De pardonregeling was geen beleid hoor. En de motie kwam van Bos vorige week. Dus wat klopt er nu precies niet aan wat Rutte zegt?quote:Op woensdag 13 december 2006 14:22 schreef Justah het volgende:
En Rutte blijft maar huilen dat wouter het BELEID heeft gewijzgd terwijl het enkel om een tijdelijke voorziening is gevraagd.
Inderdaad al 20 minuten aan het huilen over Wouter en aan het draaikonten als iemand van D66quote:Op woensdag 13 december 2006 14:22 schreef tong80 het volgende:
Rutte is al 20 minuten in een interview op Radio-1 Wouter Bos de schuld aan het geven
De motie van gisteravond betrof enkel een vraag tot uitstel van de uitzetting van asielzoekers. Rutte zegt van uitstel komt afstel dus dat is een beleidswijziging en dat is dus grote bullshit.quote:Op woensdag 13 december 2006 14:23 schreef X. het volgende:
[..]
De pardonregeling was geen beleid hoor. En de motie kwam van Bos vorige week. Dus wat klopt er nu precies niet aan wat Rutte zegt?
Dat was een tenenkrommend gesprek idd.quote:Op woensdag 13 december 2006 14:15 schreef Justah het volgende:
Gadverdamme, die Rutte is ook echt een gore huichelaar..Luister anders even naar Radio 1.
Het is zo'n draaikont hij had bij de D66 moeten gaan zitten.
En ik wil niet dit ik wil niet dat, en maar niks durven zeggen.
--------------------
De man van Radio 1 geeft even het punt aan waar de VVD mee zit, "de VVD is gegijzeld door mevr. verdonk." En Rutte draait er weer lekker omheen.
--------------------
En Wouter krijgt de schuld![]()
En zoals het nu lijkt is Rita niet gestart met het uitzetten van asielzoekers.
Rutte schopt richting de opositie maar hij is vergeten dat hij er zelf straks ook bij zit.quote:Op woensdag 13 december 2006 14:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat was een tenenkrommend gesprek idd.
Wouter dit Wouter dat.. Bah.
Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit zijn op nieuwe verkiezingen en dat dit de eerste ''campange stunt'' is ofzo..![]()
Ja en dan wil ik hem wel eens horen als het kabinet niet uit wil voeren wat de oppositie wilquote:Op woensdag 13 december 2006 14:28 schreef Justah het volgende:
[..]
Rutte schopt richting de opositie maar hij is vergeten dat hij er zelf straks ook bij zit.
Ik ben heeeel benieuwd naar wat Balk nu allemaal aan het door praten is. Zoals net al op Radio 1 werd vermeld wordt het gek of gekker :quote:Op woensdag 13 december 2006 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja en dan wil ik hem wel eens horen als het kabinet niet uit wil voeren wat de oppositie wil.
En ook CDA blijft doorgaan met uitzettingen. Dat stopt echt niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 14:37 schreef Justah het volgende:
[..]
Ik ben heeeel benieuwd naar wat Balk nu allemaal aan het door praten is. Zoals net al op Radio 1 werd vermeld wordt het gek of gekker :
- Mocht Verdonk blijven zitten en geeft het kabinet de motie aan als onuitvoerbaar dan heb je een grote kans dat er vrij snel een motie volgt welke om een complete ontbinding van het kabinet vraagt. Dit zou dan vervolgens weer een probleem bij Bea neerlegen.
- Accepteert Verdonk de motie en pakt ze haar biezen dan dient de rest van de VVD erachter aan te gaan. Dan dient vervolgens het CDA op de winkel te passen voor de resterende periode wat hun weer een kwetsbare partij maakt in de formatie.
Ik dacht dat op dat moment het leger de controle op zich nam?quote:Op woensdag 13 december 2006 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
En ook CDA blijft doorgaan met uitzettingen. Dat stopt echt niet.
Zelfs als er nog maar één minister over is, kan die doorgaan met uitzettingen en daar is dan niks meer tegen te doen.
Het kabinet voert beleid zoals dat is afgesproken in het regeerakkoord door partijen die samen een democratische meerderheid hebben gehaald na demoratische verkiezingen. De kamer is er in eerste aanleg om te controleren, niet om zelf beleid te maken. Zo is dat vastgelegd in het staatsrecht en dat heet de parlementaire democratie. Datzelfde staatsrecht geeft weer dat een demissionair kabinet geen ander beleid dient te voeren dan dat zij dat toen het missionair was. Dát is de parlementaire democratie zoals wij die kennen.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik zeg: Het kabinet moet uitvoeren wat de kamermeerderheid zegt, tenslotte is dat de basis van onze democratie -> kabinet vaart eigen weg -> kabinet houdt zich niet aan de democratie.
Nou daar staat toch vast wel iets over in onze grondwet?
Tuurlijk de komende jaren is alles de schuld van Bos. Heerlijk simpel toch zo levenquote:Op woensdag 13 december 2006 15:23 schreef tong80 het volgende:
Volgens Vonhof is het ook de schuld van Bos.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |