Bij Werchter hebben ze niet zo'n moeite om artiesten het jaar erop terug te laten komen, denk aan Queens Of The Stone Age, die 4x in 5 jaar optraden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:48 schreef Acathla het volgende:
Weeral? Alhoewel ik de Peppers graag hoor, zou ik het wel jammer vinden.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:55 schreef parselmouth het volgende:
Beter boeken ze wat anders dan de RHCP voor dat geld
Ben er hoe dan ook wel weer bij (4e keer). Geweldig festival met een geweldige sfeer en elk jaar weer een geweldige affiche.
Zekerquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:35 schreef maxor het volgende:
Zeker weer naar Werchter dit jaar.
Echt super sfeertje daarzo![]()
Krijg het mailtje ook net binnen:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:52 schreef nr.126 het volgende:
Pearl Jam
Chemical Brothers
Muse
Staan op Rock Werchter dit jaar
quote:PEARL JAM ! MUSE ! THE CHEMICAL BROTHERS !
Pearl Jam, Muse en The Chemical Brothers hebben hun komst naar Rock Werchter bevestigd. Het festival vindt dit jaar plaats van donderdag 28 juni tot en met zondag 1 juli in het festivalpark in Werchter. Naar traditie weerom 4 dagen feest met op het muzikale menu het beste van wat er vandaag in de moderne muziek toe doet. Met vele grote namen op de Main Stage, aanstormend talent en intiemere acts in de Pyramid Marquee. Met deze eerste drie namen wordt de toon meteen gezet. Binnenkort meer namen !
PEARL JAM (VS)
Pearl Jam is het zwarte beest van Rock Werchter. Tot tweemaal toe moest de Amerikaanse groep op het allerlaatste moment afzeggen. In 1992 wordt de piepjonge bende in allerijl vervangen door – de dan nog nauwelijks bekende - Smashing Pumpkins. In 2000 is er het drama in het Deense Roskilde en zorgt Live voor vervanging. Op 30 augustus 2006 lukt het Eddie Vedder en de zijnen om na 15 jaar eindelijk op Belgische podium te spelen. Tot hun grote vreugde trouwens. En tot jolijt van een uitzinnig Sportpaleis. Dat draait de rollen regelmatig om en bezorgt de groep kippenvel. “See you next year”, zei Vedder aan het einde van het concert. En zo geschiedde.
Meer op: www.pearljam.com
MUSE (GB)
De rijke geschiedenis van Rock Werchter telt vele namen. En van die vele namen zijn er elk decennium slechts een handvol uitverkoren om hun stempel te drukken op het festival. Muse is een absolute gezichtbepaler van de jaren 0. Het ambitieuze Britse trio brengt de spannendste live performances van het moment en heeft nog heel wat groeipotentieel. Vorig jaar kwam de groep het pas geboren ‘Black Holes and Revelations’ (06) voorstellen. Sindsdien is Muse gelauwerd als Beste Alternatieve Band tijdens de MTV Europe Music Awards en was het geweldig in het Sportpaleis (Antwerpen). Een kleine indicatie van hun huidige status: Muse staat op 16 juni als eerste rockgroep in het verbouwde Wembley Stadium (Londen).
Eerder in Werchter: 2000, 2001, 2004 en 2006.
Meer: www.muse.mu
THE CHEMICAL BROTHERS (GB)
Als er in Werchter aan ‘zwaar feesten’ wordt gedacht, zijn The Chemical Brothers de eerste keuze. Niemand kan de moderne mens zo gemakkelijk aan het dansen brengen. Van hun generatiegenoten is alleen Underworld even goed gebleken in de overstap van kleine discotheken naar grote festivalweides. Tom Rowlands en Ed Simons brengen niet alleen “good stuff”. Het is pas goed als het ook “new stuff” is. Het duo heeft een brede smaak en een goede neus. Magic Numbers en Bloc Party danken bijvoorbeeld een deel van hun roem aan hun aanwezigheid op ‘Push The Button’ (05). Album # 6 van The Chemical Brothers verschijnt net voor de zomer. Het nieuwe nummer ‘Electronic Battle Weapon 9’ is al te horen op hun My Space-pagina.
Eerder in Werchter: 1997, 1999, 2002 en 2005.
Meer op: www.thechemicalbrothers.com - www.myspace.com/thechemicalbrothers
START VOORVERKOOP
De voorverkoop start op dinsdag 20 februari. Ticketprijzen en praktische info daaromtrent volgen snel.
OP HET WEB.
Weet meer over Rock Werchter via www.rockwerchter.be
Zoals ik al eerder zei boeit het de organisatie van werchter niet zoveel hoe vaak de acts al eerder daar hebben opgetreden. Je kunt er peil op trekken dat een Metallica, Faithless, RHCP, Tool, Basement Jaxx of Radiohead en dergelijke weer gaan komen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Alweer Muse![]()
Nou ja, ik vermaak me wel met muse, maar toch
Alsof ik mezelf hoor pratenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:58 schreef peaceman het volgende:
Meelurktopic.
Ik zal dit jaar niet kunnen gaan, net als verleden jaar, maar ach... qua sfeer zit je toch niet het beste op Werchter. Qua grote namen wel...![]()
Hoezo, komen die dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:01 schreef Blivox het volgende:
Tool en Radiohead is genoeg reden om naar Werchter te gaan.
Ja, dit zou ook ongeveer mijn verkapte TVP geweest zijn als ik die zou plaatsen in dit topicquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:58 schreef peaceman het volgende:
Meelurktopic.
Ik zal dit jaar niet kunnen gaan, net als verleden jaar, maar ach... qua sfeer zit je toch niet het beste op Werchter. Qua grote namen wel...![]()
Mwoah, vind het op Werchter goed te doen hoor met al die Belgen.. Ik mis alleen het nachtleven van Lowlandsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:58 schreef peaceman het volgende:
Meelurktopic.
De vraag is alleen of de Belgen het ook goed te doen vinden met al die Hollanders...quote:Op zondag 28 januari 2007 00:17 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Mwoah, vind het op Werchter goed te doen hoor met al die Belgen..
En Hollandse meiden laten ze ook eerder zien dan de belgische (heb ik uit hoopvolle belgische bron vernomenquote:Op zondag 28 januari 2007 00:25 schreef parselmouth het volgende:
Vorig jaar vertelde een Belgisch groepje jongens me dat ze dol zijn op Nederlandse meisjes omdat die grotere loezen zouden hebben dan de Belgische.
Neequote:Op zondag 28 januari 2007 00:15 schreef peaceman het volgende:
Moet iedereen tegen die tijd eigenlijk al dat briljante vignet kopen?
Ligt ook niet aan de Belgen, maar meer aan de opzet van het festivalterrein... te weinig spreiding van de menigte.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:17 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Mwoah, vind het op Werchter goed te doen hoor met al die Belgen.. Ik mis alleen het nachtleven van Lowlands
Haha, dat was vorig jaar inderdaad een veelvoorkomende leus: "Hollandse hoeree! Broek uit, tetten bloot!"quote:Op zondag 28 januari 2007 10:05 schreef annoh het volgende:
[..]
En Hollandse meiden laten ze ook eerder zien dan de belgische (heb ik uit hoopvolle belgische bron vernomen) .
Wees er trots op.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Haha, dat was vorig jaar inderdaad een veelvoorkomende leus: "Hollandse hoeree! Broek uit, tetten bloot!"
Belangrijkste? Kom op zegquote:Op donderdag 14 december 2006 17:58 schreef bloodymary het volgende:
Belangrijkste gerucht tot nu toe: Pearl Jam! Hier zou mee onderhandeld worden.
Doe eens op de site kijkenquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Belangrijkste? Kom op zeg
Daarbij blijft het een gerucht en de meeste geruchten klopt geen reet van.
inderdaad, kijk maar op www.rockwerchter.be!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah..een oud topicquote:
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah..een oud topic
Overigens zei ik "MEESTE"
Je lult je hier niet uit...quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat lul jij slap? Ik zie nu toch pas dat het topic uit December stamt? Dat zeg ik toch: "ah, een oud topic".quote:
Beetje aangebrand jongen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat lul jij slap? Ik zie nu toch pas dat het topic uit December stamt? Dat zeg ik toch: "ah, een oud topic".
Ik dacht dus dat het een nieuw topic was. En vanuit de OP mag je dan concluderen dat PJ nog steeds een gerucht is.
Snap je het niet? Moet ik het spellen?
Zo moeilijk is het niet hoor
Vorig jaar was minder ja, maar zelfs met een mindere lineup is RW nog leuk vind ik.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:50 schreef StunningCunt het volgende:
Vorig jaar was het een lousy lineup. Hopen dat er dit jaar een echt grote naam bijkomt.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:50 schreef StunningCunt het volgende:
Vorig jaar was het een lousy lineup. Hopen dat er dit jaar een echt grote naam bijkomt.
Op muse, DP en tool na, vind ik dat best een lousy lineup jaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Lousy????
Muse, Placebo, RHCP, Tool, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, Editors, Franz Ferdinand, Depeche Mode etc. etc. Dat noem jij lousy?
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik hoop echt heel erg dat Björk komt.
Vergeleken met de line-ups van de jaren ervoor was vorig jaar inderdaad behoorlijk tegenvallend.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Lousy????
Muse, Placebo, RHCP, Tool, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, Editors, Franz Ferdinand, Depeche Mode etc. etc. Dat noem jij lousy?
'veel' vind ik wat te ruim uitgedrukt....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:42 schreef bloodymary het volgende:
Maar wat zoek je minder bekende bands of zo. Die zijn er toch ook veel in de tent?
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:42 schreef bloodymary het volgende:
Maar wat zoek je minder bekende bands of zo. Die zijn er toch ook veel in de tent?
quote:Op zondag 4 februari 2007 13:54 schreef maxor het volgende:
Tool moet echt niet weer komen, wat een sch*t zooi is dat zeg.
"Kijk onze bizarre animaties" <- ja dat is wat het is, brakke troep!
*proestquote:Op zondag 4 februari 2007 13:54 schreef maxor het volgende:
Tool moet echt niet weer komen, wat een sch*t zooi is dat zeg.
"Kijk onze bizarre animaties" <- ja dat is wat het is, brakke troep!
quote:
Ach gut heb ik nu de bewoners van het Tool topic tegen de schenen getrapt?quote:Op zondag 4 februari 2007 17:13 schreef Bog het volgende:
*proest
Vond ik ook. Het jaar ervoor (was toch het jaar ervoor?) waren ze veel beter.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:18 schreef Acathla het volgende:
BEP vond ik te gemaakt. Het klonk allemaal zo mooi... tsja.. ingestudeerd.
Dat hoort ook echt op Rock Werchter thuis ja.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben benieuwd wat er dit jaar komt in de trant van Black Eyes Peas enzo, wat ik vorig jaar toch een erg aangename verrassing vond. Ik hoop op de Sugababes of Beyoncé.
dat zou wel geniaal zijn, maar ik kan het me niet voorstellen. niks mis met pop op een rock-festival overigensquote:Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Tom_Tom- het volgende: Ik hoop op (...) Beyoncé.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:39 schreef nr.126 het volgende:
Beastie Boys staan donderdag op RW
Volgens hun eigen site
Dat is wel cool...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:39 schreef nr.126 het volgende:
Beastie Boys staan donderdag op RW
Volgens hun eigen site
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is wel cool...
En weer Faithless?
http://www.faithless.co.uk/home/index.html?cmd=make-framequote:Faithless will close the Rock Werchter 2007 festival in Belgium this summer, headlining the final day on July 1st.
Hmm als je ziet dat Black Eyed Peas vorig jaar afsloten na RHCP, kan ik me voorstellen dat dit jaar Beastie Boys afsluiten na Muse.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:59 schreef tarzan1 het volgende:
pfff, dit meen je niet......, niet weer faithless
en beastie boys headliner volgens hun eigen website? dat lijkt me beetje hoog, mss marque afsluiter, dat zou wel vet zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |