Dat was een examenvraag van het CBR en het correcte antwoord was ook 'oneens', maar dat slaat nergens op. De vraag is of je drie handelingen moet uitvoeren en dat moet, dus zou het antwoord 'eens' moeten zijn. Dubbelzinnige vraagstelling van het CBR.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:36 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Het lijkt mij een volgorde vraag. Ik bedoel, je kijkt toch altijd eerst? En de 3 dingen staan ook niet op alfabetische volgorde ofzo. Hij zou dus fout moeten zijn. Maja, wat voor methode gebruik je? Klinkt behoorlijk vaag.Straks leren ze je allemaal verkeerde dingen.
![]()
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik tot begin februari moet wachtenquote:Op woensdag 20 december 2006 00:18 schreef -Beer- het volgende:
Ik wil afrijden, maar moet nog een maand wachten omdat het CBR het zo druk heeft.
Das heel normaal hoorquote:Op woensdag 20 december 2006 18:36 schreef hardcorebass het volgende:
vandaag me 4e les gehad en het ging voor myn gevoel voor geen meter, kon af en toe niet eens goed stoppen
ja klopt, maar ik wou al teveel doen zei ie, ik zit al meteen te schakelen enzo als ik echt moet stoppen, en ik moest eerst stoppen enzo en dan pas schakelen, achja het komt wel goed ooitquote:Op woensdag 20 december 2006 19:28 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Das heel normaal hoorIk heb net 5 rijlessen gehad en ik heb morgen de 6e en 7e les. Na m'n 4e en 5e les dacht ik: man, dit kan echt veel beter. Je moet steeds meer tegelijk kunnen doen en dat gaat in het begin gewoon kut
Bij mij wel tenminste. Morgenavond post ik wel hoe het ging, al zijn m'n verwachtingen niet al te hoog. Ik moet van 16:15 tot 18:15 rijden.. Lekker in de spits bij Nijmegen
![]()
Succes alvastquote:Op woensdag 20 december 2006 19:38 schreef bakayarou het volgende:
Ik moet morgen afrijden in Nijmegen, zit me nu al zenuwachtig te maken
Als ik iets fout doe, zegt mijn instructeur altijd: Je denkt veel te moeilijkquote:Op woensdag 20 december 2006 19:41 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja klopt, maar ik wou al teveel doen zei ie, ik zit al meteen te schakelen enzo als ik echt moet stoppen, en ik moest eerst stoppen enzo en dan pas schakelen, achja het komt wel goed ooitik rij beter dan gemiddeld zei ie maar ik kijk te ver vooruit op de dingen, moet eerst die dingen leren en daarna pas dingen erbij gaan leren
koppeling te snel op laten komen enzo heb ik niet meer gelukkigquote:Op woensdag 20 december 2006 20:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Succes alvast![]()
![]()
[..]
Als ik iets fout doe, zegt mijn instructeur altijd: Je denkt veel te moeilijkIk heb nog teveel de neiging om de koppeling te snel op te laten komen bij optrekken, maarja, dat lijkt me normaal na pas een paar lessen gedaan te hebben, toch?
Maargoed, ik heb in ieder geval een relaxte instructeur (die ook nog eens Calimero na kan doen
) dus het moet ooit wel een keer goed komen
![]()
Verschillende instructeurs.. Dat lijkt me nou niksquote:Op woensdag 20 december 2006 20:12 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
koppeling te snel op laten komen enzo heb ik niet meer gelukkigik heb al 3 instructeurs gehad
en vind het helemaal niet erg, wel leuk opzich beetje afwisseling erin
maar degene die ik nu had had ik voor de 2e keer en dat is zo;n oude vent, niet dat ie heel de tijd ligt te brommen enzo maar hij maakt me gewoon wat zenuwachtiger dan anderen
nja ik heb in 2 auto's gereden, 3x in saab 93 (dikke auto) en 1x in de nieuwe seat leon en die is geil!!quote:Op woensdag 20 december 2006 20:24 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Verschillende instructeurs.. Dat lijkt me nou niksIk zit bij een particuliere rijschool en heb maar één instructeur. Nadeel is dat ie soms echt de hele dag vol zit
Verder hulde: hij is goedkoper dan de gemiddelde rijschool, het is een aardige gozer die het goed uit kan leggen en heeft een zeer relaxte lesauto. Jammer van die dikke reet
[afbeelding]
Er is niets mis met een keer van instructeur wisselen, maar in 4 lessen drie (!) verschillende instructeurs en twee verschillende auto's is niet gezond. Tijd om op zoek te gaan naar een betere rijschool. Dit belooft niet veel goeds.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
nja ik heb in 2 auto's gereden, 3x in saab 93 (dikke auto) en 1x in de nieuwe seat leon en die is geil!!![]()
het is echt een hele goede rijschool, instructeurs werken goed samen ed.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:54 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Er is niets mis met een keer van instructeur wisselen, maar in 4 lessen drie (!) verschillende instructeurs en twee verschillende auto's is niet gezond. Tijd om op zoek te gaan naar een betere rijschool. Dit belooft niet veel goeds.
slagingspercentage zegt natuurlyk wel heel veelquote:Op woensdag 20 december 2006 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:
Slagingspercentage zegt ook niet allesSamenwerking tussen instructeurs zegt wel wat natuurlijk
Is het slagingspercentage betrouwbaar?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
slagingspercentage zegt natuurlyk wel heel veel
Boeiendquote:Op woensdag 20 december 2006 21:14 schreef jovink het volgende:
jaaa morgen eerste rijles.
wel vroeg.. 8 uur
gemiddelde is 31 lessen bij deze rijschool, soms met hoge uitschieters en soms hele snelle leerlingen, hij vertelde dat er laatst 1 was geslaagd met 72 rijlessen.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:24 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Is het slagingspercentage betrouwbaar?
Stel dat een rijschool graag een hoog slagingspercentage wil hebben, om nieuwe leerlingen aan te trekken. Hoe zouden ze dat kunnen doen? Rijschoolhouders noemen een aantal trucs:
Leerlingen weigeren die de Nederlandse taal slecht beheersen en daardoor meer moeite hebben met de rijles en het praktijk examen. Officieel mag dat natuurlijk niet (discriminatie), maar in de praktijk komen ze er wel mee weg ("onze wachtlijst is 4 maanden").
Leerlingen veel lessen laten doen voordat ze rijexamen mogen doen (daar verdient de rijschool ook aan). Bijvoorbeeld: minimaal 40 lessen. Een rijschool die deze truc toepast zal inderdaad hoger scoren, maar is voor snelle leerlingen relatief duur. Als goede leerling wil je juist je rijbewijs halen met minder rijles.
De tussentijdse toets later in de rijopleiding doen. Deze toets is bedoeld om de voortgang op ongeveer 3/4e van de rijopleiding te meten. Als je die toets pas helemaal op het eind krijgt doe je de toets beter en is de kans groter dat je daarna het rijexamen haalt.
Slechte leerlingen zonder dat zij het merken laten afrijden onder een andere rijschoolnaam.
Het CBR doet zijn best om de gegevens zo betrouwbaar mogelijk te maken, maar vaar niet blind op het slagingspercentage. Kijk kritisch naar de rijscholen als je gaat shoppen en vraag zo mogelijk oud-leerlingen naar hun ervaringen.
Bron: Leren.nl/...
wie zegt dat ik dat niet doe/heb gedaan? maar als je het eerste uur vrij bent is je uitlsaap uurtje je wel afgepaktquote:Op woensdag 20 december 2006 21:26 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
BoeiendIk sta elke dag 10 voor 6 m'n nest uit voor school, dus niet zeiken jij
![]()
Daar ben ik dus ook op afgegaan, ervaring van anderenquote:Op woensdag 20 december 2006 21:28 schreef hardcorebass het volgende:
en mijn vrienden hebben er ook gelest en die zijn allemaal onder de 35 gebleven
Ik had echt totaal geen ervaring. Pappie is niet zo'n type die me wel even laat probere op het industrieterreinquote:Op woensdag 20 december 2006 21:36 schreef jovink het volgende:
[..]
wie zegt dat ik dat niet doe/heb gedaan? maar als je het eerste uur vrij bent is je uitlsaap uurtje je wel afgepakt
hoe ging jullie eerste rijles? hadden jullie al ervaring? ik heb best wel veel ervaring met auto dus ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |