abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44362113
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Gisteren bij NOVA was er een Nederlandse vriend van Pinochet, die zei dat hij een standbeeld verdiend.
Met een standbeeld gaat men denk ik te ver, want dat zou te aanstootgevend zijn voor een behoorlijk aantal Chilenen. Ik ben echter geen Chileen en kan wat afstandelijker naar de verrichtingen van Pinochet kijken. Hij had de absolute macht en kon in principe gedurende zijn bewind overal mee weg komen. Hij heeft uiteraard persoonlijk geprofiteerd van zijn macht, maar hij heeft niet met behulp van de Chileense staatskas louter lopen feesten (zoals bijv. Ceaucescu) en het land naar de klote geholpen: Hij heeft zich ingezet voor een beter Chili met hard, maar effectief beleid en hij voelde zich een ware patriot.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:05:42 #152
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_44362158
@Retteketet, ga jij ff naar Beterbed en droom nog ff verder!

Hij heeft Chili juist niet verkwanseld. Sterker nog, tijdens zijn mandaat als despoot bracht hij orde.
Maar goed, dat wil je weer niet lezen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_44362284
Ik zou die goede economie een geluk bij een ongeluk noemen, ipv een heldedaad.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:10:15 #154
110987 ErwinRommel
pi_44362309
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:57 schreef cultheld het volgende:
Inderdaad Vargas van Brazilië.

Zo beschouw ik Pinochet dus ook, Rommel. Een held zal ik hem niet noemen, maar hij heeft wel heldendaden verricht voor zijn land.
Helaas zoals veel "despoten" worden ze door de linkse media verguist. Getulio Vargas bracht Brazilië op orde, net zoals Pinochet orde bracht in Chili.
De mensen willen liever zien dat juist die orde-stichters gezien worden als brute dictators dan als orde-stichters.
Hoe verknipt is de media alweer.

Salvador Allende was een ramp, en indien hij de macht gegrepen had was Chili net zo afgegleden als laten we zeggen Colombia waar para-militairen en de FARC elkaar bevechten. Wanorde dus.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:11:31 #155
110987 ErwinRommel
pi_44362346
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:09 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik zou die goede economie een geluk bij een ongeluk noemen, ipv een heldedaad.
Dat is dan jouw interpretatie.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:12:56 #156
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44362383
Hij kon op geen enkel front tippen aan Hitler. De economie van Hitler was beter en hij liet meer mensen het loodje leggen.

Maar verder nice try hoor.
pi_44362391
Zo kun je de Duitse snelwegen ook wel een heldendaad noemen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:14:02 #158
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44362428
Kijk eens aan. GMTA
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:14:36 #159
110987 ErwinRommel
pi_44362444
Wat mij betreft mag er wel een standbeeld voor hem komen.

pi_44362462
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas zoals veel "despoten" worden ze door de linkse media verguist.
Gaan we weer Zo verheerlijken rechtse media geweld en wapenbezit Heel makkelijk is dat.

Media in het algemeen moeten opkomen voor misstanden in de samenleving. Dat mensen worden vermoord vanwege hun denkbeelden is niet oke en het is logisch dat ze daar over schrijven. Ga de bevolking van Chili vragen of het de moeite waard was. De helft zal 'nee' zeggen, omdat ze begrijpen dat het niet normaal is. Hadden ze dan Allende liever gehad? Denk het niet, ze hebben nu een Allende en daar zijn ze wel tevreden over geloof ik.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:18:17 #161
110987 ErwinRommel
pi_44362554
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:12 schreef PLAE@ het volgende:

Hij kon op geen enkel front tippen aan Hitler. De economie van Hitler was beter en hij liet meer mensen het loodje leggen.

Maar verder nice try hoor.

Pinochet met Hitler vergelijken? Dat is als appels met peren vergelijken mijn beste.
Pinochet voerde geen agressief buitenland beleid, hij hield zich enkel bezig met Chili.
Op mijn werk hebben we een Chileense en die is vol lof over het voorbereidende werk welke Pinochet heeft gemaakt om van Chili het rijkste land van Zuid Amerika te maken.

Pinochet, a man with a mission!!
pi_44362589
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Pinochet met Hitler vergelijken? Dat is als appels met peren vergelijken mijn beste.
Pinochet voerde geen agressief buitenland beleid, hij hield zich enkel bezig met Chili.
Op mijn werk hebben we een Chileense en die is vol lof over het voorbereidende werk welke Pinochet heeft gemaakt om van Chili het rijkste land van Zuid Amerika te maken.

"het voorbereidende werk" ..

troller

ik stop met happen
pi_44362721
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Amen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44362796
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:19 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

troller

ik stop met happen
Hm, nee hij meent het. Beetje verknipt is hij wel met zijn oorlog, strijd en wapens. Maar ja, een man moet een hobby hebben. Hij heeft verstand van een bepaald gebied van de geschiedenis, dat kun je hem niet onthouden. Alleen dat ongenuanceerde telkens he... dat recht is goed, links is fout-denken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:28:45 #165
110987 ErwinRommel
pi_44362844
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:19 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

troller

ik stop met happen
Je hoeft niet te happen, het enige wat je gewoon moet inzien is dat Pinochet de weg heeft klaargemaakt om Chili gezond te maken en de weg naar democratie in te luiden nadat hij zijn werk voltooid had. Zie nu het resultaat!!
Pinochet heeft zelf ingestemd om zijn macht te minderen en de weg naar democratische hervormingen vorm te geven.
Soms heb je gewoon een sterke man nodig om het land weer op de rails te zetten.
pi_44362886
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je hoeft niet te happen, het enige wat je gewoon moet inzien is dat Pinochet de weg heeft klaargemaakt om Chili gezond te maken en de weg naar democratie in te luiden nadat hij zijn werk voltooid had. Zie nu het resultaat!!
Pinochet heeft zelf ingestemd om zijn macht te minderen en de weg naar democratische hervormingen vorm te geven.
Had ie daarvoor dan 3000 mensen moeten vermoorden? (en honderdduizenden moeten laten vluchten)
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:30:21 #167
110987 ErwinRommel
pi_44362888
Er zijn dictators geweest die nooit het veld wilden ruimen om een democratisch en gezond land neer te zetten.
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:36:31 #168
110987 ErwinRommel
pi_44363054
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Had ie daarvoor dan 3000 mensen moeten vermoorden? (en honderdduizenden moeten laten vluchten)
Schijnbaar was dat noodzakelijk voor het militaire bewind. Ik keur het niet goed, laat daar duidelijkheid over bestaan.
Maar soms is dit de enige weg om een land weer op de rails te brengen en draaiende te blijven houden.
Het is de "collateral damage" die gepaard ging met het brengen van orde in dat land en tja, dat kost wel eens wat mensenlevens. Nu zul je zeggen dat ik over lijken ga, maar wie doet dat niet indien dat nodig is?
Daarnaast kun je ook zeggen of Pinochet allemaal wist wat zijn minderen uitvraten. dat is ook nog eens iets waar over te discussieren valt.

3000 doden en vermisten onder Pinochet, of een burgeroorlog welke een tienvoud aa doden zou hebben opgeleverd en een scenario alá Colombia met zich mee zou hebben gebracht? Kiezen tussen 2 kwaden. Dan kies ik toch echt voor de minst kwade.
pi_44363224
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Schijnbaar was dat noodzakelijk voor het militaire bewind. Ik keur het niet goed, laat daar duidelijkheid over bestaan.
Maar soms is dit de enige weg om een land weer op de rails te brengen en draaiende te blijven houden.
Het is de "collateral damage" die gepaard ging met het brengen van orde in dat land en tja, dat kost wel eens wat mensenlevens. Nu zul je zeggen dat ik over lijken ga, maar wie doet dat niet indien dat nodig is?
Daarnaast kun je ook zeggen of Pinochet allemaal wist wat zijn minderen uitvraten. dat is ook nog eens iets waar over te discussieren valt.

3000 doden en vermisten onder Pinochet, of een burgeroorlog welke een tienvoud aa doden zou hebben opgeleverd en een scenario alá Colombia met zich mee zou hebben gebracht? Kiezen tussen 2 kwaden. Dan kies ik toch echt voor de minst kwade.
Je begrijpt dat je dus nooit kunt voorspellen hoe dingen lopen. Ja, nu in Irak... dat zag iedereen jaren van tevoren aankomen. Wie voorspelde dat de USSR in elkaar zou storten? Niemand, zelfs de CIA niet. Ik zou de andere kant hebben gekozen vanwege de onvoorspelbaarheid. Je mag de rol van de VS trouwens niet vergeten. Je doet wel allemaal of het Pinochet was, het zou onmogelijk zijn geweest zonder de hulp van de VS. Frapant toch, een land dat zich vrij en democratisch noemt, dat andere landen in gevangschap houdt omdat het beter uitkomt vanwege economische aspecten. Ik vind dat je daar aan voorbij gaat en dat je het allemaal veel te rooskleurig voorstelt. Pinochet heeft het toevallig goed gedaan, als het slecht was afgelopen (volksopstand of zo) dan was hij een tweede Saddam geworden.
pi_44363370
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
@Retteketet, ga jij ff naar Beterbed en droom nog ff verder!

Hij heeft Chili juist niet verkwanseld. Sterker nog, tijdens zijn mandaat als despoot bracht hij orde.
Maar goed, dat wil je weer niet lezen.
Er is wel degelijk sprake van verkwanselen. De Amerikanen konden Pinochet goed gebruiken, vanwege diens conservatisme; hij wilde de het middeleeuwse, feodale systeem in Chili, waarbij een groot gedeelte van de grond in handen is van een kleine elite en het overige deel van de bevolking gedwongen is om naar de pijpen van die elite te dansen, in stand houden. Dat zag de overheid VS graag, omdat ze dan machtige Amerikaanse bedrijven die Chili wilden blijven exploiteren te vriend konden houden. Dankzij Pinochet gingen en gaan de opbrengsten van de natuurlijke hulpbronnen die Chili rijk is voor het grootste deel naar de VS.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:00:15 #171
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44363786
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 02:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ben na 2 regels gestopt met lezen. Gefeliciteerd!
Zijn er twee te veel. Je kiest voor je eigen fantasiewereldje of niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:04:06 #172
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44363896
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit was inderdaad zoals Pinochet het voor zich zag. Maar de werkelijkheid is dat hij pas opstapte toen bleek dat er geen meerderheid te vinden was om hem te steunen. En ook toen pas nadat hij zichzelf, middels allerlei vreemde wetswijzigingen, voor de eeuwigheid tot Senator had benoemd.

Dus ga nou niet doen alsof Pinochet op wou stappen omdat hij zijn goede werk gedaan had en Chili nu klaar was voor de toekomst.
pi_44364170
De dochter van Pinochet heeft blijkbaar ook nooit gehoord van enige nuance en zelfreflectie. Ze noemde de staatsgreep 'een vlam van vrijheid'.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:16:05 #174
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44364214
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De dochter van Pinochet heeft blijkbaar ook nooit gehoord van enige nuance en zelfreflectie. Ze noemde de staatsgreep 'een vlam van vrijheid'.
Is wel wat voor stefanp wellicht.
pi_44380958
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Absoluut. Vergeleken met het alternatief stelt dat niets voor. Jij zag natuurlijk liever ettelijke tienduizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en een geisoleerde communistische staat zonder enige noemenswaardige economie waar honger en armoede het dagelijkse beeld bepalen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44381336
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Gisteren bij NOVA was er een Nederlandse vriend van Pinochet, die zei dat hij een standbeeld verdiend.
Het standbeeld van Allende opblazen zou daarvoor al genoeg zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 13-12-2006 04:04:23 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44381359
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas zoals veel "despoten" worden ze door de linkse media verguist. Getulio Vargas bracht Brazilië op orde, net zoals Pinochet orde bracht in Chili.
De mensen willen liever zien dat juist die orde-stichters gezien worden als brute dictators dan als orde-stichters.
Hoe verknipt is de media alweer.

Salvador Allende was een ramp, en indien hij de macht gegrepen had was Chili net zo afgegleden als laten we zeggen Colombia waar para-militairen en de FARC elkaar bevechten. Wanorde dus.
Je kan het ook doen zoals in Argentinie, met 4 presidenten tijdens een junta en 2 van de 4 presidenten na de junta die hun termijn niet afmaken omdat ze het veld moeten ruimen voor een revolutie c.q. protesten.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44381390
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:47 schreef retteketet het volgende:

[..]

Er is wel degelijk sprake van verkwanselen. De Amerikanen konden Pinochet goed gebruiken, vanwege diens conservatisme; hij wilde de het middeleeuwse, feodale systeem in Chili, waarbij een groot gedeelte van de grond in handen is van een kleine elite en het overige deel van de bevolking gedwongen is om naar de pijpen van die elite te dansen, in stand houden. Dat zag de overheid VS graag, omdat ze dan machtige Amerikaanse bedrijven die Chili wilden blijven exploiteren te vriend konden houden. Dankzij Pinochet gingen en gaan de opbrengsten van de natuurlijke hulpbronnen die Chili rijk is voor het grootste deel naar de VS.
Bedankt voor je moeite maar er klopt echt helemaal niks van je tekst
pi_44382432
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:56 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat leuk, een kloon! Durf je niet onder je eigen naampje te posten?

Schertsfiguur dat je bent. Zonder Pinochet waren er tienduizenden doden gevallen in Chile en was het land compleet ingestort. Zonder Bin Laden daarentegen... euh... leefden mensen in het MO misschien ook vrij van walgelijke islamitische indoctrinatie, onderdrukking en terrorisme. Dat is alleen maar goed, weg met die zandbakbewoner dus. Tot zover je kinderlijke vergelijking

En zeg eens gewoon Chili! En niet Chile!
Nothing takes the past away like the future!
pi_44385607
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

Absoluut. Vergeleken met het alternatief stelt dat niets voor. Jij zag natuurlijk liever ettelijke tienduizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en een geisoleerde communistische staat zonder enige noemenswaardige economie waar honger en armoede het dagelijkse beeld bepalen?
Ach ja, je wist natuurlijk precies hoe het zou gaan. Achteraf lullen.
pi_44402897
Daar gaat het niet over, slimmerik. Iedereen praat nu achteraf. En ik zeg inderdaad dat Pinochet de betere van de twee was. Durf je dat te ontkennen? Proest.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44403082
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:02 schreef StefanP het volgende:
Daar gaat het niet over, slimmerik. Iedereen praat nu achteraf. En ik zeg inderdaad dat Pinochet de betere van de twee was. Durf je dat te ontkennen? Proest.
Verstandige mensen kiezen niet. Die weten dat de wereld niet zwart/wit is.
pi_44403180
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:02 schreef StefanP het volgende:
Je weet geeneens wat Allende allemaal gedaan zou hebben.
pi_44403217
In het geval van Allende was er geen sprake van "ettelijke tienduizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en een geisoleerde communistische staat zonder enige noemenswaardige economie waar honger en armoede het dagelijkse beeld". In het geval van Pinochet echter was er sprake van duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en staatsterreur.
pi_44403280
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:12 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Je weet geeneens wat Allende allemaal gedaan zou hebben.
Het gaat er nog niet eens om wat hij allemaal gedaan zou hebben (waarschijnlijk zijn beleid voort zetten: nog meer rampspoed veroorzaken dus) maar het gaat om wat hij feitelijk gedaan heeft: Chili in pole position gezet op het randje van de afgrond . Hij was overigens ook een homofoob, racist en een vriendje van Fidel: Topvent .
pi_44403456
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het gaat er nog niet eens om wat hij allemaal gedaan zou hebben (waarschijnlijk zijn beleid voort zetten: nog meer rampspoed veroorzaken dus) maar het gaat om wat hij feitelijk gedaan heeft: Chili in pole position gezet op het randje van de afgrond . Hij was overigens ook een homofoob, racist en een vriendje van Fidel: Topvent .
Batista was ook geen lekker figuur, maakt dat Fidel Castro goed?
pi_44404053
quote:
Op woensdag 13 december 2006 04:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bedankt voor je moeite maar er klopt echt helemaal niks van je tekst
Geen dank. De tekst klopt wel degelijk, dus trek er lering uit zodat je jezelf niet totaal belachelijk maakt als iemand je naar Pinochet vraagt.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_44404218
Ok jij hebt er kijk op.
  donderdag 14 december 2006 @ 03:51:47 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44415579
Ik heb gisteren in Sao Paulo een heel interessant gesprek gehad met een Chileense. In 1974 (toen zij drie was) moest haar familie vluchten voor Pinochet. Toch zegt zij dat Pinochet heel belangrijk is geweest voor Chili, in positieve zin. Zo ken ik in Nederland ook een Chileense professor die zelf heeft moeten vluchten voor Pinochet, en toch zegt dat Pinochet beter is geweest voor Chili dan Allende..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_44415603
Pinochet heeft er voor gezorgd dat Chili er beter aan toe is dan onder de leiding van Allende (Hoogstwaarschijnlijk)
Maar hij heeft ook heel wat mensen vermoord en op de vlucht doen slaan en dat valt niet goed te praten.
pi_44417191
quote:
Op donderdag 14 december 2006 03:51 schreef Viajero het volgende:
Ik heb gisteren in Sao Paulo een heel interessant gesprek gehad met een Chileense. In 1974 (toen zij drie was) moest haar familie vluchten voor Pinochet. Toch zegt zij dat Pinochet heel belangrijk is geweest voor Chili, in positieve zin. Zo ken ik in Nederland ook een Chileense professor die zelf heeft moeten vluchten voor Pinochet, en toch zegt dat Pinochet beter is geweest voor Chili dan Allende..
Zeer vreemd verhaal. Waarom vluchten ze dan?
pi_44417275
quote:
Op donderdag 14 december 2006 04:02 schreef VoreG het volgende:
Pinochet heeft er voor gezorgd dat Chili er beter aan toe is dan onder de leiding van Allende (Hoogstwaarschijnlijk)
Voor die drieduizend onschuldige burgers kunnen er anders niet van genieten en die honderdduizend vluchtelingen zullen over het algemeen waarschijnlijk ook wel wat anders denken.
pi_44430938
Nee, die denken niet anders.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:33:28 #194
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44431130
Altijd zo'n humor hier. Pinochet was zogenaamd oke omdat Allende nog erger was

Want die heulde met communisten en dat zou nog meer doden opleveren, of zoiets. Wat een waanzin.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 14 december 2006 @ 17:33:53 #195
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_44431138
quote:
Op donderdag 14 december 2006 04:02 schreef VoreG het volgende:
Hoezo hoogstwaarschijnlijk, waar baseer je dat op?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_44432070
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die denken niet anders.
Nee, natuurlijk niet. Die zijn juist heel blij met de man waarvoor ze gevlucht zijn!
pi_44432145
Klopt. Je bent op de hoogte.
pi_71417006
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:13 schreef Monidique het volgende:
In het geval van Allende was er geen sprake van "ettelijke tienduizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en een geisoleerde communistische staat zonder enige noemenswaardige economie waar honger en armoede het dagelijkse beeld". In het geval van Pinochet echter was er sprake van duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en staatsterreur.
Dankzij Pinochet hadden vrijwel alle Chilenen het goed, dankzij Allende hadden vrijwel alle Chilenen het slecht.
pi_71417461
En ze krijgen het nu alleen maar beter en wonen in een gidsland
  woensdag 29 juli 2009 @ 03:46:01 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_71417471
Goeie topic kick..nou, tot over twee en een half jaar maar weer heren. :-/
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')