abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2006 @ 15:50:42 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44394592
*heel diep zucht*

Het is weer zover. Onze goldenretriever balloe van bijna 7 jaar heeft alweer onze poes poekie van bijna 18 jaar gebeten. Dit is helaas niet de eerste keer. Dit is zeker al 2 a 3 x eerder voorgekomen.

Gelukkig mankeert poekie niet veel,enkel een beetje in shock. Mn ouders willen balloe wegdoen omdat ze denken dat hij de volgende x poekie doodbijt.

Balloe greep poekie omdat balloe zijn eten had laten staan en poekie erlangs kwam en er aan ging snuffelen.

Dit moet toch op te lossen zijn met die hond. Zonder tering dure gedragstrainingen

Ik wil mijn golden dus mooi niet kwijt en nee,mijn kat van 18 ook niet
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_44394646
apart eten geven zou een oplossing kunnen zijn.
Poesje mauw
kom eens gauw
ik heb lek're melk voor jouw
  woensdag 13 december 2006 @ 15:54:20 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44394720
mja schiet niet op. Het is ook inet alleen bij het eten geven. Soms ook alleen al als poekie langs hem loopt begint hij te grommen.

Balloe denkt gewoon dat hij de dominanste is

Overigens is dit al aan de gang vanaf pup zijnde. We hadden een klein hondje en die heeft ie ook enorm toegetakeld. Dit hondje hebben we maar aan een kennis gegeven.
pi_44394778
Ja, hier kom je dan ongeveer 6,5 jaar te laat mee. Heeft dat beest nooit training gehad als puppy?
Scheren is voor schapen!
pi_44394785
het heeft weinig zin om die hond weg te doen.
Aangezien die poes al 18 is zal ie waarschijnlijk toch over niet al te lange tijd de pijp uit gaan
Do what you love, love what you do!
  woensdag 13 december 2006 @ 15:58:33 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44394884
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef Qwea het volgende:
mja schiet niet op. Het is ook inet alleen bij het eten geven. Soms ook alleen al als poekie langs hem loopt begint hij te grommen.
Dat deed mijn hond ook hoor
Dan liepen ze elkaar uit te dagen en werd het gezeik.
En 10 minuten later lagen ze in één mand

Overigens beet mijn hond nooit echt. Die maakte schijnbeten naar de kat.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 13 december 2006 @ 15:59:34 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44394928
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ja, hier kom je dan ongeveer 6,5 jaar te laat mee. Heeft dat beest nooit training gehad als puppy?
ja tuurlijk wel. geslaagd met vlag en wimpel. Gehoorzamen is geen probleem. Met andere dieren omgaan,dat is een probleem.

Tot nu toe in die 7 jaar heeft balloe het volgende gedaan :

2x de hond (golden) van mn zus gegrepen
3 a 4 x poekie gegrepen
2x blacky (dat kleine hondje uit de OP) gegrepen
1x een duitse dog van de training aangevallen
1x zo'n knor hondje aangevallen ook van de training
1x onze achterbuurhond gegrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 13-12-2006 16:05:54 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:01:59 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395040
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat deed mijn hond ook hoor
Dan liepen ze elkaar uit te dagen en werd het gezeik.
En 10 minuten later lagen ze in één mand

Overigens beet mijn hond nooit echt. Die maakte schijnbeten naar de kat.
Mijn hond bijt dus wel echt. Al verschillende keren met poekie naar de dierenarts geweest. De vorige x dat hij poekie beet was haar tandje uit haar mond,was ze enorm in shock en kon ze niet meer lopen (tijdelijk godzijdank)

Maar ik wil dus mn hond niet kwijt ik wil dat mn hond normaal om kan gaan met andere beesten. Ik wil dat mn hond in de kamer kan blijven ipv naar de keuken moet als mn zus met haar hond langs komt.

Als je die 2 in 1 kamer zet dan grijpt balloe zonder pardon patoe. Het lijkt wel of balloe echt tering jaloers is. Terwijl hij aandacht zat krijgt
  woensdag 13 december 2006 @ 16:03:52 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395103
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef kree het volgende:
het heeft weinig zin om die hond weg te doen.
Aangezien die poes al 18 is zal ie waarschijnlijk toch over niet al te lange tijd de pijp uit gaan
mja daar zat ik idd ook aan te denken. Maar helaas woon ik nog thuis en als mijn ouders echt besluiten balloe weg te doen kan ik er denk ik erg weiig aan doen.

Ik zat te denken om hij bij mn vriend te brengen mocht hij echt weg moeten. Maar ook dat is eigenlijk geen optie. Een goldenretriever op een flat,zonder lift, die geen trap mag lopen. En MikeyMo is overdag werken en dan zou balloe 12u alleen zijn
  woensdag 13 december 2006 @ 16:05:50 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44395177
Ik moet trouwens zeggen dit ik dit bijzonder apart gedrag vind voor een Golden Retriever. Die beesten zijn de makheid zelve
  woensdag 13 december 2006 @ 16:07:20 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395252
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dit ik dit bijzonder apart gedrag vind voor een Golden Retriever. Die beesten zijn de makheid zelve
eens. Mijn zus heeft ook een golden (patoe) en daar kun je praktisch op paardrijden zonder dattie wat doet. Die bijt niet eens als je aan zn oren trekt.

Terwijl als ik balloe straf hij soms hap bewegingen maakt

Het lijkt me toch niet dat balloe een tumor oid zou hebben?
pi_44395325
quote:
Geen één hond is te vertrouwen.
Uiteindelijk krijg je altijd datzelfde lulverhaal van "dat doet ie anders nooit hoor". .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44395355
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Qwea het volgende:

[..]
Dit is nog niet eens zo'n gek idee, de enige hond die ik ken die zulk gedrag vertoonde zonder direct aanwijsbare reden had zo'n grote tumor dat voor zijn hersens haast geen plaats meer was...
some things you lose, and some things you just give away
  woensdag 13 december 2006 @ 16:10:20 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44395377
- weg -

[ Bericht 92% gewijzigd door Anne op 13-12-2006 16:26:00 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:11:58 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395438
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Dit is nog niet eens zo'n gek idee, de enige hond die ik ken die zulk gedrag vertoonde zonder direct aanwijsbare reden had zo'n grote tumor dat voor zijn hersens haast geen plaats meer was...
ik heb een hond gehad een bouvier die had wel een tumor in zn hoofd. Maar die hapt ook mensen. Afgezien van dieren kan balloe heel goed met iedereen (mensen) opschieten.

Volgens mij vriend die vaak met hem loopt vertoont balloe dit gedrag niet bij teefjes
  woensdag 13 december 2006 @ 16:12:35 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395465
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 13-12-2006 16:26:08 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:12:37 #17
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44395469
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef Qwea het volgende:

Balloe denkt gewoon dat hij de dominanste is

Overigens is dit al aan de gang vanaf pup zijnde. We hadden een klein hondje en die heeft ie ook enorm toegetakeld. Dit hondje hebben we maar aan een kennis gegeven.
Dus jullie hadden eerst dat kleine hondje, en toen Balloe kwam en bleek te bijten, hebben jullie dat kleintje weggedaan?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:14:05 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44395523
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef Panick het volgende:

[..]

Geen één hond is te vertrouwen.
Uiteindelijk krijg je altijd datzelfde lulverhaal van "dat doet ie anders nooit hoor". .

Doe niet zo suf. Het is gewoon algemeen bekend dat het éne hondenras agressiever is dan het andere.
Daar worden ze zelfs op gefokt.

En in dat licht staan Golden Retriever als compleet apatische honden.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:14:32 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395539
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Dus jullie hadden eerst dat kleine hondje, en toen Balloe kwam en bleek te bijten, hebben jullie dat kleintje weggedaan?
Ja Maar niet enkel vanwege balloe hoor. Ook omdat dat beest op tafel zeikte en in mn bed

Maar ja,toen bleek dat ze niet samen konden hebben we ervoor gekozen om die kleine aan een kennis te doen.

Overigens,ik heb het idee dat balloe van een broodfokker komt. Ik was zelf niet bij het ophalen omdat ik flink ziek was (en ook niet bij het uitzoeken om dezelfde reden) maar die man zat zo te pushen tegen mn vader van " neem die maar neem die maar" en ze kregen ook niet de mama/papa te zien
pi_44395550
Het klinkt inderdaad niet als een standaard Golden.

Klinkt ook een beetje als baknijd? (http://www.dogweb.nl/gedrag/baknijd.html)
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_44395597
Wat vervelend,

Wij hebben onze hond weg moeten doen omdat ze ons katje dood heeft gebeten.
Zij had ook altijd problemen met eten, niemand mocht in de buurt komen, waarschijnlijk is dat mijn katje dus fataal geworden.
Wij hebben nog 3 katten dus hond de deur uit....

Wij hebben heel veel geprobeerd met het rare eetgedrag en werkelijk niets hielp..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:17:00 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395641
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Wat vervelend,

Wij hebben onze hond weg moeten doen omdat ze ons katje dood heeft gebeten.
Zij had ook altijd problemen met eten, niemand mocht in de buurt komen, waarschijnlijk is dat mijn katje dus fataal geworden.
Wij hebben nog 3 katten dus hond de deur uit....

Wij hebben heel veel geprobeerd met het rare eetgedrag en werkelijk niets hielp..
Ik vind het zo hopeloos. Poekie is 18, die leeft niet lang meer. Balloe is 7 en is afgezien van dit gedrag kei lief
  woensdag 13 december 2006 @ 16:18:27 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395695
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef maaikevis het volgende:
Het klinkt inderdaad niet als een standaard Golden.

Klinkt ook een beetje als baknijd? (http://www.dogweb.nl/gedrag/baknijd.html)
baknijd zou in dit geval van toepassing kunnen zijn. Maar er is geen bak in de buurt als poekie binnen langs balloe loopt.

Er is ook geen bak in de buurt als de hond van mn zus op visite komt. En er was ook geen bak op die trainingen in de buurt
pi_44395718
Ja, dat snap ik. Maar misschien is het de volgende keer wel echt raak. En geloof me dat wil je echt niet meemaken hoor!!

Kan poekie niet naar je vriend, katten maakt het vaak niet uit of ze nou wel of niet alleen thuis zijn..
  woensdag 13 december 2006 @ 16:20:11 #25
36431 bleiblei
pi_44395771
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef Qwea het volgende:

[..]
- weg -
Naja, ik heb een kat, en honden kan ik het ook perfect mee vinden. Maar als een beest dingen blijft doen die het beest niet mag (en er is nix mis zoals bjiv. een tumor) dan zal je toch echt ff maatregelen moeten treffen.
Je kan er tenslotte geen thee mee gaan drinken om het even goed te bespreken hoe en wat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 13-12-2006 16:26:26 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:21:13 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395794
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar misschien is het de volgende keer wel echt raak. En geloof me dat wil je echt niet meemaken hoor!!

Kan poekie niet naar je vriend, katten maakt het vaak niet uit of ze nou wel of niet alleen thuis zijn..
mijn vriend vindt katten niet zo tof. En al zou hij het wel doen,hij wont op een flat, je kan een kat van 18 toch niet meer op de kattebak leren gaan en naar buiten kan niet want MikeyMo woont aan een drukke weg

ik heb dit topic ook maar op het goldenretriever forum gezet.

*nogmaals zucht
  woensdag 13 december 2006 @ 16:22:30 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395839
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, ik heb een kat, en honden kan ik het ook perfect mee vinden. Maar als een beest dingen blijft doen die het beest niet mag (en er is nix mis zoals bjiv. een tumor) dan zal je toch echt ff maatregelen moeten treffen.
Je kan er tenslotte geen thee mee gaan drinken om het even goed te bespreken hoe en wat.
maar straffen helpt niet. Ik weet nog de vorige keer dat balloe echt flink op zn donder heeft gehad van mij toen hij de poes greep. Dan gaat het een X weken/Maanden goed en zo opeens is het weer mis
pi_44395860
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja Maar niet enkel vanwege balloe hoor. Ook omdat dat beest op tafel zeikte en in mn bed

Maar ja,toen bleek dat ze niet samen konden hebben we ervoor gekozen om die kleine aan een kennis te doen.

Overigens,ik heb het idee dat balloe van een broodfokker komt. Ik was zelf niet bij het ophalen omdat ik flink ziek was (en ook niet bij het uitzoeken om dezelfde reden) maar die man zat zo te pushen tegen mn vader van " neem die maar neem die maar" en ze kregen ook niet de mama/papa te zien
Dieren zijn geen speelgoed, he.

Waarom laat je een hondje wat zijn plek in de roedel duidelijk niet kent, toch op bed en zelfs op tafel? Natuurlijk gaat dat fout.

Je dekt jezelf wel in door te zeggen dat je ziek was, maar je vader heeft ook geen kaas gegeten van omgang met dieren, zo te lezen. Deze dingen bij elkaar opgeteld is het niks vreemd dat ze verknipt raken...
some things you lose, and some things you just give away
  woensdag 13 december 2006 @ 16:26:03 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44395963
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:23 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Dieren zijn geen speelgoed, he.

Waarom laat je een hondje wat zijn plek in de roedel duidelijk niet kent, toch op bed en zelfs op tafel? Natuurlijk gaat dat fout.

Je dekt jezelf wel in door te zeggen dat je ziek was, maar je vader heeft ook geen kaas gegeten van omgang met dieren, zo te lezen. Deze dingen bij elkaar opgeteld is het niks vreemd dat ze verknipt raken...
Ik denk dat je conslusies bij voorbaat trekt. Dat kleine hondje ging als wij WEG waren naar boven en zeikte mn bed onder. Of hij ging beneden op de tafel pissen .

Misschien had ik dat moeten vermelden. Afgezien van het uitzoeken weet ik/ vaders tovh wel hoe een hond opgevoedt moet worden. We hebben er 4 gehad (geen goldens maar toch) waarvan 1 hetzelfde gedrag vertoonde enkel dan naar mensen toe. Deze had een tumor in zijn hoofd. Maar dat was ook duidelijk te merken.

Wat balloe betreft, balloe komt niet op bed,op de tafel of weet ik veel wat.
pi_44396058
Heeft jullie hond de gehele dag toegang tot zijn eten?
Zo ja, is het misschien een idee om vaste tijden aan te gaan nemen, eet hij het binnen die tijd niet op, dan haal je het weg en zet je het 2 uur later nog een keer op, eet hij het weer binnen een kwartier bijvoorbeeld niet op, gewoon wéér weghalen. Zo kun je ze misschien apart laten eten en heb je dit probleem niet.

Tenminste als hij echt álleen aanvalt als de kat bij zn eten komt.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:29:05 #31
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44396069
quote:
Ik wil niet stoken, maar ik heb vaker dit soort verhalen gehoord. Het schijnt dat er tegenwoordig enorm veel doorgefokte Golden Retrievers zijn die wel degelijk heel agressief kunnen zijn
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_44396467
Hmmm, aggressie en honden is eigenlijk nooit te voorspellen, maar als ik lees dat Balloe niet alleen met jullie katje Poekie problemen heeft maar dit vaker heeft gedaan... die hond heeft een kronkel in zijn kop hoor!

Kinkt leguber, maar het enige wat je hieraan kan doen is Balloe vet hard slaan met iets alstie nog zoiets doet!
Vandaag of morgen kom je de verkeerde hond tegen met een nog erger baasje en dan ben jij EN Balloe de pineut!
  woensdag 13 december 2006 @ 16:38:53 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396469
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:28 schreef Vlindertje87 het volgende:
Heeft jullie hond de gehele dag toegang tot zijn eten?
Zo ja, is het misschien een idee om vaste tijden aan te gaan nemen, eet hij het binnen die tijd niet op, dan haal je het weg en zet je het 2 uur later nog een keer op, eet hij het weer binnen een kwartier bijvoorbeeld niet op, gewoon wéér weghalen. Zo kun je ze misschien apart laten eten en heb je dit probleem niet.

Tenminste als hij echt álleen aanvalt als de kat bij zn eten komt.
de laatste 2x valt hij idd aan als de kat bij zn bak komt. Maar soms/vaak ook erbuiten . Hij heeft bv de hond van mn zus aangevallen toen deze in de kamer zat bij ons
  woensdag 13 december 2006 @ 16:40:17 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396515
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:38 schreef Nyles het volgende:
Hmmm, aggressie en honden is eigenlijk nooit te voorspellen, maar als ik lees dat Balloe niet alleen met jullie katje Poekie problemen heeft maar dit vaker heeft gedaan... die hond heeft een kronkel in zijn kop hoor!

Kinkt leguber, maar het enige wat je hieraan kan doen is Balloe vet hard slaan met iets alstie nog zoiets doet!
Vandaag of morgen kom je de verkeerde hond tegen met een nog erger baasje en dan ben jij EN Balloe de pineut!
slaan helpt niet. niet alleen bij balloe,maar slaan bij een hond helpt NOOIT.

Het moet toch godverdomme op een normale manier af te leren zijn

dat zeg ik,verder is het een schat van een beest
pi_44396536
- weg -

[ Bericht 93% gewijzigd door Anne op 13-12-2006 16:45:22 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:42:51 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396601
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 13-12-2006 16:45:29 ]
pi_44396620
voernijd kan idd wel eens wat zijn, het blijft natuurlijk in zijn ogen zijn bak en zijn eten en daar gaat die 'gare kat' wat van jatten!
ik ben vrijwilligster bij een dierenasiel en daar heb ik o.a. een wandelhond, ook een beetje verknipte golden met voernijd. Het is echt niet zo dat goldens altijd zo geweldig mak en weet ik het zijn, er zaten tot voor kort best een aantal goldens in het asiel, en die waren allemaal moeilijk.
Misschien heeft het ook iets met rangen te maken. dat jouw hond moet leren dat JIJ de baas bent, en hem consequent straffen als hij ook maar naar de kat kijkt (bij wijze van ;-)).
Als mijn golden naar mij gromt ofzo dan laat ik hem altijd zitten en liggen en dat soort commando's, dat hij weet dat ik de baas ben, en niet hij.
en eten de hele dag laten staan voor je hond is ook niet goed, behalve als hij slecht eet of moeilijk eet..
  woensdag 13 december 2006 @ 16:43:21 #38
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44396623
Ga met die hond op les , of doe hem weg. straks grijpt die een kind
pi_44396643
Toch vreemd, hij valt dus eigenlijk plotseling aan?

Ga met hem trainen, leer hem commando's etc. Zie je het ook aankomen in zijn gedrag? Dan moet je het een stap voor zijn, zodra je merkt dat er iets kán gebeuren moet je hem afleiden en bezig houden.

Probeer een verklaring voor zijn gedrag te vinden, onderzoek door dierenarts of hij misschien iets mankeert, en anders zou ik toch een gedragstherapeut inschakelen om er toch achter te komen waar het vandaan komt en hoe het kan veranderen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:45:09 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396669
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef hiena het volgende:
voernijd kan idd wel eens wat zijn, het blijft natuurlijk in zijn ogen zijn bak en zijn eten en daar gaat die 'gare kat' wat van jatten!
ik ben vrijwilligster bij een dierenasiel en daar heb ik o.a. een wandelhond, ook een beetje verknipte golden met voernijd. Het is echt niet zo dat goldens altijd zo geweldig mak en weet ik het zijn, er zaten tot voor kort best een aantal goldens in het asiel, en die waren allemaal moeilijk.
Misschien heeft het ook iets met rangen te maken. dat jouw hond moet leren dat JIJ de baas bent, en hem consequent straffen als hij ook maar naar de kat kijkt (bij wijze van ;-)).
Als mijn golden naar mij gromt ofzo dan laat ik hem altijd zitten en liggen en dat soort commando's, dat hij weet dat ik de baas ben, en niet hij.
en eten de hele dag laten staan voor je hond is ook niet goed, behalve als hij slecht eet of moeilijk eet..
meestal vreet ie in 1x zn bak leeg. Komt zelden voor dat hij het laat staan. En oke,voernijd. Maar hoe verklaren we dan dat Balloe al die andere beesten heeft gebeten? Dat was geen voernijd.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:46:48 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396731
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:44 schreef Vlindertje87 het volgende:
Toch vreemd, hij valt dus eigenlijk plotseling aan?

Ga met hem trainen, leer hem commando's etc. Zie je het ook aankomen in zijn gedrag? Dan moet je het een stap voor zijn, zodra je merkt dat er iets kán gebeuren moet je hem afleiden en bezig houden.

Probeer een verklaring voor zijn gedrag te vinden, onderzoek door dierenarts of hij misschien iets mankeert, en anders zou ik toch een gedragstherapeut inschakelen om er toch achter te komen waar het vandaan komt en hoe het kan veranderen.
Ja, soms gaat het weeeeeken goed. alhoewel Balloe ALTIJD wel blijft grommen naar poekie als we balloe eten doen en poekie is in de buurt. Dat gooien we dan idd maar op voernijd. Maar soms dan valt hij ook zomaar poekie aan. Of een andere hond.

Zoals ik al zei ; soms gaat het weken/maanden goed en opeens is het weer mis

Wedden dat het na vandaag zeker weer 2 maanden goed gaat
  woensdag 13 december 2006 @ 16:47:17 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396746
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef N.icka het volgende:
pi_44396818
Je zei niet slaan , maar het is duidelijk dat jeje hond wat zwaarder op zijn flikker moet geven als hij zoiets uithaalt!
  woensdag 13 december 2006 @ 16:52:00 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44396939
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:49 schreef Nyles het volgende:
Je zei niet slaan , maar het is duidelijk dat jeje hond wat zwaarder op zijn flikker moet geven als hij zoiets uithaalt!
nog zwaarder? De vorige keer heb ik hem echt goed op zn donder gegeven. Ik dacht echt dat hij die kat zou vermoorden vandaar ook mijn zwaar optreden. Ik heb hem van die kat gegrepen en hem een map met de bezem verkocht fout,ik weet het. Maar ik dacht echt dattie poekie ging vermoorden

zeker omdat poekie heel erg aan het bloeden was
pi_44396978
Slaan helpt niet, hooguit dat hij bang voor je wordt, en wie weet wat hij dan doet.

Misschien heeft het geen nut meer bij jouwn hond hoor, maar proberen kan allicht.
Op de cursus met mijn hond werd aangeraden om als hij iets doet wat jij niet okay vind, direct te rammelen met een blikje met knikkers erin, of naar hem toegooien ( niet raken natuurlijk ) daar schrikt hij van, en dat schrikken moet je belonen.

Bij mijn hond heeft het erg goed geholpen met veel dingen, zoals blaffen, janken en tjoenken onder aan de trap als ik boven ben en mn ouders beneden, bij de mijne is schudden al genoeg en hij kruipt weg.

Let wel op dat als je dit mocht gaan doen, het wel op het moment doen dat hij bézig is met grommen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:55:06 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44397054
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:52 schreef Vlindertje87 het volgende:
Slaan helpt niet, hooguit dat hij bang voor je wordt, en wie weet wat hij dan doet.

Misschien heeft het geen nut meer bij jouwn hond hoor, maar proberen kan allicht.
Op de cursus met mijn hond werd aangeraden om als hij iets doet wat jij niet okay vind, direct te rammelen met een blikje met knikkers erin, of naar hem toegooien ( niet raken natuurlijk ) daar schrikt hij van, en dat schrikken moet je belonen.

Bij mijn hond heeft het erg goed geholpen met veel dingen, zoals blaffen, janken en tjoenken onder aan de trap als ik boven ben en mn ouders beneden, bij de mijne is schudden al genoeg en hij kruipt weg.

Let wel op dat als je dit mocht gaan doen, het wel op het moment doen dat hij bézig is met grommen.
die ga ik even onthouden thnx
  woensdag 13 december 2006 @ 17:04:26 #47
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44397396
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan kan je wel zo stom reageren maar het is de waarheid , neem jij de verantwoording op je als die een kind pakt?
  woensdag 13 december 2006 @ 17:06:38 #48
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44397467
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

ja tuurlijk wel. geslaagd met vlag en wimpel. Gehoorzamen is geen probleem. Met andere dieren omgaan,dat is een probleem.

3 a 4 x poekie gegrepen

En straks 1 x het buurmeisje? Jullie hebben dat beest niet onder controle . levensgevaarlijk honden die bijten
  woensdag 13 december 2006 @ 19:35:45 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44402013
hij heeft al een keer het buurjochie gegrepen, maar die zat telkens aan zijn staart en oren te sjorren en in zijn ogen te prikken, toen heeft ie na een aantal waarschuwingsgrommen uitgehaald
pi_44403913
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:35 schreef Qwea het volgende:
hij heeft al een keer het buurjochie gegrepen, maar die zat telkens aan zijn staart en oren te sjorren en in zijn ogen te prikken, toen heeft ie na een aantal waarschuwingsgrommen uitgehaald
Was het kind alleen met de hond?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_44405702

[ Bericht 100% gewijzigd door klipper op 13-12-2006 23:28:00 ]
pi_44405813
Ik denk wel dat je de dieren uit elkaar moet halen hoor!

Het gaat echt fout...
pi_44406108
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:43 schreef N.icka het volgende:
Ik ben bang dat ik het met N.icka eens moet zijn, het gevaar dat hij een kind bijt zit er in, vooral omdat hij het al een keer gedaan heeft. Heeft balloe toen door gebeten of was het een waarschuwingsbeet ?
pi_44415352
Na zo te lezen denk ik of je hond ergens anders plaatsen of je kat
pi_44415862
VRoeger hebben mijn ouders ook een Golden gehad. Het beestje was 9 maanden toen we hem kregen en bijna 2 toen de dierenarts ingreep en hem heeft laten inslapen. Met die 9 maanden had hij nl al 4 bazen versleten voordat wij hem kregen (waaronder een dierenarts). Hij hapte zonder reden naar katten (binnen en buiten), mijn vader is
gegrepen omdat zijn hand net even te lang aan de voerbak bleef toen hij hem neerzette en wandelen met hem kon alleen maar met muilkorf omdat hij uitviel tegen alles wat bewoog, mens en dier, van kleuter tot oma.
De dierenarts hield het op een zwaar scizofrene hond doordat de eerste baas hem mishandeld had en er teveel verandering in zijn jonge leven is geweest in combinatie met doorfok.

Mijn tip is dus: mocht je Balou en de kat willen houden, zorg dan dat hij een vaste tijd krijgt om te eten en haal dan de bak weg. Zorg dat de kat tijdens het eten ergens anders is. Laat geen speelgoed slingeren waar Balou iets mee heeft. Koop een uitlaatriem met een riempje om zijn snuit zodat hij zijn bek niet te ver open kan doen om te bijten. En corrigeer meteen zijn gedrag als hij iets niet goed doet. Daarbij hoef je hem niet een doodssmak te verkopen maar een losse krant, samen met een hard commando is voldoende, of een rukje aan de riem als buiten.
Zorg dat als er een andere hond op bezoek komt of kleine kinderen dat hij dan ook die riem om heeft zodat je meteen kunt corrigeren en er in onoplettendheid toch niemand verwond kan worden. Hij heeft de wil roedelleider te zijn, en zal dat op elk moment ook proberen te worden.
Succes
pi_44416161
Wat ik wel weet is dat het gewelddadig straffen van een hond meer kwaad doet dan goed. Je leert een hond eigenlijk dat geweld goed is bij straffen van een lagere rang.
pi_44416248
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

3 a 4 x poekie gegrepen

Holy... da's nogal een lijstje hoor, zelfs verdeeld over zeven jaar. Vind ik echt niet kunnen, alsjeblieft voor het welzijn van Poekie en alle dieren (en mensen!) uit jullie buurt, doe die hond ALSJEBLIEFT weg naar iemand die 'm wel onder controle kan houden! Levensgevaarlijk voor andere dieren, en ik zou zo'n hond die dieren grijpt ook niet met mensen vertrouwen.
Arme Poekie....
pi_44417206
Volgens mij is dit een vervolg op een ouder topic
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_44417263
Ik vind het ook superzielig voor poekie, ik krijg dr gewoon pijn van in mn maag.. Ik heb al 3 katten (4 jaar) anders had ik zeker opvang aangeboden!
  donderdag 14 december 2006 @ 10:44:01 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44418746
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij is dit een vervolg op een ouder topic
heb idd ooit een topic geplaatst ja. Maar met al mn klonen kan ik hem niet terug vinden
pi_44418987
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Terwijl als ik balloe straf hij soms hap bewegingen maakt
Niet om het een of ander, maar je hond hoort onderdanig te zijn aan jou. Elke 'hapbeweging' of wat daar dan ook maar op lijkt, zou ik direct straffen. Dan heb ik het natuurlijk niet over slaan (alhoewel een 'corrigerende tik' kan helpen), maar gewoon je stem verheffen/toon aanpassen. Laat maar merken dat z'n baasje kwaad op hem is. Zolang hij nog hapt naar jou, zal hij helemaal al geen problemen hebben met het bijten van kleinere wezens, zoals je kat.
quote:
Dit is (helaas) ook een mogelijkheid. Die kutdingen kunnen soms heel goed verstopt zitten, maar ze zijn een hele goede verklaring voor elke gedragsverandering van dieren. Maar gezien je hond dit al heel lang doet, betwijfel ik of het een tumor is.
pi_44422969
Zwaarder optreden en flink op je strepen gaan staan.
Kolere, als mijn hond hap-bewegingen naar mij gaat maken zal hij een week niet kunnen zitten.
Ik ben hier in huis de baas en ik wil hier geen geknok... met wie af wat dan ook en zeker niet naar mij toe.
Alles goed en wel met die 'lieve' trainingen en positief belonen maar je bent verdomme de baas...
Hoe denk je dat het er in het wild an toe gaat?
Mevrouw-wolf-roedelleider die liefjes op een andere wolf afloopt; Nah, das nie lief van je, nie weer doen hoor... ?
Daar worden ook flinke en rake klappen uitgedeeld.
Een correctie is een pijnprikkel, het is bedoeld om duidelijk over te komen.
Als je hond zo met je an de wandel gaat lijkt het mij dat je niet duidelijk genoeg bent. Jij bent de baas, gedraag je je daar dan ook naar.
(waarmee ik niet wil zeggen dat je je hond maar appelweek af moet houwen, maar schijnbaar ben je toch niet baas genoeg)
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 15 december 2006 @ 00:05:54 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44444451
Mijn hond heet Tyson, maar luisterd ook naar Gert-Jan, Jochem, Rothond, klootzak, als het maar lief word gezegd

Edit: helaas
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44456001
Er is er maar 1 de baas daar in huis blijkbaar, en dat is de verkeerde (de hond).
pi_44456233
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef Qwea het volgende:
*heel diep zucht*

Het is weer zover. Onze goldenretriever balloe van bijna 7 jaar heeft alweer onze poes poekie van bijna 18 jaar gebeten. Dit is helaas niet de eerste keer. Dit is zeker al 2 a 3 x eerder voorgekomen.

Gelukkig mankeert poekie niet veel,enkel een beetje in shock. Mn ouders willen balloe wegdoen omdat ze denken dat hij de volgende x poekie doodbijt.

Balloe greep poekie omdat balloe zijn eten had laten staan en poekie erlangs kwam en er aan ging snuffelen.

Dit moet toch op te lossen zijn met die hond. Zonder tering dure gedragstrainingen

Ik wil mijn golden dus mooi niet kwijt en nee,mijn kat van 18 ook niet
wat minder tijd besteden aan bedreigingen en wat meer aan je eigen en aan de hond zn opvoeding doen..
Al denk ik dat het voor alle partijen een paar jaar te laat is.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_44456423
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:23:50 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:13:13 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44456602
- weg-

[ Bericht 57% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:23:37 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:15:12 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_44456652
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:20:40 ]
disclaimer
pi_44456682
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

-weg-
Kleine kinderen + huisdieren = geen combinatie.

Goed in de gaten houden dus, algemeen bekend enzo.

Maargoed, jij weet het toch allemaal beter. Ik hoop dat ze je eens een hartelijke ram voor je smoel geven als het weer eens mis gaat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:20:29 ]
pi_44456729
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:20:15 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:18:14 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44456764
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 15-12-2006 14:20:00 ]
pi_44456795
.
pi_44456939
Lastig hoor.

Ik begrijp dat je de hond niet kwijt wil, en eigenlijk zou dat het probleem ook alleen maar verplaatsen.

Wat de kat betreft.... de komende paar jaartjes goed opletten en ze de ruimte geven elkaar te kunnen ontlopen. De kat zal niet veel langer dan nog een paar jaartjes leven.
Daarna geen andere huisdieren nemen tot je hond " uit de tijd" is.

Wat kinderen betreft...
ik vind het verwijtbaar als hij de kans krijgt kinderen te bijten (terwijl jullie nota bene op de hoogte zijn van zijn uitvallen).

Ik heb jaren met een hond samengeleefd die ook niet met kinderen alleen gelaten kon worden en er zijn nooit ongelukken gebeurd.
Niet thuis, niet op straat.
Die hond verdiend een fijn leven, maar de omgeving veiligheid !

Dat is gewoon de verantwoordelijkheid die jij op je neemt.

Soms is er geen aanwijsbare reden voor dit soort gedrag (alhoewel ik denk dat het meestal wel het gevolg van het 1 of ander is).

De honden die wij nu hebben doen het perfect met zowel dieren als kinderen, een wederzijds respect en acceptatie en vertrouwen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:27:44 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44456995
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef Mirage het volgende:
Lastig hoor.

Ik begrijp dat je de hond niet kwijt wil, en eigenlijk zou dat het probleem ook alleen maar verplaatsen.

Wat de kat betreft.... de komende paar jaartjes goed opletten en ze de ruimte geven elkaar te kunnen ontlopen. De kat zal niet veel langer dan nog een paar jaartjes leven.
Daarna geen andere huisdieren nemen tot je hond " uit de tijd" is.

Wat kinderen betreft...
ik vind het verwijtbaar als hij de kans krijgt kinderen te bijten (terwijl jullie nota bene op de hoogte zijn van zijn uitvallen).

Ik heb jaren met een hond samengeleefd die ook niet met kinderen alleen gelaten kon worden en er zijn nooit ongelukken gebeurd.
Niet thuis, niet op straat.
Die hond verdiend een fijn leven, maar de omgeving veiligheid !

Dat is gewoon de verantwoordelijkheid die jij op je neemt.

Soms is er geen aanwijsbare reden voor dit soort gedrag (alhoewel ik denk dat het meestal wel het gevolg van het 1 of ander is).

De honden die wij nu hebben doen het perfect met zowel dieren als kinderen, een wederzijds respect en acceptatie en vertrouwen.
Hij bijt kinderen op een normale manier niet. Als kinderen hem aaien is er geen probleem. Dat jochie is door ons 4x gewaarschuwd en 4x erbij weggehaalt en bij zn moeder op schoot gezet. Als ik dan vervolgens naar binnen ga om te plassen en die ouders zetten dat kind doodleuk bij de hond neer,ben ik natuurlijk niet meer verwijtbaar. Immers ik heb vaak genoeg gewaarschuwd en het kind erbij weggehaalt.
pi_44457121
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:38 schreef Nyles het volgende:

ik denk dat de hond slaan absoluut geen zin heeft, ik snap niet dat je zo iets kan voorstellen....

wat je met je hond moet doen is eerst naar de dokter om er zeker van te zien dat zijn agressieve gedrag geen lichamelijke oorzaak heeft...

Maar als het niet lichamelijk is, zit het in zijn karakter, en krijg je het er niet meer uit, dus als goed baas zijnt, moet je in het vervolg, de hond en kat gescheiden houden, en ook de hond als je die gaat uitlaten muilkorven ofzo....
pi_44457132
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hij bijt kinderen op een normale manier niet. Als kinderen hem aaien is er geen probleem. Dat jochie is door ons 4x gewaarschuwd en 4x erbij weggehaalt en bij zn moeder op schoot gezet. Als ik dan vervolgens naar binnen ga om te plassen en die ouders zetten dat kind doodleuk bij de hond neer,ben ik natuurlijk niet meer verwijtbaar. Immers ik heb vaak genoeg gewaarschuwd en het kind erbij weggehaalt.
Nee, het is jouw hond, jij weet wat ie doet. Dan haal jij je hond weg bij dat kind.
Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw hond, dat houdt ook in dat hij niet de kans krijgt kinderen te bijten.
Als jij alleen maar kansen creeërt waarin hij dit gedrag kan vertonen kun je hem niet kwalijk nemen dat hij er gebruik van maakt.
Sorry, maar dat is echt jouw fout, niet de zijne.

Komen we toch weer terug op... je laat je niet genoeg gelden als baas... sorry
pi_44457161
quote:

[..]

ik vind dat je de hond niet alleen had moeten laten, ook niet als je naar de wc gaat.

Jij bent en blijft verantwoordelijk en onvoorspelbare uithalen moet je gewoon voorkomen.
Als je je hond op deze manier kent had je hem mee naar binnen moeten nemen.

en dat is echt wat ik denk. (en ja ik heb echt ervaring met "onbetrouwbare" honden... een moordwapen was het gewoon, maar er zijn nooit ongelukken geweest.)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:34:18 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44457175
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Nies het volgende:

[..]

Nee, het is jouw hond, jij weet wat ie doet. Dan haal jij je hond weg bij dat kind.
Jij draagt verantwoordelijkheid voor jouw hond, dat houdt ook in dat hij niet de kans krijgt kinderen te bijten.
Als jij alleen maar kansen creeërt waarin hij dit gedrag kan vertonen kun je hem niet kwalijk nemen dat hij er gebruik van maakt.

nee,ik weet niet wat mijn hond doet. Aangezien normale kids hem nog nooit in zn ogen hebben geprikt en aan zn staart hebben gezeten.

En misschien ben ik idd niet genoeg de baas. Daar moeten we dan snel maar wat aan veranderen
pi_44457199
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar je hond hoort onderdanig te zijn aan jou. Elke 'hapbeweging' of wat daar dan ook maar op lijkt, zou ik direct straffen. Dan heb ik het natuurlijk niet over slaan (alhoewel een 'corrigerende tik' kan helpen), maar gewoon je stem verheffen/toon aanpassen. Laat maar merken dat z'n baasje kwaad op hem is. Zolang hij nog hapt naar jou, zal hij helemaal al geen problemen hebben met het bijten van kleinere wezens, zoals je kat.
[..]
idd..

De dominante hond die wij gehad hebben (dominant naar kinderen/dieren) had het lef niet dominant naar mij en mijn man te zijn.
Hij was wel het type hond dat eens in de zoveel tijd/jaar een poging waagde, maar hij hoefde maar te twijfelen of hij een vage hapbeweging zou maken of " terug zou mopperen" en ik grauwde hem helemaal af

(ik weet het.. misschien idioot, maar het werkte. Ik bleef de baas en bij deze hond was dat gewoon nodig)
Sir Winston Churchill
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:35:51 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44457230
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:33 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik vind dat je de hond niet alleen had moeten laten, ook niet als je naar de wc gaat.

Jij bent en blijft verantwoordelijk en onvoorspelbare uithalen moet je gewoon voorkomen.
Als je je hond op deze manier kent had je hem mee naar binnen moeten nemen.

en dat is echt wat ik denk. (en ja ik heb echt ervaring met "onbetrouwbare" honden... een moordwapen was het gewoon, maar er zijn nooit ongelukken geweest.)
en toch was de hond niet alleen. Als die ouders gewoon dat kind niet bij boefje hadden gezet

hij doet het ook echt niet bij andere kids. Maar het is wel een wijze les geweest want boefje hou ik ver uit de buurt van kids
pi_44457233
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

nee,ik weet niet wat mijn hond doet. Aangezien normale kids hem nog nooit in zn ogen hebben geprikt en aan zn staart hebben gezeten.

En misschien ben ik idd niet genoeg de baas. Daar moeten we dan snel maar wat aan veranderen
Waarom is het kind dan toch gewaarschuwd en er een aantal keren bij weg gehaald? Dan had je toch wel al een vermoeden?
pi_44457267
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Nies het volgende:

[..]

Exactly my point. Je hebt als baas de verantwoordelijkheid om je huisdier in toom te houden. Precies hetzelfde met mensen die weten dat hun hond agressief kan zijn en hem vervolgens niet aanlijnen. En dan stom gaan staan toekijken als hij een kleiner hondje pakt.

Met kinderen is het natuurlijk nog een graadje erger. Een agressieve hond hou je uit de buurt van kinderen. Zet hem even buiten of in een andere kamer. En een agressieve hond moet naar een trainer. Anders loopt het een keer uit de hand.

Ik zou wel weten wat ik zou doen als andermans hond mijn aangelijnde westie aan zou vallen. Of een kind, for that matter.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:37:18 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44457269
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waarom is het kind dan toch gewaarschuwd en er een aantal keren bij weg gehaald? Dan had je toch wel al een vermoeden?
omdat balloe grommen ging. En na dat kind erbij weg gehaalt te hebben,heb ik balloe ook verplaatst bij het kind vandaan,en naast mij. Maar als ik dan vervolgens ga plassen en die domme ouders zetten dat kind naast die hond,ja sorry,maar dan vraag je erom.

Ik zou me ook niet in mn ogen laten prikken. Dan zou ik ook een hengst uitdelen
pi_44457270
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

nee,ik weet niet wat mijn hond doet.
Des te meer reden om hem bij kinderen weg te houden?

Das nou eenmaal de verantwoording die je krijgt samen met zo'n page-pluizebol
pi_44457323
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:16 schreef gurlie het volgende:

[..]

Kleine kinderen + huisdieren = geen combinatie.

Goed in de gaten houden dus, algemeen bekend enzo.
Het kan juist een heel goede combinatie zijn.. hier gaat het er heerlijk aan toe.
De dieren gedragen zich zorgzaam en speels naar de kinderen toe, de kinderen zijn lief voor de dieren.
We hebben drie kinderen en alledrie worden ze op handen gedragen door de honden en de kat.

Zowel voor dieren als kinderen is het ontzettend leuk samen.

Je moet je alleen goed bewust zijn van het feit dat je voor beide ! verantwoordelijkheid draagt.

De dieren moeten hun plaats weten en de kinderen moeten respect en omgangsvormen kennen... en altijd de lichaamstaal blijven lezen... altijd.
Zoals je aan een jong kind vaak kan lezen dat het ondeugd gaat uithalen voordat het dat doet, zo kan je een dier ook lezen.
Sir Winston Churchill
pi_44457337
quote:

[..]

Ik zou in dit geval ook mijn hond weghouden, jij weet hoe of wat je hond doet, plus een klein kind wat je hond zit te klieren, is ook niet leuk voor de hond...

nee, ik zou mijn hond ook weghalen...
pi_44457370
quote:

[..]

Eens.
pi_44457382
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

en toch was de hond niet alleen. Als die ouders gewoon dat kind niet bij boefje hadden gezet

hij doet het ook echt niet bij andere kids. Maar het is wel een wijze les geweest want boefje hou ik ver uit de buurt van kids
als jij weg bent (en je ouders) is de hond alleen.. basta...

je kan de verantwoordelijkheid voor jouw hond niet overdragen aan je gasten.

Die kennen de hond niet, de hond heeft minder respect voor hun (dan voor zijn eigen baasjes) etc etc...

Dat is gewoon een fout geweest van je.

en idd... uit de buurt van kinderen, alleen onder begeleiding en goed blijven opletten en lezen.
Sir Winston Churchill
pi_44457410
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:38 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het kan juist een heel goede combinatie zijn.. hier gaat het er heerlijk aan toe.
De dieren gedragen zich zorgzaam en speels naar de kinderen toe, de kinderen zijn lief voor de dieren.
We hebben drie kinderen en alledrie worden ze op handen gedragen door de honden en de kat.

Zowel voor dieren als kinderen is het ontzettend leuk samen.

Je moet je alleen goed bewust zijn van het feit dat je voor beide ! verantwoordelijkheid draagt.

De dieren moeten hun plaats weten en de kinderen moeten respect en omgangsvormen kennen... en altijd de lichaamstaal blijven lezen... altijd.
Zoals je aan een jong kind vaak kan lezen dat het ondeugd gaat uithalen voordat het dat doet, zo kan je een dier ook lezen.
Ja ik postte het eigenlijk fout. Het moest zijn: kleine kinderen + agressieve huisdieren = geen combinatie.
In principe zijn huisdieren natuurlijk helemaal geweldig voor kids.
pi_44457417
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:39 schreef patje30 het volgende:

[..]

Ik zou in dit geval ook mijn hond weghouden, jij weet hoe of wat je hond doet, plus een klein kind wat je hond zit te klieren, is ook niet leuk voor de hond...

nee, ik zou mijn hond ook weghalen...
al was het maar om de hond te beschermen ipv het kind.

want het is niet altijd de schuld van het dier.

Juist niet, het is de schuld van degene die het kind de kans geeft de hond te pesten.
Sir Winston Churchill
pi_44457519
Je kunt je hond nooit beschermen tgen de lompen in de samenleving, en dus moet je de lompen beschermen tegen zichzelf. Helaas voor de lompen denk ik er zo niet over. Ik waarschuw maar 2 x en als een van onze honden dan een knauw geeft zal ik hard gaan lachen (al zal de reu nooit bijten, het teefje wil wel eens knauwen als zij gepest wordt).
pi_44457593
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:41 schreef Mirage het volgende:

[..]

al was het maar om de hond te beschermen ipv het kind.

want het is niet altijd de schuld van het dier.

Juist niet, het is de schuld van degene die het kind de kans geeft de hond te pesten.
Ja als is het maar om de hond te beschermen, zo bedoelde ik het ook!

hij kan niet praten die hond, dus kan niet anders dan het kind bijten om duidleijk te maken dat het niet leuk is/ of zeer doet wat hij bij hem doet....

pi_44457600
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef Juup© het volgende:
Je kunt je hond nooit beschermen tgen de lompen in de samenleving, en dus moet je de lompen beschermen tegen zichzelf. Helaas voor de lompen denk ik er zo niet over. Ik waarschuw maar 2 x en als een van onze honden dan een knauw geeft zal ik hard gaan lachen (al zal de reu nooit bijten, het teefje wil wel eens knauwen als zij gepest wordt).
Dan geef ik dat kind zelf wel een douw. Ik draag die verantwoording, beide kanten op. Ik dien als baas voor mijn hond te zorgen, dat hem niets overkomt, en ook dat hij een ander niets aan kan doen.
Daar ben je verdorie toch baas voor?
Schaf anders geen hond aan ofzo.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:48:55 #95
36431 bleiblei
pi_44457634
Wat ist verschil tussen "grijpen" en een keer happen?
Als je zegt grijpen dan klinkt dat mij in de oren als behoorlijk tekeer gaan.
Ik ben als klein jongetje ook een keer gehapt door een hond van kennissen. Naja, dat was een keer huilen en de rest van de dag met putjes van zijn tanden rond lopen. Dat is niet echt het vermelden waard lijkt mij.
Risico van het vak.

Maar poezen en andere beesten zo hard bijten dat ze er dizzy van worden is en blijft echt niet goed .
Daar valt gewoon helemaal nix aan goed te praten en heb jij iets grond fout gedaan bij de opvoeding.
pi_44457671
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef Juup© het volgende:
en als ze er problemen van maken kan jij je hond in laten slapen omdat hij de lompen al dan niet terecht een knauw heeft gegeven ?
Sir Winston Churchill
pi_44457685
Maar het ging er toch om dat de hond de kat bijna dood heeft gebeten??
pi_44457728
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:48 schreef bleiblei het volgende:
Wat ist verschil tussen "grijpen" en een keer happen?
in mijn beleving is een hap " een hap" zonder dat er doorgebeten wordt... een correctie.
en persoonlijk vind ik die niet eens erg. Het is wel een sterk teken en iets dat jij eigenlijk zou moeten voorkomen (tenzij dieren onder elkaar)

Bij ons thuis heeft de oudere hond de pup ook wel eens terecht gewezen.. hier leert de pup de sociale omgangsvormen van.. wat is over de grens.. wat is done/ not done in spel.
quote:
Als je zegt grijpen dan klinkt dat mij in de oren als behoorlijk tekeer gaan.
Ik ben als klein jongetje ook een keer gehapt door een hond van kennissen. Naja, dat was een keer huilen en de rest van de dag met putjes van zijn tanden rond lopen. Dat is niet echt het vermelden waard lijkt mij.
Risico van het vak.

Maar poezen en andere beesten zo hard bijten dat ze er dizzy van worden is en blijft echt niet goed .
Daar valt gewoon helemaal nix aan goed te praten en heb jij iets grond fout gedaan bij de opvoeding.
idd
Sir Winston Churchill
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:52:14 #99
36431 bleiblei
pi_44457738
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

en als ze er problemen van maken kan jij je hond in laten slapen omdat hij de lompen al dan niet terecht een knauw heeft gegeven ?
Als een hond 1 keer hapt zal er niemand het in zijn hoofd halen om te zeggen dat het beest afgemaakt moet worden.
Al zo een beest los gaat is het een ander verhaal. Of dat nu op een mens of een dier is.

Breng het terug naar "de mens". Als jij getreiterd wordt en je haalt een keer uit zal niemand zeggen ow ow, wat fout. Als je de desbetreffende persoon het nodige letsel slaat mag je wmb. een spuitje krijgen.
pi_44457834
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als een hond 1 keer hapt zal er niemand het in zijn hoofd halen om te zeggen dat het beest afgemaakt moet worden.
Al zo een beest los gaat is het een ander verhaal. Of dat nu op een mens of een dier is.

Breng het terug naar "de mens". Als jij getreiterd wordt en je haalt een keer uit zal niemand zeggen ow ow, wat fout. Als je de desbetreffende persoon het nodige letsel slaat mag je wmb. een spuitje krijgen.
Zullen we jou eens een spuitje geven?

Ontopic:
Mee eens, echt agressieve honden blijven toch wel zo, en dan is het afwachten totdat het weer een keer fout gaat.
Dan moet je ze als baas maar fatsoenlijk opvoeden. Een golden retriever is een vriendelijk ras dus daar ligt het niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')