Misschien kunnen we 't weggeven, tegelijkertijd met zoetermeer?quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik keek lag Almere niet in Belgie![]()
ja, inderdaad. Kijk alleen maar naar al het gezeur over Halsema's auto en dat was niet eens illegaal.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een links politicus was geweest. Dan waren de rapen hier op Fok wel gara geweest, met topics in POL en NWS en hysterische taferelen.
Dat was hypocriet. En dat vond men bij GL ook, want er is meermaals over die stinkbak, die uiteindelijk van ellende uit elkaar is gevallen, gelogen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:37 schreef jaoka het volgende:
ja, inderdaad. Kijk alleen maar naar al het gezeur over Halsema's auto en dat was niet eens illegaal.
Bij mij in de stad had je een inwoner die een huis wilde bouwen en al 3 jaar op een bouwvergunning wachte.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:19 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben pissig op een zooi gasten die ermee weg komen omdat het veel geld gekost heeft, misschien dat ze een tik op de vinger krijgen maar daarna gewoon verder mogen gaan. In een wijk die al genoeg problemen heeft opgeleverd, kavels gratis weggeven in ruil voor kleine wederdiensten bijvoorbeeld.
In tegenstelling tot onze integere Jorritsma in haar getuigenissen over de bouwfraude, bedoel je? Of Aantjes over zijn verleden? Schwietert over zijn opleiding?quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat was hypocriet. En dat vond men bij GL ook, want er is meermaals over die stinkbak, die uiteindelijk van ellende uit elkaar is gevallen, gelogen.
Het is heel simpel. Indien een vergunningplichtig bouwwerk niet is vergund, dan moet de justitiabele eerst in de gelegenheid worden gesteld om de vergunning alsnog aan te vragen. De normale procedure volgt dan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:19 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben pissig op een zooi gasten die ermee weg komen omdat het veel geld gekost heeft, misschien dat ze een tik op de vinger krijgen maar daarna gewoon verder mogen gaan.
ben ik met je eens, maar het is niet misdadig.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat was hypocriet. En dat vond men bij GL ook, want er is meermaals over die stinkbak, die uiteindelijk van ellende uit elkaar is gevallen, gelogen.
Zullen we deze week als maat nemen met een hoofdrol voor de SP en GL? Of de week daarvoor, waarbij de PvdA er gekleurd op stond?quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In tegenstelling tot onze integere Jorritsma in haar getuigenissen over de bouwfraude, bedoel je? Of Aantjes over zijn verleden? Schwietert over zijn opleiding?
Een vergunning "vergeten" aan te vragen is ook niet misdadig. Vooralsnog is dat het enige wat ik werkelijk lees.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:48 schreef jaoka het volgende:
ben ik met je eens, maar het is niet misdadig.
Huis verplaatst? Is er niet gewoon een strookje grond van eigenaar gewisseld? Lijkt mij net wat eenvoudiger...quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:43 schreef Colnago het volgende:
De buren vonden dit geen bezwaar, er zat zelfs nog een sloot tussen, maar regel was regel en na een jaar is het huis dan ook een meter verplaatst omdat het anders afgebroken zou moeten worden.
Het grote geld wordt ook vaak horendol van gemeenteambtenaren. Dus ook zij hebben zich aan de regels te houden.quote:Tegelijkertijd werden elders in de stad nieuwe woningen gebouwd die voor 6 ton werden aangeboden.
Ondanks het toezicht van een gemeenteambtenaar werden er illegaal kelders onder gebouwd en daardoor scheurde het huis van de buren.
Na een hoop getouwtrek kreeg de gedupeerde een uitkoopregeling en de kelders mochten blijven.
Verder bleek dat de schuren en tuinen van een aantal woningen op gemeentegrond waren gezet en ook hier mocht dat uiteindelik blijven zoals het was.
Het grote geld mag dus alles en de rest moet zich aan de regels houden.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een vergunning "vergeten" aan te vragen is ook niet misdadig. Vooralsnog is dat het enige wat ik werkelijk lees.
quote:Het illegaal onttrekken van grondwater is een economisch delict. Op overtreding van de provinciale verordening staat een maximumstraf van drie weken hechtenis of een boete van ruim 2000 euro.
Gaan we nu het begrip "misdadig" oprekken? B.v. permanente bewoning van een recreatiewoning is ook een economisch delict, maar ik zou het niet misdadig durven noemen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het illegaal onttrekken van grondwater is een economisch delict. Op overtreding van de provinciale verordening staat een maximumstraf van drie weken hechtenis of een boete van ruim 2000 euro.
Jawel hoor. Als ik "vergeet" een wapenvergunning aan te vragen, dan ben ik ook strafbaar bezig als ik een pistool in huis heb.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een vergunning "vergeten" aan te vragen is ook niet misdadig. Vooralsnog is dat het enige wat ik werkelijk lees.
Ook jij gaat kennelijk voor een devaluatie van het begrip "misdadig". Ik ben ook strafbaar bezig als ik met een slechts 29 cm lang wit stuk op het achterspatbord van mijn fiets rondrijd. Maar ik betwist dat dit misdadig is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:10 schreef jaoka het volgende:
Jawel hoor. Als ik "vergeet" een wapenvergunning aan te vragen, dan ben ik ook strafbaar bezig als ik een pistool in huis heb.
Voor iemand die beweert jurist te zijn, sla je erg door. Een 29 cm wit spatbord is een overtreding, geen delict.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook jij gaat kennelijk voor een devaluatie van het begrip "misdadig". Ik ben ook strafbaar bezig als ik met een slechts 29 cm lang wit stuk op het achterspatbord van mijn fiets rondrijd. Maar ik betwist dat dit misdadig is.
D'r zijn hier zat mensen die 't schuim om de mond krijgen als ze horen van mensen die 'vergeten' zijn een verblijfsvergunning aan te vragenquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:05 schreef DS4 het volgende:
Gaan we nu het begrip "misdadig" oprekken? B.v. permanente bewoning van een recreatiewoning is ook een economisch delict, maar ik zou het niet misdadig durven noemen.
Voor iemand die denkt op juridisch gebied de discussie te winnen van een jurist weet je wel verdomd weinig van de wet af. Economische delicten heb je zowel in de vorm van een overtreding als een misdrijf (art 2, lid 1 WED).quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voor iemand die beweert jurist te zijn, sla je erg door. Een 29 cm wit spatbord is een overtreding, geen delict.
Als je nou eens de OP leest dan zie je dat deze bepaalde 'breach of rules' wel degelijk de status van misdrijf heeft, meneer de "jurist".quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor iemand die denkt op juridisch gebied de discussie te winnen van een jurist weet je wel verdomd weinig van de wet af. Economische delicten heb je zowel in de vorm van een overtreding als een misdrijf (art 2, lid 1 WED).
Is dat in onze discussie dan van belang? Het is idd een misdrijf (art. 1a, ten eerste WED jo. art 2, lid 1 WED), maar daar gaat het dus niet om.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je nou eens de OP leest dan zie je dat deze bepaalde 'breach of rules' wel degelijk de status van misdrijf heeft, meneer de "jurist".
Hoe dan ook: het woord misdadig suggereert net even wat meer dan een handeling die als misdrijf kan worden gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een 29 cm wit spatbord is een overtreding, geen delict.
Als ik een woning koop, dan ga ik er vanuit dat deze is gebouwd met de juiste vergunningen. Al was het maar omdat de gemeente bij oplevering dat dient te controleren. Ikzelf controleer dus niet of alles wel 100% is, dat is de taak van de projectontwikkelaar (of wie het huis dan ook verkoopt)...quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mein Gott, haar man is aannemer, en dan weet je niet dat je een vergunning nodig hebt?
No way.
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat het bedrijf van meneer Jorritsma dit huis heeft gebouwd. Hoeft niet hoor, maar zou wel logisch zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:17 schreef DS4 het volgende:
Als ik een woning koop, dan ga ik er vanuit dat deze is gebouwd met de juiste vergunningen. Al was het maar omdat de gemeente bij oplevering dat dient te controleren. Ikzelf controleer dus niet of alles wel 100% is, dat is de taak van de projectontwikkelaar (of wie het huis dan ook verkoopt)...
Uit de OP:quote:Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat e.e.a. niet te wijten is aan Jorritsma c.s. Zeker nu ze zelf later melding maakt van het gebeuren (wat ik niet zou doen als ik weet dat het niet snor zit).
Weet niet of Jorritsma dáarna zelf actie heeft ondernomen of daarvoor.quote:De illegale activiteiten zijn in april door een ambtenaar van de provincie ontdekt. Tot nu toe is er geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Ik weet niet of dat logisch is. Maar dan nog: een slapende werknemer kan ook de schuldige zijn. Laten we wel zijn: waarom zou je niet een vergunning hiervoor aanvragen. Die worden neem ik aan voor dit soort zaken toch verstrekt?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat het bedrijf van meneer Jorritsma dit huis heeft gebouwd. Hoeft niet hoor, maar zou wel logisch zijn.
Dat is een punt, het zou kunnen dat het daarna is geweest.quote:Weet niet of Jorritsma dáarna zelf actie heeft ondernomen of daarvoor.
Als je een vergunning aanvraagt, wordt die natuurlijk in behandeling genomen. Na een aantal weken doet de gemeente uitspraak. Het mag wél, of het mag niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:27 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet of dat logisch is. Maar dan nog: een slapende werknemer kan ook de schuldige zijn. Laten we wel zijn: waarom zou je niet een vergunning hiervoor aanvragen. Die worden neem ik aan voor dit soort zaken toch verstrekt?
Naar ik meen zijn er zowel open als gesloten systemen. Voor sommige gebieden in Nederland mag je nog geen gat in de grond boren bij wijze van spreken, omdat de angst bestaat dat je daarmee waterdichte lagen in de bodem "lek" maakt (bijvoorbeeld in de Haarlemmermeer). Het moge duidelijk zijn dat de waterhuishouding in een polder nogal nauw luistert.quote:Dat is een punt, het zou kunnen dat het daarna is geweest.
BTW: ik ken deze systemen niet, maar ik zou denken dat het een gesloten systeem is. En bij een gesloten systeem is voor zover ik snel kan zien geen vergunning nodig. Maar misschien dat daar nog ergens een discussiepuntje zit welke ook niet 1-2-3 te beantwoorden is en misschien ook daarom de opmaat is geweest naar dit verhaal.
Dat begrijp ik. Maar voor mijn gevoel zal er voor zo'n systeem altijd toestemming worden gegeven (zoals er wel meer zaken zijn waarbij je van te voren al weet dat er een vergunning zal worden verstrekt), maar ik begrijp uit de rest van jouw post dat dit niet zo simpel is als ik denk.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als je een vergunning aanvraagt, wordt die natuurlijk in behandeling genomen. Na een aantal weken doet de gemeente uitspraak. Het mag wél, of het mag niet.
Dat bij een gesloten systeem geen vergunningplicht bestaat haal ik uit deze bron.quote:Naar ik meen zijn er zowel open als gesloten systemen. Voor sommige gebieden in Nederland mag je nog geen gat in de grond boren bij wijze van spreken, omdat de angst bestaat dat je daarmee waterdichte lagen in de bodem "lek" maakt (bijvoorbeeld in de Haarlemmermeer). Het moge duidelijk zijn dat de waterhuishouding in een polder nogal nauw luistert.
Voor iemand die denkt de discussie te kunnen winnen op basis van argumenten beroep je je wel erg vaak op je vermeende authoriteit als jurist.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor iemand die denkt op juridisch gebied de discussie te winnen van een jurist weet je wel verdomd weinig van de wet af. Economische delicten heb je zowel in de vorm van een overtreding als een misdrijf (art 2, lid 1 WED).
Eens, hard aanpakken. Dat geld trouwens voor iedere politici die naast de pot pist. Dat soort lui maken beleid waar iedere burger zich aan dient te houden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Geen aangifte, geen maatregelen. Jorritsma heeft zelf de kwestie niet gemeld aan haar College. Dit lijkt me een aardig moment voor Almere om het vertrouwen in deze dame op te zeggen.
[..]
Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen. "Dat wist ik niet" is geen excuus. Daar komen jij en ik ook niet mee weg als we iets fout doen.
Inderdaad, nu is het echter wachten op het moment dat iemand de linkse media gaat beschuldigen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een links politicus was geweest. Dan waren de rapen hier op Fok wel gara geweest, met topics in POL en NWS en hysterische taferelen.
Als je nou eens eerst leest wie zich waar op beroept dan maak je de volgende keer misschien niet meer zulke domme opmerkingen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:42 schreef Seneca het volgende:
Voor iemand die denkt de discussie te kunnen winnen op basis van argumenten beroep je je wel erg vaak op je vermeende authoriteit als jurist.
In het SP draadje kreeg de "rechtse" (...) Volkskrant nog de schuld.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:53 schreef Plato1980 het volgende:
Inderdaad, nu is het echter wachten op het moment dat iemand de linkse media gaat beschuldigen.![]()
Nee mên, Jorritsma is erbij genaaid door zo'n vieze hippie-ambtenaar die niks beters te doen heeft dan vergunningen doorspitten. En ál die ambtenaren stemmen links, dat weet iedereen,quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:53 schreef Plato1980 het volgende:
Inderdaad, nu is het echter wachten op het moment dat iemand de linkse media gaat beschuldigen.![]()
Dat ze dankzij haar even corrupte vriendjes niet vervolgd is, terwijl ze toch duidelijk met naam en toenaam in de schaduwboekhouding van Ad Bos staat.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:05 schreef Dagonet het volgende:
Natuurlijk wist miss Bouwfraude dit niet, wat weet ze wél?
Komt ie.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, als 't goed is wel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:57 schreef Lyrebird het volgende:
Technisch gezien snap ik trouwens niet wat er mis is: dat water wordt opgepompt, maar het wordt ook netjes teruggestort. De netto hoeveelheid water is constant.
Youp had daar in de Oudejaarsconference een mooi stukje over:quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:08 schreef multatuli het volgende:
Mevrouw Jorritsma is al geruime tijd dementerende, zo bleek bij het verhoor door de enquetecommissie. Ik geloof dat ze zelfs twijfelde of ze minister was geweest in de bewuste periode.
En zo'n vergunning garandeert ons kwetsbare burgers dat de gebruikte pomp zelfsmerend was?quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, als 't goed is wel.Maar als je 't hebt laten aanleggen door een beun (wat nog geeneens zo onwaarschijnlijk is, want tsja, een goede aannemer was op de hoogte geweest van de noodzaak om 'n vergunning aan te vragen
), dan kan 't dus gebeuren dat je 'n pomp hebt die met dat water ook wat restjes smeermiddel meepompt. Heb je zomaar opeens vervuild grondwater. Tsja.
![]()
Tja, hersenrot is niet bepaald een zeldzame kwaal aan de rechterkant van het politieke spectrum.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:08 schreef multatuli het volgende:
Mevrouw Jorritsma is al geruime tijd dementerende, zo bleek bij het verhoor door de enquetecommissie. Ik geloof dat ze zelfs twijfelde of ze minister was geweest in de bewuste periode.
Niet zo gek dus dat ze nu vergeten was een vergunning aan te vragen, vergeten om het te melden aan de gemeenteraad en vergeten om alsnog voor een vergunning te gaan.
Tuurlijk, alleen rechtse politici hebben daar last van...quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:10 schreef thabit het volgende:
Tja, hersenrot is niet bepaald een zeldzame kwaal aan de rechterkant van het politieke spectrum.
God, god, die man was een gemeenteraadslid. Geen minister van een departement waaronder de grootste fraude-zaak uit de Nederlandse geschiedenis viel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen rechtse politici hebben daar last van...
Moet ik nogmaals herinneren aan het bericht deze week van de onderhurende Sp-er die ook een beetje last had van dader-amnesie.
Dat noemt men geen dementie, maar dader-amnesie.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:08 schreef multatuli het volgende:
Oordeel jij niet een beetje vroeg?quote:Niet zo gek dus dat ze nu vergeten was een vergunning aan te vragen, vergeten om het te melden aan de gemeenteraad en vergeten om alsnog voor een vergunning te gaan.
O nee, sorry. Dan is het nl. wel prima...quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
God, god, die man was een gemeenteraadslid. Geen minister van een departement waaronder de grootste fraude-zaak uit de Nederlandse geschiedenis viel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |