Ik ben bang dat ik het met N.icka eens moet zijn, het gevaar dat hij een kind bijt zit er in, vooral omdat hij het al een keer gedaan heeft. Heeft balloe toen door gebeten of was het een waarschuwingsbeet ?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef N.icka het volgende:
Ga met die hond op les , of doe hem weg. straks grijpt die een kind
Holy... da's nogal een lijstje hoor, zelfs verdeeld over zeven jaar. Vind ik echt niet kunnen, alsjeblieft voor het welzijn van Poekie en alle dieren (en mensen!) uit jullie buurt, doe die hond ALSJEBLIEFT weg naar iemand die 'm wel onder controle kan houden! Levensgevaarlijk voor andere dieren, en ik zou zo'n hond die dieren grijpt ook niet met mensen vertrouwen.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel. geslaagd met vlag en wimpel. Gehoorzamen is geen probleem. Met andere dieren omgaan,dat is een probleem.
Tot nu toe in die 7 jaar heeft balloe het volgende gedaan :
2x de hond (golden) van mn zus gegrepen
3 a 4 x poekie gegrepen
2x blacky (dat kleine hondje uit de OP) gegrepen
1x een duitse dog van de training aangevallen
1x zo'n knor hondje aangevallen ook van de training
1x onze achterbuurhond gegrepen.
heb idd ooit een topic geplaatst ja. Maar met al mn klonen kan ik hem niet terug vindenquote:Op donderdag 14 december 2006 09:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij is dit een vervolg op een ouder topic
Niet om het een of ander, maar je hond hoort onderdanig te zijn aan jou. Elke 'hapbeweging' of wat daar dan ook maar op lijkt, zou ik direct straffen. Dan heb ik het natuurlijk niet over slaan (alhoewel een 'corrigerende tik' kan helpen), maar gewoon je stem verheffen/toon aanpassen. Laat maar merken dat z'n baasje kwaad op hem is. Zolang hij nog hapt naar jou, zal hij helemaal al geen problemen hebben met het bijten van kleinere wezens, zoals je kat.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Terwijl als ik balloe straf hij soms hap bewegingen maakt
Dit is (helaas) ook een mogelijkheid. Die kutdingen kunnen soms heel goed verstopt zitten, maar ze zijn een hele goede verklaring voor elke gedragsverandering van dieren. Maar gezien je hond dit al heel lang doet, betwijfel ik of het een tumor is.quote:Het lijkt me toch niet dat balloe een tumor oid zou hebben?
wat minder tijd besteden aan bedreigingen en wat meer aan je eigen en aan de hond zn opvoeding doen..quote:Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef Qwea het volgende:
*heel diep zucht*
Het is weer zover. Onze goldenretriever balloe van bijna 7 jaar heeft alweer onze poes poekie van bijna 18 jaar gebeten. Dit is helaas niet de eerste keer. Dit is zeker al 2 a 3 x eerder voorgekomen.
Gelukkig mankeert poekie niet veel,enkel een beetje in shock. Mn ouders willen balloe wegdoen omdat ze denken dat hij de volgende x poekie doodbijt.
Balloe greep poekie omdat balloe zijn eten had laten staan en poekie erlangs kwam en er aan ging snuffelen.
Dit moet toch op te lossen zijn met die hond. Zonder tering dure gedragstrainingen
Ik wil mijn golden dus mooi niet kwijten nee,mijn kat van 18 ook niet
Kleine kinderen + huisdieren = geen combinatie.quote:
Hij bijt kinderen op een normale manier niet. Als kinderen hem aaien is er geen probleem. Dat jochie is door ons 4x gewaarschuwd en 4x erbij weggehaalt en bij zn moeder op schoot gezet. Als ik dan vervolgens naar binnen ga om te plassen en die ouders zetten dat kind doodleuk bij de hond neer,ben ik natuurlijk niet meer verwijtbaar. Immers ik heb vaak genoeg gewaarschuwd en het kind erbij weggehaalt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef Mirage het volgende:
Lastig hoor.
Ik begrijp dat je de hond niet kwijt wil, en eigenlijk zou dat het probleem ook alleen maar verplaatsen.
Wat de kat betreft.... de komende paar jaartjes goed opletten en ze de ruimte geven elkaar te kunnen ontlopen. De kat zal niet veel langer dan nog een paar jaartjes leven.
Daarna geen andere huisdieren nemen tot je hond " uit de tijd" is.
Wat kinderen betreft...
ik vind het verwijtbaar als hij de kans krijgt kinderen te bijten (terwijl jullie nota bene op de hoogte zijn van zijn uitvallen).
Ik heb jaren met een hond samengeleefd die ook niet met kinderen alleen gelaten kon worden en er zijn nooit ongelukken gebeurd.
Niet thuis, niet op straat.
Die hond verdiend een fijn leven, maar de omgeving veiligheid !
Dat is gewoon de verantwoordelijkheid die jij op je neemt.
Soms is er geen aanwijsbare reden voor dit soort gedrag (alhoewel ik denk dat het meestal wel het gevolg van het 1 of ander is).
De honden die wij nu hebben doen het perfect met zowel dieren als kinderen, een wederzijds respect en acceptatie en vertrouwen.
![]()
![]()
ik denk dat de hond slaan absoluut geen zin heeft, ik snap niet dat je zo iets kan voorstellen....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:38 schreef Nyles het volgende:
Hmmm, aggressie en honden is eigenlijk nooit te voorspellen, maar als ik lees dat Balloe niet alleen met jullie katje Poekie problemen heeft maar dit vaker heeft gedaan... die hond heeft een kronkel in zijn kop hoor!
Kinkt leguber, maar het enige wat je hieraan kan doen is Balloe vet hard slaan met iets alstie nog zoiets doet!
Vandaag of morgen kom je de verkeerde hond tegen met een nog erger baasje en dan ben jij EN Balloe de pineut!
Nee, het is jouw hond, jij weet wat ie doet. Dan haal jij je hond weg bij dat kind.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij bijt kinderen op een normale manier niet. Als kinderen hem aaien is er geen probleem. Dat jochie is door ons 4x gewaarschuwd en 4x erbij weggehaalt en bij zn moeder op schoot gezet. Als ik dan vervolgens naar binnen ga om te plassen en die ouders zetten dat kind doodleuk bij de hond neer,ben ik natuurlijk niet meer verwijtbaar. Immers ik heb vaak genoeg gewaarschuwd en het kind erbij weggehaalt.
ik vind dat je de hond niet alleen had moeten laten, ook niet als je naar de wc gaat.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij bijt kinderen op een normale manier niet. Als kinderen hem aaien is er geen probleem. Dat jochie is door ons 4x gewaarschuwd en 4x erbij weggehaalt en bij zn moeder op schoot gezet. Als ik dan vervolgens naar binnen ga om te plassen en die ouders zetten dat kind doodleuk bij de hond neer,ben ik natuurlijk niet meer verwijtbaar. Immers ik heb vaak genoeg gewaarschuwd en het kind erbij weggehaalt.
nee,ik weet niet wat mijn hond doet. Aangezien normale kids hem nog nooit in zn ogen hebben geprikt en aan zn staart hebben gezeten.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Nies het volgende:
[..]
Nee, het is jouw hond, jij weet wat ie doet. Dan haal jij je hond weg bij dat kind.
Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw hond, dat houdt ook in dat hij niet de kans krijgt kinderen te bijten.
Als jij alleen maar kansen creeërt waarin hij dit gedrag kan vertonen kun je hem niet kwalijk nemen dat hij er gebruik van maakt.
Sorry, maar dat is echt jouw fout, niet de zijne.
Komen we toch weer terug op... je laat je niet genoeg gelden als baas... sorry
idd..quote:Op donderdag 14 december 2006 10:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar je hond hoort onderdanig te zijn aan jou. Elke 'hapbeweging' of wat daar dan ook maar op lijkt, zou ik direct straffen. Dan heb ik het natuurlijk niet over slaan (alhoewel een 'corrigerende tik' kan helpen), maar gewoon je stem verheffen/toon aanpassen. Laat maar merken dat z'n baasje kwaad op hem is. Zolang hij nog hapt naar jou, zal hij helemaal al geen problemen hebben met het bijten van kleinere wezens, zoals je kat.
[..]
en toch was de hond niet alleen. Als die ouders gewoon dat kind niet bij boefje hadden gezetquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik vind dat je de hond niet alleen had moeten laten, ook niet als je naar de wc gaat.
Jij bent en blijft verantwoordelijk en onvoorspelbare uithalen moet je gewoon voorkomen.
Als je je hond op deze manier kent had je hem mee naar binnen moeten nemen.
en dat is echt wat ik denk. (en ja ik heb echt ervaring met "onbetrouwbare" honden... een moordwapen was het gewoon, maar er zijn nooit ongelukken geweest.)
Waarom is het kind dan toch gewaarschuwd en er een aantal keren bij weg gehaald? Dan had je toch wel al een vermoeden?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
nee,ik weet niet wat mijn hond doet. Aangezien normale kids hem nog nooit in zn ogen hebben geprikt en aan zn staart hebben gezeten.
En misschien ben ik idd niet genoeg de baas. Daar moeten we dan snel maar wat aan veranderen
Exactly my point. Je hebt als baas de verantwoordelijkheid om je huisdier in toom te houden. Precies hetzelfde met mensen die weten dat hun hond agressief kan zijn en hem vervolgens niet aanlijnen. En dan stom gaan staan toekijken als hij een kleiner hondje pakt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Nies het volgende:
[..]
Nee, het is jouw hond, jij weet wat ie doet. Dan haal jij je hond weg bij dat kind.
Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw hond, dat houdt ook in dat hij niet de kans krijgt kinderen te bijten.
Als jij alleen maar kansen creeërt waarin hij dit gedrag kan vertonen kun je hem niet kwalijk nemen dat hij er gebruik van maakt.
Sorry, maar dat is echt jouw fout, niet de zijne.
Komen we toch weer terug op... je laat je niet genoeg gelden als baas... sorry
omdat balloe grommen ging. En na dat kind erbij weg gehaalt te hebben,heb ik balloe ook verplaatst bij het kind vandaan,en naast mij. Maar als ik dan vervolgens ga plassen en die domme ouders zetten dat kind naast die hond,ja sorry,maar dan vraag je erom.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Waarom is het kind dan toch gewaarschuwd en er een aantal keren bij weg gehaald? Dan had je toch wel al een vermoeden?
Des te meer reden om hem bij kinderen weg te houden?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
nee,ik weet niet wat mijn hond doet.
Het kan juist een heel goede combinatie zijn.. hier gaat het er heerlijk aan toe.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:16 schreef gurlie het volgende:
[..]
Kleine kinderen + huisdieren = geen combinatie.
Goed in de gaten houden dus, algemeen bekend enzo.
Ik zou in dit geval ook mijn hond weghouden, jij weet hoe of wat je hond doet, plus een klein kind wat je hond zit te klieren, is ook niet leuk voor de hond...quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eens.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
als jij weg bent (en je ouders) is de hond alleen.. basta...quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
en toch was de hond niet alleen. Als die ouders gewoon dat kind niet bij boefje hadden gezet
hij doet het ook echt niet bij andere kids. Maar het is wel een wijze les geweest want boefje hou ik ver uit de buurt van kids
Ja ik postte het eigenlijk fout. Het moest zijn: kleine kinderen + agressieve huisdieren = geen combinatie.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het kan juist een heel goede combinatie zijn.. hier gaat het er heerlijk aan toe.
De dieren gedragen zich zorgzaam en speels naar de kinderen toe, de kinderen zijn lief voor de dieren.
We hebben drie kinderen en alledrie worden ze op handen gedragen door de honden en de kat.
Zowel voor dieren als kinderen is het ontzettend leuk samen.
Je moet je alleen goed bewust zijn van het feit dat je voor beide ! verantwoordelijkheid draagt.
De dieren moeten hun plaats weten en de kinderen moeten respect en omgangsvormen kennen... en altijd de lichaamstaal blijven lezen... altijd.
Zoals je aan een jong kind vaak kan lezen dat het ondeugd gaat uithalen voordat het dat doet, zo kan je een dier ook lezen.
al was het maar om de hond te beschermen ipv het kind.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:39 schreef patje30 het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval ook mijn hond weghouden, jij weet hoe of wat je hond doet, plus een klein kind wat je hond zit te klieren, is ook niet leuk voor de hond...
nee, ik zou mijn hond ook weghalen...
Ja als is het maar om de hond te beschermen, zo bedoelde ik het ook!quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:41 schreef Mirage het volgende:
[..]
al was het maar om de hond te beschermen ipv het kind.
want het is niet altijd de schuld van het dier.
Juist niet, het is de schuld van degene die het kind de kans geeft de hond te pesten.
Dan geef ik dat kind zelf wel een douw. Ik draag die verantwoording, beide kanten op. Ik dien als baas voor mijn hond te zorgen, dat hem niets overkomt, en ook dat hij een ander niets aan kan doen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef Juup© het volgende:
Je kunt je hond nooit beschermen tgen de lompen in de samenleving, en dus moet je de lompen beschermen tegen zichzelf. Helaas voor de lompen denk ik er zo niet over. Ik waarschuw maar 2 x en als een van onze honden dan een knauw geeft zal ik hard gaan lachen (al zal de reu nooit bijten, het teefje wil wel eens knauwen als zij gepest wordt).
en als ze er problemen van maken kan jij je hond in laten slapen omdat hij de lompen al dan niet terecht een knauw heeft gegeven ?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef Juup© het volgende:
Je kunt je hond nooit beschermen tgen de lompen in de samenleving, en dus moet je de lompen beschermen tegen zichzelf. Helaas voor de lompen denk ik er zo niet over. Ik waarschuw maar 2 x en als een van onze honden dan een knauw geeft zal ik hard gaan lachen (al zal de reu nooit bijten, het teefje wil wel eens knauwen als zij gepest wordt).
in mijn beleving is een hap " een hap" zonder dat er doorgebeten wordt... een correctie.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:48 schreef bleiblei het volgende:
Wat ist verschil tussen "grijpen" en een keer happen?
iddquote:Als je zegt grijpen dan klinkt dat mij in de oren als behoorlijk tekeer gaan.
Ik ben als klein jongetje ook een keer gehapt door een hond van kennissen. Naja, dat was een keer huilen en de rest van de dag met putjes van zijn tanden rond lopen. Dat is niet echt het vermelden waard lijkt mij.
Risico van het vak.
Maar poezen en andere beesten zo hard bijten dat ze er dizzy van worden is en blijft echt niet goed.
Daar valt gewoon helemaal nix aan goed te praten en heb jij iets grond fout gedaan bij de opvoeding.
Als een hond 1 keer hapt zal er niemand het in zijn hoofd halen om te zeggen dat het beest afgemaakt moet worden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
en als ze er problemen van maken kan jij je hond in laten slapen omdat hij de lompen al dan niet terecht een knauw heeft gegeven ?
Zullen we jou eens een spuitje geven?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als een hond 1 keer hapt zal er niemand het in zijn hoofd halen om te zeggen dat het beest afgemaakt moet worden.
Al zo een beest los gaat is het een ander verhaal. Of dat nu op een mens of een dier is.
Breng het terug naar "de mens". Als jij getreiterd wordt en je haalt een keer uit zal niemand zeggen ow ow, wat fout. Als je de desbetreffende persoon het nodige letsel slaat mag je wmb. een spuitje krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |