abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44610811
Succes met je eerst rijles! Ik had nog nooit eerder een auto bestuurd, dus alles was helemaal nieuw! Hoefde in het begin gelukkig alleen gas te geven en te sturen, toen kwam remmen erbij en zo stap voor stap verder gegaan.

Heb er inmiddels 17 lessen opzitten (net nog 2 uur gelest), opzich gaat het wel goed maar ik moet veel beter kijken, en omdat ik niet genoeg kijk maak ik veel stomme fouten, fouten die je niet zou maken als je eerder en beter gekeken had. Dat is dus echt iets waar ik nog op moet letten, verder gaat alles eigenlijk wel goed. Morgen theorie examen, hopelijk in één keertje slagen
pi_44611512
ja hoop ik ook voor jou! veel geleerd?
pi_44612647
Yup, zowel theorie lessen gehad, van een CD rom geleerd en uit een theorie boek, dus moet toch lukken he?

Weet je al in wat voor auto je gaat lessen morgen?

[ Bericht 28% gewijzigd door Simsfan88 op 20-12-2006 22:51:20 ]
  FOK!fotograaf woensdag 20 december 2006 @ 22:38:28 #154
159915 -Menn0-
MNO
pi_44612793
De auto's zijn nog steeds heel

Nu ongeveer 2 maanden rijbewijs en het gaat echt heel lekker mensen zijn echt heel positief over hoe ik rij enzo
,,/
pi_44613320
Whoo! Ik heb vanavond voor het eerst in m'n eentje gereden. In de Alfa van m'n schoonouders Echt vet, zo in m'n eentje, en het ging goed! Op wat aanwijzingen van vrienlief na, maar toch, het ging écht goed.
Alleen was het optrekken met benzine wel lastiger dan met diesel, dat ging dan nog wel wat schokkerig, uiteindelijk maar één keer afgeslagen
YEAH!! GRRVRRROEMM
I will take the sun in my mouth
pi_44614093
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Yup, zowel theorie lessen gehad, van een CD rom geleerd en uit een theorie boek, dus moet toch lukken he?

Weet je al in wat voor auto je gaat lessen morgen?
zijn theorie lessen aan te raden? ik heb echt geen zin om t boekje te leren t staat dr zo dom..

in een rode golf heeft ze me gezegd dus dat gaat helemaal goed komen

heb alleen nog maar in benzine autos gereden diesel is makkelijker ofniet?
pi_44614162
Ik ook in een rode Golf. Ik raad ze zeker aan, je leert er echt veel! Ook als je iets niet snapt kun je het zo vragen, dat kan met een boek niet .

Geen idee welke makkelijker is, ik heb alleen diesel gehad.
pi_44614190
heb je 1 les gehad of zijn dat meerdere?

ja diesel slaat minder snel af.
  woensdag 20 december 2006 @ 23:29:31 #159
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_44614479
Automaat nog minder...

Ik les gewoon in een auto op LPG... Mwah, uiteraard slaat dat ding een keer af, vooral in het begin. Moet je niet té veel angst voor hebben. Instructeur zit - nu nog wel - altijd naast je, dus je moet gewoon 'durven' spelen met de auto. Je hebt niets voor niets rijLES.

Aldus mijn instructeur.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_44614535
ja ik kan ook wel wegrijden enzo dat ist probleem niet maar vroeg me gewoon af of het veel scheelt/
  woensdag 20 december 2006 @ 23:37:43 #161
117895 matthendriks
pi_44614739
Diesel rijdt iets gemakkelijker weg (meer koppel).
Echter, er spelen nog tientallen andere factoren een rol.

Wees maar niet bang dat als jij lest in een Diesel, dat jij na je examen niet in een benzine-auto kunt rijden...
pi_44614930
Ik moet 1,5 week wachten op m'n volgende rijles, ivm kerst enzo.
Rijden is tof
pi_44614995
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:37 schreef matthendriks het volgende:
Diesel rijdt iets gemakkelijker weg (meer koppel).
Echter, er spelen nog tientallen andere factoren een rol.

Wees maar niet bang dat als jij lest in een Diesel, dat jij na je examen niet in een benzine-auto kunt rijden...
Laatst een testritje gemaakt in een benzine auto (rijbewijs binnen sinds 17 nov) en daarvoor alleen maar gelest in diesel en gereden in de VW Passat diesel van m'n pa, maar was wel even wennen. Vooral optrekken is even wennen, zodra het ding loopt (een Alfa Romeo 155) is het schakelen geen enkel probleem. Het is gewoon een kwestie van een automatisme aanleren. Nu ben ik de auto van m'n pa gewend en het bijbehorende rijgedrag en binnenkort dat van mijn eigen autootje.

Kan zelfs een beetje schelen als je tussen diesels onderling wisselt. Maar zolang je kan schakelen ben je in erg korte tijd gewend aan de nieuwe auto, of het nou benzine of diesel is.
pi_44617242
* FranticDJ heeft al een deuk in de auto!

Maar dat was omdat een kerel in mn kont reed terwijl ik stond te wachten op een stoplicht..
  donderdag 21 december 2006 @ 08:30:05 #165
117895 matthendriks
pi_44619360

Geen letsel?
pi_44622275
Ik ga in januari beginnen met lessen maar ik heb al een paar keer met een benzine auto gereden..Nou paar.. best vaak.. ik hoop dat het maar geen problemen geeft tijdens het lessen. Van dat eigen stijl enzo..
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
pi_44624950
quote:
Op donderdag 21 december 2006 08:30 schreef matthendriks het volgende:

Geen letsel?
Ik niet hoor.. Auto heeft flinke deuk vanachter, maar repareren zou meer kosten dan de auto feitelijk nog waard was (zonder deuk) dusja..
pi_44625968
Gezakt

Snel vergeten, vooral de plaats op de weg ging helemaal fout en ik had last van tunnelvisie
pi_44627836
Balen, eerste keer?
pi_44629942
In 1 keer geslaagd voor theorie!

2 fout, was best makkelijk! Mag ook wel na al dat leren uit het boek, van de CD-rom en na het volgen van 6 theorie lessen .
pi_44630910
geodzo ! op naar het praktijk

mn eerste les ging wel mooi hellingproef gedaan gekeerd op kruispunt was wel leuk
pi_44638228
6e en 7e les net gehad beetje over rotondes knallen en keren enzo ;p Motor maar 1 keer af laten slaan 7e en 8e les zijn in week 1
pi_44638372
Maandag aangevraagd, en vandaag was ie er al, het roze pa....sje Met dank aan de mevrouw van de gemeente die heel erg tof was en zo, heeft echt heel erg hara best voor me gedaan Waren alle ambtenaren maar zo

Oh, en ook al een auto gekocht [Project] Citroën Visa
pi_44641347
LIgt het aan mij of is het echt heel anders in een andere auto zonder instructeur enzo?
Ik rij in de Ford Mondeo van mijn ouders wanneer hij voor de deur staat, maar ik ben al 2 keer de lichten vergeten aan te doen (kwam er pas achter toen ik een halve minuut op de weg reed enzo .. Niet zo lang maar toch; Niet goed)
En bij de rijlessen keek ik altijd automatisch in de spiegels.. nu moet ik mezelf even eraan herinneren wat ik allemaal moest doen enzo.
pi_44642368
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:25 schreef Mathijz het volgende:
Balen, eerste keer?
Was eerste keer ja.
Hele dag niet lekker meer in m'n vel gezeten
pi_44645047
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, en ook al een auto gekocht [Project] Citroën Visa

pi_44645106
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:00 schreef cw2cu het volgende:
LIgt het aan mij of is het echt heel anders in een andere auto zonder instructeur enzo?
Ik rij in de Ford Mondeo van mijn ouders wanneer hij voor de deur staat, maar ik ben al 2 keer de lichten vergeten aan te doen (kwam er pas achter toen ik een halve minuut op de weg reed enzo .. Niet zo lang maar toch; Niet goed)
En bij de rijlessen keek ik altijd automatisch in de spiegels.. nu moet ik mezelf even eraan herinneren wat ik allemaal moest doen enzo.
Ja heb ik ook Richting aangeven enzo en in m'n spiegel kijken doe ik bijna helemaal nooit meer, let liever gewoon op de weg voor me..
pi_44645584
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:47 schreef JapieGijs het volgende:

[..]

Ja heb ik ook Richting aangeven enzo en in m'n spiegel kijken doe ik bijna helemaal nooit meer, let liever gewoon op de weg voor me..
Fijn joh
pi_44646566
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:47 schreef JapieGijs het volgende:

[..]

echt dom idd, maak je het alleen maar gevaarlyk mee man, altijd je richting aangeven anders ben je gewoon een loser en hoop ik dat je rijbewijs snel wordt afgepakt
pi_44649649
@Hardcorebass en Bazziek,
als ik er wat aan zou kunnen doen dan dan had ik het ook gedaan..
Het is gewoon een beetje wennen, want het was automatisme.
pi_44653054
nou ik mn rijbewijs heb let ik juist extra op kijken enzo, want als ik niet kijk, en er gebeurt wat, dan kan niet iemand anders nog ff op de rem trappen ofzo
pi_44655089
Had vandaag om 9.50 examen in Eindhoven. In één keer geslaagd. Was wel een leuke rit. Beetje door eindhoven gereden. Had de zelfde examinator als bij de TTT. Was gelukkig een stuk minder zenuwachtig dan bij de TTT. Moet nu alleen zo lang wachten tot ik mijn rijbewijs kan gaan aanvragen.
pi_44655206
gefeliciteerd plus20
pi_44655507
dadelyk mijn 5e rijles
pi_44655659
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:52 schreef cw2cu het volgende:
@Hardcorebass en Bazziek,
als ik er wat aan zou kunnen doen dan dan had ik het ook gedaan..
Het is gewoon een beetje wennen, want het was automatisme.
als jij zegt dat het een automatisme was, waarom nu dan niet meer? klinkt alsof het je eigen keuze is om niet meer zoveel te kijken en je knipperlicht niet te gebruiken. maak er gewoon weer een automatisme van: stap in de auto, controleer je spiegels (iets wat je niet hoeft te doen als je een eigen auto hebt), doe je riem om, kijk of je weg kan rijden, knipperlicht aan en kijken.

en trouwens volgens jouw zeggen kijk je meer op wat er voor je gebeurt, toch krijg je er (als het goed is) door de instructeur ingestampt dat wat achter je gebeurt veel belangrijker is dan wat er voor je gebeurt.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_44655968
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:01 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

wat achter je gebeurt veel belangrijker is dan wat er voor je gebeurt.

Dan had iedereen wel achterstevoren in de auto gezeten
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44657095
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:01 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

als jij zegt dat het een automatisme was, waarom nu dan niet meer? klinkt alsof het je eigen keuze is om niet meer zoveel te kijken en je knipperlicht niet te gebruiken. maak er gewoon weer een automatisme van: stap in de auto, controleer je spiegels (iets wat je niet hoeft te doen als je een eigen auto hebt), doe je riem om, kijk of je weg kan rijden, knipperlicht aan en kijken.

en trouwens volgens jouw zeggen kijk je meer op wat er voor je gebeurt, toch krijg je er (als het goed is) door de instructeur ingestampt dat wat achter je gebeurt veel belangrijker is dan wat er voor je gebeurt.
Wat voor me gebeurt postte iemand anders.. was ik niet.
Ik moet eraan herinnert worden om bijvoorbeeld weer in de binnenspiegel te kijken bij het remmen, wat ik nu wel weer goed gaat.. maar in het begin toen ik er in zat moest ik even wennen en deed ik het voor mijn gevoel niet.
pi_44660440
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:45 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

[afbeelding]

klassieker!
pi_44660492
De eerste keer dat ik in een auto reed na mn examen, had ik mn rijbewisj ng niet binnen. Was proefrit voor mn autootje. Eerste 5 keer kreeg ik m niet aan. Met choke moeten leren werken. Vervolgen kreeg ik m niet achterstevoren de dijk op En zonder gordel, zonder knipper, zonder wat dan ook. Maar ach, het was achter de zeedijk (daar waar een paar weken geleden die paarden verzopen), dus dan mag het, is privé terrein.
pi_44680152
Oeh, ik meld me hier ook. Heb zojuist mn 12de rijles erop zitten, was wel lachen. Zo'n fietster reed tegen de auto aan omdat mn instructeur op de rem ging staan. En ik heb voor het eerst op de snelweg gereden. 120 km/u
pi_44680192
Het schiet al op met mijn rijbewijs... Alleen nog een plek krijgen voor examen gaat een beetje moeilijk in december/januari
pi_44691780
Ik heb vandaag enigszins verlaat (zou 3 weken geleden al eens gaan, was toen ziek) m'n eerste les gehad. Gaaf!! Gelijk het rotste kruispunt hier in de buurt gedaan, maar erg gaaf. Woensdag en vrijdag weer 1,5 uur rijden.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 december 2006 @ 22:59:31 #193
159915 -Menn0-
MNO
pi_44694564
Iemand heeft laatst m'n auto een kusje gegeven op de parkeerplaats. Ik heb het niet gezien maar aan de deuk te zien heeft iemand met achteruit rijden er langs geschraapt zeg maar. Van voor naar achter een vet grote deuk/kras.

Mensen die geen briefje achter laten

Gelukkig is het allemaal nog vergoed om ik 2 getuigen had dat ik de auto heel had weg gezet en toen we terug kwamen ook hebben gezien dat ie kapot was....
,,/
pi_44730468
Ik kom dit topic nu pas tegen ,

Ben bezig met lessen, moet 4 jan afrijden. Theorie in 1 keer gehaald (5 fout ), tussentijdse toets gehaald.

Ik heb een pakket van 50 lessen gekocht. Nou zeggen veel mensen, wat veel. Maar als ik dit pakket zou kopen, kwam dat met een onbeperkte examengarantie. Dus als ik zag, betaald mijn examinator het volgende examen. Daarnaast betaal ik voor mijn pakket van 50 (incl. theorie, TTT, EX) waarschijnlijk even veel als menig pakket van 30 . Ik les nu voor ¤22,50 per les
Have fun...
pi_44730516
hoeveel heb je voor dit pakket betaald?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_44731475
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:15 schreef Thomas.... het volgende:
Het schiet al op met mijn rijbewijs... Alleen nog een plek krijgen voor examen gaat een beetje moeilijk in december/januari
Wat hij zegt!
pi_44733266
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:15 schreef Thomas.... het volgende:
klopt. ik baal echt, want mn volgende examen staat voor 13 februari

maar is er altijd de kans dat er nog iets vrij komt, maar toch klote.
you and I ain't done Zeke!
pi_44766739
Vandaag eindelijk mijn rijbewijs kunnen aanvragen. Als ik nu geluk heb kan ik hem woensdag ophalen. Al die vrijedagen ook. Moet ik langer wachten
pi_44769481
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:44 schreef Yankee_One het volgende:
hoeveel heb je voor dit pakket betaald?
Als je mij bedoelt , ¤1550
Have fun...
pi_44771502
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:16 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Als je mij bedoelt , ¤1550
Zo, dat is een goede deal, 50 lessen en examengarantie voor ¤1550