abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44312045
Is dell nou echt zo beroerd?
Ik heb een leuke laptop samengesteld van 1300, maar er zijn zoveel die zeggen dat dell zwaar kudt is.
Valt toch wel mee?
Ik heb dus een laptop samengesteld en ik zat te kiezen tussen een zepto of een dell, momenteel heeft dell de voorkeur
pi_44312396
Inspiron 6400 (N12647) Aantal 1
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB), Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl Operating System Re-Installation CD) Prijs per eenheid Incl. BTW ¤ 1.356,10
Catalogusnummer: 2121 N12647
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl Operating System Re-Installation CD)
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 120GB (5,400rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-geluidssoftware
Luidsprekers Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Hi Performance N12647
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
Kleur Keuze Snap on LCD back cover Carbon Fibre
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Promotions Hidden Option Class Gratis upgrade van 1.024 naar 2.048 MB (2 * 1.024)
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Network assistant Network Assist 1.2 - 90 Day Trial
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
  Lieve Belg zondag 10 december 2006 @ 21:39:48 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44312589
Even zien wat er nog te verbeteren valt aan je config voor dezelfde prijs
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_44312614
Dell-laptop gebruiker hier.
1 jaar in bezit. Tot zover nog geen klachten.
pi_44312656
Niks mis met Dell. Zowel ik als een paar collega's zijn er al tijden tevreden mee.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44312739
Hier ook een Dell gebruiker. Ik heb geen verstand van pc's of laptops (daar heb ik een wederhelft voor ), maar Dell bevalt ons prima
  Lieve Belg zondag 10 december 2006 @ 21:45:07 #7
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44312751
Dell is trouwens goed. Met 1 jaar garantie heb je normaal gezien genoeg, aangezien ze minstens twee jaar moeten geven ofzo. Dus je kanje garantie eisen op een of andere manier

Ik zou wel voor ene update van het scherm gaan, naar 1680*1050 dus. Daar ben ik zeer tevreden van.
pi_44312818
maar die systeem config voor dat prijsje is toch niet al te verkeerd?
pi_44312856
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:45 schreef Jump het volgende:
Dell is trouwens goed. Met 1 jaar garantie heb je normaal gezien genoeg, aangezien ze minstens twee jaar moeten geven ofzo. Dus je kanje garantie eisen op een of andere manier

Ik zou wel voor ene update van het scherm gaan, naar 1680*1050 dus. Daar ben ik zeer tevreden van.
ja weet je wat het is, zo blijf ik doorgaan
ik zal toch op het een en ander moeten beknibbelen, het is immers geen desktopvervanger
  zondag 10 december 2006 @ 21:49:02 #10
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_44312865
Ik ben blij met mijn Dell.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  Lieve Belg zondag 10 december 2006 @ 21:50:18 #11
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44312920
Wat je ook eens kan proberen is om bij "Kleine ondernemingen" het duurste model van de 6400 uit te kiezen. Daar kopieer je de E-Value code. Je gaat terug naar "Consumenten" en je vult de E-Value code in van de "Kleine ondernemingen". Bij sommige modellen heb je dan net iets meer opties.
  Lieve Belg zondag 10 december 2006 @ 21:51:13 #12
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44312949

Zou je dat er dan wel bijnemen. De standaard boxen geven al goede kwaliteit.
pi_44313011
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Jump het volgende:

krijg ik er gratis bij
  zondag 10 december 2006 @ 21:53:41 #14
158277 Michellll
Techno junkie
pi_44313038
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef Jump het volgende:

The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_44313622
drie dell laptops en een dell pc. het gevalt zeer... Service is goed en de kwaliteit van de laptop is goed
"I don't know quotes" -Quoteless
  zondag 10 december 2006 @ 22:24:25 #16
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314057
Maak der maar 1400 euro van. verwijderings kosten en bla bla bla.
Natuurlijk is er niks mis met Dell, je krijgt waar je voor betaald. Hou dat in je achterhoofd en je weet wat je koopt.
Als je écht kwaliteit wilt voor een laptop moet je zo'n industrieel model kopen, maar die zijn pauper duur en niet bestemd voor de normale gebruiken.

En verder heb ik totaal geen ervaring met Dell, ik bouw alles zelf en als laptop heb ik 2e hands IBM notepad. Wel hoor je wel eens verhalen van tweakers enzo over Dell dat het allemaal belabberd is, en voor het doel einde waar zij het voor gebruiken klopt dat ook gewoon. Echter een doorsnee gebruiker die gewoon netjes om gaat met zijn/haar spullen heeft (denk ik) aan Dell een hele goede koop.
pi_44314169
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:24 schreef punkjunk het volgende:
Maak der maar 1400 euro van. verwijderings kosten en bla bla bla.
Natuurlijk is er niks mis met Dell, je krijgt waar je voor betaald. Hou dat in je achterhoofd en je weet wat je koopt.
Als je écht kwaliteit wilt voor een laptop moet je zo'n industrieel model kopen, maar die zijn pauper duur en niet bestemd voor de normale gebruiken.

En verder heb ik totaal geen ervaring met Dell, ik bouw alles zelf en als laptop heb ik 2e hands IBM notepad. Wel hoor je wel eens verhalen van tweakers enzo over Dell dat het allemaal belabberd is, en voor het doel einde waar zij het voor gebruiken klopt dat ook gewoon. Echter een doorsnee gebruiker die gewoon netjes om gaat met zijn/haar spullen heeft (denk ik) aan Dell een hele goede koop.
maar denk je wel dat ik een tijd vooruit kan met die specs?
Al met al blijft het voor mij een mobiele computer en is het allesbehalve een desktopvervanger
pi_44314218
ik heb al jaren een Dell, hartstikke top !
Gelukkig zonder haar
pi_44314343
Ik zou nooit een laptop kopen die ik niet minimaal zelf in m'n handen heb gehad.

Mijn idee? BIjvoorbeeld een Asus model, even kijken of alles op de goede plek zit, of het scherm je bevalt, toetsaanslag, etc.

En standaard 2 jaar garantie bij Asus (1 jaar op de accu).
  zondag 10 december 2006 @ 22:32:26 #20
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314352
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:27 schreef Pustasu het volgende:

[..]

maar denk je wel dat ik een tijd vooruit kan met die specs?
Al met al blijft het voor mij een mobiele computer en is het allesbehalve een desktopvervanger
Voor gewoon office gebruik en afentoe in de trein een dvdtje kijken is een IBM notepad ook al super. Als je echt kei hard wilt gamen op je laptop kun je beter een SLI bak van AlienWare kopen .
Maar ik neem aan dat je met een tijd voor uit gaan op Vista doelt. Dan is het wel te doen, 2 gig geheugen, nette videokaart (staat natuurlijk niet gelijk aan de "gewone" versie, is altijd ondergeclocked etc. etc.) en met een C2D zul je meer prestaties halen als een X2 van AMD (als die er uberhoupt al zijn voor laptops, dat weet ik niet).

Misschien weet iemand wat meer over de prestaties van Dell batereien? Aangezien die wel eens de neiging hebben de ontploffen .
pi_44314391
Prima spul van Dell. HEb zelf ook een Dell laptop al dik een jaar en werkt prima.
  zondag 10 december 2006 @ 22:34:04 #22
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314402
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zou nooit een laptop kopen die ik niet minimaal zelf in m'n handen heb gehad.

Mijn idee? BIjvoorbeeld een Asus model, even kijken of alles op de goede plek zit, of het scherm je bevalt, toetsaanslag, etc.

En standaard 2 jaar garantie bij Asus (1 jaar op de accu).
Dat is zeker waar! Ik ben altijd wel voor een beetje feeling met een product van die prijs wat je koopt. Je besteld ook geen auto op internet aangezien je 'em niet eerst kunt testen. Maar misschien heeft TS dat gevoel totaal niet .
  zondag 10 december 2006 @ 22:34:39 #23
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44314425
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:53 schreef Michellll het volgende:

[..]

Als je een DELL had dan zou je weten dat dit geen crap is. De boxen geven GOED geluid, voor laptop speakers.

En ik zou de boxen er niet bijnemen TS.. dan blijf je slepen met hulpstukken..
Trotse mamma :)
pi_44314450
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:32 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Voor gewoon office gebruik en afentoe in de trein een dvdtje kijken is een IBM notepad ook al super. Als je echt kei hard wilt gamen op je laptop kun je beter een SLI bak van AlienWare kopen .
Maar ik neem aan dat je met een tijd voor uit gaan op Vista doelt. Dan is het wel te doen, 2 gig geheugen, nette videokaart (staat natuurlijk niet gelijk aan de "gewone" versie, is altijd ondergeclocked etc. etc.) en met een C2D zul je meer prestaties halen als een X2 van AMD (als die er uberhoupt al zijn voor laptops, dat weet ik niet).

Misschien weet iemand wat meer over de prestaties van Dell batereien? Aangezien die wel eens de neiging hebben de ontploffen .
mijn desktop is van alienware
  zondag 10 december 2006 @ 22:36:10 #25
158277 Michellll
Techno junkie
pi_44314479
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:34 schreef Faithz het volgende:

[..]

Als je een DELL had dan zou je weten dat dit geen crap is. De boxen geven GOED geluid, voor laptop speakers.

En ik zou de boxen er niet bijnemen TS.. dan blijf je slepen met hulpstukken..
ik heb iig geen craptop en ben blij met mijn z-5400
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  zondag 10 december 2006 @ 22:36:33 #26
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44314494
Ik heb jaren al een Dell laptop, gebruikt voor te proggen op school enzo. Niks mis mee.

Dell heeft een slechte naam gekregen door 2 zaken; een lange tijd AMD buiten de deur houden en het 'laptop incident' waarbij veel mensen Dell verweten goedkope aansluitingen te gebruiken. Bij dit laatste bleek achteraf Sony slechte accu's te produceren en moesten veel bedrijven (Dell, Mac enzo) de accu's terugsturen. De slechte naam bleef, maar eigenlijk zijn het goede standaard-laptops.
I mean no harm
  zondag 10 december 2006 @ 22:38:04 #27
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314542
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:35 schreef Pustasu het volgende:

[..]

mijn desktop is van alienware
Dan kun je aannemen dat budget geen bezwaar is?
En als eens aan een laptop van Apple gedacht?
  zondag 10 december 2006 @ 22:38:04 #28
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44314543
- Ik heb een 5 jr oude latitude waarvan het scherm afbrak. Geen garantie. KOSTENLOOS gemaakt door DELL. Ze kwamen langs en hebben het gefixed.

- Ik heb een nieuwe Inspiron 6400.. inmiddels half jaar oud. Toetsenbord was niet helemaal lekker en hoewel ik gekozen heb voor verzenden bij reparaties kwam er een monteur LANGS! om het te fixen. Al die tijd ben ik goed op de hoogte gehouden.

Over de service heb ik niks te klagen gehad bij DELL en dat is bij andere wel anders geweest.
Bovendien heb je een leuk laptoppie voor een leuke prijs. Doen dus.

Ik heb overigens via kleine ondernemers besteld, zoals hierboven ook wordt gesuggereerd. Heb je net wat meer opties. Net zo duur overigens. Kijk verder even op tweakers of google naar bepaalde waardebonnen. Krijg je 5% korting.

Verder zou ik bellen voor het bestellen en als je de boxen niet wilt, ze eraf laten halen, scheelt in de prijs. Gewoon naar vragen.
pi_44314562
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:34 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! Ik ben altijd wel voor een beetje feeling met een product van die prijs wat je koopt. Je besteld ook geen auto op internet aangezien je 'em niet eerst kunt testen. Maar misschien heeft TS dat gevoel totaal niet .
ik lees veel reviews en kijk veel trailers, heb de tijd niet om allerlei winkels af te struinen.
pi_44314657
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Dan kun je aannemen dat budget geen bezwaar is?
En als eens aan een laptop van Apple gedacht?
ik hoef geen apple! Maar het grote budget zit al in mijn desktop, wil ik geen 2e keer ophoesten
  zondag 10 december 2006 @ 22:41:33 #31
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314664
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:36 schreef pomtiedom het volgende:
Ik heb jaren al een Dell laptop, gebruikt voor te proggen op school enzo. Niks mis mee.

Dell heeft een slechte naam gekregen door 2 zaken; een lange tijd AMD buiten de deur houden en het 'laptop incident' waarbij veel mensen Dell verweten goedkope aansluitingen te gebruiken. Bij dit laatste bleek achteraf Sony slechte accu's te produceren en moesten veel bedrijven (Dell, Mac enzo) de accu's terugsturen. De slechte naam bleef, maar eigenlijk zijn het goede standaard-laptops.
Man, de 'Dell is een prutsmerk' attitude bestond al laaaaaaaaaaang voor de accu problemen en het AMD kwestie. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe groter en massaler een bedrijf is, hoe minder oog er is voor de klant. Omdat Dell niet te bereiken is in een winkel verloopt communicatie altijd een stuk stroever en kun je je producten niet proberen voordat je ze verkoopt. Omdat er toevallig een paar mensen zijn met goede ervaring betekend dat niks, tegen over deze 10 positieve reacties kan ik ook zo 10 negatieve reacties neer zetten.
Maar zoals ik al zei: je krijgt gewoon waar je voor betaald, meer is er niet over te zeggen.

dit was dus ook een reactie op Faithz
pi_44314679
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:38 schreef Faithz het volgende:
- Ik heb een 5 jr oude latitude waarvan het scherm afbrak. Geen garantie. KOSTENLOOS gemaakt door DELL. Ze kwamen langs en hebben het gefixed.

- Ik heb een nieuwe Inspiron 6400.. inmiddels half jaar oud. Toetsenbord was niet helemaal lekker en hoewel ik gekozen heb voor verzenden bij reparaties kwam er een monteur LANGS! om het te fixen. Al die tijd ben ik goed op de hoogte gehouden.

Over de service heb ik niks te klagen gehad bij DELL en dat is bij andere wel anders geweest.
Bovendien heb je een leuk laptoppie voor een leuke prijs. Doen dus.

Ik heb overigens via kleine ondernemers besteld, zoals hierboven ook wordt gesuggereerd. Heb je net wat meer opties. Net zo duur overigens. Kijk verder even op tweakers of google naar bepaalde waardebonnen. Krijg je 5% korting.

Verder zou ik bellen voor het bestellen en als je de boxen niet wilt, ze eraf laten halen, scheelt in de prijs. Gewoon naar vragen.
ik zal is ff kijken, bedankt
pi_44314720
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Man, de 'Dell is een prutsmerk' attitude bestond al laaaaaaaaaaang voor de accu problemen en het AMD kwestie. Over het algemeen kan gesteld worden dat hoe groter en massaler een bedrijf is, hoe minder oog er is voor de klant. Omdat Dell niet te bereiken is in een winkel verloopt communicatie altijd een stuk stroever en kun je je producten niet proberen voordat je ze verkoopt. Omdat er toevallig een paar mensen zijn met goede ervaring betekend dat niks, tegen over deze 10 positieve reacties kan ik ook zo 10 negatieve reacties neer zetten.
Maar zoals ik al zei: je krijgt gewoon waar je voor betaald, meer is er niet over te zeggen.
komt de slechte naam niet gewoon doordat dell voornamelijk reclame maakt voor pc's van 400 euro?
dan vind ik het niet raar dat er een hoop gezeurd wordt
pi_44314771
Het blijven laptops, gaan sneller kapot dan desktops, logisch. Al is de service redelijk goed van Dell.
  zondag 10 december 2006 @ 22:47:18 #35
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314857
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef Pustasu het volgende:

[..]

komt de slechte naam niet gewoon doordat dell voornamelijk reclame maakt voor pc's van 400 euro?
dan vind ik het niet raar dat er een hoop gezeurd wordt
Daar heb je zeker een punt, voor 400 euro kunnen die gasten gewoon niet meer bieden als dat ze doen op die prijsklasse. Of ze dus op een prijs van 1400 euro meer service kunnen bieden weet ik niet.
  zondag 10 december 2006 @ 22:49:07 #36
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44314929
quote:

[..]

Ik zou gewoon de topics op tweakers doorspitten en andere reviews lezen. Goede tip voor TS. Heb ik ook gedaan voor ik besloot aan te schaffen.

En dat er toevallig een paar mensen met een slechte ervaring zijn zegt ook niks.
Maar goed, ik ga hier geen discussie pro of anti dell voeren. Dit is mijn ervaring met dell. Ik zie hier geen ervaring van jou.
  zondag 10 december 2006 @ 22:49:29 #37
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44314947
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:44 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Het blijven laptops, gaan sneller kapot dan desktops, logisch. Al is de service redelijk goed van Dell.
Mijn oude laptop (Toshiba P1 200mhz) Heeft het anders onwijs lang uitgehouden, mede ook doordat het in die tijd een kwalitatief goed merk was. Met desktops uit die tijd van bijv. IBM is niks meer aan te gaan. Desktops van A-merken uit die tijd worden wel nog vaker gebruikt als download/server/firewall bakken. Dus dat laptops sneller kapot gaan als dektops is ook een beetje kort door de bocht. Het is een combinatie van kwaliteit en hoe je je eige spulletjes verzorgd.
pi_44314989
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef Pustasu het volgende:

[..]

ik zal is ff kijken, bedankt
ik zit ff snel te kijken en het lijkt dat dell zich daartegen heeft ingedekt door juist gratis bezorgingen bij particulieren te bieden etc.
het maakt weinig tot niets uit in de prijs
  zondag 10 december 2006 @ 22:51:24 #39
56347 Faithz
ADHD Fokker
  zondag 10 december 2006 @ 22:52:00 #40
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44315018
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:49 schreef Faithz het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de topics op tweakers doorspitten en andere reviews lezen. Goede tip voor TS. Heb ik ook gedaan voor ik besloot aan te schaffen.

En dat er toevallig een paar mensen met een slechte ervaring zijn zegt ook niks.
Maar goed, ik ga hier geen discussie pro of anti dell voeren. Dit is mijn ervaring met dell. Ik zie hier geen ervaring van jou.
Haha, ik probeerde zo'n discussie ook zeker te vermijden, lukte niet zo best zeker? . GoT kun je je aan wagen, maar het blijft, die tweakers zijn nog ergere A-merk-junkies als ik, dus iets positiefs over Dell zul je daar denk ik niet vinden. En post zeker geen topic op GoT, daar kunnen ze niet zo best tegen .

Gewoon een computer blaadje kopen waar een aantal laptops in besproken worden is denk ik nog het beste om wat objectieve informatie in te winnen over zoiets .
  zondag 10 december 2006 @ 22:52:06 #41
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44315021
Mja, wachten op een aanbieding (rond kerst ofzo?) kan ook wel eens 100 euro schelen.
  zondag 10 december 2006 @ 22:53:36 #42
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44315062
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:52 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Haha, ik probeerde zo'n discussie ook zeker te vermijden, lukte niet zo best zeker? . GoT kun je je aan wagen, maar het blijft, die tweakers zijn nog ergere A-merk-junkies als ik, dus iets positiefs over Dell zul je daar denk ik niet vinden. En post zeker geen topic op GoT, daar kunnen ze niet zo best tegen .

Gewoon een computer blaadje kopen waar een aantal laptops in besproken worden is denk ik nog het beste om wat objectieve informatie in te winnen over zoiets .
hehe ik ken het inderdaad maar er iets stiekem veel informatie te vinden..

Er is een centraal topic over de 6400.. zie bovenste link. En toch zeker wel positieve dingen.. en idd moeilijk om hem niet aan te gaan maar laten we het erbij houden fijne avond
pi_44315121
ze deden best positief over de inspiron 6400 las ik op tweakers
  zondag 10 december 2006 @ 22:55:27 #44
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44315138
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:53 schreef Faithz het volgende:

[..]

hehe ik ken het inderdaad maar er iets stiekem veel informatie te vinden..

Er is een centraal topic over de 6400.. zie bovenste link. En toch zeker wel positieve dingen.. en idd moeilijk om hem niet aan te gaan maar laten we het erbij houden fijne avond
Haha, GoT is een heerlijk forum wanneer je de taal begrijpt een geen account hebt . Maar fijna avond ingelijks, ik ga naar bed, morgen weer naar die hopeloze graf school .
  zondag 10 december 2006 @ 22:55:44 #45
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44315144

Jij hebt nu echt nog niet alle 49 pagina's door gespit

Lezen
  zondag 10 december 2006 @ 22:56:21 #46
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44315161
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:55 schreef Pustasu het volgende:
ze deden best positief over de inspiron 6400 las ik op tweakers
Ik zie het nu ook en eerlijk gezegd verbaasd me het alles over GoT, had het toch verkeerd ingeschat .
Nogmaals weltrusten .
pi_44315178
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:55 schreef Faithz het volgende:

Jij hebt nu echt nog niet alle 49 pagina's door gespit

Lezen
ik had al eerder een stuk gelezen en het viel me op dat ze positief waren, morgenochtend ga ik het ALLEMAAALL lezen
  zondag 10 december 2006 @ 22:58:01 #48
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_44315209
Anders had ik hem ook niet gekocht, daar ben ik heel eerlijk in. Ik zoek zoiets tot op de bodem uit en heb alle topics gelezen. Hoewel ze elkaar graag tot aan de grond toe afzeiken weten ze toch wel waar ze het over hebben En idd, zo weinig mogelijk posten daar.

Trusten

Succes TS
pi_44315270
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:56 schreef Pustasu het volgende:

[..]

ik had al eerder een stuk gelezen en het viel me op dat ze positief waren, morgenochtend ga ik het ALLEMAAALL lezen
Van dat gezeik krijg ik alleen maar hoofdpijn, maar misschien is dat persoonlijk
  zondag 10 december 2006 @ 23:01:36 #50
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44315332
quote:

[..]

Mwa ik denk dat dat meer een wkestie is waarbij gesteld kan worden;

Levert Dell slechts een beperkte samenstelling door de manier van zaken doen

of

Levert Dell slechts een beperkte samenstelling omdat het zich niet loont voor een globaal bedrijf om user-specific computers te maken.

Het is waarschijnlijk het laatste. Dell zit wereldwijd en levert veelal aan bedrijven of particulieren die hun PClaptop voor werk nodig hebben. In dat oogpunt voldoet hun standaardconfiguratie. Als ze echter zeer specifiek gaan doen (20 verschillende grafische kaarten, 10 verschillende geluidskaarten) dan gaat dat ze heel veel geld kosten voor relatief weinig klanten. Dell richt zich primair op werkgerichte en servergerichte zaken al dan niet voor particulieren. Als zij 20 verschillende grafische kaarten gaan aanbieden hebben ze een massieve overhaul in hun stock met grafische kaarten die niet worden verkocht, deze raken vervolgens ouderwets en leveren derving op.

De Dell standaardconfiguraties zijn goed, niet meer en niet minder. WIl je een mooie grafische kaart en extra HD in een Dell PC moet je die zelf aanschaffen want eigenlijk is Dell zelf niet echt geweldig.

Een minpuntje aan Dell is wel dat ze belachelijk hoge kosten hebben voor te leveren. (aka 80-90 euro) een standaardprijs die naar alle waarschijnlijkheid enige winst oplevert en elk transport naar elke locatie dekt maar toch veel te veel imo.

Edit; SLASH SLASH SLASH SLASH! Wanneer doet fok daar wat aan? *Grom....

[ Bericht 2% gewijzigd door pomtiedom op 10-12-2006 23:07:59 ]
I mean no harm
pi_44315373
quote:

[..]

zo goedkoop zijn ze absoluut niet

en dan nog de ervaring die ik met dell heb (~400 systemen) werken bijna allemaal perfect:
1 heeft tot 3x toe vervangende onderdelen gekregen en er wordt nu een nieuwe toegestuurd omdat we alles al hebben uitgesloten...
en enkele standaard dingen als voedingen die na 4 jaar intensief gebruik zijn overleden
pi_44315426
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa ik denk dat dat meer een wkestie is waarbij gesteld kan worden;

Levert Dell slechts een beperkte samenstelling door de manier van zaken doen

of

Levert Dell slechts een beperkte samenstelling omdat het zich niet loont voor een globaal bedrijf om user-specific computers te maken.

Het is waarschijnlijk het laatste. Dell zit wereldwijd en levert veelal aan bedrijven of particulieren die hun PClaptop voor werk nodig hebben. In dat oogpunt voldoet hun standaardconfiguratie. Als ze echter zeer specifiek gaan doen (20 verschillende grafische kaarten, 10 verschillende geluidskaarten) dan gaat dat ze heel veel geld kosten voor relatief weinig klanten. Dell richt zich primair op werkgerichte en servergerichte zaken al dan niet voor particulieren. Als zij 20 verschillende grafische kaarten gaan aanbieden hebben ze een massieve overhaul in hun stock met grafische kaarten die niet worden verkocht, deze raken vervolgens ouderwets en leveren derving op.

De Dell standaardconfiguraties zijn goed, niet meer en niet minder. WIl je een mooie grafische kaart en extra HD in een Dell PC moet je die zelf aanschaffen want eigenlijk is Dell zelf niet echt geweldig.

Een minpuntje aan Dell is wel dat ze belachelijk hoge kosten hebben voor te leveren. (aka 80-90 euro) een standaardprijs die naar alle waarschijnlijkheid enige winst oplevert en elk transport naar elke locatie dekt maar toch veel te veel imo.
model dat ik zoek doen ze nu gratis bezorgen. En die 7950GTX hoef ik helemaal niet in mijn laptop, als ik wil gamen doe ik dat toch het lierst op een desktop. Maar de bezorgkosten zijn idd behoorlijk hoog
pi_44315458
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:02 schreef mschol het volgende:

[..]

zo goedkoop zijn ze absoluut niet

en dan nog de ervaring die ik met dell heb (~400 systemen) werken bijna allemaal perfect:
1 heeft tot 3x toe vervangende onderdelen gekregen en er wordt nu een nieuwe toegestuurd omdat we alles al hebben uitgesloten...
en enkele standaard dingen als voedingen die na 4 jaar intensief gebruik zijn overleden
ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruit
pi_44315471
Ik ben zeer tevreden met mijn Delletje

(Latitude D505)
pi_44315497
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:05 schreef Pustasu het volgende:

[..]

ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruit
ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)

maar valt dat weg en/of je hebt gratis dubbelgeheugen is het vaak wel een leuke deal
  zondag 10 december 2006 @ 23:11:56 #56
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44315637
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)

maar valt dat weg en/of je hebt gratis dubbelgeheugen is het vaak wel een leuke deal
Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.
Die laatste konden ze houden achteraf
I mean no harm
pi_44315685
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:11 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.
Die laatste konden ze houden achteraf
kijk DAT zijn leuke deals (dan neem ik die printer ook wel en verkoop ik wel weer door op marktplaats )
  Redactie Frontpage zondag 10 december 2006 @ 23:16:13 #58
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44315757
Hier een Inspiron 9400 en een 6400. En een Dell Dimension 8300. En we hebben er veel plezier van!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_44315763
Heb een simpele Inspiron 1300, minimale configuratie. Niet het snelste bakbeest maar heb er tot nu toe geen problemen mee gehad (jaar intensief gebruik)
freefly
pi_44315774
Ik ben ook van plan om een dell laptop te kopen. Maar ik wacht nog even tot windows vista er standaard op zit.
pi_44316230
Ik heb zelf geen dell maar wel veel ervaring ermee, is niks mis mee hoor enige wat ik minder aan dell vind is het design van de laptops verder prima spul mijn inziens
pi_44317332
Ik heb een Dell, ben er erg tevreden over. Heb een Inspiron 9400 met breedbeeldscherm.
pi_44320116
Veel mensen zitten dell uber hard te bashen.. wees teminste blij dat je wat opties heb in het configgen van dat ding Hoor ook wel verhalen dat je korting kan krijgen door even telefoonisch te bestellen
  maandag 11 december 2006 @ 10:13:12 #64
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_44321414
Als bedrijf (als particulier weer ik niet) loont het inderdaad soms de moeite om te bellen om wat te handelen. Wij kregen op een gegeven moment bij een server dubbel ipv enkele power supply en nog wat van die dingen. Kwam toch uit op 10% van de totaalprijs ofzo nadat we gebeld hadden.

Verder is het grote voordeel van Dell natuurlijk de service. Je hoort het alleen als er iets mis gaat, maar in 99% van de gevallen gaat het gewoon goed, maar dat zet niemand op z'n weblog. Zeker als je echt niet zonder kan is het heel fijn als je dezelfe dag nog een nieuwe krijgt als je er een kop koffie overheen gooit
pi_44388378
ik heb dan gekozen voor een asus uiteindelijk

http://www.laptops4u.nl/info/s96jm-q050-1155.html

na dagen zoeken en met veel wikken en wegen ben ik toch tot een duidelijke keuze gekomen.

Conclusie van notebookreview.com: I would definitely recommend this computer to someone. I'm very happy with it!

dat doen die mensen daar niet veel zeggen en de mijne heeft nog een iets betere config

review: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2975
pi_44398990
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
dat is toch zo'n laptop die een beeld heeft zo glad als een spiegel. waar, als je zon heb gelijk je haar in model kan doen. Het ziet er nice uit.. maar wat werkt het KUT zeg
Bij een beetje zon kan ik minder zien bij mijn laptop, maar bij die schermen zie je gelijk geen kut meer
  woensdag 13 december 2006 @ 23:10:16 #67
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_44410814
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:50 schreef Hbjr het volgende:
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
dat is toch zo'n laptop die een beeld heeft zo glad als een spiegel. waar, als je zon heb gelijk je haar in model kan doen. Het ziet er nice uit.. maar wat werkt het KUT zeg
Bij een beetje zon kan ik minder zien bij mijn laptop, maar bij die schermen zie je gelijk geen kut meer
De ellende is dat zo'n beetje alle nieuwe laptops zo'n kutscherm hebben
pi_44410999
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef CraZaay het volgende:
Als bedrijf (als particulier weer ik niet) loont het inderdaad soms de moeite om te bellen om wat te handelen. Wij kregen op een gegeven moment bij een server dubbel ipv enkele power supply en nog wat van die dingen. Kwam toch uit op 10% van de totaalprijs ofzo nadat we gebeld hadden.

Verder is het grote voordeel van Dell natuurlijk de service. Je hoort het alleen als er iets mis gaat, maar in 99% van de gevallen gaat het gewoon goed, maar dat zet niemand op z'n weblog. Zeker als je echt niet zonder kan is het heel fijn als je dezelfe dag nog een nieuwe krijgt als je er een kop koffie overheen gooit
precies

ik heb toevallig gister een kapot beeldscherm gemeld bij dell, vandaag stond er een mannetje om het scherm om te ruilen
  donderdag 14 december 2006 @ 09:11:23 #69
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_44416965
Ben ook een beetje aan het rondneuzen. Mijn Dell Inspiron 5100 (P4 2400MHz) begint na >4jr trouwe dienst kuren te krijgen.

Ik vind zo maar een paar dingen écht belangrijk (in volgorde van belangrijkheid)
  • Een lange accuduur
  • Voorzien van / geschikt voor Vista
  • Geschikt voor buiten in de tuin (zichtbaar scherm bij veel licht)
    Gebruik is met name voor internetten, telebankieren, e-mailen enz. Géén zware games of anderszins. EN ik zou het graag onder de 800 ¤uro houden.
    Weet er iemand een site waar je een gedegen advies kan krijgen op basis van zulke voorkeuren? Of heeft er iemand een goed advies?
  • I follow you......but not on Twitter
      vrijdag 15 december 2006 @ 01:06:27 #70
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_44445503
    Geen Dell iig voor dat geld

En waarom in hemelsnaam Vista? Wat kun je daarmee wat je nodig hebt en niet met XP kan?
    pi_44445825
    ik heb uiteindelijk gekozen voor een asus s96j, na veel onderzoek en vergelijk is deze bij mij er als beste eruit gekomen betreft kwaliteit - prijs
      vrijdag 15 december 2006 @ 08:18:06 #72
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_44447354
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 01:06 schreef CraZaay het volgende:
    Geen Dell iig voor dat geld

En waarom in hemelsnaam Vista? Wat kun je daarmee wat je nodig hebt en niet met XP kan?
    Geen Dell, want?
    Vista komt over een paar weken uit. Dan is het toch best jammer om nog te investeren in een "verouderd" (let op de aanhalingstekens!) OS?
    I follow you......but not on Twitter
      vrijdag 15 december 2006 @ 09:30:18 #73
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_44448267
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 08:18 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Geen Dell, want?
    Want je zult aardig moeten zoeken naar een Dell met Vista-specs voor maximaal 800 euro.
    pi_44451279
    als je vindt dat xp langzaam is moet je vooral vista erop doen
    pi_44451873
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef Pustasu het volgende:
    als je vindt dat xp langzaam is moet je vooral vista erop doen
    Vista is beter dus sneller dus beter
    pi_44452529
    dell is het meest kutte bedrijf dat er is en hun producten zijn nog kutter
    Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
    pi_44452591
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
    Bron ? Wij hebben hier 400 dell systemen staan. We hebben de afgelopen 4 jaar maar één defect gehad.

En dat op een VMBO school waar die hufters alles proberen te mollen
    pi_44456363
    quote:
    we hebben hier +/- 600 systemen op een MBO niveau 1/2 school en relatief (gezien het aantal pc's dat draait en hoelang) weinig storingen (max 2 p/m ,dit is inclusief systemen van 4 jaar oud)
      vrijdag 15 december 2006 @ 14:14:08 #79
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_44456622
    Zeer tevreden met m'n inspiron

Toen het keyboard een keer kapot was hield ik er al rekening mee het ding 3 weken kwijt te zijn, maar ik bleek hem zelf open te mogen maken om even af te stoffen. Toen dat niet hielp stond de ochtend erna een koerier voor de deur met een nieuw toetsenbord. Top geregeld
    Vampire Romance O+
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:08:55 #80
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_44458233
    Heb hier ook een Dell laptop, al zeer oud beestje,, cpxj pentium 3, maar werkt prima,, Doe er alles nog mee. Naja gamen natuurlijk niet, maar ik kan redelijk vlot photoshoppen en internetten. Verder regel ik er al m'n zaakjes mee.

maar ondanks dell, ben ik wel van plan om binnenkort over te stappen naar mac.
    GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
      vrijdag 15 december 2006 @ 19:52:32 #81
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_44466332
    quote:
    Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aan
    pi_44466362
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:52 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aan
    wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?
    pi_44466509
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:

[..]

Maakt tegenwoordig geen kloot meer uit.
    pi_44466577
    voor 1300 is dat een zeer goede laptop:o
    een vriend van me heeft een dell inspiron 9400, doet het goed.
    heb wel al gehoord van iemand die een desktop van dell hebben en die al een stuk of 4X gecrashd is op 2 jaar tijd, maar dat is maar een persoon, denk niet dat het een slegte koop zal zijn...
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:45:18 #85
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_44467865
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:

[..]

Ik game niet, dus ik zou het niet weten

Responsetijd: 16ms (zwart naar wit) / 6ms (grijs naar grijs)
    pi_44469906
    Nu een Inspiron 6000 en vroegah een Inspiron 2400 (of zo iets!??!). Vorige heb ik weggedaan omdat ie gewoon oud was... Heeft het 4 jaar lang zonder enige probleem gewerkt. Nu heb ik sinds April dit jaar de Inspiron 6000 en dat is ook een goeie keuze geweest. Gewoon doen zou ik zeggen!
    pi_44514279
    Volgende keer voor mij wederom een Dell. Dat gaat dan mijn 4e worden naar VOLLE tevredenheid.
    Een standaard ding uit de schappen is RUK en klonen zuigen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')