Ik weet 100% zeker dat Marianne niets tegen homo's heeft.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Oeps dat zullen verschillende Marianne Thieme aan hangers niet leuk vinden![]()
Hallo!!! de meeste criminelen zijn vleeseters!!! Zijn nu alle vleeseters per definitie gewelddadig?quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:40 schreef DS4 het volgende:
Ofwel je staat te liegen dat je barst, ofwel je bent wel heel goedgelovig... De bekendste Nederlandse dierenactivist zit niet voor niets achter slot en grendel.
Noem je bron dan maar. Noem maar 10 geweldsincididenten tegenover mensen door dierenactivisten?quote:Dierenactivisten zijn relatief vaak extreem gewelddadig. Dat is gewoon een feit.
Ken je haar dan persoonlijk?quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:08 schreef TechXP het volgende:
Ik weet 100% zeker dat Marianne niets tegen homo's heeft.
bron?quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:08 schreef TechXP het volgende:
[..]
Hallo!!! de meeste criminelen zijn vleeseters!!!
Een lijk opgraven doet ook niet iedereenquote:Op dinsdag 26 december 2006 13:08 schreef TechXP het volgende:
Noem je bron dan maar. Noem maar 10 geweldsincididenten tegenover mensen door dierenactivisten?
Bel maar naar een gevangenis toe. Vraag hoeveel procent van de gerechten vegetarisch of veganistisch moet zijn. En daar heb je je antwoord. Dat is dus amper wat.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:23 schreef Argento het volgende:
bron?
Je schuift al, want eerder zei je nog:quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:08 schreef TechXP het volgende:
Ik weet ook wel dat er een stel bij zitten die wat gewelddadig zijn.. tuurlijk.. ik zal dat echt niet ontkennen, maar vaak zijn dit figuren die in de dierenrechtenbeweging meegaan als afzetting tegen de maatschappij enzo. En laten we zeggen.. wel een beetje van rellen houden.. tuurlijk.. maar om deze als graadmeter te gebruiken als dierenrechtenactivist is gewoon totaal verkeerd.
Wat niet wegneemt dat ik ook thans vind dat je de zaak veel te rooskleurig voorstelt. Niet voor niets zit de AIVD achter dierenactivisme aan. Dat moet ook jou niet ontgaan zijn. En dat verhaal van "afzetten tegen de maatschappij"... smoesjes!quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:52 schreef TechXP het volgende:
Dierenactivisten verder zijn ook allemaal anti-geweld. Hoewel er een klein percentage is die idd niet perse tegen geweld is.
Ik heb vele jaren mijn steentje bijgedragen aan De Dierenbescherming. Ik ben dus niet zo onwetend als jij veronderstelt...quote:DS4, ik denk dat je veel te veel redeneert vanuit een vooroordeel en een stereotype visie over dierenactivisten. Waarschijnlijk denk je dat dierenrechtenactivisten krakers zijn, mensen die van uitkering leven etc. Nee zeker niet. De meeste dierenrechtenactivisten zijn een goede afspiegeling van de samenleving. Als ik een actie organiseer voor dierenrechten kan ik mensen uit alle hoeken bij elkaar krijgen. Moeders met kinderen, docenten, ambtenaren, studenten, mensen met eigen bedrijven, bejaarden, etc. Denk aub niet zo 'standaard' over de dierenactivist. Kom anders gewoon eens mee naar acties.
Onzin. Lees je maar eens in. Volkert heeft een mooi verhaal opgehangen om zo snel mogelijk weer aan de bak te kunnen, in plaats van er zo lang mogelijk in te zitten.quote:hoewel Volkert eigenlijk niet telt, omdat die milieuactivist was en niet zozeer dierenactivist.. plus dat zijn geweld nog niet gekoppeld is aan zijn activisme.
En noem nu eens even 10 geweldsincidenten tegenover mensen zoals ik vroeg... jup.. dat lukt niet.. vernielingen enzo daar kan je wel wat over vinden.. maar verder... ik ken alleen het incident van een tijd terug nog waarbij een boer een klap had gekregen.. maar dat is van een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:35 schreef Arnold_fan het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dierenactivisten&meta=
Pik er maar zoveel uit als je wilt
Ja, maar dan weet je hoeveel gedetineerden vleeseters zijn en het komt mij zo voor dat het begrip 'crimineel' ruimer is dan het begrip 'gedetineerde'. Maar nevermind, mijn vraag was flauw bedoeld.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Bel maar naar een gevangenis toe. Vraag hoeveel procent van de gerechten vegetarisch of veganistisch moet zijn. En daar heb je je antwoord. Dat is dus amper wat.
Vegetariers en veganisten in de gevangenis hebben het lastig om wat goeds te eten te krijgen. In ziekenhuis trouwens ook![]()
Dat wil ik ook weer niet zeggen. Ken haar natuurlijk niet zo super lang (3 a 4 jaar ofzo en nou ja.. niet echt super veel haar gesproken..) natuurlijk, zoals mensen in haar directe omgeving haar kennen, maar ken haar denk ik wel weer lang genoeg en ook de visie die ze uitdraagt om voor mij 100% zeker te weten dat ze niets tegen homo's heeft.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Ken je haar dan persoonlijk?
Wat schuif ik dan? In woordkeus/zinsopbouw? Wat ik zeg is dat men tegen geweld is en dat er wel een percentage daar anders over denkt natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:41 schreef DS4 het volgende:
Je schuift al, want eerder zei je nog:
Nee. Ik weet zeker waar ik over praat. Ok.. ik ken niet echt de groep van het ALF enzo.. ben geen voorstander van hun actiemethoden. Maar kan me wel indenken in waarom ze het doen. Maar ook die geven in hun 'beginselen' om het zom maar te noemen aan dat er geen geweld tegenover mensen mag.quote:Wat niet wegneemt dat ik ook thans vind dat je de zaak veel te rooskleurig voorstelt. Niet voor niets zit de AIVD achter dierenactivisme aan. Dat moet ook jou niet ontgaan zijn. En dat verhaal van "afzetten tegen de maatschappij"... smoesjes!
Heb je ook ervaring binnen dierenrechtenbeweging?quote:Ik heb vele jaren mijn steentje bijgedragen aan De Dierenbescherming. Ik ben dus niet zo onwetend als jij veronderstelt...
Volkert mag van mij levenslang opgesloten zitten.quote:Onzin. Lees je maar eens in. Volkert heeft een mooi verhaal opgehangen om zo snel mogelijk weer aan de bak te kunnen, in plaats van er zo lang mogelijk in te zitten.
Als je eerst stelt dat dierenactivisten allemaal tegen geweld zijn (op een klein perc. na die niet per sé anti-geweld is) en vervolgens dat allen tegen geweld tegen mensen zijn en, ok, een stel wat gewelddadig zijn, dan schuif je.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:00 schreef TechXP het volgende:
Wat schuif ik dan? In woordkeus/zinsopbouw? Wat ik zeg is dat men tegen geweld is en dat er wel een percentage daar anders over denkt natuurlijk.
Misschien ligt daar de verklaring en ken jij alleen de echt gematigden. Ik denk dat je wel eens kan schrikken van de hardliners.quote:Nee. Ik weet zeker waar ik over praat. Ok.. ik ken niet echt de groep van het ALF enzo..
Ik kan mij niet indenken waarom iemand geweld gaat gebruiken om zijn denkbeelden op te dringen aan anderen. Geweldloos protest werkt op de lange duur altijd beter.quote:ben geen voorstander van hun actiemethoden. Maar kan me wel indenken in waarom ze het doen.
Aldus Al Qaida: het moslimgeloof is vredelievend, maar tegen de duivel moeten wij geweld gebruiken...quote:Maar ook die geven in hun 'beginselen' om het zom maar te noemen aan dat er geen geweld tegenover mensen mag.
Wat een onzin. De FBI beschouwt dierenactivisten als de meest gevaarlijke binnenlandse terreurdreiging. Net als de AIVD overigens. En dat komt omdat de industrie dat wil? Kom op!quote:Dat de AIVD achter dierenactivisme aan zit heeft ook vooral te maken met dat men dierenactivisten als gevaar acht voor bepaalde industrie. Niet zozeer vanwege gevaar voor mensen.
Even voor de goede orde: radicaal dierenactivisme valt onder terrorisme. En de echt gevaarlijke activisten zijn niet een paar ongeleide projectielen. Dat is onzin.quote:AIVD kan naar mijn mening beter 80% van hun manschappen op terrorisme concentreren die nu op dierenactivisme zitten. En die 20% op de echt gevaarlijke percentage activisten, die vooral doen vanwege rellen enzo. Die mogen wat mij betreft aangepakt worden. Die zijn een gevaar.
Activisten zijn alleen tevreden als ze hun zin krijgen. "Iets" doen kan al lang: stem op partijen die dierenrechten voorop stellen. Feit is alleen dat de overgrote meerderheid van de maatschappij graag een lekker stukje vlees wenst en dat men dierproeven ook prima vindt (iig ten aanzien van de farmaceutische industrie). Er is slechts draagvlak om onnodig dierenleed te voorkomen (en ook ten aanzien van het begrip "onnodig dierenleed" is er een behoorlijke discrepantie tussen wat "het volk" wenst en wat de activisten wensen.quote:Mensen frustreren zichzelf nu omdat ze geen goede mogelijkheid hebben iets tegen zulke dingen te doen. Als er openbare hoorzittingen zijn van de DEC's dan is er meer mogelijkheid om je mening te verkondigen en te protesteren. En op misstanden te wijzen. Dat zou een hoop gefrustreerde activisten schelen.
Ik heb mij alleen maar ingezet voor De Dierenbescherming. Heb ik meer mee op. Ik vind dat er netjes met dieren om dient te worden gegaan, maar ik stel dieren en mensen niet gelijk. Als er een ziekte kan worden bestreden door een medicijn wat alleen kan worden ontwikkeld door dieren te gebruiken, dan ben ik vóór. Bij cosmetica denk ik daar anders over, maar medicijnen: doen indien nodig.quote:Heb je ook ervaring binnen dierenrechtenbeweging?
Ik twijfel niet dat jij Volkert niet achter slot en grendel wenst te zien, maar het zou wel zo aardig zijn als je jezelf realiseert dat Volkert een echte dierenactivist is en dat de moord(en) die hij pleegde voortkwamen uit zijn drang om dieren te beschermen.quote:Volkert mag van mij levenslang opgesloten zitten.
Wat schuif ik dan.. dat is niet duidelijk hier.. ??quote:Op woensdag 27 december 2006 10:12 schreef DS4 het volgende:
Als je eerst stelt dat dierenactivisten allemaal tegen geweld zijn (op een klein perc. na die niet per sé anti-geweld is) en vervolgens dat allen tegen geweld tegen mensen zijn en, ok, een stel wat gewelddadig zijn, dan schuif je.
Nee, echt dierenrechtenactivisten zijn niet gewelddadig naar mensen. Een klein percentage zal er wellict op los slaan, maar dat is echt niet zoals jij blijkbaar denkt een groot percentage.quote:Ik wil het wel even wat duidelijker stellen: de radicalen onder de dierenactivisten (en dat is voorwaar niet een enkeling) schuwt het geweld allerminst en veel geweld is gericht tegen mensen (al dan niet indirect).
Nee.. ik denk dat ik een goed beeld heb van de meeste activisten (van alf mensen via inlezen in artikelen daarover). Waarom zou jij een beter beeld daarover hebben?quote:Misschien ligt daar de verklaring en ken jij alleen de echt gematigden. Ik denk dat je wel eens kan schrikken van de hardliners.
Laat ik even uitleggen. Ik begrijp geheel wat hun dwars zit. Vergeet niet dat ik ook een dierenrechtenactivist ben. En heb sympathie voor dat ze er ook zo over denken. Echter de uiting van ze om dingen te veranderen ben ik het ook niet mee eens. Het zijn korte termijn acties en verandert idd het denkpatroon van de mensen niet. Ik ben voorstander van wat gandhi deed enzo... geweldloos protest, burgelijke ongehoorzaamheid enzo.quote:Ik kan mij niet indenken waarom iemand geweld gaat gebruiken om zijn denkbeelden op te dringen aan anderen. Geweldloos protest werkt op de lange duur altijd beter.
In principe is brandstichting niet iets van het alf.. die zijn vooral begonnen vooral met bevrijdingen en wat schade/sabotage, maar het probleem is dat iedereen een actie als ALF kan claimen. En daardoor zitten daar ook groepen bij die brandstichting doen en het claimen als alf.. en zo is zo een methode ook een alf-methode geworden. Niet echt slim.. snap nog steeds niet.. ik zou dat nooit doen.. alsof er in een gebouw geen dieren wonen (spinnen, muizen etc..)quote:Wat heb ik aan beginselen? Brandstichting vindt men heel normaal in "Alf-kringen".
ok... economische sabotage is het. Maar als je dit ook onder geweld zet, dan is er nog maar een klein percentage dat echt zulk geweld gebruikt.quote:Dat daarbij mensen om kunnen komen[/quote
Als je zoekt op internet kan je vinden dat men dat nooit doet in een gebouw waar ze niet zeker weten of er iemand is.
[quote]... ach... het gaat om de diertjes (die na bevrijding niet zelden komen te overlijden). Hoe dan ook: brandstichting valt in mijn beleving onder geweld. Maar ik heb dan ook werkende hersenen, hetgeen je niet van ieder "Alf-lid" kan zeggen.
En dat is vooral omdat ze de industrie bedreigen. Heb je wellicht gevolgt dat je nu steeds minder je mening kan verkondigen in de VS? Er zijn nieuwe wetten aangenomen laatst. Elke vreedzame activist word al min of meer als terrorist beschouwd. Greenpeace werd zelfs een tijd terug aangehouden als terroristen.quote:Wat een onzin. De FBI beschouwt dierenactivisten als de meest gevaarlijke binnenlandse terreurdreiging. Net als de AIVD overigens. En dat komt omdat de industrie dat wil? Kom op!
Volgens mij valt dat in NL er nog steeds niet er onder toch? Vond het goed dat Hirshi Ali toen vond dat dierenactivisten niet terroristen zijn.quote:Even voor de goede orde: radicaal dierenactivisme valt onder terrorisme. En de echt gevaarlijke activisten zijn niet een paar ongeleide projectielen. Dat is onzin.
Activisten zijn verzetstrijders tegen onrecht wat in de samenleving gebeurd. Die zullen natuurlijk niet zo snel stoppen. Ik ben zo wat 24/7 bezig voor de dieren. Via de democratische weg. Ik probeer mensen te informeren over het dierenleed en hoop zo de maatschappij te beinvloeden en te veranderen. Ik zie dat het werkt. Binnen een jaar heb ik bijvoorbeeld met anderen dieren in het circus tot een hot item gemaakt en een verbod op wilde dieren lijkt er iig al aan te komen.quote:Activisten zijn alleen tevreden als ze hun zin krijgen.
Weer zo een vooroordeel. Het zegt eigenlijk genoeg. Tuurlijk je hebt de groep mensen die anarchistisch zijn ingesteld.. dat weet ik, maar ik denk dat je dan weer net focust op een groepje uit het geheel. Iedereen kan dierenrechtenactivist zijn. Weet je waar die veel te vinden zijn? In de IT zitten er wat, in de zorg heel wat, etc. Overal te vinden!quote:Activisten zijn niet zelden niet zo democratisch ingesteld.
Dat is voor iedereen anders. Ik ken diehard activisten die dat ook niet doen.quote:Ik heb mij alleen maar ingezet voor De Dierenbescherming. Heb ik meer mee op. Ik vind dat er netjes met dieren om dient te worden gegaan, maar ik stel dieren en mensen niet gelijk.
Nou.. waar de moord uit voort kwam is niet duidelijk. Misschien frustraties. Of gewoon goed gek die gast.quote:Ik twijfel niet dat jij Volkert niet achter slot en grendel wenst te zien, maar het zou wel zo aardig zijn als je jezelf realiseert dat Volkert een echte dierenactivist is en dat de moord(en) die hij pleegde voortkwamen uit zijn drang om dieren te beschermen.
Ik denk dat die vooral gek was geworden van zijn eigen gedachten en dat die verder niet zo in het wereldje zat. Ik zal niet ontkennen dat er groep is die met slechte dingen bezig is, maar ik denk dat je het veels te veel vergroot terwijl het maar een klein percentage is. Maar goed.. je mag je mening er over houden. Ik snap ook niet echt waarom jij een betere kijk op die dingen hebt dan ik zou hebben? Tuurlijk kan je vanalles lezen over dierenactivisme, maar dat betekent echt niet dat je een goed beeld krijgt. Ik denk ook dat daarom je beeld van de 'dierenactivist' een beetje vervormt is.quote:Natuurlijk is hij een uiterste. Maar hij is ook gekweekt in een milieu waar geweld wordt goedgekeurd. Dierenactivisme heeft gewoon een hele zwarte kant.
Zie hier een parallel met de moslims. Veel "goede" moslims vergoeilijken de terroristische daden van hun geloofsgenoten, kunnen er begrip voor opbrengen, hebben sympathie, etc.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:34 schreef TechXP het volgende:
Laat ik even uitleggen. Ik begrijp geheel wat hun dwars zit. Vergeet niet dat ik ook een dierenrechtenactivist ben. En heb sympathie voor dat ze er ook zo over denken. Echter de uiting van ze om dingen te veranderen ben ik het ook niet mee eens. Het zijn korte termijn acties en verandert idd het denkpatroon van de mensen niet. Ik ben voorstander van wat gandhi deed enzo... geweldloos protest, burgelijke ongehoorzaamheid enzo.
Als aanhanger en activist van de Pvdd, kan je het niet laten met het standpunt "dat zou ik nooit doen".quote:In principe is brandstichting niet iets van het alf.. die zijn vooral begonnen vooral met bevrijdingen en wat schade/sabotage, maar het probleem is dat iedereen een actie als ALF kan claimen. En daardoor zitten daar ook groepen bij die brandstichting doen en het claimen als alf.. en zo is zo een methode ook een alf-methode geworden. Niet echt slim.. snap nog steeds niet.. ik zou dat nooit doen.. alsof er in een gebouw geen dieren wonen (spinnen, muizen etc..)
Overigens is brand ook niet zo goed voor het milieu.
Als je echt zou weten waar je over praat dan zou je het volgende niet zeggen:quote:Geloof me maar en ik weet waar ik over praat is dat men nu een enorme groep mensen criminaliseert onterecht.. terwijl maar een klein percentage echt een gevaar vormt.
Als je jjezelf of andere dierenactivisten een verzetstrijder noemt, dan erken je dus impliciiet het gezag, de Nederlandse staat, niet. Bovendien geef je dan te kennen dat je in oorlog bent met die staat en dus vrijwel alle middelen zult gebruiken om die staat schade toe te brengen.quote:Activisten zijn verzetstrijders tegen onrecht wat in de samenleving gebeurd. Die zullen natuurlijk niet zo snel stoppen. Ik ben zo wat 24/7 bezig voor de dieren. Via de democratische weg. Ik probeer mensen te informeren over het dierenleed en hoop zo de maatschappij te beinvloeden en te veranderen. Ik zie dat het werkt. Binnen een jaar heb ik bijvoorbeeld met anderen dieren in het circus tot een hot item gemaakt en een verbod op wilde dieren lijkt er iig al aan te komen.
Nou nou, als er in het verleden geen activisten zouden zijn geweest dan waren 80% van de Nederlanders op dit moment aan het werk op het land van hun "landheer" en werden we nog steeds geregeerd door de adel. Belangrijke maatschappelijke veranderingen zijn in elkgeval niet voort gekomen vanuit de mensen die activisten meteen bij de politie of veiligheidsdienst aangavenquote:Op woensdag 27 december 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Als je jjezelf of andere dierenactivisten een verzetstrijder noemt, dan erken je dus impliciiet het gezag, de Nederlandse staat, niet. Bovendien geef je dan te kennen dat je in oorlog bent met die staat en dus vrijwel alle middelen zult gebruiken om die staat schade toe te brengen.
Het zal duidelijk zijn dat ik met zulke figuren noch hun sympathisanten niets te maken wil hebben. Sterker nog het is de plicht van elke burger die kennis neemt van dergelijke zaken om onverwijlld de politie of veiligheids dienst te informeren.
Dus jij bent ook voor terrorisme, anarchisme en andere ondemocratische middelen ?quote:Op woensdag 27 december 2006 14:08 schreef nonzz het volgende:
Nou nou, als er in het verleden geen activisten zouden zijn geweest dan waren 80% van de Nederlanders op dit moment aan het werk op het land van hun "landheer" en werden we nog steeds geregeerd door de adel.
Help me even zoek naar waar ik dat zeg......quote:Op woensdag 27 december 2006 14:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus jij bent ook voor terrorisme, anarchisme en andere ondemocratische middelen ?
Ben ik niet met je eens. Het gaat om het afkeuren van de daden die men pleegt. Ik kan totaal geen begrip op brengen voor hun methoden. Maar begrijp wat ze voelen en denken. Ik heb ook elke dag pijn door al het leed. Niet alleen dieren, ook mensenleed.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Zie hier een parallel met de moslims. Veel "goede" moslims vergoeilijken de terroristische daden van hun geloofsgenoten, kunnen er begrip voor opbrengen, hebben sympathie, etc.
Ze vergeten dat door hun houding er een voedingsbodem c.q. een milieu instand gehouden wordt waar extreme lieden gerecruteerd kunnen worden c.q. zich kunnen camoufleren.
Ik keur hun daden dan ook af zoals ik al DIVERSE malen gezegd heb. Echter snap ik hun gedachten wel. Behalve dat in hun gedachten natuurlijk geweld ok is.. dat is bij mij niet zo.quote:Alleen een radicale afwijzing van deze lieden en hun daden is een voorwaarde voor een geloofwaardig anti-geweld standpunt.
Ten eerste is iemand die aangesloten zit bij de PvdD geen activist.. maar een lid. Je drukt nu een politieke partij in een hoek van organisaties die opkomen voor dieren. Het gaat hier om een politieke partij.quote:Als aanhanger en activist van de Pvdd, kan je het niet laten met het standpunt "dat zou ik nooit doen". Alleen een radicale afwijzing en bestijding van die mensen (aangifte bij de politie) is een voorwaarde voor de geloofwaardigheid.
Tuurlijk men is niet eens met waar de maatschappij voor staat. In die zin ben je dan een 'verzetsstrijder'.quote:Als je jjezelf of andere dierenactivisten een verzetstrijder noemt, dan erken je dus impliciiet het gezag, de Nederlandse staat, niet. Bovendien geef je dan te kennen dat je in oorlog bent met die staat en dus vrijwel alle middelen zult gebruiken om die staat schade toe te brengen.
Het zal duidelijk zijn dat ik met zulke figuren noch hun sympathisanten niets te maken wil hebben. Sterker nog het is de plicht van elke burger die kennis neemt van dergelijke zaken om onverwijlld de politie of veiligheids dienst te informeren.
Hier ben ik het pertinent mee oneens, als je radicale elementen in je eigen organisatie hebt, moet je ze direct verwijderen. Nu blijven deze element sluimerend in de organisatie aanwezig.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:19 schreef TechXP het volgende:
Maar ik ga me niet verlagen tot waar de hele maatschappij schuldig aan is.. namelijk het geweld tegenover mens, dier en natuur. En de meeste activisten zijn gewoon geweldloos. Alleen een klein percentage niet. En die moeten we, en dat vind ik dan wel, terecht wijzen binnen de 'beweging', want het doet meer schade dan goed.
Als het vreedzame protest volgens onze democratische regels verloopt, is geweld niet geoorloofd.quote:Overigens zijn mensen uit de industrie gewelddadiger. Activisten die een vreedzaam protest houden worden regelmatig met harde hand verwijderd. Ik heb regelmatig met geweld te maken gehad.
Tja, Sinn Fein is ook een politieke beweging. De ETA heeft ook een politieke tak. Dat zegt allemaal niet zoveel.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:19 schreef TechXP het volgende:
Ten eerste is iemand die aangesloten zit bij de PvdD geen activist.. maar een lid. Je drukt nu een politieke partij in een hoek van organisaties die opkomen voor dieren. Het gaat hier om een politieke partij.
Wat een quatsch; je lult maar een eind raak. Je zet het nu ineens leuk tussen haakjes, maar jij snapt net zo goed dat het woord verzetsstrijder iets héél anders impliceert dan uitsluitend dat je het met een bepaalde maatschappelijke ontwikkeling niet eens bent. Alsof VVD'ers straks ineens ook verzetsstrijders zijn als ze in de oppositie zitten...quote:Tuurlijk men is niet eens met waar de maatschappij voor staat. In die zin ben je dan een 'verzetsstrijder'.
Jatten ze dan ook het lijk van je oma?quote:Op woensdag 27 december 2006 14:19 schreef TechXP het volgende:
Overigens zijn mensen uit de industrie gewelddadiger. Activisten die een vreedzaam protest houden worden regelmatig met harde hand verwijderd. Ik heb regelmatig met geweld te maken gehad.
Meen je dat nou?quote:Op woensdag 27 december 2006 12:34 schreef TechXP het volgende:
Wat schuif ik dan.. dat is niet duidelijk hier.. ??
De wel gewelddadigen vinden zichzelf "echter", daarvan ben ik overtuigd. En voorts is geweld, ook als het niet tegen mensen is gericht nimmer te billijken. Jouw woordkeuze suggereert dat jij niet tegen mensen gericht geweld enigszins goedkeurt. Ik hoop ten onrechte.quote:Nee, echt dierenrechtenactivisten zijn niet gewelddadig naar mensen.
Wat is groot? Het is in ieder geval niet slechts een enkeling. En diegenen die te ver gaan worden in de praktijk ook eigenlijk niet gecorrigeerd.quote:Een klein percentage zal er wellict op los slaan, maar dat is echt niet zoals jij blijkbaar denkt een groot percentage.
Jouw beeld komt totaal niet overeen met de analyse van b.v. de AIVD. Komt totaal niet overeen met de vele berichten over b.v. ALF. Of, en dat is ook een mogelijkheid, jij hebt een andere norm dan ik als het gaat om sociaal toelaatbare gedragingen. Het is een feit van algemene bekendheid dat ALF brandstichting doodnormaal vindt. Ik noem dat gewelddadig. Jij misschien niet.quote:Nee.. ik denk dat ik een goed beeld heb van de meeste activisten (van alf mensen via inlezen in artikelen daarover). Waarom zou jij een beter beeld daarover hebben?
De vraag is dus nog steeds waar jij de grens legt bij geweldloos. Is dat een spandoek op de dam (ja)? Is dat protesteren voor een woning van een "kwade geest" (nee)? Is dat hekken vernielen om dieren te "bevrijden" (zeer zeker niet)? enz.quote:Laat ik even uitleggen. Ik begrijp geheel wat hun dwars zit. Vergeet niet dat ik ook een dierenrechtenactivist ben. En heb sympathie voor dat ze er ook zo over denken. Echter de uiting van ze om dingen te veranderen ben ik het ook niet mee eens. Het zijn korte termijn acties en verandert idd het denkpatroon van de mensen niet. Ik ben voorstander van wat gandhi deed enzo... geweldloos protest, burgelijke ongehoorzaamheid enzo.
Inbraak (nodig om b.v. pelsdieren te bevrijden) is ook een vorm van geweld. Zelfs tegen mensen gericht (je moet maar eens iemand spreken bij wie is ingebroken, dat veroorzaakt vaak mentaal letsel). Komt nog bij dat de bevrijde dieren meestal heel snel de dood vinden. Het is dus ook nog zinloos.quote:In principe is brandstichting niet iets van het alf.. die zijn vooral begonnen vooral met bevrijdingen en wat schade/sabotage, maar het probleem is dat iedereen een actie als ALF kan claimen. En daardoor zitten daar ook groepen bij die brandstichting doen en het claimen als alf.. en zo is zo een methode ook een alf-methode geworden. Niet echt slim.. snap nog steeds niet.. ik zou dat nooit doen.. alsof er in een gebouw geen dieren wonen (spinnen, muizen etc..)
Overigens is brand ook niet zo goed voor het milieu.
Ik snap niet dat je bij brandstichting het woord "als" gebruikt bij "onder geweld rekenen". Brandstichting is gewelddadig. Punt. Daar is geen discussie over mogelijk, behalve met iemand die werkelijk zich niets aan wenst te trekken van maatschappelijke normen. Het is terreur. Niets minder.quote:ok... economische sabotage is het. Maar als je dit ook onder geweld zet, dan is er nog maar een klein percentage dat echt zulk geweld gebruikt.
Zorgwekkend dat jij je dit laat aanpraten. Denk eens na: zou het ook niet iets te maken kunnen hebben met het feit dat het om organisaties gaat die misdrijven plegen om hun idealen te bereiken?quote:En dat is vooral omdat ze de industrie bedreigen.
Het is mij niet ontgaan. In Nederland zijn ook wetten aangepast. Overkill en onzinnig, maar dat is een andere discussie.quote:Heb je wellicht gevolgt dat je nu steeds minder je mening kan verkondigen in de VS? Er zijn nieuwe wetten aangenomen laatst.
Het is onzin dat iedere activist meteen als terrorist wordt beschouwd. Wel is het zo dat de extremisten ook bij Greenpeace en "normale" betogingen te vinden zijn. Het gaat dan niet om de aard van de betoging of de aard van de organisatie, maar om de persoon zelf. En natuurlijk komt er dan een verhaal over "vreedzaam", enz. De Hofstadgroep was toch ook alleen maar een Islamitisch praatgroepje die geen vlieg kwaad deed?quote:Elke vreedzame activist word al min of meer als terrorist beschouwd. Greenpeace werd zelfs een tijd terug aangehouden als terroristen.
Ook de anti-abortus freaks krijgen aandacht van de FBI. Waarbij ik overigens aanteken dat indien dat niet zo zou zijn - quod non -, dat nog niet inhoudt dat men dan onterecht aandacht geeft aan dierenactivisten, maar juist dat men dan onterecht geen aandacht zou geven aan anti-abortus freaks.quote:Nog even een voorbeeld.. waarom focust de FBI zich zo op dierenactivisten terwijl anti-abortus freaks (die moorden plegen, branden in abortus klinieks zetten etc) geen prioriteit krijgen? Juistem..
Woordspelletjes. Net als de Armeense kwestie. Dan noem je het geen genocide. Maar de aard verandert er niet door. Bij mij is terreur een vorm van geweld waarmee angst wordt gezaaid om een gedragsverandering tot stand te brengen, dan wel een maatschappelijke trent te creëren. Daaraan voldoet m.i. radicaal dierenactivisme. Waarom denk je dat ALF een McDonalds in de fik steekt? Toch niet omdat er dan een koe minder geslacht zal worden omdat er in die vestiging een bakplaat buiten gebruik is gesteld?quote:Volgens mij valt dat in NL er nog steeds niet er onder toch? Vond het goed dat Hirshi Ali toen vond dat dierenactivisten niet terroristen zijn.
(mocht je blauwe ogen hebben): Op je blauwe ogen? Geef mij maar argumenten. Daar schiet ik meer mee op dan een hand op het hart en de bijbel in de andere hand.quote:Geloof me maar en ik weet waar ik over praat
Zo lang de diverse activisten lekker tegen elkaar aanschurken zonder de radicalen eruit te pikken en aan de politie te overhandigen moet men niet klagen dat men wordt gecriminaliseerd.quote:is dat men nu een enorme groep mensen criminaliseert onterecht.. terwijl maar een klein percentage echt een gevaar vormt.
Verzetstrijders...? Het zijn anti-democraten. In een dictatuur heb je verzet. Hier in Nederland, waar voor iedere scheet die dwars zit 20 belangengroeperingen bestaan en iedereen om het even de rechter kan inschakelen om het recht toe te passen, is spreken van verzetstrijders lachwekkend.quote:Activisten zijn verzetstrijders tegen onrecht wat in de samenleving gebeurd.
Ik ben bang dat je een teleurstelling te verwerken krijgt in 2007...quote:Binnen een jaar heb ik bijvoorbeeld met anderen dieren in het circus tot een hot item gemaakt en een verbod op wilde dieren lijkt er iig al aan te komen.
Wat is daar nu een vooroordeel aan? Men wenst iets wat democratisch niet gaat lukken. Daarom heb je activisme.quote:Weer zo een vooroordeel.
Ik heb het niet gehad over anarchisme. Het is maar even gezegd...quote:Tuurlijk je hebt de groep mensen die anarchistisch zijn ingesteld..
Zo vind je ook overal (potentiële) moordenaars. Wat is je punt?quote:Iedereen kan dierenrechtenactivist zijn. Weet je waar die veel te vinden zijn? In de IT zitten er wat, in de zorg heel wat, etc. Overal te vinden!
Maar we hadden al geconstateerd dat jij de radicale elementen niet hebt gesproken.quote:Dat is voor iedereen anders. Ik ken diehard activisten die dat ook niet doen.
Lees je in. If it walks like a duck and quacks like a duck, it's useally a duck.quote:Nou.. waar de moord uit voort kwam is niet duidelijk.
Hij was WEL een echte dierenactivist. Dat blijkt uit alles. Ook zijn "milieuwerk" was volledig te plaatsen in dierenactivisme (toegang tot documenten waarmee acties konden worden opgezet). En hij schaadde het imago van de dierenactivist niet: hij gaf de radicale dierenactivist een gezicht.quote:Maar een echte dierenactivist is die niet.. hij heeft juist enorme schade gebracht aan het imago van een dierenactivist.
Je bent nu algemeen bekende feiten aan het ontkennen. Dat Volkert "in het wereldje" zat is maar al te duidelijk. Dat "in het wereldje" een "amnesievirus" is toegeslagen ten aanzien van Volkert, dat is een heel ander verhaal.quote:Ik denk dat die vooral gek was geworden van zijn eigen gedachten en dat die verder niet zo in het wereldje zat.
Ach, de discussie is juist daardoor ontstaan... maar goed.quote:Ik zal niet ontkennen dat er groep is die met slechte dingen bezig is,
Ik denk: distance.quote:Ik snap ook niet echt waarom jij een betere kijk op die dingen hebt dan ik zou hebben?
Ik ben bang dat jij de zaak wenst te vergoeilijken. Mij hoor je niet zeggen dat iedere dierenactivist kwaadaardig is. Maar wel dat er een gitzwarte kant aan het dierenactivisme zit. En ook die brandstichtingen horen bij die gitzwarte kant (en dan heb ik het niet alleen over het roet...).quote:Tuurlijk kan je vanalles lezen over dierenactivisme, maar dat betekent echt niet dat je een goed beeld krijgt. Ik denk ook dat daarom je beeld van de 'dierenactivist' een beetje vervormt is.
Off-topic:quote:Op woensdag 27 december 2006 14:37 schreef DS4 het volgende:
Lees je in. If it walks like a duck and quacks like a duck, it's useally a duck.
quote:Op woensdag 27 december 2006 14:19 schreef TechXP het volgende:
Ik heb ook elke dag pijn door al het leed.
quote:En ik verzet me daar tegen door niet mee te werken aan in stand houding van bioindustrie etc. door veganist te zijn, ik ga ook niet doodleuk meedoen met een baan nemen en dan 40 uur per week voor de rest van mijn leven te werken voor de economie etc.. nee.. ik ga elke minuut van mijn leven zoveel mogelijk inzetten voor mens, dier en natuur. Actie voeren, etc.
Met alle respect, maar je hebt je zojuist ontmaskert als een anti-democraat, een fanaticus, een gevaar.quote:Maar ik ga me niet verlagen tot waar de hele maatschappij schuldig aan is.. namelijk het geweld tegenover mens, dier en natuur. En de meeste activisten zijn gewoon geweldloos.
Het woord "verzetstrijder" is inderdaad een beetje vreemd voor iemand die geweld afkeurt om z'n doel te bereiken. Geweld gebruiken lijkt me on-democratisch, maar belangen groepen en activisten niet. Sterker nog, het lijkt me heel erg democratisch: mensen die zich verenigen met een bepaald doel. In een dictatuur heb je juist geen verzetquote:Op woensdag 27 december 2006 14:37 schreef DS4 het volgende:
Verzetstrijders...? Het zijn anti-democraten. In een dictatuur heb je verzet. Hier in Nederland, waar voor iedere scheet die dwars zit 20 belangengroeperingen bestaan en iedereen om het even de rechter kan inschakelen om het recht toe te passen, is spreken van verzetstrijders lachwekkend.
En welk onrecht hebben ze het over? Dat wat zij onrecht noemen! Volledig met de oogkleppen op. "Het is onrecht omdat wij het zeggen". Het spijt mij, maar ik trap daar niet in.
Nee het gaat erom dat je je uit tegen zulke methoden. De dierenrechtenbeweging is niet dat je iedereen kent. De groepen die gewelddadig zijn ken je natuurlijk niet. Daarom moet je vanuit de beweging laten merken dat men, de meerderheid, niet gedient is van zulke acties.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:32 schreef Oud_student het volgende:
Hier ben ik het pertinent mee oneens, als je radicale elementen in je eigen organisatie hebt, moet je ze direct verwijderen. Nu blijven deze element sluimerend in de organisatie aanwezig.
Nou zelf protesteer ik op legale wijze bij circussen. Ik word zelf met de dood bedreigd of met geweld. En ook bij acties zijn we mishandeld, in elkaar geslagen en onze spullen kapot gemaakt.quote:Als het vreedzame protest volgens onze democratische regels verloopt, is geweld niet geoorloofd.
Welke industrieëlen gaan dan de straat op om activisten inelkaar te slaan, of zijn dit knokploegen?
Haha.. makkelijk gezegd natuurlijk. Maar het selectief quoten van stukken van mij zegt toch nu wel hoe je over het algemeen denkt over actievoerende mensen.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:46 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar je hebt je zojuist ontmaskert als een anti-democraat, een fanaticus, een gevaar.
Ik ben bang dat jij ooit zoveel "pijn" gaat voelen dat je wel "moest" handelen. Ik zeg dit niet zo maar (hoewel ik weet dat je het terzijde zal gooien): jij hebt psychische hulp nodig.
Bij een dictatuur heb je altijd verzet. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:48 schreef nonzz het volgende:
Geweld gebruiken lijkt me on-democratisch, maar belangen groepen en activisten niet. Sterker nog, het lijkt me heel erg democratisch: mensen die zich verenigen met een bepaald doel. In een dictatuur heb je juist geen verzet
Natuurlijk niet. Niemand kent die groepen...quote:Op woensdag 27 december 2006 14:49 schreef TechXP het volgende:
De groepen die gewelddadig zijn ken je natuurlijk niet.
Je probeert de broodwinning van iemand kapot te maken. Dat is natuurlijk DE manier om agressie op te wekken. Niet dat ik het goedkeur, maar je oogst nu eenmaal wel wat je zaait.quote:Nou zelf protesteer ik op legale wijze bij circussen. Ik word zelf met de dood bedreigd of met geweld. En ook bij acties zijn we mishandeld, in elkaar geslagen en onze spullen kapot gemaakt.
Aan beiden zijden zitten goeden en kwaden. Dat is altijd zo.quote:En in engeland weet ik dat er een paar mensen zijn gedood door jagers of door mensen uit veetransport.
En ken ook iemand die mishandeld is door iemand van een slagerij. En laatst zijn er nog wat mensen verkleed als konijntjes mishandeld door eigenaar/personeel van bontwinkel.
quote:Op woensdag 27 december 2006 14:19 schreef TechXP het volgende:
ik ga ook niet doodleuk meedoen met een baan nemen en dan 40 uur per week voor de rest van mijn leven te werken voor de economie etc.. nee..
Ik haal een paar stukken tekst van je aan die mij ernstig doen denken aan dossiers waar het een beetje lastig werd om te concluderen dat iemand geen geweld zou gebruiken.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:21 schreef TechXP het volgende:
Haha.. makkelijk gezegd natuurlijk. Maar het selectief quoten van stukken van mij zegt toch nu wel hoe je over het algemeen denkt over actievoerende mensen.
Je leest wel heel selectief. Ik heb dit nimmer beweerd. Jij beweerde echter dat dierenactivisten allemaal heel lief zijn en geweld schuwen. Ik geef slechts aan dat dierenactivisme een zwarte kant heeft. Een zwarte kant die jij wenst te marginaliseren.quote:Ik heb geen tijd voor een verdere discussie op dit moment. Ik ben met je eens dat er een groepje is die geweld niet schuwt en dat die aangepakt moeten worden, maar voor de rest ben ik niet eens dat je vooroordelen gebruikt over de hele groep die voor dieren opkomt.
Zoals jij het stelt is het typisch. Het is juist door dit soort gedachten dat mensen kunnen radicaliseren. Ze maken het persoonlijk en voelen het leed persoonlijk. Dan kan het leed ondragelijk worden, waardoor er een innerlijke drang komt om er iets aan te doen. Dat begint meestal met onschuldige acties, maar niet zelden glijdt er iemand langzaam af naar het punt waarop vernielingen normaal worden. Mensen worden bedreigd. Mensen worden "opgeruimd". Vanwege het leed...quote:Het is makkelijk om te zeggen dat iemand psychische hulp nodig heeft. Alleen maar omdat ik een ethisch besef heb en 'pijn' voel door al het leed? Ik denk dat je iemand die daar bewust van is niet zomaar moet afdoen als iemand die psychisch hulp nodig heeft. Daarmee gooi je nu de discussie op slot.
Waar doe ik dat? Laat dat eens zien. Bij mijn weten heb ik het alleen over jou. Maar misschien denkt iedereen die voor de dierenrechten op komt wel zoals jij (ik weet beter overigens)...quote:Zie je wat je nu doet? Je drukt mij en daarmee ook direct iedereen die voor dierenrechten opkomt in een hokje en sluit ze op. Het zijn voor jouw allemaal mensen die psychisch niet in orde zijn.
Makkelijk... weglopen. Maar inhoudelijk ga je nergens op in. Je knalt onmetelijk in de verdediging. Niet eens verneem ik van je waar jij de grens legt bij geweldloos. Het lijkt erop dat jij brandstichting iig niet per sé als geweld ziet, gelet op jouw post waarin je het woord "als" gebruikt.quote:De discussie verder aangaan lijkt me niet zo een goed idee. Je oordeel heb je al.
Wat voor democratie wens jij dan?quote:Overigens ben ik een democraat.. hoewel ik het in NL nog niet democratisch genoeg vind, ben ik daar wel voorstander van. We leven nu in een belangendemocratie jammer genoeg.
Hij maakt af en toe een website... Een zzp-er die zich directeur noemt derhalve.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:40 schreef Arcee het volgende:Beroep: Directeur ICT bedrijf
Dus je werkt 38 uur?
Stukje economisch aanzien dat 'm wel bevalt dus.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:53 schreef DS4 het volgende:
Hij maakt af en toe een website... Een zzp-er die zich directeur noemt derhalve.
quote:Op woensdag 27 december 2006 17:57 schreef Arcee het volgende:
Stukje economisch aanzien dat 'm wel bevalt dus.
haha..... ik heb 2 bedrijven. Eentje is vooral werken en hosten voor bewuste bedrijven en organisaties. En nog eentje die zich richt op de biologische/fair trade markt.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:40 schreef Arcee het volgende:Beroep: Directeur ICT bedrijf
Dus je werkt 38 uur?
stiekem ben ik gewoon een kapitalistquote:Op woensdag 27 december 2006 17:57 schreef Arcee het volgende:
Stukje economisch aanzien dat 'm wel bevalt dus.
Vooral daarmee wens ik je veel succes. Zeker ten aanzien van fair trade, want daar wordt meer leed mee aangedaan dan velen zich ooit zullen realiseren.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:09 schreef TechXP het volgende:
En nog eentje die zich richt op de biologische/fair trade markt.
quote:Op woensdag 27 december 2006 14:33 schreef PJORourke het volgende:
Jatten ze dan ook het lijk van je oma?
Nee.. ik geef aan dat men in principe allemaal geweldloos is behalve een percentage ervan. We hebben het denk over hetzelfde.. maar jij vergroot het naar mijn mening te groot uit.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:50 schreef DS4 het volgende:
Je leest wel heel selectief. Ik heb dit nimmer beweerd. Jij beweerde echter dat dierenactivisten allemaal heel lief zijn en geweld schuwen. Ik geef slechts aan dat dierenactivisme een zwarte kant heeft. Een zwarte kant die jij wenst te marginaliseren.
Mee eens dat men door die gedachten kunnen radicaliseren. Tuurlijk, dat weet ik ook. Maar men pleegt eerder eigenlijk zelfmoord, omdat ze de wereld niet aankunnen.quote:Zoals jij het stelt is het typisch. Het is juist door dit soort gedachten dat mensen kunnen radicaliseren. Ze maken het persoonlijk en voelen het leed persoonlijk. Dan kan het leed ondragelijk worden, waardoor er een innerlijke drang komt om er iets aan te doen. Dat begint meestal met onschuldige acties, maar niet zelden glijdt er iemand langzaam af naar het punt waarop vernielingen normaal worden. Mensen worden bedreigd. Mensen worden "opgeruimd". Vanwege het leed...
Misschien niet handig, want zo een psychiater is zelf onderdeel van het probleem hequote:Dat mijn advies niet ter harte zou worden genomen had ik verwacht. Maar toch: ga eens met een psycholoog praten hierover. Kan nooit kwaad!
Nu verdraai je woorden. Ik heb aangegeven dat de visie van ALF in essentie niet geweld predikt maar juist tegen geweld is. In ieder geval tegenover mensen. Niet dat ALF acties per definitie niet gewelddadig zijn.quote:Veganist zijn is natuurlijk al behoorlijk radicaal. Het is ook bijzonder vreemd om "de hele maatschappij" schuldig verklaren aan geweld tegen mens, dier en natuur (zeker aangezien je ALF niet per definitie gewelddadig vindt is dat bijzonder krom).
Veranderingen in de samenleving breng je te weeg door te zaaien.. en geen haat, maar hoop, goedheid en bewustheid. Ecucatie is de sleutel.quote:Waarom zou je je dan nog iets gelegen laten aan die maatschappij. Daar zet jij je dan toch tegen af (zie ook jouw typering van de werkende mens, die je impliciet afdoet als zijnde "minder").
Dat doe je alleen al door die stukken te selecteren en zeggen dat ik een psychiater nodig hebt + de vooroordelen die je steeds er bij haalt. Zo komt het iig over. Wellicht enige zelfreflectie eroverheen laten gaan?quote:Waar doe ik dat? Laat dat eens zien. Bij mijn weten heb ik het alleen over jou. Maar misschien denkt iedereen die voor de dierenrechten op komt wel zoals jij (ik weet beter overigens)...
Nou eigenlijk had ik een hele reactie op je post gemaakt. Maar Fok! werkt niet zo mee (Zijn ze met de serers bezig ofzo?). Inhoudelijk had ik weinig toe te voegen denk ik, want denk dat we het beiden eens zijn dat illegale dingen en geweld (waaronder ook brandstichting) niet wenselijk is bij het bereiking van een doel. Maar ik hekel wel eerlijk gezegd het vooroordeel over de 'dierenactivist' welke je steeds gebruikt en de gedachte dat iedereen die het leed aangrijpt maar een psychiater nodig heeft e.d.quote:Makkelijk... weglopen. Maar inhoudelijk ga je nergens op in. Je knalt onmetelijk in de verdediging. Niet eens verneem ik van je waar jij de grens legt bij geweldloos. Het lijkt erop dat jij brandstichting iig niet per sé als geweld ziet, gelet op jouw post waarin je het woord "als" gebruikt.
In ieder geval geen 2-partijenstelsel, maar er mag wat mij betreft meer vanuit het volk mogelijk moeten zijn. Ik dacht aan meer referenda... of een soort volksraad (waarbij random mensen uitgenodigd worden om een oordeel uit de samenleving te geven). Laatst was er al zoiets welke een advies moest geven over hoe democratie verbetert kon worden. En ook meer inspraak vanuit de samenleving, vanuit belangenorgainsaties etc.quote:Wat voor democratie wens jij dan?
? Je doelt op het artikel van laatst in de krant?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:12 schreef DS4 het volgende:
Vooral daarmee wens ik je veel succes. Zeker ten aanzien van fair trade, want daar wordt meer leed mee aangedaan dan velen zich ooit zullen realiseren.
Ik bedoelde een perfecte dictatuur. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een dictatuur heb je altijd verzet. Maar dat terzijde.
hmm, ik zie activisme meer als binnen de wet en democratie acties uitvoeren om een bepaald doel te bereiken. Maar je hebt ook wel een punt, op vandale.nl staat:quote:Activisme in enge zin is anti-democratisch. Het is een verzet.
Belangengroepen zijn wel democratisch. Deze werken via inspraak en proberen dmv argumentatie een meerderheid voor hun standpunt te krijgen.
Niet dat er een duidelijke afbakening bestaat ofzo, maar in zijn algemeenheid zie ik het als hierboven beschreven.
Ben je niet gewelddadig als je geen lijken jat?quote:Op woensdag 27 december 2006 14:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jatten ze dan ook het lijk van je oma?
Zie je niet dat allemaal in deze zin misplaatst is?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:30 schreef TechXP het volgende:
Nee.. ik geef aan dat men in principe allemaal geweldloos is behalve een percentage ervan.
Tuurlijk. Maar ik gun jou ook geen depressie, laat staan tot het punt dat je zelfmoord wenst te plegen.quote:Mee eens dat men door die gedachten kunnen radicaliseren. Tuurlijk, dat weet ik ook. Maar men pleegt eerder eigenlijk zelfmoord, omdat ze de wereld niet aankunnen.
Volkert vind ik een duidelijk voorbeeld dat moord voorkomt, zelfs in Nederland. En ik vind vernielingen ook niet kunnen. Vergis je niet, maar als op jouw terrein iemand zaken van je vernielt, dan slaap je een stuk minder rustig (wetende dat het tegen jouw persoon is gericht).quote:Maar moord komt toch echt niet voor... geweld tegen mensen ook niet veel. Vernielingen wel, dat wel.
Mijn moeder is psycholoog, dus ik ben er niet bang van. Ik heb meermaals met psychologen gesproken. B.v. als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ik denk dat jij psychiater en psycholoog door elkaar haalt.quote:Misschien niet handig, want zo een psychiater is zelf onderdeel van het probleem he
Daarnaast vind ik het nogal erg dat je dit roept, terwijl je mij niet kent, behalve van dit forum. Misschien moet je zelf een psych zoeken?
Zoals ik eerder reeds aangaf: de daden van ALF laten een ander beeld zien. Mooie woorden heb ik niets aan.quote:Nu verdraai je woorden. Ik heb aangegeven dat de visie van ALF in essentie niet geweld predikt maar juist tegen geweld is. In ieder geval tegenover mensen. Niet dat ALF acties per definitie niet gewelddadig zijn.
In zijn algemeenheid sla je de plank mis. Natuurlijk zijn er misstanden. Maar de suggestie die je nu doet is een beetje zot als je het mij vraagt.quote:Verder snap je denk mijn opmerking niet, vandaar zo een antwoord. Ik vind het vooral krom dat de maatschappij zoveel geweld mag doen naar hun medemens, dieren en natuur, maar daar niemand voor aangekeken wordt. Denk aan je chocolade.. denk je dat dat mensvriendelijk gemaakt is? Of je kleding etc?
Weet je dat er mensen voor jouw consumptie zijn vermoord? Mishandeld? etc.
Ten eerste is het niet "de maatschappij", maar een uitwas daarvan. Net als dat radicaal dierenactivisme een uitwas van "de maatschappij" is.quote:Niemand die daar wat van zegt. Vandaar mijn opmerking dat de maatschappij geen haar beter is dan hetgeen men 'radicale dierenactivisten' van beschuldigd.
Maar je zet je er toch, in ieder geval in woord, tegen af. Je bent het duidelijk niet eens met de huidige maatschappij en zou een behoorlijke verandering wenselijk vinden, toch?quote:Veranderingen in de samenleving breng je te weeg door te zaaien.. en geen haat, maar hoop, goedheid en bewustheid. Ecucatie is de sleutel.
Ik herhaal: psycholoog... En verder heb ik geen vooroordelen, ik wijs alleen op bestaande elementen.quote:Dat doe je alleen al door die stukken te selecteren en zeggen dat ik een psychiater nodig hebt + de vooroordelen die je steeds er bij haalt. Zo komt het iig over. Wellicht enige zelfreflectie eroverheen laten gaan?
Wederom: psycholoog... En eveneens wederom: ik zeg niet dat iedere dierenactivist een zwarte kant heeft, maar dat dierenactivisme een zwarte kant heeft en dat was met name als reactie op jouw stelling dat dierenactivisme eigenlijk niet of nauwelijks een gewelddadig karakter kent. En die kent het wel in de radicale stroming.quote:Nou eigenlijk had ik een hele reactie op je post gemaakt. Maar Fok! werkt niet zo mee (Zijn ze met de serers bezig ofzo?). Inhoudelijk had ik weinig toe te voegen denk ik, want denk dat we het beiden eens zijn dat illegale dingen en geweld (waaronder ook brandstichting) niet wenselijk is bij het bereiking van een doel. Maar ik hekel wel eerlijk gezegd het vooroordeel over de 'dierenactivist' welke je steeds gebruikt en de gedachte dat iedereen die het leed aangrijpt maar een psychiater nodig heeft e.d.
Ik zou zeggen: doe een aankondiging hier op het forum. De kans is groot dat ik geen tijd heb (zeker aangezien dit soort activiteiten zich af plegen te spelen in de regio Amsterdam-Utrecht).quote:Ik nodig je graag eens uit voor een discussie omtrent dierenrechten(activisme). Volgend jaar ga ik met anderen een discussieavond organiseren, waar we naast dierenactivisten ook iedereen met interesse uit willen nodigen om te komen. Het gaat dan over wat we hier bespreken. Of het juist is geweld te gebruiken of niet e.d. En wat de grensen zijn etc. Maar ook natuurlijk over dieren rechten op zich en waarom dieren dat moeten hebben e.d.
Er kan voldoende worden verbeterd, maar ik ben bang dat een referendum niet de oplossing is, daar de meeste mensen zich weigeren in te lezen. En voor een weloverwogen beslissing is dat handig...quote:In ieder geval geen 2-partijenstelsel, maar er mag wat mij betreft meer vanuit het volk mogelijk moeten zijn. Ik dacht aan meer referenda... of een soort volksraad (waarbij random mensen uitgenodigd worden om een oordeel uit de samenleving te geven). Laatst was er al zoiets welke een advies moest geven over hoe democratie verbetert kon worden. En ook meer inspraak vanuit de samenleving, vanuit belangenorgainsaties etc.
Ook meer waarborg van de integriteit van de kamer. Het mag en kan niet gebeuren dat een minister gewoon de overheid chanteert.. zoals Veerman deed. Er moet geen belangen politiek meer zijn.
In ieder geval genoeg punten waar het verbetert kan worden naar mijn mening.
Nee. Ik zou ook niet weten over welk artikel je het hebt, maar ik heb het vooral over de Europese subsidies die het onmogelijk maken voor boeren in de derde wereld om genoeg te verdienen.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef TechXP het volgende:
? Je doelt op het artikel van laatst in de krant?
Zoals ik al aangaf, het is niet vastomlijnd. Ik bedoel het in ieder geval zoals ik het omschrijf.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef nonzz het volgende:
hmm, ik zie activisme meer als binnen de wet en democratie acties uitvoeren om een bepaald doel te bereiken. Maar je hebt ook wel een punt, op vandale.nl staat:
"het met alle mogelijke buitenparlementaire middelen streven naar een veelal politiek doel"
Maar dan lijkt het weer alsof je niets binnen de wet mag doen.
Ja, maar omdat 1tje wel een moord pleegt is toch niet de hele groep dierenactivisten een potentieel moordenaar? Volkert is gewoon 1 die moord pleegt, maar dat zal in verhouding gewoon samenvallen met het aantal mensen dat moorden pleegt jaarlijks denk ik. Het is niet opeens dat omdat volkert een moord pleegt dat het kenmerkend is voor de mensen in zijn omgeving.. toch?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:57 schreef DS4 het volgende:
Volkert vind ik een duidelijk voorbeeld dat moord voorkomt, zelfs in Nederland. En ik vind vernielingen ook niet kunnen. Vergis je niet, maar als op jouw terrein iemand zaken van je vernielt, dan slaap je een stuk minder rustig (wetende dat het tegen jouw persoon is gericht).
Zou goed kunnenquote:Mijn moeder is psycholoog, dus ik ben er niet bang van. Ik heb meermaals met psychologen gesproken. B.v. als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ik denk dat jij psychiater en psycholoog door elkaar haalt.
Ja, maar wat ik dus probeer uit te leggen is dat er niet 1 ALF is. Zoals je eerder zei zijn het 'cellen'.. en dat niet eens... want het gaat gewoon om groepjes die de visie van ALF omarmen en hun eigen draai er aan geven zeg maar.quote:Zoals ik eerder reeds aangaf: de daden van ALF laten een ander beeld zien. Mooie woorden heb ik niets aan.
Nee. Het is aardig grootschalig, dus niet echt zomaar iets als incident weg te schuiven.quote:In zijn algemeenheid sla je de plank mis. Natuurlijk zijn er misstanden. Maar de suggestie die je nu doet is een beetje zot als je het mij vraagt.
Nee, maatschappelijke verandering willen (radicalisme) is niet zozeer een uitwas. Het is wel onderdeel van de maatschappij eigenlijk. Maar wat ik met 'de maatschappij' bedoel is de manier waarop velen bezig zijn. Dat is vooral 'ik' gericht en dat moet naar mijn mening echt anders. Het is niet voor niets dat o.a. het VN rapport 'livestocks long shadow' aangeeft dat we die 'schaduw' moeten verkleinen als maatschappij, dat we anders moeten consumeren, bewuster enzo. En het is niet voor niets dat er belangenorganisaties en actiegroepen zijn die willen dat je nadenkt over wat voor kleding je koopt of eten je eet.quote:Ten eerste is het niet "de maatschappij", maar een uitwas daarvan. Net als dat radicaal dierenactivisme een uitwas van "de maatschappij" is.
Tuurlijk. Ik wil een bewust sociale democratische maatschappij. Een vorm van kapitalisme kan, wanneer mens, dier en natuur belangrijker zijn dan geld in vele opzichten. Dat mis ik nu.quote:Maar je zet je er toch, in ieder geval in woord, tegen af. Je bent het duidelijk niet eens met de huidige maatschappij en zou een behoorlijke verandering wenselijk vinden, toch?
De vooroordelen die je noemde waren duidelijk. Tenminste kwamen ze wellicht onbedoeld uit je teksten voor.quote:Ik herhaal: psycholoog... En verder heb ik geen vooroordelen, ik wijs alleen op bestaande elementen.
Ik gaf vooral aan dat het een klein percentage is van de hele dierenrechtenbeweging. En die is namelijk heel breed. Als je de radicalere groep neemt en daar kijkt is het percentage wellicht hoger. Maar de dierenrechtenbeweging is erg breed. Iemand die wat flyers uitdeelt op school is ook onderdeel van dierenrechtenbeweging, maar iemand die me alf dieren bevrijd ook. En verder word de hele dierenrechtenbeweging standaard radicaal genoemd, omdat ze grote veranderingen willen. Zelfs de PvdD welke meer tussen dierenwelzijn en dierenrechten in zit wordt radicaal genoemd.quote:Wederom: psycholoog... En eveneens wederom: ik zeg niet dat iedere dierenactivist een zwarte kant heeft, maar dat dierenactivisme een zwarte kant heeft en dat was met name als reactie op jouw stelling dat dierenactivisme eigenlijk niet of nauwelijks een gewelddadig karakter kent. En die kent het wel in de radicale stroming.
Waarschijnlijk utrecht, maar ook groningen waarschijnlijk. Willen het niet houden op 1 vaste plaats, maar op meerdere plekken door het land in principe.quote:Ik zou zeggen: doe een aankondiging hier op het forum. De kans is groot dat ik geen tijd heb (zeker aangezien dit soort activiteiten zich af plegen te spelen in de regio Amsterdam-Utrecht).
Dat is het gevaar met referenda idd.. maar ook met stemmen. Daarom zou een 'volksraad' ook interessant zijn. Een beetje zoals een jury in amerikaans rechtssysteem. Mensen die in de raad zitten moeten wel gaan inlezen dan. Maar het is maar een idee hoe het beter kan. Overigens mag er verder ook wel minder bureaucratie komen.quote:Er kan voldoende worden verbeterd, maar ik ben bang dat een referendum niet de oplossing is, daar de meeste mensen zich weigeren in te lezen. En voor een weloverwogen beslissing is dat handig...
ah ok.. ja dat is idd zo. We hopen met onze producten mensen te bereiken die niet zo snel fairtrade enzo kopen en dat wel via ons gaan doen. En ook mensen van informatie voorzien over de situaties in 3e wereld landen. Mede-eigenaar van dat bedrijf is ook van een organisatie die mensen in 3e wereldlanden helpt. Zijn goed bezig daar.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:58 schreef DS4 het volgende:
Nee. Ik zou ook niet weten over welk artikel je het hebt, maar ik heb het vooral over de Europese subsidies die het onmogelijk maken voor boeren in de derde wereld om genoeg te verdienen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |