abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46594109
FF XII binnen. Vanavond er maar eens goed voor gaan zitten.
pi_46595333
Nou, ik moet me nog even door FFVII heen worstelen voor ik FFXII koop. Had hem vanmiddag al in mijn handen en wist dat als ik hem ging kopen, ik FFVII voor me uit zou schuiven en dat zou zonde zijn.

Gisteren door dat hele ijsstuk heen gegaan, Cloud op een snowboard
pi_46596085
Het werd vandaag even lastig om FFXII in de winkel te laten liggen. Ik had sterk de neiging om hem toch maar te kopen maar ik heb de drang weerstaan! Het is belangrijker om eerst mijn studie goed af te ronden voordat ik aan FFXII begin.

pi_46598378
Heb hem binnen.
Tot nu toe geweldig spel.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:26:10 #205
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_46599775
Ik heb hem ook (al sinds woensdag) en ik zit er al weer helemaal in, heerlijk!
pi_46600177
Ik heb 'm hier liggen, nog met de plastic hoes d'r om heen. Helaas moet ik nog een paar dagen wachten want ik moet nog een hoop werk af maken voor volgende week. Als ik eenmaal begin met FFXII denk ik dat d'r van werken helemaal geen sprake meer komt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:46:31 #207
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46600363
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef Laniboekje het volgende:
Het werd vandaag even lastig om FFXII in de winkel te laten liggen. Ik had sterk de neiging om hem toch maar te kopen maar ik heb de drang weerstaan! Het is belangrijker om eerst mijn studie goed af te ronden voordat ik aan FFXII begin.

Ik bewonder je kracht.. Helaas heb ik die kracht niet.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46601197
Ik heb m ook gekocht. Vanavond maar eens kijken of het wat is
PSN id: NL_SToRM
pi_46604316
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:46 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik bewonder je kracht.. Helaas heb ik die kracht niet.

Je bewondert mij! Ik voel me vereerd.

pi_46605354
Ik ben net maar eens even aan het spelen geweest. Het is meteen magisch Maar ik moet ook zeggen dat de camera erg moet wennen(loop ik ergens tegenaan, staat die camera ergens half boven me en ben de weg meteen kwijt. Al helemaal in Rabanastre... En het vechten is even wennen... Maar t schijnt dat het ook even duurt om daar aan te wennen...

Even een vraagje...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:54:50 #211
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46605590
wacht maar ....tot een uur of 10 / 12 het verhaal echt open begint te breken

WoW

Hint
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:56:00 #212
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46605623
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben net maar eens even aan het spelen geweest. Het is meteen magisch Maar ik moet ook zeggen dat de camera erg moet wennen(loop ik ergens tegenaan, staat die camera ergens half boven me en ben de weg meteen kwijt. Al helemaal in Rabanastre... En het vechten is even wennen... Maar t schijnt dat het ook even duurt om daar aan te wennen...

Even een vraagje...
SPOILER
SPOILER
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:57 #213
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46607633
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef Laniboekje het volgende:

Ik ben zo ver mogelijk uit de buurt van winkels gebleven, om dezelfde reden.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:34:48 #214
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_46608753
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Maar is het niet zo dat bij FFVII, Sephiroth ineens heel veel moeilijker is als je level 99 bent? Zoiets was het toch? Dat is dan wel weer meer een uitdaging...
Hint: De moeilijkheid van de vijanden is afhankelijk van cloud z'n level
Dus als je Cloud laag houd qua level en de rest flink opkrikt stelt 't spel geen reet meer voor qua moeilijkheid
pi_46609392
Moeilijk. Hij ligt hier nog steeds gesealed.
pi_46633140
Toch maar uitgepakt.

Heerlijk spel dat FFXII. Zit nog maar in het begin maar tot nu toe bevalt het me prima. Besturing vind ik supergladjes verlopen (camera angle, rondlopen, etc) en allerlei die kleine elementen die het een typische Final Fantasy maken zoals het verslaan van monsters voor EXP, zogenaamde License Points (die je weer nodig hebt om het mogen gebruiken van wapens, armor en magic te unlocken) en het verkrijgen van items alleen om die weer te verpatsen in shops.

Heerlijke game, denk dat ik hier wel paar weekjes zoet mee ben.
pi_46638966
Ik ben ook inmiddels een paar uurtjes bezig. De camera went, het vechten is briljant uitgewerkt. En ik wil graag nieuwe gambits nu

Ik zal het volgende maar tussen spoilertags zetten. Ik weet niet of het nodig is hoor, maar toch voor de zekerheid.
SPOILER
Ik zit constant helemaal in het verhaal, de karakters zijn mooi uitgewerkt, de omgevingen geweldig. De muziek verveelt (nog) niet, en de voice acting is ook veel beter dan bijv. FFX.

Verder nog wat opmerkingen. In de reviews online las ik dat er weinig save points waren. Vind ik niet hoor...
SPOILER
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:51:17 #218
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46639794
nee nu zijn er nog genoeg save points ja

wacht maar later in het spel.....kan je een dik uur lopen eer je er 1 tegen komt
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:58:32 #219
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46640074
Ik zit nu op zo'n 7,5 uur spelen en ik ben alweer helemaal verkocht. Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen reet van het verhaal begrijp en ik het vechten nog heel erg wennen vind. Ben zojuist voor de zoveelste keer game-over gegaan (en heb deze keer ook echt geen idee hoe ik verder moet) - iets wat ik bij een spel als FFIX echt nooit had.
Afrika Paprika
pi_46648325
Ben zojuist ge-owned door 1000 needles van die flowering Cactoid.

Wat ik zo heerlijkv ind aan dit spel is dat je gewoon e hele tijd rond kunt rennen en beestjes kunt killen voor te levellen, ZONDER dat de hele tijd het beeld omzet naar een battle zoals bij menig andere RPGs. Ook recovered je MP als je loopt dus je kunt in feite urenlang blijven levellen in de woestijn. Weer een pluspuntje pour moi.
  zondag 25 februari 2007 @ 10:58:33 #221
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46648449
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:28 schreef xienix84 het volgende:
SPOILER
Ik zit nu ook in de Barheim passage en ik heb al een aantal game overs voor mijn kiezen gehad helaas.

Ik vind het vechtsysteem erg wennen. Ik werk nu met gambits maar daar ben ik nog niet heel tevreden over, maar ik moet nog even een juiste mix vinden tussen het instellen van de gambits, zonder dat mijn Potions er met een noodgang doorheen worden gejaagd. Als ik het zo hoor ga ik eerst nog maar even levellen voordat ik het gevecht met die boss aanga.

Als je nog praktische tips hebt met betrekking tot de gambits, hou ik me aanbevolen!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46648598
Ik neem ergens halverwege Maart een abo op de OPM met Final fantasy voor 70 euri, lijkt mij een goeie deal en ik heb nu toch nog geen tijd voor FFXII
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_46650528
Ik had net mijn gambits fout ingesteld. Begint Basche ineens op Vaan in te hakken Ja zo kan het dus ook. Wat betreft de gambits, ja zo in het begin heb je maar weinig he. Ik heb al belangrijkste bovenste gambit dat een ally < 70% geheald moet worden, verder alleen aanvallen. Zo tijdens een bossfight wil ik em nog weleens anders doen dat bijv een magick op de tweede plek staat.

Ja ik ben ook gepnwd door die 1000 needles, ik denk: hee hij is niet zo sterk, valt wel mee...... en dan...naja...ach.... Hoort er ook bij.

Ik wilde ook wat nieuwe equipments hebben dus heb daar in het estersand hopen wolven lopen afmaken. Mijn hoogste chain is nu 40!
pi_46651977
Inmiddels een kleine 8 uur er op zitten en ben net Barheim Passage uit waar ik de Mimic Queen moest verslaan. Gelukkig nog geen Game Over gehad maar soms moest ik toch rennen voor mijn leven.

Het battlesysteem kon ik erg snel aan wennen en nu ik wat meer gambit slots heb gaat het allemaal nog makkelijker. Ik ben nu bezig om iedereen zo snel mogelijk een eerste Quickening te laten leren.

Toen ik voor het eerst naar The Esternsand ging, zag je daar vrij snel een grote dinosaurus rondlopen.
Ik heb hem toen maar met rust gelaten, want deze zag er niet echt vriendelijk uit.
Later toen ik met Balthier en Fran terug liep naar Rabanastre wilde ik toch wel eens zien hoeveel damage dat beest kon doen.
Op lvl 8 deed iedereen 0 damage en ze werden zelf one-hit-killed voor 680 damage.
Toen ben ik toch maar even gaan rennen. Alleen Vaan leefde nog toen ik bij de zone van Rabanastre aankwam.

Tot nu toe een heerlijk spel en hoewel het geen turnbased battles meer zijn zou ik het niet erg vinden dat de volgende FF games ook dit battlesysteem blijven hanteren.
  zondag 25 februari 2007 @ 13:22:02 #225
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46652592
Misschien wil ik zo'n guide voor FFXII gaan halen.
Hoe zien deze eruit? Staan er ergens "screenshots"?
  zondag 25 februari 2007 @ 13:58:14 #226
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46654096
Overigens heb ik Fran tot nu toe altijd als teamleider ingesteld. Doordat zij met die boog in de weer is, is het perspectief hierdoor altijd mooi overzichtelijk. Je hebt wat afstand met die camera. Ben er erg tevreden over!
Afrika Paprika
  zondag 25 februari 2007 @ 14:22:43 #227
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46655449
Weet iemand hoe je Adel moet verslaan in FFVIII. Ik heb FFVIII al een paar keer proberen uit te spelen, maar ik kom nooit langs Adel
  zondag 25 februari 2007 @ 14:29:55 #228
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46655758
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:22 schreef Champloo het volgende:
Weet iemand hoe je Adel moet verslaan in FFVIII. Ik heb FFVIII al een paar keer proberen uit te spelen, maar ik kom nooit langs Adel
Zorg dat je kan zwemmen in de Aura. Zonder Aura ben je nergens in FFVIII.
Afrika Paprika
  zondag 25 februari 2007 @ 16:08:11 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46659265
Bij Adel moet je geen Aura gebruiken op Squall.
Want Adel heeft Rinoa vast, en als je Renzokuken gebruikt raken die zowel Adel als Rinoa.
pi_46660290
Ik heb er al een paar uur ingestoken, ben erg weg van het clan-systeem. Sowieso is het leuk dat ze veel uit FF: Tactics Advance hebben gehaald, hoog deja-vu gehalte op die wijze.

Het vechten is erg OK, loopt soepel (alleen die camera, @#$#@$!!) en is een stuk spannender, maar ik mis heel erg het 'benen op tafel' principe van de ouderwetse gameplay. Ook wil ik nog steeds gewoon al mijn partymembers zélf de commands geven. Helaas is dat bijna onmogelijk gemaakt. Maar ja, het is niet anders en ik wen er al aardig aan.

Het verhaal is vaag, voice-acting is bar en bar slecht en ik heb momenteel nog niet 1 keer dat gevoel gehad van 'ja, daar doe ik het voor'. De verhaallijn laat me gigantisch in de steek. Voor mij is al wel duidelijk dat FFXII staat of valt met de gameplay. Gelukkig is die grotendeels dik in orde, voor de rest is de game (nog) niet boven middelmatig niveau uitgestegen.
pi_46662682
Ik heb hem ook, begin vanavond, wilde gisteren al beginnen, maar ging toch maar naar de high-life beurs.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46664327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:33 schreef Mystikvm het volgende:

Het vechten is erg OK, loopt soepel (alleen die camera, @#$#@$!!) en is een stuk spannender, maar ik mis heel erg het 'benen op tafel' principe van de ouderwetse gameplay. Ook wil ik nog steeds gewoon al mijn partymembers zélf de commands geven.
Dat kan toch? Gewoon links/rechts met je linker analog controller en je komt in het menu`tje van een ander party member.
pi_46665874
Ik vind het ook juist handig. Ik kán ingrijpen als ik wil, en snel want mijn eigengekozen actie annuleert de gambit-actie, mocht dat niet nodig zijn dan vechten ze lekker door. Ik heb net het nut van quickenings doorgekregen!! Erg mooi ook!

Mijn party is compleet, maar als ik het goed begrijp worden License points wél bij alle party members bijgeschreven, maar experience niet? LP's vind ik nog wel makkelijk om aan te komen, maar gil... ze laten bij mij zo weinig loot vallen en ik moet zo veel vechten om een beetje fatsoenlijke dingen te kopen... loot brengt maar ook maar weinig op.
pi_46666332
FFXII vanmiddag effe gespeeld!
pi_46666941
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:57 schreef xienix84 het volgende:
Mijn party is compleet, maar als ik het goed begrijp worden License points wél bij alle party members bijgeschreven, maar experience niet? LP's vind ik nog wel makkelijk om aan te komen, maar gil... ze laten bij mij zo weinig loot vallen en ik moet zo veel vechten om een beetje fatsoenlijke dingen te kopen... loot brengt maar ook maar weinig op.
Klopt, iedereen krijgt LP, maar alleen de active party krijgt EXP.
Om aan geld te komen heb ik Vaan een gambit gegeven waarbij hij steelt van monsters met 100% hp. Hierdoor steelt hij vrij vaak items en de rest van mijn party ruimt de monsters verder op.
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig 1 soort monsters te chainen zodat ik betere en meer items zie droppen.

Vaan en Basch hebben ieders een Quickening, nu eerst even Balthier en Fran een Quickening geven.

Ik heb nu net Lhusu Mines gehad en ergens daarvoor had ik een armor piece gevonden dat 18 defence gaf. Hiervoor heb ik de lisence even opgezocht en nu heeft mijn Vaan 20 defence terwijl de rest van mijn party nog maar 8-10 defence heeft.
Eerst deden die vleermuizen in de Lhusu Mines 20-25 damage op mij en nu 0-2 damage.

Nu snel weer verder spelen.
pi_46670917
Zojuist uit de Barheim passage gekomen. Ik snap die Quickenings nog niet helemaal. Heb het al een paar keer gebruikt en heb er zojuist de eerste keer maar liefst 1600 damage mee gedaan tegen de Mimic Queen, maar weet verder niet hoe ik het ook deed.
pi_46673727
Ik zit al op de 7000 schade, door snel te drukken enzo... Wat ik er van snap "je moet minstens twee quickenings hebben", en dan moet terwijl de tijd terugloopt gewoon op de knoppen die boven de tijdsbalk duwen. Dan kan je bezig blijven. Soms heb je zelfs een optie dat de mpbalk weer vol gaat,...ofzo...

Ik ben voor vandaag gestopt En na een klein imperial uitstapje weer terug in Bhurjeba. Zo weer even de mine in om wat loot te scoren. En bedankt voor de steal tip. Die werkt toch best goed
pi_46674797
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:52 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben voor vandaag gestopt En na een klein imperial uitstapje weer terug in Bhurjeba. Zo weer even de mine in om wat loot te scoren. En bedankt voor de steal tip. Die werkt toch best goed
Ik zit nu in de mine van die skelletjes te chainen. Vanaf chain 50 krijg ik ook regelmatig Iron Helmets en deze verkopen ook redelijk. Verder hield ik er 99 Dark Stones en 99 Bone Fragments aan over.
Heb ik weer wat geld om equipment te kopen.

Nog een tip voor de rest, set een gambit self: Libra hiermee kun je de hp/mp/weakness van monsters zien, maar ook traps die overal kunnen liggen. Nu hoef je het ook niet meer te recasten als het verlopen is.
pi_46675797
Bij maken raken ze op... na een bepaald aantal respawnen ze niet meer...(ik doe dat chainen in een bepaald gebied waar ze constant terugkomen) maar na een keer of 40 stopt het respawnen, iemand een idee hoe dat komt? Wat kan ik er aan doen?
  zondag 25 februari 2007 @ 22:44:50 #240
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46676369
ik denk dat jullie nog er nog niet zijn

maar alvast een tip ..voor als jullie in Old Archadia komen

Koop bij de eerste merchant die je ziet Embroidered Tippet
SPOILER
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46676495
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef xienix84 het volgende:
Bij maken raken ze op... na een bepaald aantal respawnen ze niet meer...(ik doe dat chainen in een bepaald gebied waar ze constant terugkomen) maar na een keer of 40 stopt het respawnen, iemand een idee hoe dat komt? Wat kan ik er aan doen?
Sommige monsters respawnen na een aantal minuten, maar het makkelijkste wat je kan doen is 2 zones terug lopen zodat ze in jou hunting zone allemaal weer gerespawned zijn.
pi_46686068
Vind XII erg geweldig moet ik zeggen, alleen het vechten moet ik erg aan wennen, het had wel wat die random battles Verder vond ik het lopen over de landkaart ook altijd wel erg leuk, uren op zoek naar geheime locaties met een chocobo ofzo.

Wat is nou precies het nut van die chains btw? Dat ze betere items droppen?
  maandag 26 februari 2007 @ 09:32:35 #243
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_46686256
Ik heb het eventjes gespeeld, maar het vechtsysteem vind ik ronduit vervelend, het verhaal kan me nog niet opzuigen, de camera werkt onoverzichtelijk.. Ik vind het dus ronduit tegenvallen.

Ik ga wel doorzetten, maar tot nu toe begrijp ik nog niets van alle lof die hier wordt afgestoken.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_46686797
Ik heb de camera goed door. Ik loop nu zelfs door de linker analoge recht vooruit te duwen en de camera te bewegen. Dan kan je ook bochtjes maken. Erg soepel. Wat betreft het vechten. Het is inderdaad erg wennen, ik vond het ook niks maar na een paar uurtjes ben je gewend en ik vind het erg handig zo. Als ik wil, kan ik ingrijpen, maar ik kan ook vantevoren de tactiek bekijken, instellen en dan speelt het voor mijn ogen af en hoef ik alleen maar in te grijpen als het nodig is. Het is veel strategischer, soepeler dan die random battles.

Ik moet zelf zeggen dat ik Basche altijd in mijn team heb. Ik weet niet waarom maar hij is gewoon erg sterk en nuttig.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:39:43 #245
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_46692902
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het vechten en ben zelfs fan, zeker van de camera. Wat een overzicht!

Heb nu ook mijn eerste quickenings onder de knie, die nog niet zo heel erg sterk zijn, maar volgens mij wel veel potentie hebben.

Ben nu al twee keer achter elkaar platgedrukt door die irritante demon-wall, heeft iemand tips?
Afrika Paprika
pi_46694384
Jeeuj, en weer loop ik achter Dit keer omdat ik nog niet door VII heen ben, zit momenteel even vast bij de Carrier Arm boss bij de underwater reactor. En als die nog een paar dagen onverslaanbaar blijkt moet ik toch helaas even afscheid nemen van Cloud en co om XII te gaan spelen.
pi_46694937
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:39 schreef LuQas het volgende:
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het vechten en ben zelfs fan, zeker van de camera. Wat een overzicht!

Heb nu ook mijn eerste quickenings onder de knie, die nog niet zo heel erg sterk zijn, maar volgens mij wel veel potentie hebben.

Ben nu al twee keer achter elkaar platgedrukt door die irritante demon-wall, heeft iemand tips?
SPOILER
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 26 februari 2007 @ 17:06:37 #248
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46699926
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:36 schreef Pritt het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46707800
Ach, fok het ook allemaal maar. Ik liep vanmiddag langs de mediamarkt en kon me niet meer inhouden. Ik heb hem ook al uit de verpakking gehaald. FFX was mijn eerst FF, daarna ben ik helemaal verslingerd geraakt, en ik heb zo'n gevoel dat XII die belevenis gaat evenaren. Tegen meneer Strife en zijn jolig bende zeg ik sorry, tot over een maandje of twee, ik ga eerst naar Ivalice. Ik stop hem NU in mijn PS2, en haal hem er vermoedelijk niet uit totdat dat schijfje helemaal grijs gedraaid zal zijn. Een koelkast vol bier, zakken chips, diepvriespizza's, en voldoende tosti-maak-materiaal, ik ben er klaar voor.
pi_46708785
Veel plezier dan maar
Ik vind het vechtsysteem wel enorm verbeterd trouwens
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')