quote:De motie van de kamer
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
welke punten heeft het demissionaire kabinet in die paar weken dat ze demissionair zijn er nog even doorgeracht? naar mijn weten niets, enkelt beleid verder uitgevoerd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:44 schreef gday het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom bekijk je het selectief? Waarom geldt wat jij zegt wel voor deze opschorting, maar blijkbaar niet voor andere punten die het demissionaire kabinet er wel doorgedrukt heeft?
Spannend, nu mag Agravaine melden waar hij blijkbaar vandaan haalt dat de bevolking het eigenlijk niet wil.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:45 schreef alors het volgende:
[..]
http://vluchtelingen.blie(...)generaal_pardon.html
nu jij met jouw bron![]()
Pechthold wil morgen weer een debat..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:47 schreef Toad het volgende:
Hmmm.. nog geen motie van wantrouwen dus...
Pechtold heb ik altijd al sterk gevonden, ik vind t jammer dat ze zo klein zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:48 schreef Momitsu het volgende:
Ik geen d66 fan maar die Pechtold komt sterk over.
Hij heeft zn momenten...soms sterk andere keren te zwak en met name ten opzichte van wilders komt hij toch te gespeeld over. Ook het verdedigen van het kabinetsbeleid ten tijde van D66 houdt niet echt standquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:48 schreef Momitsu het volgende:
Ik geen d66 fan maar die Pechtold komt sterk over.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:50 schreef TNA het volgende:
Waarom staat Femke er niet? Die komt op mij veel "overtuigender" over![]()
Ja idd...quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Geert weer met z'n "Daar zit geen woord Spaans bij"![]()
my badquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:45 schreef alors het volgende:
[..]
http://vluchtelingen.blie(...)generaal_pardon.html
nu jij met jouw bron![]()
die is van de FPquote:51 procent van de Nederlandse bevolking heeft in een peiling van Maurice de Hond laten weten niet zo'n motie van wantrouwen te willen.
ik zou toch zweren dat ik op de FP nog had gelezen dat een meerderheid dus tegen was, maar blijkt dus dat een zeer minimale meerderheid voor is.quote:DEN HAAG - De kwestie van het generaal pardon verdeelt de Nederlandse bevolking. Een kleine meerderheid van 53 procent is voor een verblijfsvergunning voor 'oude' asielzoekers (van voor 2001), bleek vrijdag uit een peiling van Maurice de Hond. 44 Procent van de ondervraagden is tegen, 3 procent weet het niet.
Goede vraag: where the fuck is Femkequote:Op dinsdag 12 december 2006 21:50 schreef TNA het volgende:
Waarom staat Femke er niet? Die komt op mij veel "overtuigender" over![]()
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:53 schreef sigme het volgende:
Had de SGP de vorige motie eigenlijk ondertekend?
Nee, de SGP vind alles goed wat het kabinet voorstelt. Die laten zich graag regeren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:53 schreef sigme het volgende:
Had de SGP de vorige motie eigenlijk ondertekend?
Dat is volgens mij de zespartijencoalitie 'over links'. Waarom het hagelslag wordt genoemd weet ik niet, wellicht vanwege de kleine brokjes.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:53 schreef TNA het volgende:
Een hagelslagcoalitie?
Nummer twee van de SGP.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wie spreekt er nu?
v/d Staaij, SGPquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wie spreekt er nu?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kees_van_der_Staaijquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wie spreekt er nu?
Ik ben niet aan het luisteren, maar WTF is een hagelslagcoalitie!!????quote:
Als de motie wordt aangenomen dan zijn ze er toch uitgekomen ?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:53 schreef kreischer2000 het volgende:
Waag het niet er vanavond niet uit te komen! Ik heb morgen geen tijd om te kijken.
Ik denk dat ze het er gewoon mee eens zijn. Als er één partij principes heeft is het de SGP.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:54 schreef Toad het volgende:
Nee, de SGP vind alles goed wat het kabinet voorstelt. Die laten zich graag regeren.
Ik vind bijv het vervroegen van de toegang van Poolse arbeiders naar 1 januari ook zo'n punt. Maar dat zul jij waarschijnlijk niet vinden..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:46 schreef Agravaine het volgende:
[..]
welke punten heeft het demissionaire kabinet in die paar weken dat ze demissionair zijn er nog even doorgeracht? naar mijn weten niets, enkelt beleid verder uitgevoerd.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het luisteren, maar WTF is een hagelslagcoalitie!!????
quote:Uw zoekbewerking - hagelslagcoalitie - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Leuke principes ja... Vrouwen niet op hoge posities accepteren...quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het er gewoon mee eens zijn. Als er één partij principes heeft is het de SGP.
Huurliberalisatie wilden ze er ook doordrukken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:56 schreef gday het volgende:
[..]
Ik vind bijv het vervroegen van de toegang van Poolse arbeiders naar 1 januari ook zo'n punt. Maar dat zul jij waarschijnlijk niet vinden..
Denk erom - de SGP heeft een vorige motie van wantrouwen mede ondertekend! Nou dát was een unicum - en Verdonk had er waarde aan moeten hechten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee, de SGP vind alles goed wat het kabinet voorstelt. Die laten zich graag regeren.
De SGP heeft inderdaad principes, maar dan gaat het vooral over etische kwesties. In heel veel zaken zie je dat de SGP gewoon een coalitiepartner is zonder minister.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het er gewoon mee eens zijn. Als er één partij principes heeft is het de SGP.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:58 schreef Arcee het volgende:
Die SP'er die net sprak zinspeelt op een motie van wantrouwen voor Verdonk.
Motie niet uitvoeren ook al wordt-ie aangenomen is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:57 schreef Ericr het volgende:
Debatten met Verdonk duren altijd lang,ze blijft maar ontwijken. Ook al moet nu wel duidelijk zijn wat ze gaat doen, of beter gezegd niet gaat doen.
Hij praat net als Hans Teeuwen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:59 schreef alors het volgende:
Niet weer Weekers he.. Ik haat dat accent.
Recht door zee heet datquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:57 schreef Ericr het volgende:
Debatten met Verdonk duren altijd lang,ze blijft maar ontwijken. Ook al moet nu wel duidelijk zijn wat ze gaat doen, of beter gezegd niet gaat doen.
Hahaquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&q=hagelslagcoalitie&btnG=Nieuws+zoeken
Cultuurfascist!quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:59 schreef alors het volgende:
Niet weer Weekers he.. Ik haat dat accent.
Dankjequote:Op dinsdag 12 december 2006 21:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&q=hagelslagcoalitie&btnG=Nieuws+zoeken
Beetje voorbarig. Mijns inziens moet eerst maar eens over de motie gestemd worden, als de motie dan aangenomen wordt en Verdonk voert, na raadpleging van de ministerraad, de motie niet uit, dan pas is het logisch een motie van wantrouwen in te dienen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:58 schreef Arcee het volgende:
Die SP'er die net sprak zinspeelt op een motie van wantrouwen voor Verdonk.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:02 schreef TNA het volgende:
Die van de Camp is zo'n mannetje die vanavond tegen z'n vrouw zegt: "Zo, ik heb mijn zegje weer goed gedaan hč?".
nee, ben ik wel met je eens. als de kamer daar op reclameert en daar tegen een motie indient (en word aangenomen), dan vind ik dat het kabinet die beslissing moet terugdraaien. ze horen zich gewoon tot hun huidige beleid te beperkenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:56 schreef gday het volgende:
[..]
Ik vind bijv het vervroegen van de toegang van Poolse arbeiders naar 1 januari ook zo'n punt. Maar dat zul jij waarschijnlijk niet vinden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |