FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Student-chauffeurs
Alexxxxxzondag 10 december 2006 @ 21:54
In veel verschillende topics komen telkens weer privé chauffeurs boven duiken. Tijd voor een eigen topic dus, er is blijkbaar behoefte om over te praten.

http://www.brussaard.nl/ is een bekend bedrijf uit de sector. Daar werk(t)en ook enkele PTAers. Maar die mogen zichzelf bekend maken, als ze willen, voor ze bestookt worden met worship-mailtjes.
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 22:05
goed topic, tvp
Zeg alexxxxx,
moet dit topic dan niet ook naar WGR?
Net als collega koeriers?
ralphkzondag 10 december 2006 @ 22:05
Ik zat zelf zo'n 3 jaar geleden bij www.rentadriver.nl. Doen hetzelfde als Brussaard zo'n beetje.

Ben nu alweer 3 jaar bezig met dezelfde handel alleen dan in Belgie, en met oudere chauffeurs ipv studenten.
koen_pijlzondag 10 december 2006 @ 22:05
Lijkt me een leuke baan.
Mikkiezondag 10 december 2006 @ 22:10
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:10 ]
Alexxxxxzondag 10 december 2006 @ 22:17
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:05 schreef eer-ik het volgende:
goed topic, tvp
Zeg alexxxxx,
moet dit topic dan niet ook naar WGR?
Net als collega koeriers?
Oh, zou ook kunnen inderdaad. Maakt niet zo heel veel uit toch?
Stereotomyzondag 10 december 2006 @ 22:19
tvp
Drifter__zondag 10 december 2006 @ 22:21
Lijkt mij leuk werk.

tvp
PeuRaczondag 10 december 2006 @ 22:23
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor iets dergelijks, maar voor degenen die er werken heb ik natuurlijk wel wat vragen dan: hoe regelmatig is je werk? Hoe lang van tevoren word je gebeld voor een opdracht? Heb je vastigheid qua uren? Wat vind je ervan?
Werken doe je wanneer jij wilt en kan.

Bij Brussaard begin je altijd met een oproep contract. Dat betekend dat je in princiepe elke rit mag weigeren. Je geeft zelf aan wanneer je wil en kan werken, daarbovenop kan je inloggen en zien welke ritten er zijn de komende periode.

Je moet wel minimaal 21jaar zijn en 3jr je rijbewijs hebben, ervaring met auto rijden is een pre/vereiste.

Vastigheid qua uren moet je opbouwen, in het begin kennen ze je nog neit zo en zal je dus niet vaak worden gebelt, na verloop van tijd (kan al na 2-3wkn zijn) zal je vaker gebeldt worden. Bij brussaard belt de planning meestal 1 tot 5 dagen van te voren. Soms bij problemen op de dag zelf, of bij hele grote projecten enkele weken van te voren.

Regelmatigheid tijdens het werk heb je absoluut niet, ik heb veel baantjes gehad, maar dit is de enige baan waarvan ik je durft te beloven dat je niet 2 dezelfde dagen zult hebben.

En het is de enige baan waar ik het langer als 2 jaar volhoud

Een nadeel; het betaald slecht.
KonnieKipkezondag 10 december 2006 @ 22:24
vriend van mij heeft ca 9 jaar geleden tijdje voor brussaard gewerkt.. Nadeel van het werk is dat je met de trein of bus vanuit een godvergeten uithoek van NL soms terug naar huis moet.
Hij vond het geld niet opwegen tot het gereis.
ChRoNiCzondag 10 december 2006 @ 22:26
Wat verdient het ongeveer?
eer-ikzondag 10 december 2006 @ 22:27
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Oh, zou ook kunnen inderdaad. Maakt niet zo heel veel uit toch?
'T kan me niet zoveel schelen nee.
PeuRaczondag 10 december 2006 @ 22:27
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:24 schreef KonnieKipke het volgende:
vriend van mij heeft ca 9 jaar geleden tijdje voor brussaard gewerkt.. Nadeel van het werk is dat je met de trein of bus vanuit een godvergeten uithoek van NL soms terug naar huis moet.
Hij vond het geld niet opwegen tot het gereis.
Je accepteerd zelf de rit, dus dat is zijn eigen schuld, in de computer staat percies welke dingen ik graag doe en welke ik absoluut niet wil doen (de diverse dignen die we doen zijn; valet-parking, shuttle rijden, hiken - lease auto's verplaatsen -, eventbob - andere eind als begin locatie met chauffeuren - en gewoon chauffeuren).

Ik hike bijvoorbeeld niet, en ik wil geen mensen rijden waarbij extreem rustig gereden wilt worden. Ook wil ik op projecten niet met bepaalde personen samenwerken, daar wordt allemaal rekening mee gehouden.
PeuRaczondag 10 december 2006 @ 22:28
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:26 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat verdient het ongeveer?
Bij brussaard is het t minimum loon + een aantal toeslagen.
Oosthoekzondag 10 december 2006 @ 23:08
Heb 't een tijd gedaan bij Flexdrivers, wat later james mobility is geworden. Ik vond het kut. Slecht betaald en a-relaxte reizen met bus/trein hebben me er toe gezet een suffe kantoorjob te nemen. Betaalt tenminste fatsoenlijk en bijna net zo flexibel als het rijden.
leolinedancezondag 10 december 2006 @ 23:08
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor iets dergelijks, maar voor degenen die er werken heb ik natuurlijk wel wat vragen dan: hoe regelmatig is je werk? Hoe lang van tevoren word je gebeld voor een opdracht? Heb je vastigheid qua uren? Wat vind je ervan?
Die vriend van me (waar je naar vroeg in het 'gespot' topic) werkt ook bij Brussaard trouwens.
Mikkiezondag 10 december 2006 @ 23:12
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ]
PeuRaczondag 10 december 2006 @ 23:14
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die vriend van me (waar je naar vroeg in het 'gespot' topic) werkt ook bij Brussaard trouwens.
Wat is z'n voornaam? En in welke regio woont hij?
Mikkiezondag 10 december 2006 @ 23:14
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ]
PeuRaczondag 10 december 2006 @ 23:16
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Pfff....da's niet echt rijk worden inderdaad. Toeslagen in de zin van onregelmatigheidstoeslag enzo?

Op hoeveel uur zit je gemiddeld per 'dag'? En maak je dan veel uren per week? Wat zijn volgens jou echt voordelen en echte nadelen aan het werk?
Voordelen: huiswerk maken/ slapen onder werktijd. Alleen werken als je dat wil, nooit wanneer of wat je niet wilt. Veelzijdigheid, werken met mensen (is niet altijd even leuk, maar meestal wel) en nog wel meer dingen.

Nadelen: Soms hele lange dagen, slecht betaald, soms heel vroeg beginnen.

De toeslagen zijn als: Vakantie geld (krijg je meteen uitbetaald), en meer van die standaard dingen.
MewBiezondag 10 december 2006 @ 23:19
Ik doe zelf hiken, en tot nu toe bevalt het prima.
leolinedancemaandag 11 december 2006 @ 00:12
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wat is z'n voornaam? En in welke regio woont hij?
Stephen (Steven) , regio Eindhoven. Maar rijdt volgens mij door heel het land zo ongeveer.
PeuRacmaandag 11 december 2006 @ 00:16
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Stephen (Steven) , regio Eindhoven. Maar rijdt volgens mij door heel het land zo ongeveer.
Aah, doe em de groetjes van de jongen die em "Brabo" noemt
leolinedancemaandag 11 december 2006 @ 00:16
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:16 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Aah, doe em de groetjes van de jongen die em "Brabo" noemt
Zal ik doen
Catch22-maandag 11 december 2006 @ 04:14
ik ben taxichauffeur.. Veel leuker dan chauffeuren. Je hebt veel meer contact met je klanten.
Googolplexianmaandag 11 december 2006 @ 08:21
http://www.rentabob.nl/

leuk alternatiefje
Xtreemmaandag 11 december 2006 @ 09:35
Verkapt pro Brussaard topic


Andere bekende bedrijven:

www.chauffeurscentrale.nl
www.easyway.nl
en natuurlijk mijn oude werkgever:
www.abaz.nl

PeuRacmaandag 11 december 2006 @ 11:51
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:35 schreef Xtreem het volgende:
Verkapt pro Brussaard topic


Andere bekende bedrijven:

www.chauffeurscentrale.nl
www.easyway.nl
en natuurlijk mijn oude werkgever:
www.abaz.nl

Die pauper bedrijfjes kunnen niet aan Brussaard tippen

Laatst trouwens een nieuwe collega, hij beweerde al 2jaar bij Easyway te werken, maar hij kon absoluut niet rijden
hermandepermanmaandag 11 december 2006 @ 11:58
Peu, hou je smoel eens.
angel008maandag 11 december 2006 @ 14:03
wat ik me nu afvraag..

hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student..

zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan..

ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto)

wat voor mensen breng je meestal ?

valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet.

verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden.

wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ?

momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..)

zo dat was het voor nu
Bastoeniemaandag 11 december 2006 @ 15:47
Angel008 dan haal je offcourse je OV even op, want je brengt vaak een klant weg en laat eventueel de auto op die plaats staan en dan ga je terug met het OV. Dus met andere woorden zonder openbaar vervoer ben je met zo'n opdracht nergens

De mensen die ze brengen zijn over het algemeen zaken mensen geloof ik. Maar dat is aan anderen die dat werk doen hier Vaak zijn het wel standaard dikkere bakken..

Als toevoeging is huisartsenchauffeur ook leuk. Maar dan zit je meer de medische kant op
leolinedancemaandag 11 december 2006 @ 16:03
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:03 schreef angel008 het volgende:
wat ik me nu afvraag..

hoe bevalt zoiets nu voor een student/niet student..

zelf ben ik bijna klaar met mn mbo opleiding en zit te twijfelen of ik een jaartje ga reizen/werken en dan door studeren of gelijk doorgaan..

ik ben wel student maar gebruik mn ov niet (nooit opgehaald) moet je dan op eigen kosten naar de klant toereizen ? (heb wel een eigen auto)

wat voor mensen breng je meestal ?

valet parking lijkt me opzich ook een leuke baan maar om dat elke dag te doen niet.

verder lijkt het me wel heerlijk om gewoon heel de dag mensen rond te rijden in een normale auto vind het heerlijk om auto te rijden.

wat voor auto's krijg je meestal ? neem aan dat de meeste mensen die dit soort dingen bestellen niet in een gezinsauto rijden maar meestal wel in wat duurdere auto's hoe zit dit kwa verzekering ?

momenteel ben ik zo goed als 20 dus ik zou zoiezow nog 1 jaar moeten wachten voordat ik mag rijden (wel gelijk mn rbw gehaald op mn 18e en 2 maanden erna..)

zo dat was het voor nu
m

[ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 11-12-2006 16:22:33 ]
marmhzwoensdag 13 december 2006 @ 23:03
Ik werkte zelf voor easyway.

Voordelen: Het betaald redelijk.
Je bepaald zelf wanneer je werkt (grotendeels)
Je rijdt veel verschillende auto's en komt bij veel verschillende bedrijven binnen.

Nadelen:
Je moet achterlijk vroeg op. En in de winter ramen krabben ;-)
De klanten zijn vaak bloedirritant en arrogant. Jij bent het chauffeurtje en dus doe je alles wat ze zeggen. Zo heb ik eens voor een klant een hele avond op de auto ''moeten passen'' terwijl hij 5 sterren zat te eten Ik ben toen ''stiekem'' ook maar een hapje gaan eten (en niet 5 sterren)
Je moet een pak aan en daar wordt nooit iets voor vergoed, ook geen stomerij kosten.

Je krijgt meestal middelgrote auto's zoals Volvo's V70/s80, BWM 5 serie, Audi A6. Btje die koers.
Sloperdonderdag 14 december 2006 @ 15:07
Hai

Ik werk zelf voor www.chauffeurscentrale.nl

Kom net terug uit Brussel van een overnachting in een NH-Hotel. "s Avonds 3 uur gestudeerd, daarna lekker geslapen op het Hästens bed . Volgende dag betaalt door Brussel gelopen en wat geshopt. Daarna auto gepakt, ff een blik op het Atomium geworpen en een kopje koffie gedronken. Nog even langs een oude vriend die daar woont. Toen om 14u terug gereden naar Hilton, klant opgepikt en richting NL.
Altijd lekker ca$hen dit soort klusjes

Zitten uiteraard ook nadelen aan:

-Soms vroeg op, maar dit heb je zelf in de hand welke klussen je accepteerd
-Je moet een kostuum aan. Ikzelf vind dit niet zo erg, maar er zijn er die er een hekel aan hebben.
-Afentoe extreem vervelende klanten
-Vaak wordt er van je verwacht dat je een wandelende TomTom bent
-OV zit wel eens tegen

Het betaald ook niet bijster goed, maar doordat je makkelijk veel uren maakt (dagen van 12u+ zijn absoluut geen uitzondering) tikt het toch lekker aan.

Ik combineer dit baantje dan ook met een vast contract van 14u per week (vrijdag middag+zaterdag). En doordeweeks rij ik dan. En eigenlijk wordt je altijd wel gebeld als je beschikbaar bent. Ik vraag me eigenlijk best af hoe dat bij de andere bedrijven is? Heb je altijd werk als je wilt werken?
Sloperdonderdag 14 december 2006 @ 15:12
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven...
-.-martin-.-donderdag 14 december 2006 @ 15:15
Ik heb voor EasyWay gewerkt, maar ben gestopt ivm afstuderen.

Vond het een leuke baan met zoals hierboven genoemd een aantal leuke en soms wat minder leuke aspecten. Ik vond de verdiensten wel goed (als je terugrekend wat je effectief hebt gewerkt, dus de wachttijden als je wat voor jezelf doet niet meegeteld). Ik heb het echter maar een jaar gedaan, en bij Easyway kreeg je eigenlijk pas de echt leuke ritten als je er wat langer werkte dus ben eigenlijk te vroeg begonnen met afstuderen
Appeltaartendonderdag 14 december 2006 @ 23:31
http://www.prive-chauffeurs.com/
its_me_zondag 17 december 2006 @ 02:09
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben.
Drifter__zondag 17 december 2006 @ 02:23
quote:
Op zondag 17 december 2006 02:09 schreef its_me_ het volgende:
Lijkt mij wel leuk werk. Alleen jammer dat je minimaal een jaar (meestal langer) je rijbewijs moet hebben.
Jah vind ik ook, majah wel begrijpelijk
Alexxxxxzondag 17 december 2006 @ 02:51
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:12 schreef Sloper het volgende:
Mss is Alexx bereidt de OP wat aan te passen aan de verschillende bedrijven...
Misschien ook wel niet
ralphkmaandag 19 februari 2007 @ 16:49
Subtiel kickje naar aanleiding van een ander topic van mij: Facturatie progamma voor chauffeurverhuur
Zouden chauffeurs eens voor mij bij hun baas kunnen vragen op welke manier en met welke progammatuur zij werken voor de planning en facturatie?
PeuRacmaandag 19 februari 2007 @ 17:55
Bij Brussaard werken ze met een eigen ontwikkeld systeem. Ik zelf heb regelmatig met het styteem gewerkt en dat is super fijn, alles is geintegreerd en geautomatiseerd. Meer mag ik er niet over zeggen helaas.
its_me_zaterdag 5 januari 2008 @ 17:10
Nog nieuws op dit gebied? Vertel!
Autoreplyzaterdag 5 januari 2008 @ 17:46
quote:
Op maandag 11 december 2006 04:14 schreef Catch22- het volgende:
ik ben taxichauffeur.. Veel leuker dan chauffeuren. Je hebt veel meer contact met je klanten.
WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.

* AR is ook student-chauffeur.
blupzaterdag 5 januari 2008 @ 18:18
Hoe werkt dat eigelijk nou?

- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen

Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
Catch22-zaterdag 5 januari 2008 @ 18:28
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:46 schreef Autoreply het volgende:

[..]

WTF? Juist als privechauffeur heb je veel meer contact met een klant. Als je 10 uur bij elkaar in de auto zit en iemand heeft een paar moeilijke beslissingen genomen leer je mensen een stuk beter kennen.

* AR is ook student-chauffeur.
ja met 1 klant op een dag

maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren.
Autoreplyzaterdag 5 januari 2008 @ 20:32
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:
Hoe werkt dat eigelijk nou?

- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen

Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
Precies zo, auto van de klant.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ja met 1 klant op een dag

maargoed, dat is een discussie die ik niet ga voeren.
Ah, 1 klant/dag is bij ons de norm.
Dingestmaandag 14 januari 2008 @ 02:52
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?

Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag

Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Repeatmaandag 14 januari 2008 @ 02:55
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:18 schreef blup het volgende:
Hoe werkt dat eigelijk nou?

- Je werkt vanuit je eigen woonplaats
- Reistijd is werktijd
- Je bepaalt je eigen werktijden
- Je rijdt in veel verschillende auto's en komt op verschillende plaatsen.
- Je kiest zelf voor een incidentele of meer structurele inzetbaarheid.
- Je verdient goed (boven minimumloon voor 23-jarige) in een baan met aanzien.
- Je kunt tijdens het wachten studeren, dus studerend geld verdienen

Heb je je eigen auto van hun dan of moet je die eerst halen??
Beetje vage omschrijving allemaal.
Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.

aanzien trouwens
Slopermaandag 14 januari 2008 @ 10:24
quote:
Op maandag 14 januari 2008 02:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Goed zou ik het niet willen noemen. Bij een beetje uitzendbureau of callcenter krijg je meer hoor. En dan hoef je dus niet het hele land door en retevroeg je bed uit.

aanzien trouwens
Het voordeel is dat je je volledige reistijd vergoed krijgt. En het uurloon is ook niet slecht. Doordat je dus al je reistijd vergoed krijgt kom je dus makkelijk aan 10 facturabele uren....
Slopermaandag 14 januari 2008 @ 10:26
quote:
Op maandag 14 januari 2008 02:52 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat iemand mij hier wat suggesties kan doen?

Ik ben 21, heb in mei 2 jaar mijn rijbewijs en ik doe geen opleiding dus ik heb geen OV-kaart. Door omstandigheden kan ik eigenlijk niet zo heel veel doen - ik zit in de WAJONG - maar ik heb wel interesse om iets met rijden te doen. Alleen ben ik op een paar problemen gestuit; ik heb geen OV - wat in veel gevallen een pré zoniet een noodzaak is, ik ben niet zo goed met mensen (taxi zou ik nog aankunnen denk ik, privé-chauffeur zal een te grote druk op me leggen) en ik heb een beperkt budget. Chauffeurspas voor bijv. een taxi zou ik nog kunnen halen of eventueel rijbewijs E achter B, maar ik kan geen andere dure opleidingen of extra rijbewijzen halen denk ik. Heeft iemand nog wat tips, want bijv. het hiken lijkt me wel heel leuk werk om te doen; rijden vind ik leuk en je doet het alleen. Koerierswerk heb ik ook een tijdje gedaan, maar in de meeste gevallen was je teveel afhankelijk van de mensen bij wie je iets moest afleveren en dat werkte helaas op mijn zenuwen. Over andere rijbanen hoor ik ook graag

Kleine edit: ik woon in omgeving Hoogeveen-Emmen, mocht iemand directe tips hebben
Als je niet zo goed met mensen bent zou ik nooit privé/taxichauffeur worden. Niet dat je een master in psychologie nodig hebt, maar je moet die gestresste managers wel een beetje onder de duim kunnen houden
Mikkiemaandag 14 januari 2008 @ 11:09
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:11 ]
Slopermaandag 14 januari 2008 @ 11:12
Vrachtwagen chauffeur? Bedrijven in de logistiek staan te springen om chauffeurs en betalen zonder morren zo je groot rijbewijs....
Dingestmaandag 14 januari 2008 @ 14:08
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou even praktisch nadenken. Als je gaat werken gaat wat je daar verdient ten koste van je wajong volgens mij, neem dat even in overweging. Daarnaast wordt hiken zonder OV lastig, OV is juist de reden dat ze studenten willen hebben. Privé- of taxichauffeur lijkt me ook niet ideaal voor je.

Het lijkt me sowieso voor je slim om eens met een arbeidsdeskundige te gaan kijken wat je mogelijkheden wél zijn, ipv voornamelijk mogelijkheden af te strepen. Naast een chauffeursbaan is er nog zó veel te doen dat er voor jou vast ook nog wel ergens mogelijkheden zijn. .
Ik weet heel goed dat het dan ten koste gaat van mijn WAJONG. Maar ten eerste verrekenen ze het wel bij omhoog (WAJONG is op gebaseerd op een uurloon en daar 75% procent van, dus ze verrekenen die uren dan), en ten tweede wil ik gewoon wel graag werken. Maar het moet wel iets leuks zijn om te doen, vandaar auto's/rijden, anders heeft het gevoelsmatig niet veel nut Officieel hoort het UWV mij dan ook te begeleiden met het zoeken naar werk en het bemiddelen bij bedrijfen waar ik zou willen werken. Als dat via het UWV gaat kan zo'n bedrijf volgens mij ook financiële extra's krijgen om die reden. Probleem is alleen dat het UWV niets van zich laat horen, ondanks verzoeken van mijn kant voor hulp Hoe dan ook, ik wil eerst wat zien te vinden in deze richting

Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
Slopermaandag 14 januari 2008 @ 14:48
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef Dingest het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeur lijkt me niets. Ik zou niet op zo'n grote wagen durfen rijden namelijk
NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Dingestmaandag 14 januari 2008 @ 15:00
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Sloper het volgende:

[..]

NOFI, maar misschien is een uurtje therapie bij de psycholoog een optie, om je zelfvertrouwen een beetje op te vijzelen? Vrachtwagen rijden is prima te doen! En dan heb je ook niet zoveel met lastige mensen te maken....
Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.

Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten

[ Bericht 29% gewijzigd door Dingest op 14-01-2008 15:11:47 ]
Slopermaandag 14 januari 2008 @ 15:10
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG
Daarom stond er ook "NOFI" bij

Maar wat wil je dan? Als je graag aan het werk wilt(that's a good thing), en je wilt rijden, en beschikt niet over super-sociale capaciteiten is vrachtwagen chauffeur volgens mij echt de beste optie? Of nacht beveiliger in zo'n Caddy?
blupdinsdag 15 januari 2008 @ 20:55
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Drifter__dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef blup het volgende:
Mag ik een vragen wat de gemiddelde uurloon dan is?
Ik zie redelijk wat geklaag over 't loon hier..
Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99

bruto denk ik
Repeatdinsdag 15 januari 2008 @ 21:19
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Stefan740dinsdag 15 januari 2008 @ 21:26
Ik begin morgen met me eerste rit bij easyway, het gaat mij niet speciaal om het geld. Of het nou 5 of 10euro is, als ik het maar leuk genoeg vind.

Anders ben ik na een week al weg
Repeatdinsdag 15 januari 2008 @ 21:46
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
blupdinsdag 15 januari 2008 @ 22:08
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Is idd niet niet voor 'n relatief verantwoordelijke baan, 't word denk ik pas beter als je echt beroepsmatig met CCVD etc gaat werken.
Stefan740dinsdag 15 januari 2008 @ 22:08
Ja oke maar ik wijs geen baantje af omdat hij slecht betaald, het verschil van 6 of 10 euro per uur is dan maar jammer

Maargoed ik ben dan ook ene spaarzaam type en heb geen geldnood ofzo
Sloperdinsdag 15 januari 2008 @ 22:20
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:13 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Easyway:
20jr: 6,81
21jr: 6,81
22jr: 7,64
23jr+: 8,99

bruto denk ik
Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:46 schreef Repeat het volgende:
Een bijbaan doe je toch voor het geld. Je moet je hele leven nog werken man.
Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Repeatdinsdag 15 januari 2008 @ 22:38
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Sloper het volgende:

[..]

Dan wordt je bij Easyway wel heel erg hard genaaid [afbeelding]
[..]

Ik krijg wel meer dan bij Easyway, maar alsnog iets onder datgene dat ik zou kunnen krijgen. Maar de reden dat ik het blijf doen is dat je echt veel contacten opdoet (mijn 2de bijbaan is me aangeboden door iemand die ik reed, daar werk ik nu 16u per week). Tevens leer je -als je d'r een beetje aanleg voor hebt- echt veel van die doorgewinterde managers, onderhandelaars en topmannen.
Sloper kun je aangeven waar je meer verdient dan? evt via pm als je het niet in fok wilt dumpen
Sloperdinsdag 15 januari 2008 @ 22:45
pm
Drifter__dinsdag 15 januari 2008 @ 23:35
Doe mij ook maar pm, als je wilt.
Autoreplydonderdag 17 januari 2008 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:19 schreef Repeat het volgende:
Kan je dus beter vakken gaan vullen bij de AH, althans voor het geld dan.

Vind het maar raar. Toch een vrij verantwoordelijke baan, waarom wordt je daar dan niet voor betaald.
Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is
Repeatdonderdag 17 januari 2008 @ 23:15
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:11 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ach, complete rijtijdenvergoeding. Ook andere bureau's betalen overigens meer als hier gepost is [afbeelding]
namen + bedragen?

evt via pm
eer-ikdonderdag 17 januari 2008 @ 23:17
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm

*Heeft ook interesse...
its_me_donderdag 17 januari 2008 @ 23:20
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd!
JJHdonderdag 17 januari 2008 @ 23:52
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:00 schreef Dingest het volgende:

[..]

Misschien is het verstandiger om dat soort uitspraken voor je te houden als je niet weet wat de achterliggende oorzaak is? Ik zit natuurlijk niet voor m'n lol in de WAJONG Mijn problematiek is van een psychische aard namelijk, wat overigens ook niet bevoordelijk is bij sollicitatiegesprekken.

Ik denk dat het voor mij nu weinig uit zal maken of ik voor (taxi)chauffeur of vrachtwagenchauffeur ga. Of ik het goed aankan kan ik alleen beoordelen als ik het daadwerkelijk doe. Maar tegen vrachtwagens zie ik het meeste op (nu ik erover nadenk, destijds ook tegen normale auto's). Is het bovendien ook niet zo dat je gelijk een 2-jarig contract moet nemen als je bij een bedrijf je groot rijbewijs haalt? Want daar kan ik gewoon niet aan vast gaan zitten
ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.

In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.

Succes!!
Lennoxvrijdag 18 januari 2008 @ 00:17
Ik werk als student ook in de chauffeurs-branche, maar geen personen . Beetje spullen op zaterdag bij klanten bezorgen. Ook goed te doen tegen een leuk loon + fooien. Rij met een bus die net in klein rijbewijs categorie nog valt (meer volume goederen, dus aan gewicht kom je niet).

Heb ook een keer bij taxi-bedrijf gekeken naar mogelijkheden, maar loon was al stuk minder. Vrijheid is in ieder geval heerlijk bij zo;n bijbaan
JJHvrijdag 18 januari 2008 @ 00:32
In de taxi wil je, vooral rond het weekend, nog weleens wat fooi oppakken hoor!
Lennoxvrijdag 18 januari 2008 @ 00:58
Ja, maar dan ga je in principe je loon mee compenseren. Wat ik nu op een zaterdag heb is al lekker aan loon en fooien lopen ook hard op. Vaak zat dat je 50e per klant krijgt. Soms een wederdienstje (wat oude spullen ergens anders brengen. Bij bedrijf of familie ofzo )
Autoreplyvrijdag 18 januari 2008 @ 01:50
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm
www.pantarij.nl, Rotterdam

Met name personenvervoer, dus sociale vaardigheden heb je zeker nodig. Weinig valet-parking enzo, vooral woon-werk en richting buitenland.

Voor bedragen; PM-se. (Ja, ik ben lui )
Dingestvrijdag 18 januari 2008 @ 01:52
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef JJH het volgende:

[..]

ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reïntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.

In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.

Succes!!
Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonder

Waarschijnlijk ga ik via de NTI een cursus doen om een CCV chauffeursdiploma taxi proberen te halen. Dat is een rustig studietempo, en ik kan altijd afhaken als ik merk dat het toch niet bij me past. Mijn ouders sponsoren het iig, dus het kost mij vooralsnog geen ene cent

Maar dat traject zal dan 6 maanden duren geloof ik - kan ook nog langer of korter, maar 6 maanden raadt NTI aan - en in de tussentijd zal ik dus verder rondkijken naar werk. Hopelijk dat ik alsnog iets in deze beroepsrichting kan vinden. Hoewel de kans redelijk aanwezig is dat ik in het begin niet veel meer doe dan het vertrouwde rondbrengen van folders, kranten en/of post. Maar... dat doe ik wel met de auto Daar heb ik een stuk minder problemen mee dan met een fiets (mijn bezorgfietsen gingen altijd kapot, of waren gewoon waardeloos).
Autoreplyvrijdag 18 januari 2008 @ 02:01
Overigens, bovenstaand bedrijf zit zodanig om chauffeurs te springen dat je ook zonder ov nog wel een goede kans maakt om aangenomen te worden me dunkt. Gewoon een mailtje sturen lijkt me
JJHvrijdag 18 januari 2008 @ 02:29
Vergeet niet dat je voor je taxipas naast dat CCV diploma ook nog een praktijkgedeelte hebt!! Dat zullen ze vast niet doen bij de NTI. Dat examen word afgenomen door het CBR.

Nogmaals succes!
Dingestvrijdag 18 januari 2008 @ 02:32
Dat klopt, maar dat zetten ze er gelukkig ook wel bij Ik had de studiegids al aangevraagt voor wat meer informatie. En bedankt, natuurlijk.
Drifter__zaterdag 26 januari 2008 @ 19:58
Iemand ervaring met ABAZ en Easyway?
Xtreemzaterdag 26 januari 2008 @ 20:00
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Repeatzaterdag 26 januari 2008 @ 20:04
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen [afbeelding]
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Drifter__zaterdag 26 januari 2008 @ 20:43
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week?
Xtreemzondag 27 januari 2008 @ 14:14
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Drifter__zondag 27 januari 2008 @ 14:40
Thanks voor de info
Repeatzondag 27 januari 2008 @ 16:24
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
Okselzondag 27 januari 2008 @ 16:31
Het betaald echt beroerd slecht, ik heb ervoor gepast. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.
KosterTzondag 27 januari 2008 @ 16:44
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Repeatzondag 27 januari 2008 @ 16:45
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
Lennoxzondag 27 januari 2008 @ 17:03
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categorie . Elke zaterdag bezorgen van meubelen in NL + af en toe Belgie. Meestal worden verre adressen ingepland op de zaterdag. Lekker heel de dag toeren dus

Verdien rond de 9 euro per uur + fooien. Op een leuke dag mag je nog een euro of 25 fooi er bij optellen p.p. Maak een dag van 10 uur (zonder pauze). Eten/drinken kan natuurlijk rijdende weg.

Deze week bij een bedrijf als Taxichauffeur gesolliciteerd. Wil eigenlijk de zondag er ook bij gaan werken en dat zou goed uitkomen om erbij te gaan doen. Denk toch wel een pre door ervaring bij huidige baantje.
Xtreemmaandag 28 januari 2008 @ 08:02
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. )
ralphkmaandag 28 januari 2008 @ 10:48
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
Slopermaandag 28 januari 2008 @ 12:13
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:48 schreef ralphk het volgende:
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeem Daarom zou ik ook voor de "nieuwe" S-klasse gaan. Rijd ik ook 2dgn per week in, qua comfort echt

Ik weet dat sommige klanten expliciet vragen naar een "niet-mercedes" auto. Maar dat zijn meestal van die figuren die nog nooit zelf in zo'n bak hebben gezeten.

Ik weet niet wat je budget is, maar een Lexus 600h is natuurlijk de uber chauffeursauto. Ben je straks ook nog Co2 neutraal
ralphkmaandag 28 januari 2008 @ 12:40
Lexus is inderdaad de shit, verbruik is nog wel wat aan de hoge kant.

Doordat het voorlopig nog een aanvulling op onze chauffeursdiensten is doen we het voorlopig nog met een 2dehandsje. Bouwjaar rond 2004 a 2005, max 70.000 km en diesel is toch wel een pre.

De nieuwe S en Lexus vallen voorlopig nog even af. De BMW 7 reeks vindt ik te expliciet, daarbij hebben veel van mijn klanten de nodige problemen met deze wagens gehad.
Slopermaandag 28 januari 2008 @ 14:27
In dat geval zou ik toch voor een nieuw type Mercedes(bj 2005) S-klasse 320CDI gaan. Zijn genoeg te vinden met >100.000km. De 420CDI is een zeldzaamheid in Nederland, en voor chauffeurswerk heb je zo'n V8 ook niet echt nodig. De 320CDI is abosluut niet ondergemotoriseerd zoals veel leken denken....

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een tijdje een A8 4.2TDI gehad, maar ik vond dat ding toch niet echt comfi hoor. Turbo komt er redelijk abrupt in, sommige mensen moeten daar flink aan wennen. En de vering is TE sportief. Wel een leuke rijdersauto

BMW 7 zou ik ook nooit doen.
Slopermaandag 28 januari 2008 @ 14:30
Net even gekeken, en uit 2005 heb je al een leuke 320CDI voor ~70k euro...
KosterTmaandag 28 januari 2008 @ 20:04
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
worldpimbermaandag 28 januari 2008 @ 20:09
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef KosterT het volgende:
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden?
Mikkiedinsdag 29 januari 2008 @ 01:59
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:12 ]
Dingestdinsdag 29 januari 2008 @ 02:27
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.

Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).

[ Bericht 3% gewijzigd door Dingest op 29-01-2008 02:34:05 ]
leolinedancedinsdag 29 januari 2008 @ 02:36
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.

Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).
Ik denk dat een Citroën C6 nog lager op de imago ladder staat dan de Pheaton. Dat wil overigens niet zeggen dat het geen goede of mooie auto is! Maar mensen rijden/worden nu eenmaal over het algemeen liever vervoerd in een Mercedes/Audi/BMW/Lexus dan een VW of Citroën.
Dingestdinsdag 29 januari 2008 @ 02:59
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest is Het enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
leolinedancedinsdag 29 januari 2008 @ 03:06
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:59 schreef Dingest het volgende:
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest is Het enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
Ik zeg toch ook niet dat je in het bovenstaande geen gelijk hebt? Maar probeer het maar eens te verkopen..
Dingestdinsdag 29 januari 2008 @ 03:18
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had. Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
eer-ikdinsdag 29 januari 2008 @ 05:11
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 03:18 schreef Dingest het volgende:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had. Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
Maar misschien is het wel weer een heel erg prettige auto om in gereden te worden.
Het schijnt een erg comfortabele wagen te zijn, met achterin ook genoeg ruimte
Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat mensen die gereden dienen te worden niet snel voor een citroen kiezen idd..
ralphkdinsdag 29 januari 2008 @ 08:55
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.

De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger

De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
Sloperdinsdag 29 januari 2008 @ 10:53
Als je tussen de Pheaton, A8 en 7-serie moet kiezen. Valt de 7-serie voor mij af. Daar krijg je gegarandeerd opmerkingen/klachten over.

Tussen de Pheaton en A8, tja, ik zou dan voor de Pheaton gaan. Je raakt dat ding alleen aan de straatstenen niet kwijt over 2 jaar....Je hebt ze hier in NL ook echt voor een prikkie...(¤30.000)

Ik weet niet welk model/bouwjaar/motor/km-stank die ouwe S-klasse van je is, maar als het kan zou ik overwegen om die nog ff door te rijden....
Repeatdinsdag 29 januari 2008 @ 12:04
Verhagen rijdt ook een C6

Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
Sloperdinsdag 29 januari 2008 @ 12:18
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:04 schreef Repeat het volgende:
Verhagen rijdt ook een C6

Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
Repeatdinsdag 29 januari 2008 @ 12:24
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?

Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Repeat op 29-01-2008 12:37:19 ]
Sloperdinsdag 29 januari 2008 @ 13:15
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?

Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.
C6 is idd nog comfortabeler achterin, maar daar kan je echt niet mee aankomen tenzij je een bordje TCA Taxi op je dak hebt

De huidige A8 is er alweer sinds 2002, en al te krijgen voor de prijs van een kale Golf, dus daar rijden ook steeds meer boefjes in

Een S-klasse zonder 20" bling bling AMG 4x uitlaat etc is gewoon stylo, jeweet
Dingestdinsdag 29 januari 2008 @ 13:42
Ah, het gaat over België. Dan kunnen we smaak wel negeren ja
Ik zou het dan ook op de Pheaton houden. Van die vier komt die het meest fatsoenlijk over. De A8 is een goede tweede, al heeft die als probleem dat hij veel op de A6 lijkt en daar rijden nogal veel druktemakertjes in rond. BMW heeft dat met al zijn modellen. M-B heb ik juist mee dat dit echte taxi-wagens zijn, maar ook dat zal wel een reden hebben
leolinedancedinsdag 29 januari 2008 @ 14:46
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef ralphk het volgende:
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.

De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger

De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg )
ralphkdinsdag 29 januari 2008 @ 16:55
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg )
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
leolinedancedinsdag 29 januari 2008 @ 18:37
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek . Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
Bartholomeusdinsdag 29 januari 2008 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek . Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
En die frieten komen vervolgens gewoon bij ons uit de achterhoek, want ik chauffeur ze zelf naar belgenland. Met een vrachtwagen dan
Sloperdinsdag 29 januari 2008 @ 19:49
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
Mijn ervaring is toch, dat door de fiscus in België de wat zwaardere uitvoeringen (s500, A8 W12, 760i etc) een zeldzame verschijning zijn.

In NL zijn zelfs mensen met een A6, 5-serie en E-klasse al zo slim om een het voordeel van een prive-chauf in te zien
Xtreemwoensdag 30 januari 2008 @ 00:28
In Belgie gaat de belasting op basis van cilinderinhoud of vermogen.... Een 520d is daar qua bijv dus goedkoper dan een 330d...

Dus ja, een C*O zal dus eerder voor een 'lichte' A8 gaan, dan een zwaardere A6, ook omdat het qua aankoopwaarde niet heel erg veel scheelt.