abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44578840
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En is daar de tijd wel rijp voor?
Want zoals ik het nu 9 van de 10 keer zie gaan is dat er 2 a 3 man van één ploeg al naar de scheids rennen om verhaal te halen als ze vinden dat die iets fout doet.
Dus zeggen dat een scheids alleen de discussie aan moet gaan met de aanvoerder is redelijk naief imo.
Dat zou weer gebruik moeten worden, en KNVB en clubs willen daar vast wel aan werken. In plaats van nieuwe boetes te moeten uitdelen/incasseren.
quote:
Dat er grote sprongen zijn, dat hoort bij een samenvatting. Zoals al eerder uitgelegd.
Als je goed wilt kunnen oordelen over de scheids, dan moet je dus, zoals al eerder gezegd, maar de wedstrijden bezoeken of een Tele 2 abbo nemen.
Bij de NOS begon je de samenvatting nooit na twintig minuten. Bovendien had ik niet het idee dat er dan maar drie flitsen uit de eerste helft waren. Was dat wel zo, dan vertelde de nuchtere verslaggever er dat grif bij.
quote:
Dat komt doordat de commentator ter plekke commentaar geeft. En niet ergens achteraf in een studio in hilversum....
Als Talpa ooit in het budget moet snijden, doe dat dan weer andersom. Dat geeft de kijker meer houvast.
quote:
Ach... Net had je het nog "leerling filmers" nu zijn het weer diegene die de montage doen. En ook daar zijn een aantal mensen die dat ook al voor de NOS deden
Dat is wellicht een verschrijving, ik moest het over de registratie hebben. De beelden vond ik in den beginne niet zo goed gefilmd, dat is al wat verbeterd. Nu is het de montage die me meer zorgen baart, omdat het het wedstrijdverloop niet goed afdekt. Dat is meer dan wat opzienbare kansen en overtredingen.
quote:
Waarom mopper je net dan dat het Talpa budget zo laag zou zijn??
Zoals ik al zei, je draait jou verhaal alle kanten op zodat het jou goed uitkomt.
Jij hebt een Talpa-focus, sorry, daar kan ik niks aan doen.
quote:
Tuurlijk. Dat kan altijd gebeuren. Zeker bij dergelijk live commentaar.
Dus dat heeft dan ook niks met een samenvatting te maken.
Wat de samenvatting mist, kan een commentator invoegen. Je moet de rol van commentator niet minimaliseren. Er zijn voldoende mensen die juist om Hugo Walker een wedstrijdverslag keken!
quote:
Ik zeek Talpa niet af, ik gaf advies. Een heel verschil, al was mijn advies ook gratis.
pi_44580191
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:04 schreef okee6 het volgende:

Bij de NOS begon je de samenvatting nooit na twintig minuten.
Zeker weten?
En bij Talpa ook niet. Daar begint het altijd bij 0:00. En als er in de eerste 20 minuten niks bijzonders gebeurd, waarom zou je dat dan uitzenden?
quote:
Als Talpa ooit in het budget moet snijden, doe dat dan weer andersom. Dat geeft de kijker meer houvast.
Achja.. Laf inspreken als de wedstrijd al geweest is. Dan zul je zien dat mensen dan weer gaan zeiken dat de commentator het "zonder beleving" inspreekt...

Maar goed. Het blijkt maar weer dat jij manieren zoekt om over Talpa te klagen. Dat blijkt elke post van jou weer. Want advies geven doe je niet door de te zeggen dat het niet goed is, advies geven doe je door te zeggen hoe het wel zou moeten.
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:04 schreef okee6 het volgende:

En deze opmerking is nu precies waarom Talpa slechte programma's maakt. Goede programma's maak je door aan te voelen.
En jij bent toch echt diegene die over Talpa is begonnen in deze reeks. Niet ik.
pi_44580504
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zeker weten?
En bij Talpa ook niet. Daar begint het altijd bij 0:00. En als er in de eerste 20 minuten niks bijzonders gebeurd, waarom zou je dat dan uitzenden?
Wat moet het feit dat Talpa geen journalistiek bedrijft in een scheidsrechterstopic?
quote:
Achja.. Laf inspreken als de wedstrijd al geweest is. Dan zul je zien dat mensen dan weer gaan zeiken dat de commentator het "zonder beleving" inspreekt...
Ik ken alleen maar mensen die zich ergeren aan de zogenaamde beleving.
quote:
Maar goed. Het blijkt maar weer dat jij manieren zoekt om over Talpa te klagen. Dat blijkt elke post van jou weer. Want advies geven doe je niet door de te zeggen dat het niet goed is, advies geven doe je door te zeggen hoe het wel zou moeten.
Jij draait maar alles zoals het je uitkomt. Dat over die timing was een advies aan Talpa. En dat over aanvoelen, kun je zelf in je zak steken.
quote:
En jij bent toch echt diegene die over Talpa is begonnen in deze reeks. Niet ik.
Ik heb de naam als eerste doen verschijnen, maar het was geen onderwerp. Het is mij om de actie en rol van Nijhuis begonnen.
pi_44581093
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:50 schreef okee6 het volgende:

Ik heb de naam als eerste doen verschijnen, maar het was geen onderwerp. Het is mij om de actie en rol van Nijhuis begonnen.
Waarom heb je er dan Talpa bij gehaald?
Wat heeft Talpa met de rol van Nijhuis te maken?
pi_44581572
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom heb je er dan Talpa bij gehaald?
Wat heeft Talpa met de rol van Nijhuis te maken?
Als je even terugleest...
Door het flits-samenvatten kon ik niet beoordelen of de te voorkomen tweede gele kaart voor Van Nieuwstadt ook van invloed was op de overtreding die Zijm het eerste geel opleverde.

Een en ander is goed te motiveren aangezien Nijhuis bij de sportiefste ploeg in de eredivisie twee keer rood trok. Talpa besteedde daar geen aandacht aan, wat had gekund aangezien het budget toelaat dat de samenvatting met statistisch materiaal wordt ondersteund.
pi_44582038
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:24 schreef okee6 het volgende:

Een en ander is goed te motiveren aangezien Nijhuis bij de sportiefste ploeg in de eredivisie twee keer rood trok. Talpa besteedde daar geen aandacht aan, wat had gekund aangezien het budget toelaat dat de samenvatting met statistisch materiaal wordt ondersteund.
Dat je de sportievste ploeg wordt genoemd, wil nog niet zeggen dat het 11 koorknaapjes zijn die in dat elftal zitten.

Ik heb de afgelopen jaren veel voetbalwedstrijden gezien. En ik heb nog nooit gezien dat een speler tegen de arm van een scheids sloeg om een gele kaart weg te slaan, of wat zijn bedoeling ook was.
Aan die 2e kaart is niks samengevat. Daar zijn geen sprongen van minuten gemaakt ofzo. Daar kun je Talpa niks aan verwijten.
Het in nu eenmaal zo dat het inherent is aan een samenvatting dat je niet alles van die wedstrijd ziet. En al helemaal niet dat wat er buiten het zicht van de camera's gebeurd als Nijhuis bijvoorbeeld niet bij het spel betrokken is.
Dus het is eigenlijk ook wel kansloos om een "talpa-verslaggeving" erbij te halen en het is helemaal kansloos om daarna te roepen dat Talpa slechte programma's maakt.
De NOS had het in dit geval echt niet beter in beeld gebracht. Sterker nog, waarschijnlijk had de NOS het helemaal niet in beeld gehad omdat ze die wedstrijd niet interssant genoeg vonden en die wedstrijd niet in de ArenA was.
pi_44582235
Voor mij is het relevant hoeveel tijd er tussen de tweede gele kaart voor Van Nieuwstadt en de eerste voor Zijm zit. Talpa kan dat mij niet leveren, daar moet ik zelf op letten. Het klokje is consequent in beeld, dus in dit geval zou ik het mijzelf moeten aanrekenen. Kortom, er is geen reden om te zeiken op Talpa of uberhaupt de motieven van de NOS in het scheidsrechterstopic te introduceren
pi_44582654
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:43 schreef okee6 het volgende:
Voor mij is het relevant hoeveel tijd er tussen de tweede gele kaart voor Van Nieuwstadt en de eerste voor Zijm zit. Talpa kan dat mij niet leveren, daar moet ik zelf op letten. Het klokje is consequent in beeld, dus in dit geval zou ik het mijzelf moeten aanrekenen. Kortom, er is geen reden om te zeiken op Talpa of uberhaupt de motieven van de NOS in het scheidsrechterstopic te introduceren
Ik snap jou echt niet hoor...
Nu zeg je weer dat het je eigen schuld is, maar je grijpt het wel aan om weer een aantal keer een flinke sneer te geven naar Talpa....

En het was trouwens 3 minuten maar. Hooguit één kleine knip in een samenvatting....
pi_44583100
Klopt inderdaad, goh dat had ik eerder kunnen zien Nijhuis is guilty
pi_44694868
Flinke discussies hier
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:13:19 #36
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44694928
Temmink is weg hoera !
pi_44694971
En nu wil ik antwoord, winst verlies of gelijk?
  zaterdag 23 december 2006 @ 23:48:29 #38
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_44695814
Braamhaar zat weer fout vandaag bij Fey-Sparta,ik moest namelijk de wedstr filmen voor Sparta Polak kreeg de bal op zijn schouder en kon hier niks an doen. Na de wedstr wilde Braamhaar tegenover Talpa geen commentaar geven,hoe zielig ben je dan als scheidsrechter ?
Verder heeft hij goed gefloten maar 1x zat hij dus echt goed fout en dit zelfs nog met comminucatie apparatuur met zijn assistenten.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_44708598
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Temmink is weg hoera !
Dat is juist de enige die het nog begrijpt. Als je gisteren Braamhaar en vandaag weer een Vink (beetje inconsequent) ziet fluiten dan hoef je je toch niet meer af te vragen waarom er geen Nederlandse scheidsrechters op een EK/WK fluiten?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zondag 24 december 2006 @ 15:58:59 #40
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_44710336
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:08 schreef kevin6188 het volgende:

Dat is juist de enige die het nog begrijpt. Als je gisteren Braamhaar en vandaag weer een Vink (beetje inconsequent) ziet fluiten dan hoef je je toch niet meer af te vragen waarom er geen Nederlandse scheidsrechters op een EK/WK fluiten?
Helemaal meen eens
(Hans teeuwen)
pi_44710480
Luinge was weer lekker kut aan het fluiten vandaag, telkens als eentje van Twente ging liggen besloot meneer te fluiten
  donderdag 28 december 2006 @ 01:34:18 #42
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44784252
Ajax uit, wat valt er nog over te zeggen. Blom bedankt? Ajax kon niet maar Blom was de beroerdste niet? KJH komt weer eens weg met zijn ellebogen?

Het dieptepunt van seizoen 2006-2007:

[ Bericht 33% gewijzigd door rubbereend op 21-05-2007 13:41:36 (plaatjes weggehaald) ]
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:44:45 #43
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_45223010
a.s. Zaterdag als alles doorgaat Zuidland 2 - Stellendam 2
(Hans teeuwen)
pi_45538989
Wiedemeijer floot gisteren een uitstekende pot bij GAE - Emmen. Lekker veel door laten spelen, niet fluiten voor kleinigheden en goed het voordeel afwachten. Ik kan me ook Liesveld en Van Dongen nog voor de geest halen, wat een verschil.
That's all folks!
pi_45594000
Dick Jol bereikt akkoord en mag weer fluiten

23/1/2007 12:29

Dick Jol maakt vrijdag tijdens FC Den Bosch-Haarlem zijn rentree in het profvoetbal. De scheidsrechter bereikte na moeizaam onderhandelen een akkoord met de KNVB over een contract tot 1 januari 2010.
Jol was het niet eens met de nieuwe cao voor scheidsrechters. Zijn belangrijkste bezwaar was het omzetten van de contracten voor onbepaalde tijd in een verbintenis met een einddatum. Nadat de onderhandelingen op niets waren uitgelopen, floot Jol geen wedstrijden meer.

'Na een zware bevalling ben ik tevreden met het onderhandelingsresultaat en dat ik nog drie jaar op het hoogste niveau kan fluiten', vertelde Jol aan De Telegraaf. Ook de KNVB is content. 'Ik ben blij dat we Jol binnenboord hebben, want een Jol in goeden doen hoort op het hoogste niveau thuis.'
pi_45594166
Jol mag van mij wel opzouten
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 28 januari 2007 @ 19:53:46 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_45767762
Kleine clubs kregen tegen PSV rood voor een overtreding die Maduro beging tegen Groningen. Persoonlijk ben ik het met penalty+geel eens, dus worden de kleine clubs extra benadeeld.
pi_45960092
Vandaag (zaterdag) weer 2 overdreven rode kaarten.
pi_45960106
quote:
Op zondag 4 februari 2007 00:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag (zaterdag) weer 2 overdreven rode kaarten.
Die van RKC vond ik zeker niet nodig.
De 2e rode kaart heb ik nog niet gezien
pi_45989934
Nou ik heb mijn eerste rode kaart na de winterstop ook weer gegeven

Tevens heb ik Herr Markus Merk bij Dortmund vandaag mogen aanschouwen en die floot echt een goede pot! Hij fluit in de Bundesliga echt anders, veel relaxter en laat heel veel doorgaan en houdt goed de vaart erin. Ik vond hem op het WK echt altijd een zeikerd maar het lijkt wel of ze in de nationale competities veel relaxter en beter fluiten
Bloed, zweet en tranen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')