abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44450964
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:12 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat splinterpartijen niet in de Tweede Kamer belanden lijkt me beter voor geloofwaardigheid.
Dan hadden we voorheen geen CP gehad en nu geen Partij van de Dieren.
In een districten stelsel zijn dit soort partijen soieso kansloos, maar daar zou mijn voorkeur niet naar uitgaan.

In Duitsland ligt de kiesdremple op 5% dat zij dus ca. 8 zetets.

5 % likjt me wel een redelijke grens
Je moet dan minimaal 1 op de 20 kiezers achter je hebben om te kunnen meepraten.
Dan hadden CDA en VVD dus de afgelopen tijd zonder D66 kunnen regeren .

Neehoor voor mij is het simpel als je 1/150e of meer van de stemmers vertegenwoordigt dan mag je in de kamer. Lijkt me de essentie van de representatieve democratie . De stemmen van honderduizenden weggooien lijkt me slechter voor de geloofwaardigheid .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44451375
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hagelslag was hier wel degelijk bewust gekozen. Het slaat op de hagelslagcoalitie, het label dat de media heeft gekozen voor de eventuele zespartijencoalitie PvdA/SP/GL/CU/D66/PvdD. Thieme is de enige die bij de koningin heeft gepleit voor een dergelijke coalitie. Ze nam bij het gesprek dat ze afgelopen woensdag met informateur Hoekstra had als presentje een pak hagelslag mee.

Een woordgrapje voor de goed verstaander dus.
Inderdaad, ik snapte 'm ook meteen, maar zelfs Pauw & Witteman hadden "de verspreking" eergisteren

Blijkbaar is Marianne Thieme te intelligent voor de POL-posters ipv andersom
pi_44451526
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan hadden CDA en VVD dus de afgelopen tijd zonder D66 kunnen regeren .

Neehoor voor mij is het simpel als je 1/150e of meer van de stemmers vertegenwoordigt dan mag je in de kamer. Lijkt me de essentie van de representatieve democratie . De stemmen van honderduizenden weggooien lijkt me slechter voor de geloofwaardigheid .
Dan is er ook geen enkele partij die langzaam kan groeien, omdat in de eerste jaren van zo'n partij de mensen denken: het heeft toch geen zin om op deze partij te stemmen, het is een weggegooide stem.
De enige nieuwe partijen die dan ooit in het parlement kunnen komen zijn de "onderbuik"-partijen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 14:57:57 #54
862 Arcee
Look closer
pi_44457918
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44475110
quote:

[..]

Hagelslag was hier wel degelijk bewust gekozen. Het slaat op de hagelslagcoalitie, het label dat de media heeft gekozen voor de eventuele zespartijencoalitie PvdA/SP/GL/CU/D66/PvdD. Thieme is de enige die bij de koningin heeft gepleit voor een dergelijke coalitie. Ze nam bij het gesprek dat ze afgelopen woensdag met informateur Hoekstra had als presentje een pak hagelslag mee.

Een woordgrapje voor de goed verstaander dus.
Aha.
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:43:04 #56
10710 gday
propria cures
pi_44475257
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:05 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ze is wel leuk eigenlijk.
Oprecht bezig met haar zaak ook.
In tegenstelling tot enkelen binnen de Tweede Kamer.

Dat neemt niet weg dat ik dikke tranen pleng bij de gedachte dat er gewoon draagkracht is voor een 'partij voor dieren' in Nederland. Ik bedoel: What's next ! ? Ik vraag me werkelijk af waar je zat met je gedachten toen je in het stemhokje stond en dacht: Ja ! Dit is wat de Nederlandse politiek nodig heeft. Hier herken ik mezelf in.

Juist de houding van mensen als jij zijn een sterke reden voor anderen om op de Partij voor de Dieren te stemmen. Ze vinden in zulke uitspraken het bewijs dat Nederland veel beter moet omgaan met dierenwelzijn, en daar ook bewuster van moet worden.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44477734
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:35 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Aha.
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:40 schreef X. het volgende:
Nou, zo kwam het niet over Kozzmic. Ik vraag me ook af hoe je met een coalitie moet schieten?

Volgens mij versprak ze zich juist omdat ze de afgelopen weken zo met hagelslag bezig was
Dus wat Kozzmic zegt is niet per definitie waar hoor
pi_44477820
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:43 schreef gday het volgende:
Ze vinden in zulke uitspraken het bewijs dat Nederland veel beter moet omgaan met dierenwelzijn, en daar ook bewuster van moet worden.
Zou het niet zo kunnen zijn dat er nog een paar problemen zijn die nog iets belangrijker zijn dan dierenwelzijn? Want dierenwelzijn staat niet alleen bij de PvdD in the picture... Het is dus niet zo dat je PvdD moet stemmen als je dierenwelzijn een belangrijk punt vindt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44477891
quote:
Ze nam bij het gesprek dat ze afgelopen woensdag met informateur Hoekstra had als presentje een pak hagelslag mee.
quasi grappige kadootjes zijn in het normale maatschappelijk leven al kansloos. Hoe ver ben je afgedreven als je dat als fractievoorzitter meeneemt naar de informateur?

Ik heb in ieder geval al vast kunnen stellen dat de PvD slecht is in het schrijven van opstellen en dat Thieme slecht is in het voordragen van die opstellen. Althans, zo heb ik begrepen in hun reactie op de motie van afkeuring.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44480661
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:55 schreef Argento het volgende:

[..]

quasi grappige kadootjes zijn in het normale maatschappelijk leven al kansloos. Hoe ver ben je afgedreven als je dat als fractievoorzitter meeneemt naar de informateur?
Denk dat het eerder normaal is in deze context dan in het normale maatschappelijke leven. Gaat daar veel meer om symboliek. Maar goed, elke vermakelijke politicus is er eentje en ik wacht dan ook vol plezier op haar verdere capriolen.

Tevens op die van lager geplaatsten van de SP en ongeveer alles van Wilders
pi_44483364
wie is Gonny van de G.?
rosmalen
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:14:26 #62
10710 gday
propria cures
pi_44485477
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat er nog een paar problemen zijn die nog iets belangrijker zijn dan dierenwelzijn?
Dat is uiteraard geheel subjectief. Wat jij het belangrijkst vindt hoeft je buurman niet het belangrijkst te vinden. Er zijn inderdaad meer partijen die zich in de bres willen gooien voor dierenwelzijn, maar het kan zijn dat:
- de partij ook andere standpunten heeft die totaal indruisen tegen wat een potentiele kiezer wil (PVV?);
- de partij niet genoeg doet aan dierenwelzijn (D66?);
- een potentiele kiezer neutraal is op andere gebieden en daarom kiest voor een partij die zich profileert op een wijze zoals de PvdD dat heeft gedaan;
- etc. etc.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 17:17:40 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44485554
quote:
Ze nam bij het gesprek dat ze afgelopen woensdag met informateur Hoekstra had als presentje een pak hagelslag mee.

Ze snapt er weinig van.
Carpe Libertatem
pi_44496237
domme gans
rosmalen
pi_44496302
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze snapt er weinig van.
Ach Marijnissen nam ooit 3 rookworsten mee.
  zondag 17 december 2006 @ 01:12:12 #66
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44497514
Ik heb een zwak voor 'r, het was haar eerste grote debat en ik vond dat buiten die verspreking heel redelijk gaan. Wel jammer dat de Partij voor de Dieren zo over links gaat. Over rechts is er ook wel goodwill voor haar punten en ik had juist gehoopt dat er een partij zou komen die het dierenwelzijn nu eens niet als links mantra ziet (wat het ook niet is).
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44498233
Vandaag in de Volkskrant staat een aardig paginagroot artikel over de PvDD.
Helpt waar hij kan!
pi_44500962
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:14 schreef gday het volgende:

Dat is uiteraard geheel subjectief.
Nou, het lijkt mij objectief dat er grotere problemen zijn dan dierenwelzijn. Dat er malloten op deze wereld rondlopen die bio-industrie een groter probleem vinden dan de ellende in Darfur zal best, maar dat maakt het nog niet een subjectief verhaal.
quote:
Wat jij het belangrijkst vindt hoeft je buurman niet het belangrijkst te vinden. Er zijn inderdaad meer partijen die zich in de bres willen gooien voor dierenwelzijn, maar het kan zijn dat:
- de partij ook andere standpunten heeft die totaal indruisen tegen wat een potentiele kiezer wil (PVV?);
- de partij niet genoeg doet aan dierenwelzijn (D66?);
- een potentiele kiezer neutraal is op andere gebieden en daarom kiest voor een partij die zich profileert op een wijze zoals de PvdD dat heeft gedaan;
- etc. etc.
Iedereen moet kiezen voor de partij waar hij/zij zich het beste vertegenwoordigd voelt. Maar ik heb gerede twijfels omtrent de geestelijke vermogens van mensen die, de inhoud van de verkiezingsprogramma's kennende, zich het best voelt bij de PvdD.
pi_44500978
quote:
Op zondag 17 december 2006 01:12 schreef Coldplaya het volgende:
Wel jammer dat de Partij voor de Dieren zo over links gaat.
De wortels van de PvdD zitten in links-radicale dierenwelzijnorganisaties. En jij verbaast jezelf over het feit dat de PvdD misschien nog wel linkser is dan de SP?
  zondag 17 december 2006 @ 10:12:53 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44501061
als je zo voor die grondrechten voor de dieren bent had je ook op wilders of pastors kunnen stemmen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_44501153
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:12 schreef Qwea het volgende:
als je zo voor die grondrechten voor de dieren bent had je ook op wilders of pastors kunnen stemmen
Ik kan mij wel weer voorstellen dat iemand dat niet wil doen vanwege andere punten...
  zondag 17 december 2006 @ 13:57:25 #72
10710 gday
propria cures
pi_44505875
quote:
Op zondag 17 december 2006 09:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij objectief dat er grotere problemen zijn dan dierenwelzijn. Dat er malloten op deze wereld rondlopen die bio-industrie een groter probleem vinden dan de ellende in Darfur zal best, maar dat maakt het nog niet een subjectief verhaal.
Kun je de grootte van veel van die problemen meten in absolute cijfers en/of eenvoudig weergeven in absolute cijfers? Nee toch? Dan lijkt het me dat veel mensen daar terecht een subjectief oordeel over vellen. Zoals jij redeneert kun je beter het woord 'subjectief' schrappen uit Van Dale.
quote:
[..]

Iedereen moet kiezen voor de partij waar hij/zij zich het beste vertegenwoordigd voelt. Maar ik heb gerede twijfels omtrent de geestelijke vermogens van mensen die, de inhoud van de verkiezingsprogramma's kennende, zich het best voelt bij de PvdD.
Alsjeblieft zeg... kijk, dat je zelf niks ziet in de PvdD vind ik volledig te rechtvaardigen. Nochtans vind ik het ongelofelijk kortzichtig en zelfs arrogant om mensen die stemmen op een partij waar jij absoluut niks mee hebt af te doen als onwetend of misschien zelfs dom, en hun beweegreden dan ook subiet te ridiculiseren. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de overgrote meerderheid van PvdD-stemmers op die partij stemde met de wetenschap dat die partij, als ze al überhaupt in de kamer zou komen, een hele kleine fractie zou hebben hetgeen uitstekend is voor een dergelijke partij omdat dat de mogelijkheid biedt om bepaalde zaken aan de kaak te stellen.
pi_44506687
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:57 schreef gday het volgende:

Kun je de grootte van veel van die problemen meten in absolute cijfers en/of eenvoudig weergeven in absolute cijfers? Nee toch? Dan lijkt het me dat veel mensen daar terecht een subjectief oordeel over vellen. Zoals jij redeneert kun je beter het woord 'subjectief' schrappen uit Van Dale.
Niet in absolute cijfers, maar een ranglijst is er vaak wel in aan te brengen. Als je een slagaderlijke bloeding hebt, is een vlek op je kleren objectief gezien een kleiner probleem.
quote:
Alsjeblieft zeg... kijk, dat je zelf niks ziet in de PvdD vind ik volledig te rechtvaardigen. Nochtans vind ik het ongelofelijk kortzichtig en zelfs arrogant om mensen die stemmen op een partij waar jij absoluut niks mee hebt af te doen als onwetend of misschien zelfs dom, en hun beweegreden dan ook subiet te ridiculiseren. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de overgrote meerderheid van PvdD-stemmers op die partij stemde met de wetenschap dat die partij, als ze al überhaupt in de kamer zou komen, een hele kleine fractie zou hebben hetgeen uitstekend is voor een dergelijke partij omdat dat de mogelijkheid biedt om bepaalde zaken aan de kaak te stellen.
Nogmaals, als je niets belangrijkers kan bedenken dan dierenleed... Mijn mening. Dan ben ik maar arrogant.
  zondag 17 december 2006 @ 14:56:49 #74
10710 gday
propria cures
pi_44507881
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet in absolute cijfers, maar een ranglijst is er vaak wel in aan te brengen. Als je een slagaderlijke bloeding hebt, is een vlek op je kleren objectief gezien een kleiner probleem.
Ja, maar bij die problemen is het ook duidelijk natuurlijk. Beetje slechte vergelijking, want zo'n situatie is heel overzichtelijk.
quote:
[..]

Nogmaals, als je niets belangrijkers kan bedenken dan dierenleed... Mijn mening. Dan ben ik maar arrogant.
Je begrijpt het volgens mij niet helemaal. Mensen die PvdD hebben gestemd vinden dierenwelzijn niet per se het belangrijkst. Ze vinden nochtans vaak dat dierenleed veel te weinig aandacht krijgt. Je kunt dan wel PVV gaan stemmen, maar dat is een partij met veel standpunten waar mensen zich niet in kunnen vinden, en bovendien is het nog maar de vraag in hoeverre zo'n partij zich in werkelijkheid zal inzetten voor dierenwelzijn terwijl dat juist bij een partij als de PvdD niet ter discussie staat. Dat was ook wat ik bedoelde in mijn vorige post toen ik zei dat veel PvdD-stemmers zich terdege realiseerden dat de PvdD nooit een grote partij zou worden, maar dat ze ook graag een kleine partij in de Tweede Kamer zouden zien die in de bres springt voor dieren.
pi_44512641
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:56 schreef gday het volgende:

[..]

Ja, maar bij die problemen is het ook duidelijk natuurlijk. Beetje slechte vergelijking, want zo'n situatie is heel overzichtelijk.
[..]

Je begrijpt het volgens mij niet helemaal. Mensen die PvdD hebben gestemd vinden dierenwelzijn niet per se het belangrijkst. Ze vinden nochtans vaak dat dierenleed veel te weinig aandacht krijgt. Je kunt dan wel PVV gaan stemmen, maar dat is een partij met veel standpunten waar mensen zich niet in kunnen vinden, en bovendien is het nog maar de vraag in hoeverre zo'n partij zich in werkelijkheid zal inzetten voor dierenwelzijn terwijl dat juist bij een partij als de PvdD niet ter discussie staat. Dat was ook wat ik bedoelde in mijn vorige post toen ik zei dat veel PvdD-stemmers zich terdege realiseerden dat de PvdD nooit een grote partij zou worden, maar dat ze ook graag een kleine partij in de Tweede Kamer zouden zien die in de bres springt voor dieren.
Inderdaad... ik heb op de PvdD gestemd, niet in de hoop dat het een grote partij wordt, of met de hoop dat ze meeregeren. Ik heb de PvdD gestemd omdat bij dierenleed er dan tenminste een partij in de kamer zit die dan aan de mouw gaat trekken en deze punten ook op de agenda zet. 2 zetels vind ik dan ook meer dan genoeg voor deze partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')