
De groep mensen die jij hier aanduidt als zijnde vrome geloofsgenoten, heb ik nooit zo benoemd. Dat maak jij er maar al te graag van. Ze zijn immers niet vroom. Sterker nog, ik had je graag uitgedaagd om 1 enkele quote van mij te vinden waarin ik dat wel stel, maar ik ken je al langer dan vandaag. Je zult namelijk draaien als Bos om maar niet deze uitdaging te accepteren. Ik heb niets te verbergen en een willekeurig ander persoon mag deze uitdaging aangaan. Van jou verwacht ik ook niets, buiten je gebruikelijke ontwijkende riedeltje om.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:39 schreef ExTec het volgende:
blabla
T'ging me ook eigenlijk ook meer om die aardige jongen even te wijzen op het feit dat die zogenaamde morele superioriteit die die zichzelf en z'n 'vrome' geloofsgenoten zo graag toedicht, er dus helemaal niet is.
Je bent zelf een aanhanger van de Grijze Wolven, maar o wee als een Nederlander zijn eigen normen expliciteertquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De groep mensen die jij hier aanduidt als zijnde vrome geloofsgenoten, heb ik nooit zo benoemd. Dat maak jij er maar al te graag van. Ze zijn immers niet vroom. Sterker nog, ik had je graag uitgedaagd om 1 enkele quote van mij te vinden waarin ik dat wel stel, maar ik ken je al langer dan vandaag. Je zult namelijk draaien als Bos om maar niet deze uitdaging te accepteren. Ik heb niets te verbergen en een willekeurig ander persoon mag deze uitdaging aangaan. Van jou verwacht ik ook niets, buiten je gebruikelijke ontwijkende riedeltje om.
Bron? Of roep je je mede Wilders-adepten maar na?quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:59 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Je bent zelf een aanhanger van de Grijze Wolven, maar o wee als een Nederlander zijn eigen normen expliciteert![]()
Ik ben ook een sadomasochist.quote:Waarom verblijf je eigenlijk in Nederland als je zo'n hekel aan die blanke superioriteit hebt?
Ik hecht niet al te veel waarde aan een nogal doorzichtige web test,quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Voor het gemak concludeer ik hier maar uit dat de test een ongewenst, maar voor mij weinig verrassend, resultaat opleverde![]()
Nee, je zegt het niet, maar dat lijkt wel de strekkingquote:
Uiteraard. Het is voor sommigen nooit fijn om keihard met de neus op de feiten te worden gedrukt, al zou ik zeggen dat dat voor jou nu wel een vaakbezocht station zou moeten zijnquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik hecht niet al te veel waarde aan een nogal doorzichtige web test,
Juistquote:
Er zijn ook mensen die het uitsterven van de dodo's aan de moslims of marokkanen relateren. Zo zijn er ook users die mijn uitspraken in hun hoofd zo vervormen dat er wel iets van die strekking uit moet komen.quote:, maar dat lijkt wel de strekking
Onzin, ik sta enkel klaar om misstanden van users aan te kaarten. Zo zijn er users die de daden van een gemiddelde marokkaanse reljongen als snel aan de Islam koppelen. Maar goed, zo waren er ook nazi's die de joden overal de schuld van gaven.quote:Want bij misstanden gepleegd door een moslim, sta jij toch altijd klaar om of het slachtoffer de schuld te geven, of whatever, als de moslim het maar niet gedaan heeft?
Apart, aangezien ik altijd van mening was dat ik jouw hielp door je de doctrine te geven die voortvloeit uit de redenatie die jij altijd inzetquote:Ik help je alleen maar, ik geef je de doctrine die voortvloeit uit de redenatie die je altijd inzet.
Oplichting van de overheid? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
In Nederland is oplichting van de overheid en van uitkerende instanties een volkssport (van het autochtone volk, wel te verstaan). De verdeling allo- auto laat zich niet verklaren uit een calculende mentaliteit van de allo's.
Kijk, en hier gaan een paar dingen fout.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:20 schreef hierissiedan het volgende:
ik denk blablabla
Belastingfraude en dergelijke. Doe je best.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oplichting van de overheid? Hoe werkt dat?![]()
![]()
Ik word namelijk al jaren opgelicht door deze 'overheid' en kijk uit naar de eerste mogelijkheid om eens wat van mijn geld terug te zien.
quote:Turken in Nederland minder vaak aan het werk, maar wel in betere banen dan Turken in Duitsland
Vergelijking van de arbeidsmarktpositie van Turken in Nederland en Duitsland:
* In beide landen hebben Turken minder vaak een baan dan autochtonen. In Nederland heeft 43% van de Turken in de leeftijd van 17 tot en met 64 jaar een baan (autochtonen 70%), in Duitsland 47% (autochtonen 68%).
* Turken blijken in beide landen minder vaak een vaste aanstelling te hebben dan autochtonen, maar in Nederland is de achterstand beduidend groter. In Duitsland biedt een tijdelijke baan bovendien meer bescherming dan in Nederland.
* De gemiddelde beroepsstatus van Turken ligt in Duitsland en Nederland beneden die van autochtonen, maar de achterstand is in Duitsland groter dan in Nederland.
* Turken in Nederland met dezelfde opleiding als autochtonen hebben minder vaak een baan, maar degenen die werken hebben vaker een baan die bij hun opleidingsniveau past dan Turken in Duitsland.
* Voor de arbeidsmarktpositie is het van belang dat Turken in Nederland gemiddeld lager zijn opgeleid en een kortere verblijfsduur hebben dan Turken in Duitsland. Daarnaast zijn Turken in Nederland vaker afkomstig uit plattelandsgebieden, terwijl Turken in Duitsland vaker uit steden afkomstig zijn.
Dit zijn enkele conclusies uit de SCP/CPB-publicatie Turken in Nederland en Duitsland.
De arbeidsmarktpositie vergeleken, een gezamenlijke studie van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Centraal Planbureau (CPB). Auteurs zijn dr. Jaco Dagevos (SCP), dr. Rob Euwals (CPB), dr. Mérove Gijsberts (SCP) en drs. Hans Roodenburg (voorheen CPB).
Internationaal vergelijkend onderzoek kan meer licht werpen op de effecten van beleid op de arbeidsmarktkansen van migranten. Om mogelijke effecten van verschillen in etnische achtergrond zoveel mogelijk te neutraliseren richt het onderzoek zich op personen uit eenzelfde land van herkomst. Het onderzoek is gebaseerd op gegevens uit 2002.
Arbeidsdeelname
De belangrijkste indicator voor de arbeidsmarktpositie is de arbeidsdeelname of nettoparticipatie, dat is het percentage werkenden in de leeftijdsgroep van 17 tot en met 64 jaar. In Nederland heeft 43% van de Turken in die leeftijdsgroep een baan (autochtonen 70%), in Duitsland 47% (autochtonen 68%). De nettoparticipatie voor Turkse mannen in Duitsland ligt 13 procentpunten lager dan voor autochtonen (65% om 78%). In Nederland bedraagt de achterstand 23 procentpunten (58% om 81%), dus nog 10 procentpunten meer. De achterstand in nettoparticipatie van Turkse ten opzichte van autochtone vrouwen is in beide landen met ruim 30 procentpunten ongeveer gelijk. In Nederland werkt 26% en in Duitsland 27% van de Turkse vrouwen, tegen 58% van de autochtone vrouwen in beide landen. De nettoparticipatie van de relatief kleine groep van hoger opgeleide Turken in Nederland wijkt af van het algemene beeld. De hoger opgeleide Turken doen het in Nederland namelijk iets beter dan in Duitsland.
Individuele kenmerken
De achterstand in arbeidsdeelname kan voor een deel worden verklaard uit verschillen tussen Turken en autochtonen wat betreft individuele kenmerken als opleidingsniveau, leeftijd, samenstelling van het huishouden en beheersing van de Duitse of Nederlandse taal. Om die reden is gekeken naar de arbeidsmarktpositie van Turken in vergelijking met autochtonen met dezelfde individuele karakteristieken. In Nederland zijn de verschillen tussen autochtonen en Turken met dezelfde kenmerken aanzienlijk groter dan in Duitsland. De arbeidsmarktpositie van Turken in Duitsland lijkt meer op die van autochtonen met overeenkomstige kenmerken, alhoewel er ook daar sprake is van een duidelijke achterstand.
Herstructurering en sociale zekerheid
Eén van de redenen voor de geconstateerde verschillen tussen Turken in Nederland en Duitsland ligt in een verschil in de herstructurering van de werkgelegenheid. Die is voor Turken in Nederland ingrijpender geweest dan in Duitsland. Dit geldt met name voor de afname van de werkgelegenheid in de industrie, een sector waarop Turken van oudsher sterk waren georiënteerd. Overtollige werknemers vloeiden massaal af in sociale zekerheidsregelingen zoals de WAO, WW en bijstand, en velen kwamen permanent buiten de arbeidsmarkt te staan.
In Nederland vormde de WAO destijds, ook los van de werkgelegenheidsontwikkeling in de industrie, een gemakkelijke en financieel aantrekkelijke route om de arbeidsmarkt te verlaten. Een vergelijkbare regeling bestond niet in Duitsland. Beide factoren, herstructurering en sociale zekerheid, vormen een gedeeltelijke verklaring voor de relatief lage arbeidsdeelname van Turken in Nederland.
Immigratiebeleid
Substantiële verschillen in het gevoerde immigratiebeleid, met inbegrip van het remigratiebeleid, dragen ook bij aan de verklaring van de relatief lage arbeidsdeelname van Turken in Nederland. Het beleid in Duitsland was aanzienlijk restrictiever en selectiever dan in Nederland. Een grotere selectiviteit bij de werving van Turkse gastarbeiders heeft ertoe geleid dat deze in Duitsland gemiddeld hoger zijn opgeleid en ook vaker afkomstig zijn uit de steden. Dit is bevorderlijk geweest voor hun integratie.
Met enige overdrijving kan men stellen dat Duitsland in het midden van de jaren tachtig door het gevoerde remigratiebeleid werkloosheid heeft geëxporteerd, terwijl Nederland door het soepele beleid ten aanzien van gezinsvorming en -hereniging juist werkloosheid heeft geïmporteerd. Ook het laten overkomen van een partner uit het herkomstland was in Duitsland gebonden aan strengere eisen met betrekking tot werk en inkomen dan in Nederland.
Andere factoren
Of andere factoren zoals discriminatie, het scholingssysteem of het gevoerde integratiebeleid verantwoordelijk zijn voor de geconstateerde verschillen valt niet met zekerheid te zeggen. Er zijn geen aanwijzingen dat in Nederland vaker wordt gediscrimineerd dan in Duitsland. Het effect van het Duitse leerlingstelsel op de arbeidsdeelname lijkt niet eenduidig positief, zodat een bijdrage aan de verklaring van de gesignaleerde verschillen in arbeidsdeelname niet erg aannemelijk is. Of het Nederlandse integratiebeleid van de jaren tachtig en negentig contraproductief heeft gewerkt is moeilijk hard te maken. Daarvoor zijn de veronderstelde effecten van beleid op de geringe geneigdheid om Nederlands te leren waarschijnlijk niet groot genoeg geweest. Datzelfde geldt voor de gedachte dat het Nederlandse beleid de gerichtheid op de eigen groep zou hebben bevorderd.
Het valt niet uit te sluiten dat nog andere factoren van invloed zijn op de geconstateerde verschillen tussen Turken in Nederland en Duitsland. Vooral over de sociaal-culturele integratie (o.a. de aard van sociale netwerken, mate van modernisering) en aspecten van arbeidsoriëntatie (o.a. gerichtheid op werk, intensiteit zoekgedrag, kennis van de arbeidsmarkt) ontbreken echter de benodigde gegevens. Dit geldt in het bijzonder voor de Turken in Duitsland.
CPB Bijzondere publicatie 66 (= SCP-publicatie 2006/23) Turken in Nederland en Duitsland. De arbeidsmarktpositie vergeleken, Jaco Dagevos, Rob Euwals, Mérove Gijsberts en Hans Roodenburg, ISBN 90 377 0230 9, is verkrijgbaar bij de boekhandel of te bestellen bij het SCP via fax 070 - 340 7044
E-mail: bestel@scp.nl of via de website: www.scp.nl
Prijs: 14,90 euro
Tegelijk met deze bijzondere publicatie verschijnt als achtergronddocument onderstaand CPB Discussion Paper dat nader ingaat op de arbeidsmarkteffecten.
CPB Discussion Paper 75, 'Immigration, Integration and the Labour Market?', ISBN 90-5833-308-6, is te bestellen bij:
Bibliotheek Centraal Planbureau
Postbus 80510
2508 GM Den Haag
Telefax: 070-3383350
E-mail: bibliotheek@cpb.nl
Prijs: 9,- euro
De publicaties CPB Bijzondere publicatie 66 en CPB Discussion Paper 75 zijn tevens (gratis) beschikbaar als PDF-bestand.
1 zeker aan jou, en dan een grote moslim staat ervan maken...dacht het niet!quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kijk, en hier gaan een paar dingen fout.
1. Je denkt. Laat dat maar aan de grote mensen over
2. Je wekt de indruk dat het mij, of uberhaupt iemand, zou interesseren wat jij denkt
Je gelooft die onzin dus....quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is voor sommigen nooit fijn om keihard met de neus op de feiten te worden gedrukt, al zou ik zeggen dat dat voor jou nu wel een vaakbezocht station zou moeten zijn![]()
Ik denk niet dat dat tuig uberhaupt veel opheeft met geloof,quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Onzin, ik sta enkel klaar om misstanden van users aan te kaarten. Zo zijn er users die de daden van een gemiddelde marokkaanse reljongen als snel aan de Islam koppelen. Maar goed, zo waren er ook nazi's die de joden overal de schuld van gaven.
"Jouw mening".quote:Apart, aangezien ik altijd van mening...
De taalfouten daargelaten, ik kick er simpelweg op om jongetjes als jij recht te zetten. Keer op keer op keer op keer.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:38 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
het geen dat je reargeerd is al een blijk dat je het toch op de een of andere reden aantrekt...
Goed dat je dat in ieder geval kunt inzien, maar waarom dan steevast erop wijzen dat ze moslim zijn? Je kan net zo goed zeggen dat ze allemaal zwart haar hebben. Je benoemt er exact het zelfde mee, namelijk niets. Het gaat er niet om dat ze moslim zijn of niet, maar of ze iets illegaals/onwenselijks doen of niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat tuig uberhaupt veel opheeft met geloof,
Ik bagatelliseer niets. Ik geef alleen aan dat je niets aankaart als je duidt op moslims. Je kan net zo goed zeggen dat ze allemaal zwart haar hebben. Het zegt simpelweg niets over de daad.quote:Maar dat verklaart nog steeds niet waarom jij zonder uitzondering wantoestanden begaan door moslims bagataliseerd.
Exactquote:Blaat
Nu weer wel. Heb nog een leven naast Fok. Duh!!quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gia ben je er nog?
Als je een probleem niet in kaart brengt, kun je het ook niet oplossen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het gaat er niet om dat ze moslim zijn of niet, maar of ze iets illegaals/onwenselijks doen of niet.
quote:Ik bagatelliseer niets.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb nergens iemand voor nazi uitgemaakt. Wel voor Wilders-adept. Als jij daar automatisch nazi's aan relateert, dan is dat jouw persoonlijke beleving.
Toch typisch dat je al binnen een paar posts de poten vanonder je eigen stoel zaagt. Je bent niet zo oliedom als Meki, maar een uitdaging.... verre van.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Onzin, ik sta enkel klaar om misstanden van users aan te kaarten. Zo zijn er users die de daden van een gemiddelde marokkaanse reljongen als snel aan de Islam koppelen. Maar goed, zo waren er ook nazi's die de joden overal de schuld van gaven.
Moet jij dan eens vooral de laatste alinea lezen. Tevens kan ik nergens iets terugvinden over die zogenaamde dubbelcheck voor allochtonen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu weer wel. Heb nog een leven naast Fok. Duh!!
Maar hier vind je vast wel wat je zoekt.
http://www.turkinfo.nl/turkinfo/nl/
Kan het niet kopiëren, dus lees zelf maar even. Vooral de vierde alinea.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |