Alexxxxx | zondag 10 december 2006 @ 21:54 |
In veel verschillende topics komen telkens weer privé chauffeurs boven duiken. Tijd voor een eigen topic dus, er is blijkbaar behoefte om over te praten. http://www.brussaard.nl/ is een bekend bedrijf uit de sector. Daar werk(t)en ook enkele PTAers. Maar die mogen zichzelf bekend maken, als ze willen, voor ze bestookt worden met worship-mailtjes. | |
eer-ik | zondag 10 december 2006 @ 22:05 |
goed topic, tvp Zeg alexxxxx, moet dit topic dan niet ook naar WGR? Net als collega koeriers? | |
ralphk | zondag 10 december 2006 @ 22:05 |
Ik zat zelf zo'n 3 jaar geleden bij www.rentadriver.nl. Doen hetzelfde als Brussaard zo'n beetje. Ben nu alweer 3 jaar bezig met dezelfde handel alleen dan in Belgie, en met oudere chauffeurs ipv studenten. | |
koen_pijl | zondag 10 december 2006 @ 22:05 |
Lijkt me een leuke baan. | |
Mikkie | zondag 10 december 2006 @ 22:10 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:10 ] | |
Alexxxxx | zondag 10 december 2006 @ 22:17 |
quote:Oh, zou ook kunnen inderdaad. Maakt niet zo heel veel uit toch? | |
Stereotomy | zondag 10 december 2006 @ 22:19 |
tvp | |
Drifter__ | zondag 10 december 2006 @ 22:21 |
Lijkt mij leuk werk. tvp ![]() | |
PeuRac | zondag 10 december 2006 @ 22:23 |
quote:Werken doe je wanneer jij wilt en kan. Bij Brussaard begin je altijd met een oproep contract. Dat betekend dat je in princiepe elke rit mag weigeren. Je geeft zelf aan wanneer je wil en kan werken, daarbovenop kan je inloggen en zien welke ritten er zijn de komende periode. Je moet wel minimaal 21jaar zijn en 3jr je rijbewijs hebben, ervaring met auto rijden is een pre/vereiste. Vastigheid qua uren moet je opbouwen, in het begin kennen ze je nog neit zo en zal je dus niet vaak worden gebelt, na verloop van tijd (kan al na 2-3wkn zijn) zal je vaker gebeldt worden. Bij brussaard belt de planning meestal 1 tot 5 dagen van te voren. Soms bij problemen op de dag zelf, of bij hele grote projecten enkele weken van te voren. Regelmatigheid tijdens het werk heb je absoluut niet, ik heb veel baantjes gehad, maar dit is de enige baan waarvan ik je durft te beloven dat je niet 2 dezelfde dagen zult hebben. En het is de enige baan waar ik het langer als 2 jaar volhoud ![]() Een nadeel; het betaald slecht. | |
KonnieKipke | zondag 10 december 2006 @ 22:24 |
vriend van mij heeft ca 9 jaar geleden tijdje voor brussaard gewerkt.. Nadeel van het werk is dat je met de trein of bus vanuit een godvergeten uithoek van NL soms terug naar huis moet. Hij vond het geld niet opwegen tot het gereis. | |
ChRoNiC | zondag 10 december 2006 @ 22:26 |
Wat verdient het ongeveer? | |
eer-ik | zondag 10 december 2006 @ 22:27 |
quote:'T kan me niet zoveel schelen nee. ![]() | |
PeuRac | zondag 10 december 2006 @ 22:27 |
quote:Je accepteerd zelf de rit, dus dat is zijn eigen schuld, in de computer staat percies welke dingen ik graag doe en welke ik absoluut niet wil doen (de diverse dignen die we doen zijn; valet-parking, shuttle rijden, hiken - lease auto's verplaatsen -, eventbob - andere eind als begin locatie met chauffeuren - en gewoon chauffeuren). Ik hike bijvoorbeeld niet, en ik wil geen mensen rijden waarbij extreem rustig gereden wilt worden. Ook wil ik op projecten niet met bepaalde personen samenwerken, daar wordt allemaal rekening mee gehouden. | |
PeuRac | zondag 10 december 2006 @ 22:28 |
quote:Bij brussaard is het t minimum loon + een aantal toeslagen. | |
Oosthoek | zondag 10 december 2006 @ 23:08 |
Heb 't een tijd gedaan bij Flexdrivers, wat later james mobility is geworden. Ik vond het kut. Slecht betaald en a-relaxte reizen met bus/trein hebben me er toe gezet een suffe kantoorjob te nemen. Betaalt tenminste fatsoenlijk en bijna net zo flexibel als het rijden. | |
leolinedance | zondag 10 december 2006 @ 23:08 |
quote:Die vriend van me (waar je naar vroeg in het 'gespot' topic) werkt ook bij Brussaard trouwens. | |
Mikkie | zondag 10 december 2006 @ 23:12 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ] | |
PeuRac | zondag 10 december 2006 @ 23:14 |
quote:Wat is z'n voornaam? En in welke regio woont hij? | |
Mikkie | zondag 10 december 2006 @ 23:14 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ] | |
PeuRac | zondag 10 december 2006 @ 23:16 |
quote:Voordelen: huiswerk maken/ slapen onder werktijd. Alleen werken als je dat wil, nooit wanneer of wat je niet wilt. Veelzijdigheid, werken met mensen (is niet altijd even leuk, maar meestal wel) en nog wel meer dingen. Nadelen: Soms hele lange dagen, slecht betaald, soms heel vroeg beginnen. De toeslagen zijn als: Vakantie geld (krijg je meteen uitbetaald), en meer van die standaard dingen. | |
MewBie | zondag 10 december 2006 @ 23:19 |
Ik doe zelf hiken, en tot nu toe bevalt het prima. ![]() | |
leolinedance | maandag 11 december 2006 @ 00:12 |
quote:Stephen (Steven) , regio Eindhoven. Maar rijdt volgens mij door heel het land zo ongeveer. | |
PeuRac | maandag 11 december 2006 @ 00:16 |
quote:Aah, doe em de groetjes van de jongen die em "Brabo" noemt ![]() | |
leolinedance | maandag 11 december 2006 @ 00:16 |
quote:Zal ik doen ![]() | |
Catch22- | maandag 11 december 2006 @ 04:14 |
ik ben taxichauffeur.. Veel leuker dan chauffeuren. Je hebt veel meer contact met je klanten. | |
Googolplexian | maandag 11 december 2006 @ 08:21 |
http://www.rentabob.nl/ leuk alternatiefje | |
Xtreem | maandag 11 december 2006 @ 09:35 |
Verkapt pro Brussaard topic ![]() Andere bekende bedrijven: www.chauffeurscentrale.nl www.easyway.nl en natuurlijk mijn oude werkgever: www.abaz.nl ![]() | |
PeuRac | maandag 11 december 2006 @ 11:51 |
quote:Die pauper bedrijfjes kunnen niet aan Brussaard tippen ![]() Laatst trouwens een nieuwe collega, hij beweerde al 2jaar bij Easyway te werken, maar hij kon absoluut niet rijden ![]() ![]() | |
hermandeperman | maandag 11 december 2006 @ 11:58 |
Peu, hou je smoel eens. | |
angel008 | maandag 11 december 2006 @ 14:03 |
wat ik me nu afvraag.. hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student.. zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan.. ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto) wat voor mensen breng je meestal ? valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet. verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden. wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ? momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..) zo dat was het voor nu ![]() | |
Bastoenie | maandag 11 december 2006 @ 15:47 |
Angel008 dan haal je offcourse je OV even op, want je brengt vaak een klant weg en laat eventueel de auto op die plaats staan en dan ga je terug met het OV. Dus met andere woorden zonder openbaar vervoer ben je met zo'n opdracht nergens ![]() De mensen die ze brengen zijn over het algemeen zaken mensen geloof ik. Maar dat is aan anderen die dat werk doen hier ![]() Als toevoeging is huisartsenchauffeur ook leuk. Maar dan zit je meer de medische kant op ![]() | |
leolinedance | maandag 11 december 2006 @ 16:03 |
quote:m [ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 11-12-2006 16:22:33 ] | |
marmhz | woensdag 13 december 2006 @ 23:03 |
Ik werkte zelf voor easyway. Voordelen: Het betaald redelijk. Je bepaald zelf wanneer je werkt (grotendeels) Je rijdt veel verschillende auto's en komt bij veel verschillende bedrijven binnen. Nadelen: Je moet achterlijk vroeg op. En in de winter ramen krabben ;-) De klanten zijn vaak bloedirritant en arrogant. Jij bent het chauffeurtje en dus doe je alles wat ze zeggen. Zo heb ik eens voor een klant een hele avond op de auto ''moeten passen'' terwijl hij 5 sterren zat te eten Ik ben toen ''stiekem'' ook maar een hapje gaan eten (en niet 5 sterren) Je moet een pak aan en daar wordt nooit iets voor vergoed, ook geen stomerij kosten. Je krijgt meestal middelgrote auto's zoals Volvo's V70/s80, BWM 5 serie, Audi A6. Btje die koers. | |
Sloper | donderdag 14 december 2006 @ 15:07 |
Hai ![]() Ik werk zelf voor www.chauffeurscentrale.nl Kom net terug uit Brussel van een overnachting in een NH-Hotel. "s Avonds 3 uur gestudeerd, daarna lekker geslapen op het Hästens bed ![]() Altijd lekker ca$hen dit soort klusjes ![]() Zitten uiteraard ook nadelen aan: -Soms vroeg op, maar dit heb je zelf in de hand welke klussen je accepteerd -Je moet een kostuum aan. Ikzelf vind dit niet zo erg, maar er zijn er die er een hekel aan hebben. -Afentoe extreem vervelende klanten -Vaak wordt er van je verwacht dat je een wandelende TomTom bent -OV zit wel eens tegen Het betaald ook niet bijster goed, maar doordat je makkelijk veel uren maakt (dagen van 12u+ zijn absoluut geen uitzondering) tikt het toch lekker aan. Ik combineer dit baantje dan ook met een vast contract van 14u per week (vrijdag middag+zaterdag). En doordeweeks rij ik dan. En eigenlijk wordt je altijd wel gebeld als je beschikbaar bent. Ik vraag me eigenlijk best af hoe dat bij de andere bedrijven is? Heb je altijd werk als je wilt werken? | |
Sloper | donderdag 14 december 2006 @ 15:12 |
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven... | |
-.-martin-.- | donderdag 14 december 2006 @ 15:15 |
Ik heb voor EasyWay gewerkt, maar ben gestopt ivm afstuderen. Vond het een leuke baan met zoals hierboven genoemd een aantal leuke en soms wat minder leuke aspecten. Ik vond de verdiensten wel goed (als je terugrekend wat je effectief hebt gewerkt, dus de wachttijden als je wat voor jezelf doet niet meegeteld). Ik heb het echter maar een jaar gedaan, en bij Easyway kreeg je eigenlijk pas de echt leuke ritten als je er wat langer werkte dus ben eigenlijk te vroeg begonnen met afstuderen ![]() | |
Appeltaarten | donderdag 14 december 2006 @ 23:31 |
http://www.prive-chauffeurs.com/ | |
its_me_ | zondag 17 december 2006 @ 02:09 |
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben. | |
Drifter__ | zondag 17 december 2006 @ 02:23 |
quote:Jah vind ik ook, majah wel begrijpelijk ![]() | |
Alexxxxx | zondag 17 december 2006 @ 02:51 |
quote:Misschien ook wel niet ![]() | |
ralphk | maandag 19 februari 2007 @ 16:49 |
Subtiel kickje naar aanleiding van een ander topic van mij: Facturatie progamma voor chauffeurverhuur Zouden chauffeurs eens voor mij bij hun baas kunnen vragen op welke manier en met welke progammatuur zij werken voor de planning en facturatie? | |
PeuRac | maandag 19 februari 2007 @ 17:55 |
Bij Brussaard werken ze met een eigen ontwikkeld systeem. Ik zelf heb regelmatig met het styteem gewerkt en dat is super fijn, alles is geintegreerd en geautomatiseerd. Meer mag ik er niet over zeggen helaas. | |
its_me_ | zaterdag 5 januari 2008 @ 17:10 |
Nog nieuws op dit gebied? Vertel! | |
Autoreply | zaterdag 5 januari 2008 @ 17:46 |
quote:WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen. * AR is ook student-chauffeur. | |
blup | zaterdag 5 januari 2008 @ 18:18 |
Hoe werkt dat eigelijk nou? - Je werkt vanuit je eigen woonplaats - Reistijd is werktijd - Je bepaalt je eigen werktijden - Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen. - Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid. - Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien. - Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen?? Beetje vage omschrijving allemaal. | |
Catch22- | zaterdag 5 januari 2008 @ 18:28 |
quote:ja met 1 klant op een dag maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren. | |
Autoreply | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:32 |
quote:Precies zo, auto van de klant. quote:Ah, 1 klant/dag is bij ons de norm. | |
Dingest | maandag 14 januari 2008 @ 02:52 |
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen? Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag ![]() Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben ![]() | |
Repeat | maandag 14 januari 2008 @ 02:55 |
quote:Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit. aanzien trouwens ![]() | |
Sloper | maandag 14 januari 2008 @ 10:24 |
quote:Het voordeel is dat je je volledige reistijd vergoed krijgt. En het uurloon is ook niet slecht. Doordat je dus al je reistijd vergoed krijgt kom je dus makkelijk aan 10 facturabele uren.... | |
Sloper | maandag 14 januari 2008 @ 10:26 |
quote:Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houden ![]() | |
Mikkie | maandag 14 januari 2008 @ 11:09 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ] | |
Sloper | maandag 14 januari 2008 @ 11:12 |
Vrachtwagen chauffeur? Bedrijven in de logistiek staan te springen om chauffeurs en betalen zonder morren zo je groot rijbewijs.... | |
Dingest | maandag 14 januari 2008 @ 14:08 |
quote:Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nut ![]() ![]() ![]() Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk ![]() | |
Sloper | maandag 14 januari 2008 @ 14:48 |
quote:NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken.... | |
Dingest | maandag 14 januari 2008 @ 15:00 |
quote:Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? ![]() ![]() Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Dingest op 14-01-2008 15:11:47 ] | |
Sloper | maandag 14 januari 2008 @ 15:10 |
quote:Daarom stond er ook "NOFI" bij ![]() Maar wat wil je dan? Als je graag aan het werk wilt(that's a good thing), en je wilt rijden, en beschikt niet over super-sociale capaciteiten is vrachtwagen chauffeur volgens mij echt de beste optie? Of nacht beveiliger in zo'n Caddy? | |
blup | dinsdag 15 januari 2008 @ 20:55 |
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is? Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier.. | |
Drifter__ | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13 |
quote:Easyway: 20jr: 6,81 21jr: 6,81 22jr: 7,64 23jr+: 8,99 bruto denk ik | |
Repeat | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:19 |
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan. Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald. | |
Stefan740 | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:26 |
Ik begin morgen met me eerste rit bij easyway, het gaat mij niet speciaal om het geld. Of het nou 5 of 10euro is, als ik het maar leuk genoeg vind. Anders ben ik na een week al weg ![]() | |
Repeat | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:46 |
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man. | |
blup | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:08 |
quote:Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken. | |
Stefan740 | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:08 |
Ja oke maar ik wijs geen baantje af omdat hij slecht betaald, het verschil van 6 of 10 euro per uur is dan maar jammer Maargoed ik ben dan ook ene spaarzaam type en heb geen geldnood ofzo ![]() | |
Sloper | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:20 |
quote:Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid ![]() quote:Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen. | |
Repeat | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:38 |
quote:Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpen ![]() | |
Sloper | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:45 |
pm ![]() | |
Drifter__ | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:35 |
Doe mij ook maar pm, als je wilt. | |
Autoreply | donderdag 17 januari 2008 @ 23:11 |
quote:Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is ![]() | |
Repeat | donderdag 17 januari 2008 @ 23:15 |
quote:namen + bedragen? ![]() evt via pm ![]() | |
eer-ik | donderdag 17 januari 2008 @ 23:17 |
quote: ![]() *Heeft ook interesse... | |
its_me_ | donderdag 17 januari 2008 @ 23:20 |
quote:Daar ben ik ook wel in geinteresseerd! ![]() ![]() | |
JJH | donderdag 17 januari 2008 @ 23:52 |
quote:ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong) Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet. In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent. Succes!! ![]() | |
Lennox | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:17 |
Ik werk als student ook in de chauffeurs-branche, maar geen personen ![]() Heb ook een keer bij taxi-bedrijf gekeken naar mogelijkheden, maar loon was al stuk minder. Vrijheid is in ieder geval heerlijk bij zo;n bijbaan ![]() | |
JJH | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:32 |
In de taxi wil je, vooral rond het weekend, nog weleens wat fooi oppakken hoor! | |
Lennox | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:58 |
Ja, maar dan ga je in principe je loon mee compenseren. Wat ik nu op een zaterdag heb is al lekker aan loon en fooien lopen ook hard op. Vaak zat dat je 50e per klant krijgt. Soms een wederdienstje (wat oude spullen ergens anders brengen. Bij bedrijf of familie ofzo ![]() | |
Autoreply | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:50 |
quote:www.pantarij.nl, Rotterdam Met name personenvervoer, dus sociale vaardigheden heb je zeker nodig. Weinig valet-parking enzo, vooral woon-werk en richting buitenland. Voor bedragen; PM-se. (Ja, ik ben lui ![]() | |
Dingest | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:52 |
quote:Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonder ![]() Waarschijnlijk ga ik via de NTI een cursus doen om een CCV chauffeursdiploma taxi proberen te halen. Dat is een rustig studietempo, en ik kan altijd afhaken als ik merk dat het toch niet bij me past. Mijn ouders sponsoren het iig, dus het kost mij vooralsnog geen ene cent ![]() Maar dat traject zal dan 6 maanden duren geloof ik - kan ook nog langer of korter, maar 6 maanden raadt NTI aan - en in de tussentijd zal ik dus verder rondkijken naar werk. Hopelijk dat ik alsnog iets in deze beroepsrichting kan vinden. Hoewel de kans redelijk aanwezig is dat ik in het begin niet veel meer doe dan het vertrouwde rondbrengen van folders, kranten en/of post. Maar... dat doe ik wel met de auto ![]() | |
Autoreply | vrijdag 18 januari 2008 @ 02:01 |
Overigens, bovenstaand bedrijf zit zodanig om chauffeurs te springen dat je ook zonder ov nog wel een goede kans maakt om aangenomen te worden me dunkt. Gewoon een mailtje sturen lijkt me ![]() | |
JJH | vrijdag 18 januari 2008 @ 02:29 |
Vergeet niet dat je voor je taxipas naast dat CCV diploma ook nog een praktijkgedeelte hebt!! Dat zullen ze vast niet doen bij de NTI. Dat examen word afgenomen door het CBR. Nogmaals succes! ![]() | |
Dingest | vrijdag 18 januari 2008 @ 02:32 |
Dat klopt, maar dat zetten ze er gelukkig ook wel bij ![]() ![]() | |
Drifter__ | zaterdag 26 januari 2008 @ 19:58 |
Iemand ervaring met ABAZ en Easyway? | |
Xtreem | zaterdag 26 januari 2008 @ 20:00 |
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen ![]() | |
Repeat | zaterdag 26 januari 2008 @ 20:04 |
quote:Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon? | |
Drifter__ | zaterdag 26 januari 2008 @ 20:43 |
quote:Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week? | |
Xtreem | zondag 27 januari 2008 @ 14:14 |
quote:Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen. Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'. 1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat. 2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn.. 3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes... | |
Drifter__ | zondag 27 januari 2008 @ 14:40 |
Thanks voor de info ![]() | |
Repeat | zondag 27 januari 2008 @ 16:24 |
quote:Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan? | |
Oksel | zondag 27 januari 2008 @ 16:31 |
Het betaald echt beroerd slecht, ik heb ervoor gepast. Daar kom ik mijn bed niet voor uit. | |
KosterT | zondag 27 januari 2008 @ 16:44 |
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van? Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur. | |
Repeat | zondag 27 januari 2008 @ 16:45 |
quote:Leuk lijkt me dat ![]() ![]() | |
Lennox | zondag 27 januari 2008 @ 17:03 |
quote:Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categorie ![]() ![]() Verdien rond de 9 euro per uur + fooien. Op een leuke dag mag je nog een euro of 25 fooi er bij optellen p.p. Maak een dag van 10 uur (zonder pauze). Eten/drinken kan natuurlijk rijdende weg. Deze week bij een bedrijf als Taxichauffeur gesolliciteerd. Wil eigenlijk de zondag er ook bij gaan werken en dat zou goed uitkomen om erbij te gaan doen. Denk toch wel een pre door ervaring bij huidige baantje. | |
Xtreem | maandag 28 januari 2008 @ 08:02 |
quote:Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. ) | |
ralphk | maandag 28 januari 2008 @ 10:48 |
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton. -A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin. -de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel. Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant? | |
Sloper | maandag 28 januari 2008 @ 12:13 |
quote:A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeem ![]() ![]() Ik weet dat sommige klanten expliciet vragen naar een "niet-mercedes" auto. Maar dat zijn meestal van die figuren die nog nooit zelf in zo'n bak hebben gezeten. Ik weet niet wat je budget is, maar een Lexus 600h is natuurlijk de uber chauffeursauto. Ben je straks ook nog Co2 neutraal ![]() | |
ralphk | maandag 28 januari 2008 @ 12:40 |
Lexus is inderdaad de shit, verbruik is nog wel wat aan de hoge kant. Doordat het voorlopig nog een aanvulling op onze chauffeursdiensten is doen we het voorlopig nog met een 2dehandsje. Bouwjaar rond 2004 a 2005, max 70.000 km en diesel is toch wel een pre. De nieuwe S en Lexus vallen voorlopig nog even af. De BMW 7 reeks vindt ik te expliciet, daarbij hebben veel van mijn klanten de nodige problemen met deze wagens gehad. | |
Sloper | maandag 28 januari 2008 @ 14:27 |
In dat geval zou ik toch voor een nieuw type Mercedes(bj 2005) S-klasse 320CDI gaan. Zijn genoeg te vinden met >100.000km. De 420CDI is een zeldzaamheid in Nederland, en voor chauffeurswerk heb je zo'n V8 ook niet echt nodig. De 320CDI is abosluut niet ondergemotoriseerd zoals veel leken denken.... Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een tijdje een A8 4.2TDI gehad, maar ik vond dat ding toch niet echt comfi hoor. Turbo komt er redelijk abrupt in, sommige mensen moeten daar flink aan wennen. En de vering is TE sportief. Wel een leuke rijdersauto ![]() BMW 7 zou ik ook nooit doen. | |
Sloper | maandag 28 januari 2008 @ 14:30 |
Net even gekeken, en uit 2005 heb je al een leuke 320CDI voor ~70k euro... | |
KosterT | maandag 28 januari 2008 @ 20:04 |
quote:Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen. Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ![]() ![]() | |
worldpimber | maandag 28 januari 2008 @ 20:09 |
quote:Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 29 januari 2008 @ 01:59 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:12 ] | |
Dingest | dinsdag 29 januari 2008 @ 02:27 |
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken. Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien). [ Bericht 3% gewijzigd door Dingest op 29-01-2008 02:34:05 ] | |
leolinedance | dinsdag 29 januari 2008 @ 02:36 |
quote:Ik denk dat een Citroën C6 nog lager op de imago ladder staat dan de Pheaton. Dat wil overigens niet zeggen dat het geen goede of mooie auto is! Maar mensen rijden/worden nu eenmaal over het algemeen liever vervoerd in een Mercedes/Audi/BMW/Lexus dan een VW of Citroën. | |
Dingest | dinsdag 29 januari 2008 @ 02:59 |
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest is ![]() | |
leolinedance | dinsdag 29 januari 2008 @ 03:06 |
quote:Ik zeg toch ook niet dat je in het bovenstaande geen gelijk hebt? Maar probeer het maar eens te verkopen.. | |
Dingest | dinsdag 29 januari 2008 @ 03:18 |
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had. ![]() | |
eer-ik | dinsdag 29 januari 2008 @ 05:11 |
quote:Maar misschien is het wel weer een heel erg prettige auto om in gereden te worden. Het schijnt een erg comfortabele wagen te zijn, met achterin ook genoeg ruimte ![]() Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat mensen die gereden dienen te worden niet snel voor een citroen kiezen idd.. | |
ralphk | dinsdag 29 januari 2008 @ 08:55 |
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen. Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie. Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus. De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger ![]() De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van. | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 10:53 |
Als je tussen de Pheaton, A8 en 7-serie moet kiezen. Valt de 7-serie voor mij af. Daar krijg je gegarandeerd opmerkingen/klachten over. Tussen de Pheaton en A8, tja, ik zou dan voor de Pheaton gaan. Je raakt dat ding alleen aan de straatstenen niet kwijt over 2 jaar....Je hebt ze hier in NL ook echt voor een prikkie...(¤30.000) Ik weet niet welk model/bouwjaar/motor/km-stank die ouwe S-klasse van je is, maar als het kan zou ik overwegen om die nog ff door te rijden.... | |
Repeat | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:04 |
Verhagen rijdt ook een C6 ![]() Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten... | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:18 |
quote:Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft.... | |
Repeat | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:24 |
quote:Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen? Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is. [ Bericht 8% gewijzigd door Repeat op 29-01-2008 12:37:19 ] | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:15 |
quote:C6 is idd nog comfortabeler achterin, maar daar kan je echt niet mee aankomen tenzij je een bordje TCA Taxi op je dak hebt ![]() De huidige A8 is er alweer sinds 2002, en al te krijgen voor de prijs van een kale Golf, dus daar rijden ook steeds meer boefjes in ![]() Een S-klasse zonder 20" bling bling AMG 4x uitlaat etc is gewoon stylo, jeweet ![]() | |
Dingest | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:42 |
Ah, het gaat over België. Dan kunnen we smaak wel negeren ja ![]() Ik zou het dan ook op de Pheaton houden. Van die vier komt die het meest fatsoenlijk over. De A8 is een goede tweede, al heeft die als probleem dat hij veel op de A6 lijkt en daar rijden nogal veel druktemakertjes in rond. BMW heeft dat met al zijn modellen. M-B heb ik juist mee dat dit echte taxi-wagens zijn, maar ook dat zal wel een reden hebben ![]() | |
leolinedance | dinsdag 29 januari 2008 @ 14:46 |
quote:Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg ![]() | |
ralphk | dinsdag 29 januari 2008 @ 16:55 |
quote:Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses. Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee. Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt. | |
leolinedance | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37 |
quote:Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek ![]() ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:18 |
quote:En die frieten komen vervolgens gewoon bij ons uit de achterhoek, want ik chauffeur ze zelf naar belgenland. Met een vrachtwagen dan ![]() | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:49 |
quote:Mijn ervaring is toch, dat door de fiscus in België de wat zwaardere uitvoeringen (s500, A8 W12, 760i etc) een zeldzame verschijning zijn. In NL zijn zelfs mensen met een A6, 5-serie en E-klasse al zo slim om een het voordeel van een prive-chauf in te zien ![]() | |
Xtreem | woensdag 30 januari 2008 @ 00:28 |
In Belgie gaat de belasting op basis van cilinderinhoud of vermogen.... Een 520d is daar qua bijv dus goedkoper dan een 330d... Dus ja, een C*O zal dus eerder voor een 'lichte' A8 gaan, dan een zwaardere A6, ook omdat het qua aankoopwaarde niet heel erg veel scheelt. |