abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44578490
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:36 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Het lijkt mij een volgorde vraag. Ik bedoel, je kijkt toch altijd eerst? En de 3 dingen staan ook niet op alfabetische volgorde ofzo. Hij zou dus fout moeten zijn. Maja, wat voor methode gebruik je? Klinkt behoorlijk vaag. Straks leren ze je allemaal verkeerde dingen.
Dat was een examenvraag van het CBR en het correcte antwoord was ook 'oneens', maar dat slaat nergens op. De vraag is of je drie handelingen moet uitvoeren en dat moet, dus zou het antwoord 'eens' moeten zijn. Dubbelzinnige vraagstelling van het CBR.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_44579388
morgen heb ik me 4e rijles, verkapt tvp
pi_44587101
Ik wil afrijden , maar moet nog een maand wachten omdat het CBR het zo druk heeft.
pi_44587764
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:18 schreef -Beer- het volgende:
Ik wil afrijden , maar moet nog een maand wachten omdat het CBR het zo druk heeft.
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik tot begin februari moet wachten

maar wellicht dat er nog iets eerder vrij komt. daarnaast heb ik iets gehoord over de mogelijkheid om versneld examen te doen wanneer je een eigen zaak hebt. laat dit nou net het geval zijn, maar hier hoor ik deze week meer over van mn instructeur; die gaat het even checken

edit: heb net te horen gekregen dat dit niet waar is. leren.nl

[ Bericht 9% gewijzigd door Johnns op 20-12-2006 12:57:54 ]
you and I ain't done Zeke!
  woensdag 20 december 2006 @ 15:54:59 #130
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_44600714
Heb 7dec me bijzondere verichtingen gehaald,, woon zelf in almere en moest naar Utregt,, wat een kutweer was het zeg alleen maar regen en windkracht6 ofsow dikke rukwinden hehe,, was nog best eng moet ik eerlijk bekennen hehehe,, moet zeggen dat het examen gemakkelijker was dan ik had gedacht had er ook meteen 5goed waardoor ik geslaagd was.. dus aan al die gene die hem nog moeten halen het valt reuze mee ... 5 feb me andere deel halen hoop ik en dan een motor kopen !!!!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_44601510
Ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald (met spoed idd.. is wel paar tientjes extra maar anders moest ik tot na oud en nieuw wachten.. en ik heb hem deze week echt nodig).
Gelijk lekker door Zoetermeer gereden, in het begin is het een beetje eng omdat het een andere auto is (koppeling voelt heel anders enzo), alles voelt heel anders aan. Maar nu lijk ik net mijn vader in het verkeer. Heerlijk!!
pi_44605071
vandaag me 4e les gehad en het ging voor myn gevoel voor geen meter, kon af en toe niet eens goed stoppen
pi_44605116
Vandaag derde examen gehad, wéér gezakt. Wel onterecht imo. Ik heb zeer netjes gereden, maar dan komt hij met de opmerking dat het bochtje achteruit niet netjes was en dat hij vond dat ik onzeker was bij kruispunten..

De vorige 2 examens had ik vrede mee, aangezien ze niet onterecht waren, maar deze.. Damn.
pi_44606252
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:36 schreef hardcorebass het volgende:
vandaag me 4e les gehad en het ging voor myn gevoel voor geen meter, kon af en toe niet eens goed stoppen
Das heel normaal hoor Ik heb net 5 rijlessen gehad en ik heb morgen de 6e en 7e les. Na m'n 4e en 5e les dacht ik: man, dit kan echt veel beter. Je moet steeds meer tegelijk kunnen doen en dat gaat in het begin gewoon kut Bij mij wel tenminste. Morgenavond post ik wel hoe het ging, al zijn m'n verwachtingen niet al te hoog. Ik moet van 16:15 tot 18:15 rijden.. Lekker in de spits bij Nijmegen
pi_44606570
Ik moet morgen afrijden in Nijmegen, zit me nu al zenuwachtig te maken
pi_44606631
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:28 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Das heel normaal hoor Ik heb net 5 rijlessen gehad en ik heb morgen de 6e en 7e les. Na m'n 4e en 5e les dacht ik: man, dit kan echt veel beter. Je moet steeds meer tegelijk kunnen doen en dat gaat in het begin gewoon kut Bij mij wel tenminste. Morgenavond post ik wel hoe het ging, al zijn m'n verwachtingen niet al te hoog. Ik moet van 16:15 tot 18:15 rijden.. Lekker in de spits bij Nijmegen
ja klopt, maar ik wou al teveel doen zei ie, ik zit al meteen te schakelen enzo als ik echt moet stoppen, en ik moest eerst stoppen enzo en dan pas schakelen, achja het komt wel goed ooit ik rij beter dan gemiddeld zei ie maar ik kijk te ver vooruit op de dingen, moet eerst die dingen leren en daarna pas dingen erbij gaan leren
pi_44607375
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:38 schreef bakayarou het volgende:
Ik moet morgen afrijden in Nijmegen, zit me nu al zenuwachtig te maken
Succes alvast
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:41 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

ja klopt, maar ik wou al teveel doen zei ie, ik zit al meteen te schakelen enzo als ik echt moet stoppen, en ik moest eerst stoppen enzo en dan pas schakelen, achja het komt wel goed ooit ik rij beter dan gemiddeld zei ie maar ik kijk te ver vooruit op de dingen, moet eerst die dingen leren en daarna pas dingen erbij gaan leren
Als ik iets fout doe, zegt mijn instructeur altijd: Je denkt veel te moeilijk Ik heb nog teveel de neiging om de koppeling te snel op te laten komen bij optrekken, maarja, dat lijkt me normaal na pas een paar lessen gedaan te hebben, toch? Maargoed, ik heb in ieder geval een relaxte instructeur (die ook nog eens Calimero na kan doen ) dus het moet ooit wel een keer goed komen
pi_44607537
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:06 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Succes alvast
[..]

Als ik iets fout doe, zegt mijn instructeur altijd: Je denkt veel te moeilijk Ik heb nog teveel de neiging om de koppeling te snel op te laten komen bij optrekken, maarja, dat lijkt me normaal na pas een paar lessen gedaan te hebben, toch? Maargoed, ik heb in ieder geval een relaxte instructeur (die ook nog eens Calimero na kan doen ) dus het moet ooit wel een keer goed komen
koppeling te snel op laten komen enzo heb ik niet meer gelukkig ik heb al 3 instructeurs gehad en vind het helemaal niet erg, wel leuk opzich beetje afwisseling erin maar degene die ik nu had had ik voor de 2e keer en dat is zo;n oude vent, niet dat ie heel de tijd ligt te brommen enzo maar hij maakt me gewoon wat zenuwachtiger dan anderen
pi_44607882
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:12 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

koppeling te snel op laten komen enzo heb ik niet meer gelukkig ik heb al 3 instructeurs gehad en vind het helemaal niet erg, wel leuk opzich beetje afwisseling erin maar degene die ik nu had had ik voor de 2e keer en dat is zo;n oude vent, niet dat ie heel de tijd ligt te brommen enzo maar hij maakt me gewoon wat zenuwachtiger dan anderen
Verschillende instructeurs.. Dat lijkt me nou niks Ik zit bij een particuliere rijschool en heb maar één instructeur. Nadeel is dat ie soms echt de hele dag vol zit Verder hulde: hij is goedkoper dan de gemiddelde rijschool, het is een aardige gozer die het goed uit kan leggen en heeft een zeer relaxte lesauto. Jammer van die dikke reet

pi_44608484
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:24 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Verschillende instructeurs.. Dat lijkt me nou niks Ik zit bij een particuliere rijschool en heb maar één instructeur. Nadeel is dat ie soms echt de hele dag vol zit Verder hulde: hij is goedkoper dan de gemiddelde rijschool, het is een aardige gozer die het goed uit kan leggen en heeft een zeer relaxte lesauto. Jammer van die dikke reet

[afbeelding]
nja ik heb in 2 auto's gereden, 3x in saab 93 (dikke auto) en 1x in de nieuwe seat leon en die is geil!!
pi_44608960
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

nja ik heb in 2 auto's gereden, 3x in saab 93 (dikke auto) en 1x in de nieuwe seat leon en die is geil!!
Er is niets mis met een keer van instructeur wisselen, maar in 4 lessen drie (!) verschillende instructeurs en twee verschillende auto's is niet gezond. Tijd om op zoek te gaan naar een betere rijschool. Dit belooft niet veel goeds.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_44609202
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:54 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Er is niets mis met een keer van instructeur wisselen, maar in 4 lessen drie (!) verschillende instructeurs en twee verschillende auto's is niet gezond. Tijd om op zoek te gaan naar een betere rijschool. Dit belooft niet veel goeds.
het is echt een hele goede rijschool, instructeurs werken goed samen ed.

Slagingspercentage van de rijschool is: 85-89 procent
pi_44609573
Slagingspercentage zegt ook niet alles Samenwerking tussen instructeurs zegt wel wat natuurlijk
pi_44609618
jaaa morgen eerste rijles.

wel vroeg.. 8 uur
pi_44609710
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:
Slagingspercentage zegt ook niet alles Samenwerking tussen instructeurs zegt wel wat natuurlijk
slagingspercentage zegt natuurlyk wel heel veel
pi_44610008
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

slagingspercentage zegt natuurlyk wel heel veel
Is het slagingspercentage betrouwbaar?
Stel dat een rijschool graag een hoog slagingspercentage wil hebben, om nieuwe leerlingen aan te trekken. Hoe zouden ze dat kunnen doen? Rijschoolhouders noemen een aantal trucs:

Leerlingen weigeren die de Nederlandse taal slecht beheersen en daardoor meer moeite hebben met de rijles en het praktijk examen. Officieel mag dat natuurlijk niet (discriminatie), maar in de praktijk komen ze er wel mee weg ("onze wachtlijst is 4 maanden").

Leerlingen veel lessen laten doen voordat ze rijexamen mogen doen (daar verdient de rijschool ook aan). Bijvoorbeeld: minimaal 40 lessen. Een rijschool die deze truc toepast zal inderdaad hoger scoren, maar is voor snelle leerlingen relatief duur. Als goede leerling wil je juist je rijbewijs halen met minder rijles.

De tussentijdse toets later in de rijopleiding doen. Deze toets is bedoeld om de voortgang op ongeveer 3/4e van de rijopleiding te meten. Als je die toets pas helemaal op het eind krijgt doe je de toets beter en is de kans groter dat je daarna het rijexamen haalt.

Slechte leerlingen zonder dat zij het merken laten afrijden onder een andere rijschoolnaam.
Het CBR doet zijn best om de gegevens zo betrouwbaar mogelijk te maken, maar vaar niet blind op het slagingspercentage. Kijk kritisch naar de rijscholen als je gaat shoppen en vraag zo mogelijk oud-leerlingen naar hun ervaringen.

Bron: Leren.nl/...
pi_44610068
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:14 schreef jovink het volgende:
jaaa morgen eerste rijles.

wel vroeg.. 8 uur
Boeiend Ik sta elke dag 10 voor 6 m'n nest uit voor school, dus niet zeiken jij
pi_44610155
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:24 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Is het slagingspercentage betrouwbaar?
Stel dat een rijschool graag een hoog slagingspercentage wil hebben, om nieuwe leerlingen aan te trekken. Hoe zouden ze dat kunnen doen? Rijschoolhouders noemen een aantal trucs:

Leerlingen weigeren die de Nederlandse taal slecht beheersen en daardoor meer moeite hebben met de rijles en het praktijk examen. Officieel mag dat natuurlijk niet (discriminatie), maar in de praktijk komen ze er wel mee weg ("onze wachtlijst is 4 maanden").

Leerlingen veel lessen laten doen voordat ze rijexamen mogen doen (daar verdient de rijschool ook aan). Bijvoorbeeld: minimaal 40 lessen. Een rijschool die deze truc toepast zal inderdaad hoger scoren, maar is voor snelle leerlingen relatief duur. Als goede leerling wil je juist je rijbewijs halen met minder rijles.

De tussentijdse toets later in de rijopleiding doen. Deze toets is bedoeld om de voortgang op ongeveer 3/4e van de rijopleiding te meten. Als je die toets pas helemaal op het eind krijgt doe je de toets beter en is de kans groter dat je daarna het rijexamen haalt.

Slechte leerlingen zonder dat zij het merken laten afrijden onder een andere rijschoolnaam.
Het CBR doet zijn best om de gegevens zo betrouwbaar mogelijk te maken, maar vaar niet blind op het slagingspercentage. Kijk kritisch naar de rijscholen als je gaat shoppen en vraag zo mogelijk oud-leerlingen naar hun ervaringen.

Bron: Leren.nl/...
gemiddelde is 31 lessen bij deze rijschool, soms met hoge uitschieters en soms hele snelle leerlingen, hij vertelde dat er laatst 1 was geslaagd met 72 rijlessen.

en mijn vrienden hebben er ook gelest en die zijn allemaal onder de 35 gebleven
pi_44610402
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:26 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Boeiend Ik sta elke dag 10 voor 6 m'n nest uit voor school, dus niet zeiken jij
wie zegt dat ik dat niet doe/heb gedaan? maar als je het eerste uur vrij bent is je uitlsaap uurtje je wel afgepakt

hoe ging jullie eerste rijles? hadden jullie al ervaring? ik heb best wel veel ervaring met auto dus ben benieuwd.
pi_44610705
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:28 schreef hardcorebass het volgende:

en mijn vrienden hebben er ook gelest en die zijn allemaal onder de 35 gebleven
Daar ben ik dus ook op afgegaan, ervaring van anderen Ik dacht dat je mischien alleen op het slagingspercentage was afgegaan.
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:36 schreef jovink het volgende:

[..]

wie zegt dat ik dat niet doe/heb gedaan? maar als je het eerste uur vrij bent is je uitlsaap uurtje je wel afgepakt

hoe ging jullie eerste rijles? hadden jullie al ervaring? ik heb best wel veel ervaring met auto dus ben benieuwd.
Ik had echt totaal geen ervaring. Pappie is niet zo'n type die me wel even laat probere op het industrieterrein Ik zou een keer bij een vriend van me in de auto gaan rijden op het industrieterrein, maar dat is er nooit van gekomen. Wel laat ie z'n vriendin best vaak stukjes rijden terwijl zij pas eind 2007 18 wordt Van je vrienden moet je het maar hebben.. Als je al veel ervaring hebt is dat natuurlijk mooi meegenomen. Eerste rijles ging niet echt top, ik hoefde gelukkig nauwelijks wat te doen. Alleen sturen, remmen en gas geven, jammer dat het gelijk in het donker was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')