abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46718932
Inmiddels een kleine 18 uur bezig met een party van lvl 16. Ga nu op weg naar The Tomb of Raithwall. Inmiddels alle Marks gecleared tot en met Wyvern Lord.

Mijn beste prestatie is nog wel de Rocktoise verslaan met een lvl 15 party zonder Quickenings.
Het enige probleem was dat deze mark nogal veel damage doet.

Met wat geluk kwam ik er achter dat hij je niet kan volgen in het smalle gangetje waar je vandaan komt.
Loop hierin een beetje terug zodat hij geen physical attack kan doen, hij gaat nu alleen nog maar magic casten op je party. Dit bestaat vooral uit fire,blizzard of thunder.

Het enige waar je dan een beetje op moet passen is als hij Dark cast omdat dit de hele party raakt.
Zorg ervoor dat je Balthier en Fran in je active party hebt met iemand anders die potions gooit of healed. Balthier deed met zijn gun 250 damage en Fran rond de 120 per schot.
Het duurt zo wel een tijdje voor het beest dood is, maar het is altijd nog beter dan voor 400-500 damage geraakt te worden door zijn Stomp attack.

Ik ben benieuwd of ik de eerste Demon Wall kan verslaan straks.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:59:20 #252
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46722947
Ben nu bij de Tomb of Rainwall op lv 23-25(ja ik heb voor zo ver dat kon een beetje gestatwhored voor bepaalde augments en gil (500 chain gemaakt in de woestijn waardoor ik op dit moment ook zo'n beetje de beste wapens/armour voor mn chars kon kopen)), ik vind het wel een aardige game , maar ik blijf de traditionele besturing echt leuker vinden dan deze, soms zeer onoverzichtelijke gevechten.

[ Bericht 18% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-02-2007 12:58:47 ]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:01:43 #253
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46729121
Ik ben nu zo'n tien uur bezig. Ik ben net uit de Lhusu Mines en al mijn karakters zitten op level 12. Ik ben eindelijk een beetje gewend aan het vechtsysteem en aan de gambits, mede door de tips hier. En ik moet zeggen, ik begin er steeds meer in te komen. In de mijnen heb ik al leuk kunnen levellen. Daar ga ik de komende dagen nog wel mee door.

De vrijheid die je hebt in het spelen is fenomenaal. Je kan meegaan met de verhaallijn, maar je kan ook naar eigen inzicht de boel onderzoeken. Heerlijk!

I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46729378
Ben nu ook net uit de Lhusu mines en ga er nog wel effe terug om te levellen met die skelettons. Vooral flink LP whoren zodat je veel Licenses kunt kopen voor meer physical damage en HP is tof.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:10:41 #255
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46729425
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Ben nu ook net uit de Lhusu mines en ga er nog wel effe terug om te levellen met die skelettons. Vooral flink LP whoren zodat je veel Licenses kunt kopen voor meer physical damage en HP is tof.
Daar ben ik ook flink mee bezig geweest ja. En daar ga ik nog wel een keer voor terug ook!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46729629
Heb het spel ook maar gekocht. Vermaak me er prima mee

Had het vrij lang volgehouden om geen equipments te kopen, maar ik ben nu bij de Sandsea en merk toch dat het vrij moeilijk wordt met mijn huidige stats/equips. Vooral als er opeens 3 monsters op je afkomen
pi_46730693
Ja, equipment heeft een hele sterke invloed op je aanvalskracht. Zo had ik in het begin nog een Broadsword en deed ik er zo'n 50 damage mee. Toen ik op een gegeven moment overschakelde naar een Iron sword kwam ik al in de buurt van 100 damage terwijl het maar een paar Attack puntjes scheelde.

Ik krijg die quickenings ook eindelijk door. Zojuist 4000 damage gedaan met Vaan.
pi_46732537
Mijn party bestaat uit Vaan, Basch en Fran. Ik heb Vaan en Basch allebei swords en shields ge-equiped. Door middel van shield-block licenses heb ik nu al een behoorlijk hoog block ratio voor Vaan en Basch. Ik zit nu nog in de Lhusu mines te levellen en vaak raken enemies me nog niet eens.

Als Gambits heb ik momenteel gewoon voor alle characters behalve Vaan:
1: Any Ally < 70% HP Cure
2: Any Foe Attack
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:43:44 #259
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46732626
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Mijn party bestaat uit Vaan, Basch en Fran. Ik heb Vaan en Basch allebei swords en shields ge-equiped. Door middel van shield-block licenses heb ik nu al een behoorlijk hoog block ratio voor Vaan en Basch. Ik zit nu nog in de Lhusu mines te levellen en vaak raken enemies me nog niet eens.

Als Gambits heb ik momenteel gewoon voor alle characters behalve Vaan:
1: Any Ally < 70% HP Cure
2: Any Foe Attack
Je moet altijd eerst zorgen dat een personage zelf acties kan uitvoeren voor hij/zij gehealt word.

dus...
1: phoenix down
2) item tegen status effecten
3) healen
4) attacken.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46734501
Ja, ik ga op den duur gambits toevoegen zodat characters hun eigen status ailments genezen, maar tot nu toe erg weinig (geen) last van gehad dus ik heb er de drang nog niet toe gehad.

Hoe zorg ik er trouwens voor dat m'n characters vaker 2, 3 of zelfs 4 hits in één keer maken? Het gebeurt wel eens dat Vaan/Basch een paar keer achter elkaar mept. Of is dat gewoon random/geluk?
pi_46735042
Ik zit nu bij de Ogrie Yensa Sandsea, level 16. Nu ben ik daar aan het ronddolen, beestjes slachten etc. Maar ik merk dat ik er soms toch aardig wat moeite mee heb. Nog geen game overs maar toch. Hoe kan ik het beste mijn gambits indelen??

Ik heb nu bij de meeste van mijn characters

Ally = any = phoenix down
Ally < 70% = cure/cura
en dan de foe gambits,

Qua schade doe ik zo'n 250 per keer...

Maar ik wil graag beter geheald worden, en minder schade ontvangen(soms ineens in een klap veel eraf)

Danku
pi_46735237
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, ik ga op den duur gambits toevoegen zodat characters hun eigen status ailments genezen, maar tot nu toe erg weinig (geen) last van gehad dus ik heb er de drang nog niet toe gehad.

Hoe zorg ik er trouwens voor dat m'n characters vaker 2, 3 of zelfs 4 hits in één keer maken? Het gebeurt wel eens dat Vaan/Basch een paar keer achter elkaar mept. Of is dat gewoon random/geluk?
Ligt aan het wapen dat je gebruikt. Elk soort wapen heeft een eigen combo rate, maar niet alle soorten hebben dit. Combo rate gaat ook omhoog als je char zijn hp erg laag is.
Genji Glove helpt ook mee om combo rate te verhogen, maar je hebt er hier maar 1 van in het spel.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:03:19 #263
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46735453
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:53 schreef xienix84 het volgende:

Maar ik wil graag beter geheald worden, en minder schade ontvangen(soms ineens in een klap veel eraf)
als je minder schade wil ontvangen zul je betere armour moeten kopen, en true die warriors in de sandsea die hebben een aanval (triple attack) die mij op lv 24 met goede armour aan nog rond de 200 damage deden, mits die raakte.
pi_46735535
Ja volgens mij is mijn armor ook niet echt slecht. Mijn main party heeft t best koopbare op het moment. Maar is mijn level misschien te laag??

Hoe heb jij 500 keer gechaind in de sand sea? Waar ergens?

En ik bedenk me dat ik eigenlijk mijn license board heel anders had in moeten delen maar goed, als ik ga levelen moet dat wel goedkomen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:15:25 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46735932
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:05 schreef xienix84 het volgende:
Hoe heb jij 500 keer gechaind in de sand sea? Waar ergens?
gewoon 3-4 uur kutten in het gedeelte vlakbij het savepoint na die raffinaderij, daar zitten een paar schermen waar voornamelijk van die warriors zitten, ik kan het niet een twee drie uitleggen zonder map though, maar je komt als je het goed doet op die warriors na alleen wat vissen tegen die ook nog eens niet aanvallen, dus een lange chain waarmee je veel items/loot kan verkrijgen lukt daar zeer goed, je moet alleen niet tussendoor saven want dat laat de chain ophouden.
pi_46740999
Chainen in Lhusu mines op skelletons lukt ook aardig en ze laten vrij veel Iron Helmets vallen, die op dit moment beter zijn dan het sterkste wat ik kan kopen enwaar je ook nog eens een leuk bedragje voor krijgt als je ze doet verkopen. Zojuist voor 20000 aan Bone Fragments verkocht.

Nog steeds aan het levellen in de Lhusu mines trouwens. Vaan is nu level 21, Fran 22 en Basch 22. Denk dat ik zometeen maar weer verder met 't verhaal ga. Rocktoise heb ik ook al verslagen maar daar heb ik vrij lang over gedaan.
pi_46741494
Ik zat me net trouwens te bedenken dat met deze gameplay een 2-playermogelijkheid eigenlijk een gemiste kans is...op die manier zou je je sociaal leven nog enigszins kunnen redden
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:46:23 #268
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46741590
jaaaaaa ala Secret of Mana
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46745607
'k zit nu in die Sandwoestijn waarvan ik de naam effe kwijt ben, en tering, dat gebied is groot.
pi_46748048
Ik ben zeker de enige die de graphics van FF XII een beetje tegen vindt vallen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46751234
PaRoDiUzZ, ik ben op jouw aanraden gaan levelen bij de sandsea, na 300 was het wel genoeg voor vandaag Maar ik moet zeggen dat het bij de Lhusu mines toch beter gaat. Vrijwel evenveel experience maar de loot van de skeletten is meer waard, plus dat door het regenereren van de skeletten je veel sneller veel meer chains hebt. Dus de Lhusu mines lijken mij beter hoor.

Ook inmiddels de Rocktoise verslagen. Het duurde even, maar gelukt. Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?

Maar ik heb gesaved tussen de twee sandsea's in. Morgen hopelijk weer verder.
pi_46752918
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:11 schreef peristilius het volgende:
Ik ben zeker de enige die de graphics van FF XII een beetje tegen vindt vallen.
Jij bent dus ook zo'n persoon die een verneukte gameplay prefereert, zolang de graphics maar mooi zijn?
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:09 schreef xienix84 het volgende:
PaRoDiUzZ, ik ben op jouw aanraden gaan levelen bij de sandsea, na 300 was het wel genoeg voor vandaag Maar ik moet zeggen dat het bij de Lhusu mines toch beter gaat. Vrijwel evenveel experience maar de loot van de skeletten is meer waard, plus dat door het regenereren van de skeletten je veel sneller veel meer chains hebt. Dus de Lhusu mines lijken mij beter hoor.

Ook inmiddels de Rocktoise verslagen. Het duurde even, maar gelukt. Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?

Maar ik heb gesaved tussen de twee sandsea's in. Morgen hopelijk weer verder.
Mwah, die skeletons houden op een gegeven moment ook op met genereren en in de Lhusu mines heb je van die rot vleermuisdingen d'r tussen zitten die je chain verbreken. Op dat Sandsea gebeuren stikt het van die zandventjes, zat vandaag al met gemak over de 150 chain. Is wel weer zo dat de Bone fragments en Iron helmets die je krijgt van die skeletten goed verkopen.

Ik sta nu ook gesaved tussen die 2 Sandsea delen in. Eerste deel was al groot, vooral als je ook nog een beetje die ondergrondse grot met véél te sterke monsters gaat verkennen.
pi_46753541
Net ineens een paar HP 500+ License points gevonden. Een heel verschil ineens, vooral als je Gambits gebruikt voor het automatisch healen van je characters.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:39:21 #274
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46755772
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:36 schreef Pritt het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super, bedankt! (Had idd nog niet helemaal door dat je ook weg kon rennen voor die eerste demon wall )

Overigens duurde het bij mij ook geruime tijd voordat ik doorhad dat je die loot ook kon verkopen. Had zwaar de pest in over het feit dat er zo weinig gil in het spel zat, totdat ik ineens 9.000 op mijn conto bijgeschreven kreeg. De 'succulent fruit' die die 'tomaatjes' afgeven in die enorme kutwoestijn brengen overigens enorm veel geld op. Ben zojuist nog even op tomatenjacht geweest, met succes.

Twee minpuntjes moet ik wel echt nog even noemen:

- Ook nu ik het hele 'loot-verkoop'-principe doorheb vind ik dat er weinig gil in het spel zit. Heel frustrerend.
- Ik stoor me enorm aan het geforceerde 'ouderwetse' engels.
Afrika Paprika
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:41:31 #275
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46755874
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:09 schreef xienix84 het volgende:

Hoe is die lord wyvern? Is die een beetje te doen?
Ik vind het een enorme hoer. Zelfs met mijn eerste esper lukt het niet om hem helemaal af te maken. Het kleine beetje HP dat dan nog rest (4000 ofzo) is te veel voor Fran om in haar eentje op te lossen. Andere players kunnen hem niet raken omdat hij vliegt en Balthier hanteert een stick/rod want ik heb al zijn pistolen verkocht in mijn geldzucht.
Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')