abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44397796
Veel beter: terug naar het kostwinnersmodel van vroegah.

De volgende problemen worden dan opgelost:

• Werkeloosheid opgelost. Er is dan sprake van een volledige werkgelegenheid.
  • Meer arbeidsongeschikten aan het werk. Door een gezondere balans op de arbeidsmarkt krijgen ex-WAO-er meer kansen om aan de slag te komen…
  • Fileprobleem opgelost
  • Geen problemen meer met de kinderopvang: scheelt handenvol geld.
  • Minder criminaliteit. Mama thuis de krijgt de kans om kindjes op te voeden. Minder maatschappelijke schade dus.
  • Dalende huizenprijzen waardoor de HRA kan worden afgeschaft
  • Minder ziekteverzuim. Kost minder dus. De kostwinner hoeft het huishouden niet meer te doen en kan ’s-avonds lekker uitrusten….
  • Veel minder echtscheidingen. Veel duidelijke rollen in het gezin. Huishouden is een dagtaak. En nu moet het erbij worden gedaan, met alle spanningen van dien…:
  • Minder scheidingen leidt weer tot minder ontsporingen bij jeugdigen…

Was nog niet zo gek…vroegah…..toch!?!?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 13-12-2006 17:38:45 ]
  •   woensdag 13 december 2006 @ 17:17:14 #2
    3694 Bep
    Ik steun mijn Marco
    pi_44397839
    Vroeger gingen de mensen ook op vroege leeftijd dood . *stille hint*
    pi_44397850
    Welkom in 2006, trouwens.
    Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
    Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
    pi_44397883
    Is de economie tegenwoordig niet gebouwd op tweeverdieners?
    pi_44397904
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Is de economie tegenwoordig niet gebouwd op tweeverdieners?
    we moeten dus terug.
      woensdag 13 december 2006 @ 17:20:39 #6
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44397962
    Ik moet helemaal niets.
    en ik wil niet achter het aanrecht, want ik kan niet koken, wil geen kinderen en vind werken buitenshuis veel leuker dan poetsen en sherry drinken met buurvrouwen.
    ... is a mismatch forever
    pi_44398046
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:20 schreef MissMatch het volgende:
    Ik moet helemaal niets.
    en ik wil niet achter het aanrecht, want ik kan niet koken, wil geen kinderen en vind werken buitenshuis veel leuker dan poetsen en sherry drinken met buurvrouwen.
    We hebben een probleemgeval hier Echtgaaf!
    pi_44398078
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

We hebben een probleemgeval hier Echtgaaf!
    Probleemgevallen zijn van alle tijden.
    pi_44398658
    Je vergat er één:

"Auto verzekeringspremies kunnen omlaag want er zullen minder vrouwen deelnemen in het verkeer."

pi_44398678
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:40 schreef medendo het volgende:
    Je vergat er één:

"Auto verzekeringspremies kunnen omlaag want er zullen minder vrouwen deelnemen in het verkeer."

:p
    Ja, da's waar ook
    pi_44398693
    quote:
    Je vergat er één:

:p
    Dat hangt natuurlijk ook samen met het fileprobleem
    pi_44398727
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk ook samen met het fileprobleem
    Zeker, minder ongelukken betekent veel minder files en minder economische schade!
    pi_44398859
    Prima plan, alleen is het ook zo dat vrouwen kostwinner kunnen zijn natuurlijk:

*Meer mannen thuis die rommel maken en al voor de lunch aan het bier zitten.
    *Kindertjes die ingezet worden voor huishoudtaken en om bier te halen voor paps.
    *Meer huismannen met een minderwaardigheidscomplex bij de psychiater.
    *Zwervende mannen die door hun vrouw de kostwinner het huis uit gezet zijn, zelf niks kunnen en voor een flinke toename van kleine criminaliteit zorgen.
    pi_44399319
    Doe maar mannen thuisblijven liever. Zelfde voordelen, hmmm? Werkgelegenheid mooi op peil, kinderopvang, alles klopt weer!
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_44400080
    quote:
    Fileprobleem opgelost
    hahaha
    dat kun je op zoveel manieren opvatten
    ─_(º.0)_/─
    pi_44400187
    We moeten getrouwde vrouwen (en samenwonende ook we gaan met de tijd mee natuurlijk ) weer handelingsonbekwaam verklaren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      woensdag 13 december 2006 @ 18:34:55 #17
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_44400192
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:01 schreef Mwanatabu het volgende:
    Doe maar mannen thuisblijven liever. Zelfde voordelen, hmmm? Werkgelegenheid mooi op peil, kinderopvang, alles klopt weer!
    Lees eens boven je
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
    pi_44400214
    Inderdaad.

En jij, EchtGaaf, ga eens een biertje voor me halen. Dan heb je mijn biertekort ook opgelost.
    pi_44400252
    quote:
    Je vergat er één:

Zeker te jong om de reclamecampagne "een heer in het verkeer is meestal een vrouw" te kennen. Damesautomobisten krijgen lagere premie, omdat ze beduidend minder schade rijden .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      woensdag 13 december 2006 @ 18:38:58 #20
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44400288
    de aanrechtsubsidie moet terug. Al was het maar om Halsema iets te geven om over te praten

Ik zie wel één nadeel. Wie vind het nou niet geweldig om opdrachten van een lekker wijf als manager te krijgen?
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
    pi_44400338
    Mijn vriendin verdient veel te veel geld. Ik wens haar dus niet achter het aanrecht geld te zien verspillen.
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
      woensdag 13 december 2006 @ 18:41:34 #22
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_44400352
    hmm, als er foto's komen van Verdonk die de vloer schrobt is het misschien wel de moeite waard.
      woensdag 13 december 2006 @ 18:42:27 #23
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_44400375
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeker te jong om de reclamecampagne "een heer in het verkeer is meestal een vrouw" te kennen. Damesautomobisten krijgen lagere premie, omdat ze beduidend minder schade rijden .
    http://www.scienceagogo.c(...)data_trunc_sys.shtml

Let wel. Amerikaanse statistieken.
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
    pi_44400403
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:37 schreef sigme het volgende:

Damesautomobisten krijgen lagere premie, omdat ze beduidend minder schade kilometers rijden .
    (eerlijk is eerlijk: ook per gereden kilometer voor minder geld schade maken, maar wel vaker, waarbij aangetekend dat vrouwen steeds meer schade per gereden kilometer maken en mannen daarin wat constanter zijn)
    pi_44400543
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Bep het volgende:
    Vroeger gingen de mensen ook op vroege leeftijd dood . *stille hint*
    Dat kwam vooral door de kwaliteit van de aanrechten toen, die was ronduit kut te noemen. Als men uberhaupt al een aanrecht had.
    Met de aanrechten van tegenwoordig kan een vrouw heel oud worden hoor.
    Unox, the worst operating system.
      † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 18:55:40 #26
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_44400738
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
  • Er zijn dan werknemers te kort.
    quote:
  • Meer arbeidsongeschikten aan het werk. Door een gezondere balans op de arbeidsmarkt krijgen ex-WAO-er meer kansen om aan de slag te komen…
  • Mensen die arbeidsongeschikt zijn zijn spontaan weer beter als de vrouw thuis is? Nouja, misschien jaagt ze hem het huis uit.
    quote:
  • Fileprobleem opgelost
  • Punt
    quote:
  • Punt
    quote:
  • Minder criminaliteit. Mama thuis de krijgt de kans om kindjes op te voeden. Minder maatschappelijke schade dus.
  • Gelukkig was vroeger iedereen braaf toen ze door mama opgevoed werden, oh wacht ...
    quote:
  • huh? Mensen wonen nog steeds samen, of moeder nou thuis zit of niet. Alleenstaanden wonen nog steeds op zichzelf, dus er zal geen verschil zijn.
    quote:
  • Minder ziekteverzuim. Kost minder dus. De kostwinner hoeft het huishouden niet meer te doen en kan ’s-avonds lekker uitrusten….
  • De kostwinner gaat naar de kroeg om weg te zijn van het gezeik van zijn vrouw en komt elke dag met een kater op zijn werk.
    quote:
  • Veel minder echtscheidingen. Veel duidelijke rollen in het gezin. Huishouden is een dagtaak. En nu moet het erbij worden gedaan, met alle spanningen van dien…:
  • HAHAHAHA
    Carpe Libertatem
    pi_44401132
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:01 schreef Mwanatabu het volgende:
    Ik zou er niet mee zitten.

Lijkt me eigenlijk best wel relaxed. Vrouw heeft een drukke baan. En ik hoef alleen maar 's ochtends het ontbijt klaar te maken voor de kinderen. Misschien dat ik de jongste nog naar school moet brengen en even snel het huishouden moet doen. Maar de rest van de dag kan ik lekker op mn luie reet blijven zitten! Of iets leuks gaan doen met het huismannenclubje. Rond 4 uur maak ik ff snel het eten klaar. RELAXED!
    We are born crying, live complaining, and die disappointed.
      † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 19:10:27 #28
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_44401189
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:08 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
    Lijkt me eigenlijk best wel relaxed. Vrouw heeft een drukke baan. En ik hoef alleen maar 's ochtends het ontbijt klaar te maken voor de kinderen. Misschien dat ik de jongste nog naar school moet brengen en even snel het huishouden moet doen. Maar de rest van de dag kan ik lekker op mn luie reet blijven zitten! Of iets leuks gaan doen met het huismannenclubje. Rond 4 uur maak ik ff snel het eten klaar. RELAXED!
    Jammer dat de vrouwen dan aan het werk zijn, anders had je ook nog koffie kunnen drinken met de buurvrouw
    Carpe Libertatem
    pi_44401243
    dit mag wel naar ONZ ..
      woensdag 13 december 2006 @ 19:13:33 #30
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_44401282
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:12 schreef Chrrris het volgende:
    dit mag wel naar ONZ ..
    Neen. Het hoge woord is er uit. Dit gaan wij als maatschappij nu ook gewoon uitvoeren. Punt.
      woensdag 13 december 2006 @ 19:25:07 #31
    153070 Rock_de_Braziliaan
    Stranger than fiction
    pi_44401659
    Eens in de zoveel tijd staat er een user op die alle onpopulaire (veelal conservatieve) opvattingen in topics stopt.
    "I think I'm in a tragedy"
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
    "In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
    pi_44402933
    quote:

[afbeelding]

De volgende problemen worden dan opgelost:

• Fileprobleem opgelost
  • Minder scheidingen leidt weer tot minder ontsporingen bij jeugdigen…

Was nog niet zo gek…vroegah…..toch!?!?
  • de rest vind ik grappemakerij maar die regel van je ben ik het eens er zou minimaal 1 ouder aanwezig moeten zijn zolang de kinderen nog in de onderbouw zitten
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_44402998
    Ik wil best achter het aanrecht, maar dan moet het wel zo zijn dat het inkomen van mijn lief voldoende is om samen lekker van te leven. Het lijkt mij zelfs wel fijn om 'huisvrouw' te zijn. Ik schep genoegen in simpele bezigheden als wassen, afwassen, schoonmaken e.d.
    pi_44403063
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Neen. Het hoge woord is er uit. Dit gaan wij als maatschappij nu ook gewoon uitvoeren. Punt.
    Jammer dat we demissionair zijn en geen nieuwe zaken mogen behandelen
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_44403283
    VOOR!
    pi_44403344
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:15 schreef HPoi het volgende:
    VOOR!
    Gek genoeg maakt het niet uit of je voor of achter het aanrecht staat...
    pi_44403423
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gek genoeg maakt het niet uit of je voor of achter het aanrecht staat...
    of aan?
    pi_44403452
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:35 schreef Autodidact het volgende:
    Inderdaad.

En jij, EchtGaaf, ga eens een biertje voor me halen. Dan heb je mijn biertekort ook opgelost.
    bier is niet goed voor je
      woensdag 13 december 2006 @ 20:21:06 #39
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44403459
    Nu is het onderwerp bij het journaal

Volgens mij betekent dit gewoon dat mannen beginnen te emanciperen.
    pi_44403604
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 18:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er zijn dan werknemers te kort.
    Grapjas.
    quote:
    Mensen die arbeidsongeschikt zijn zijn spontaan weer beter als de vrouw thuis is? Nouja, misschien jaagt ze hem het huis uit.
    Precies. Nee ff serieus: als de arbeidsmarkt weer in gezonde balans komt, dan heeben op de arbeidsmarkt ex-WAO-er meer kans.
    quote:
    Punt
    [..]

Punt
    [..]

Gelukkig was vroeger iedereen braaf toen ze door mama opgevoed werden, oh wacht ...
    Er was toen ook criminaliteit. Maar minder dan nu. Als mama thuis is, kan ze de kinderen ook beter opvoeden.
    quote:
    De kostwinner gaat naar de kroeg om weg te zijn van het gezeik van zijn vrouw en komt elke dag met een kater op zijn werk.
    Nee. Vrouw heeft niets te zeggen. Ik geloof in het raditionele rolmodel.
    quote:
    HAHAHAHA
    Steeds meer echtscheidingen door spanningen in het gezin. Veelal kapot moe ssamen thuis en dan ruzie over de huishouding......Echt waar.
    pi_44403690
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:21 schreef Aoristus het volgende:
    Nu is het onderwerp bij het journaal

Volgens mij betekent dit gewoon dat mannen beginnen te emanciperen.
    Dat is geen goede ontwikkeling. Ik ben tegen emancipatie. Het is een utopie.

Een vrouw steekt anders in elkaar dan de man. Ze zijn dus ook voor andere dingen bedoeld. Je kan ze dus nooit gelijkstellen.

Emancipatie heeft alleen maar tot meer ellende geleid: een onduidelijke rolverdeling...Verwarring en identiteitcrisissen zijn daarmee een feit.

ik deel de opvattingen van de SGP als het gaat om de postitie van de vrouw in de maatschappij.
    pi_44403828
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de rest vind ik grappemakerij maar die regel van je ben ik het eens er zou minimaal 1 ouder aanwezig moeten zijn zolang de kinderen nog in de onderbouw zitten
    dat zou al een hele sprong in de goede richting zijn...
      woensdag 13 december 2006 @ 20:34:21 #43
    Stranger than fiction
    pi_44403925
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een vrouw steekt anders in elkaar dan de man. Ze zijn dus ook voor andere dingen bedoeld. Je kan ze dus nooit gelijkstellen.

Emancipatie heeft alleen maar tot meer ellende geleid: een onduidelijke rolverdeling...Verwarring en identiteitcrisissen zijn daarmee een feit.

ik deel de opvattingen van de SGP als het gaat om de postitie van de vrouw in de maatschappij.
    De veronderstelling dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn is correct. Mannen hebben over het algemeen minder vet opslag, kleinere tieten en een hoger percentage spiermassa.

Zou dat de oorzaak zijn van de neiging van vooral mannen om te bepalen wat een ander wel of (vooral) niet zou moeten mogen en kunnen?

Waarom kunnen vrouwen alleen zogenaamde zorgtaken (beetje schoonmaken) uitvoeren? Wat een schaamteloze onderschatting van de mogelijkheden van een vrouw. En wat een misselijk makende generalisatie.
    pi_44404244
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De veronderstelling dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn is correct. Mannen hebben over het algemeen minder vet opslag, kleinere tieten en een hoger percentage spiermassa.
    Niet alleen fysisch maar ook op psychisch terrein. Ander gedrag. Ander (gevoels)leven. Communiceren totaal anders dan mannen etc. etc. Daar gaan de conflicten tussen man en vrouw vaak over.

Daarmee is emancipatie feitelijk het grootste onzinnige streven wat er is. Er onstaat imo een zeer onnatuurlijke situatie die alleen maar tot meer conficten leidt......en daarmee echtscheidingen...
    quote:
    Zou dat de oorzaak zijn van de neiging van vooral mannen om te bepalen wat een ander wel of (vooral) niet zou moeten mogen en kunnen?
    De rolverdeling is dan volstrekt helder. Door mannen en vrouwen gelijk te stellen krijg je vanuit sociologisch oogpunt eerder confict situaties (en dus scheidingen).....Gelijkheid in sociale groepen (dus ook bij 2 mensen) leidt tot zelden iets goeds.....
    quote:
    Waarom kunnen vrouwen alleen zogenaamde zorgtaken (beetje schoonmaken) uitvoeren? Wat een schaamteloze onderschatting van de mogelijkheden van een vrouw. En wat een misselijk makende generalisatie.
    Een vrouw hoeft dus niet altijd thuis te zitten. Ze kan bijvoorbeeld ook een paar uur vrijwilligers werk gaan doen.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:44:22 #45
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44404277
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat zou de SGP kunnen doen in het voordeel van de vrouw?
      woensdag 13 december 2006 @ 20:45:40 #46
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_44404336
    laten we de mannen eens achter het aanrecht zetten voor de verandering
    pi_44404414
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat zou de SGP kunnen doen in het voordeel van de vrouw?
    Duidelijkheid. Mogelijk te maken om de vrouw (moeder) in staat te stellen waar ze superieur in zijn: mama zijn. Het belangrijkste en verantwoordelijkste roeping en doel die een vrouw kan hebben....En dankbaar ook. Wat is er mooier om kinderen groot te brengen en goed terecht laten komen. Jammer dat moeder zijn zo ontzettend wordt ongewaardeerd in deze verrekte cariere maatschappij.

Elke vrouw die ik van de mammon kan redden is er een....
    pi_44404433
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:45 schreef Matness het volgende:
    laten we de mannen eens achter het aanrecht zetten voor de verandering
    Die zijn daar niet voor geschikt.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:54:01 #49
    Stranger than fiction
    pi_44404688
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet alleen fysisch maar ook op psychisch terrein. Ander gedrag. Ander (gevoels)leven. Communiceren totaal anders dan mannen etc. etc. Daar gaan de conflicten tussen man en vrouw vaak over.
    Degelijke conflicten doen zich dus alleen op het werk voor. In de thuis situatie begrijpen ze elkaar wel? Ik heb persoonlijk helemaal geen moeite om met vrouwen te communiceren. De vrouwen en de mannen om mij heen kunnen uitstekend met elkaar opschieten. Verbaal en in sommige gevallen non-verbaal kunnen ze elkaar prima verstaan.

Misschien heb jij zelf wel problemen met het communiceren met vrouwen?
    quote:
    Daarmee is emancipatie feitelijk het grootste onzinnige streven wat er is. Er onstaat imo een zeer onnatuurlijke situatie die alleen maar tot meer conficten leidt......en daarmee echtscheidingen...
    [..]
    Dus problemen op het werk zorgen voor echtscheidingen thuis??? Wat een kolder.
    quote:
    De rolverdeling is dan volstrekt helder. Door mannen en vrouwen gelijk te stellen krijg je vanuit sociologisch oogpunt eerder confict situaties (en dus scheidingen).....Gelijkheid in sociale groepen (dus ook bij 2 mensen) leidt tot zelden iets goeds.....
    [..]
    Ik ga hier niet op reageren.

Ik dacht juist dat slecht communiceren oorzaken zijn van problemen. Maar nu zie ik dat gelijkwaardigheid het probleem is....
    quote:
    Een vrouw hoeft dus niet altijd thuis te zitten. Ze kan bijvoorbeeld ook een paar uur vrijwilligers werk gaan doen.
    Als ze vrijwilligerswerk kan doen (waar ook best mannen kunnen rondlopen), dan kan ze toch ook werken?

Ik snap werkelijk niet waar die drang van je vandaan komt om via dit soort drogredenen anderen ondergeschikt aan je te maken. Het komt mij nogal wereldvreemd over.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:54:39 #50
    Stranger than fiction
    pi_44404707
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zijn daar niet voor geschikt.
    Ik ben uitstekend in staat om te koken. Sterker nog. Alle topkoks zijn MANNEN.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:55:47 #51
    Stranger than fiction
    pi_44404761
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Duidelijkheid. Mogelijk te maken om de vrouw (moeder) in staat te stellen waar ze superieur in zijn: mama zijn. Het belangrijkste en verantwoordelijkste roeping en doel die een vrouw kan hebben....En dankbaar ook. Wat is er mooier om kinderen groot te brengen en goed terecht laten komen. Jammer dat moeder zijn zo ontzettend wordt ongewaardeerd in deze verrekte cariere maatschappij.

Elke vrouw die ik van de mammon kan redden is er een....
    Zoals de man superieur is in het papa zijn.

Gadverdamme zeg, je degradeert je partner tot baby-fabriek.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:56:56 #52
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44404798
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zoals de man superieur is in het papa zijn.

Gadverdamme zeg, je degradeert je partner tot baby-fabriek.
    heb je wel eens in OUD gekeken?
    pi_44404826
    Justice!
      woensdag 13 december 2006 @ 20:58:23 #54
    Stranger than fiction
    pi_44404866
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

heb je wel eens in OUD gekeken?
    Ik wil als man niet gedwongen worden in de klasieke man-vrouw verhouding. Ik wil zelf ook deeltijd kunnen werken en zorgtaken op me nemen. Laat die luie donder van een partner maar s geld en brood op de plank brengen.

Het lijkt mij ook een stuk leuker. Geen gezeik van klanten en bazen aan je kop, geen deadlines.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:00:08 #55
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_44404939
    quote:
    Soms denk ik dit ook.

Mensen krijgen nu kinderen om ze vervolgens zsm op de gesubsidieerde creche en de van 8tot8 scholen te dumpen. Dat klopt niet.

Nu is werken ook heilzaam, goed voor je sociale leven e.d. dus na het huwelijk mag men best blijven werken . Echter, kinderen dienen ook opgevoed te worden. Door de ouders.
    Daarom: een van de ouders blijft thuis na het krijgen van het eerste kind tot aan meerderjarigheid laatste kind.Om overspel te voorkomen lijkt het me handig als we landelijk kiezen voor hetzelfde geslacht dat thuis blijft.
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_44405010
    Heel veel vrouwen willen dit gewoon graag en IK vind het niet zo verstandig, maar zo maken zoveel mensen keuzes die ik niet zo verstandig vind (ikzelf inbegrepen) dus dat moet ieder gewoon lekker zelf weten.

Ik vind het iemands eigen keuze, ik vind het echter wel wat ver gaan om eerst op kosten van de gemeenschap een dure studie te gaan doen en vrijwel direct daarna fulltime te gaan moederen. Als je toch al weet dat dat je ultieme levensinvulling is, ga dan gewoon niet studeren of doe een opleiding tot peuterleidster ofzo.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:03:37 #57
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44405081
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:02 schreef thaleia het volgende:
    Heel veel vrouwen willen dit gewoon graag en IK vind het niet zo verstandig, maar zo maken zoveel mensen keuzes die ik niet zo verstandig vind (ikzelf inbegrepen) dus dat moet ieder gewoon lekker zelf weten.

Ik vind het iemands eigen keuze, ik vind het echter wel wat ver gaan om eerst op kosten van de gemeenschap een dure studie te gaan doen en vrijwel direct daarna fulltime te gaan moederen. Als je toch al weet dat dat je ultieme levensinvulling is, ga dan gewoon niet studeren of doe een opleiding tot peuterleidster ofzo.
    hear hear, zoals die sociale studie / rechtenstudente van 30 met haar 4 kids die het moeilijk vond om ''huisvrouw'' op formulieren in te vullen
    pi_44405092
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Soms denk ik dit ook.

Mensen krijgen nu kinderen om ze vervolgens zsm op de gesubsidieerde creche en de van 8tot8 scholen te dumpen. Dat klopt niet.

Nu is werken ook heilzaam, goed voor je sociale leven e.d. dus na het huwelijk mag men best blijven werken . Echter, kinderen dienen ook opgevoed te worden. Door de ouders.
    Daarom: een van de ouders blijft thuis na het krijgen van het eerste kind tot aan meerderjarigheid laatste kind.Om overspel te voorkomen lijkt het me handig als we landelijk kiezen voor hetzelfde geslacht dat thuis blijft.
    Wat jij zegt. Het is gewoon erg te zien hoe mensen met hun kids om gaan. En maar verwennen om hun absentie te compenseren.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:08:40 #59
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_44405296
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat jij zegt. Het is gewoon erg te zien hoe mensen met hun kids om gaan. En maar verwennen om hun absentie te compenseren.
    Dat wij het ooit eens zouden zijn
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:09:55 #60
    Stranger than fiction
    pi_44405372
    quote:

[..]

Wat is dat voor onzin? Niks compensatie, gewoon verwennen is de trend of vrouw lief nu werkt of niet.
    pi_44405375
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat wij het ooit eens zouden zijn
    Is volgens mij niet de eerste keer
    pi_44407215
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Soms denk ik dit ook.

Inderdaad.
    pi_44407293
    quote:

[..]

Ze dumpen hun kinderen gewoon. En dat vind ik gewoon verschrikkelijk. En dan zou de overheid (lees de belastingbetaler) ook nog eens voor de opvang moeten betalen. Het is de omgekeerde wereld....
      woensdag 13 december 2006 @ 21:53:12 #64
    Stranger than fiction
    pi_44407350
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad.
    Dan blijven er nog 6 uur per dag over waarin beide partners kunnen werken.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:53:58 #65
    Stranger than fiction
    pi_44407394
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Opa en oma kunnen van beide kanten een dag oppassen.
    pi_44407455
    quote:

[..]

Nu is de werkelijkheid nog steeds dat kinderen er niet beter worden met die tweeverdieners. Waar ik minder moeite mee zou hebben is dat beide partners een deeltijbaan hebben. Zodat er altijd iemand thuis is.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:55:24 #67
    Stranger than fiction
    pi_44407468
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze dumpen hun kinderen gewoon. En dat vind ik gewoon verschrikkelijk. En dan zou de overheid (lees de belastingbetaler) ook nog eens voor de opvang moeten betalen. Het is de omgekeerde wereld....
    DUMPEN???????????????? Wat een grove belediging voor elke Nederlander met kinderen. Wat ben jij onbeschoft zeg. Het is geen hond die je achterlaat in het bos.

De manier waarop jij anders denkende behandeld is onder elk peil.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:55:52 #68
    Stranger than fiction
    pi_44407486
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nu is de werkelijkheid nog steeds dat kinderen er niet beter worden met die tweeverdieners. Waar ik minder moeite mee zou hebben is dat beide partners een deeltijbaan hebben. Zodat er altijd iemand thuis is.
    Ook dan is er sprake van tweeverdieners.
    pi_44407553
    quote:

[..]

Opa en oma kunnen van beide kanten een dag oppassen.
    Opa en oma zijn niet de papa en mama van de kinderen. Ze vervullen een andere rol. Een keer oppassen is ok, maar moet imo niet structureel zijn. De ouders hebben imo de verantwoordelijkheid voor het opvoeden. En dat is wat anders dan structureel her en der te dumpen.
    pi_44407653
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

waarom reageer je nu zo heftig?

DUMPEN???????????????? Wat een grove belediging voor elke Nederlander met kinderen. Wat ben jij onbeschoft zeg. Het is geen hond die je achterlaat in het bos.

De manier waarop jij anders denkende behandeld is onder elk peil.
    Ik kan het niet anders nomen dan je kinderen dumpen, omdat de ouder zonodig een carriere moet maken.

Het is voor mij van tweeen een:

1 of je kiest als beide partners voor een carriere en je neemt geen kinderen
    2 of jek iest voor kinderen en blijft een van de ouders (bijvoorkeur mama) thuis....
    pi_44407683
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ook dan is er sprake van tweeverdieners.
    Ok, als het dan maar twee halve banen zijn, vind ik het prima...
      woensdag 13 december 2006 @ 22:00:13 #72
    Stranger than fiction
    pi_44407693
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Opa en oma zijn niet de papa en mama van de kinderen. Ze vervullen een andere rol. Een keer oppassen is ok, maar moet imo niet structureel zijn. De ouders hebben imo de verantwoordelijkheid voor het opvoeden. En dat is wat anders dan structureel her en der te dumpen.
    Opa en oma zijn natuurlijk ervaringsdeskundige. En gezien jouw normen en waarden zou je juist blij moeten zijn dat iemand geboren voor 1945 zich met de opvoeding bemoeit. Sterker nog het was vroeger doodgewoon dat opa en oma betrokken werden bij de opvoeding.

En gebruik je weer het beledigende woord dumpen
      woensdag 13 december 2006 @ 22:01:59 #73
    Stranger than fiction
    pi_44407764
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kan het niet anders nomen dan je kinderen dumpen, omdat de ouder zonodig een carriere moet maken.

Het is voor mij van tweeen een:

1 of je kiest als beide partners voor een carriere en je neemt geen kinderen
    2 of jek iest voor kinderen en blijft een van de ouders (bijvoorkeur mama) thuis....
    Wat een vreselijke aannames weer. Wat dacht je van kosten?? Om een huis te kopen moet je tegenwoordig tweeverdiener zijn en de huurmarkt zit potdicht.

Er moet botweg brood op de plank komen.
    pi_44407813
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Opa en oma zijn natuurlijk ervaringsdeskundige. En gezien jouw normen en waarden zou je juist blij moeten zijn dat iemand geboren voor 1945 zich met de opvoeding bemoeit. Sterker nog het was vroeger doodgewoon dat opa en oma betrokken werden bij de opvoeding.
    Daar is op zich niets mis mee. ik vind echter niet dat ze een stuk van de opvoeding moeten overnemen. Er zitten namelijk 2 generaties tussen......Tevee lijkt me dus niet goed..
    quote:
    En gebruik je weer het beledigende woord dumpen
    Ik wil je niet beledigen. Waarom raak je nu zo getriggered? Wat is er nu mis met dat woord?
      woensdag 13 december 2006 @ 22:03:40 #75
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_44407826
    precies! Botweg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')