Als je niet meespeelt, kun je reclame materiaal rustig weggooien, hoef je niet open te maken. Reclames op tv zijn er om leden te werven, dat doen andere loterijen ook. Lotto bijvoorbeeld, het grootste risico om miljonair te worden. Hoeveel risico wilt u lopen? Dat is voor mij hetzelfde als: stel uw buren winnen, en u niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel een vergelijking, want de PCL heeft bewust de omstandigheden geschapen die kunnen leiden tot psychische schade. Dat ze zich daarvan bewust zijn is heel eenvoudig aan te tonen, ik verwijs maar naar hun reclamemateriaal. Dat kan jij toch ook niet ontkennen.
Nou, dat is ook watquote:Op woensdag 20 december 2006 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste keer waren het twee kaartjes voor de Lion King. Er stond een code en die moest je doorbellen naar de topticketline en dan kreeg je de kaartjes thuisgestuurd. De tweede keer was een waardecheque van 100 euro voor Siebels juweliers. (was afgelopen voorjaar, heb ik in oktober te gelde gemaakt)
Ja, dat dacht ik de eerste keer ook. Ik gooide daarvoor ook altijd alles weg. Tegenwoordig maak ik het voor de zekerheid maar wel even open. Wie weet hoeveel ik al weggegooid heb.quote:
het is al honderd keer gezegd, maar ik probeer het nog een keer.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je niet meespeelt, kun je reclame materiaal rustig weggooien, hoef je niet open te maken. Reclames op tv zijn er om leden te werven, dat doen andere loterijen ook. Lotto bijvoorbeeld, het grootste risico om miljonair te worden. Hoeveel risico wilt u lopen? Dat is voor mij hetzelfde als: stel uw buren winnen, en u niet.
Hoe vaak komt het niet voor dat iemand in een familie een leuke prijs wint met, bijvoorbeeld, de staatsloterij en dat daarna andere familieleden toch ook weer een paar keer gaan meespelen omdat ze beseffen dat je alleen maar kunt winnen als je meedoet. Is exact hetzelfde. Je wint alleen al je meedoet, doe je niet mee, win je ook niet.
Ja, ik zie wel dat er een verschil is, maar het doet er niet toe. Je hebt niet meegedaan en dus heb je ook niet gewonnen. Da's gewoon heel simpel. De drang om mee te doen met andere loterijen is echter even groot als bij de postcodeloterij, want je kunt alleen winnen als je meedoet. Als ik stop met de lotto en een week later worden de nummers getrokken waar ik altijd mee gespeeld heb, voel ik me ook lullig. Stel dat ik om die reden niet meer durf te stoppen met de lotto! Kan ik dan de lotto aanklagen vanwege emotionele dwang? En dat is, m.i., exact hetzelfde als niet meespelen met je postcode. Het enige lullige is dat de andere winnaars in de buurt wonen. Maar je doet het toch jezelf aan.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:57 schreef maedel het volgende:
[..]
het is al honderd keer gezegd, maar ik probeer het nog een keer.
Als je buurman in de staatsloterij meedoet, en jij niet kan je buurman winnen en dan zou jij niet automatisch ook gewonnen hebben als je een staatslot had gekocht.
Als je buurman in de PCL meedoet en jij niet, stel je buurman wint, dan hád jij óók gewonnen met 100% zekerheid.
Dat is dus het verschil.
juist, dus als mevrouw geen lot in de PCL koopt, moet ze ook niet achteraf huilen dat ze geen prijs wint.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:57 schreef maedel het volgende:
[..]
het is al honderd keer gezegd, maar ik probeer het nog een keer.
Als je buurman in de staatsloterij meedoet, en jij niet kan je buurman winnen en dan zou jij niet automatisch ook gewonnen hebben als je een staatslot had gekocht.
Als je buurman in de PCL meedoet en jij niet, stel je buurman wint, dan hád jij óók gewonnen met 100% zekerheid.
Dat is dus het verschil.
Inderdaad. Als ze nou nooit gevraagd was om mee te doen, of nog nooit gehoord had van de pcl, waardoor ze dus niet mee kon doen, dan had ze een punt gehad. Maar ze is er zelfs ontelbare keren op gewezen wat de gevolgen zijn van niet meespelen wanneer de rest van de straat wint en jij niet. Ze was op de hoogte van dat risico en toch verkoos ze om niet mee te spelen. Ze kan dus de pcl niets verwijten. Die hebben er alles aan gedaan om haar lid te maken, maar ze wilde echt niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:01 schreef Goofup het volgende:
zoals blijkt kreeg ze wel de folders en ziet ze de reclames om haar te werven. Daar ging ze niet op in.
Dat vond ik nou niet echt duidelijk worden uit jouw post.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:43 schreef maedel het volgende:
Hiermee val je voor mij door de mand. Je doet 1. een aanname, en 2. een hele lompe uitspraak. Eigenlijk ben ik dan al uitgepraat met je. Ik zeg wat ik vind en voel. Dat wil niet zeggen dat ik niet kan nadenken.
Dat ik niet super kan debateren ga ik niet ontkennen. Echter van één woordje al over de zeik raken, geeft voor mij meer aan dat je even bijjezelf te rade moet gaan over er bij jezelf neit iets fout zit.quote:Het woord "kortzichtig" gebruiken in een discussie is een teken van onmacht. Wil eigenlijk zeggen dat je niet kunt debaten. Geen probleem hoor, maar dat werkt misschien bij veel mensen wel, bij mij niet. Ik raak er wél van over de zeik, dat mag je best weten.
Dit werd niet duidelijk uit je post, zeker niet omdat je zelfs zegt:quote:ik sta er van te kijken dat jij denkt dat ik dat nog niet verzonnen had. Waarom denk je eigenlijk dat ik wel zou willen stoppen? En als ik het geld zo dringend nodig had had ik allang opgezegd. Gelukkig verkeer ik in een positie dat het mij eigenlijk aan m'n r... zal roesten dat er automatisch 2 tientjes of wat kost het eigenlijk per maand van m'n rekening afgeschreven wordt.
Dus omdat jij vind dat er chantage achter zit, zeg jij de loten niet opquote:Als die chantage er niet achter zat had ik die loten allang opgezegd.
En ik schaam me er niet voor om dat uit te spreken inderdaad.
Daar ben ik het mee eens.quote:Het gaat me om het principe.
Niet over een loterij an sich, maar over het systeem van de PCL.
Maar als je nadenkt, dan is de reden: "Oh mijn buren maken kans op een jackpot en ik niet, dus laat ik mij maar snel inschrijven..anders krijgen zij straks alles" een behoorlijk kinderachtige reden.quote:Geen enkele loterij is rendabel. Daar gaat het ook niet om.
Ik zou het al een zege vinden als ze die Gaston eens dumpen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:20 schreef TC03 het volgende:
Nouja, dat verschilt per persoon. Ik hoop iig dat ik het nog mag mee maken dat de PCL wordt opgedoekt.
Misschien toch even een inleiding recht volgen? Het enige wat mevrouw kan krijgen is sv, al het andere is niet mogelijk.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maedol maar wat hoop jij dat de uitspraak zal zijn. Dat mevrouw moet meedelen in de pot, vergoeding krijgt of iets anders?
Wie?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maedol maar wat hoop jij dat de uitspraak zal zijn. Dat mevrouw moet meedelen in de pot, vergoeding krijgt of iets anders?
Nou dan verrander ik de vraag, wat wil maedol, hoe zou het moeten zijn.....quote:Op woensdag 20 december 2006 13:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Misschien toch even een inleiding recht volgen? Het enige wat mevrouw kan krijgen is sv, al het andere is niet mogelijk.
er werd gevraagd wat gehoopt werd.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Misschien toch even een inleiding recht volgen? Het enige wat mevrouw kan krijgen is sv, al het andere is niet mogelijk.
Lees nog eens, want volgens mij kun je dat ook niet zo goedquote:Op woensdag 20 december 2006 13:04 schreef optifree het volgende:
[..]
Dat vond ik nou niet echt duidelijk worden uit jouw post.
[..]
Dat ik niet super kan debateren ga ik niet ontkennen. Echter van één woordje al over de zeik raken, geeft voor mij meer aan dat je even bijjezelf te rade moet gaan over er bij jezelf neit iets fout zit.
Waarom? het is toch mooi dat op dezemanier meer mensen kans maken op een prijs?quote:Op woensdag 20 december 2006 13:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het genoeg als de PCL eens flink op de vingers getikt wordt vanwege haar wervings- en vooral bindingspraktijken.
Oké, van mij persoonlijk mag die hele loterij opgedoekt worden, met mevrouw Tensen erbij.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:16 schreef Goofup het volgende:
[..]
er werd gevraagd wat gehoopt werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |