abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46594109
FF XII binnen. Vanavond er maar eens goed voor gaan zitten.
pi_46595333
Nou, ik moet me nog even door FFVII heen worstelen voor ik FFXII koop. Had hem vanmiddag al in mijn handen en wist dat als ik hem ging kopen, ik FFVII voor me uit zou schuiven en dat zou zonde zijn.

Gisteren door dat hele ijsstuk heen gegaan, Cloud op een snowboard
pi_46596085
Het werd vandaag even lastig om FFXII in de winkel te laten liggen. Ik had sterk de neiging om hem toch maar te kopen maar ik heb de drang weerstaan! Het is belangrijker om eerst mijn studie goed af te ronden voordat ik aan FFXII begin.

pi_46598378
Heb hem binnen.
Tot nu toe geweldig spel.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:26:10 #205
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_46599775
Ik heb hem ook (al sinds woensdag) en ik zit er al weer helemaal in, heerlijk!
pi_46600177
Ik heb 'm hier liggen, nog met de plastic hoes d'r om heen. Helaas moet ik nog een paar dagen wachten want ik moet nog een hoop werk af maken voor volgende week. Als ik eenmaal begin met FFXII denk ik dat d'r van werken helemaal geen sprake meer komt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:46:31 #207
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46600363
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef Laniboekje het volgende:
Het werd vandaag even lastig om FFXII in de winkel te laten liggen. Ik had sterk de neiging om hem toch maar te kopen maar ik heb de drang weerstaan! Het is belangrijker om eerst mijn studie goed af te ronden voordat ik aan FFXII begin.

Ik bewonder je kracht.. Helaas heb ik die kracht niet.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46601197
Ik heb m ook gekocht. Vanavond maar eens kijken of het wat is
PSN id: NL_SToRM
pi_46604316
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:46 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik bewonder je kracht.. Helaas heb ik die kracht niet.


Je bewondert mij! Ik voel me vereerd.

pi_46605354
Ik ben net maar eens even aan het spelen geweest. Het is meteen magisch Maar ik moet ook zeggen dat de camera erg moet wennen(loop ik ergens tegenaan, staat die camera ergens half boven me en ben de weg meteen kwijt. Al helemaal in Rabanastre... En het vechten is even wennen... Maar t schijnt dat het ook even duurt om daar aan te wennen...

Even een vraagje...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:54:50 #211
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46605590
wacht maar ....tot een uur of 10 / 12 het verhaal echt open begint te breken

WoW


Hint
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:56:00 #212
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46605623
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben net maar eens even aan het spelen geweest. Het is meteen magisch Maar ik moet ook zeggen dat de camera erg moet wennen(loop ik ergens tegenaan, staat die camera ergens half boven me en ben de weg meteen kwijt. Al helemaal in Rabanastre... En het vechten is even wennen... Maar t schijnt dat het ook even duurt om daar aan te wennen...

Even een vraagje...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:57 #213
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46607633
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef Laniboekje het volgende:
Het werd vandaag even lastig om FFXII in de winkel te laten liggen. Ik had sterk de neiging om hem toch maar te kopen maar ik heb de drang weerstaan! Het is belangrijker om eerst mijn studie goed af te ronden voordat ik aan FFXII begin.

Ik ben zo ver mogelijk uit de buurt van winkels gebleven, om dezelfde reden.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:34:48 #214
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_46608753
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Maar is het niet zo dat bij FFVII, Sephiroth ineens heel veel moeilijker is als je level 99 bent? Zoiets was het toch? Dat is dan wel weer meer een uitdaging...
Hint: De moeilijkheid van de vijanden is afhankelijk van cloud z'n level
Dus als je Cloud laag houd qua level en de rest flink opkrikt stelt 't spel geen reet meer voor qua moeilijkheid
pi_46609392
Moeilijk. Hij ligt hier nog steeds gesealed.
pi_46633140
Toch maar uitgepakt.

Heerlijk spel dat FFXII. Zit nog maar in het begin maar tot nu toe bevalt het me prima. Besturing vind ik supergladjes verlopen (camera angle, rondlopen, etc) en allerlei die kleine elementen die het een typische Final Fantasy maken zoals het verslaan van monsters voor EXP, zogenaamde License Points (die je weer nodig hebt om het mogen gebruiken van wapens, armor en magic te unlocken) en het verkrijgen van items alleen om die weer te verpatsen in shops.

Heerlijke game, denk dat ik hier wel paar weekjes zoet mee ben.
pi_46638966
Ik ben ook inmiddels een paar uurtjes bezig. De camera went, het vechten is briljant uitgewerkt. En ik wil graag nieuwe gambits nu

Ik zal het volgende maar tussen spoilertags zetten. Ik weet niet of het nodig is hoor, maar toch voor de zekerheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit constant helemaal in het verhaal, de karakters zijn mooi uitgewerkt, de omgevingen geweldig. De muziek verveelt (nog) niet, en de voice acting is ook veel beter dan bijv. FFX.

Verder nog wat opmerkingen. In de reviews online las ik dat er weinig save points waren. Vind ik niet hoor...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:51:17 #218
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46639794
nee nu zijn er nog genoeg save points ja

wacht maar later in het spel.....kan je een dik uur lopen eer je er 1 tegen komt
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:58:32 #219
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46640074
Ik zit nu op zo'n 7,5 uur spelen en ik ben alweer helemaal verkocht. Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen reet van het verhaal begrijp en ik het vechten nog heel erg wennen vind. Ben zojuist voor de zoveelste keer game-over gegaan (en heb deze keer ook echt geen idee hoe ik verder moet) - iets wat ik bij een spel als FFIX echt nooit had.
Afrika Paprika
pi_46648325
Ben zojuist ge-owned door 1000 needles van die flowering Cactoid.

Wat ik zo heerlijkv ind aan dit spel is dat je gewoon e hele tijd rond kunt rennen en beestjes kunt killen voor te levellen, ZONDER dat de hele tijd het beeld omzet naar een battle zoals bij menig andere RPGs. Ook recovered je MP als je loopt dus je kunt in feite urenlang blijven levellen in de woestijn. Weer een pluspuntje pour moi.
  zondag 25 februari 2007 @ 10:58:33 #221
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46648449
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:28 schreef xienix84 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu ook in de Barheim passage en ik heb al een aantal game overs voor mijn kiezen gehad helaas.

Ik vind het vechtsysteem erg wennen. Ik werk nu met gambits maar daar ben ik nog niet heel tevreden over, maar ik moet nog even een juiste mix vinden tussen het instellen van de gambits, zonder dat mijn Potions er met een noodgang doorheen worden gejaagd. Als ik het zo hoor ga ik eerst nog maar even levellen voordat ik het gevecht met die boss aanga.

Als je nog praktische tips hebt met betrekking tot de gambits, hou ik me aanbevolen!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46648598
Ik neem ergens halverwege Maart een abo op de OPM met Final fantasy voor 70 euri, lijkt mij een goeie deal en ik heb nu toch nog geen tijd voor FFXII
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_46650528
Ik had net mijn gambits fout ingesteld. Begint Basche ineens op Vaan in te hakken Ja zo kan het dus ook. Wat betreft de gambits, ja zo in het begin heb je maar weinig he. Ik heb al belangrijkste bovenste gambit dat een ally < 70% geheald moet worden, verder alleen aanvallen. Zo tijdens een bossfight wil ik em nog weleens anders doen dat bijv een magick op de tweede plek staat.

Ja ik ben ook gepnwd door die 1000 needles, ik denk: hee hij is niet zo sterk, valt wel mee...... en dan...naja...ach.... Hoort er ook bij.

Ik wilde ook wat nieuwe equipments hebben dus heb daar in het estersand hopen wolven lopen afmaken. Mijn hoogste chain is nu 40!
pi_46651977
Inmiddels een kleine 8 uur er op zitten en ben net Barheim Passage uit waar ik de Mimic Queen moest verslaan. Gelukkig nog geen Game Over gehad maar soms moest ik toch rennen voor mijn leven.

Het battlesysteem kon ik erg snel aan wennen en nu ik wat meer gambit slots heb gaat het allemaal nog makkelijker. Ik ben nu bezig om iedereen zo snel mogelijk een eerste Quickening te laten leren.

Toen ik voor het eerst naar The Esternsand ging, zag je daar vrij snel een grote dinosaurus rondlopen.
Ik heb hem toen maar met rust gelaten, want deze zag er niet echt vriendelijk uit.
Later toen ik met Balthier en Fran terug liep naar Rabanastre wilde ik toch wel eens zien hoeveel damage dat beest kon doen.
Op lvl 8 deed iedereen 0 damage en ze werden zelf one-hit-killed voor 680 damage.
Toen ben ik toch maar even gaan rennen. Alleen Vaan leefde nog toen ik bij de zone van Rabanastre aankwam.

Tot nu toe een heerlijk spel en hoewel het geen turnbased battles meer zijn zou ik het niet erg vinden dat de volgende FF games ook dit battlesysteem blijven hanteren.
  zondag 25 februari 2007 @ 13:22:02 #225
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46652592
Misschien wil ik zo'n guide voor FFXII gaan halen.
Hoe zien deze eruit? Staan er ergens "screenshots"?
  zondag 25 februari 2007 @ 13:58:14 #226
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46654096
Overigens heb ik Fran tot nu toe altijd als teamleider ingesteld. Doordat zij met die boog in de weer is, is het perspectief hierdoor altijd mooi overzichtelijk. Je hebt wat afstand met die camera. Ben er erg tevreden over!
Afrika Paprika
  zondag 25 februari 2007 @ 14:22:43 #227
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46655449
Weet iemand hoe je Adel moet verslaan in FFVIII. Ik heb FFVIII al een paar keer proberen uit te spelen, maar ik kom nooit langs Adel
  zondag 25 februari 2007 @ 14:29:55 #228
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46655758
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:22 schreef Champloo het volgende:
Weet iemand hoe je Adel moet verslaan in FFVIII. Ik heb FFVIII al een paar keer proberen uit te spelen, maar ik kom nooit langs Adel
Zorg dat je kan zwemmen in de Aura. Zonder Aura ben je nergens in FFVIII.
Afrika Paprika
  zondag 25 februari 2007 @ 16:08:11 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46659265
Bij Adel moet je geen Aura gebruiken op Squall.
Want Adel heeft Rinoa vast, en als je Renzokuken gebruikt raken die zowel Adel als Rinoa.
pi_46660290
Ik heb er al een paar uur ingestoken, ben erg weg van het clan-systeem. Sowieso is het leuk dat ze veel uit FF: Tactics Advance hebben gehaald, hoog deja-vu gehalte op die wijze.

Het vechten is erg OK, loopt soepel (alleen die camera, @#$#@$!!) en is een stuk spannender, maar ik mis heel erg het 'benen op tafel' principe van de ouderwetse gameplay. Ook wil ik nog steeds gewoon al mijn partymembers zélf de commands geven. Helaas is dat bijna onmogelijk gemaakt. Maar ja, het is niet anders en ik wen er al aardig aan.

Het verhaal is vaag, voice-acting is bar en bar slecht en ik heb momenteel nog niet 1 keer dat gevoel gehad van 'ja, daar doe ik het voor'. De verhaallijn laat me gigantisch in de steek. Voor mij is al wel duidelijk dat FFXII staat of valt met de gameplay. Gelukkig is die grotendeels dik in orde, voor de rest is de game (nog) niet boven middelmatig niveau uitgestegen.
pi_46662682
Ik heb hem ook, begin vanavond, wilde gisteren al beginnen, maar ging toch maar naar de high-life beurs.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46664327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:33 schreef Mystikvm het volgende:

Het vechten is erg OK, loopt soepel (alleen die camera, @#$#@$!!) en is een stuk spannender, maar ik mis heel erg het 'benen op tafel' principe van de ouderwetse gameplay. Ook wil ik nog steeds gewoon al mijn partymembers zélf de commands geven.
Dat kan toch? Gewoon links/rechts met je linker analog controller en je komt in het menu`tje van een ander party member.
pi_46665874
Ik vind het ook juist handig. Ik kán ingrijpen als ik wil, en snel want mijn eigengekozen actie annuleert de gambit-actie, mocht dat niet nodig zijn dan vechten ze lekker door. Ik heb net het nut van quickenings doorgekregen!! Erg mooi ook!

Mijn party is compleet, maar als ik het goed begrijp worden License points wél bij alle party members bijgeschreven, maar experience niet? LP's vind ik nog wel makkelijk om aan te komen, maar gil... ze laten bij mij zo weinig loot vallen en ik moet zo veel vechten om een beetje fatsoenlijke dingen te kopen... loot brengt maar ook maar weinig op.
pi_46666332
FFXII vanmiddag effe gespeeld!
pi_46666941
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:57 schreef xienix84 het volgende:
Mijn party is compleet, maar als ik het goed begrijp worden License points wél bij alle party members bijgeschreven, maar experience niet? LP's vind ik nog wel makkelijk om aan te komen, maar gil... ze laten bij mij zo weinig loot vallen en ik moet zo veel vechten om een beetje fatsoenlijke dingen te kopen... loot brengt maar ook maar weinig op.
Klopt, iedereen krijgt LP, maar alleen de active party krijgt EXP.
Om aan geld te komen heb ik Vaan een gambit gegeven waarbij hij steelt van monsters met 100% hp. Hierdoor steelt hij vrij vaak items en de rest van mijn party ruimt de monsters verder op.
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig 1 soort monsters te chainen zodat ik betere en meer items zie droppen.

Vaan en Basch hebben ieders een Quickening, nu eerst even Balthier en Fran een Quickening geven.

Ik heb nu net Lhusu Mines gehad en ergens daarvoor had ik een armor piece gevonden dat 18 defence gaf. Hiervoor heb ik de lisence even opgezocht en nu heeft mijn Vaan 20 defence terwijl de rest van mijn party nog maar 8-10 defence heeft.
Eerst deden die vleermuizen in de Lhusu Mines 20-25 damage op mij en nu 0-2 damage.

Nu snel weer verder spelen.
pi_46670917
Zojuist uit de Barheim passage gekomen. Ik snap die Quickenings nog niet helemaal. Heb het al een paar keer gebruikt en heb er zojuist de eerste keer maar liefst 1600 damage mee gedaan tegen de Mimic Queen, maar weet verder niet hoe ik het ook deed.
pi_46673727
Ik zit al op de 7000 schade, door snel te drukken enzo... Wat ik er van snap "je moet minstens twee quickenings hebben", en dan moet terwijl de tijd terugloopt gewoon op de knoppen die boven de tijdsbalk duwen. Dan kan je bezig blijven. Soms heb je zelfs een optie dat de mpbalk weer vol gaat,...ofzo...

Ik ben voor vandaag gestopt En na een klein imperial uitstapje weer terug in Bhurjeba. Zo weer even de mine in om wat loot te scoren. En bedankt voor de steal tip. Die werkt toch best goed
pi_46674797
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:52 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben voor vandaag gestopt En na een klein imperial uitstapje weer terug in Bhurjeba. Zo weer even de mine in om wat loot te scoren. En bedankt voor de steal tip. Die werkt toch best goed
Ik zit nu in de mine van die skelletjes te chainen. Vanaf chain 50 krijg ik ook regelmatig Iron Helmets en deze verkopen ook redelijk. Verder hield ik er 99 Dark Stones en 99 Bone Fragments aan over.
Heb ik weer wat geld om equipment te kopen.

Nog een tip voor de rest, set een gambit self: Libra hiermee kun je de hp/mp/weakness van monsters zien, maar ook traps die overal kunnen liggen. Nu hoef je het ook niet meer te recasten als het verlopen is.
pi_46675797
Bij maken raken ze op... na een bepaald aantal respawnen ze niet meer...(ik doe dat chainen in een bepaald gebied waar ze constant terugkomen) maar na een keer of 40 stopt het respawnen, iemand een idee hoe dat komt? Wat kan ik er aan doen?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:44:50 #240
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46676369
ik denk dat jullie nog er nog niet zijn

maar alvast een tip ..voor als jullie in Old Archadia komen

Koop bij de eerste merchant die je ziet Embroidered Tippet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46676495
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef xienix84 het volgende:
Bij maken raken ze op... na een bepaald aantal respawnen ze niet meer...(ik doe dat chainen in een bepaald gebied waar ze constant terugkomen) maar na een keer of 40 stopt het respawnen, iemand een idee hoe dat komt? Wat kan ik er aan doen?
Sommige monsters respawnen na een aantal minuten, maar het makkelijkste wat je kan doen is 2 zones terug lopen zodat ze in jou hunting zone allemaal weer gerespawned zijn.
pi_46686068
Vind XII erg geweldig moet ik zeggen, alleen het vechten moet ik erg aan wennen, het had wel wat die random battles Verder vond ik het lopen over de landkaart ook altijd wel erg leuk, uren op zoek naar geheime locaties met een chocobo ofzo.

Wat is nou precies het nut van die chains btw? Dat ze betere items droppen?
  maandag 26 februari 2007 @ 09:32:35 #243
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_46686256
Ik heb het eventjes gespeeld, maar het vechtsysteem vind ik ronduit vervelend, het verhaal kan me nog niet opzuigen, de camera werkt onoverzichtelijk.. Ik vind het dus ronduit tegenvallen.

Ik ga wel doorzetten, maar tot nu toe begrijp ik nog niets van alle lof die hier wordt afgestoken.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_46686797
Ik heb de camera goed door. Ik loop nu zelfs door de linker analoge recht vooruit te duwen en de camera te bewegen. Dan kan je ook bochtjes maken. Erg soepel. Wat betreft het vechten. Het is inderdaad erg wennen, ik vond het ook niks maar na een paar uurtjes ben je gewend en ik vind het erg handig zo. Als ik wil, kan ik ingrijpen, maar ik kan ook vantevoren de tactiek bekijken, instellen en dan speelt het voor mijn ogen af en hoef ik alleen maar in te grijpen als het nodig is. Het is veel strategischer, soepeler dan die random battles.

Ik moet zelf zeggen dat ik Basche altijd in mijn team heb. Ik weet niet waarom maar hij is gewoon erg sterk en nuttig.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:39:43 #245
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46692902
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het vechten en ben zelfs fan, zeker van de camera. Wat een overzicht!

Heb nu ook mijn eerste quickenings onder de knie, die nog niet zo heel erg sterk zijn, maar volgens mij wel veel potentie hebben.

Ben nu al twee keer achter elkaar platgedrukt door die irritante demon-wall, heeft iemand tips?
Afrika Paprika
pi_46694384
Jeeuj, en weer loop ik achter Dit keer omdat ik nog niet door VII heen ben, zit momenteel even vast bij de Carrier Arm boss bij de underwater reactor. En als die nog een paar dagen onverslaanbaar blijkt moet ik toch helaas even afscheid nemen van Cloud en co om XII te gaan spelen.
pi_46694937
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:39 schreef LuQas het volgende:
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het vechten en ben zelfs fan, zeker van de camera. Wat een overzicht!

Heb nu ook mijn eerste quickenings onder de knie, die nog niet zo heel erg sterk zijn, maar volgens mij wel veel potentie hebben.

Ben nu al twee keer achter elkaar platgedrukt door die irritante demon-wall, heeft iemand tips?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 26 februari 2007 @ 17:06:37 #248
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46699926
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:36 schreef Pritt het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46707800
Ach, fok het ook allemaal maar. Ik liep vanmiddag langs de mediamarkt en kon me niet meer inhouden. Ik heb hem ook al uit de verpakking gehaald. FFX was mijn eerst FF, daarna ben ik helemaal verslingerd geraakt, en ik heb zo'n gevoel dat XII die belevenis gaat evenaren. Tegen meneer Strife en zijn jolig bende zeg ik sorry, tot over een maandje of twee, ik ga eerst naar Ivalice. Ik stop hem NU in mijn PS2, en haal hem er vermoedelijk niet uit totdat dat schijfje helemaal grijs gedraaid zal zijn. Een koelkast vol bier, zakken chips, diepvriespizza's, en voldoende tosti-maak-materiaal, ik ben er klaar voor.
pi_46708785
Veel plezier dan maar
Ik vind het vechtsysteem wel enorm verbeterd trouwens
PSN id: NL_SToRM
pi_46718932
Inmiddels een kleine 18 uur bezig met een party van lvl 16. Ga nu op weg naar The Tomb of Raithwall. Inmiddels alle Marks gecleared tot en met Wyvern Lord.

Mijn beste prestatie is nog wel de Rocktoise verslaan met een lvl 15 party zonder Quickenings.
Het enige probleem was dat deze mark nogal veel damage doet.

Met wat geluk kwam ik er achter dat hij je niet kan volgen in het smalle gangetje waar je vandaan komt.
Loop hierin een beetje terug zodat hij geen physical attack kan doen, hij gaat nu alleen nog maar magic casten op je party. Dit bestaat vooral uit fire,blizzard of thunder.

Het enige waar je dan een beetje op moet passen is als hij Dark cast omdat dit de hele party raakt.
Zorg ervoor dat je Balthier en Fran in je active party hebt met iemand anders die potions gooit of healed. Balthier deed met zijn gun 250 damage en Fran rond de 120 per schot.
Het duurt zo wel een tijdje voor het beest dood is, maar het is altijd nog beter dan voor 400-500 damage geraakt te worden door zijn Stomp attack.

Ik ben benieuwd of ik de eerste Demon Wall kan verslaan straks.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:59:20 #252
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46722947
Ben nu bij de Tomb of Rainwall op lv 23-25(ja ik heb voor zo ver dat kon een beetje gestatwhored voor bepaalde augments en gil (500 chain gemaakt in de woestijn waardoor ik op dit moment ook zo'n beetje de beste wapens/armour voor mn chars kon kopen)), ik vind het wel een aardige game , maar ik blijf de traditionele besturing echt leuker vinden dan deze, soms zeer onoverzichtelijke gevechten.

[ Bericht 18% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-02-2007 12:58:47 ]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:01:43 #253
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46729121
Ik ben nu zo'n tien uur bezig. Ik ben net uit de Lhusu Mines en al mijn karakters zitten op level 12. Ik ben eindelijk een beetje gewend aan het vechtsysteem en aan de gambits, mede door de tips hier. En ik moet zeggen, ik begin er steeds meer in te komen. In de mijnen heb ik al leuk kunnen levellen. Daar ga ik de komende dagen nog wel mee door.

De vrijheid die je hebt in het spelen is fenomenaal. Je kan meegaan met de verhaallijn, maar je kan ook naar eigen inzicht de boel onderzoeken. Heerlijk!

I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46729378
Ben nu ook net uit de Lhusu mines en ga er nog wel effe terug om te levellen met die skelettons. Vooral flink LP whoren zodat je veel Licenses kunt kopen voor meer physical damage en HP is tof.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:10:41 #255
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46729425
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Ben nu ook net uit de Lhusu mines en ga er nog wel effe terug om te levellen met die skelettons. Vooral flink LP whoren zodat je veel Licenses kunt kopen voor meer physical damage en HP is tof.
Daar ben ik ook flink mee bezig geweest ja. En daar ga ik nog wel een keer voor terug ook!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46729629
Heb het spel ook maar gekocht. Vermaak me er prima mee

Had het vrij lang volgehouden om geen equipments te kopen, maar ik ben nu bij de Sandsea en merk toch dat het vrij moeilijk wordt met mijn huidige stats/equips. Vooral als er opeens 3 monsters op je afkomen
pi_46730693
Ja, equipment heeft een hele sterke invloed op je aanvalskracht. Zo had ik in het begin nog een Broadsword en deed ik er zo'n 50 damage mee. Toen ik op een gegeven moment overschakelde naar een Iron sword kwam ik al in de buurt van 100 damage terwijl het maar een paar Attack puntjes scheelde.

Ik krijg die quickenings ook eindelijk door. Zojuist 4000 damage gedaan met Vaan.
pi_46732537
Mijn party bestaat uit Vaan, Basch en Fran. Ik heb Vaan en Basch allebei swords en shields ge-equiped. Door middel van shield-block licenses heb ik nu al een behoorlijk hoog block ratio voor Vaan en Basch. Ik zit nu nog in de Lhusu mines te levellen en vaak raken enemies me nog niet eens.

Als Gambits heb ik momenteel gewoon voor alle characters behalve Vaan:
1: Any Ally < 70% HP Cure
2: Any Foe Attack
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:43:44 #259
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46732626
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Mijn party bestaat uit Vaan, Basch en Fran. Ik heb Vaan en Basch allebei swords en shields ge-equiped. Door middel van shield-block licenses heb ik nu al een behoorlijk hoog block ratio voor Vaan en Basch. Ik zit nu nog in de Lhusu mines te levellen en vaak raken enemies me nog niet eens.

Als Gambits heb ik momenteel gewoon voor alle characters behalve Vaan:
1: Any Ally < 70% HP Cure
2: Any Foe Attack
Je moet altijd eerst zorgen dat een personage zelf acties kan uitvoeren voor hij/zij gehealt word.

dus...
1: phoenix down
2) item tegen status effecten
3) healen
4) attacken.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46734501
Ja, ik ga op den duur gambits toevoegen zodat characters hun eigen status ailments genezen, maar tot nu toe erg weinig (geen) last van gehad dus ik heb er de drang nog niet toe gehad.

Hoe zorg ik er trouwens voor dat m'n characters vaker 2, 3 of zelfs 4 hits in één keer maken? Het gebeurt wel eens dat Vaan/Basch een paar keer achter elkaar mept. Of is dat gewoon random/geluk?
pi_46735042
Ik zit nu bij de Ogrie Yensa Sandsea, level 16. Nu ben ik daar aan het ronddolen, beestjes slachten etc. Maar ik merk dat ik er soms toch aardig wat moeite mee heb. Nog geen game overs maar toch. Hoe kan ik het beste mijn gambits indelen??

Ik heb nu bij de meeste van mijn characters

Ally = any = phoenix down
Ally < 70% = cure/cura
en dan de foe gambits,

Qua schade doe ik zo'n 250 per keer...

Maar ik wil graag beter geheald worden, en minder schade ontvangen(soms ineens in een klap veel eraf)

Danku
pi_46735237
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, ik ga op den duur gambits toevoegen zodat characters hun eigen status ailments genezen, maar tot nu toe erg weinig (geen) last van gehad dus ik heb er de drang nog niet toe gehad.

Hoe zorg ik er trouwens voor dat m'n characters vaker 2, 3 of zelfs 4 hits in één keer maken? Het gebeurt wel eens dat Vaan/Basch een paar keer achter elkaar mept. Of is dat gewoon random/geluk?
Ligt aan het wapen dat je gebruikt. Elk soort wapen heeft een eigen combo rate, maar niet alle soorten hebben dit. Combo rate gaat ook omhoog als je char zijn hp erg laag is.
Genji Glove helpt ook mee om combo rate te verhogen, maar je hebt er hier maar 1 van in het spel.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:03:19 #263
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46735453
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:53 schreef xienix84 het volgende:

Maar ik wil graag beter geheald worden, en minder schade ontvangen(soms ineens in een klap veel eraf)
als je minder schade wil ontvangen zul je betere armour moeten kopen, en true die warriors in de sandsea die hebben een aanval (triple attack) die mij op lv 24 met goede armour aan nog rond de 200 damage deden, mits die raakte.
pi_46735535
Ja volgens mij is mijn armor ook niet echt slecht. Mijn main party heeft t best koopbare op het moment. Maar is mijn level misschien te laag??

Hoe heb jij 500 keer gechaind in de sand sea? Waar ergens?

En ik bedenk me dat ik eigenlijk mijn license board heel anders had in moeten delen maar goed, als ik ga levelen moet dat wel goedkomen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:15:25 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46735932
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:05 schreef xienix84 het volgende:
Hoe heb jij 500 keer gechaind in de sand sea? Waar ergens?
gewoon 3-4 uur kutten in het gedeelte vlakbij het savepoint na die raffinaderij, daar zitten een paar schermen waar voornamelijk van die warriors zitten, ik kan het niet een twee drie uitleggen zonder map though, maar je komt als je het goed doet op die warriors na alleen wat vissen tegen die ook nog eens niet aanvallen, dus een lange chain waarmee je veel items/loot kan verkrijgen lukt daar zeer goed, je moet alleen niet tussendoor saven want dat laat de chain ophouden.
pi_46740999
Chainen in Lhusu mines op skelletons lukt ook aardig en ze laten vrij veel Iron Helmets vallen, die op dit moment beter zijn dan het sterkste wat ik kan kopen enwaar je ook nog eens een leuk bedragje voor krijgt als je ze doet verkopen. Zojuist voor 20000 aan Bone Fragments verkocht.

Nog steeds aan het levellen in de Lhusu mines trouwens. Vaan is nu level 21, Fran 22 en Basch 22. Denk dat ik zometeen maar weer verder met 't verhaal ga. Rocktoise heb ik ook al verslagen maar daar heb ik vrij lang over gedaan.
pi_46741494
Ik zat me net trouwens te bedenken dat met deze gameplay een 2-playermogelijkheid eigenlijk een gemiste kans is...op die manier zou je je sociaal leven nog enigszins kunnen redden
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:46:23 #268
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46741590
jaaaaaa ala Secret of Mana
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46745607
'k zit nu in die Sandwoestijn waarvan ik de naam effe kwijt ben, en tering, dat gebied is groot.
pi_46748048
Ik ben zeker de enige die de graphics van FF XII een beetje tegen vindt vallen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46751234
PaRoDiUzZ, ik ben op jouw aanraden gaan levelen bij de sandsea, na 300 was het wel genoeg voor vandaag Maar ik moet zeggen dat het bij de Lhusu mines toch beter gaat. Vrijwel evenveel experience maar de loot van de skeletten is meer waard, plus dat door het regenereren van de skeletten je veel sneller veel meer chains hebt. Dus de Lhusu mines lijken mij beter hoor.

Ook inmiddels de Rocktoise verslagen. Het duurde even, maar gelukt. Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?

Maar ik heb gesaved tussen de twee sandsea's in. Morgen hopelijk weer verder.
pi_46752918
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:11 schreef peristilius het volgende:
Ik ben zeker de enige die de graphics van FF XII een beetje tegen vindt vallen.
Jij bent dus ook zo'n persoon die een verneukte gameplay prefereert, zolang de graphics maar mooi zijn?
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:09 schreef xienix84 het volgende:
PaRoDiUzZ, ik ben op jouw aanraden gaan levelen bij de sandsea, na 300 was het wel genoeg voor vandaag Maar ik moet zeggen dat het bij de Lhusu mines toch beter gaat. Vrijwel evenveel experience maar de loot van de skeletten is meer waard, plus dat door het regenereren van de skeletten je veel sneller veel meer chains hebt. Dus de Lhusu mines lijken mij beter hoor.

Ook inmiddels de Rocktoise verslagen. Het duurde even, maar gelukt. Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?

Maar ik heb gesaved tussen de twee sandsea's in. Morgen hopelijk weer verder.
Mwah, die skeletons houden op een gegeven moment ook op met genereren en in de Lhusu mines heb je van die rot vleermuisdingen d'r tussen zitten die je chain verbreken. Op dat Sandsea gebeuren stikt het van die zandventjes, zat vandaag al met gemak over de 150 chain. Is wel weer zo dat de Bone fragments en Iron helmets die je krijgt van die skeletten goed verkopen.

Ik sta nu ook gesaved tussen die 2 Sandsea delen in. Eerste deel was al groot, vooral als je ook nog een beetje die ondergrondse grot met véél te sterke monsters gaat verkennen.
pi_46753541
Net ineens een paar HP 500+ License points gevonden. Een heel verschil ineens, vooral als je Gambits gebruikt voor het automatisch healen van je characters.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:39:21 #274
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46755772
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:36 schreef Pritt het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super, bedankt! (Had idd nog niet helemaal door dat je ook weg kon rennen voor die eerste demon wall )

Overigens duurde het bij mij ook geruime tijd voordat ik doorhad dat je die loot ook kon verkopen. Had zwaar de pest in over het feit dat er zo weinig gil in het spel zat, totdat ik ineens 9.000 op mijn conto bijgeschreven kreeg. De 'succulent fruit' die die 'tomaatjes' afgeven in die enorme kutwoestijn brengen overigens enorm veel geld op. Ben zojuist nog even op tomatenjacht geweest, met succes.

Twee minpuntjes moet ik wel echt nog even noemen:

- Ook nu ik het hele 'loot-verkoop'-principe doorheb vind ik dat er weinig gil in het spel zit. Heel frustrerend.
- Ik stoor me enorm aan het geforceerde 'ouderwetse' engels.
Afrika Paprika
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:41:31 #275
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46755874
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:09 schreef xienix84 het volgende:

Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?
Ik vind het een enorme hoer. Zelfs met mijn eerste esper lukt het niet om hem helemaal af te maken. Het kleine beetje HP dat dan nog rest (4000 ofzo) is te veel voor Fran om in haar eentje op te lossen. Andere players kunnen hem niet raken omdat hij vliegt en Balthier hanteert een stick/rod want ik heb al zijn pistolen verkocht in mijn geldzucht.
Afrika Paprika
pi_46756675
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:41 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik vind het een enorme hoer. Zelfs met mijn eerste esper lukt het niet om hem helemaal af te maken. Het kleine beetje HP dat dan nog rest (4000 ofzo) is te veel voor Fran om in haar eentje op te lossen. Andere players kunnen hem niet raken omdat hij vliegt en Balthier hanteert een stick/rod want ik heb al zijn pistolen verkocht in mijn geldzucht.
Ik heb de Wyvern Lord verslagen toen Vossler nog in mijn party zat.
Mijn party was ge-equiped met Windbreaker armor zodat Aero maar de helft damage doet.
Eerst heb ik een tijdje op hem in zitten hakken en toen hij op 60% zat heb ik er een Quickening Chain tegen aan gegooid waar hij niet meer tegen kon.

Net ook beide Demonwalls gekilled met een lvl 18 party.

De eerste Demonwall is het moeilijkste.
Ik ben direct begonnen met een Quickening Chain die 8500 damage deed.
Daarna haalde ik mijn reserve party tevoorschijn die ook een Quickening Chain deden van rond de 8000. Daarna direct een Ether gebruikt op Basch zodat zijn MP weer helemaal vol was en direct weer een Quickening Chain gestart. Deze deed op het einde 11k damage omdat ik wat geluk had met Mistcharges.

Zoals je ziet is de eerste Demonwall best te doen op laag lvl, je moet alleen goed overweg kunnen met Quickenings. Ik moest 3x resetten voordat ik hem toch eindelijk verslagen had.

De tweede Demonwall is kinderlijk eenvoudig. Met 1 Quickening Chain was die er ook geweest.

Ik ben nu de trotse eigenaar van een Demonsbane sword die in een treasure zat.
Je moet beide Demonwalls verslaan voordat het pad opent waar je dit zwaard kan vinden.
pi_46760484
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:42 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Jij bent dus ook zo'n persoon die een verneukte gameplay prefereert, zolang de graphics maar mooi zijn?
Eeuhm ja, daarom heb ik FF VII pas een jaar geleden uitgespeeld, vanwege de vette graphics.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46762259
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:42 schreef Tuvai.net het volgende:

Mwah, die skeletons houden op een gegeven moment ook op met genereren en in de Lhusu mines heb je van die rot vleermuisdingen d'r tussen zitten die je chain verbreken. Op dat Sandsea gebeuren stikt het van die zandventjes, zat vandaag al met gemak over de 150 chain. Is wel weer zo dat de Bone fragments en Iron helmets die je krijgt van die skeletten goed verkopen.

Ik sta nu ook gesaved tussen die 2 Sandsea delen in. Eerste deel was al groot, vooral als je ook nog een beetje die ondergrondse grot met véél te sterke monsters gaat verkennen.
Maar die zandventjes geven net zoveel exp. terwijl de sketelons veel makkelijker aan elkaar te chainen zijn. In een zo'n ruimte heb je alleen skeletons, die constant regenereren tot op een chain van 50+, dan kan je door R2 ingedrukt te houden heel makkelijk 2 screens terug en weer naar die skeletten. Dus het is wat efficienter denk ik. Plus de loot inderdaad.

Die sandsea is gigantisch...pff.. maar wel erg mooi zeg! je kan altijd de volledige sandsea blijven zien. Die ondergrondse grot vond ik geen goed idee(naja, eerst wel, daarna niet meer...)
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:45:48 #279
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46763354
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:09 schreef xienix84 het volgende:
PaRoDiUzZ, ik ben op jouw aanraden gaan levelen bij de sandsea, na 300 was het wel genoeg voor vandaag Maar ik moet zeggen dat het bij de Lhusu mines toch beter gaat. Vrijwel evenveel experience maar de loot van de skeletten is meer waard, plus dat door het regenereren van de skeletten je veel sneller veel meer chains hebt. Dus de Lhusu mines lijken mij beter hoor.
dat hangt er een beetje vanaf bij de lhusu mines krijg je iets betere(op het gebied van gil) loot idd, maar bij de sandsea kreeg ik tenminste een hele hoop phoenix downs en teleport stones.

Gisteren trouwens voornamelijk side-quests gedaan, ik vond Wyvern lord op l24-25 trouwens makkelijker dan Rocktoise(ookal had ik bij beide Vossler nog in mn party wat Rocktoise toch makkelijker moet lmaken dan Wyvern Lord), verder nog een side-quest getriggerd om het airship.
pi_46763953
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

dat hangt er een beetje vanaf bij de lhusu mines krijg je iets betere(op het gebied van gil) loot idd, maar bij de sandsea kreeg ik tenminste een hele hoop phoenix downs en teleport stones.

Gisteren trouwens voornamelijk side-quests gedaan, ik vond Wyvern lord op l24-25 trouwens makkelijker dan Rocktoise(ookal had ik bij beide Vossler nog in mn party wat Rocktoise toch makkelijker moet lmaken dan Wyvern Lord), verder nog een side-quest getriggerd om het airship.
Wyvern Lord is met Windbreaker armor erg makkelijk.
Gisteren heb ik hem verslagen toen ik lvl 18 was.
Rocktoise heb ik verslagen op lvl 16, maar hier had ik het geluk dat ik er achter kwam dat hij niet in het kleine gangetje waar je vandaan komt achter je aan kan komen.
Hij blijft dan voor dat gangetje staan en alleen zwakke magic casten. Als je minimaal 2 personen hebt met ranged weapons dan heb je hem vrij snel verslagen.

Op dit moment een party van lvl 18 en beide Demonwalls verslagen. Ben benieuwd of Belias een uitdaging is.
pi_46766085
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

dat hangt er een beetje vanaf bij de lhusu mines krijg je iets betere(op het gebied van gil) loot idd, maar bij de sandsea kreeg ik tenminste een hele hoop phoenix downs en teleport stones.

Gisteren trouwens voornamelijk side-quests gedaan, ik vond Wyvern lord op l24-25 trouwens makkelijker dan Rocktoise(ookal had ik bij beide Vossler nog in mn party wat Rocktoise toch makkelijker moet lmaken dan Wyvern Lord), verder nog een side-quest getriggerd om het airship.
Achja, het maakt ook niet uit. Ik heb het beide gedaan Het is ook maar wat je fijner vind. Ik vond overigens die phoenix downs wel fijn ja. Die had ik niet bijster veel. Inmiddels heb ik voor mijn main party 2 quickenings p.p, dus opzich gaat het allemaal wel aardig! Ik zal vanavond/morgen wyvern lord eens proberen. Welke sidequest is dat op het airship?

Maar ik wil onderhand ook wel verder met het verhaal Ik vind het boeiend, maar nog niet heel erg spannend. Nog weinig plottwists enzo, hopelijk komt dat nog!
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:37:21 #282
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46780354
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:40 schreef xienix84 het volgende:

[..]


Maar ik wil onderhand ook wel verder met het verhaal Ik vind het boeiend, maar nog niet heel erg spannend. Nog weinig plottwists enzo, hopelijk komt dat nog!
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46781407
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:46 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Maar die zandventjes geven net zoveel exp. terwijl de sketelons veel makkelijker aan elkaar te chainen zijn. In een zo'n ruimte heb je alleen skeletons, die constant regenereren tot op een chain van 50+, dan kan je door R2 ingedrukt te houden heel makkelijk 2 screens terug en weer naar die skeletten. Dus het is wat efficienter denk ik. Plus de loot inderdaad.

Die sandsea is gigantisch...pff.. maar wel erg mooi zeg! je kan altijd de volledige sandsea blijven zien. Die ondergrondse grot vond ik geen goed idee(naja, eerst wel, daarna niet meer...)
Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij hielden die skeletons op een gegeven moment op met uit de grond ploppen (vooral op dat ene stuk met die brug waar je d'r een hele hoop tegen komt). In de Lhusu mines kom ik meestal niet hoger dan een chain 60 terwijl ik op Sandsea makkelijk 't dubbele haal.

Aan de andere kant zijn die bone fragments wel weer verrekte veel waard. Had ook voor een ruime 20 K verkocht van maar ongeveer een uurtje levellen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:20:50 #284
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46781785
Kuttige bol.com
Heb ik Dirge en XII gister besteld... vó'r 20:00, en dan staat er "Volgende dag in huis".
Vanochtend vroeg (heel vroeg) las ik de mail dat ze verzonden waren.... maar tot mijn grote teleurstelling lag er niets in de brievenbus.



IK WILDE VANAVOND SPELEEEEEEEEEEEEEN
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_46785425
Damn als ik iedereen hier zo hoor praten, kan ik niet meer wachten hem te spelen:D
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_46791803
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:10 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij hielden die skeletons op een gegeven moment op met uit de grond ploppen (vooral op dat ene stuk met die brug waar je d'r een hele hoop tegen komt). In de Lhusu mines kom ik meestal niet hoger dan een chain 60 terwijl ik op Sandsea makkelijk 't dubbele haal.

Aan de andere kant zijn die bone fragments wel weer verrekte veel waard. Had ook voor een ruime 20 K verkocht van maar ongeveer een uurtje levellen.
Nou, dat bedoel ik dus. Die skeletten reviven heel erg snel en dus haal je in dat gebied makkelijk de 60. Zijn de dan 'op', dan kan je door R2 in te drukken twee screens terug(je wordt dan wel getargeted(?!) door Steelings, maar omdat je er voorbij rent zijn ze niet op tijd om schade te brengen. Ook zullen je partymembers zelfs met gambits niet aanvallen doordat je vlucht. Het is 30 sec werk ofzo. Even 2 screens terug, en dan weer naar dat gebied waar die skeletten reviven, ze zijn terug en je kunt weer door. Uiteindelijk levert je dat meer chains per tijdseenheid plus meer loot op

En mooi om te horen dat er nog leuke plottwists komen!
pi_46791959
* Tuvai.net is de trotse eigenaar van 2 Demonsbanes. ^_^

Lukte me pas de vierde keer om de eerste Demon wall te Pwnen, pff.
pi_46797518
Gisteren mijn eerste Esper gekregen, maar wat was die boss makkelijk en ik was nog een vrij laag lvl op dat moment.
Lvl 18/19, zonder Quickenings en Basch en Vaan heb ik alleen Berserk op gecast en Fran die healde af en toe een keer.
Ook maar 1x Firaja gezien en dat deed ook nog niet echt veel damage.
Ik hoop toch echt dat de volgende boss fights toch iets meer uitdaging bieden, want anders ben je alleen afhankelijk van de Mark Hunts die best pittig kunnen zijn.

pi_46800884
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:25 schreef Tuvai.net het volgende:
* Tuvai.net is de trotse eigenaar van 2 Demonsbanes. ^_^

Lukte me pas de vierde keer om de eerste Demon wall te Pwnen, pff.
Ik ben ook iets van 3 keer geplet Daarna voor elk 3 van mijn char 3 quickenings geactiveerd en toen ging het een stuk makkelijker, de tweede was een eitje Vanavond dat zwaardje oppikken
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:59:17 #290
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_46801834
Ik ben echt reteblij.. Ik ben namelijk FF X aan het uitspelen (voordat ik verder ga met FF XII), maar ik loop al een week aan te hikken tegen Seymour op Mnt. Gagazet. En gisteren versloeg ik em zomaar!!

Maar wat ik me afvroeg, hadden jullie hier ook zo'n moeite mee en komen er nog veel moeilijkere bazen??
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_46802099
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:59 schreef Twarres het volgende:
Ik ben echt reteblij.. Ik ben namelijk FF X aan het uitspelen (voordat ik verder ga met FF XII), maar ik loop al een week aan te hikken tegen Seymour op Mnt. Gagazet. En gisteren versloeg ik em zomaar!!

Maar wat ik me afvroeg, hadden jullie hier ook zo'n moeite mee en komen er nog veel moeilijkere bazen??
Ik zeg alleen Yunalesca, want als je al met Seymour moeite had op Mnt. Gagazet dan heb je met Yunalesca nog meer moeite. Een beetje lvlen verhelpt dit natuurlijk.
Eigenlijk vond ik geen een storyline boss echt moeilijk. Hiermee bedoel ik dat het nooit echt frustrerend werd.
pi_46802583
Bij FFX ging ik eigenlijk nooit dood door gewoon lompe schade(bij story-bosses dan) maar het was vaak meer dat eindbazen met vervelende statuseffecten kwamen, waar ik dan (nog)geen fatsoenlijke bescherming tegen had. Dat was soms vervelend omdat je er dan zo weinig tegen kan doen. Yunalesca is inderdaad lastig... die blijft maar bezig. Maar met wat levellen moet het goed komen. In de grot na Seymour is het goed te doen(of is dat voor Seymour? in ieder geval die grot daar in de buurt waar je ook moet zwemmen enzo).

Overigens heb ik bij FFXII nog weinig problemen van stauseffecten kunnen vinden. Misschien komt dat door mijn gambits Ik ga hopelijk vanavond eens kijken naar de demon walls... ik ben benieuwd. Ik weet alleen dat ie er is, niets qua aanvallen, HP etc etc. lekker zelf uitvogelen(of quickenings doen en dan maar zien of hij dood gaat )
pi_46802702
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:23 schreef xienix84 het volgende:
Overigens heb ik bij FFXII nog weinig problemen van stauseffecten kunnen vinden. Misschien komt dat door mijn gambits Ik ga hopelijk vanavond eens kijken naar de demon walls... ik ben benieuwd. Ik weet alleen dat ie er is, niets qua aanvallen, HP etc etc. lekker zelf uitvogelen(of quickenings doen en dan maar zien of hij dood gaat )
Veel plezier met de eerste Demonwall, het is mij gelukt om hem te slopen op lvl 18.
pi_46806621
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:26 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Veel plezier met de eerste Demonwall, het is mij gelukt om hem te slopen op lvl 18.
Je lvl is niet zo belangrijk (tenzij je echt heel veel gelvled hebt). Het gaat er (bij mij dan) meer om dat je wat quickenings hebt. Zonder een goede combo kan je volgens mij de eerste wall niet op tijd laten stoppen.
pi_46807131
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:13 schreef Vaud het volgende:

[..]

Je lvl is niet zo belangrijk (tenzij je echt heel veel gelvled hebt). Het gaat er (bij mij dan) meer om dat je wat quickenings hebt. Zonder een goede combo kan je volgens mij de eerste wall niet op tijd laten stoppen.
In principe gaat het er om dat minimaal elke character 1Quickening heeft. Je active party en reserve party gebruiken direct hun Quickenings en hiermee moet je zorgen dat je een goede chain krijgt.
Meestal is die na 2 Quickening Chains nog niet helemaal dood, maar als je een Ether gebruikt om iemand zijn MP bij te vullen om weer een Chain te beginnen dan heb je zo goed als gewonnen.
pi_46808374
Bedoel je veel plezier sarcastisch of gemeend. Hoe dan ook, die techniek die je beschrijft gebruik ik vaker ja. Meerdere quickening chains. Sowieso moet de eerste al aardig wat schade doen met 2 quickenings per persoon en een dosis mist charge geluk!
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:03:11 #297
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46810592
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:59 schreef Twarres het volgende:
Ik ben echt reteblij.. Ik ben namelijk FF X aan het uitspelen (voordat ik verder ga met FF XII), maar ik loop al een week aan te hikken tegen Seymour op Mnt. Gagazet. En gisteren versloeg ik em zomaar!!

Maar wat ik me afvroeg, hadden jullie hier ook zo'n moeite mee en komen er nog veel moeilijkere bazen??
ik heb maanden vast gezeten bij Seymour

Toen opnieuw begonnen.. ....., en 15 levels hoger ging het een stuk makkelijker

En er was nog zo'n fuck boss

Evrae

Yunalesca heb ik in 1 keer verslagen

alle 3 de versies

[ Bericht 10% gewijzigd door Deacon_Tigra op 01-03-2007 16:17:42 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46811357
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:03 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik heb maanden vast gezeten bij Seymour

Toen opnieuw begonnen.. ....., en 15 levels hoger ging het een stuk makkelijker
Dat meen je niet, er was zelfs een hele goedkope tactiek om hem te verslaan.
Je moest alleen zorgen dat je hem kon poisonen en dan alleen maar defenden.
Als Total Annihilation kwam moest je die blocken met een Aeon en voor de rest helemaal niks doen.

Trouwens in FF 10 had je geen lvl's, alleen sphere lvl's

Overnieuw beginnen zou ik zelf dus nooit doen.
pi_46814275
Tijdje terug FF 8 voor de PC gekocht met originele doos .
allen kom ik bij een pobleemoje:
er zitten grote Vierkante Blokken in het spel.... weet iemand hier iets tegen?
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:00:55 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_46814724
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:20 schreef Ang3l het volgende:
Kuttige bol.com
Heb ik Dirge en XII gister besteld... vó'r 20:00, en dan staat er "Volgende dag in huis".
Vanochtend vroeg (heel vroeg) las ik de mail dat ze verzonden waren.... maar tot mijn grote teleurstelling lag er niets in de brievenbus.



IK WILDE VANAVOND SPELEEEEEEEEEEEEEN
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... pakketje (hallo, 2 playstation games, hoe dik kan dat zijn?!) pastte niet door de brievenbus volgens TNT en dus komen z emorgen... op ene tijd waarop ik er nook niet ben (hallo, sommige mensen werken overdag?) .. ofwel: zaterdag kan ik hem pas ophalen op het postkantoor.

GODVERRRRR
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')