abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44391662
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:22 schreef Justah het volgende:
En Rutte blijft maar huilen dat wouter het BELEID heeft gewijzgd terwijl het enkel om een tijdelijke voorziening is gevraagd.
De pardonregeling was geen beleid hoor. En de motie kwam van Bos vorige week. Dus wat klopt er nu precies niet aan wat Rutte zegt?
pi_44391675
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:22 schreef tong80 het volgende:
Rutte is al 20 minuten in een interview op Radio-1 Wouter Bos de schuld aan het geven

Inderdaad al 20 minuten aan het huilen over Wouter en aan het draaikonten als iemand van D66
pi_44391730
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:23 schreef X. het volgende:

[..]

De pardonregeling was geen beleid hoor. En de motie kwam van Bos vorige week. Dus wat klopt er nu precies niet aan wat Rutte zegt?
De motie van gisteravond betrof enkel een vraag tot uitstel van de uitzetting van asielzoekers. Rutte zegt van uitstel komt afstel dus dat is een beleidswijziging en dat is dus grote bullshit.
pi_44391732
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:15 schreef Justah het volgende:
Gadverdamme, die Rutte is ook echt een gore huichelaar..Luister anders even naar Radio 1.
Het is zo'n draaikont hij had bij de D66 moeten gaan zitten.

En ik wil niet dit ik wil niet dat, en maar niks durven zeggen.
--------------------
De man van Radio 1 geeft even het punt aan waar de VVD mee zit, "de VVD is gegijzeld door mevr. verdonk." En Rutte draait er weer lekker omheen.
--------------------
En Wouter krijgt de schuld

En zoals het nu lijkt is Rita niet gestart met het uitzetten van asielzoekers.
Dat was een tenenkrommend gesprek idd.
Wouter dit Wouter dat.. Bah.

Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit zijn op nieuwe verkiezingen en dat dit de eerste ''campange stunt'' is ofzo..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44391790
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat was een tenenkrommend gesprek idd.
Wouter dit Wouter dat.. Bah.

Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit zijn op nieuwe verkiezingen en dat dit de eerste ''campange stunt'' is ofzo..
Rutte schopt richting de opositie maar hij is vergeten dat hij er zelf straks ook bij zit.
pi_44391892
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:28 schreef Justah het volgende:

[..]

Rutte schopt richting de opositie maar hij is vergeten dat hij er zelf straks ook bij zit.
Ja en dan wil ik hem wel eens horen als het kabinet niet uit wil voeren wat de oppositie wil .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44392084
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja en dan wil ik hem wel eens horen als het kabinet niet uit wil voeren wat de oppositie wil .
Ik ben heeeel benieuwd naar wat Balk nu allemaal aan het door praten is. Zoals net al op Radio 1 werd vermeld wordt het gek of gekker :

- Mocht Verdonk blijven zitten en geeft het kabinet de motie aan als onuitvoerbaar dan heb je een grote kans dat er vrij snel een motie volgt welke om een complete ontbinding van het kabinet vraagt. Dit zou dan vervolgens weer een probleem bij Bea neerlegen.

- Accepteert Verdonk de motie en pakt ze haar biezen dan dient de rest van de VVD erachter aan te gaan. Dan dient vervolgens het CDA op de winkel te passen voor de resterende periode wat hun weer een kwetsbare partij maakt in de formatie.
pi_44392164
Als die Rutte nou gewoon een vent is, dan zegt hij dat hij het belachelijk en schandalig vindt, maar dat dit nou maar helaas de regels van het spel zijn, en dat hij en de VVD zich daaraan zullen en moeten houden. Opzouten dus met Verdonk, en de rit uitzitten tot een volgend kabinet.

Alsof het zo moeilijk is om niemand van voor 2001 even niet uit te zetten...tsjongejongejonge, wat een beleidswijziging.
  woensdag 13 december 2006 @ 14:42:16 #129
3542 Gia
User under construction
pi_44392244
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:37 schreef Justah het volgende:

[..]

Ik ben heeeel benieuwd naar wat Balk nu allemaal aan het door praten is. Zoals net al op Radio 1 werd vermeld wordt het gek of gekker :

- Mocht Verdonk blijven zitten en geeft het kabinet de motie aan als onuitvoerbaar dan heb je een grote kans dat er vrij snel een motie volgt welke om een complete ontbinding van het kabinet vraagt. Dit zou dan vervolgens weer een probleem bij Bea neerlegen.

- Accepteert Verdonk de motie en pakt ze haar biezen dan dient de rest van de VVD erachter aan te gaan. Dan dient vervolgens het CDA op de winkel te passen voor de resterende periode wat hun weer een kwetsbare partij maakt in de formatie.
En ook CDA blijft doorgaan met uitzettingen. Dat stopt echt niet.
Zelfs als er nog maar één minister over is, kan die doorgaan met uitzettingen en daar is dan niks meer tegen te doen.
pi_44392797
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

En ook CDA blijft doorgaan met uitzettingen. Dat stopt echt niet.
Zelfs als er nog maar één minister over is, kan die doorgaan met uitzettingen en daar is dan niks meer tegen te doen.
Ik dacht dat op dat moment het leger de controle op zich nam?
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 15:02:03 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_44392900
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44393036
quote:
Wat een bull
pi_44393091
quote:
  woensdag 13 december 2006 @ 15:07:57 #134
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44393094
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik zeg: Het kabinet moet uitvoeren wat de kamermeerderheid zegt, tenslotte is dat de basis van onze democratie -> kabinet vaart eigen weg -> kabinet houdt zich niet aan de democratie.

Nou daar staat toch vast wel iets over in onze grondwet?
Het kabinet voert beleid zoals dat is afgesproken in het regeerakkoord door partijen die samen een democratische meerderheid hebben gehaald na demoratische verkiezingen. De kamer is er in eerste aanleg om te controleren, niet om zelf beleid te maken. Zo is dat vastgelegd in het staatsrecht en dat heet de parlementaire democratie. Datzelfde staatsrecht geeft weer dat een demissionair kabinet geen ander beleid dient te voeren dan dat zij dat toen het missionair was. Dát is de parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Als je dan al iets onwettigs moet aanwijzen is dat het gedrag van de oppositie. En dan niet zozeer het debat van gisteren, maar in eerste instantie uberhaupt de beweging om het huidige, na de val van het kabinet, gecontinueerde beleid te wijzigen. Dát is niet volgens de rechtstaat. En bovendien een beetje dom, zo tijdens de (in)formatie.

Natuurlijk heeft Verdonk ook fouten gemaakt, ze had namelijk nooit moeten toegeven aan de bizarre bewegingen van de Kamer. En bovendien, in de Eerste Kamer is er geen meerderheid voor een generaal pardon. Dus dat gaat sowieso niet gebeuren op korte termijn. Apart dat de media dat over het hoofd zien trouwens.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_44393534
quote:
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 15:23:36 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_44393593
Volgens Vonhof is het ook de schuld van Bos.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44393631
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:23 schreef tong80 het volgende:
Volgens Vonhof is het ook de schuld van Bos.

Tuurlijk de komende jaren is alles de schuld van Bos. Heerlijk simpel toch zo leven ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44393717
Zeg, zijn ze er nu al uit onderhand of hebben ze eerst lekker lang uitgeslapen?

Het is overigens een beetje onoverzichtelijk: dit topic, Rita Verdonk uitzwaai topic, gelukzoekers uitzwaai topic, "En nu?" etc... het komt allemaal op hetzelfde neer...
pi_44393728
quote:

Ongelooflijk trouwens hoe de VVD op dit moment machtspolitiek bedrijft zeg. Totaal niet geintereseerd in wat de kamer denkt. Alleen maar erop uit om de minister zo lang mogelijk in vak K te houden. En dan hebben ze zelfs democratie in hun naam staan.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 15:29:45 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_44393804
De VVD is niet eens meer geïnteresseerd wat het volk denkt. Het is puur bezig met machtspolitiek momenteel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')