Gozer, elke maatschappelijke orde is kunstmatig, dat is wat beschaving inhoudt. Wat je eerder zag met culturen waarin mannen de baas waren was ook kunstmatig en gebaseerd op economische macht.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:17 schreef FuifDuif het volgende:
Kijk, dat vrouwen dat nu kunnen is een feit, maar waarom kunnen ze dat? Omdat de maatschappelijke orde erop is aangepast en juist die aanpassing heeft al die problemen opgelevert welke TS opsomt. Met andere woorden: vrouwen kunnen volwaardig deelnemen aan het arbeidsproces (ook in het hogere kader), maar dan in een kunstmatige omgeving. Dat zou prima zijn, wanneer die omgeving zonder problemen en goedkoop in stand kan worden gehouden. Maar dat is echter eigenlijk niet mogelijk.
quote:Op woensdag 13 december 2006 17:40 schreef medendo het volgende:
Je vergat er één:
"Auto verzekeringspremies kunnen omlaag want er zullen minder vrouwen deelnemen in het verkeer."![]()
Je weet wel ongeveer hoe ik over modern huishouden denkquote:Op donderdag 14 december 2006 16:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik ben nog met oma mee aardappelen wezen rapen uit de hoek van de akker (nee, niet uit armoe). Niets van gekregen en helemaal niet vervelend.
Nee, Fuifjequote:Op donderdag 14 december 2006 19:43 schreef FuifDuif het volgende:
@AlexanderDeGrote
Sinds wanneer hebben vrouwen economische macht? Die hebben ze niet. Ook dat is kunstmatig, aangezien die ze die 'macht' enkel hebben, omdat mannen ze dat toestaan. Maar uiteraard zal er ook enige pressie noodzakelijk zijn om die vrouwen weer terug in hun natuurlijke keurslijf te drukken.
Gut, en ik dacht dat ík je getipt had...quote:Op donderdag 14 december 2006 13:58 schreef FuifDuif het volgende:
Bedankt voor deze topictip overigens!
EchtGaaf had het over dumpen van kinderen bij anderen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zit ik er meer mee dat genomineerden van de P.H. Donner-trofee het zien dan Rock. Die zal vermoedelijk mijn dumpgebruik ook gepaster achten dan het jouwe.
Het ontstaan van de "aanrechtmentaliteit" kwam dus ergens uit voort. Door frustratie wilde men verandering. Dat is opzich ok. Maar nu hoor je vrouwen en mannen klagen hoe druk ze het wel niet hebben. Dat is natuurlijk niet zo gek. Want nu moeten ze het huishouden er maar bijdoen. Het huishouden is echter iets wat je er niet zomaar bijdoet. En dan heb ik het niet eens over het opvoeden en verzorgen van de kindjesquote:In de 50-er jaren werd het nastrevenswaardig, maar wás het voor veruit de meeste mensen geen realiteit. Toen moesten de meeste vrouwen -net als nu- hard werken. Lichamelijk. Zowél in huis als daarbuiten.
In de jaren 60 werd het voor veel mensen realiteit.
In de jaren 70 waren mensen dat zó massaal zat dat de tweede emancipatiegolf met kracht losbrak.
Die vrijheid is er slechts ten dele. Vanwege juist de tweeverdienermaatschappij zijn belangrijke zaken ook duurder geworden. De belangrijkste vormen de woonkosten. De huizenprijzen zijn ook fors hoger daardoor. De huurprijzen worden daar op afgestemd...quote:Het voordeel van nu is dat iedere keuze voor individuen bereikbaar is. De keuze om één kostwinner te hebben behoort tot de mogelijkheden, hoeft niet eens steeds dezelfde persoon te zijn, de optie de gezinsgrootte beperkt te houden is er, maar ook de opties een heel groot gezin te nemen, beiden te werken, etc etc.
Vrijheid heeft ook zijn prijs. Vrijheid kent zijn grenzen. Vrijheid is zeer betrekkelijk.quote:Uiteindelijk doet dat toch de mééste mensen recht: dat ze zelf kunnen kiezen hoe ze hun leven inrichten. In tegenstelling tot het model waarin de meerderheid een aantal mensen dwingt tot een levenswijze die hun niet aanstaat.
Als de hypotheken lager worden, dan hoeft de overheid daardoor sowieso minder geld reserveren voor de HRA. Als samenleving ben je dan goedkoper uit.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok.Per saldo lost het echter weer niets op, omdat het inkomen ook lager wordt.
Die vrouw mag/moet dan gaan werken.....Ze heeft immers een inkomen nodig. Ik heb het over gezinnen met kindjes en de rol van de vrouw daarin.quote:Mogelijk. Een gevolg is echter wel dat een vrouw in een heel diep gat valt wanneer het wel op een echtscheiding aankomt.
Ik denk echt dat het aantal echtscheidingen sterk zal verminderen. En dus daarmee ook minder kinderen die daar de dupe van worden. En daardoor weer minder kinderen die ontsporen. Dit zijn allemaal winstpunten imo.quote:Ik betwijfel of de problemen van de nieuw voorgestelde situatie niet tot dezelfde problemen leidt.
Exact, en het valt wel op dat het neutrale/bezette NL in de wereldoorlogen plus het agrarische karakter toen voor een lompe anti-vrouwelijke boersheid zorgde die er nog steeds wel inzit. In landen als de UK en USA gingen de vrouwen massaal de fabrieken in en kregen ze meer macht.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:03 schreef jaoka het volgende:
Vrouwen hebben bv kiesrecht verworven rond de tijd dat hun economische participatie noodzakelijk was (vlak na de eerste wereldoorlog in veel landen). Daarom was het in het belang van de samenleving dat de positie van vrouwen en mannen veranderden, zodat aangepast kon worden aan de toenmalige situatie.
Het geld wat daarmee vrij komt zal hypotheken weer opschroeven.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Als de hypotheken lager worden, dan hoeft de overheid daardoor sowieso minder geld reserveren voor de HRA. Als samenleving ben je dan goedkoper uit.![]()
En die vrouw heeft vele jaren niet gewerkt en is dan dus kansloos op de arbeidsmarkt, heeft geen pensioen opgebouwd etc.quote:Die vrouw mag/moet dan gaan werken.....Ze heeft immers een inkomen nodig. Ik heb het over gezinnen met kindjes en de rol van de vrouw daarin.![]()
Ik vind het nogal een vergezochte redenatie.quote:Ik denk echt dat het aantal echtscheidingen sterk zal verminderen. En dus daarmee ook minder kinderen die daar de dupe van worden. En daardoor weer minder kinderen die ontsporen. Dit zijn allemaal winstpunten imo.![]()
Kun je mij dat uitleggen?quote:Op donderdag 14 december 2006 21:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het geld wat daarmee vrij komt zal hypotheken weer opschroeven.
we hebben hier een buitengewoon achterlijk systeem van een arbeidsmarkt, dat nog nooit heeft gefunctioneerd....quote:En die vrouw heeft vele jaren niet gewerkt en is dan dus kansloos op de arbeidsmarkt, heeft geen pensioen opgebouwd etc.
Want?quote:Ik vind het nogal een vergezochte redenatie.
Ik denk dat het aantal echtscheidingen zal oplopen. Vrouwen die door hun man gedwongen worden aan het aanrecht te staan, zullen zich daar niet in schikken. Of in het begin wel, en uiteindelijk ontploffen. Ze zullen hun heil zoeken bij een man die ze niet aan het aanrecht dwingt... Ergo, meer echtschedingen. Speculeren kan iedereenquote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk echt dat het aantal echtscheidingen sterk zal verminderen. En dus daarmee ook minder kinderen die daar de dupe van worden. En daardoor weer minder kinderen die ontsporen. Dit zijn allemaal winstpunten imo.![]()
Goed gezien inderdaad. Als je zo gaat redeneren als TS, zullen ook mannen bepaalde taken opgelegd krijgen, enkel omdat ze mannen zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Er zijn wel verschillen tussen mannen en vrouwen natuurlijk, maar ik zie niet zo waarom je daar zo druk over te maken in het algemeen en dingen voor wil schrijven. Komt een beetje communistisch over, zo van iedereen moet doen wat hij/zij is van de staat.
Ze mogen zelfs niet meer studeren na de middelbare school. Vrouwen zijn er om mooi te wezen en om kinderen mee te krijgen. En het stemrecht moet ze ontnomen worden!! Ook in de politiek moeten alle vrouwen weg. Ze moeten alleen nog de PABO of een 'zorg voor ouderen, of hulp in ziekenhuis' opleiding kunnen doen na de middelbare school.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel beter: terug naar het kostwinnersmodel van vroegah.
[afbeelding]
De volgende problemen worden dan opgelost:Werkeloosheid opgelost. Er is dan sprake van een volledige werkgelegenheid. Meer arbeidsongeschikten aan het werk. Door een gezondere balans op de arbeidsmarkt krijgen ex-WAO-er meer kansen om aan de slag te komen… Fileprobleem opgelost Geen problemen meer met de kinderopvang: scheelt handenvol geld. Minder criminaliteit. Mama thuis de krijgt de kans om kindjes op te voeden. Minder maatschappelijke schade dus. Dalende huizenprijzen waardoor de HRA kan worden afgeschaft Minder ziekteverzuim. Kost minder dus. De kostwinner hoeft het huishouden niet meer te doen en kan ’s-avonds lekker uitrusten…. Veel minder echtscheidingen. Veel duidelijke rollen in het gezin. Huishouden is een dagtaak. En nu moet het erbij worden gedaan, met alle spanningen van dien…: Minder scheidingen leidt weer tot minder ontsporingen bij jeugdigen…
Was nog niet zo gek…vroegah…..toch!?!?
Zelfs femi-nazi's, of hoe ze die ook noemen, kunnen nog een voorbeeld nemen aan de bitterheid die sommigen hier hebben tov het andere geslachtquote:Op vrijdag 15 december 2006 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze mogen zelfs niet meer studeren na de middelbare school. Vrouwen zijn er om mooi te wezen en om kinderen mee te krijgen. En het stemrecht moet ze ontnomen worden!! Ook in de politiek moeten alle vrouwen weg. Ze moeten alleen nog de PABO of een 'zorg voor ouderen, of hulp in ziekenhuis' opleiding kunnen doen na de middelbare school.
En de VIVA moet oprotten.
"Nehneh nehnehnehneh.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:20 schreef MissMatch het volgende:
Ik moet helemaal niets.
en ik wil niet achter het aanrecht, want ik kan niet koken, wil geen kinderen en vind werken buitenshuis veel leuker dan poetsen en sherry drinken met buurvrouwen.
Je bent gebrainwashed. Leve de vrouwen-emancipatie (kuch)quote:Op donderdag 14 december 2006 21:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Exact, en het valt wel op dat het neutrale/bezette NL in de wereldoorlogen plus het agrarische karakter toen voor een lompe anti-vrouwelijke boersheid zorgde die er nog steeds wel inzit. In landen als de UK en USA gingen de vrouwen massaal de fabrieken in en kregen ze meer macht.
Er zijn wel verschillen tussen mannen en vrouwen natuurlijk, maar ik zie niet zo waarom je daar zo druk over te maken in het algemeen en dingen voor wil schrijven. Komt een beetje communistisch over, zo van iedereen moet doen wat hij/zij is van de staat. Laat mensen lekker vrij om keuzes te maken en als vrouwen thuis willen blijven is dat ook goed.
Ik dacht dat je het wel begreep. Hetzelfde mechanisme waardoor het goedkoper wordt wanneer er minder geld is is daar voor verantwoordelijk.quote:
Nooit iets van gemerkt dat het niet gefunctioneerd heeft.quote:we hebben hier een buitengewoon achterlijk systeem van een arbeidsmarkt, dat nog nooit heeft gefunctioneerd....
Teveel aannames.quote:Want?
Hmm achter elke sterke man staat een nog sterke vrouw. Kijk maar eens naar de vrouw van de keizer Augustus. Of denk eens aan de vrouwen die het rijk van de beneden en boven nijl geregeerd hebben. Of denk jij dat een achtien jarig pubertje het allemaal alleen afkon.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:43 schreef FuifDuif het volgende:
@AlexanderDeGrote
Sinds wanneer hebben vrouwen economische macht? Die hebben ze niet. Ook dat is kunstmatig, aangezien die ze die 'macht' enkel hebben, omdat mannen ze dat toestaan. Maar uiteraard zal er ook enige pressie noodzakelijk zijn om die vrouwen weer terug in hun natuurlijke keurslijf te drukken.
* Volledige werkgelegenheid moet je niet eens willen. Daarnaast betekent minder werkende vrouwen een lagere consumptie en dus is er automatisch minder werk. Je stelling is dus onjuist.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel beter: terug naar het kostwinnersmodel van vroegah.
[afbeelding]
De volgende problemen worden dan opgelost:Werkeloosheid opgelost. Er is dan sprake van een volledige werkgelegenheid. Meer arbeidsongeschikten aan het werk. Door een gezondere balans op de arbeidsmarkt krijgen ex-WAO-er meer kansen om aan de slag te komen… Fileprobleem opgelost Geen problemen meer met de kinderopvang: scheelt handenvol geld. Minder criminaliteit. Mama thuis de krijgt de kans om kindjes op te voeden. Minder maatschappelijke schade dus. Dalende huizenprijzen waardoor de HRA kan worden afgeschaft Minder ziekteverzuim. Kost minder dus. De kostwinner hoeft het huishouden niet meer te doen en kan ’s-avonds lekker uitrusten…. Veel minder echtscheidingen. Veel duidelijke rollen in het gezin. Huishouden is een dagtaak. En nu moet het erbij worden gedaan, met alle spanningen van dien…: Minder scheidingen leidt weer tot minder ontsporingen bij jeugdigen…
Was nog niet zo gek…vroegah…..toch!?!?
En als ik daar verder over nadenk hebben we zelfs computers en nanotechnologie allemaal dank zij Marie Curie. Zij vondt en verklaarde namelijk het kleinste.quote:Op vrijdag 15 december 2006 07:58 schreef Megumi het volgende:
Weet je wat het is FuifDuif en Echtgaaf er zijn meer dan voldoende voorbeelden te vinden in de historie om jullie stomme en achterlijke manier van denken onderuit te halen. Zonder een vrouw hadden we bijvoorbeeld nooit de fundamenten van het atoom bloot gelegd. En hadden we geen kernergie. Het is tevens aan een vrouw te danken dat de nazi's die technologie nooit in handen hebben gekregen.
hahahah lekker lekker puh, ga nu maar verder blaah-en in de kroegquote:Op vrijdag 15 december 2006 03:10 schreef SKETSj het volgende:
[..]
"Nehneh nehnehnehneh.
Neh neh nehneh-nehneh, nehneh-nehneh-nehneh, nehneh-nehneh neh neh neh..... blabla"
kortom, mannen het is te laat!
[insert reactie]quote:Op vrijdag 15 december 2006 07:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het wel begreep. Hetzelfde mechanisme waardoor het goedkoper wordt wanneer er minder geld is is daar voor verantwoordelijk.
Dat geldt niet voor iedereen.quote:Nooit iets van gemerkt dat het niet gefunctioneerd heeft.
Want?quote:Teveel aannames.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |