abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44430203
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Maar goed, ik ben de beroerdste niet - dit is wel een goede link waarin de partijprogramma's worden vergeleken.

http://www.vluchtelingenwerk.nl/1080-Programvergelijking.html

Bij alle linkse partijen is (vrijwilligers)werk een duidelijk punt en bij het CDA trouwens ook
Oftewel, je argumentatie liet de wensen over. Jij had het heel duidelijk over 'links' en nu je er een bron bij moest zoeken kwam je zelf tot de conclusie dat ook het CDA erbij hoorde. Zie je meteen waarom bronnen zo belangrijk zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44430284
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:47 schreef SCH het volgende:
De argumenten van rechts zijn dan altijd dat je mensen teveel hoop geeft, dat je doet of ze normale burgers zijn, dat ze hier teveel wennen etcetera.
En als de procedures beperkt zouden blijven tot hooguit enkele maanden valt er voor die zienswijze ook nog wel wat te zeggen, maar in de huidige situatie? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44430425
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Oftewel, je argumentatie liet de wensen over. Jij had het heel duidelijk over 'links' en nu je er een bron bij moest zoeken kwam je zelf tot de conclusie dat ook het CDA erbij hoorde. Zie je meteen waarom bronnen zo belangrijk zijn.
Nee hoor, het CDA heeft vooral de nadruk op andere punten van het asielvraagstuk gelegd, de laatste jaren. Maar op sommige van deze punten is het CDA heel sociaal en het CDA heeft dan ook een behoorlijk sociaal-christelijke kant, wat je linksig zou kunnen nemen, die vooral op dit punt een aardige achterban heeft. Maar voor het CDA is dat werk in actieve discussies de laatste jaren nooit een hard punt geweest, of heb jij daar andere info over?
pi_44430548
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, het CDA heeft vooral de nadruk op andere punten van het asielvraagstuk gelegd, de laatste jaren. Maar op sommige van deze punten is het CDA heel sociaal en het CDA heeft dan ook een behoorlijk sociaal-christelijke kant, wat je linksig zou kunnen nemen, die vooral op dit punt een aardige achterban heeft. Maar voor het CDA is dat werk in actieve discussies de laatste jaren nooit een hard punt geweest, of heb jij daar andere info over?
Dat kan je 'linksig' noemen, maar dat een dergelijke simplificatie van sociaal beleid is niet wenselijk. Of ze actief bezig zijn met het integratievraagstuk weet ik niet, maar het interesseert me ook in mindere mate. Het integratievraagstuk is bij uitstek beleid voor oppositie, namelijk symphatie kweken bij je achterban voor het behartigen van belangen van een minderheid.
pi_44430555
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Zolang je in de procedure zit, mag er niet gewerkt wordenb. Geen eens vrijwilligerswerk.
De argumenten van rechts zijn dan altijd dat je mensen teveel hoop geeft, dat je doet of ze normale burgers zijn, dat ze hier teveel wennen etcetera.
Hmm, het is niet het meest onsympathieke standpunt, maar niet effectief. Uitzoeken of iemand wel of niet aan de voorwaarden voldoet, kost te veel tijd en geld. Met de bevolkingsexplosie in Afrika en het Midden-Oosten zal de vraag naar asiel niet omlaag gaan, dus kom je vast te zitten in dure procedures.

Uit pragmatische overwegingen kan men niet iedereen herbergen want dat zou te hard op het sociale stelsel drukken, dus zou men een volledig burgerschap moeten verlenen (met verplichte inburgeringscursus) mits men voldoende belasting heeft betaald. Als het binnen een jaar niet lukt om een baan te vinden, dan wordt men uitgezet. Als men enkele jaren heeft gewerkt, krijgt men kiesrecht en recht op sociale zekerheid. Het is niet leuk, maar het is niet anders. De staat is geen filantropische instelling voor miljoenen mensen: ze investeert alleen in mensen die daarvoor iets terug willen geven. Eventueel zou men een talencursus kunnen krijgen op afbetaling.

Misschien klinkt het allemaal simpel, maar ideeën komen nu eenmaal niet volledig uitgewerkt in mijn hoofd.
pi_44430608
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:14 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Hmm, het is niet het meest onsympathieke standpunt, maar niet effectief. Uitzoeken of iemand wel of niet aan de voorwaarden voldoet, kost te veel tijd en geld. Met de bevolkingsexplosie in Afrika en het Midden-Oosten zal de vraag naar asiel niet omlaag gaan, dus kom je vast te zitten in dure procedures.

Uit pragmatische overwegingen kan men niet iedereen herbergen want dat zou te hard op het sociale stelsel drukken, dus zou men een volledig burgerschap moeten verlenen (met verplichte inburgeringscursus) mits men voldoende belasting heeft betaald. Als het binnen een jaar niet lukt om een baan te vinden, dan wordt men uitgezet. Als men enkele jaren heeft gewerkt, krijgt men kiesrecht en recht op sociale zekerheid. Het is niet leuk, maar het is niet anders. De staat is geen filantropische instelling voor miljoenen mensen: ze investeert alleen in mensen die daarvoor iets terug willen geven. Eventueel zou men een talencursus kunnen krijgen op afbetaling.

Misschien klinkt het allemaal simpel, maar ideeën komen nu eenmaal niet volledig uitgewerkt in mijn hoofd.
Ik voel daar in beginsel ook wel wat voor. Maar nu gaat het dus juist andersom. Of het helemaal moet zoals jij beschrijft, weet ik niet, dat geef je zelf ook al aan, maar ik ken een jongen die hier al rond de 12 jaar is en nu pas duidelijkheid heeft en al die tijd niet heeft mogen en kunnen werken. Echt te triest voor woorden.
pi_44430755
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik voel daar in beginsel ook wel wat voor. Maar nu gaat het dus juist andersom. Of het helemaal moet zoals jij beschrijft, weet ik niet, dat geef je zelf ook al aan, maar ik ken een jongen die hier al rond de 12 jaar is en nu pas duidelijkheid heeft en al die tijd niet heeft mogen en kunnen werken. Echt te triest voor woorden.
Vraagje: waarom woont hij hier dan al 12 jaar? Kon die zijn leven niet wat beter in gaan vullen ergens anders?
pi_44430801
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:21 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Vraagje: waarom woont hij hier dan al 12 jaar? Kon die zijn leven niet wat beter in gaan vullen ergens anders?
En weer in een nieuwe procedure belanden? Bovendien kan dat helemaal niet volgens Schengen, nu ergens anders asiel aanvragen.
pi_44430830
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

En weer in een nieuwe procedure belanden? Bovendien kan dat helemaal niet volgens Schengen, nu ergens anders asiel aanvragen.
Waar kwam die dan vandaan?
pi_44430854
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Waar kwam die dan vandaan?
Frans Guinee
pi_44430879
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Frans Guinee
Dan had die, in plaats van zn leven hier te vergooien, ook terug kunnen gaan?
pi_44430981
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Frans Guinee
Is dat wel een soevereine staat? Is dat niet onderdeel van Frankrijk?
pi_44430998
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:24 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dan had die, in plaats van zn leven hier te vergooien, ook terug kunnen gaan?
Wat? Hij is gevlucht man. Als ie terug kon was ie allang gegaan.
pi_44431012
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar heeft hij van geleefd dan?
pi_44431033
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:28 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Is dat wel een soevereine staat? Is dat niet onderdeel van Frankrijk?
Geen flauw idee, het kan ook Guinee Bisseau zijn of een van die andere Afrikaanse landen daar. Ik weet dat hij heeft moeten vluchten nadat zijn vader was vermoord.
pi_44431047
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:29 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Waar heeft hij van geleefd dan?
Hij zat al die tijd in de asielprocedure. Hij woonde in een asielzoekerscentrum. Sinds kort hgeeft hij een status.
pi_44431151
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen flauw idee, het kan ook Guinee Bisseau zijn of een van die andere Afrikaanse landen daar. Ik weet dat hij heeft moeten vluchten nadat zijn vader was vermoord.
Oh wacht ik zat met Frans-Guyana in mijn hoofd. In Guinee Bissau is in 1998 een bloedige burgeroorlog geweest. Hoe erg die ook was, het is er nu al jaren relatief veilig. Ik weet dat het geen pretje kan zijn, maar we worden nu eenmaal niet even (kans)rijk geboren op deze planeet. Je kunt niet van de Nederlandse overheid verwachten dat deze dat even verandert.
pi_44431514
Maar goed, dat is allemaal terzijde. Verdonk blijft aan als minister heet dit topic toch?
Speculeer hier dus over haar nieuwe daden als minister van integratie, jeugdbescherming, preventie en reclassering. (je zou het normaal gesproken een staatssecretaris noemen).

Haar optreden als handenschuddende integrator is al bekend. Nederland heeft haar minderheden fantastisch opgenomen en geintegreerd in de jaren dat zij hier aan werkt.

Wat te verwachten van haar bijdrage aan de reclassering? Criminelen aan een baan en een huis helpen zal haar wel liggen. Dat ze daar zin in heeft, straalt ze wel uit.

Dat preventiegedoe kan ik niet helemaal plaatsen. Is dat misdaad preventie? Preventief opsluiten van potentiele boeven zal haar ook wel aanstaan. Gewoon iedereen zonder VMBO diploma de cel in voor de zekerheid en op straat altijd je diploma bij je dragen. Yip, can do.

Rest jeugdbescherming. Dat was even puzzelen, maar daar ben ik ook uit. Er is een roep om kinderen sneller uit huis te plaatsen. Nou als iemand daar ervaring in heeft, dan is het onze Rita wel.

Kortom ik verwacht een glansrijk staatssecretaris, pardon ministerschap deze laatste maanden.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44431574
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:34 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Oh wacht ik zat met Frans-Guyana in mijn hoofd. In Guinee Bissau is in 1998 een bloedige burgeroorlog geweest. Hoe erg die ook was, het is er nu al jaren relatief veilig. Ik weet dat het geen pretje kan zijn, maar we worden nu eenmaal niet even (kans)rijk geboren op deze planeet. Je kunt niet van de Nederlandse overheid verwachten dat deze dat even verandert.
Nee, dat verwacht ik toch ook niet. Hij heeft een status inmiddels hoor. Het heeft alleen wat lang geduurd.
pi_44431607
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:46 schreef multatuli het volgende:
Wat te verwachten van haar bijdrage aan de reclassering? Criminelen aan een baan en een huis helpen zal haar wel liggen. Dat ze daar zin in heeft, straalt ze wel uit.
De reclassering is zo'n beetje wegbezuinigd door de Balkenende kabinetten dus het is echt een lege doos.
quote:
Dat preventiegedoe kan ik niet helemaal plaatsen. Is dat misdaad preventie? Preventief opsluiten van potentiele boeven zal haar ook wel aanstaan. Gewoon iedereen zonder VMBO diploma de cel in voor de zekerheid en op straat altijd je diploma bij je dragen. Yip, can do.

Rest jeugdbescherming. Dat was even puzzelen, maar daar ben ik ook uit. Er is een roep om kinderen sneller uit huis te plaatsen. Nou als iemand daar ervaring in heeft, dan is het onze Rita wel.

Kortom ik verwacht een glansrijk staatssecretaris, pardon ministerschap deze laatste maanden.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:53:54 #121
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44431734
Wat een gezichtsverlies voor Verdonk. Het is alsof je tegen Pieter van de Hoogenband zegt dat hij niet meer mag zwemmen maar wel met de Volvo Ocean Race mee mag doen. En dat Pieter dan zegt:"oke dat is ook goed. Zolang ik maar sport op hoog niveau."
lege ton
  donderdag 14 december 2006 @ 20:02:14 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44435679
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:53 schreef nonzz het volgende:
Wat een gezichtsverlies voor Verdonk. Het is alsof je tegen Pieter van de Hoogenband zegt dat hij niet meer mag zwemmen maar wel met de Volvo Ocean Race mee mag doen. En dat Pieter dan zegt:"oke dat is ook goed. Zolang ik maar sport op hoog niveau."
Idd, ik vind het een beetje een zwakte bod. Alle VVD ministers hadden gewoon op moeten stappen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44435949
Verdonk doet wat de PVDA heeft verzonnen, maar zelf niet durft uit te voeren!
Iemand doet het goed en trekt een lijn en de linkse rukkers maken er gelijk misbruik van.. Te triest voor woorden. Heel knap van Verdonk dat ze staat voor het linkse plan en dat ze de enige is met ballen(punt)
pi_44437556
Verdonk....top wijffie
rosmalen
pi_44438050
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, ik vind het een beetje een zwakte bod. Alle VVD ministers hadden gewoon op moeten stappen
Dit is geen ruzie tussen 2 kinderen of binnen een voetbalclub. Dit is een demissionaire regering, die dienen hun verantwoordelijkheid te dragen. Kom met heldere alternatieven of plaats zelf kanttekeningen bij je eigen stellinginname.
pi_44446948
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:53 schreef nonzz het volgende:
Idd een flink gezichtsverlies van Verdonk. Portefeuille wordt afgenomen, maar doodleuk blijven zitten. Zo iemand kun je niet meer serieus nemen imo.
pi_44447485
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:40 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Belachelijke uitspraak van jouw kant die gebrekkig inzicht in onze democratie vertoont. Het was geen motie van wantrouwen, maar een motie van afkeuring. Dat is niet persoonsgericht, dus kan ze met verandering van beleid alsnog blijven. Zo moeilijk is dat niet, alhoewel...voor jou wel.
En jij studeert politicologie .
Motie van afkeuring
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44448079
quote:
Verdonk struikelde over haar baljurk

De politieke rol van Rita Verdonk lijkt - voorlopig - uitgespeeld. Sterallures waren haar naar het hoofd gestegen, zeggen mensen die haar de afgelopen jaren van dichtbij meemaakten. Uitbundige lof van medestanders maakte haar doof voor kritiek.

Sommige politici dromen van een carrière als groot en belangrijk staatsman, anderen van een veilig, schoon en rijk Nederland. Rita Verdonk droomde van een mooie jurk. Ze verklapte het aan iemand uit haar kring van vertrouwelingen: wat zou het toch geweldig zijn om in een baljurk een zaal vol mensen binnen te komen, die dan allemaal vol bewondering naar je opkijken: Rita, wat zie je er toch prachtig uit!

Haar ontboezeming werd doorgefluisterd op het departement. Als Verdonk vol ornaat op het televisiescherm schittert om weer een plan te lanceren, verzuchten haar ambtenaren: ze heeft weer last van het mooie-jurkjessyndroom. Verdonk, weten zij inmiddels, heeft de smaak van roem geproefd. En die is haar goed bevallen.
De transformatie van de onbekende sociologe, die in 2003 onwennig de zware portefeuille Vreemdelingenzaken en Integratie op zich nam, naar de gestylde diva die het leiderschap van de VVD opeiste, is opmerkelijk.

Toen bekend werd dat bij de Tweede-Kamerverkiezingen niet Mark Rutte, maar zíj - met 620.555 voorkeurstemmen - de populairste liberaal was, straalde ze alsof ze tot premier was gekozen.
Rita, zeggen mensen in haar omgeving, is in zichzelf gaan geloven. Zozeer, dat zij doof is geworden voor kritiek en volstrekt haar eigen gang gaat. ,,Het schijnt niet tot de minister door te dringen dat niet zij, maar de Tweede Kamer de baas is’’, verwoordde SP’er Jan de Wit het dinsdagnacht, tijdens het debat over het generaal pardon.

Sterrendom
Alexander Pechtold zat vijftien maanden samen met Verdonk in het kabinet en zag het gebeuren. ,,Ze omringde zich steeds meer met mensen die haar naar de mond praatten. Dat gekoketteer met lunches met Marco Pastors dit voorjaar, breed uitgemeten in de kranten. Dat soort dingen geeft haar een gevoel van kracht, daar geniet ze van.’’
Ook het rondrijden in een gepantserde auto met vier lijfwachten ervaart ze als egostrelend, vermoedt Pechtold. ,,Het hangt tegen het sterrendom aan.’’
Verdonk laat zich graag bijstaan door stoere mannen, zegt een ambtenaar uit haar omgeving. Mannen die tegen haar zeggen dat ze het ’fàn-tàs-tisch’ doet, die haar rechtdoorzee-benadering toejuichen. Zoals de Amsterdamse VVD-baron Ed Sinke en politiek strateeg Kay van de Linde, haar campagneleiders tijdens de verkiezingen voor het VVD-lijsttrekkerschap.

Van de Linde noemt haar ook nu ’absoluut een grote politieke belofte’. ,,Rita is een prachtig politicus, het soort waar iedereen om roept’’, zegt hij daags na het debat over het pardon. ,,Haar optreden was niet schadelijk, integendeel. De enige die principieel bleef, is Rita. Dat is haar kracht. Mijn devies: vechten voor je principes, geen compromissen sluiten. Dat tast je geloofwaardigheid aan.’’
Arno Visser noemt de invloed van de raadgevers ‘kwalijk’. De voormalige VVD-asielwoordvoerder leerde Verdonk kennen toen beiden voor consultantbureau KPMG werkten. ,,Ze is niet met beide benen op de grond blijven staan. Ze is hard toegejuicht, maar een mens moet zijn tekorten kennen.’’ Visser heeft zich verbaasd over haar pretenties. ,,Na drie jaar in de politiek denkt ze alles te kunnen. Ik heb wel wat bescheidenheid gemist, ja. De houding van een leider is er wel, maar de inhoud niet.’’

Niet alleen de oppositiepartijen, maar ook haar collega-ministers hadden een harde dobber aan haar. ,,Er is weinig weerstand tegen haar optreden’’, is de ervaring van oud-minister Pechtold. ,,Ze houdt niet alleen de VVD, maar ook het kabinet in gijzeling. De bewindslieden worden geregeerd door angst voor de kiezers. Zij staat voor iets, voor populisme van het zuiverste soort. Daar durven ze niet tegenop.’’

Marco Pastors, fractieleider van Leefbaar Rotterdam, ziet het anders: ,,Ze heeft optimaal gebruik gemaakt van de rechtse meerderheid die er tot de verkiezingen was. Maar dat betekent dat je het haasje bent zodra die meerderheid verdwijnt. Dat had ze helaas niet snel door. Verdonk opereert niet altijd even intelligent.’’
Inhoudelijk valt ze steeds door de mand, meent ook D’66-er Pechtold. ,,Dan zegt ze: er ligt een boek van Thorbecke op mijn nachtkastje. Maar Thorbecke heeft nooit een boek geschreven. Het is alleen maar lawaai, geen oplossingen. Nul komma niks.’’
Sinds haar aantreden kreeg Verdonk vier maal een motie van afkeuring van de Kamer. Driemaal bleef een meerderheid achter haar beleid staan. De vierde keer, dinsdag, ging het mis.

Motie
In december 2005 informeerde Verdonk de Kamer onjuist over Congolese asielzoekers. Vier maanden later overleefde ze een motie van afkeuring nadat ze de fracties verkeerd inlichtte over Syrische ex-asielzoekers. In juni vond een minderheid dat Verdonk fout had gehandeld bij de naturalisatieproblemen van Ayaan Hirsi Ali. Die motie leidde tot het vertrek van de D66-ministers, omdat die coalitiepartij de motie van de oppostie steunde.
In de laatste motie werd Verdonks vertrek geëist omdat zij weigerde de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers te stoppen. Het kostte haar de portefeuille Vreemdelingenzaken.
Nederland dagblad.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44448169
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 08:33 schreef sigme het volgende:

[..]

En jij studeert politicologie .
Motie van afkeuring
Parlement.com vind ik zelf een goede en betrouwbare site maar ik heb de afgelopen dagen wel veel staatsrecht deskundigen op radio en tv gehoord die dezelfde definitie hanteren als weirdmickey.
pi_44448379
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Parlement.com vind ik zelf een goede en betrouwbare site maar ik heb de afgelopen dagen wel veel staatsrecht deskundigen op radio en tv gehoord die dezelfde definitie hanteren als weirdmickey.
Daarmee is het nog steeds véél te simpel om te stellen dat een motie van afkeuring dit-en-dat tot gevolg heeft en een motie van wantrouwen zus-en-zo.

Er is zojuist nieuwe uitleg gegeven aan een motie van afkeuring, want wat zo'n motie precies tot gevolg moet hebben blijkt middels het gevolg wat eraan gegeven wordt.
En dat geldt evenzeer een motie van wantrouwen. Aangezien er nog nooit zo'n kreng is aangenomen is ook het gevolg daarvan helemaal niet zo vaststaand als sommigen menen. In dit geval had het kabinet misschien een motie van wantrouwen wel op dezelfde manier uitgelegd.

En héél verstandig van de kamer dat ze het daar niet op hebben laten aankomen.
pi_44516347

met zo'n kop?

als ik haar op de tv zie, hang ik al boven de wc

maar goed, hier in Belgie is het niet veel beter

en m'n excuses voor m'n slecht politiek karakter
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')