Dat deed mijn hond ook hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef Qwea het volgende:
mja schiet niet op. Het is ook inet alleen bij het eten geven. Soms ook alleen al als poekie langs hem loopt begint hij te grommen.
ja tuurlijk wel. geslaagd met vlag en wimpel. Gehoorzamen is geen probleem. Met andere dieren omgaan,dat is een probleem.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ja, hier kom je dan ongeveer 6,5 jaar te laat mee. Heeft dat beest nooit training gehad als puppy?
Mijn hond bijt dus wel echt. Al verschillende keren met poekie naar de dierenarts geweest. De vorige x dat hij poekie beet was haar tandje uit haar mond,was ze enorm in shock en kon ze niet meer lopen (tijdelijk godzijdank)quote:Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat deed mijn hond ook hoor
Dan liepen ze elkaar uit te dagen en werd het gezeik.
En 10 minuten later lagen ze in één mand
Overigens beet mijn hond nooit echt. Die maakte schijnbeten naar de kat.
mja daar zat ik idd ook aan te denken. Maar helaas woon ik nog thuis en als mijn ouders echt besluiten balloe weg te doen kan ik er denk ik erg weiig aan doen.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef kree het volgende:
het heeft weinig zin om die hond weg te doen.
Aangezien die poes al 18 is zal ie waarschijnlijk toch over niet al te lange tijd de pijp uit gaan
eens. Mijn zus heeft ook een golden (patoe) en daar kun je praktisch op paardrijden zonder dattie wat doet. Die bijt niet eens als je aan zn oren trekt.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dit ik dit bijzonder apart gedrag vind voor een Golden Retriever. Die beesten zijn de makheid zelve
Geen één hond is te vertrouwen.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dit ik dit bijzonder apart gedrag vind voor een Golden Retriever. Die beesten zijn de makheid zelve
Dit is nog niet eens zo'n gek idee, de enige hond die ik ken die zulk gedrag vertoonde zonder direct aanwijsbare reden had zo'n grote tumor dat voor zijn hersens haast geen plaats meer was...quote:Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het lijkt me toch niet dat balloe een tumor oid zou hebben?
ik heb een hond gehad een bouvier die had wel een tumor in zn hoofd. Maar die hapt ook mensen. Afgezien van dieren kan balloe heel goed met iedereen (mensen) opschieten.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Dit is nog niet eens zo'n gek idee, de enige hond die ik ken die zulk gedrag vertoonde zonder direct aanwijsbare reden had zo'n grote tumor dat voor zijn hersens haast geen plaats meer was...
Dus jullie hadden eerst dat kleine hondje, en toen Balloe kwam en bleek te bijten, hebben jullie dat kleintje weggedaan?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef Qwea het volgende:
mja schiet niet op. Het is ook inet alleen bij het eten geven. Soms ook alleen al als poekie langs hem loopt begint hij te grommen.
Balloe denkt gewoon dat hij de dominanste is
Overigens is dit al aan de gang vanaf pup zijnde. We hadden een klein hondje en die heeft ie ook enorm toegetakeld. Dit hondje hebben we maar aan een kennis gegeven.
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef Panick het volgende:
[..]
Geen één hond is te vertrouwen.
Uiteindelijk krijg je altijd datzelfde lulverhaal van "dat doet ie anders nooit hoor"..
Jaquote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dus jullie hadden eerst dat kleine hondje, en toen Balloe kwam en bleek te bijten, hebben jullie dat kleintje weggedaan?
Ik vind het zo hopeloos. Poekie is 18, die leeft niet lang meer. Balloe is 7 en is afgezien van dit gedrag kei liefquote:Op woensdag 13 december 2006 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Wat vervelend,
Wij hebben onze hond weg moeten doen omdat ze ons katje dood heeft gebeten.
Zij had ook altijd problemen met eten, niemand mocht in de buurt komen, waarschijnlijk is dat mijn katje dus fataal geworden.
Wij hebben nog 3 katten dus hond de deur uit....
Wij hebben heel veel geprobeerd met het rare eetgedrag en werkelijk niets hielp..
baknijd zou in dit geval van toepassing kunnen zijn. Maar er is geen bak in de buurt als poekie binnen langs balloe loopt.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef maaikevis het volgende:
Het klinkt inderdaad niet als een standaard Golden.
Klinkt ook een beetje als baknijd? (http://www.dogweb.nl/gedrag/baknijd.html)
Naja, ik heb een kat, en honden kan ik het ook perfect mee vinden. Maar als een beest dingen blijft doen die het beest niet mag (en er is nix mis zoals bjiv. een tumor) dan zal je toch echt ff maatregelen moeten treffen.quote:
mijn vriend vindt katten niet zo tof. En al zou hij het wel doen,hij wont op een flat, je kan een kat van 18 toch niet meer op de kattebak leren gaanquote:Op woensdag 13 december 2006 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar misschien is het de volgende keer wel echt raak. En geloof me dat wil je echt niet meemaken hoor!!
Kan poekie niet naar je vriend, katten maakt het vaak niet uit of ze nou wel of niet alleen thuis zijn..
maar straffen helpt niet. Ik weet nog de vorige keer dat balloe echt flink op zn donder heeft gehad van mij toen hij de poes greep. Dan gaat het een X weken/Maanden goed en zo opeens is het weer misquote:Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, ik heb een kat, en honden kan ik het ook perfect mee vinden. Maar als een beest dingen blijft doen die het beest niet mag (en er is nix mis zoals bjiv. een tumor) dan zal je toch echt ff maatregelen moeten treffen.
Je kan er tenslotte geen thee mee gaan drinken om het even goed te bespreken hoe en wat.
Dieren zijn geen speelgoed, he.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
JaMaar niet enkel vanwege balloe hoor. Ook omdat dat beest op tafel zeikte en in mn bed
Maar ja,toen bleek dat ze niet samen konden hebben we ervoor gekozen om die kleine aan een kennis te doen.
Overigens,ik heb het idee dat balloe van een broodfokker komt. Ik was zelf niet bij het ophalen omdat ik flink ziek was (en ook niet bij het uitzoeken om dezelfde reden) maar die man zat zo te pushen tegen mn vader van " neem die maar neem die maar" en ze kregen ook niet de mama/papa te zien
Ik denk dat je conslusies bij voorbaat trekt. Dat kleine hondje ging als wij WEG waren naar boven en zeikte mn bed onder. Of hij ging beneden op de tafel pissenquote:Op woensdag 13 december 2006 16:23 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Dieren zijn geen speelgoed, he.
Waarom laat je een hondje wat zijn plek in de roedel duidelijk niet kent, toch op bed en zelfs op tafel? Natuurlijk gaat dat fout.
Je dekt jezelf wel in door te zeggen dat je ziek was, maar je vader heeft ook geen kaas gegeten van omgang met dieren, zo te lezen. Deze dingen bij elkaar opgeteld is het niks vreemd dat ze verknipt raken...
Ik wil niet stoken, maar ik heb vaker dit soort verhalen gehoord. Het schijnt dat er tegenwoordig enorm veel doorgefokte Golden Retrievers zijn die wel degelijk heel agressief kunnen zijnquote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
de laatste 2x valt hij idd aan als de kat bij zn bak komt. Maar soms/vaak ook erbuiten . Hij heeft bv de hond van mn zus aangevallen toen deze in de kamer zat bij onsquote:Op woensdag 13 december 2006 16:28 schreef Vlindertje87 het volgende:
Heeft jullie hond de gehele dag toegang tot zijn eten?
Zo ja, is het misschien een idee om vaste tijden aan te gaan nemen, eet hij het binnen die tijd niet op, dan haal je het weg en zet je het 2 uur later nog een keer op, eet hij het weer binnen een kwartier bijvoorbeeld niet op, gewoon wéér weghalen. Zo kun je ze misschien apart laten eten en heb je dit probleem niet.
Tenminste als hij echt álleen aanvalt als de kat bij zn eten komt.
slaan helpt niet. niet alleen bij balloe,maar slaan bij een hond helpt NOOIT.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:38 schreef Nyles het volgende:
Hmmm, aggressie en honden is eigenlijk nooit te voorspellen, maar als ik lees dat Balloe niet alleen met jullie katje Poekie problemen heeft maar dit vaker heeft gedaan... die hond heeft een kronkel in zijn kop hoor!
Kinkt leguber, maar het enige wat je hieraan kan doen is Balloe vet hard slaan met iets alstie nog zoiets doet!
Vandaag of morgen kom je de verkeerde hond tegen met een nog erger baasje en dan ben jij EN Balloe de pineut!
meestal vreet ie in 1x zn bak leeg. Komt zelden voor dat hij het laat staan. En oke,voernijd. Maar hoe verklaren we dan dat Balloe al die andere beesten heeft gebeten? Dat was geen voernijd.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef hiena het volgende:
voernijd kan idd wel eens wat zijn, het blijft natuurlijk in zijn ogen zijn bak en zijn eten en daar gaat die 'gare kat' wat van jatten!
ik ben vrijwilligster bij een dierenasiel en daar heb ik o.a. een wandelhond, ook een beetje verknipte golden met voernijd. Het is echt niet zo dat goldens altijd zo geweldig mak en weet ik het zijn, er zaten tot voor kort best een aantal goldens in het asiel, en die waren allemaal moeilijk.
Misschien heeft het ook iets met rangen te maken. dat jouw hond moet leren dat JIJ de baas bent, en hem consequent straffen als hij ook maar naar de kat kijkt (bij wijze van ;-)).
Als mijn golden naar mij gromt ofzo dan laat ik hem altijd zitten en liggen en dat soort commando's, dat hij weet dat ik de baas ben, en niet hij.
en eten de hele dag laten staan voor je hond is ook niet goed, behalve als hij slecht eet of moeilijk eet..
Ja, soms gaat het weeeeeken goed. alhoewel Balloe ALTIJD wel blijft grommen naar poekie als we balloe eten doen en poekie is in de buurt. Dat gooien we dan idd maar op voernijd. Maar soms dan valt hij ook zomaar poekie aan. Of een andere hond.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:44 schreef Vlindertje87 het volgende:
Toch vreemd, hij valt dus eigenlijk plotseling aan?
Ga met hem trainen, leer hem commando's etc. Zie je het ook aankomen in zijn gedrag? Dan moet je het een stap voor zijn, zodra je merkt dat er iets kán gebeuren moet je hem afleiden en bezig houden.
Probeer een verklaring voor zijn gedrag te vinden, onderzoek door dierenarts of hij misschien iets mankeert, en anders zou ik toch een gedragstherapeut inschakelen om er toch achter te komen waar het vandaan komt en hoe het kan veranderen.
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef N.icka het volgende:
Ga met die hond op les , of doe hem weg. straks grijpt die een kind
nog zwaarder? De vorige keer heb ik hem echt goed op zn donder gegeven. Ik dacht echt dat hij die kat zou vermoordenquote:Op woensdag 13 december 2006 16:49 schreef Nyles het volgende:
Je zei niet slaan , maar het is duidelijk dat jeje hond wat zwaarder op zijn flikker moet geven als hij zoiets uithaalt!
die ga ik even onthoudenquote:Op woensdag 13 december 2006 16:52 schreef Vlindertje87 het volgende:
Slaan helpt niet, hooguit dat hij bang voor je wordt, en wie weet wat hij dan doet.
Misschien heeft het geen nut meer bij jouwn hond hoor, maar proberen kan allicht.
Op de cursus met mijn hond werd aangeraden om als hij iets doet wat jij niet okay vind, direct te rammelen met een blikje met knikkers erin, of naar hem toegooien ( niet raken natuurlijk ) daar schrikt hij van, en dat schrikken moet je belonen.
Bij mijn hond heeft het erg goed geholpen met veel dingen, zoals blaffen, janken en tjoenken onder aan de trap als ik boven ben en mn ouders beneden, bij de mijne is schudden al genoeg en hij kruipt weg.
Let wel op dat als je dit mocht gaan doen, het wel op het moment doen dat hij bézig is met grommen.
Dan kan je wel zo stom reageren maar het is de waarheid , neem jij de verantwoording op je als die een kind pakt?quote:
En straks 1 x het buurmeisje? Jullie hebben dat beest niet onder controle . levensgevaarlijk honden die bijtenquote:Op woensdag 13 december 2006 15:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel. geslaagd met vlag en wimpel. Gehoorzamen is geen probleem. Met andere dieren omgaan,dat is een probleem.
Tot nu toe in die 7 jaar heeft balloe het volgende gedaan :
2x de hond (golden) van mn zus gegrepen
3 a 4 x poekie gegrepen
2x blacky (dat kleine hondje uit de OP) gegrepen
1x een duitse dog van de training aangevallen
1x zo'n knor hondje aangevallen ook van de training
1x onze achterbuurhond gegrepen.
Was het kind alleen met de hond?quote:Op woensdag 13 december 2006 19:35 schreef Qwea het volgende:
hij heeft al een keer het buurjochie gegrepen, maar die zat telkens aan zijn staart en oren te sjorren en in zijn ogen te prikken, toen heeft ie na een aantal waarschuwingsgrommen uitgehaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |