Dat maakt de verdeeldheid er toch niks minder op? Dat was eigenlijk mijn punt.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef teamlead het volgende:
Liever een grote SP en een grote groep Wilders en duidelijkheid, dan de ongelofelijke verdeeldheid van nu.
De huidige verhoudingen in de kamer kunnen niet leiden tot een stabiele regering. Tijd om de bevolking er nogmaals over te laten nadenken lijkt me
Geld dat dan ook voor de formatie van een nieuw kabinet?quote:Op woensdag 13 december 2006 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat de VVD zei bij een motie van wantrouwen Verdonk te volgen. Nu is er nog enige speelruimte om als VVD in het kabinet te blijven.
Volgens teletekst heeft hij dat VOOR de motie al gezegd, beetje dreigen is mark niet vies van.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Rutte zei net dat als Verdonk op stapt, alle VVD-ministers opstappen. Die reactie was dus na de motie.
Maar de vraag blijft:quote:Op woensdag 13 december 2006 01:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Rutte zei net dat als Verdonk op stapt, alle VVD-ministers opstappen. Die reactie was dus na de motie.
Balkenende heeft in dat geval (dus als het voltallige kabinet naar de vaantjes gaat) niks meer over de ministeries te zeggen. Wie opstapt is geen minister meer en kan dus ook niet leiding geven aan een departement.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef rja het volgende:
[..]
Ik geloof niet, dat Balkende zo dom is, om die uitzettingen te laten door gaan.
Want dan krijgt hij ruzie met de kamer.
Misschien krijgt hij dan een motie van wantrouwen aan z'n broek.
Zou wat zijn, Nederland zonder een regering.
Dan is alleen de koningin, nog over.![]()
Okay, maar in het artikel staat dus dat de VVD ministers uit het kabinet zullen stappen wanneer de motie van afkeuring zou worden aangenomen. Dat is gewoon onjuist.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik las het net al elders ja, thanksquote:Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
vergadering is gesloten, de motie is aangenomen. morgen pas meer duidelijkheid. in ieder geval nu nog geen ontslagbrief van verdonk.
Dit zal wel invloed hebben op de formatie, Balkie kan even geen rood of blauw meer zien denk ik zo...quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Geld dat dan ook voor de formatie van een nieuw kabinet?
Gezien de houding van de diverse partijen zou je bijna ernaar gaan verlangen dat Bea het zelf doet.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef rja het volgende:
[..]
Omdat die muts meer stemmen krijgt dan de lijsttrekker.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft:
GAAT Verdonk aftreden?
Ik snap niet dat de VVD ook niet eens het vertrouwen in verdonk opzegt en die muts de fractie uitkiepert.
Dat is lichtelijk lulkoek. In een reactie aan de Kamer op de motie Bos heeft Verdonk gezegd, dat tot aan het debat over deze motie, zij lopende zaken zou aanhouden tot na het debat.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:13 schreef Justah het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, doet ze het niet is ze even geloofwaardig als de PNVD en doet ze het wel dan willen ze bloed zien morgen...
Dat heeft hij om ca. 23.10 uur gezegd. Dit was tijdens de schorsing voorafgaand aan de brief van het kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef Justah het volgende:
[..]
Volgens teletekst heeft hij dat VOOR de motie al gezegd, beetje dreigen is mark niet vies van.
Dat kan niet volgens de Grondwet.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:18 schreef Afwezig het volgende:
Bindend referendum over dit onderwerp? Iemand? Dat zou het hele probleem in een keer voor eens en voor altijd oplossen.
Deze politieke baggertoestand waarin het land nu verkeert is inderdaad uniek.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:17 schreef vosss het volgende:
volgens mij is dat nog niet eerder voor gekomen in een kabinet zo net na de verkiezingen of wel?
Iemand met 670.000 voorkeurs stemmen pleur je niet je fractie uit, dat is politieke zelfmoord voor de gehele VVD.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft:
GAAT Verdonk aftreden?
Ik snap niet dat de VVD ook niet eens het vertrouwen in verdonk opzegt en die muts de fractie uitkiepert.
We leven niet in Zwitserland ofzo. Dan zul je eerst het bindende referendum moeten invoeren.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:18 schreef Afwezig het volgende:
Bindend referendum over dit onderwerp? Iemand? Dat zou het hele probleem in een keer voor eens en voor altijd oplossen.
Ja, de boodschap is hetzelfde.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:13 schreef arneaux het volgende:
Die snap ik ff niet. Waarom is dat dan te zwaar? De boodschap is toch hetzelfde, het gevolg is alleen anders.
Moet je eens aan Pechtold vragenquote:Op woensdag 13 december 2006 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat kan niet volgens de Grondwet.
Ik denk eigenlijk dat de partijen in de nuance dichter bij elkaar liggen dan ze zelf willen toegeven. Helaas willen politici vooral makkelijk scoren in plaats van het land besturen, waardoor verdeeldheid wordt aangewakkerdquote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat maakt de verdeeldheid er toch niks minder op? Dat was eigenlijk mijn punt.
Dan zou de koningin ook een tijdelijk kabinet van ministers op persoonlijke titel kunnen benoemen die los van de partijen, met steun van de kamer, de zaken waarneemt.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef rja het volgende:
[..]
In welk opzicht? Ik denk niet dat de VVD zitting gaat nemen in een nieuw kabinet.quote:Op woensdag 13 december 2006 01:16 schreef arneaux het volgende:
Geld dat dan ook voor de formatie van een nieuw kabinet?
Nee de VVD zeker niet, maar Balkie zal niet blij zijn met Wouter en kornuiten na vannacht....quote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In welk opzicht? Ik denk niet dat de VVD zitting gaat nemen in een nieuw kabinet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |