abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:31:25 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44350010
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

logisch toch. intolerantie en moslims gaan hand in hand.
Intolerantie is inherent aan monotheïsme en heeft vele handen, allemaal gevuld met een geloofje.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44350144
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:15 schreef Xith het volgende:

[..]

hmmhmm, ik heb ook de da vinci code gelezen
Gapje maar het klopt wat je zegt
[..]
offtopc even: toen dat boek uitkwam las een vriendin van mij het en leende het me uit. Ze zei erbij: alles wat erin staat is wat je al weet in een leuke detective gevat. Niets nieuws maar wel ontspannend.
quote:
Mwa, hier hoor ik anders ook genoeg dat Moslims best hun moslim tradities mogen uitoeffenen, zolang ze het maar orivee doen. Waarom zou dit anders moeten zijn voor christenen dan? ik speel advocaat van de duivel
In principe heb je gelijk. Zo zou het ook moeten zijn.... dat men overal ter wereld zijn eigen godsdienst beleving kan uitoefenen zonder dat dat invloed heeft op staatsaangelegenheden. Maar ja.... er zijn natuurlijk gewoontes in eenbepaalde regio ontstaan die tot een cultuur zijn gaan behoren.
En cultuur is niet een stilstaand iets. Dat beweegt constant. Sommige dingen blijven en andere dingen veranderen daarin en worden geadopteerd door de al heersende cultuur die daardoor veranderd.

Nu in deze tijd kun je goed zien dat dat periodes van weerstand oproept. Men wil terug naar het oude en het kneuterige. Vasthouden aan wat men kent en niet echt de toekomst inspringen. Dat laat de verkiezingsuitslag ook zien.

Zo is de mens en ik snap het ook wel. Houvast zoeken in alles. Gewoontes, cultuur. Dat geldt voor allemensen en in een groep is dat makkelijker.

Ook moslims doen het in hun landen. Daar zelfs minder dan hier. In veel landen van herkomst is men veel moderner en piept men minder. Hier wordt men opeens stukken strenger omdat gewoontes het enige houvast zijn en bevestigd worden door de kleine groep die het ook zo voelt en de druk van de grote groep van buitenaf (de cultuur waarin men terecht komt)
en zo worden subculturen gemaakt door de mensen die ertussenin vallen en van beide wat mee moeten krijgen omdat dat nu eenmaal zo gaat.

Niks mis mee imo. Zo is er beweging.

Maar terug naar de holidays en de feasttrees in de states... tja...... men lult over christendom en zo maar men moet uiteindelijk wel toegeven aan de joodse lobby. Is ook een economisch ding en iets met loyaliteit en zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:43:19 #153
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44350279
Heeft niets met loyaliteit te maken hoor, het is gewoon eieren voor je geld kiezen omdat je anders een enorme claim aan je broek krijgt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_44350405
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:18 schreef Dagonet het volgende:
Toch interessant hoe een topic over intolerante joden toch weer uitkomt op moslims.
Daar zijn twee redenen voor:
- het topic is geopend door een als anti-jood bekend staande moslim (samen met zijn vrienden Meki, Bansheeboy, mutant01 etc. Dagonet?)
- Veel nederlanders denken bij het woord intolerantie gelijk aan Islam. Aan aanhangers van dit geloof de uitnodiging om dat te veranderen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:10:36 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44350916
Sinds wanneer is NS een moslim?
Plus dat hij niet over joden begint hij trekt een parralel naar voorgaande verplichte ontchristelijking en homogenisering van traditionele gebruiken om maar geen aanstoot te geven aan potentiële klanten in een land waar vrijheid van expressie heel hoog staat aangeschreven (naar mijn weten komen de meeste van die acties uit atheïstische hoek trouwens).
pi_44351164
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:10 schreef Dagonet het volgende:
Sinds wanneer is NS een moslim?
Plus dat hij niet over joden begint hij trekt een parralel naar voorgaande verplichte ontchristelijking en homogenisering van traditionele gebruiken om maar geen aanstoot te geven aan potentiële klanten in een land waar vrijheid van expressie heel hoog staat aangeschreven (naar mijn weten komen de meeste van die acties uit atheïstische hoek trouwens).
Nou dan zal mijn bewering dat hij anti-joods is ook wel geen stand houden
pi_44351378
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Intolerantie is inherent aan monotheïsme en heeft vele handen, allemaal gevuld met een geloofje.
sorry, maar dit klinkt interssant maar ik begrijp niet helemaal wat je ermee bedoelt ...?

intolerantie komt overigens ook voor bij polytheistische godsdiensten (zoals het hindoeisme, of bv de christenvervolging in het Romeinse rijk) alhoewel deze inderdaad meestal wat meer ruimte bieden aan verschillende andere geloofsvormen, waar deze niet conflictueren met het eigen geloof; de belangrijkste grond dat de christenen in het romeinse rijk vervolgd werden was niet dat ze een 'andere God' aanhingen, maar vooral omdat ze weigerden belasting te betalen aan de Romeinse keizer, die als 'godheid' gold.

verder betwijfel ik of het zinnig is te stellen dat intolerantie ook met religie gepaard gaat... volgens mij is dit breder en kunnen ook atheistische of laistische levensbeschouwingen intollerant zijn ...

bv de later in dit topic genoemde spaanse school waar kerstmis 'afgeschaft' was, was op laistische grondslag (sterk seculiere levensbeschouwing) gebaseerd.
pi_44352459
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Feit of mening? Indien feit, dan graag een bron.
pi_44353570
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:43 schreef Dagonet het volgende:
Heeft niets met loyaliteit te maken hoor, het is gewoon eieren voor je geld kiezen omdat je anders een enorme claim aan je broek krijgt.
Moet je eens kijken hoe poen enmacht loyaliteiten in de hand werken
Meer dan geloof hoor. Dat laatste is meer voor de kleine man/vrouw.

En voor imbecielen die een kerstboom beledigend vinden.

Het had ook een ander geloof kunnen zijn trouwens. ook binnen het christendom zijn er genoeg afscheidingen die een kerstboom niet vinden kunnen, juist omdat het eigenlijk een heidens gebruik is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:54:31 #160
3542 Gia
User under construction
pi_44353727
Ik ga hem toch echt komend weekend weer zetten. Waar het gebruik vandaan komt, weet ik allang en boeit niet zo. IK vind een kerstboom gezellig. Kadootjes eronder, lekker eten. Laat de Kerst maar komen.
pi_44354053
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:09 schreef NorthernStar het volgende:
Christmas trees removed at Sea-Tac

Sunday, December 10, 2006

There will be no more Christmas trees at Sea-Tac Airport this season after the Port of Seattle received at least one complaint about them.

For more than 25 years, the airport has celebrated the holidays with Christmas trees over its entrances. But overnight, the Port of Seattle ordered all 15 trees removed.

"I think it's very unfortunate. Why lose the Christmas spirit? Christmas is for kids," said passenger Lisa Jones.

The Port allowed "holiday" decorations to remain but decided to take down all the Christmas trees after a Jewish religious leader complained they were offensive.

The Christmas trees are now in storage or hidden in unused areas of the airport where they won't be seen.

----

Het wordt elk jaar leuker. Vorig jaar mocht "Merry Christmas" niet meer en moesten winkelketens en zelfs het Witte Huis hun kerstkaarten veranderen in "Happy Holidays".

Waarom geeft men daar in de VS of all places aan toe?
Seattle, ook nog een van de meest leefbare plaatsen van de VS met een liberale meerderheid...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')