abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44403690
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:21 schreef Aoristus het volgende:
Nu is het onderwerp bij het journaal

Volgens mij betekent dit gewoon dat mannen beginnen te emanciperen.
Dat is geen goede ontwikkeling. Ik ben tegen emancipatie. Het is een utopie.

Een vrouw steekt anders in elkaar dan de man. Ze zijn dus ook voor andere dingen bedoeld. Je kan ze dus nooit gelijkstellen.

Emancipatie heeft alleen maar tot meer ellende geleid: een onduidelijke rolverdeling...Verwarring en identiteitcrisissen zijn daarmee een feit.

ik deel de opvattingen van de SGP als het gaat om de postitie van de vrouw in de maatschappij.
pi_44403828
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de rest vind ik grappemakerij maar die regel van je ben ik het eens er zou minimaal 1 ouder aanwezig moeten zijn zolang de kinderen nog in de onderbouw zitten
dat zou al een hele sprong in de goede richting zijn...
  woensdag 13 december 2006 @ 20:34:21 #43
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44403925
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een vrouw steekt anders in elkaar dan de man. Ze zijn dus ook voor andere dingen bedoeld. Je kan ze dus nooit gelijkstellen.

Emancipatie heeft alleen maar tot meer ellende geleid: een onduidelijke rolverdeling...Verwarring en identiteitcrisissen zijn daarmee een feit.

ik deel de opvattingen van de SGP als het gaat om de postitie van de vrouw in de maatschappij.
De veronderstelling dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn is correct. Mannen hebben over het algemeen minder vet opslag, kleinere tieten en een hoger percentage spiermassa.

Zou dat de oorzaak zijn van de neiging van vooral mannen om te bepalen wat een ander wel of (vooral) niet zou moeten mogen en kunnen?

Waarom kunnen vrouwen alleen zogenaamde zorgtaken (beetje schoonmaken) uitvoeren? Wat een schaamteloze onderschatting van de mogelijkheden van een vrouw. En wat een misselijk makende generalisatie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44404244
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De veronderstelling dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn is correct. Mannen hebben over het algemeen minder vet opslag, kleinere tieten en een hoger percentage spiermassa.
Niet alleen fysisch maar ook op psychisch terrein. Ander gedrag. Ander (gevoels)leven. Communiceren totaal anders dan mannen etc. etc. Daar gaan de conflicten tussen man en vrouw vaak over.

Daarmee is emancipatie feitelijk het grootste onzinnige streven wat er is. Er onstaat imo een zeer onnatuurlijke situatie die alleen maar tot meer conficten leidt......en daarmee echtscheidingen...
quote:
Zou dat de oorzaak zijn van de neiging van vooral mannen om te bepalen wat een ander wel of (vooral) niet zou moeten mogen en kunnen?
De rolverdeling is dan volstrekt helder. Door mannen en vrouwen gelijk te stellen krijg je vanuit sociologisch oogpunt eerder confict situaties (en dus scheidingen).....Gelijkheid in sociale groepen (dus ook bij 2 mensen) leidt tot zelden iets goeds.....
quote:
Waarom kunnen vrouwen alleen zogenaamde zorgtaken (beetje schoonmaken) uitvoeren? Wat een schaamteloze onderschatting van de mogelijkheden van een vrouw. En wat een misselijk makende generalisatie.
Een vrouw hoeft dus niet altijd thuis te zitten. Ze kan bijvoorbeeld ook een paar uur vrijwilligers werk gaan doen.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:44:22 #45
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44404277
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat zou de SGP kunnen doen in het voordeel van de vrouw?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:45:40 #46
97348 Matness
Matt about you
pi_44404336
laten we de mannen eens achter het aanrecht zetten voor de verandering
pi_44404414
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat zou de SGP kunnen doen in het voordeel van de vrouw?
Duidelijkheid. Mogelijk te maken om de vrouw (moeder) in staat te stellen waar ze superieur in zijn: mama zijn. Het belangrijkste en verantwoordelijkste roeping en doel die een vrouw kan hebben....En dankbaar ook. Wat is er mooier om kinderen groot te brengen en goed terecht laten komen. Jammer dat moeder zijn zo ontzettend wordt ongewaardeerd in deze verrekte cariere maatschappij.

Elke vrouw die ik van de mammon kan redden is er een....
pi_44404433
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:45 schreef Matness het volgende:
laten we de mannen eens achter het aanrecht zetten voor de verandering
Die zijn daar niet voor geschikt.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:54:01 #49
Stranger than fiction
pi_44404688
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet alleen fysisch maar ook op psychisch terrein. Ander gedrag. Ander (gevoels)leven. Communiceren totaal anders dan mannen etc. etc. Daar gaan de conflicten tussen man en vrouw vaak over.
Degelijke conflicten doen zich dus alleen op het werk voor. In de thuis situatie begrijpen ze elkaar wel? Ik heb persoonlijk helemaal geen moeite om met vrouwen te communiceren. De vrouwen en de mannen om mij heen kunnen uitstekend met elkaar opschieten. Verbaal en in sommige gevallen non-verbaal kunnen ze elkaar prima verstaan.

Misschien heb jij zelf wel problemen met het communiceren met vrouwen?
quote:
Daarmee is emancipatie feitelijk het grootste onzinnige streven wat er is. Er onstaat imo een zeer onnatuurlijke situatie die alleen maar tot meer conficten leidt......en daarmee echtscheidingen...
[..]
Dus problemen op het werk zorgen voor echtscheidingen thuis??? Wat een kolder.
quote:
De rolverdeling is dan volstrekt helder. Door mannen en vrouwen gelijk te stellen krijg je vanuit sociologisch oogpunt eerder confict situaties (en dus scheidingen).....Gelijkheid in sociale groepen (dus ook bij 2 mensen) leidt tot zelden iets goeds.....
[..]
Ik ga hier niet op reageren.

Ik dacht juist dat slecht communiceren oorzaken zijn van problemen. Maar nu zie ik dat gelijkwaardigheid het probleem is....
quote:
Een vrouw hoeft dus niet altijd thuis te zitten. Ze kan bijvoorbeeld ook een paar uur vrijwilligers werk gaan doen.
Als ze vrijwilligerswerk kan doen (waar ook best mannen kunnen rondlopen), dan kan ze toch ook werken?

Ik snap werkelijk niet waar die drang van je vandaan komt om via dit soort drogredenen anderen ondergeschikt aan je te maken. Het komt mij nogal wereldvreemd over.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:54:39 #50
Stranger than fiction
pi_44404707
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zijn daar niet voor geschikt.
Ik ben uitstekend in staat om te koken. Sterker nog. Alle topkoks zijn MANNEN.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:55:47 #51
Stranger than fiction
pi_44404761
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Duidelijkheid. Mogelijk te maken om de vrouw (moeder) in staat te stellen waar ze superieur in zijn: mama zijn. Het belangrijkste en verantwoordelijkste roeping en doel die een vrouw kan hebben....En dankbaar ook. Wat is er mooier om kinderen groot te brengen en goed terecht laten komen. Jammer dat moeder zijn zo ontzettend wordt ongewaardeerd in deze verrekte cariere maatschappij.

Elke vrouw die ik van de mammon kan redden is er een....
Zoals de man superieur is in het papa zijn.

Gadverdamme zeg, je degradeert je partner tot baby-fabriek.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:56:56 #52
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44404798
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zoals de man superieur is in het papa zijn.

Gadverdamme zeg, je degradeert je partner tot baby-fabriek.
heb je wel eens in OUD gekeken?
pi_44404826
Justice!
  woensdag 13 december 2006 @ 20:58:23 #54
Stranger than fiction
pi_44404866
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

heb je wel eens in OUD gekeken?
Ik wil als man niet gedwongen worden in de klasieke man-vrouw verhouding. Ik wil zelf ook deeltijd kunnen werken en zorgtaken op me nemen. Laat die luie donder van een partner maar s geld en brood op de plank brengen.

Het lijkt mij ook een stuk leuker. Geen gezeik van klanten en bazen aan je kop, geen deadlines.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:00:08 #55
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44404939
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel beter: terug naar het kostwinnersmodel van vroegah.
Soms denk ik dit ook.

Mensen krijgen nu kinderen om ze vervolgens zsm op de gesubsidieerde creche en de van 8tot8 scholen te dumpen. Dat klopt niet.

Nu is werken ook heilzaam, goed voor je sociale leven e.d. dus na het huwelijk mag men best blijven werken . Echter, kinderen dienen ook opgevoed te worden. Door de ouders.
Daarom: een van de ouders blijft thuis na het krijgen van het eerste kind tot aan meerderjarigheid laatste kind.Om overspel te voorkomen lijkt het me handig als we landelijk kiezen voor hetzelfde geslacht dat thuis blijft.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44405010
Heel veel vrouwen willen dit gewoon graag en IK vind het niet zo verstandig, maar zo maken zoveel mensen keuzes die ik niet zo verstandig vind (ikzelf inbegrepen) dus dat moet ieder gewoon lekker zelf weten.

Ik vind het iemands eigen keuze, ik vind het echter wel wat ver gaan om eerst op kosten van de gemeenschap een dure studie te gaan doen en vrijwel direct daarna fulltime te gaan moederen. Als je toch al weet dat dat je ultieme levensinvulling is, ga dan gewoon niet studeren of doe een opleiding tot peuterleidster ofzo.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:03:37 #57
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44405081
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:02 schreef thaleia het volgende:
Heel veel vrouwen willen dit gewoon graag en IK vind het niet zo verstandig, maar zo maken zoveel mensen keuzes die ik niet zo verstandig vind (ikzelf inbegrepen) dus dat moet ieder gewoon lekker zelf weten.

Ik vind het iemands eigen keuze, ik vind het echter wel wat ver gaan om eerst op kosten van de gemeenschap een dure studie te gaan doen en vrijwel direct daarna fulltime te gaan moederen. Als je toch al weet dat dat je ultieme levensinvulling is, ga dan gewoon niet studeren of doe een opleiding tot peuterleidster ofzo.
hear hear, zoals die sociale studie / rechtenstudente van 30 met haar 4 kids die het moeilijk vond om ''huisvrouw'' op formulieren in te vullen
pi_44405092
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Soms denk ik dit ook.

Mensen krijgen nu kinderen om ze vervolgens zsm op de gesubsidieerde creche en de van 8tot8 scholen te dumpen. Dat klopt niet.

Nu is werken ook heilzaam, goed voor je sociale leven e.d. dus na het huwelijk mag men best blijven werken . Echter, kinderen dienen ook opgevoed te worden. Door de ouders.
Daarom: een van de ouders blijft thuis na het krijgen van het eerste kind tot aan meerderjarigheid laatste kind.Om overspel te voorkomen lijkt het me handig als we landelijk kiezen voor hetzelfde geslacht dat thuis blijft.
Wat jij zegt. Het is gewoon erg te zien hoe mensen met hun kids om gaan. En maar verwennen om hun absentie te compenseren.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:08:40 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44405296
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat jij zegt. Het is gewoon erg te zien hoe mensen met hun kids om gaan. En maar verwennen om hun absentie te compenseren.
Dat wij het ooit eens zouden zijn
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:09:55 #60
Stranger than fiction
pi_44405372
quote:

[..]

Wat is dat voor onzin? Niks compensatie, gewoon verwennen is de trend of vrouw lief nu werkt of niet.
pi_44405375
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat wij het ooit eens zouden zijn
Is volgens mij niet de eerste keer
pi_44407215
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Soms denk ik dit ook.

Inderdaad.
pi_44407293
quote:

[..]

Ze dumpen hun kinderen gewoon. En dat vind ik gewoon verschrikkelijk. En dan zou de overheid (lees de belastingbetaler) ook nog eens voor de opvang moeten betalen. Het is de omgekeerde wereld....
  woensdag 13 december 2006 @ 21:53:12 #64
Stranger than fiction
pi_44407350
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad.
Dan blijven er nog 6 uur per dag over waarin beide partners kunnen werken.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:53:58 #65
Stranger than fiction
pi_44407394
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Opa en oma kunnen van beide kanten een dag oppassen.
pi_44407455
quote:

[..]

Nu is de werkelijkheid nog steeds dat kinderen er niet beter worden met die tweeverdieners. Waar ik minder moeite mee zou hebben is dat beide partners een deeltijbaan hebben. Zodat er altijd iemand thuis is.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:55:24 #67
Stranger than fiction
pi_44407468
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze dumpen hun kinderen gewoon. En dat vind ik gewoon verschrikkelijk. En dan zou de overheid (lees de belastingbetaler) ook nog eens voor de opvang moeten betalen. Het is de omgekeerde wereld....
DUMPEN???????????????? Wat een grove belediging voor elke Nederlander met kinderen. Wat ben jij onbeschoft zeg. Het is geen hond die je achterlaat in het bos.

De manier waarop jij anders denkende behandeld is onder elk peil.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:55:52 #68
Stranger than fiction
pi_44407486
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nu is de werkelijkheid nog steeds dat kinderen er niet beter worden met die tweeverdieners. Waar ik minder moeite mee zou hebben is dat beide partners een deeltijbaan hebben. Zodat er altijd iemand thuis is.
Ook dan is er sprake van tweeverdieners.
pi_44407553
quote:

[..]

Opa en oma kunnen van beide kanten een dag oppassen.
Opa en oma zijn niet de papa en mama van de kinderen. Ze vervullen een andere rol. Een keer oppassen is ok, maar moet imo niet structureel zijn. De ouders hebben imo de verantwoordelijkheid voor het opvoeden. En dat is wat anders dan structureel her en der te dumpen.
pi_44407653
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

waarom reageer je nu zo heftig?

DUMPEN???????????????? Wat een grove belediging voor elke Nederlander met kinderen. Wat ben jij onbeschoft zeg. Het is geen hond die je achterlaat in het bos.

De manier waarop jij anders denkende behandeld is onder elk peil.
Ik kan het niet anders nomen dan je kinderen dumpen, omdat de ouder zonodig een carriere moet maken.

Het is voor mij van tweeen een:

1 of je kiest als beide partners voor een carriere en je neemt geen kinderen
2 of jek iest voor kinderen en blijft een van de ouders (bijvoorkeur mama) thuis....
pi_44407683
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ook dan is er sprake van tweeverdieners.
Ok, als het dan maar twee halve banen zijn, vind ik het prima...
  woensdag 13 december 2006 @ 22:00:13 #72
Stranger than fiction
pi_44407693
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Opa en oma zijn niet de papa en mama van de kinderen. Ze vervullen een andere rol. Een keer oppassen is ok, maar moet imo niet structureel zijn. De ouders hebben imo de verantwoordelijkheid voor het opvoeden. En dat is wat anders dan structureel her en der te dumpen.
Opa en oma zijn natuurlijk ervaringsdeskundige. En gezien jouw normen en waarden zou je juist blij moeten zijn dat iemand geboren voor 1945 zich met de opvoeding bemoeit. Sterker nog het was vroeger doodgewoon dat opa en oma betrokken werden bij de opvoeding.

En gebruik je weer het beledigende woord dumpen
  woensdag 13 december 2006 @ 22:01:59 #73
Stranger than fiction
pi_44407764
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kan het niet anders nomen dan je kinderen dumpen, omdat de ouder zonodig een carriere moet maken.

Het is voor mij van tweeen een:

1 of je kiest als beide partners voor een carriere en je neemt geen kinderen
2 of jek iest voor kinderen en blijft een van de ouders (bijvoorkeur mama) thuis....
Wat een vreselijke aannames weer. Wat dacht je van kosten?? Om een huis te kopen moet je tegenwoordig tweeverdiener zijn en de huurmarkt zit potdicht.

Er moet botweg brood op de plank komen.
pi_44407813
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Opa en oma zijn natuurlijk ervaringsdeskundige. En gezien jouw normen en waarden zou je juist blij moeten zijn dat iemand geboren voor 1945 zich met de opvoeding bemoeit. Sterker nog het was vroeger doodgewoon dat opa en oma betrokken werden bij de opvoeding.
Daar is op zich niets mis mee. ik vind echter niet dat ze een stuk van de opvoeding moeten overnemen. Er zitten namelijk 2 generaties tussen......Tevee lijkt me dus niet goed..
quote:
En gebruik je weer het beledigende woord dumpen
Ik wil je niet beledigen. Waarom raak je nu zo getriggered? Wat is er nu mis met dat woord?
  woensdag 13 december 2006 @ 22:03:40 #75
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44407826
precies! Botweg
pi_44407923
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat een vreselijke aannames weer. Wat dacht je van kosten?? Om een huis te kopen moet je tegenwoordig tweeverdiener zijn en de huurmarkt zit potdicht.
En waarom zijn die huizenprijzen zo hoog?

1 door de hra
2 door de tweeverdienersmaatschappij. Uiteindelijk is er altijd wel een gek die voor de volle tweeverdienershypotheek gaat.....Dan pis je als eenverdiener dus altijd naast de pot...
quote:
Er moet botweg brood op de plank komen.
Dat klopt. Ik weet ook wel dat je bijna wordt verplicht om met z'n tweeen te werken. Maar de (huizen)markt is om genoemde redenen verstoord.

Maar dit ook.....

de verwende diva's van tegenwoordig zijn nooit meer tevrden....ze willen zes keer per jaar op vakantie.....En willen een gouden badkamer etc etc.

Als ik om mij heen kijk in wat voor paleizen ze wonen...
  woensdag 13 december 2006 @ 22:11:33 #77
Stranger than fiction
pi_44408189
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar is op zich niets mis mee. ik vind echter niet dat ze een stuk van de opvoeding moeten overnemen. Er zitten namelijk 2 generaties tussen......Tevee lijkt me dus niet goed..
[..]

Ik wil je niet beledigen. Waarom raak je nu zo getriggered? Wat is er nu mis met dat woord?
Het woord dumpen is erg laatdunkend. Bovendien een belediging voor zowel de ouder als de oppas.
pi_44410936
Uit het feit dat in dit land zoveel vrouwen kiezen voor fulltime moeder zijn maak ik juist op dat het hier, veel meer dan in het buitenland, kennelijk nog aardig te doen is om rond te komen op 1 inkomen. In het buitenland is de arbeidsparticipatie van vrouwen veel hoger, en ik denk niet dat dat komt omdat die zo graag willen werken. Als zij de luxe hadden die Nederlandse vrouwen hebben, zouden ze er ook voor kiezen fulltime moeder te worden of op zijn minst een heel aantal uren minder te gaan werken.
pi_44411084
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:20 schreef MissMatch het volgende:
Ik moet helemaal niets.
en ik wil niet achter het aanrecht, want ik kan niet koken, wil geen kinderen en vind werken buitenshuis veel leuker dan poetsen en sherry drinken met buurvrouwen.
Maar uiteraard is dat leuker. Het is ook een stuk leuker voor de werkgever om jou voor elke maandelijkse periode naar huis te sturen omdat jij niet zo lekker in je vel zit. Of nog beter om lekker 2 jaar met verlof te gaan omdat er een kind in je aan het groeien is. Het kost allemaal niks.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 13 december 2006 @ 23:35:58 #80
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44411735
Ongesteld zijn is ook echt een reden om je ziek te melden.
En collega's van mij die kinderen hebben, hebben verre van twee jaar zwangerschaps- of ouderverlof.
... is a mismatch forever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')