ja weet je wat het is, zo blijf ik doorgaanquote:Op zondag 10 december 2006 21:45 schreef Jump het volgende:
Dell is trouwens goed. Met 1 jaar garantie heb je normaal gezien genoeg, aangezien ze minstens twee jaar moeten geven ofzo. Dus je kanje garantie eisen op een of andere manier
Ik zou wel voor ene update van het scherm gaan, naar 1680*1050 dus. Daar ben ik zeer tevreden van.
krijg ik er gratis bijquote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Jump het volgende:
Luidsprekers Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer
Zou je dat er dan wel bijnemen. De standaard boxen geven al goede kwaliteit.
quote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Jump het volgende:
Luidsprekers Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer
Zou je dat er dan wel bijnemen. De standaard boxen geven al goede kwaliteit.
maar denk je wel dat ik een tijd vooruit kan met die specs?quote:Op zondag 10 december 2006 22:24 schreef punkjunk het volgende:
Maak der maar 1400 euro van. verwijderings kosten en bla bla bla.
Natuurlijk is er niks mis met Dell, je krijgt waar je voor betaald. Hou dat in je achterhoofd en je weet wat je koopt.
Als je écht kwaliteit wilt voor een laptop moet je zo'n industrieel model kopen, maar die zijn pauper duur en niet bestemd voor de normale gebruiken.
En verder heb ik totaal geen ervaring met Dell, ik bouw alles zelf en als laptop heb ik 2e hands IBM notepad. Wel hoor je wel eens verhalen van tweakers enzo over Dell dat het allemaal belabberd is, en voor het doel einde waar zij het voor gebruiken klopt dat ook gewoon. Echter een doorsnee gebruiker die gewoon netjes om gaat met zijn/haar spullen heeft (denk ik) aan Dell een hele goede koop.
Voor gewoon office gebruik en afentoe in de trein een dvdtje kijken is een IBM notepad ook al super. Als je echt kei hard wilt gamen op je laptop kun je beter een SLI bak van AlienWare kopenquote:Op zondag 10 december 2006 22:27 schreef Pustasu het volgende:
[..]
maar denk je wel dat ik een tijd vooruit kan met die specs?
Al met al blijft het voor mij een mobiele computer en is het allesbehalve een desktopvervanger
Dat is zeker waar! Ik ben altijd wel voor een beetje feeling met een product van die prijs wat je koopt. Je besteld ook geen auto op internet aangezien je 'em niet eerst kunt testen. Maar misschien heeft TS dat gevoel totaal nietquote:Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou nooit een laptop kopen die ik niet minimaal zelf in m'n handen heb gehad.
Mijn idee? BIjvoorbeeld een Asus model, even kijken of alles op de goede plek zit, of het scherm je bevalt, toetsaanslag, etc.
En standaard 2 jaar garantie bij Asus (1 jaar op de accu).
Als je een DELL had dan zou je weten dat dit geen crap is. De boxen geven GOED geluid, voor laptop speakers.quote:
mijn desktop is van alienwarequote:Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Voor gewoon office gebruik en afentoe in de trein een dvdtje kijken is een IBM notepad ook al super. Als je echt kei hard wilt gamen op je laptop kun je beter een SLI bak van AlienWare kopen.
Maar ik neem aan dat je met een tijd voor uit gaan op Vista doelt. Dan is het wel te doen, 2 gig geheugen, nette videokaart (staat natuurlijk niet gelijk aan de "gewone" versie, is altijd ondergeclocked etc. etc.) en met een C2D zul je meer prestaties halen als een X2 van AMD (als die er uberhoupt al zijn voor laptops, dat weet ik niet).
Misschien weet iemand wat meer over de prestaties van Dell batereien? Aangezien die wel eens de neiging hebben de ontploffen.
ik heb iig geen craptop en ben blij met mijn z-5400quote:Op zondag 10 december 2006 22:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Als je een DELL had dan zou je weten dat dit geen crap is. De boxen geven GOED geluid, voor laptop speakers.
En ik zou de boxen er niet bijnemen TS.. dan blijf je slepen met hulpstukken..
Dan kun je aannemen dat budget geen bezwaar is?quote:
ik lees veel reviews en kijk veel trailers, heb de tijd niet om allerlei winkels af te struinen.quote:Op zondag 10 december 2006 22:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dat is zeker waar! Ik ben altijd wel voor een beetje feeling met een product van die prijs wat je koopt. Je besteld ook geen auto op internet aangezien je 'em niet eerst kunt testen. Maar misschien heeft TS dat gevoel totaal niet.
ik hoef geen apple! Maar het grote budget zit al in mijn desktop, wil ik geen 2e keer ophoestenquote:Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dan kun je aannemen dat budget geen bezwaar is?![]()
![]()
En als eens aan een laptop van Apple gedacht?
Man, de 'Dell is een prutsmerk' attitude bestond al laaaaaaaaaaang voor de accu problemen en het AMD kwestie. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe groter en massaler een bedrijf is, hoe minder oog er is voor de klant. Omdat Dell niet te bereiken is in een winkel verloopt communicatie altijd een stuk stroever en kun je je producten niet proberen voordat je ze verkoopt. Omdat er toevallig een paar mensen zijn met goede ervaring betekend dat niks, tegen over deze 10 positieve reacties kan ik ook zo 10 negatieve reacties neer zetten.quote:Op zondag 10 december 2006 22:36 schreef pomtiedom het volgende:
Ik heb jaren al een Dell laptop, gebruikt voor te proggen op school enzo. Niks mis mee.
Dell heeft een slechte naam gekregen door 2 zaken; een lange tijd AMD buiten de deur houden en het 'laptop incident' waarbij veel mensen Dell verweten goedkope aansluitingen te gebruiken. Bij dit laatste bleek achteraf Sony slechte accu's te produceren en moesten veel bedrijven (Dell, Mac enzo) de accu's terugsturen. De slechte naam bleef, maar eigenlijk zijn het goede standaard-laptops.
ik zal is ff kijken, bedanktquote:Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef Faithz het volgende:
- Ik heb een 5 jr oude latitude waarvan het scherm afbrak. Geen garantie. KOSTENLOOS gemaakt door DELL. Ze kwamen langs en hebben het gefixed.
- Ik heb een nieuwe Inspiron 6400.. inmiddels half jaar oud. Toetsenbord was niet helemaal lekker en hoewel ik gekozen heb voor verzenden bij reparaties kwam er een monteur LANGS! om het te fixen. Al die tijd ben ik goed op de hoogte gehouden.
Over de service heb ik niks te klagen gehad bij DELL en dat is bij andere wel anders geweest.
Bovendien heb je een leuk laptoppie voor een leuke prijs. Doen dus.
Ik heb overigens via kleine ondernemers besteld, zoals hierboven ook wordt gesuggereerd. Heb je net wat meer opties. Net zo duur overigens. Kijk verder even op tweakers of google naar bepaalde waardebonnen. Krijg je 5% korting.
Verder zou ik bellen voor het bestellen en als je de boxen niet wilt, ze eraf laten halen, scheelt in de prijs. Gewoon naar vragen.
komt de slechte naam niet gewoon doordat dell voornamelijk reclame maakt voor pc's van 400 euro?quote:Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Man, de 'Dell is een prutsmerk' attitude bestond al laaaaaaaaaaang voor de accu problemen en het AMD kwestie. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe groter en massaler een bedrijf is, hoe minder oog er is voor de klant. Omdat Dell niet te bereiken is in een winkel verloopt communicatie altijd een stuk stroever en kun je je producten niet proberen voordat je ze verkoopt. Omdat er toevallig een paar mensen zijn met goede ervaring betekend dat niks, tegen over deze 10 positieve reacties kan ik ook zo 10 negatieve reacties neer zetten.
Maar zoals ik al zei: je krijgt gewoon waar je voor betaald, meer is er niet over te zeggen.![]()
Daar heb je zeker een punt, voor 400 euro kunnen die gasten gewoon niet meer bieden als dat ze doen op die prijsklasse. Of ze dus op een prijs van 1400 euro meer service kunnen bieden weet ik niet.quote:Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef Pustasu het volgende:
[..]
komt de slechte naam niet gewoon doordat dell voornamelijk reclame maakt voor pc's van 400 euro?
dan vind ik het niet raar dat er een hoop gezeurd wordt
Ik zou gewoon de topics op tweakers doorspitten en andere reviews lezen. Goede tip voor TS. Heb ik ook gedaan voor ik besloot aan te schaffen.quote:Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Man, de 'Dell is een prutsmerk' attitude bestond al laaaaaaaaaaang voor de accu problemen en het AMD kwestie. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe groter en massaler een bedrijf is, hoe minder oog er is voor de klant. Omdat Dell niet te bereiken is in een winkel verloopt communicatie altijd een stuk stroever en kun je je producten niet proberen voordat je ze verkoopt. Omdat er toevallig een paar mensen zijn met goede ervaring betekend dat niks, tegen over deze 10 positieve reacties kan ik ook zo 10 negatieve reacties neer zetten.
Maar zoals ik al zei: je krijgt gewoon waar je voor betaald, meer is er niet over te zeggen.![]()
dit was dus ook een reactie op Faithz![]()
Mijn oude laptop (Toshiba P1 200mhz) Heeft het anders onwijs lang uitgehouden, mede ook doordat het in die tijd een kwalitatief goed merk was. Met desktops uit die tijd van bijv. IBM is niks meer aan te gaan. Desktops van A-merken uit die tijd worden wel nog vaker gebruikt als download/server/firewall bakken. Dus dat laptops sneller kapot gaan als dektops is ook een beetje kort door de bocht. Het is een combinatie van kwaliteit en hoe je je eige spulletjes verzorgd.quote:Op zondag 10 december 2006 22:44 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Het blijven laptops, gaan sneller kapot dan desktops, logisch. Al is de service redelijk goed van Dell.
ik zit ff snel te kijken en het lijkt dat dell zich daartegen heeft ingedekt door juist gratis bezorgingen bij particulieren te bieden etc.quote:
Haha, ik probeerde zo'n discussie ook zeker te vermijden, lukte niet zo best zeker?quote:Op zondag 10 december 2006 22:49 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de topics op tweakers doorspitten en andere reviews lezen. Goede tip voor TS. Heb ik ook gedaan voor ik besloot aan te schaffen.
En dat er toevallig een paar mensen met een slechte ervaring zijn zegt ook niks.
Maar goed, ik ga hier geen discussie pro of anti dell voeren. Dit is mijn ervaring met dell. Ik zie hier geen ervaring van jou.
hehe ik ken het inderdaad maar er iets stiekem veel informatie te vinden..quote:Op zondag 10 december 2006 22:52 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha, ik probeerde zo'n discussie ook zeker te vermijden, lukte niet zo best zeker?. GoT kun je je aan wagen, maar het blijft, die tweakers zijn nog ergere A-merk-junkies als ik, dus iets positiefs over Dell zul je daar denk ik niet vinden. En post zeker geen topic op GoT, daar kunnen ze niet zo best tegen
.
Gewoon een computer blaadje kopen waar een aantal laptops in besproken worden is denk ik nog het beste om wat objectieve informatie in te winnen over zoiets.
Haha, GoT is een heerlijk forum wanneer je de taal begrijpt een geen account hebtquote:Op zondag 10 december 2006 22:53 schreef Faithz het volgende:
[..]
hehe ik ken het inderdaad maar er iets stiekem veel informatie te vinden..
Er is een centraal topic over de 6400.. zie bovenste link. En toch zeker wel positieve dingen.. en idd moeilijk om hem niet aan te gaan maar laten we het erbij houdenfijne avond
![]()
Ik zie het nu ook en eerlijk gezegd verbaasd me het alles over GoT, had het toch verkeerd ingeschatquote:Op zondag 10 december 2006 22:55 schreef Pustasu het volgende:
ze deden best positief over de inspiron 6400 las ik op tweakers
ik had al eerder een stuk gelezen en het viel me op dat ze positief waren, morgenochtend ga ik het ALLEMAAALL lezenquote:Op zondag 10 december 2006 22:55 schreef Faithz het volgende:
Jij hebt nu echt nog niet alle 49 pagina's door gespit
Lezen![]()
Van dat gezeik krijg ik alleen maar hoofdpijn, maar misschien is dat persoonlijkquote:Op zondag 10 december 2006 22:56 schreef Pustasu het volgende:
[..]
ik had al eerder een stuk gelezen en het viel me op dat ze positief waren, morgenochtend ga ik het ALLEMAAALL lezen
Mwa ik denk dat dat meer een wkestie is waarbij gesteld kan worden;quote:Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
zo goedkoop zijn ze absoluut nietquote:Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
model dat ik zoek doen ze nu gratis bezorgen. En die 7950GTX hoef ik helemaal niet in mijn laptop, als ik wil gamen doe ik dat toch het lierst op een desktop. Maar de bezorgkosten zijn idd behoorlijk hoogquote:Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat dat meer een wkestie is waarbij gesteld kan worden;
Levert Dell slechts een beperkte samenstelling door de manier van zaken doen
of
Levert Dell slechts een beperkte samenstelling omdat het zich niet loont voor een globaal bedrijf om user-specific computers te maken.
Het is waarschijnlijk het laatste. Dell zit wereldwijd en levert veelal aan bedrijven of particulieren die hun PClaptop voor werk nodig hebben. In dat oogpunt voldoet hun standaardconfiguratie. Als ze echter zeer specifiek gaan doen (20 verschillende grafische kaarten, 10 verschillende geluidskaarten) dan gaat dat ze heel veel geld kosten voor relatief weinig klanten. Dell richt zich primair op werkgerichte en servergerichte zaken al dan niet voor particulieren. Als zij 20 verschillende grafische kaarten gaan aanbieden hebben ze een massieve overhaul in hun stock met grafische kaarten die niet worden verkocht, deze raken vervolgens ouderwets en leveren derving op.
De Dell standaardconfiguraties zijn goed, niet meer en niet minder. WIl je een mooie grafische kaart en extra HD in een Dell PC moet je die zelf aanschaffen want eigenlijk is Dell zelf niet echt geweldig.
Een minpuntje aan Dell is wel dat ze belachelijk hoge kosten hebben voor te leveren. (aka 80-90 euro) een standaardprijs die naar alle waarschijnlijkheid enige winst oplevert en elk transport naar elke locatie dekt maar toch veel te veel imo.
ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruitquote:Op zondag 10 december 2006 23:02 schreef mschol het volgende:
[..]
zo goedkoop zijn ze absoluut niet![]()
en dan nog de ervaring die ik met dell heb (~400 systemen) werken bijna allemaal perfect:
1 heeft tot 3x toe vervangende onderdelen gekregen en er wordt nu een nieuwe toegestuurd omdat we alles al hebben uitgesloten...
en enkele standaard dingen als voedingen die na 4 jaar intensief gebruik zijn overleden
ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)quote:Op zondag 10 december 2006 23:05 schreef Pustasu het volgende:
[..]
ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruit
Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.quote:Op zondag 10 december 2006 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)
maar valt dat weg en/of je hebt gratis dubbelgeheugen is het vaak wel een leuke deal
kijk DAT zijn leuke dealsquote:Op zondag 10 december 2006 23:11 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.
Die laatste konden ze houden achteraf
De ellende is dat zo'n beetje alle nieuwe laptops zo'n kutscherm hebbenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:50 schreef Hbjr het volgende:
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
dat is toch zo'n laptop die een beeld heeft zo glad als een spiegel. waar, als je zon heb gelijk je haar in model kan doen. Het ziet er nice uit.. maar wat werkt het KUT zeg![]()
Bij een beetje zon kan ik minder zien bij mijn laptop, maar bij die schermen zie je gelijk geen kut meer
preciesquote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef CraZaay het volgende:
Als bedrijf (als particulier weer ik niet) loont het inderdaad soms de moeite om te bellen om wat te handelen. Wij kregen op een gegeven moment bij een server dubbel ipv enkele power supply en nog wat van die dingen. Kwam toch uit op 10% van de totaalprijs ofzo nadat we gebeld hadden.
Verder is het grote voordeel van Dell natuurlijk de service. Je hoort het alleen als er iets mis gaat, maar in 99% van de gevallen gaat het gewoon goed, maar dat zet niemand op z'n weblog. Zeker als je echt niet zonder kan is het heel fijn als je dezelfe dag nog een nieuwe krijgt als je er een kop koffie overheen gooit
Geen Dell, want?quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:06 schreef CraZaay het volgende:
Geen Dell iig voor dat geld
En waarom in hemelsnaam Vista? Wat kun je daarmee wat je nodig hebt en niet met XP kan?
Vista is beter dus sneller dus beterquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef Pustasu het volgende:
als je vindt dat xp langzaam is moet je vooral vista erop doen
Bron ? Wij hebben hier 400 dell systemen staan. We hebben de afgelopen 4 jaar maar één defect gehad.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
dell is het meest kutte bedrijf dat er is en hun producten zijn nog kutter
we hebben hier +/- 600 systemen op een MBO niveau 1/2 school en relatief (gezien het aantal pc's dat draait en hoelang) weinig storingen (max 2 p/m ,dit is inclusief systemen van 4 jaar oud)quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aanquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aan
Maakt tegenwoordig geen kloot meer uit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:
[..]
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?
Ik game niet, dus ik zou het niet wetenquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:
[..]
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |