zo goedkoop zijn ze absoluut nietquote:Op zondag 10 december 2006 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Maar zoals ik al zei: je krijgt gewoon waar je voor betaald, meer is er niet over te zeggen.![]()
dit was dus ook een reactie op Faithz![]()
model dat ik zoek doen ze nu gratis bezorgen. En die 7950GTX hoef ik helemaal niet in mijn laptop, als ik wil gamen doe ik dat toch het lierst op een desktop. Maar de bezorgkosten zijn idd behoorlijk hoogquote:Op zondag 10 december 2006 23:01 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat dat meer een wkestie is waarbij gesteld kan worden;
Levert Dell slechts een beperkte samenstelling door de manier van zaken doen
of
Levert Dell slechts een beperkte samenstelling omdat het zich niet loont voor een globaal bedrijf om user-specific computers te maken.
Het is waarschijnlijk het laatste. Dell zit wereldwijd en levert veelal aan bedrijven of particulieren die hun PClaptop voor werk nodig hebben. In dat oogpunt voldoet hun standaardconfiguratie. Als ze echter zeer specifiek gaan doen (20 verschillende grafische kaarten, 10 verschillende geluidskaarten) dan gaat dat ze heel veel geld kosten voor relatief weinig klanten. Dell richt zich primair op werkgerichte en servergerichte zaken al dan niet voor particulieren. Als zij 20 verschillende grafische kaarten gaan aanbieden hebben ze een massieve overhaul in hun stock met grafische kaarten die niet worden verkocht, deze raken vervolgens ouderwets en leveren derving op.
De Dell standaardconfiguraties zijn goed, niet meer en niet minder. WIl je een mooie grafische kaart en extra HD in een Dell PC moet je die zelf aanschaffen want eigenlijk is Dell zelf niet echt geweldig.
Een minpuntje aan Dell is wel dat ze belachelijk hoge kosten hebben voor te leveren. (aka 80-90 euro) een standaardprijs die naar alle waarschijnlijkheid enige winst oplevert en elk transport naar elke locatie dekt maar toch veel te veel imo.
ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruitquote:Op zondag 10 december 2006 23:02 schreef mschol het volgende:
[..]
zo goedkoop zijn ze absoluut niet![]()
en dan nog de ervaring die ik met dell heb (~400 systemen) werken bijna allemaal perfect:
1 heeft tot 3x toe vervangende onderdelen gekregen en er wordt nu een nieuwe toegestuurd omdat we alles al hebben uitgesloten...
en enkele standaard dingen als voedingen die na 4 jaar intensief gebruik zijn overleden
ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)quote:Op zondag 10 december 2006 23:05 schreef Pustasu het volgende:
[..]
ik heb een beetje vergeleken en dell komt bij mij het goedkoopst eruit
Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.quote:Op zondag 10 december 2006 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn vaak wel goedkoper maar niet noemenswaardig (vaak komt dat omdat er 80 eurotransport kosten bijkomen)
maar valt dat weg en/of je hebt gratis dubbelgeheugen is het vaak wel een leuke deal
kijk DAT zijn leuke dealsquote:Op zondag 10 december 2006 23:11 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mijn Dell laptop kwam met dubbel geheugen - 50 Euro aftrek - Gratis A5 fotoprinter.
Die laatste konden ze houden achteraf
De ellende is dat zo'n beetje alle nieuwe laptops zo'n kutscherm hebbenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:50 schreef Hbjr het volgende:
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
dat is toch zo'n laptop die een beeld heeft zo glad als een spiegel. waar, als je zon heb gelijk je haar in model kan doen. Het ziet er nice uit.. maar wat werkt het KUT zeg![]()
Bij een beetje zon kan ik minder zien bij mijn laptop, maar bij die schermen zie je gelijk geen kut meer
preciesquote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef CraZaay het volgende:
Als bedrijf (als particulier weer ik niet) loont het inderdaad soms de moeite om te bellen om wat te handelen. Wij kregen op een gegeven moment bij een server dubbel ipv enkele power supply en nog wat van die dingen. Kwam toch uit op 10% van de totaalprijs ofzo nadat we gebeld hadden.
Verder is het grote voordeel van Dell natuurlijk de service. Je hoort het alleen als er iets mis gaat, maar in 99% van de gevallen gaat het gewoon goed, maar dat zet niemand op z'n weblog. Zeker als je echt niet zonder kan is het heel fijn als je dezelfe dag nog een nieuwe krijgt als je er een kop koffie overheen gooit
Geen Dell, want?quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:06 schreef CraZaay het volgende:
Geen Dell iig voor dat geld
En waarom in hemelsnaam Vista? Wat kun je daarmee wat je nodig hebt en niet met XP kan?
Vista is beter dus sneller dus beterquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef Pustasu het volgende:
als je vindt dat xp langzaam is moet je vooral vista erop doen
Bron ? Wij hebben hier 400 dell systemen staan. We hebben de afgelopen 4 jaar maar één defect gehad.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
dell is het meest kutte bedrijf dat er is en hun producten zijn nog kutter
we hebben hier +/- 600 systemen op een MBO niveau 1/2 school en relatief (gezien het aantal pc's dat draait en hoelang) weinig storingen (max 2 p/m ,dit is inclusief systemen van 4 jaar oud)quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aanquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:11 schreef CecilBDemented het volgende:
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik zit te Fok!ken op m'n net aangesloten 24" Dell scherm, en ik vind er nix kut aan
Maakt tegenwoordig geen kloot meer uit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:
[..]
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?
Ik game niet, dus ik zou het niet wetenquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:53 schreef Pustasu het volgende:
[..]
wat is de responsetijd van dat scherm en heb je het al geprobeerd met games?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |