Dat gaat over dure auto's. Die willen ze eruit filteren en terecht. Overigens zeg ik dat het wel kan. Het is DS4 die zegt dat het niet kan, maar dat je wel dat geld kunt sparen om er 1 te kopen als je zicht hebt op een baan.quote:Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat kan schijnbaar wel want anders komen er niet overal koppelingen tussen het kentekenregister en de bijstand database
Sparen kan voor een aanmerkelijk lager bedrag dan autobezit...quote:Op zondag 17 december 2006 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens jou kun je geen auto hebben in de Bijstand. Dus neem ik aan dat je ook niet datzelfde geld kunt sparen om een auto te kopen.
Hoho, het kan wel, maar niet icm een aantal andere zaken. Niet mij woorden in de mond leggen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is DS4 die zegt dat het niet kan
Distributiebedrijven, Schoonmaakbedrijven en dergelijke staan echter vaak wel te springen om je aan te nemen daarentegen.quote:Op zondag 17 december 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kinderen het huis uit? We praten dus over iemand van minimaal 40, die een uur of 16 wil werken. Prima. Ga jij even alle uitzendbureaus af met die vraag. Ze lachen je de tent uit.
De meeste van mijn vrienden-op-bijstandniveau hebben een auto'tje, zij het meestal met een man of 5 samen ééntje. Dan houden ze ook nog geld over om af en toe naar de VS te vliegen, of naar een festival ergens in Europa te gaan.quote:Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik koop in een poep en een zucht een autootje. Dus als het daar om gaat: kopen als je uitzicht hebt op een baan.
En ook een auto van 20 jaar oud kost voor iemand in de bijstand veel geld.
Voor de goede orde: van mij mag iemand in de bijstand een Ferrari rijden (mits niet betaald door zwart bijklussen oid). Zal mij werkelijk jeuken. Maar waar ik wel een probleem mee heb is mensen die gebruik maken van de voedselbank omdat er anders geen bezine kan worden betaald.quote:Op zondag 17 december 2006 18:29 schreef sigme het volgende:
De meeste van mijn vrienden-op-bijstandniveau hebben een auto'tje, zij het meestal met een man of 5 samen ééntje. Dan houden ze ook nog geld over om af en toe naar de VS te vliegen, of naar een festival ergens in Europa te gaan.
Ik ken overigens geen mensen die bij een voedselbank zouden aankloppen.
Persoonlijk zal me dat nog jeuken, waaraan iemand geld besteed die van een voedselbank gebruik maakt. Die voedselbanken zijn particulier initiatief, het zijn instellingen die verspilling van etenswaren tegengaan.quote:Op zondag 17 december 2006 18:39 schreef DS4 het volgende:
Maar waar ik wel een probleem mee heb is mensen die gebruik maken van de voedselbank omdat er anders geen bezine kan worden betaald.
In Helmond kost het gewoon belastinggeld en dat zal in andere gemeenten vast niet anders zijnquote:Op zondag 17 december 2006 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Persoonlijk zal me dat nog jeuken, waaraan iemand geld besteed die van een voedselbank gebruik maakt. Die voedselbanken zijn particulier initiatief, het zijn instellingen die verspilling van etenswaren tegengaan.
Het boeit me echt voor geen meter, of de clientele in autos rijdt, bankboekjes met een ton heeft, hennepkwekerijen erop nahoudt of wat dan ook.
Wat mij stoort is het gebruik van voedselbanken als een maat voor armoede, of als een maat voor het gebrek aan armoede. Er is geen verband tussen aantal armen - aantal voedselbanken.
In de meest irritante vorm is een voedselbank een instelling met vreselijk irritante moreel zich ver verheven voelende wereldverbeterende uitdelers enerzijds en norm- en fatsoenloze schaamteloze uitvreters anderszijds.
Maar wel met wachtlijsten en met steun van de overheid.quote:Op zondag 17 december 2006 19:17 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk zal me dat nog jeuken, waaraan iemand geld besteed die van een voedselbank gebruik maakt. Die voedselbanken zijn particulier initiatief, het zijn instellingen die verspilling van etenswaren tegengaan.
Eens.quote:Wat mij stoort is het gebruik van voedselbanken als een maat voor armoede, of als een maat voor het gebrek aan armoede. Er is geen verband tussen aantal armen - aantal voedselbanken.
In de meest irritante vorm is een voedselbank een instelling met vreselijk irritante moreel zich ver verheven voelende wereldverbeterende uitdelers enerzijds en norm- en fatsoenloze schaamteloze uitvreters anderszijds.
De Voedselbank Nederland ontvangt geen structurele subsidiestromen.quote:Op zondag 17 december 2006 19:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wel met wachtlijsten en met steun van de overheid.
Zo incidenteel is het niet voor zover ik heb vernomen. Het zal per gemeente verschillend zijn, dat wel.quote:Op zondag 17 december 2006 19:39 schreef sigme het volgende:
Op lokaal niveau worden enkele initiatieven wél ondersteund door de betreffende gemeente, maar dit is incidenteel.
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 17 december 2006 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo incidenteel is het niet voor zover ik heb vernomen. Het zal per gemeente verschillend zijn, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |